Norwegian - veien til 25 kr i 2025
Jeg er helt sikker. Norwegian skal til 25 kr+ i 2025. Her er faktorer som spiller inn:
- Knallbra vår og sommer for flybransjen
- Oljepris på 65 om noen få måneder
- DXY(dollar indexen) kommer til å falle til 95.
- 10 yr Bond renten i usa går ned til 3%
- Lavere renter i Norge også
- Lavere renter gjør at investorer ser etter aksjer med god fremtidig yield. NAS er en klar kandidat.
- Investorene kommer inn i en ALL INN tilstand der man kun ser en klar himmel for markedet.
Mange av disse faktorene er kontrære sett dagens marked. Men man må ha et klart hode for å tjene penger og forstå markedsmekanismene.
Norwegian har aldri stått sterkere i et marked der SAS ikker er så kult lenger. En knallgod CEO som kan tall og har lang erfaring. 25 KR+ her kommer vi!
- Knallbra vår og sommer for flybransjen
- Oljepris på 65 om noen få måneder
- DXY(dollar indexen) kommer til å falle til 95.
- 10 yr Bond renten i usa går ned til 3%
- Lavere renter i Norge også
- Lavere renter gjør at investorer ser etter aksjer med god fremtidig yield. NAS er en klar kandidat.
- Investorene kommer inn i en ALL INN tilstand der man kun ser en klar himmel for markedet.
Mange av disse faktorene er kontrære sett dagens marked. Men man må ha et klart hode for å tjene penger og forstå markedsmekanismene.
Norwegian har aldri stått sterkere i et marked der SAS ikker er så kult lenger. En knallgod CEO som kan tall og har lang erfaring. 25 KR+ her kommer vi!
Blue sea
21.02.2025 kl 23:24
7100
P/E på litt over 5 er kanskje å strekke sannheten litt, går en inn på siden til nordnet og NAS nøkkeltall ser en P/E 8,86 akkurat nå
Ransen
21.02.2025 kl 23:23
7090
I USA blir selskaper tatt av børs hvis de ikke presterer P/E over 10.
Derfor, sjekk P/E på AAL, Delta og UAL. Dette er selskaper som ikke har flådd tidligere aksjonærer under pandemien.
Derfor, sjekk P/E på AAL, Delta og UAL. Dette er selskaper som ikke har flådd tidligere aksjonærer under pandemien.
Ransen
21.02.2025 kl 23:16
6988
Spørs hvem som ønsker å bidra til lavere børs når OB allerede er 45% under øvrige i europa og 30% under i norden.
Er det smårike nordmenn med eksepsjonelt gode trygdeordninger som bidrar til dette?
Eller ser vi smitte fra AF gruppen som prøvde seg i sverige og ble avslørt. Hvorfor koster Fornebubanen skattebetalerne 790 kroner per passasjer livet ut? Samme med Follobanen.
Er vi kanskje litt dumme her i landet som ble for rikt.
En økonom uten plagiat trenger ikke lang tid for å forstå hvorfor ingen tør å investere i dette landet.
All ære til svenskene som tar dette på alvor.
Er det smårike nordmenn med eksepsjonelt gode trygdeordninger som bidrar til dette?
Eller ser vi smitte fra AF gruppen som prøvde seg i sverige og ble avslørt. Hvorfor koster Fornebubanen skattebetalerne 790 kroner per passasjer livet ut? Samme med Follobanen.
Er vi kanskje litt dumme her i landet som ble for rikt.
En økonom uten plagiat trenger ikke lang tid for å forstå hvorfor ingen tør å investere i dette landet.
All ære til svenskene som tar dette på alvor.
Fjellbris
21.02.2025 kl 23:00
6897
Ja i usikre tider, er selskaper som tjener på lav oljepris, samtidig som de øker omsetning og overskudd over 2 milliarder årlig + betaler gode utbytter en trygg havn. Spesielt de som er underpriset, til og med under cash beholdningen og med en P/E på litt over 5…..
Strategi
21.02.2025 kl 21:18
6877
Brent Spot
Aktiver sanntidskurser
Siste
74,31 USD
-2,30 (
↓
3,00%
Når oljerelatert faller kan plasseringer fort flyttes over på selskaper som har store fordeler.
Norwegian Group er et av disse.
Aktiver sanntidskurser
Siste
74,31 USD
-2,30 (
↓
3,00%
Når oljerelatert faller kan plasseringer fort flyttes over på selskaper som har store fordeler.
Norwegian Group er et av disse.
nad.oslo
21.02.2025 kl 20:44
6930
Den vil iallefall dra.meg seg børsene ned i første omgang, børsene er veldig høye hvor lenge vil de holde seg.
Sikkert en grunn til at Warren Buffet, har solgt endel har mer cash enn tidligere, hva vet han?
