Norwegian - veien til 25 kr i 2025

Gamernrx
NAS 29.01.2025 kl 09:11 110246

Jeg er helt sikker. Norwegian skal til 25 kr+ i 2025. Her er faktorer som spiller inn:

- Knallbra vår og sommer for flybransjen
- Oljepris på 65 om noen få måneder
- DXY(dollar indexen) kommer til å falle til 95.
- 10 yr Bond renten i usa går ned til 3%
- Lavere renter i Norge også
- Lavere renter gjør at investorer ser etter aksjer med god fremtidig yield. NAS er en klar kandidat.
- Investorene kommer inn i en ALL INN tilstand der man kun ser en klar himmel for markedet.

Mange av disse faktorene er kontrære sett dagens marked. Men man må ha et klart hode for å tjene penger og forstå markedsmekanismene.

Norwegian har aldri stått sterkere i et marked der SAS ikker er så kult lenger. En knallgod CEO som kan tall og har lang erfaring. 25 KR+ her kommer vi!
Edgar A
07.03.2025 kl 10:40 4586

Foreløpig er det kursen som blir rauvakjørt😂dårlig strategi😂
Faller på høy omsetning den rauvakjørte aksjen😅
Ransen
07.03.2025 kl 10:37 4541

Der er det 700 millioner i besparelser bare siden nyttår grunnet styrket krone mot dollar. Dette får store utslag hvis det fortsetter, og sammen med prosjekt X blir dette veldig bra...
Edgar A
07.03.2025 kl 08:54 4751

Ja spesielt hvis børsene skal korrigeres ned 20-30%
Fredriksen holder sannsynligvis kursen nede og spesielt om han har tenkt å øke.
Lite bull at den mannen styrer skuta,gogl aksjonærene var de siste i rekken som ble rauvakjørt.

bassebasse
07.03.2025 kl 08:38 4787

Tror putin og Saudi Arabia hjelper trump med olje når opec øker og dollar kan komme mot 10 kr.... Ingen kan stoppe nas i år.. 25 og 30 kan komme
Edgar A
07.03.2025 kl 07:39 4912

Ja tror den kanskje slutter over 11kr i dag,12kr blir litt drøyt Ransen.
Ransen
06.03.2025 kl 21:37 5252

Tenker vi tar helg med 12-tallet i boks.
Videre oppgang blir nå fremover. Geir Karlsen har nå fortalt hvordan det ligger an nå fremover. Samme historiene som fortelles i øvrige flyselskap.
Lite seter, mange reisende er pluss
Synkende dollar og oljepris er pluss
Forøvrig er alt meget bra i NAS for tiden.
Fjellbris
06.03.2025 kl 21:01 5326

For en type du er som kan strø rundt deg med å kalle andre for klovner og sauer. Null respekt, se deg selv i speilet og spør deg selv om du er stolt av deg selv, det du ser og måten du skriver på mm.
Gikk NAS opp eller ned på trafikk tall?
Redigert 06.03.2025 kl 21:03 Du må logge inn for å svare
Edgar A
06.03.2025 kl 20:33 5335

Stille fra fjellapen nå på kveldingen,har det skjedd noe spesielt?eller går du rundt å grubler på måten
John F lurte alle trill rundt i googl😂😂

P.s. Flyaksjer i 🇺🇸 delvis røde i aftens🤢

Dårlig «strategi»
Redigert 06.03.2025 kl 20:42 Du må logge inn for å svare
NASLover
06.03.2025 kl 18:29 5458

Vel i en slik oppkjøp er det ikke galt å være optimistisk høyere enn 30 også særlig når selskap tjener penger og har masse cash
Ransen
06.03.2025 kl 16:30 5509

IAG har kommet med bud tre ganger, siste var vel i 2019. Så at det er en interesse der er helt sikkert.

