Norwegian - veien til 25 kr i 2025
Jeg er helt sikker. Norwegian skal til 25 kr+ i 2025. Her er faktorer som spiller inn:
- Knallbra vår og sommer for flybransjen
- Oljepris på 65 om noen få måneder
- DXY(dollar indexen) kommer til å falle til 95.
- 10 yr Bond renten i usa går ned til 3%
- Lavere renter i Norge også
- Lavere renter gjør at investorer ser etter aksjer med god fremtidig yield. NAS er en klar kandidat.
- Investorene kommer inn i en ALL INN tilstand der man kun ser en klar himmel for markedet.
Mange av disse faktorene er kontrære sett dagens marked. Men man må ha et klart hode for å tjene penger og forstå markedsmekanismene.
Norwegian har aldri stått sterkere i et marked der SAS ikker er så kult lenger. En knallgod CEO som kan tall og har lang erfaring. 25 KR+ her kommer vi!
- Knallbra vår og sommer for flybransjen
- Oljepris på 65 om noen få måneder
- DXY(dollar indexen) kommer til å falle til 95.
- 10 yr Bond renten i usa går ned til 3%
- Lavere renter i Norge også
- Lavere renter gjør at investorer ser etter aksjer med god fremtidig yield. NAS er en klar kandidat.
- Investorene kommer inn i en ALL INN tilstand der man kun ser en klar himmel for markedet.
Mange av disse faktorene er kontrære sett dagens marked. Men man må ha et klart hode for å tjene penger og forstå markedsmekanismene.
Norwegian har aldri stått sterkere i et marked der SAS ikker er så kult lenger. En knallgod CEO som kan tall og har lang erfaring. 25 KR+ her kommer vi!
Strategi
05.03.2025 kl 07:08
3939
Regn heller på hva 15 % rabatt oljepris i 2024 "Hegdet pris" 84 USD betyr i kroner for selskapet.
I løpet av 2024 var olja ofte høyere enn 84 USD.
Ta hensyn til at lønnsforhandlinger og streik ikke vil skje i år.
Så kan dere sette 2 streker under svaret.
Det regnestykket blir helt sinnssykt i Norwegians favør.
I løpet av 2024 var olja ofte høyere enn 84 USD.
Ta hensyn til at lønnsforhandlinger og streik ikke vil skje i år.
Så kan dere sette 2 streker under svaret.
Det regnestykket blir helt sinnssykt i Norwegians favør.
Fjellbris
05.03.2025 kl 09:19
3705
Nytt salg fra Sundt a 300.000 aksjer, da har han 9.405.914 igjen, kan jo være JF som nå sitter på så mye cach kjøper resten ;-)
NAS SUNDT AS -300.000 9.405.914
NAS SUNDT AS -300.000 9.405.914
Ransen
05.03.2025 kl 09:44
3642
Det haster vel ikke med å få opp kursen.
NAS viser seg noe sektoravhengig og kommer ofte litt etter andre flyselskap.
Derfor tror jeg ikke investorene bryr seg særlig om hva Myrseth foretar seg i mai hvis flyene fylles til randen, dollaren svekkes og oljeprisen fortsetter dykket.
Da blir det vanskelig å holde igjen.
Norse Atlantic melder om fyllingsgrad på 95% og 66 % passasjerøkning ift samme tid i fjor. Dette er et signal på flere ting som investorene vil bite merke i, også for NAS
NAS viser seg noe sektoravhengig og kommer ofte litt etter andre flyselskap.
Derfor tror jeg ikke investorene bryr seg særlig om hva Myrseth foretar seg i mai hvis flyene fylles til randen, dollaren svekkes og oljeprisen fortsetter dykket.
Da blir det vanskelig å holde igjen.