Sikkert en grunn til at Warren Buffet, har solgt endel har mer cash enn tidligere, hva vet han?
bassebasse
21.02.2025 kl 20:41
6896
Nas øker med fly dette er veldig bra for sommer som kommer.... Olje faller mye og kan falle mot 4/ i dag... Fred i Ukraina ses som kan gå fort.... Hva skjer om Oljen faller til 65 dollar
Strategi
21.02.2025 kl 18:09
7003
NASLover skrev Ja det var en super sterk avslutning 🤣🤣🤣
Nei det var ikke det, når det er sagt så var kursen opp 0.77 %.
Det skal ikke mye til å glede deg slik at du ler så tårene triller.
!4 år kanskje?
Ha en fin helg, så får vi håpe på en knallsterk neste uke.
2 nye fly inn i Norwegian Group sin stall burde glede mange, dette vil selvfølgelig bidra til økte inntekter.
😉
Det skal ikke mye til å glede deg slik at du ler så tårene triller.
!4 år kanskje?
Ha en fin helg, så får vi håpe på en knallsterk neste uke.
2 nye fly inn i Norwegian Group sin stall burde glede mange, dette vil selvfølgelig bidra til økte inntekter.
😉
Redigert 21.02.2025 kl 18:10
Du må logge inn for å svare
Ransen
21.02.2025 kl 16:44
7117
Kursslutt for ett år siden var kr 16,93.
Volum var nær 16 millioner aksjer så de som kjøpte da har sikkert solgt i år med gevinst. NOT
Tapene må være enorme blant småaksjonærene
Volum var nær 16 millioner aksjer så de som kjøpte da har sikkert solgt i år med gevinst. NOT
Tapene må være enorme blant småaksjonærene
Redigert 21.02.2025 kl 16:46
Du må logge inn for å svare
nad.oslo
21.02.2025 kl 15:53
7179
Som jeg skrev 2 øre unna.
Trondyman er beste på analytiker uten tvil. 💪.
Trondyman er beste på analytiker uten tvil. 💪.
Strategi
21.02.2025 kl 15:41
7154
I dag er vinterferien over i Oslo - Akershus- Østfold- Vestfold- Telemark- Agder- Møre og Romsdal -Vestland.
Basert på at det er i disse områdene mesteparten av menneskene bor i vårt langstrakte land tror jeg på volum inn i aksjen til uka.
Tror også på en fin avslutning på dagen i dag.
God helg.
Norwegian-datterselskab sikrer sig to fly
Danny Longhi Andreasen Af: Danny Longhi Andreasen i Flådenyt 19. februar 2025 kl. 10:30
Det regionale norske flyselskab Widerøe får tilføjet yderligere to fly til en Dash-8-flåde, der dermed nærmer sig 50 fly. Flyene har hver især fløjet i mange år i henholdsvis USA og Europa.
Flåden hos Norwegian-datterselskabet Widerøe består i meget høj grad af Dash 8-fly, og nu forøges antallet af disse fly endnu en gang.
Det regionale norske flyselskab står således til at modtage yderligere to Dash 8-fly, viser et opslag på...
https://check-in.dk/norwegian-datterselskab-sikrer-sig-to-fly/
Basert på at det er i disse områdene mesteparten av menneskene bor i vårt langstrakte land tror jeg på volum inn i aksjen til uka.
Tror også på en fin avslutning på dagen i dag.
God helg.
Norwegian-datterselskab sikrer sig to fly
Danny Longhi Andreasen Af: Danny Longhi Andreasen i Flådenyt 19. februar 2025 kl. 10:30
Det regionale norske flyselskab Widerøe får tilføjet yderligere to fly til en Dash-8-flåde, der dermed nærmer sig 50 fly. Flyene har hver især fløjet i mange år i henholdsvis USA og Europa.
Flåden hos Norwegian-datterselskabet Widerøe består i meget høj grad af Dash 8-fly, og nu forøges antallet af disse fly endnu en gang.
Det regionale norske flyselskab står således til at modtage yderligere to Dash 8-fly, viser et opslag på...
https://check-in.dk/norwegian-datterselskab-sikrer-sig-to-fly/
Redigert 21.02.2025 kl 15:51
Du må logge inn for å svare
Ransen
21.02.2025 kl 15:34
7159
Da går du inn på tabellen på E-24 3 års syklus så retter du på det som er feil her snarest.
Strategi
21.02.2025 kl 15:27
7166
Denne er ikke riktig Ransen Re; Historisk så svinger aksjen 3-5 kroner innerfor 30 dager. Å treffe bunner og topper er mest på flaks.
Nå må du ta deg sammen!!!
Bortsett fra det: Bra innlegg.
og: Ja, det går strålende for Widerøe, en i nær familie er Flykaptein i selskapet så her er godt oppdatert.
Nå må du ta deg sammen!!!