Det som er bra nå er tollvinglingen til Trump som fører til fall i både oljepris og dollarkurs. Dette legger seg rett på bunnlinja i Norwegian.
Redigert 06.03.2025 kl 16:34 Du må logge inn for å svare
NASLover
06.03.2025 kl 16:09 5537

Ransen skrev Akkurat
Ut i fra artikkelen IAG er potensial kandidat å kjøpe Norwegian enn Lufthansa og KLM. Siden begge sist nevnte har allerede gjort mye konsolidering i det siste. IAG mangler kontakt med Europa og vil inn til Norden og Norwegian er klar til oppkjøp
Redigert 06.03.2025 kl 16:10 Du må logge inn for å svare
bassebasse
06.03.2025 kl 14:50 5472

Når alle går klart nas kommer fort opp også
Skulle bare mangle… ingen salg og nye rytter og nye fly… jeg bare kjøper og utbytte kommer før september
NASLover
06.03.2025 kl 14:37 5505

Well, du bør ikke tør å si det sånn, here er bevis som kom nettopp om Europa Air Industry konsolidering og Norwegian oppkjøp

06.03.2025 14:25:06

BREAKINGVIEWS-European airline tailwinds cloud M&A glide path

By Oliver TaslicLONDON, March 6 (Reuters Breakingviews) - Europe’s flagcarrier scene is becoming less of a one-horse race. DeutscheLufthansa and Air France-KLM shares leapt onThursday after strong finishes to the year, closing the gap withbigger $20 billion rival IAG . Eventually, Europe’smarket could slim down to a small group including these players.But the stronger German and Franco-Dutch showing suggestsBritish Airways owner IAG won’t have things all its own way.

Lufthansa and Air France-KLM’s improved fortunes represent a reversal of most of 2024. Last year’s headwinds included the Olympic Games, which reduced the number of tourists holidaying in Air France’s crucial Paris hub, as well as strikes and aircraft delivery delays at Lufthansa. The German carrier had to fly older, less fuel-efficient planes that require more maintenance.

Thursday’s fourth-quarter results showed that things are improving. At Air France-KLM, operating profit came in at almost 400 million euros, more than double analysts’ estimates per a company-compiled consensus, helped by higher-than-expected revenue and lower fuel costs. At Lufthansa, a stronger-than-expected performance from its passenger airlines unit, and a forecast for “significantly higher” adjusted operating profit, both lifted sentiment. Shares in Lufthansa and Air France-KLM were up 8% and 20% by mid-morning.

The question is where that leaves Europe’s M&A chessboard. Many industry insiders agree that the continent’s independent carriers are ripe for consolidation. With good reason: the International Air Transport Association noted in November 2023 that in North America just three carriers held 50% of the region’s scheduled seat capacity, whereas in Europe 10 airlines held half the market. North American airlines are generally more profitable, too. The impetus for bigger, stronger groups is likely grow more pronounced as the industry tackles a wave of upcoming climate-related expenses: one study recently upgraded the long-term cost of decarbonising European aviation by around 500 billion euros, due in part to stubbornly high prices of sustainable aviation fuel.

Key among the M&A pieces is Portugal's TAP, which has strong transatlantic links to North America and Brazil, and which the government in Lisbon wants to privatise. On the face of it, the carrier, worth perhaps $1 billion, looks a shoo-in for IAG, which has lower leverage and therefore more borrowing capacity than Air France or Lufthansa. But if Portugal decides to sell only a minority stake, that could limit IAG’s ability to raise operating margins to its current high group levels, potentially putting it off. Air France is open to various options, Reuters has reported.

In the long term, it still looks likely that European airlines will consolidate around these major groups, flanked by some of the stronger low-cost carriers such as easyJet and Ryanair. Other potential targets could include $1 billion Norwegian Air Shuttle, whose shares have fallen by around a third in the past year. With airlines generally predicting a strong 2025 as continued demand growth meets constrained capacity due to aircraft delivery and engine issues, a revitalised Big Three means a more wide-open M&A playing field.

