Norwegian - veien til 25 kr i 2025
Jeg er helt sikker. Norwegian skal til 25 kr+ i 2025. Her er faktorer som spiller inn:
- Knallbra vår og sommer for flybransjen
- Oljepris på 65 om noen få måneder
- DXY(dollar indexen) kommer til å falle til 95.
- 10 yr Bond renten i usa går ned til 3%
- Lavere renter i Norge også
- Lavere renter gjør at investorer ser etter aksjer med god fremtidig yield. NAS er en klar kandidat.
- Investorene kommer inn i en ALL INN tilstand der man kun ser en klar himmel for markedet.
Mange av disse faktorene er kontrære sett dagens marked. Men man må ha et klart hode for å tjene penger og forstå markedsmekanismene.
Norwegian har aldri stått sterkere i et marked der SAS ikker er så kult lenger. En knallgod CEO som kan tall og har lang erfaring. 25 KR+ her kommer vi!
- Knallbra vår og sommer for flybransjen
- Oljepris på 65 om noen få måneder
- DXY(dollar indexen) kommer til å falle til 95.
- 10 yr Bond renten i usa går ned til 3%
- Lavere renter i Norge også
- Lavere renter gjør at investorer ser etter aksjer med god fremtidig yield. NAS er en klar kandidat.
- Investorene kommer inn i en ALL INN tilstand der man kun ser en klar himmel for markedet.
Mange av disse faktorene er kontrære sett dagens marked. Men man må ha et klart hode for å tjene penger og forstå markedsmekanismene.
Norwegian har aldri stått sterkere i et marked der SAS ikker er så kult lenger. En knallgod CEO som kan tall og har lang erfaring. 25 KR+ her kommer vi!
rischioso
20.02.2025 kl 19:41
7666
Først skal den nok videre ned til 10-kroningen og så videre ned igjen på undersiden av 10-kroningen så får vi se hvor det snur før vi begynner å snakke om drømme scenarioer - å være tidlig ute i denne har jeg advart om mang en gang bakket opp av historiske bevegelser - ikke vanskeligere enn som så...;)
Strategi
20.02.2025 kl 21:27
7541
Hyenene kommer ut av skapet ser jeg.-
Re; å være tidlig ute i denne har jeg advart om mang en gang bakket opp av historiske bevegelser - ikke vanskeligere enn som så...;)
Bare minner på at v som er inne i aksjen ikke er tidlig ute.
20 februar 2024 var kursen kr.17.64 og på vei videre opp mot 18.40
Norwegian Group er et helt annet selskap i dag enn for et år siden, kanskje et av de mest spennende selskaper på OSE.
Re; å være tidlig ute i denne har jeg advart om mang en gang bakket opp av historiske bevegelser - ikke vanskeligere enn som så...;)
Bare minner på at v som er inne i aksjen ikke er tidlig ute.
20 februar 2024 var kursen kr.17.64 og på vei videre opp mot 18.40
Norwegian Group er et helt annet selskap i dag enn for et år siden, kanskje et av de mest spennende selskaper på OSE.
Redigert 20.02.2025 kl 21:30
Du må logge inn for å svare
Fjellbris
20.02.2025 kl 22:26
7524
Så enig, så enig!
Ikke mange som er av hel ved her inne og som man kan stole på, men du er en av de få Strategi.
Ikke mange som er av hel ved her inne og som man kan stole på, men du er en av de få Strategi.
golf`ern
21.02.2025 kl 00:00
7413
En fantastisk aksje dette, når man ser på kursutviklingen de siste 10 mnd,
Hele tiden har du , Ransen og en rekke andre ikke gjort annet enn å hausse aksjen(alt basert på fakta selvfølgelig),
og de som er kritiske får gjennomgå....
Må være pirrende å operere her inne dagen lang med en så stor fan-skare ,for det må jo være det som driver dere.
Kursdrivende er det ihvertfall ikke...
Hele tiden har du , Ransen og en rekke andre ikke gjort annet enn å hausse aksjen(alt basert på fakta selvfølgelig),
og de som er kritiske får gjennomgå....