Bortsett fra det: Bra innlegg.
og: Ja, det går strålende for Widerøe, en i nær familie er Flykaptein i selskapet så her er godt oppdatert.
Ransen
21.02.2025 kl 13:36
7313
Verdisettingen i dag gjenspeiler knapt verdien av Widerøe. Widerøe ble oppkjøpt til halv pris og har hatt opptil 70% vekst det første året i drift under NAS-paraplyen.
Mye er grunnet statens FOT ruter, men også at Widerøe er det mest komplekse flyselskapet i verden. De har også håndplukkede folk i alle ledd og er suverene på kostnadskontroll og stabilitet.
Nå har de fått tak i ytterligere 2 stk Dash 8 som de har totaloverhalt og blitt som nye. Disse er nå i full drift.
Da er det 50 Dash 8 og 3 Embrer E2 jeter i selskapet.
Mye er grunnet statens FOT ruter, men også at Widerøe er det mest komplekse flyselskapet i verden. De har også håndplukkede folk i alle ledd og er suverene på kostnadskontroll og stabilitet.
Nå har de fått tak i ytterligere 2 stk Dash 8 som de har totaloverhalt og blitt som nye. Disse er nå i full drift.
Da er det 50 Dash 8 og 3 Embrer E2 jeter i selskapet.
Fjellbris
21.02.2025 kl 12:45
7363
Jeg tror han skriver som han gjør fordi han mfl. ønsker seg så billige aksjer som mulig før utbytte og høysesong starter. Legg merke til at kurs ofte går opp etter hans innlegg ;-)
Redigert 21.02.2025 kl 12:46
Du må logge inn for å svare
Ransen
21.02.2025 kl 12:32
7387
Historisk så svinger aksjen 3-5 kroner innerfor 30 dager. Å treffe bunner og topper er mest på flaks.
Ellers mener styret at selskapet aldri har vært bedre enn nå. Ledelsen kjøper aksjer, det ansees som en bekreftelse.
Europeiske flyselskaper ligger nå mellom 50 og 100% foran NAS. Europeiske børser ser markedet i en annen horisont enn OB og vinner derfor terreng. Ikke tro at ingen storselskaper sitter i ro og ser på at NAS stadig mottar nye fly. De har tross alt innbetalt 3,2 mrd i forskudd for flere år siden for å være prioritert i køen.
Lufthansa kunne f.eks brukt 10% av kassabeholdningen til oppkjøp av NAS øg fått igjen 100 gangern for å reetablere star alliance i Norden. Det er en ny tid nå da hele verden vil til norden, og motsatt.
Lufthansa er sterkt berørt av Airbus motorproblemer og vil neppe godta at andre forsyner seg av deres markedsandel grunnet manglende fly.
Her handler alt om tilstedeværelse til rett tid. Det får NAS igjen for da de toppet med 12% kapasitetsøkning i fjor.
Tallenes tale er klare både for vinter og sommer.
Lykke til. Hold på aksjene.Mange skal inn før utbytte.
Ellers mener styret at selskapet aldri har vært bedre enn nå. Ledelsen kjøper aksjer, det ansees som en bekreftelse.
Europeiske flyselskaper ligger nå mellom 50 og 100% foran NAS. Europeiske børser ser markedet i en annen horisont enn OB og vinner derfor terreng. Ikke tro at ingen storselskaper sitter i ro og ser på at NAS stadig mottar nye fly. De har tross alt innbetalt 3,2 mrd i forskudd for flere år siden for å være prioritert i køen.
Lufthansa kunne f.eks brukt 10% av kassabeholdningen til oppkjøp av NAS øg fått igjen 100 gangern for å reetablere star alliance i Norden. Det er en ny tid nå da hele verden vil til norden, og motsatt.
Lufthansa er sterkt berørt av Airbus motorproblemer og vil neppe godta at andre forsyner seg av deres markedsandel grunnet manglende fly.
Her handler alt om tilstedeværelse til rett tid. Det får NAS igjen for da de toppet med 12% kapasitetsøkning i fjor.
Tallenes tale er klare både for vinter og sommer.
Lykke til. Hold på aksjene.Mange skal inn før utbytte.
Strategi
21.02.2025 kl 12:20
7393
Blir ikke overrasket om kursen går opp mot 11.40 i dag, eller over.
sannsynligheten for at den skal opp er større enn ned slik jeg ser det.
sannsynligheten for at den skal opp er større enn ned slik jeg ser det.
nad.oslo
21.02.2025 kl 12:06
7365
Olja på vei ned , er bra for nas kort ema 200 11.3, lang 11.5
Redigert 21.02.2025 kl 12:07
Du må logge inn for å svare
bassebasse
21.02.2025 kl 11:51
7389
Ingen kan treffe på kurs her men dem som har aksjer i nas tror starkt på nas som ett trygg og masse cash...
