Norwegian - veien til 25 kr i 2025
Jeg er helt sikker. Norwegian skal til 25 kr+ i 2025. Her er faktorer som spiller inn:
- Knallbra vår og sommer for flybransjen
- Oljepris på 65 om noen få måneder
- DXY(dollar indexen) kommer til å falle til 95.
- 10 yr Bond renten i usa går ned til 3%
- Lavere renter i Norge også
- Lavere renter gjør at investorer ser etter aksjer med god fremtidig yield. NAS er en klar kandidat.
- Investorene kommer inn i en ALL INN tilstand der man kun ser en klar himmel for markedet.
Mange av disse faktorene er kontrære sett dagens marked. Men man må ha et klart hode for å tjene penger og forstå markedsmekanismene.
Norwegian har aldri stått sterkere i et marked der SAS ikker er så kult lenger. En knallgod CEO som kan tall og har lang erfaring. 25 KR+ her kommer vi!
- Knallbra vår og sommer for flybransjen
- Oljepris på 65 om noen få måneder
- DXY(dollar indexen) kommer til å falle til 95.
- 10 yr Bond renten i usa går ned til 3%
- Lavere renter i Norge også
- Lavere renter gjør at investorer ser etter aksjer med god fremtidig yield. NAS er en klar kandidat.
- Investorene kommer inn i en ALL INN tilstand der man kun ser en klar himmel for markedet.
Mange av disse faktorene er kontrære sett dagens marked. Men man må ha et klart hode for å tjene penger og forstå markedsmekanismene.
Norwegian har aldri stått sterkere i et marked der SAS ikker er så kult lenger. En knallgod CEO som kan tall og har lang erfaring. 25 KR+ her kommer vi!
NASLover
10.03.2025 kl 10:29
2567
nad.oslo skrev Er det hentet fra Haugen i Fa artikkelen eller Investech?
Denne er FA sin, Investtech sin kan du se om du bruker DNB aksjehandel
bassebasse
10.03.2025 kl 09:25
2715
Ser ut som trump vil ha dollar ned og nas opp..
Fantastisk for nas olje og dollar... Har kommer til å gå ting fort opp
Fantastisk for nas olje og dollar... Har kommer til å gå ting fort opp
NASLover
10.03.2025 kl 09:25
2701
Merk også at Norwegian har blitt tatt inn i Modelporteføljen til Investtech, så det ser sånn ut at med en gang den passerer 12 så er det neste stopp 15
USD to NOK Chart
-0.88%
US Dollar to Norwegian Krone
1 USD = 10.7635 NOK
USD to NOK Chart
-0.88%
US Dollar to Norwegian Krone
1 USD = 10.7635 NOK
Redigert 10.03.2025 kl 09:27
Du må logge inn for å svare
NASLover
10.03.2025 kl 09:23
2715
Norwegian stiger, faller og stiger
Norwegian har snudd opp tre ganger fra teknisk støtte i underkant av 10 kroner. De to siste gangene har det buttet i området opp mot 12 kroner. Det kan bety at vi har en mulig rektangelformasjon med bunn i underkant av 10 kroner og topp opp mot 12 kroner. Brudd opp kan åpne for oppgang på rundt 2 kroner, mens et fall under 10 kroner kan åpne for et fall mot 8 kroner.
Det er en positiv undertone i RSI-chartet og RSI er over 50-nivået. Det signaliserer økende stigningstakt. På samme tid er det en fallende trendlinje i toppen, som kan legge en demper på utviklingen i stigningstakten. Gitt at den fortsetter kan det også bremse eventuelle rekyler opp mot 12 kroner.
Brudd på den tekniske motstanden i området i underkant av 12 kroner kan imidlertid åpne for videre oppgang mot 12,50- og kanskje 13-nivået.
Ved eventuelle korreksjoner ned igjen er det tekniske støtte på 11,10-nivået og ved 200 dager glidende gjennomsnitt. Neste tekniske støtte kommer på 10,88-, 10,60- og på 10,40-nivået. Gitt at den positive undertonen i RSI-chartet fortsetter kan eventuelle korreksjoner ned mot 10 kroner bli forbigående.
Norwegian har snudd opp tre ganger fra teknisk støtte i underkant av 10 kroner. De to siste gangene har det buttet i området opp mot 12 kroner. Det kan bety at vi har en mulig rektangelformasjon med bunn i underkant av 10 kroner og topp opp mot 12 kroner. Brudd opp kan åpne for oppgang på rundt 2 kroner, mens et fall under 10 kroner kan åpne for et fall mot 8 kroner.
Det er en positiv undertone i RSI-chartet og RSI er over 50-nivået. Det signaliserer økende stigningstakt. På samme tid er det en fallende trendlinje i toppen, som kan legge en demper på utviklingen i stigningstakten. Gitt at den fortsetter kan det også bremse eventuelle rekyler opp mot 12 kroner.
