Norwegian - veien til 25 kr i 2025

Gamernrx
NAS 29.01.2025 kl 09:11 101584

Jeg er helt sikker. Norwegian skal til 25 kr+ i 2025. Her er faktorer som spiller inn:

- Knallbra vår og sommer for flybransjen
- Oljepris på 65 om noen få måneder
- DXY(dollar indexen) kommer til å falle til 95.
- 10 yr Bond renten i usa går ned til 3%
- Lavere renter i Norge også
- Lavere renter gjør at investorer ser etter aksjer med god fremtidig yield. NAS er en klar kandidat.
- Investorene kommer inn i en ALL INN tilstand der man kun ser en klar himmel for markedet.

Mange av disse faktorene er kontrære sett dagens marked. Men man må ha et klart hode for å tjene penger og forstå markedsmekanismene.

Norwegian har aldri stått sterkere i et marked der SAS ikker er så kult lenger. En knallgod CEO som kan tall og har lang erfaring. 25 KR+ her kommer vi!
Fjellbris
06.03.2025 kl 09:54 5541

Jeg traff bra på denne😉
Gamernrx
06.03.2025 kl 09:55 5549

Olje og dollaren skal videre ned. Rentene i USA også. Selv om de rentene går opp nå kortsiktig. Trenden er ned.

Trump sparker offentlige ansatte i masser. Han kaster ut ulovlige migranter. Økonomiske veksten i USA vil stoppe opp i det korte løp og arbeidsledigheten vil gå opp(offentlige ansatte) men dette vil Trump gjøre for å få ned rentene og dollarn. Derfra og ut er det boooom oppover for amerikansk økonomi med flere fabrikker og økt import fra USA til utlandet.

Strategi
06.03.2025 kl 09:56 5549

Samme her, men det ser ikke ut til at oljepris er nok til å holde denne oppe.
Det settes tydeligvis nye > 0.5 % shorter over en lav sko så fort kursen stiger.
Blir litt slitsomt i lengden.
Dagen i dag er sannsynligvis en gavepakke til Sundt & Co.
Redigert 06.03.2025 kl 10:00 Du må logge inn for å svare
Fjellbris
06.03.2025 kl 09:58 5613

Hvem snakket om klovner og dumme sauer her inne?
Fjellbris
06.03.2025 kl 10:04 5599

Grattis med fin gevinst, aldri feil det og velkommen ombord igjen senere. Enig i at det er frustrerende å sitte i en aksje som manipuleres så mye, må være streke krefter som ønsker kurs nede av en god grunn, vi ser jo også her inne hvem som jobber på for å bistå med det. Men, til slutt må de gi opp og kursen kommer frem mot/over Q3 til å ligge langt høyere enn i nå, det er jeg helt sikker på. Veldig mange kommer også til å posisjonere seg når vi får vite dato man må være inne for å få utbytte. Frem til da får vi bare gå opp/ned fremover, men trenden nå er ivertfall oppover. Igjen, velkommen tilbake dine bidrag her har vært veldig gode🙏😀
Ransen
06.03.2025 kl 11:00 5516

Investtech roter ikke rundt i grøten. Enkelt og greit:
Automatisk teknisk analyse. Middels lang sikt, 5. mar 2025
Norwegian Air Shuttle har brutt den fallende trendkanalen på mellomlang sikt, noe som i første omgang indikerer svakere falltakt. Aksjen har støtte ved cirka 10.00 kroner og motstand ved cirka 18.10 kroner.
Ransen
06.03.2025 kl 12:21 5417

Lufthansa opp 9% på gode tall. De kunne kjøpt hele nas bare på dagsomsetningen. At det blir et kjøp og konsolidering innen kort tid er helt sikkert. Staralliansen taper på bortfallet av SAS og mangler tilknyttning fra norden. Det er forsøkt å bøte på dette med wetlease, men oppnår bare 15-20% av behovet
Singa
06.03.2025 kl 13:29 5294

For oss som betaler Investtech for teknisk analyse så finns det en helt annen teknisk bild av NAS aktien spesielt på kort sikt. den du viser til her er en generell analyse på lang sikt.
Flodhest82
06.03.2025 kl 13:32 5287

Tviler veldig på at Lufthansa får lov til å kjøpe Norwegian, de har no for stor markedsandel i europa.
Null
06.03.2025 kl 14:03 5242