Kurs kommer til å gå opp men bare tar litt tid... Kommer utbytte da er klart at aksjen skal mye mere opp enn den er i dag.. Hold på nas... 20- 25 kr i år... Jeg bare håper på flere fly fra boieng
Kurs kommer til å gå opp men bare tar litt tid... Kommer utbytte da er klart at aksjen skal mye mere opp enn den er i dag.. Hold på nas... 20- 25 kr i år... Jeg bare håper på flere fly fra boieng
Flodhest82
21.02.2025 kl 09:49
7519
Hei, vil du utdype hvorfor du mener nas er dyr på 11kr og hvorfor du mener at kursen skal ned til både 10 og 9kr no inn mot høysesong ?
Strategi
21.02.2025 kl 09:23
7409
Det kan se ut til at algoritme tradingen til de som har brukt store mengder aksjer på skape et fall nå er i sterk ubalanse og må opp for å hente volum tilbake.
Eller sette nye mindre short posisjoner.
Dette kan fort føre til et solid oppsving i kursen uten at jeg skal spå noe.
Men en ubalanse er det.
Eller sette nye mindre short posisjoner.
Dette kan fort føre til et solid oppsving i kursen uten at jeg skal spå noe.
Men en ubalanse er det.
Redigert 21.02.2025 kl 10:39
Du må logge inn for å svare
rischioso
21.02.2025 kl 06:16
7598
Trodde det var lurt å selge når store kjente profilerte investorer som Sundt mfl nettopp gjør i disse tider, men du handler kanskje når alle småsparerne handler...?...;)
rischioso
21.02.2025 kl 06:13
7585
RE - Er man smart så kjøper man på duppen i dag.
* Har notert meg den og festet den til bommerangen. Du får den i retur når 10 tallet kommer til syne...;)
* Har notert meg den og festet den til bommerangen. Du får den i retur når 10 tallet kommer til syne...;)
astonv
21.02.2025 kl 01:20
7618
Så mitt råd er å akkumulere på svakhet. Ha troen på selskapet og ta en pause fra dette forumet når aksjen ikke beveger seg slik den burde. Her tyter alt mulig frem for å ødelegge dagen mer enn nødvendig, Derfor holder jeg meg stort sett borte. Mange dyktige folk her på NAS men dessverre for mange som fortsatt ødelegger en god og saklig debatt. Bruk heller ikke belåning på aksjer som dette da bevegelsene ofte er store. De store gutta vet å utnytte dette når aksjen kjøres ned og private ryker på stopp loss posisjoner.
astonv
21.02.2025 kl 01:06
7608
Hegnar Tivoli leverer varene ser jeg. Er man smart så kjøper man på duppen i dag. Olja holder seg på et bra nivå for NAS mens $ stadig svekker seg. NAS leverer gode trafikktall og opererer i et marked som ser meget bra ut med tanke på konkurranse og etterspørsel. Ingen god grunn til å være negativ til NAS inn mot denne sommeren. La idiotpraten passer igjennom og behold troen. At noen trader er helt fair. Man har faktorer i NAS som gjør dette mulig selv på disse nivåene. Det betyr ikke at NAS gjør noe galt eller at selskapet ikke er på riktig vei. Karlsen gjør det meste rett bortsett fra et litt for optimistisk syn på fjoråret. Denne feilen vil han ikke gjøre i år. Nå er alt fokus på kostnadskontroll og optimalisering av selskapet i samarbeid med Widerø for å få ut alle synergier. Spenn ligger litt etter skjema men her kommer det mye fremover. Kjenner en som jobber med utvikling av appen og sitter tett på dette. Han får ikke vite så mye men har fått med seg at det stadig forhandles med nye partnere. Personlig tror jeg Rema er et av de selskapene det forhandles med. Time will show ;)
Ransen
21.02.2025 kl 00:35
7625
Kursutviklingen er ene og alene basert på meglernes kursmål minus 3-4 kroner.
Statslånet var like aktuelt i fjor da aksjen klatret til 18 kroner basert på kursmål snitt på 21 kroner.
Fer nå kan kursen være 1 krone eller 10 kroner. Det er utbyttet som gjelder. Og hvorfor er det utbytte? Jo fordi selskapet gjør det bra.
Ingen selger med gevinst på dagens kurs utenom Sundt
Statslånet var like aktuelt i fjor da aksjen klatret til 18 kroner basert på kursmål snitt på 21 kroner.
Fer nå kan kursen være 1 krone eller 10 kroner. Det er utbyttet som gjelder. Og hvorfor er det utbytte? Jo fordi selskapet gjør det bra.
Ingen selger med gevinst på dagens kurs utenom Sundt
golf`ern
21.02.2025 kl 00:00
7592
En fantastisk aksje dette, når man ser på kursutviklingen de siste 10 mnd,
Hele tiden har du , Ransen og en rekke andre ikke gjort annet enn å hausse aksjen(alt basert på fakta selvfølgelig),
og de som er kritiske får gjennomgå....