Norse Atlantic melder om fyllingsgrad på 95% og 66 % passasjerøkning ift samme tid i fjor. Dette er et signal på flere ting som investorene vil bite merke i, også for NAS
Fjellbris
05.03.2025 kl 09:50
3617
Ja, lav oljepris bidrar selvsagt også mye og kombinerer med lavere kurs USD kan man ivertfall sette 2 streker under svaret ;-)
NASLover
05.03.2025 kl 10:21
3684
Tror tallene blir det slik i morgen,
Norwegian Group ca 1,7 millioner passasjerer
Norwegian 1,4 millioner og
Widerøe 290k
Noen andre ?
fantastisk å se på
USDNOK
11,04
-0,49%
Brent Spot
70,75
-0,42%
Norwegian Group ca 1,7 millioner passasjerer
Norwegian 1,4 millioner og
Widerøe 290k
Noen andre ?
fantastisk å se på
USDNOK
11,04
-0,49%
Brent Spot
70,75
-0,42%
Redigert 05.03.2025 kl 10:27
Du må logge inn for å svare
Ransen
05.03.2025 kl 10:40
3689
Styreleder Svein H Øygard sa i FA-økonominyhetene at investorene kunne holde et ekstra øye med dollarutviklingen. 10% endring tilsvarer en milliard fra eller til på bunnlinja til Norwegianregnskapet.
bassebasse
05.03.2025 kl 10:46
3676
Ola Ola dollar og olje .. hvem kan stoppe nas nå.. imorgen tall.. tror på rekord og blir ikke overrasket om nas går i dag 10/ opp
Fjellbris
05.03.2025 kl 11:02
3651
10% var det, ja og ikke 1% som jeg skrev feil i går😂
USD rundt 11 nå, så 1,5% nedgang på en måneds tid hjelper på bunnlinja i Q1.
USD rundt 11 nå, så 1,5% nedgang på en måneds tid hjelper på bunnlinja i Q1.
Redigert 05.03.2025 kl 11:42
gmtrade
05.03.2025 kl 11:40
3558
Ja, det er utrolig hvordan hausserne finner gode argumenter etter godt velbefinnende. Snitt kurs for USD i 2024 landet på 10.74. Altså er USD nå 3% dyrere enn snittet for 2024. eller 3-400 millioner dårligere situasjon enn for i fjor, om snittet for 2025 lander på dagens nivå. Ellers er NAS sterk og fin idag. Har kvittet meg deler av aksjene som ble kjøpt i går, men tror med litt flaks det kan bli en bra oppgang i morgen. Likevel, etter noen år i NAS, kan man ikke være for sikker.
Jag2011
05.03.2025 kl 11:45
3560
Tar du også med snittprisen på olje, blir det vel et hyggeligere regnstykke. Snittprisen på olje var ifjor ca 80$ fatet
gmtrade
05.03.2025 kl 11:49
3546
Faktisk må jeg rette meg selv. Snittet så langt for 2025 er 11.27. Dvs USD har vært 5% dyrere så langt i 2025 enn for 2024.
gmtrade
05.03.2025 kl 11:55
3529
Selvfølgelig er det bra for NAS at oljeprisen faller, men det regnestykket er mer komplisert. Delvis pga hedging, men også fordi lavere oljepris gir press på billettprisene (konkurrentene selger billetter billigere). I følge NAS` egne risikoberegninger gir 1% lavere USD ca 130mill nettoeffekt, men 1% lavere oljepris ca 30mill. Uansett, selvfølgelig enig i at det er bra med lavere oljepris.
Ransen
05.03.2025 kl 11:59
3515
Er det noen ting som er sikkert da?
Tror ikke man skal bruke ordet hausong når det klippes og limes reelle artikler fra fagtidsskrifter.
La dette heller bli en saklig diskusjon hvor vi får fram egne betraktninger fra våre egne ståsted.
Fra mitt ståsted så ser jeg at selskapet prøver å tilpasse seg de økte kostnadene de ikke har kontroll over. Eksempel som utkjøp av fly hvor dette gir besparelser på 0,2 mrd. i året.
Forøvrig nådde mange flyselskap sine toppår ang resultater i 2013-15 under oljepriskollapsen.