Må være pirrende å operere her inne dagen lang med en så stor fan-skare ,for det må jo være det som driver dere.
Kursdrivende er det ihvertfall ikke...
Redigert 21.02.2025 kl 00:45
Ransen
21.02.2025 kl 00:35
7446
Kursutviklingen er ene og alene basert på meglernes kursmål minus 3-4 kroner.
Statslånet var like aktuelt i fjor da aksjen klatret til 18 kroner basert på kursmål snitt på 21 kroner.
Fer nå kan kursen være 1 krone eller 10 kroner. Det er utbyttet som gjelder. Og hvorfor er det utbytte? Jo fordi selskapet gjør det bra.
Ingen selger med gevinst på dagens kurs utenom Sundt
Statslånet var like aktuelt i fjor da aksjen klatret til 18 kroner basert på kursmål snitt på 21 kroner.
Fer nå kan kursen være 1 krone eller 10 kroner. Det er utbyttet som gjelder. Og hvorfor er det utbytte? Jo fordi selskapet gjør det bra.
Ingen selger med gevinst på dagens kurs utenom Sundt
astonv
21.02.2025 kl 01:06
7429
Hegnar Tivoli leverer varene ser jeg. Er man smart så kjøper man på duppen i dag. Olja holder seg på et bra nivå for NAS mens $ stadig svekker seg. NAS leverer gode trafikktall og opererer i et marked som ser meget bra ut med tanke på konkurranse og etterspørsel. Ingen god grunn til å være negativ til NAS inn mot denne sommeren. La idiotpraten passer igjennom og behold troen. At noen trader er helt fair. Man har faktorer i NAS som gjør dette mulig selv på disse nivåene. Det betyr ikke at NAS gjør noe galt eller at selskapet ikke er på riktig vei. Karlsen gjør det meste rett bortsett fra et litt for optimistisk syn på fjoråret. Denne feilen vil han ikke gjøre i år. Nå er alt fokus på kostnadskontroll og optimalisering av selskapet i samarbeid med Widerø for å få ut alle synergier. Spenn ligger litt etter skjema men her kommer det mye fremover. Kjenner en som jobber med utvikling av appen og sitter tett på dette. Han får ikke vite så mye men har fått med seg at det stadig forhandles med nye partnere. Personlig tror jeg Rema er et av de selskapene det forhandles med. Time will show ;)
astonv
21.02.2025 kl 01:20
7440
Så mitt råd er å akkumulere på svakhet. Ha troen på selskapet og ta en pause fra dette forumet når aksjen ikke beveger seg slik den burde. Her tyter alt mulig frem for å ødelegge dagen mer enn nødvendig, Derfor holder jeg meg stort sett borte. Mange dyktige folk her på NAS men dessverre for mange som fortsatt ødelegger en god og saklig debatt. Bruk heller ikke belåning på aksjer som dette da bevegelsene ofte er store. De store gutta vet å utnytte dette når aksjen kjøres ned og private ryker på stopp loss posisjoner.
rischioso
21.02.2025 kl 06:13
7406
RE - Er man smart så kjøper man på duppen i dag.
* Har notert meg den og festet den til bommerangen. Du får den i retur når 10 tallet kommer til syne...;)
* Har notert meg den og festet den til bommerangen. Du får den i retur når 10 tallet kommer til syne...;)
rischioso
21.02.2025 kl 06:16
7419
Trodde det var lurt å selge når store kjente profilerte investorer som Sundt mfl nettopp gjør i disse tider, men du handler kanskje når alle småsparerne handler...?...;)
Strategi
21.02.2025 kl 09:23
7230
Det kan se ut til at algoritme tradingen til de som har brukt store mengder aksjer på skape et fall nå er i sterk ubalanse og må opp for å hente volum tilbake.
Eller sette nye mindre short posisjoner.
Dette kan fort føre til et solid oppsving i kursen uten at jeg skal spå noe.
Men en ubalanse er det.
Eller sette nye mindre short posisjoner.