Får vil sluttkurs over 11,8 i dag så¨ligger vi godt ann.
det er nesten så jeg selv tror NAS kan overaske og slutt opp mot høyeste dagskurs

Men vi får se.

bassebasse
06.03.2025 kl 14:03 5263

Lufthansa kjøper ikke Nas heller nas er ikke til salg... Hvor får dere sånt tull... Staten selger ikke kritisk,,, men nas flyr selv og kurs kommer til å gå opp mye
NASLover
06.03.2025 kl 14:24 5238

Eneste ting her er bare vent å se

Citi: Oljeprisen kan stupe
Citi advarer oljeprodusenter om å sikre seg mot prisfall. «Trump ønsker, trenger og vil insistere på lavere energipriser,» skriver meglerhuset.

Etter et markant fall i oljeprisen den siste tiden skriver sjefen for råvarer i meglerhuset, Maximilian Layton, at oljeprisen har brutt en to år lang konsolideringsfase på nedsiden.

«Vi ser et videre fall i Brent-prisen til 60 dollar fatet som vårt basisscenario, med en bear-case på 50 dollar fatet,» skriver Citi. Brent-spot handles til 69,70 dollar kl. 13.38 mandag, til sammenligning.

https://www.finansavisen.no/energi/2025/03/06/8247980/citi-oljeprisen-kan-stupe
Singa
06.03.2025 kl 14:32 5230

Enig, ingen kjöper NAS så lenge norske staten er medeier. En annen sak er at NAS og Wideröe er kritisk infrastruktur og det slippes neppe over på utenlanske hender.
Kursen kommer opp, alt annet er fulstendig ulogisk. Men hjelp så tregt det går.
NASLover
06.03.2025 kl 14:37 5253

Well, du bør ikke tør å si det sånn, here er bevis som kom nettopp om Europa Air Industry konsolidering og Norwegian oppkjøp

06.03.2025 14:25:06

BREAKINGVIEWS-European airline tailwinds cloud M&A glide path

By Oliver TaslicLONDON, March 6 (Reuters Breakingviews) - Europe’s flagcarrier scene is becoming less of a one-horse race. DeutscheLufthansa and Air France-KLM shares leapt onThursday after strong finishes to the year, closing the gap withbigger $20 billion rival IAG . Eventually, Europe’smarket could slim down to a small group including these players.But the stronger German and Franco-Dutch showing suggestsBritish Airways owner IAG won’t have things all its own way.

Lufthansa and Air France-KLM’s improved fortunes represent a reversal of most of 2024. Last year’s headwinds included the Olympic Games, which reduced the number of tourists holidaying in Air France’s crucial Paris hub, as well as strikes and aircraft delivery delays at Lufthansa. The German carrier had to fly older, less fuel-efficient planes that require more maintenance.

Thursday’s fourth-quarter results showed that things are improving. At Air France-KLM, operating profit came in at almost 400 million euros, more than double analysts’ estimates per a company-compiled consensus, helped by higher-than-expected revenue and lower fuel costs. At Lufthansa, a stronger-than-expected performance from its passenger airlines unit, and a forecast for “significantly higher” adjusted operating profit, both lifted sentiment. Shares in Lufthansa and Air France-KLM were up 8% and 20% by mid-morning.

The question is where that leaves Europe’s M&A chessboard. Many industry insiders agree that the continent’s independent carriers are ripe for consolidation. With good reason: the International Air Transport Association noted in November 2023 that in North America just three carriers held 50% of the region’s scheduled seat capacity, whereas in Europe 10 airlines held half the market. North American airlines are generally more profitable, too. The impetus for bigger, stronger groups is likely grow more pronounced as the industry tackles a wave of upcoming climate-related expenses: one study recently upgraded the long-term cost of decarbonising European aviation by around 500 billion euros, due in part to stubbornly high prices of sustainable aviation fuel.

Key among the M&A pieces is Portugal's TAP, which has strong transatlantic links to North America and Brazil, and which the government in Lisbon wants to privatise. On the face of it, the carrier, worth perhaps $1 billion, looks a shoo-in for IAG, which has lower leverage and therefore more borrowing capacity than Air France or Lufthansa. But if Portugal decides to sell only a minority stake, that could limit IAG’s ability to raise operating margins to its current high group levels, potentially putting it off. Air France is open to various options, Reuters has reported.