Må være pirrende å operere her inne dagen lang med en så stor fan-skare ,for det må jo være det som driver dere.
Kursdrivende er det ihvertfall ikke...
Hele tiden har du , Ransen og en rekke andre ikke gjort annet enn å hausse aksjen(alt basert på fakta selvfølgelig),
og de som er kritiske får gjennomgå....
Må være pirrende å operere her inne dagen lang med en så stor fan-skare ,for det må jo være det som driver dere.
Kursdrivende er det ihvertfall ikke...
Redigert 21.02.2025 kl 00:45
Du må logge inn for å svare
Fjellbris
20.02.2025 kl 22:26
7703
Så enig, så enig!
Ikke mange som er av hel ved her inne og som man kan stole på, men du er en av de få Strategi.
Ikke mange som er av hel ved her inne og som man kan stole på, men du er en av de få Strategi.
Strategi
20.02.2025 kl 21:27
7720
Hyenene kommer ut av skapet ser jeg.-
Re; å være tidlig ute i denne har jeg advart om mang en gang bakket opp av historiske bevegelser - ikke vanskeligere enn som så...;)
Bare minner på at v som er inne i aksjen ikke er tidlig ute.
20 februar 2024 var kursen kr.17.64 og på vei videre opp mot 18.40
Norwegian Group er et helt annet selskap i dag enn for et år siden, kanskje et av de mest spennende selskaper på OSE.
Re; å være tidlig ute i denne har jeg advart om mang en gang bakket opp av historiske bevegelser - ikke vanskeligere enn som så...;)
Bare minner på at v som er inne i aksjen ikke er tidlig ute.
20 februar 2024 var kursen kr.17.64 og på vei videre opp mot 18.40
Norwegian Group er et helt annet selskap i dag enn for et år siden, kanskje et av de mest spennende selskaper på OSE.
Redigert 20.02.2025 kl 21:30
Du må logge inn for å svare
rischioso
20.02.2025 kl 19:41
7845
Først skal den nok videre ned til 10-kroningen og så videre ned igjen på undersiden av 10-kroningen så får vi se hvor det snur før vi begynner å snakke om drømme scenarioer - å være tidlig ute i denne har jeg advart om mang en gang bakket opp av historiske bevegelser - ikke vanskeligere enn som så...;)
nad.oslo
20.02.2025 kl 19:37
3293
Nå er du ute og kjøre igjen med short fest etc. Les meldinger ordentlig. Vi sitter ikke på nas tråd om vi ikke eide aksjer, selvfølgelig vil vi se aksjen opp og ikke ned. Men både negativt og positivt innspill er selvfølgelig bra.
Du får ta en prat med Robert Næss om du kjenner han, men hjelper det noe på aksje kursen ? Vi får håpe på det om du klarer det. Utbytte og utbytte om den går noen kroner opp er jeg mer glad en noen nå. Om det blir utbytte eller tilbakekjøp av aksjer det vet vi ikke enda iht meldingen. Først må staten løses.
Snakk heller med ir i nas så forstår du kanskje litt mer.
Du får ta en prat med Robert Næss om du kjenner han, men hjelper det noe på aksje kursen ? Vi får håpe på det om du klarer det. Utbytte og utbytte om den går noen kroner opp er jeg mer glad en noen nå. Om det blir utbytte eller tilbakekjøp av aksjer det vet vi ikke enda iht meldingen. Først må staten løses.
Snakk heller med ir i nas så forstår du kanskje litt mer.
Fjellbris
20.02.2025 kl 19:30
3241
Her inne er det i dag «shorter fest og det negative får lov til å blomstre». Jeg tar heller en prat med Robert Næss i Nordea som har NAS som topp 3 valg i år, og så skal jeg skrive mer igjen her inne når utbytte penger står på konto og NAS kursen i Q3 ligger +/- kr 15, minst!
nad.oslo
20.02.2025 kl 18:40
3045
Denne kom nå.
WASHINGTON (Reuters) - President Donald Trump's nominee to serve as deputy secretary of the U.S. Transportation Department said regulators need to take a more aggressive approach to overseeing planemaker Boeing (NYSE:BA).
"We need to be tougher on Boeing. We need to be tougher on the industry," said Steve Bradbury at a U.S. Senate Commerce Committee hearing Thursday.
Senators questioned Bradbury about whether during Trump's first term he intentionally withheld documents from a Senate probe into two fatal 737 MAX crashes that killed 346 people in 2018 and 2019. At the time he was the Transportation Department's general counsel and the Senate was seeking Federal Aviation Administration documents.
Bradbury told senators that at the time, his department was overwhelmed with requests for information and was attempting to provide documents, not impede or block the investigation.