Dette kan fort føre til et solid oppsving i kursen uten at jeg skal spå noe.
Men en ubalanse er det.
Redigert 21.02.2025 kl 10:39
Flodhest82
21.02.2025 kl 09:49
7340
Hei, vil du utdype hvorfor du mener nas er dyr på 11kr og hvorfor du mener at kursen skal ned til både 10 og 9kr no inn mot høysesong ?
bassebasse
21.02.2025 kl 11:51
7210
Ingen kan treffe på kurs her men dem som har aksjer i nas tror starkt på nas som ett trygg og masse cash...
Kurs kommer til å gå opp men bare tar litt tid... Kommer utbytte da er klart at aksjen skal mye mere opp enn den er i dag.. Hold på nas... 20- 25 kr i år... Jeg bare håper på flere fly fra boieng
Kurs kommer til å gå opp men bare tar litt tid... Kommer utbytte da er klart at aksjen skal mye mere opp enn den er i dag.. Hold på nas... 20- 25 kr i år... Jeg bare håper på flere fly fra boieng
nad.oslo
21.02.2025 kl 12:06
7186
Olja på vei ned , er bra for nas kort ema 200 11.3, lang 11.5
Redigert 21.02.2025 kl 12:07
Strategi
21.02.2025 kl 12:20
7215
Blir ikke overrasket om kursen går opp mot 11.40 i dag, eller over.
sannsynligheten for at den skal opp er større enn ned slik jeg ser det.
sannsynligheten for at den skal opp er større enn ned slik jeg ser det.
Ransen
21.02.2025 kl 12:32
7209
Historisk så svinger aksjen 3-5 kroner innerfor 30 dager. Å treffe bunner og topper er mest på flaks.
Ellers mener styret at selskapet aldri har vært bedre enn nå. Ledelsen kjøper aksjer, det ansees som en bekreftelse.
Europeiske flyselskaper ligger nå mellom 50 og 100% foran NAS. Europeiske børser ser markedet i en annen horisont enn OB og vinner derfor terreng. Ikke tro at ingen storselskaper sitter i ro og ser på at NAS stadig mottar nye fly. De har tross alt innbetalt 3,2 mrd i forskudd for flere år siden for å være prioritert i køen.
Lufthansa kunne f.eks brukt 10% av kassabeholdningen til oppkjøp av NAS øg fått igjen 100 gangern for å reetablere star alliance i Norden. Det er en ny tid nå da hele verden vil til norden, og motsatt.
Lufthansa er sterkt berørt av Airbus motorproblemer og vil neppe godta at andre forsyner seg av deres markedsandel grunnet manglende fly.
Her handler alt om tilstedeværelse til rett tid. Det får NAS igjen for da de toppet med 12% kapasitetsøkning i fjor.
Tallenes tale er klare både for vinter og sommer.
Lykke til. Hold på aksjene.Mange skal inn før utbytte.
Ellers mener styret at selskapet aldri har vært bedre enn nå. Ledelsen kjøper aksjer, det ansees som en bekreftelse.
Europeiske flyselskaper ligger nå mellom 50 og 100% foran NAS. Europeiske børser ser markedet i en annen horisont enn OB og vinner derfor terreng. Ikke tro at ingen storselskaper sitter i ro og ser på at NAS stadig mottar nye fly. De har tross alt innbetalt 3,2 mrd i forskudd for flere år siden for å være prioritert i køen.
Lufthansa kunne f.eks brukt 10% av kassabeholdningen til oppkjøp av NAS øg fått igjen 100 gangern for å reetablere star alliance i Norden. Det er en ny tid nå da hele verden vil til norden, og motsatt.
Lufthansa er sterkt berørt av Airbus motorproblemer og vil neppe godta at andre forsyner seg av deres markedsandel grunnet manglende fly.
Her handler alt om tilstedeværelse til rett tid. Det får NAS igjen for da de toppet med 12% kapasitetsøkning i fjor.
Tallenes tale er klare både for vinter og sommer.
Lykke til. Hold på aksjene.Mange skal inn før utbytte.