In the long term, it still looks likely that European airlines will consolidate around these major groups, flanked by some of the stronger low-cost carriers such as easyJet and Ryanair. Other potential targets could include $1 billion Norwegian Air Shuttle, whose shares have fallen by around a third in the past year. With airlines generally predicting a strong 2025 as continued demand growth meets constrained capacity due to aircraft delivery and engine issues, a revitalised Big Three means a more wide-open M&A playing field.

Follow @Breakingviews on X


bassebasse
06.03.2025 kl 14:50 5220

Når alle går klart nas kommer fort opp også
Skulle bare mangle… ingen salg og nye rytter og nye fly… jeg bare kjøper og utbytte kommer før september
NASLover
06.03.2025 kl 16:09 5285

Ut i fra artikkelen IAG er potensial kandidat å kjøpe Norwegian enn Lufthansa og KLM. Siden begge sist nevnte har allerede gjort mye konsolidering i det siste. IAG mangler kontakt med Europa og vil inn til Norden og Norwegian er klar til oppkjøp
Redigert 06.03.2025 kl 16:10 Du må logge inn for å svare
Ransen
06.03.2025 kl 16:30 5254

IAG har kommet med bud tre ganger, siste var vel i 2019. Så at det er en interesse der er helt sikkert.

Det som er bra nå er tollvinglingen til Trump som fører til fall i både oljepris og dollarkurs. Dette legger seg rett på bunnlinja i Norwegian.
Redigert 06.03.2025 kl 16:34 Du må logge inn for å svare
Singa
06.03.2025 kl 16:33 5375

Håper dere får rett, skal vi si 30 blank/aktie?
NASLover
06.03.2025 kl 18:29 5203

Vel i en slik oppkjøp er det ikke galt å være optimistisk høyere enn 30 også særlig når selskap tjener penger og har masse cash
Edgar A
06.03.2025 kl 20:33 5080

Stille fra fjellapen nå på kveldingen,har det skjedd noe spesielt?eller går du rundt å grubler på måten
John F lurte alle trill rundt i googl😂😂

P.s. Flyaksjer i 🇺🇸 delvis røde i aftens🤢

Dårlig «strategi»
Redigert 06.03.2025 kl 20:42 Du må logge inn for å svare
Fjellbris
06.03.2025 kl 21:01 5071

For en type du er som kan strø rundt deg med å kalle andre for klovner og sauer. Null respekt, se deg selv i speilet og spør deg selv om du er stolt av deg selv, det du ser og måten du skriver på mm.
Gikk NAS opp eller ned på trafikk tall?
Redigert 06.03.2025 kl 21:03 Du må logge inn for å svare
Ransen
06.03.2025 kl 21:37 4996

Tenker vi tar helg med 12-tallet i boks.
Videre oppgang blir nå fremover. Geir Karlsen har nå fortalt hvordan det ligger an nå fremover. Samme historiene som fortelles i øvrige flyselskap.
Lite seter, mange reisende er pluss
Synkende dollar og oljepris er pluss
Forøvrig er alt meget bra i NAS for tiden.
Edgar A
07.03.2025 kl 07:39 4657

Ja tror den kanskje slutter over 11kr i dag,12kr blir litt drøyt Ransen.
bassebasse
07.03.2025 kl 08:38 4532

Tror putin og Saudi Arabia hjelper trump med olje når opec øker og dollar kan komme mot 10 kr.... Ingen kan stoppe nas i år.. 25 og 30 kan komme
Edgar A
07.03.2025 kl 08:54 4496

Ja spesielt hvis børsene skal korrigeres ned 20-30%
Fredriksen holder sannsynligvis kursen nede og spesielt om han har tenkt å øke.
Lite bull at den mannen styrer skuta,gogl aksjonærene var de siste i rekken som ble rauvakjørt.

Strategi
07.03.2025 kl 10:03 4352

Kanskje det er du som blir "rævakjørt".
Ransen
07.03.2025 kl 10:37 4284

Der er det 700 millioner i besparelser bare siden nyttår grunnet styrket krone mot dollar. Dette får store utslag hvis det fortsetter, og sammen med prosjekt X blir dette veldig bra...
Edgar A
07.03.2025 kl 10:40 4329

Foreløpig er det kursen som blir rauvakjørt😂dårlig strategi😂
Faller på høy omsetning den rauvakjørte aksjen😅
Blue sea
07.03.2025 kl 11:58 4186

Ser ikke ut som sjefs hauseren får rett i at vi går inn i helgen med 12 kr pluss. Og hjelper jo helller ikke at kabin faktor går ned og GK er fornøyd med det?
Strategi
07.03.2025 kl 12:37 4112