I følge avinors passasjerstatistikk så vokste denne med 9% i fjor. Av dette tok NAS hele 70% og 30% ble fordelt på andre selskap.
Sum sumarum, gitt at reiselysten er der, billettprisene holder seg og kostnadene er under kontroll så kan dette dette bra.
Kapitalsituasjonen er ekstremt bra i forhold til antall fly i drift
Tror ikke man skal bruke ordet hausong når det klippes og limes reelle artikler fra fagtidsskrifter.
La dette heller bli en saklig diskusjon hvor vi får fram egne betraktninger fra våre egne ståsted.
Fra mitt ståsted så ser jeg at selskapet prøver å tilpasse seg de økte kostnadene de ikke har kontroll over. Eksempel som utkjøp av fly hvor dette gir besparelser på 0,2 mrd. i året.
Forøvrig nådde mange flyselskap sine toppår ang resultater i 2013-15 under oljepriskollapsen.
I følge avinors passasjerstatistikk så vokste denne med 9% i fjor. Av dette tok NAS hele 70% og 30% ble fordelt på andre selskap.
Sum sumarum, gitt at reiselysten er der, billettprisene holder seg og kostnadene er under kontroll så kan dette dette bra.
Kapitalsituasjonen er ekstremt bra i forhold til antall fly i drift
Redigert 05.03.2025 kl 12:00
Ransen
05.03.2025 kl 12:09
3500
https://e24.no/boers-og-finans/i/Jb2y3X/aarets-sterkeste-krone-mot-dollar.
Her er nok et eksempet på at pengestrømmen endrer til markeder som er mer stabile og ikke overpriset.
Hvis bare en brøkdel av dette satses på Oslo børs så gir det enorme utslag i aksjer til selskap som har sterk ballanse.
Glem aksjer som RECSI, NEL, BGBio m.flere i dette samspillet
Her er nok et eksempet på at pengestrømmen endrer til markeder som er mer stabile og ikke overpriset.
Hvis bare en brøkdel av dette satses på Oslo børs så gir det enorme utslag i aksjer til selskap som har sterk ballanse.
Glem aksjer som RECSI, NEL, BGBio m.flere i dette samspillet
Redigert 05.03.2025 kl 12:10
gmtrade
05.03.2025 kl 12:13
3547
Ikke uenig i mye av det du skriver her. Problemet er hvor selektivt man velger data - og fremstiller disse. Eksempelvis den kjedsommelige referansen til Ryanair og hvordan dette fremstilles. Ser gang på gang det refereres til at de har steget 90-100% osv. Dette er fordi du har letet opp et bunnpunkt, etter et massivt fall, og så letet frem en topp nå. En balansert fremstilling ville vært å si at fra toppen i April i 2024 til toppen nå i forrige uke, har selskapet hatt null utvikling og ligger faktisk på samme kurs som for 10 måneder siden. Og dette selv med sterk økt aktivitet og forbedrede forutsetninger, lavere oljepris, mm. Haussere ser situasjonen med skylapper på, og klarer ikke å balansere informasjonen. Så håper jeg leserne selv kan filtrere og avgjøre hva som er saklig.
Redigert 05.03.2025 kl 12:16
NASLover
05.03.2025 kl 13:10
3447
Torsdag er det Norwegian Air Shuttle sin tur å rapportere trafikktall, og DNB Markets tror en høyere gjennomsnittlig flydistanse vil medføre en lavere yield.
"Etter at Norwegian tidligere denne uken fikk en positiv reaksjon på det annonserte kjøpet av 10 allerede fra før innleide fly vil de i morgen tidlig også presentere trafikktallene for februar. I forhold til samme måned i fjor har gjennomsnittlig flydistanse steget betydelig og vi venter at det vil medføre at yield år/år er ned 5 prosent til 0,67 kroner. På den annen side er det signaler om at markedsutsiktene og bookingsituasjonen for andre kvartal og videre fremover kan være bedre enn det som gjenspeiles i investorenes forventninger", skriver DNB Markets.