Fjellbris
21.02.2025 kl 12:45
7185
Jeg tror han skriver som han gjør fordi han mfl. ønsker seg så billige aksjer som mulig før utbytte og høysesong starter. Legg merke til at kurs ofte går opp etter hans innlegg ;-)
Redigert 21.02.2025 kl 12:46
Ransen
21.02.2025 kl 13:36
7135
Verdisettingen i dag gjenspeiler knapt verdien av Widerøe. Widerøe ble oppkjøpt til halv pris og har hatt opptil 70% vekst det første året i drift under NAS-paraplyen.
Mye er grunnet statens FOT ruter, men også at Widerøe er det mest komplekse flyselskapet i verden. De har også håndplukkede folk i alle ledd og er suverene på kostnadskontroll og stabilitet.
Nå har de fått tak i ytterligere 2 stk Dash 8 som de har totaloverhalt og blitt som nye. Disse er nå i full drift.
Da er det 50 Dash 8 og 3 Embrer E2 jeter i selskapet.
Mye er grunnet statens FOT ruter, men også at Widerøe er det mest komplekse flyselskapet i verden. De har også håndplukkede folk i alle ledd og er suverene på kostnadskontroll og stabilitet.
Nå har de fått tak i ytterligere 2 stk Dash 8 som de har totaloverhalt og blitt som nye. Disse er nå i full drift.
Da er det 50 Dash 8 og 3 Embrer E2 jeter i selskapet.
Strategi
21.02.2025 kl 15:27
6988
Denne er ikke riktig Ransen Re; Historisk så svinger aksjen 3-5 kroner innerfor 30 dager. Å treffe bunner og topper er mest på flaks.
Nå må du ta deg sammen!!!
Bortsett fra det: Bra innlegg.
og: Ja, det går strålende for Widerøe, en i nær familie er Flykaptein i selskapet så her er godt oppdatert.
Nå må du ta deg sammen!!!
Bortsett fra det: Bra innlegg.
og: Ja, det går strålende for Widerøe, en i nær familie er Flykaptein i selskapet så her er godt oppdatert.
Ransen
21.02.2025 kl 15:34
6980
Da går du inn på tabellen på E-24 3 års syklus så retter du på det som er feil her snarest.
Strategi
21.02.2025 kl 15:41
6975
I dag er vinterferien over i Oslo - Akershus- Østfold- Vestfold- Telemark- Agder- Møre og Romsdal -Vestland.
Basert på at det er i disse områdene mesteparten av menneskene bor i vårt langstrakte land tror jeg på volum inn i aksjen til uka.
Tror også på en fin avslutning på dagen i dag.
God helg.
Norwegian-datterselskab sikrer sig to fly
Danny Longhi Andreasen Af: Danny Longhi Andreasen i Flådenyt 19. februar 2025 kl. 10:30
Det regionale norske flyselskab Widerøe får tilføjet yderligere to fly til en Dash-8-flåde, der dermed nærmer sig 50 fly. Flyene har hver især fløjet i mange år i henholdsvis USA og Europa.
Flåden hos Norwegian-datterselskabet Widerøe består i meget høj grad af Dash 8-fly, og nu forøges antallet af disse fly endnu en gang.
Det regionale norske flyselskab står således til at modtage yderligere to Dash 8-fly, viser et opslag på...
https://check-in.dk/norwegian-datterselskab-sikrer-sig-to-fly/
Basert på at det er i disse områdene mesteparten av menneskene bor i vårt langstrakte land tror jeg på volum inn i aksjen til uka.
Tror også på en fin avslutning på dagen i dag.
God helg.
Norwegian-datterselskab sikrer sig to fly
Danny Longhi Andreasen Af: Danny Longhi Andreasen i Flådenyt 19. februar 2025 kl. 10:30
Det regionale norske flyselskab Widerøe får tilføjet yderligere to fly til en Dash-8-flåde, der dermed nærmer sig 50 fly. Flyene har hver især fløjet i mange år i henholdsvis USA og Europa.