Det koster å kjøre kursen ned om man ikke skal ut, kan bli travelt i sluttauksjonen slik jeg ser det, men harr tatt feil før.
Aksjen er manipulert til det hinsidige og blir dermed uforutsigbar.
Dersom det er Sundt som tømmer videre ut er det forståelig.
Singa
07.03.2025 kl 13:23 4039

Har vert på börs sigen 1993, dette er den merkeligste aktie jeg har vert i. Aldrig har vel et så potent selskap hatt en kurs som tilsier bortimot insolvent selskap.
Nå ja, everyting must come to en end, også dette får en håpe.
Ransen
07.03.2025 kl 13:40 4004

Det viser seg ganske lett å skaffe seg 4 millioner aksjer til halv pris for dem som har kapital tydeligvis. Men det er jo slik det fungerer...
Flodhest82
07.03.2025 kl 14:42 3918

Når kapasiteten er opp 12-14 % så er ikke en nedgang på 1,5 % i belegget noe å si på i februar
bassebasse
07.03.2025 kl 14:56 3897

Vanskelig å forstår olje kommer til i falle mere og dollar faller 10.50… hvem kjører kurs ned i dag
Fly me
07.03.2025 kl 16:47 3719

Håller med!
Jag har också varit på aktiemarknaden i Sverige och Norge i många år och upplever den Norska aktien vara kriminellt manipulerad, varför reagerar inte analytiker och journalister i Norge över detta. Ett tydligt exempel är bevakningen av Norska i vissa finanstidningar, ingen nämnd och ingen glömd. Vart finns finanstillsynet, helt sjukt!!!!!!
Edgar A
07.03.2025 kl 16:57 3714

Å fly med halvfulle fly er ikke veldig bull.
Edgar A
07.03.2025 kl 17:33 3771

Fly aksjer 🇺🇸 i snitt ned 5-6% i dag også.

Ikke særlig bull.
NASLover
07.03.2025 kl 17:58 3732

Anbefaler deg det sterkeste hold deg unna fra Norwegian om du ikke liker flyaksjer. Ikke prøver å bli så dum enn du er.
Edgar A
07.03.2025 kl 18:10 3756

Ja enig.
Nasdaq i korreksjon og da er ikke flyaksjer det rette.
Strategi
07.03.2025 kl 18:35 3727

I tillegg sitter meglerne på meglerbordet og overvåker handel direkte på skjerm en din, legger du inn en trade er de gjerne i forkant.
Helt utrolig.
Flere av de som skriver her inne er ansatte på meglerbord, det er ingen kontroll på noe.
Finanstilsynet er bare en vits.
Er 100 % inne i aksjen igjen, det ligger mye spennende rett foran oss og det vil ikke bli mulig å holde kurs utviklingen tilbake.
Strategi
08.03.2025 kl 08:28 3381

Det er vel kanskje akkurat nå Flyaksjer er i en unikt god posisjon dersom man ser dette mot aksjemarkedet på generell basis.

Norwegian befinner seg nå i en svært gunstig posisjon. Reiselysten og behovet for flyreiser har ikke blitt negativt påvirket av de pågående utfordringene. En stor fordel er at selskapet nå opererer utenfor EU, og dermed ikke er utsatt for straffetoll eller lignende restriksjoner.

I tillegg får Norwegian gunstig støtte fra en sterkere norsk krone mot USD, kombinert med rekordlave oljepriser. ut-kjøp av fly fra leasingavtaler er svært fordelaktig både på kort og lang sikt. Videre vil ikke eventuelle lønnsoppgjør eller streik ha vesentlig innvirkning på selskapet i år, ettersom dette ble avklart allerede i 2024.

Utbytte utsiktene ser lovende ut, og med tanke på den nåværende situasjonen er selskapets posisjon svært sterk. Når det gjelder muligheten for oppkjøp, er dette en realistisk scenario, selv om det fortsatt vil være nødvendig å avklare visse forhold med staten. Etter restruktureringen har Norwegian aldri vært i en bedre posisjon enn nå.
Redigert 08.03.2025 kl 09:11 Du må logge inn for å svare
gmtrade
08.03.2025 kl 09:47 3287