"Etter at Norwegian tidligere denne uken fikk en positiv reaksjon på det annonserte kjøpet av 10 allerede fra før innleide fly vil de i morgen tidlig også presentere trafikktallene for februar. I forhold til samme måned i fjor har gjennomsnittlig flydistanse steget betydelig og vi venter at det vil medføre at yield år/år er ned 5 prosent til 0,67 kroner. På den annen side er det signaler om at markedsutsiktene og bookingsituasjonen for andre kvartal og videre fremover kan være bedre enn det som gjenspeiles i investorenes forventninger", skriver DNB Markets.
Ransen
05.03.2025 kl 14:16
3306
Poenget med å bruke Ryanair som eksempel er at de også ble brukt som parameter i sommer da journalistene kunne ta utdrag fra de digitale bookingsystemet til Ryanair.
Her ble det slått stort opp om fall i billettprisene på 20%. Dette fulgte til store fall hos de europeiske selskapene. Ryanair var raskt ute og fortalte markedet at det har vært et fall i billettprisene på 5% i en kort periode men normaliserte seg raskt. Aksjen startet klatring direkte. Norwegian hadde tidenes beste måneder forrige sommer og Geir Karlsen sier at Norwegian ikke har sett noen nedgang i billettprisene. Likevel falt aksjen som en stein utover høsten mens andre flyselskap gikk motsatt.
Men nok om det, la oss konsentrere oss om NAS og fremtiden.
Her ble det slått stort opp om fall i billettprisene på 20%. Dette fulgte til store fall hos de europeiske selskapene. Ryanair var raskt ute og fortalte markedet at det har vært et fall i billettprisene på 5% i en kort periode men normaliserte seg raskt. Aksjen startet klatring direkte. Norwegian hadde tidenes beste måneder forrige sommer og Geir Karlsen sier at Norwegian ikke har sett noen nedgang i billettprisene. Likevel falt aksjen som en stein utover høsten mens andre flyselskap gikk motsatt.
Men nok om det, la oss konsentrere oss om NAS og fremtiden.
Gamernrx
05.03.2025 kl 15:19
3309
Se å lær folkens! Hva jeg skrev her er i ferd med å skje. Dollaren stuper idag, olja stuper idag og rentene er på vei ned. NAS rally. Værsegod!
NASLover
05.03.2025 kl 16:54
3384
Bra jobba, så godt å se disse tallene
USD/NOK Spot
10,95
-1,26%
Brent Spot
68,77
-3,24%
USD/NOK Spot
10,95
-1,26%
Brent Spot
68,77
-3,24%
Redigert 05.03.2025 kl 16:54
Strategi
05.03.2025 kl 17:11
3388
Amerikanske dollar
Aktiver sanntidskurser
Siste
10,96 NOK
-0,15 (
↓
1,31%
Aktiver sanntidskurser
Siste
10,96 NOK
-0,15 (
↓
1,31%
Singa
05.03.2025 kl 18:19
3259
bassebasse skrev Nå kan nas komme fort til 15 kr med bra tall imorgen
Toppen da venter vi en stigning på ca 31% fra dagens kurs. Da får Sundt gjengen fort fyr på salget, vilket betyr opp og så ned igjen. Forsöker å fölge samme mönster men vanskelig å vite toppen. Nei stiger den 6-7% i morgen så er det "Hallelujah Moment" og ramler den ikke ned igjen så er det "free flight" videre.
Strategi
05.03.2025 kl 18:46
3265
Slik det tenkes av enkelte er det , er min tanke at det er best for enkelte å selge alt av aksjer i markedet når de ikke forstår bedre.
Når det gjelder aksjer er det det fundamentale man investerer i ,altså resultat regnskap og balansen i selskapet.
For få dager siden investerte Norwegian i å kjøpe ut leasing avtalene på en 10 fly, dette gir store besparelser.