Follow @Breakingviews on X


Singa
06.03.2025 kl 14:32 5482

Enig, ingen kjöper NAS så lenge norske staten er medeier. En annen sak er at NAS og Wideröe er kritisk infrastruktur og det slippes neppe over på utenlanske hender.
Kursen kommer opp, alt annet er fulstendig ulogisk. Men hjelp så tregt det går.
NASLover
06.03.2025 kl 14:24 5490

Eneste ting her er bare vent å se

Citi: Oljeprisen kan stupe
Citi advarer oljeprodusenter om å sikre seg mot prisfall. «Trump ønsker, trenger og vil insistere på lavere energipriser,» skriver meglerhuset.

Etter et markant fall i oljeprisen den siste tiden skriver sjefen for råvarer i meglerhuset, Maximilian Layton, at oljeprisen har brutt en to år lang konsolideringsfase på nedsiden.

«Vi ser et videre fall i Brent-prisen til 60 dollar fatet som vårt basisscenario, med en bear-case på 50 dollar fatet,» skriver Citi. Brent-spot handles til 69,70 dollar kl. 13.38 mandag, til sammenligning.

https://www.finansavisen.no/energi/2025/03/06/8247980/citi-oljeprisen-kan-stupe
bassebasse
06.03.2025 kl 14:03 5515

Lufthansa kjøper ikke Nas heller nas er ikke til salg... Hvor får dere sånt tull... Staten selger ikke kritisk,,, men nas flyr selv og kurs kommer til å gå opp mye
Null
06.03.2025 kl 14:03 5494

Får vil sluttkurs over 11,8 i dag så¨ligger vi godt ann.
det er nesten så jeg selv tror NAS kan overaske og slutt opp mot høyeste dagskurs

Men vi får se.

Flodhest82
06.03.2025 kl 13:32 5539

Tviler veldig på at Lufthansa får lov til å kjøpe Norwegian, de har no for stor markedsandel i europa.
Singa
06.03.2025 kl 13:29 5546

For oss som betaler Investtech for teknisk analyse så finns det en helt annen teknisk bild av NAS aktien spesielt på kort sikt. den du viser til her er en generell analyse på lang sikt.
Ransen
06.03.2025 kl 12:21 5668

Lufthansa opp 9% på gode tall. De kunne kjøpt hele nas bare på dagsomsetningen. At det blir et kjøp og konsolidering innen kort tid er helt sikkert. Staralliansen taper på bortfallet av SAS og mangler tilknyttning fra norden. Det er forsøkt å bøte på dette med wetlease, men oppnår bare 15-20% av behovet
Ransen
06.03.2025 kl 11:00 5770

Investtech roter ikke rundt i grøten. Enkelt og greit:
Automatisk teknisk analyse. Middels lang sikt, 5. mar 2025
Norwegian Air Shuttle har brutt den fallende trendkanalen på mellomlang sikt, noe som i første omgang indikerer svakere falltakt. Aksjen har støtte ved cirka 10.00 kroner og motstand ved cirka 18.10 kroner.
Fjellbris
06.03.2025 kl 10:04 5854

Grattis med fin gevinst, aldri feil det og velkommen ombord igjen senere. Enig i at det er frustrerende å sitte i en aksje som manipuleres så mye, må være streke krefter som ønsker kurs nede av en god grunn, vi ser jo også her inne hvem som jobber på for å bistå med det. Men, til slutt må de gi opp og kursen kommer frem mot/over Q3 til å ligge langt høyere enn i nå, det er jeg helt sikker på. Veldig mange kommer også til å posisjonere seg når vi får vite dato man må være inne for å få utbytte. Frem til da får vi bare gå opp/ned fremover, men trenden nå er ivertfall oppover. Igjen, velkommen tilbake dine bidrag her har vært veldig gode🙏😀
Fjellbris
06.03.2025 kl 09:58 5867

Hvem snakket om klovner og dumme sauer her inne?
Strategi
06.03.2025 kl 09:56 5801

Samme her, men det ser ikke ut til at oljepris er nok til å holde denne oppe.
Det settes tydeligvis nye > 0.5 % shorter over en lav sko så fort kursen stiger.
Blir litt slitsomt i lengden.
Dagen i dag er sannsynligvis en gavepakke til Sundt & Co.
Redigert 06.03.2025 kl 10:00 Du må logge inn for å svare
Gamernrx
06.03.2025 kl 09:55 5802

Olje og dollaren skal videre ned. Rentene i USA også. Selv om de rentene går opp nå kortsiktig. Trenden er ned.