Hausserne fornekter seg ikke, eller er bare fullstendig uvidende. Les deg opp på fjoeårets lønnsoppgjør før du hevder at dette ikke spiller inn på 2025. Javisst, det er avklart, men lønnskostnaden kommer til å øke mer enn 100 millioner i år, som følge av siste terroroppgjør - som ble gitt i to trinn. Altså blir lønnsøkningen til pilotene skyhøyt over normalen - også i år.
Ransen
08.03.2025 kl 10:10 3265

Det menes vel snarere at vi i år slipper forsidebilder i alle medier om st sommerferien står i fare. Aksjen falt 15% på denne usikkerheten og er ikke kommet opp igjen.
Karlsen kunne selvsagt la det gå til full streik med 12% kapasitetsøkning og spolert inntjeningen totalt for 2024, men de innså raskt at det var muligheter å redusere kostnader som mitigerende tiltak. Ruteutvidelsen og tilstedeværelsen samt forbrukertilliten for 2024 er gull verdt for fremtiden.
Både SAS og Finnair fikk noen ubotelige sår etter sine streiker som til sist medførte at de streikende vant fram.
NAS har vel til nå plukket 70% av de forretningsreisende fra SAS.
Strategi
08.03.2025 kl 10:35 3233

Du kaller meg "Hauser"
Jeg anser meg selv som en som forholder seg til realiteter og setter det å være ærlig og oppriktig høyt.
Hvis du skalle sette et begrep på hva man skal kalle sånne som deg, hva ville det vært.?

Re; Videre vil ikke eventuelle lønnsoppgjør eller streik ha vesentlig innvirkning på selskapet i år, ettersom dette ble avklart allerede i 2024.
-----
Vi kaller dette "forutsigbarhet" som selvfølgelig for ligger innregnet i billettprisene og fremtidig inntjening.
Ellers; ha en fin søndag.
Ransen
08.03.2025 kl 11:05 3238

Kan fortsette å hause hvis det er det dette kalles.
Bransjen skriker nå etter å moderisere flyflåten til mer energi/utslippsvennlige modeller. En annen ting som etterspørres er kvalifiserte piloter. Her måtte f.eks Ryanair gripe sjansen å ansette og lære opp mange piloter selv om de mangler fly.
NAS har sikret seg i stor grad, også med ”sommerfugler“ altså de som stepper inn i høysesongen slik at det enorme trafikktrykket kan avvikles.

I USA er det 3 selskap som har 50% av markedet. Disse tjener veldig bra. I Europa er det 10 store selskap som har 50% av markedet, hvorav 2 har eksepsjonelt god inntjening.
IAG sitter med 161 milliarder i kontanter og Lufthansa med 130 milliarder.
Til sammenligning sitter RYA og NAS med hhv ca 41 og 10 milliarder i kontanter.

Det blir nok en konsolidering på et tidspunkt da det gagner både bransjen og kundene på sikt.
bassebasse
08.03.2025 kl 12:33 3220

Mann kan spekulere som mye mann vil, blir ingen salg av nas... Staten lær ikke traffik i Norge hos utlandinger
Men om rykter kommer. Må vare veldig bra for oss som har aksjer... Da får vi 50/ opp samme dag.... Nas er trygg Og drives veldig bra
Redigert 08.03.2025 kl 12:34 Du må logge inn for å svare
Ransen
08.03.2025 kl 13:20 3181

Da er det rart at analytikerne som følger selskapene tett tar opp saken og skriver om den.
Var det protest fra staten da SAS ble slukt av Klm/BA?
Hvis en konsolidering er nødvendig for å overleve og skape trygg ferdsel i luftrommet så får staten si og mene hva de vil.
Hva om Aeroflot kommer inn i norden hvis NAS ikke klarer å stå i mot.
Ser du for deg Myrset i en Tupolev fra Oslo til Tromsø t/r
Strategi
08.03.2025 kl 14:20 3128

Jeg håper og tror Norwegian Group med Norwegian og Widerøe nå er klare for videre klatring fremover.
Sesongen starter opp med stort volum i påsken, i tillegg har selskapet hatt en kanonstart i mars måned med ski VM hvor fulle fly er solgt med rekordhøye priser.
Foran oss står en sesong med stor reiselyst, et selskap som har hatt sterkt fokus på å kutte kostnader og trimme ruter og organisasjonen.
Basert på dette, underliggende verdier, store forventninger til fremtiden samt utbytter tror jeg aksjen vil få økt oppmerksomhet fremover.
Alt ligger til rette for oppgang med rekordsvakt oljepris og en sterk krone mot USD.