Last month, Transportation Secretary Sean Duffy told Congress that Boeing needed "tough love" and he would keep in place a cap on production of Boeing 737 MAX planes put in place after a mid-air panel blowout last year until he is satisfied it can be safely raised.
In January 2024, former President Joe Biden's FAA chief Mike Whitaker imposed the 38 planes per month production cap after a door panel missing four key bolts flew off a new Alaska Airlines 737 MAX 9. President Donald Trump has yet to nominate a candidate for FAA administrator.
Duffy, who plans to travel to Seattle with acting FAA Administrator Chris Rocheleau to meet with Boeing in March, said last week he wants to "evaluate firsthand the measures being implemented to ensure its planes meet the highest safety standards."
In May 2022, the FAA approved a three-year renewal of a Boeing program that delegates some aircraft certification tasks to the planemaker rather than the five-year renewal Boeing had requested. The approval will expire in a few months.
WASHINGTON (Reuters) - President Donald Trump's nominee to serve as deputy secretary of the U.S. Transportation Department said regulators need to take a more aggressive approach to overseeing planemaker Boeing (NYSE:BA).
"We need to be tougher on Boeing. We need to be tougher on the industry," said Steve Bradbury at a U.S. Senate Commerce Committee hearing Thursday.
Senators questioned Bradbury about whether during Trump's first term he intentionally withheld documents from a Senate probe into two fatal 737 MAX crashes that killed 346 people in 2018 and 2019. At the time he was the Transportation Department's general counsel and the Senate was seeking Federal Aviation Administration documents.
Bradbury told senators that at the time, his department was overwhelmed with requests for information and was attempting to provide documents, not impede or block the investigation.
Last month, Transportation Secretary Sean Duffy told Congress that Boeing needed "tough love" and he would keep in place a cap on production of Boeing 737 MAX planes put in place after a mid-air panel blowout last year until he is satisfied it can be safely raised.
In January 2024, former President Joe Biden's FAA chief Mike Whitaker imposed the 38 planes per month production cap after a door panel missing four key bolts flew off a new Alaska Airlines 737 MAX 9. President Donald Trump has yet to nominate a candidate for FAA administrator.
Duffy, who plans to travel to Seattle with acting FAA Administrator Chris Rocheleau to meet with Boeing in March, said last week he wants to "evaluate firsthand the measures being implemented to ensure its planes meet the highest safety standards."
In May 2022, the FAA approved a three-year renewal of a Boeing program that delegates some aircraft certification tasks to the planemaker rather than the five-year renewal Boeing had requested. The approval will expire in a few months.
nad.oslo
20.02.2025 kl 18:33
3041
Nå må du slutte da mann, du har gjentatt det samme flere ganger nå.
Jeg sa du hadde rett med par trade, og hvilken forskjell gjør dette på Sundt. I sum har han solgte mest i bolker som jeg skrev om han har solgt par ekstra små salg hva spiller det for noen rolle. Kom deg videre mann.
Faktum er aksjen er ned. Fra topp nivå hvis den ikke klarte å ta ut motstand på 11.88.
Olja stiger og da blir det som regel sektor dreining.
Vi får håpe nas ikke dupper under 11 tallet og at den dra seg opp igjen, men det kan vi ikke spå.
Når man snakker om utlandske fly aksjer, så må mann man huske på at de tjener pund feks Ryan air eller Wizzair etc de har kjempe fordel inform av valuta mot usd. Det har dessverre ikke nas. USD vs krona. Det så vi på tallene som kom i forkant av q4 hvor man tapte nettopp pga valuta.
Jeg sa du hadde rett med par trade, og hvilken forskjell gjør dette på Sundt. I sum har han solgte mest i bolker som jeg skrev om han har solgt par ekstra små salg hva spiller det for noen rolle. Kom deg videre mann.
Faktum er aksjen er ned. Fra topp nivå hvis den ikke klarte å ta ut motstand på 11.88.
Olja stiger og da blir det som regel sektor dreining.
Vi får håpe nas ikke dupper under 11 tallet og at den dra seg opp igjen, men det kan vi ikke spå.
Når man snakker om utlandske fly aksjer, så må mann man huske på at de tjener pund feks Ryan air eller Wizzair etc de har kjempe fordel inform av valuta mot usd. Det har dessverre ikke nas. USD vs krona. Det så vi på tallene som kom i forkant av q4 hvor man tapte nettopp pga valuta.
Redigert 20.02.2025 kl 18:56
Du må logge inn for å svare
gmtrade
20.02.2025 kl 18:20
3054
Nei viktig å være forsiktig med hva mam skriver her om det ikke er opp. Her skal ikke informasjonsflyt og fakta balanseres. Da er vi dumme. Og da får man ikke være med å leke. Et eksempel er idag, når Kjos og Kise har fått tilbake utlånte aksjer. Det blir hausset opp i skyene. De har kjøpt! Men, har de egentlig det? Hvordan ser det ut om aksjene er tilbakekallet med plan om at de skal selges? Hvor positiv er da nyheten? Nå sier jeg ikke at de har planer om å selge, men det er lett å stirre seg blind på info man ønsker skal være sann.