Flåden hos Norwegian-datterselskabet Widerøe består i meget høj grad af Dash 8-fly, og nu forøges antallet af disse fly endnu en gang.
Det regionale norske flyselskab står således til at modtage yderligere to Dash 8-fly, viser et opslag på...
https://check-in.dk/norwegian-datterselskab-sikrer-sig-to-fly/
Redigert 21.02.2025 kl 15:51
nad.oslo
21.02.2025 kl 15:53
7000
Som jeg skrev 2 øre unna.
Trondyman er beste på analytiker uten tvil. 💪.
Trondyman er beste på analytiker uten tvil. 💪.
Ransen
21.02.2025 kl 16:44
6938
Kursslutt for ett år siden var kr 16,93.
Volum var nær 16 millioner aksjer så de som kjøpte da har sikkert solgt i år med gevinst. NOT
Tapene må være enorme blant småaksjonærene
Volum var nær 16 millioner aksjer så de som kjøpte da har sikkert solgt i år med gevinst. NOT
Tapene må være enorme blant småaksjonærene
Redigert 21.02.2025 kl 16:46
Strategi
21.02.2025 kl 18:09
6824
NASLover skrev Ja det var en super sterk avslutning 🤣🤣🤣
Nei det var ikke det, når det er sagt så var kursen opp 0.77 %.
Det skal ikke mye til å glede deg slik at du ler så tårene triller.
!4 år kanskje?
Ha en fin helg, så får vi håpe på en knallsterk neste uke.
2 nye fly inn i Norwegian Group sin stall burde glede mange, dette vil selvfølgelig bidra til økte inntekter.
😉
Det skal ikke mye til å glede deg slik at du ler så tårene triller.
!4 år kanskje?
Ha en fin helg, så får vi håpe på en knallsterk neste uke.
2 nye fly inn i Norwegian Group sin stall burde glede mange, dette vil selvfølgelig bidra til økte inntekter.
😉
Redigert 21.02.2025 kl 18:10
bassebasse
21.02.2025 kl 20:41
6717
Nas øker med fly dette er veldig bra for sommer som kommer.... Olje faller mye og kan falle mot 4/ i dag... Fred i Ukraina ses som kan gå fort.... Hva skjer om Oljen faller til 65 dollar
nad.oslo
21.02.2025 kl 20:44
6750
Den vil iallefall dra.meg seg børsene ned i første omgang, børsene er veldig høye hvor lenge vil de holde seg.
Sikkert en grunn til at Warren Buffet, har solgt endel har mer cash enn tidligere, hva vet han?
Sikkert en grunn til at Warren Buffet, har solgt endel har mer cash enn tidligere, hva vet han?
Strategi
21.02.2025 kl 21:18
6697
Brent Spot
Aktiver sanntidskurser
Siste
74,31 USD
-2,30 (
↓
3,00%
Når oljerelatert faller kan plasseringer fort flyttes over på selskaper som har store fordeler.
Norwegian Group er et av disse.
Aktiver sanntidskurser
Siste
74,31 USD
-2,30 (
↓
3,00%
Når oljerelatert faller kan plasseringer fort flyttes over på selskaper som har store fordeler.
Norwegian Group er et av disse.
Fjellbris
21.02.2025 kl 23:00
6718
Ja i usikre tider, er selskaper som tjener på lav oljepris, samtidig som de øker omsetning og overskudd over 2 milliarder årlig + betaler gode utbytter en trygg havn. Spesielt de som er underpriset, til og med under cash beholdningen og med en P/E på litt over 5…..
Ransen
21.02.2025 kl 23:16
6810
Spørs hvem som ønsker å bidra til lavere børs når OB allerede er 45% under øvrige i europa og 30% under i norden.
Er det smårike nordmenn med eksepsjonelt gode trygdeordninger som bidrar til dette?
Eller ser vi smitte fra AF gruppen som prøvde seg i sverige og ble avslørt. Hvorfor koster Fornebubanen skattebetalerne 790 kroner per passasjer livet ut? Samme med Follobanen.