Trump sparker offentlige ansatte i masser. Han kaster ut ulovlige migranter. Økonomiske veksten i USA vil stoppe opp i det korte løp og arbeidsledigheten vil gå opp(offentlige ansatte) men dette vil Trump gjøre for å få ned rentene og dollarn. Derfra og ut er det boooom oppover for amerikansk økonomi med flere fabrikker og økt import fra USA til utlandet.

Fjellbris
06.03.2025 kl 09:54 5795

Jeg traff bra på denne😉
Ransen
06.03.2025 kl 09:48 2647

Olja ligger å tester syltynne støttenivå i et litt overkjøpt marked. Faller den igjennom her så kan vi se 65 og 64 USD/b
Dollaren ser ut til å fortsette svekkelsen. Øygard var spesielt opptatt av å følge med på denne i år.
Strategi
06.03.2025 kl 09:44 2651

Da ble det en pause for min del til denne roer seg.
Har aldri sett på maken til manipulering i noen aksje.
Lykke til videre.
Gamernrx
06.03.2025 kl 09:25 2722

Helt riktig. Dollaren skal videre ned. Dette er også et ønske fra Trump. Han ønsker en svakere dollar og vi vet at han får det som han vil!
Fjellbris
06.03.2025 kl 09:23 2687

Jeg sier bare riktig god tur og nyt reisen😀
Trafikk tall februar akkurat så bra som forventet, er stort pluss nå er selvsagt også den lave oljepris og dollarkurs som også synker, en meget god kombo for NAS👌
Ransen
06.03.2025 kl 09:13 2721

Dollarkursen alene bidrar nå bare fra nyttår til 0,5 millioner ekstra på bunnlinje + 200 mill i besparelser på utkjøp + engangseffekten pga redusert gjeld/forpliktelser på over 550 millioner. Det begynner å bli penger av dette...
Gamernrx
06.03.2025 kl 09:04 2766

Hold dere fast folkens. 2025 rally har så vidt begynt!
bassebasse
06.03.2025 kl 08:56 2810

Tror blir veldig bra… tall er bra for å vare februar
Men viktig er dollar og olje
Ransen
06.03.2025 kl 08:55 2782

Kapasitet økte med 14% og passasjertall med 12%.
Det er 6 flere fly i luften
Vi vet jo at kostnadene har eksplodert i 2024 og effektene av kostnadsreduksjon begynner først å vise seg fra nå av, utkjøp av leasingavtalene, prosjekt X osv.
Det som er meget bra er at reiselysten stiger og at de allerede nå ser gode bookingtall fra slutten av mars og utover.
NASLover
06.03.2025 kl 08:53 2617

jo det er og forteller om inntjenning men den var forventet ifølge DNB februar trafikk tall rapport. faktisk den kom høyere (0,68) enn hva DNB hadde forventet (0,67).

alle meglerhus er nøytral til positive

Norwegian Air Shuttle hadde en oppgang i passasjertrafikken (RPK) og kapasiteten (ASK) på henholdsvis 12 og 14 prosent på årsbasis i februar 2025. Yielden estimeres til 0,80 kroner i måneden, ned 5 prosent på årsbasis, mens enhetsinntekten estimeres til 0,68 kroner, ned 6 prosent på årsbasis. Selskapets konsernsjef Geir Karlsen fremhever at etterspørselen etter påskereiser er stor, og ser gode bookingtrender for sommersesongen.

ABG Sundal Collier mener at de positive utsiktene nøytraliserer en lavere omsetning i måneden, og forventer en nøytral aksjekursreaksjon i dag.