Brudd på den tekniske motstanden i området i underkant av 12 kroner kan imidlertid åpne for videre oppgang mot 12,50- og kanskje 13-nivået.
Ved eventuelle korreksjoner ned igjen er det tekniske støtte på 11,10-nivået og ved 200 dager glidende gjennomsnitt. Neste tekniske støtte kommer på 10,88-, 10,60- og på 10,40-nivået. Gitt at den positive undertonen i RSI-chartet fortsetter kan eventuelle korreksjoner ned mot 10 kroner bli forbigående.
Strategi
10.03.2025 kl 09:22
2719
Amerikanske dollar
Aktiver sanntidskurser
Siste
10,79 NOK
-0,07 (
↓
0,68% 😉
Aktiver sanntidskurser
Siste
10,79 NOK
-0,07 (
↓
0,68% 😉
nad.oslo
10.03.2025 kl 08:55
2790
Hei er det noen som har tilgang til denne artikkelen.
Kunne noen dele den analyse fra artikkelen?
https://www.finansavisen.no/finans/2025/03/09/8248283/sondagens-aksjetips-frontline-rec-silicon-og-norwegian-hva-na
Kunne noen dele den analyse fra artikkelen?
https://www.finansavisen.no/finans/2025/03/09/8248283/sondagens-aksjetips-frontline-rec-silicon-og-norwegian-hva-na
nad.oslo
10.03.2025 kl 08:55
2797
Hei er det noen som har tilgang til denne artikkelen.
Kunne noen dele den analyse fra artikkelen?
https://www.finansavisen.no/finans/2025/03/09/8248283/sondagens-aksjetips-frontline-rec-silicon-og-norwegian-hva-na
Kunne noen dele den analyse fra artikkelen?
https://www.finansavisen.no/finans/2025/03/09/8248283/sondagens-aksjetips-frontline-rec-silicon-og-norwegian-hva-na
Strategi
10.03.2025 kl 08:15
2892
Make the dollar weak again
USAs president svekker egen valuta. Mer er i gjære. I den planlagte handelskrigen er en svak dollar et verktøy.
Publisert:
I går 07:07
https://e24.no/boers-og-finans/i/8q12BW/make-the-dollar-weak-again
USAs president svekker egen valuta. Mer er i gjære. I den planlagte handelskrigen er en svak dollar et verktøy.
Publisert:
I går 07:07
https://e24.no/boers-og-finans/i/8q12BW/make-the-dollar-weak-again
Ransen
10.03.2025 kl 08:04
2924
Ser man på valuta alene så er det iht Øygards beregninger spart 650 millioner bare siden nyttår. I tillegg kommer utkjøp av fly og lavere oljepris samt lengre setekilometer. Alt i alt så overgår dette alle de øvrige økte kostnader med god margin.
Gordon Ekko
10.03.2025 kl 07:10
3031
Med nedgangen i dollarkursen i det siste, så klarer jeg ikke å se noe annet negativt enn mulig generell børskorreksjon for NAS. Alt annet ser jeg bare som positivt og noen avlyste flyavganger er en generell drift av et flyselskap. NAS er ekstremt lavt priset sammenlignbart med andre flyselskaper i Europa og har flere positive triggere foran oss i tiden som kommer.
NASLover
09.03.2025 kl 22:15
3323
Fjern Flypassasjereravgift også i Norge, blir det aktuelt?
https://www.finansavisen.no/reise-og-fritid/2025/03/09/8248421/fjern-flypassasjeravgiften
https://www.finansavisen.no/reise-og-fritid/2025/03/09/8248421/fjern-flypassasjeravgiften
Redigert 09.03.2025 kl 22:16
Du må logge inn for å svare
bassebasse
09.03.2025 kl 16:40
3667
Streik ramme mest folk som reiser og blir litt ex jobb for å få folk hjemme.... Men drivstoff og valuta kommer til å gi stor oppgang i kurs... Hold og kjøp.... Utbytte.... Aldri vart bedre nas og neste år blir nye fly og slutt på Ukraina krigen
MorganKane
09.03.2025 kl 12:43
3884
Stemmer,
Også kjører de passasjerer man ikke får plass til på ekstrafly. Ergo, i gjennomsnitt, blir da flyene på tirsdag fullere enn hva snittet på mandag/tirsdag opprinnelig var.
Også kjører de passasjerer man ikke får plass til på ekstrafly. Ergo, i gjennomsnitt, blir da flyene på tirsdag fullere enn hva snittet på mandag/tirsdag opprinnelig var.
Redigert 09.03.2025 kl 12:43
Du må logge inn for å svare
Ransen
09.03.2025 kl 11:42
3966
Flyene ER fulle og det settes derfor opp ekstra flyvninger i overmorgen.
MorganKane
09.03.2025 kl 11:37
3966
Stemmer,
Slike korte streiker gir ikke nødvendigvis tap. De slipper brorparten av utgiftene ved å ikke fly, samtidig som flyene dager etter blir ekstra fulle. Jeg sier ikke at det lønner seg, men det koster i hvertfall minimalt.