Norwegian forventer å bokføre en engangs gevinst på omkring 570 millioner kroner når avtalen er fullført.
Etter kjøpet legger verdiene sig rett inn i balansen på selskapet som verdier.
Nå kommer utbytter på løpende bånd fremover og dette vil sterkt bidra til å stabilisere kursen på et mye høyere nivå enn dagens, vi snakker om kurser rundt kr 20
(+)(-).
https://media.no.norwegian.com/pressreleases/norwegian-kjoeper-ti-boeing-737-800-fly-3372846
Blir ikke overrasket om selskapet blir kjøpt opp.
Når det gjelder aksjer er det det fundamentale man investerer i ,altså resultat regnskap og balansen i selskapet.
For få dager siden investerte Norwegian i å kjøpe ut leasing avtalene på en 10 fly, dette gir store besparelser.
Norwegian forventer å bokføre en engangs gevinst på omkring 570 millioner kroner når avtalen er fullført.
Etter kjøpet legger verdiene sig rett inn i balansen på selskapet som verdier.
Nå kommer utbytter på løpende bånd fremover og dette vil sterkt bidra til å stabilisere kursen på et mye høyere nivå enn dagens, vi snakker om kurser rundt kr 20
(+)(-).
https://media.no.norwegian.com/pressreleases/norwegian-kjoeper-ti-boeing-737-800-fly-3372846
Blir ikke overrasket om selskapet blir kjøpt opp.
Redigert 05.03.2025 kl 18:47
Ransen
05.03.2025 kl 19:09
3250
I følge Bjørn Kjos så begynner storgruppene å vise interesse ved oppgang som følge av gode tall, positive analyser og kursmål samt generell ”tailwind”
Jeg tenker at disse parameterne begynner å vise seg nå mot høysesongen.
Både nye og egne fly samt utbytte er positive triggere. Så må vi være så ærlig å si at de som ennå ikke tjener penger i flymarkedet må nå gjøre drastiske tiltak. Selv nystrukturerte SAS taper penger, og er NAS sin nærmeste konkurrent.
Norwegian group har i dag 5700 hardtarbeidende ansatte og prises omtrent som en Narvesenkiosk på KarlJohan
Jeg tenker at disse parameterne begynner å vise seg nå mot høysesongen.
Både nye og egne fly samt utbytte er positive triggere. Så må vi være så ærlig å si at de som ennå ikke tjener penger i flymarkedet må nå gjøre drastiske tiltak. Selv nystrukturerte SAS taper penger, og er NAS sin nærmeste konkurrent.
Norwegian group har i dag 5700 hardtarbeidende ansatte og prises omtrent som en Narvesenkiosk på KarlJohan
Redigert 05.03.2025 kl 19:15
gmtrade
05.03.2025 kl 21:05
3090
SPENN
Som Strawberry lifetime platinum og Norwegian priority reward kunde, har jeg vært ekstremt negativ till Spenn etter lansering. Vi som er storkunder har blitt frarøvet veldig mange gode fordeler - spesielt hos Strawberry. Her har jeg ment at Strawberry er den store vinneren i programmet da Stordalen har doblet hotellprisene og nå utnytter samarbeiet med NAS til å fly kundene billig frem til sine hotell. Mange av storkundene har utnyttet statusmatching fra andre kjeder og flyktet. Selv har jeg sagt opp mitt Strawberry mastercard og benyttet Scandic seneste måneden. SPENN har jeg sett på som fullstendig bortkastet og lureri ovenfor NAS. Stordalen har lurt den godtroende Karlsen i fella med store ord og løfter om verdensherredømme. NAS betaler halvparten av etablerings- og utviklingskostnadene, men Strawberry stikker i prinsipp av med alle godene. Fikk tilbud om Kent konsert på 3 Arena i Stockholm i mars. 2500 kroner eller 70.000 spenn!! 70 tusen spenn. Denne valutan er ett skämt! En spenn burde vært verdt en krone. Alle som tenker "spenn" tenker kroner. Nå vil dette endres til at man tenker; Spenn er ikke verdt en dritt. Hele opplegget er tullete, tenkte jeg. To be continued..