Fjellbris
20.02.2025 kl 18:16
3000
All info som postes om en aksje er like verdifull, enten den er positiv eller negativ, så lenge det som postes er riktig, og gjerne med referanse/link. Den typen info som du postet i dag til Tony83 er løgn, (samt du fremstiller han nesten for å være dum som ikke har fått med seg at Sundt ikke selger) og har ikke noe å gjøre med at jeg ikke liker «kritiske poster» som du kaller det:
……
nad.oslo
I dag kl 13:16
246
Do you read the many post about Sundt?
For 20th time his not selling.
……
nad.oslo
I dag kl 13:16
246
Do you read the many post about Sundt?
For 20th time his not selling.
Redigert 20.02.2025 kl 18:19
Du må logge inn for å svare
nad.oslo
20.02.2025 kl 17:24
2967
Hvilken agenda har du da? Jeg satt full lastet i fjor nettopp i tro på at karslen skulle klare dette. Men hva skjedde tok ned guiding i hver kvartal. Kostnader økte og kursen bare gikk nedover , markdet mister tillit til selskapet.
Du som like å være presis og fakta basert som du beskriver så må du ikke glemme det. For mange tok gedigne tap ifjor.
Man må like kritiske poster også om man skal gi noe tilbake om info.
Jeg har ofte snakket med nas og investor relation, men sluttet å poste dette for mann blir satt på plass uten grunn desverre.
Du som like å være presis og fakta basert som du beskriver så må du ikke glemme det. For mange tok gedigne tap ifjor.
Man må like kritiske poster også om man skal gi noe tilbake om info.
Jeg har ofte snakket med nas og investor relation, men sluttet å poste dette for mann blir satt på plass uten grunn desverre.
Redigert 20.02.2025 kl 18:08
Du må logge inn for å svare
golf`ern
20.02.2025 kl 17:06
2969
Hva om noen av dere besserwissere kunne lest Trondyman sin NAS-analyse for et par dager siden.
Var det mest fornuftige som har blitt postet her inne på flere mnd.
Daglig er det de samme som skriver om håp og tro ,og gjentar seg selv i det uendelige, uten at det hjelper en dritt.
Hvis man så ikke er enig med menigheta får man så hatten passer...
Ned fra kr 18+ i april, og Sundt får skylda...
Underholdningsverdien er det dog ikke noe å si på,,,,
Var det mest fornuftige som har blitt postet her inne på flere mnd.
Daglig er det de samme som skriver om håp og tro ,og gjentar seg selv i det uendelige, uten at det hjelper en dritt.
Hvis man så ikke er enig med menigheta får man så hatten passer...
Ned fra kr 18+ i april, og Sundt får skylda...
Underholdningsverdien er det dog ikke noe å si på,,,,
Redigert 20.02.2025 kl 17:08
Du må logge inn for å svare
Fjellbris
20.02.2025 kl 17:06
2957
Bruk hode og sunn fornuft folkens. Har man tro på Geir Karlsen og co som John Fredriksen har, så selger man ikke NAS nå på lavt 11 tall og (under cash beholdningen som er på ca 13 milliarder!) og det rett før høysesong med varslet utbytte kr 0,6.
Dessverre altfor mange agendaer her inne, og folk som snakker om kr 15 innen februar for noen uker siden og så i dag 10-11 igjen….
Mye rart som postes i hytt og pine, noen mener sågar hardnakket i dag at Sundt selger jo ikke aksjer!
Nei, gidder ikke skrive så mye mer her inne fremover, lykke til videre alle og igjen, bruk hode!
Ps jeg har akkumulert i dag, også rett før børsen stengte helt ned på 11,08 og er veldig happy med det. For oss som er langsiktig og venter på utbytte spiller det liten rolle om kurs nå er kr 10 eller 13.
Jeg er forøvrig i godt selskap med Bjørn Kjos og Kise som også nylig kjøpte 3 mill. aksjer :-)
Dessverre altfor mange agendaer her inne, og folk som snakker om kr 15 innen februar for noen uker siden og så i dag 10-11 igjen….
Mye rart som postes i hytt og pine, noen mener sågar hardnakket i dag at Sundt selger jo ikke aksjer!
Nei, gidder ikke skrive så mye mer her inne fremover, lykke til videre alle og igjen, bruk hode!
Ps jeg har akkumulert i dag, også rett før børsen stengte helt ned på 11,08 og er veldig happy med det. For oss som er langsiktig og venter på utbytte spiller det liten rolle om kurs nå er kr 10 eller 13.