"Februar er en liten måned, så vi tror ikke estimatene vil bevege seg for mye. Merk at drivstoffprisene har falt nylig og at dette alene løfter resultat pr aksje (EPS) med rundt 10 prosent (inkludert hedging). NOK/USD beveger seg også gunstig", skriver meglerhuset.

Pareto Securities skriver at trafikktallene forsterker en sunn etterspørselsbakgrunn, og fremstår som nøytral til estimatene - om ikke litt positiv.
Redigert 06.03.2025 kl 08:56 Du må logge inn for å svare
Strategi
06.03.2025 kl 08:52 2614

stemmer, men sett i forhold til kapasitetsøkning på 14 % er dette bra.
nad.oslo
06.03.2025 kl 08:48 2644

Fyllingsgraden tul norwegian hadde en nedgang på 1.2%
nad.oslo
06.03.2025 kl 08:38 2682

Vil yield være negativ faktor. Siden den forteller mer om inntjening?
NASLover
06.03.2025 kl 08:32 2697

du har rett, det er pga økt kapasitet med 14%
Strategi
06.03.2025 kl 08:32 2689

Det er ca 5,5 mill. innbyggere i Norge.
Norwegian fraktet totalt 1.6 mill. passasjerer i februar.
Mye av trafikken selvfølgelig ute i Europa, men det setter tallene litt i perspektiv.
Mao. har de flyttet på 29.1 % sett i forhold til alle innbyggertallet.
Fantastisk sett i forhold til sterk kapasitetsøkning.

Re; Norwegian økte kapasiteten med 14 prosent
– Det er oppmuntrende at vi opprettholdt en solid kabinfaktor på nesten 85 prosent, mens vi økte kapasiteten betydelig sammenlignet med i fjor, sier konsernsjef Geir Karlsen i en børsmelding.
Redigert 06.03.2025 kl 08:46 Du må logge inn for å svare
nad.oslo
06.03.2025 kl 08:26 2643

Yield 0.7 ? Noe lavere enn ifjor. Eller tar jeg feil
Null
06.03.2025 kl 07:42 2792

noen som har funnnet traffikk tall for feb?
skulle ikke de komme idag kl 07?
Strategi
06.03.2025 kl 07:20 2838

Tyske aksjer til himmels
Europeiske og spesielt tyske aksjer slår knockout på amerikanske. Onsdag var det full fest i det tyske aksjemarkedet. – Valget har vært en viktig driver, sier Martin Mølsæter.
Onsdag steg den tyske DAX-indeksen 3,2 prosent, og hittil i år er oppgangen på 16 prosent. Frankrikes CAC 40 steg med nesten 2 prosent onsdag, mens oppgangen siden årsskiftet er på 11 prosent.
https://www.finansavisen.no/finans/2025/03/05/8247595/tyske-aksjer-til-himmels
-----
Kraftig børsoppgang i Hongkong
Publisert 06:54
https://www.finansavisen.no/finans/2025/03/06/8247772/kraftig-borsoppgang-i-hongkong
Redigert 06.03.2025 kl 07:22 Du må logge inn for å svare
gmtrade
05.03.2025 kl 21:21 3198

Vi har vært lovet overraskelser med nye partnere og mange her inne fantaserer om Rema1000. Jeg som bor i Sverige bryr meg ikke særlig om det - før i dag. Vet ikke hvordan det blir kommunisert til dere som bor i Norge, men jeg fikk nettopp mail in med liste over 40 svenske nettbutikker som er gått med som samarbeidspartnere. Her er det mye bra. Komplett.se, Nelly, Lindex, Bjørn Borg, Gina tricot, Dyson, Samsung, Philips Hue, Apotek hjärtat, Nike, Outdoor, og mange fler. Dette ser bra ut. Ikke rare poeng man får pr krone, men får man med eks ICA og et par bensinstasjoner så kan det fort bli et par gratis flyreiser og hotellovernattinger av det. Mulig jeg må revurdere verdien av dette.
Redigert 05.03.2025 kl 22:03 Du må logge inn for å svare