Er vi kanskje litt dumme her i landet som ble for rikt.
En økonom uten plagiat trenger ikke lang tid for å forstå hvorfor ingen tør å investere i dette landet.
All ære til svenskene som tar dette på alvor.
Er det smårike nordmenn med eksepsjonelt gode trygdeordninger som bidrar til dette?
Eller ser vi smitte fra AF gruppen som prøvde seg i sverige og ble avslørt. Hvorfor koster Fornebubanen skattebetalerne 790 kroner per passasjer livet ut? Samme med Follobanen.
Er vi kanskje litt dumme her i landet som ble for rikt.
En økonom uten plagiat trenger ikke lang tid for å forstå hvorfor ingen tør å investere i dette landet.
All ære til svenskene som tar dette på alvor.
Ransen
21.02.2025 kl 23:23
6912
I USA blir selskaper tatt av børs hvis de ikke presterer P/E over 10.
Derfor, sjekk P/E på AAL, Delta og UAL. Dette er selskaper som ikke har flådd tidligere aksjonærer under pandemien.
Derfor, sjekk P/E på AAL, Delta og UAL. Dette er selskaper som ikke har flådd tidligere aksjonærer under pandemien.
Blue sea
21.02.2025 kl 23:24
6922
P/E på litt over 5 er kanskje å strekke sannheten litt, går en inn på siden til nordnet og NAS nøkkeltall ser en P/E 8,86 akkurat nå
Ransen
21.02.2025 kl 23:40
6908
Å så hyggelig. Har ikke fått med meg at aksjekursen har steget til kr 17,53. Legg gjerne ut din beregning på dette så vi ikke tror at du har hentet inn data fra i fjor.
Flodhest82
22.02.2025 kl 09:57
6669
Sundt solgte ingenting onsdag heller, men the bank of NYmellon solgte ca 5 mill aksjer. Så eg sier det igjen, det er andre større aktører en Sundt som styrer kursen her i Nas, de store amerikanske bankene kan gjøre som de vil
Stepping
22.02.2025 kl 10:44
6615
Er det noen bransje som vil bli hardere påvirket av de kommende tollmurene en fly industrien? Hvor lurt er det nå å ha alle egga i Amerikanske leverandører sine reir? Hva skal fly ,vedlikehold,deler, trening osv koste med 25% påslag på toll? Hvordan utvikler valutasmellen og olje smellen seg videre? Modige folk som sitter i flyaksjer og krysser av på at alle disse punktene kommer til å gå i positiv retning.
Stepping
22.02.2025 kl 10:47
6625
oj på toppen av det er det ett gigantisk kjempe spørsmålstegn ved hva staten gjør med sin klamme hånd over/under/inni selskapet.
Strategi
22.02.2025 kl 16:48
6421
Nå rer det vel slik at Norwegian sitter på svært gode opsjoner med Boeing.
Hvor får du 25 % toll fra? tatt ut av lufta kaanskje.
Hvor får du 25 % toll fra? tatt ut av lufta kaanskje.
Fjellbris
22.02.2025 kl 18:08
6488
Stepping - vi snakkes mtp kurs like før exit dato for utbytte nærmer seg, for ikke å snakke om i høst når Q3 resultat presenteres.
Fjellbris
22.02.2025 kl 19:23
6415
Husk full effekt Widerøe i hele år, nye ruter, flere reiser (opp ca 9% så langt i år iflg Avinor), flere fly, fokus nr 1 i år er kostnader iflg. GK, lavere oljepris (nesten 9 USD lavere eks februar nå vs februar i fjor), ikke lønnsoppgjør og streike fare mm. Stordriftsfordelene og fokus kostnader sammen med økt trafikk / passasjerer og priser hovedgrunnen for også økt resultat i år og derigjennom aksjekurs + utbytte som også vil løfte kurs.
Redigert 22.02.2025 kl 19:25
bassebasse
22.02.2025 kl 21:13
6531
Slutt på krigen i Ukraina blir nye ruter til Ukraina fra alle skandinaviske hvor nas har basser
Fjellbris
22.02.2025 kl 22:59
6520
Den datoen har de ikke annonsert ennå, tipper det blir en gang i løpet av Q2.