Jeg er forøvrig i godt selskap med Bjørn Kjos og Kise som også nylig kjøpte 3 mill. aksjer :-)
Redigert 20.02.2025 kl 17:09
Du må logge inn for å svare
Strategi
20.02.2025 kl 16:57
2955
20 februar 2024 var kursen kr.17.64 og på vei videre opp.
Redigert 20.02.2025 kl 16:58
Du må logge inn for å svare
Kåre Grønn
20.02.2025 kl 16:46
2984
..latterlig, havner snart på bunn nivå 10 igjen... Norske Børs er ødelagt! Ingen stolthet igjen
Ransen
20.02.2025 kl 16:33
3021
Hva er det som gjør NAS mye dårligere enn verdens øvrige flyselskaper.?
Du sier jo selv at du trader mellom 10 og 11.
Jeg mener at det ikke er liv laga for NAS på oslo børs.
95 % av tiden det har eksistert etter restruktureringen har aksjonærene priset selskapet til under kontantbeholdningen.
Nevn gjerne andre flyselskap i samme situasjon. Jeg finner de ikke…
Du sier jo selv at du trader mellom 10 og 11.
Jeg mener at det ikke er liv laga for NAS på oslo børs.
95 % av tiden det har eksistert etter restruktureringen har aksjonærene priset selskapet til under kontantbeholdningen.
Nevn gjerne andre flyselskap i samme situasjon. Jeg finner de ikke…
Singa
20.02.2025 kl 16:30
3006
Burde ikke svare på dette men du tror da vel ikke for fullt alvor at noen innlegg her på dette forumet kan manipulere kursen med mer en max 10 öre? Ang ansvarlighet,
dette forumet er mer "free speeach", skulle tro det var Trump som er moderator.
dette forumet er mer "free speeach", skulle tro det var Trump som er moderator.
NASLover
20.02.2025 kl 16:26
3022
NASLover skrev Slutt kursen mellom 10.8-10.9
Rart at kursen står fortsatt over 11. Prøver igjen i morgen
Redigert 20.02.2025 kl 16:27
Du må logge inn for å svare
Ransen
20.02.2025 kl 16:23
2934
Finnair + 2,74% i dag til 3,17EUR. PE 17,7.
Streik høsten 24, grenser til Putin.
Streik høsten 24, grenser til Putin.
Ransen
20.02.2025 kl 16:14
2954
Det er aksjonærene som er årsaken.
Som nevnt så ville londonbørsen gitt en helt annen kurs en OB.
Hvis det ikke hadde vært for at NAS flyter over i cash så ville det vært et Pennystock.
Merkelig at alle plutselig kan selge med gevinst nederst på 11-tallet. Alle som handlet fra 15 til 18 kroner i fjor, nesten 250 millioner aksjer har altså solgt med gevinst…
Som nevnt så ville londonbørsen gitt en helt annen kurs en OB.
Hvis det ikke hadde vært for at NAS flyter over i cash så ville det vært et Pennystock.
Merkelig at alle plutselig kan selge med gevinst nederst på 11-tallet. Alle som handlet fra 15 til 18 kroner i fjor, nesten 250 millioner aksjer har altså solgt med gevinst…
gmtrade
20.02.2025 kl 16:08
2954
Ja, enig med deg. Gir mening.
Ser for meg storbankene og milliard-hedgefondene en random børsdag i USA. Did you read this? This Ransen-guy on HO forum. He thinks...
Ser for meg storbankene og milliard-hedgefondene en random børsdag i USA. Did you read this? This Ransen-guy on HO forum. He thinks...
Redigert 20.02.2025 kl 16:10
Du må logge inn for å svare
Strategi
20.02.2025 kl 15:58
2922
Det er vel kanskje nettopp deg Ransen eller frodon, "what ever" som er årsaken til at aksjen er nærmest ødelagt.
Plutselig kommer den, vent og se.
Det var du som også fikk kursen sendt ned fra 13 kr i høst også.
Det er ikke noe galt med selskapet, det er et supersterkt marked , cash står og hoper seg opp på konto, fremtidige utbytter gjør seg klare.
Oljeprisen er lav og forventet videre ned- det er mangel på fly i Europa dette vil øke prisene.
Om få dager er det trafikk tall og vi må anta at de blir gode.
Det hadde vært fint med litt ansvarlighet her inne.
Plutselig kommer den, vent og se.
Det var du som også fikk kursen sendt ned fra 13 kr i høst også.
Det er ikke noe galt med selskapet, det er et supersterkt marked , cash står og hoper seg opp på konto, fremtidige utbytter gjør seg klare.
Oljeprisen er lav og forventet videre ned- det er mangel på fly i Europa dette vil øke prisene.
Om få dager er det trafikk tall og vi må anta at de blir gode.
Det hadde vært fint med litt ansvarlighet her inne.
Redigert 20.02.2025 kl 16:03
Du må logge inn for å svare