Som Strawberry lifetime platinum og Norwegian priority reward kunde, har jeg vært ekstremt negativ till Spenn etter lansering. Vi som er storkunder har blitt frarøvet veldig mange gode fordeler - spesielt hos Strawberry. Her har jeg ment at Strawberry er den store vinneren i programmet da Stordalen har doblet hotellprisene og nå utnytter samarbeiet med NAS til å fly kundene billig frem til sine hotell. Mange av storkundene har utnyttet statusmatching fra andre kjeder og flyktet. Selv har jeg sagt opp mitt Strawberry mastercard og benyttet Scandic seneste måneden. SPENN har jeg sett på som fullstendig bortkastet og lureri ovenfor NAS. Stordalen har lurt den godtroende Karlsen i fella med store ord og løfter om verdensherredømme. NAS betaler halvparten av etablerings- og utviklingskostnadene, men Strawberry stikker i prinsipp av med alle godene. Fikk tilbud om Kent konsert på 3 Arena i Stockholm i mars. 2500 kroner eller 70.000 spenn!! 70 tusen spenn. Denne valutan er ett skämt! En spenn burde vært verdt en krone. Alle som tenker "spenn" tenker kroner. Nå vil dette endres til at man tenker; Spenn er ikke verdt en dritt. Hele opplegget er tullete, tenkte jeg. To be continued..
Redigert 05.03.2025 kl 21:33
gmtrade
05.03.2025 kl 21:21
3134
Vi har vært lovet overraskelser med nye partnere og mange her inne fantaserer om Rema1000. Jeg som bor i Sverige bryr meg ikke særlig om det - før i dag. Vet ikke hvordan det blir kommunisert til dere som bor i Norge, men jeg fikk nettopp mail in med liste over 40 svenske nettbutikker som er gått med som samarbeidspartnere. Her er det mye bra. Komplett.se, Nelly, Lindex, Bjørn Borg, Gina tricot, Dyson, Samsung, Philips Hue, Apotek hjärtat, Nike, Outdoor, og mange fler. Dette ser bra ut. Ikke rare poeng man får pr krone, men får man med eks ICA og et par bensinstasjoner så kan det fort bli et par gratis flyreiser og hotellovernattinger av det. Mulig jeg må revurdere verdien av dette.
Redigert 05.03.2025 kl 22:03
Strategi
06.03.2025 kl 07:20
2774
Tyske aksjer til himmels
Europeiske og spesielt tyske aksjer slår knockout på amerikanske. Onsdag var det full fest i det tyske aksjemarkedet. – Valget har vært en viktig driver, sier Martin Mølsæter.
Onsdag steg den tyske DAX-indeksen 3,2 prosent, og hittil i år er oppgangen på 16 prosent. Frankrikes CAC 40 steg med nesten 2 prosent onsdag, mens oppgangen siden årsskiftet er på 11 prosent.
https://www.finansavisen.no/finans/2025/03/05/8247595/tyske-aksjer-til-himmels
-----
Kraftig børsoppgang i Hongkong
Publisert 06:54
https://www.finansavisen.no/finans/2025/03/06/8247772/kraftig-borsoppgang-i-hongkong
Europeiske og spesielt tyske aksjer slår knockout på amerikanske. Onsdag var det full fest i det tyske aksjemarkedet. – Valget har vært en viktig driver, sier Martin Mølsæter.