Redigert 22.02.2025 kl 23:00
suspekt
23.02.2025 kl 00:20
6718
Dette er vel ren spekulasjon, Eller kommer inn under termologi, eller hausing. , men det er jo tillatt.
Redigert 23.02.2025 kl 00:29
Lanber
23.02.2025 kl 10:32
6544
Det er jo morsomt å lese hva alle sier her. Det er utrolig mange superoptimister som kun ser skog og ikke trær.
For ordens skyls har jeg ca 50.000 aksjer i Norwegian. Selskapet produserer en tjeneste, de får betalt og tjener penger. Gode penger og jeg tror flyreiser skal øke i pris i 2025 rett og slett på grunn av manglende kapasitet i fly.
Javel Boeing sliter med levereanser av sine 737 MAX og det er nå som det er. Det rammer både Norwegian og Ryanair og påvirker kapasiteten av setekilomter i 2025.
Det mange ikke vet / tenker på er de utfordringer Airbus har på P&W motorene til de nye A320 NEO familie flyene. Det er ufattelig mange flytimer som går bort de neste 1-2 årene rett og slett på grunn av motormangel grunnet økt vedlikehold og mindre "time-on-wing" for motorene der. WizzAir er hardt rammet, SAS likeså.
Dette problemet er mye større enn MAX grounding som skjedde i 2020, det kom jo også på ett gunstig tidspunkt da behovet for nye fly var ikke-eksisterende.
For ordens skyls har jeg ca 50.000 aksjer i Norwegian. Selskapet produserer en tjeneste, de får betalt og tjener penger. Gode penger og jeg tror flyreiser skal øke i pris i 2025 rett og slett på grunn av manglende kapasitet i fly.
Javel Boeing sliter med levereanser av sine 737 MAX og det er nå som det er. Det rammer både Norwegian og Ryanair og påvirker kapasiteten av setekilomter i 2025.
Det mange ikke vet / tenker på er de utfordringer Airbus har på P&W motorene til de nye A320 NEO familie flyene. Det er ufattelig mange flytimer som går bort de neste 1-2 årene rett og slett på grunn av motormangel grunnet økt vedlikehold og mindre "time-on-wing" for motorene der. WizzAir er hardt rammet, SAS likeså.
Dette problemet er mye større enn MAX grounding som skjedde i 2020, det kom jo også på ett gunstig tidspunkt da behovet for nye fly var ikke-eksisterende.
Strategi
23.02.2025 kl 13:04
6385
Re;Det er jo morsomt å lese hva alle sier her. Det er utrolig mange superoptimister som kun ser skog og ikke trær.
For ordens skyls har jeg ca 50.000 aksjer i Norwegian. Selskapet produserer en tjeneste, de får betalt og tjener penger.
---
Takk for et informativt og godt skrevet innlegg.
🤐
Lykke til videre.
For ordens skyls har jeg ca 50.000 aksjer i Norwegian. Selskapet produserer en tjeneste, de får betalt og tjener penger.
---
Takk for et informativt og godt skrevet innlegg.
🤐
Lykke til videre.
Redigert 23.02.2025 kl 13:05
Ransen
23.02.2025 kl 14:08
6315
Innen kommersiell luftfart opplever også Airbus leveringsproblemer. Disse skal være knyttet til motorer, flystrukturer og kabinutrustning. Dermed forventes det altså nå at det ikke vil leveres like mange fly som tidligere prognoser.
bassebasse
24.02.2025 kl 11:59
5580
Ukraina og Tysk valg.... Håper på fred i Ukraina og ikke blir Ukraina som taper og USA vinner mineraler uten fred i Ukraina.... For nas del olje er stabil under 75$ og kan falle mere
Strategi
24.02.2025 kl 13:24
5447
Ser litt skummelt ut for at 11 kan ryke i løpet av dagen, hvis man ser realistisk på det.