Onsdag steg den tyske DAX-indeksen 3,2 prosent, og hittil i år er oppgangen på 16 prosent. Frankrikes CAC 40 steg med nesten 2 prosent onsdag, mens oppgangen siden årsskiftet er på 11 prosent.
https://www.finansavisen.no/finans/2025/03/05/8247595/tyske-aksjer-til-himmels
-----
Kraftig børsoppgang i Hongkong
Publisert 06:54
https://www.finansavisen.no/finans/2025/03/06/8247772/kraftig-borsoppgang-i-hongkong
Redigert 06.03.2025 kl 07:22
Null
06.03.2025 kl 07:42
2727
noen som har funnnet traffikk tall for feb?
skulle ikke de komme idag kl 07?
skulle ikke de komme idag kl 07?
NASLover
06.03.2025 kl 08:02
2732
Strategi
06.03.2025 kl 08:32
2626
Det er ca 5,5 mill. innbyggere i Norge.
Norwegian fraktet totalt 1.6 mill. passasjerer i februar.
Mye av trafikken selvfølgelig ute i Europa, men det setter tallene litt i perspektiv.
Mao. har de flyttet på 29.1 % sett i forhold til alle innbyggertallet.
Fantastisk sett i forhold til sterk kapasitetsøkning.
Re; Norwegian økte kapasiteten med 14 prosent
– Det er oppmuntrende at vi opprettholdt en solid kabinfaktor på nesten 85 prosent, mens vi økte kapasiteten betydelig sammenlignet med i fjor, sier konsernsjef Geir Karlsen i en børsmelding.
Norwegian fraktet totalt 1.6 mill. passasjerer i februar.
Mye av trafikken selvfølgelig ute i Europa, men det setter tallene litt i perspektiv.
Mao. har de flyttet på 29.1 % sett i forhold til alle innbyggertallet.
Fantastisk sett i forhold til sterk kapasitetsøkning.
Re; Norwegian økte kapasiteten med 14 prosent
– Det er oppmuntrende at vi opprettholdt en solid kabinfaktor på nesten 85 prosent, mens vi økte kapasiteten betydelig sammenlignet med i fjor, sier konsernsjef Geir Karlsen i en børsmelding.
Redigert 06.03.2025 kl 08:46
NASLover
06.03.2025 kl 08:32
2637
nad.oslo skrev Yield 0.7 ? Noe lavere enn ifjor. Eller tar jeg feil
du har rett, det er pga økt kapasitet med 14%
nad.oslo
06.03.2025 kl 08:38
2622
Vil yield være negativ faktor. Siden den forteller mer om inntjening?
Strategi
06.03.2025 kl 08:52
2554
stemmer, men sett i forhold til kapasitetsøkning på 14 % er dette bra.
NASLover
06.03.2025 kl 08:53
2557
jo det er og forteller om inntjenning men den var forventet ifølge DNB februar trafikk tall rapport. faktisk den kom høyere (0,68) enn hva DNB hadde forventet (0,67).
alle meglerhus er nøytral til positive
Norwegian Air Shuttle hadde en oppgang i passasjertrafikken (RPK) og kapasiteten (ASK) på henholdsvis 12 og 14 prosent på årsbasis i februar 2025. Yielden estimeres til 0,80 kroner i måneden, ned 5 prosent på årsbasis, mens enhetsinntekten estimeres til 0,68 kroner, ned 6 prosent på årsbasis. Selskapets konsernsjef Geir Karlsen fremhever at etterspørselen etter påskereiser er stor, og ser gode bookingtrender for sommersesongen.
ABG Sundal Collier mener at de positive utsiktene nøytraliserer en lavere omsetning i måneden, og forventer en nøytral aksjekursreaksjon i dag.
"Februar er en liten måned, så vi tror ikke estimatene vil bevege seg for mye. Merk at drivstoffprisene har falt nylig og at dette alene løfter resultat pr aksje (EPS) med rundt 10 prosent (inkludert hedging). NOK/USD beveger seg også gunstig", skriver meglerhuset.
Pareto Securities skriver at trafikktallene forsterker en sunn etterspørselsbakgrunn, og fremstår som nøytral til estimatene - om ikke litt positiv.
alle meglerhus er nøytral til positive
Norwegian Air Shuttle hadde en oppgang i passasjertrafikken (RPK) og kapasiteten (ASK) på henholdsvis 12 og 14 prosent på årsbasis i februar 2025. Yielden estimeres til 0,80 kroner i måneden, ned 5 prosent på årsbasis, mens enhetsinntekten estimeres til 0,68 kroner, ned 6 prosent på årsbasis. Selskapets konsernsjef Geir Karlsen fremhever at etterspørselen etter påskereiser er stor, og ser gode bookingtrender for sommersesongen.
ABG Sundal Collier mener at de positive utsiktene nøytraliserer en lavere omsetning i måneden, og forventer en nøytral aksjekursreaksjon i dag.
"Februar er en liten måned, så vi tror ikke estimatene vil bevege seg for mye. Merk at drivstoffprisene har falt nylig og at dette alene løfter resultat pr aksje (EPS) med rundt 10 prosent (inkludert hedging). NOK/USD beveger seg også gunstig", skriver meglerhuset.
Pareto Securities skriver at trafikktallene forsterker en sunn etterspørselsbakgrunn, og fremstår som nøytral til estimatene - om ikke litt positiv.
Redigert 06.03.2025 kl 08:56
Ransen
06.03.2025 kl 08:55
2721
Kapasitet økte med 14% og passasjertall med 12%.
Det er 6 flere fly i luften
Vi vet jo at kostnadene har eksplodert i 2024 og effektene av kostnadsreduksjon begynner først å vise seg fra nå av, utkjøp av leasingavtalene, prosjekt X osv.
Det som er meget bra er at reiselysten stiger og at de allerede nå ser gode bookingtall fra slutten av mars og utover.
Det er 6 flere fly i luften
Vi vet jo at kostnadene har eksplodert i 2024 og effektene av kostnadsreduksjon begynner først å vise seg fra nå av, utkjøp av leasingavtalene, prosjekt X osv.
Det som er meget bra er at reiselysten stiger og at de allerede nå ser gode bookingtall fra slutten av mars og utover.
bassebasse
06.03.2025 kl 08:56
2749
Tror blir veldig bra… tall er bra for å vare februar
Men viktig er dollar og olje
Men viktig er dollar og olje
Ransen
06.03.2025 kl 09:13
2661
Dollarkursen alene bidrar nå bare fra nyttår til 0,5 millioner ekstra på bunnlinje + 200 mill i besparelser på utkjøp + engangseffekten pga redusert gjeld/forpliktelser på over 550 millioner. Det begynner å bli penger av dette...
Fjellbris
06.03.2025 kl 09:23
2626
Gamernrx skrev Hold dere fast folkens. 2025 rally har så vidt begynt!
Jeg sier bare riktig god tur og nyt reisen😀
Trafikk tall februar akkurat så bra som forventet, er stort pluss nå er selvsagt også den lave oljepris og dollarkurs som også synker, en meget god kombo for NAS👌
Trafikk tall februar akkurat så bra som forventet, er stort pluss nå er selvsagt også den lave oljepris og dollarkurs som også synker, en meget god kombo for NAS👌
Gamernrx
06.03.2025 kl 09:25
2659
Helt riktig. Dollaren skal videre ned. Dette er også et ønske fra Trump. Han ønsker en svakere dollar og vi vet at han får det som han vil!
Strategi
06.03.2025 kl 09:44
2587
Da ble det en pause for min del til denne roer seg.
Har aldri sett på maken til manipulering i noen aksje.
Lykke til videre.
Har aldri sett på maken til manipulering i noen aksje.
Lykke til videre.
Ransen
06.03.2025 kl 09:48
2584
Olja ligger å tester syltynne støttenivå i et litt overkjøpt marked. Faller den igjennom her så kan vi se 65 og 64 USD/b
Dollaren ser ut til å fortsette svekkelsen. Øygard var spesielt opptatt av å følge med på denne i år.
Dollaren ser ut til å fortsette svekkelsen. Øygard var spesielt opptatt av å følge med på denne i år.