Slike korte streiker gir ikke nødvendigvis tap. De slipper brorparten av utgiftene ved å ikke fly, samtidig som flyene dager etter blir ekstra fulle. Jeg sier ikke at det lønner seg, men det koster i hvertfall minimalt.
Redigert 09.03.2025 kl 11:38
Du må logge inn for å svare
Ransen
09.03.2025 kl 11:36
3958
Dårlig vær og streik er lite NAS kan gjøre med, og påvirker alle flyselskaper.
Derimot er trafikkmengden for Norwegian til/fra tyskland imponerende. Her har de virkelig ekspandert og plukket fra SAS
Derimot er trafikkmengden for Norwegian til/fra tyskland imponerende. Her har de virkelig ekspandert og plukket fra SAS
Redigert 09.03.2025 kl 11:38
Du må logge inn for å svare
Strategi
09.03.2025 kl 11:17
3996
Ja, selvfølgelig skjer det ting. Norwegian tar grep og kansellerer.
Flygningene er flyttet noen dager frem i tid.
----
Re: - I morgen har vi kansellert flyvninger til og fra Berlin, Hamburg, samt til Düsseldorf. Alle passasjerer som berøres har blitt informert direkte av oss, og vi har satt opp ekstra flyvninger til Tyskland overimorgen, sier Holmberg og legger til:
- Vi beklager virkelig dette og de ulempene det kan medføre for våre reisende, men en streik er dessverre ikke noe vi kan påvirke.
Kommunikasjonssjefen har ikke nøyaktig tall på antall Norwegian-passasjerer som berøres av streiken i Tyskland, men anslår at det dreier seg om omtrent 1 000 reisende.
Flygningene er flyttet noen dager frem i tid.
----
Re: - I morgen har vi kansellert flyvninger til og fra Berlin, Hamburg, samt til Düsseldorf. Alle passasjerer som berøres har blitt informert direkte av oss, og vi har satt opp ekstra flyvninger til Tyskland overimorgen, sier Holmberg og legger til:
- Vi beklager virkelig dette og de ulempene det kan medføre for våre reisende, men en streik er dessverre ikke noe vi kan påvirke.
Kommunikasjonssjefen har ikke nøyaktig tall på antall Norwegian-passasjerer som berøres av streiken i Tyskland, men anslår at det dreier seg om omtrent 1 000 reisende.
MorganKane
09.03.2025 kl 10:31
4055
Spør du meg er det veldig mange grunner for å boikotte USA fremover. Forsøket på å skape fred i Ukraina er ikke en av dem. Trump burde selvfølgelig vært mer ryddig med Zelensky og Trump burde vært mindre "pro-Putin", men vi vet ikke hva som har skjedd på bakrommet. Hvis Zelsnsky står på urealistiske krav så må man til slutt ta et offentlig oppvask.
Bedre grunner til å boikotte USA er Palestina politikken. Denne er helt katastrofal. Trump er her totalt uten empati for det palestinske folk. Klimapolitikken er også helt forferdelig, men der vil de teknologiske fremskrittene uansett tvinge seg frem. Peakoil er straks historie.
Bedre grunner til å boikotte USA er Palestina politikken. Denne er helt katastrofal. Trump er her totalt uten empati for det palestinske folk. Klimapolitikken er også helt forferdelig, men der vil de teknologiske fremskrittene uansett tvinge seg frem. Peakoil er straks historie.
Hardly
09.03.2025 kl 10:16
4073
Og da var streike sesongen i gang igjen med dertil kansellerte flyvninger.
https://dinside.dagbladet.no/reise/flyplasstreik-rammer-nordmenn-beklager/82798451
https://dinside.dagbladet.no/reise/flyplasstreik-rammer-nordmenn-beklager/82798451
MorganKane
09.03.2025 kl 10:15
4063
Legg også merke til den sterke svenske krona (i NASlover sin link ovenfor) . Norwegian har et titalls ruter fra Sverige. En sterk svensk krone gjør at pengene renner inn når man regner dette om til norske kroner.
Redigert 09.03.2025 kl 10:16
Du må logge inn for å svare
stoplosss
09.03.2025 kl 03:46
4167
Synes du skal lese deg opp på markedet. Pilotene fikk tilbake sin kjøpekraft fra et nivå de hadde når NAS hadde 40 fly. (Lenge siden). De høyeste pilotlønningne er kun til de med lang erfaring og du glemmer at selskapet høyeste pilotkost er ikke i Norge, men i noen baser utenfor Norge. Tross lønnsøkningen mister de selv i dag piloter til feks KLM, Eurowings med fler. Ser man hva andre gir selskaper gir i europa, så er NAS svært konkurransedyktig på pilotkost. Jeg vil nesten si at selskapet gjorde et greit oppgjør, pilotene krevde faktisk + 500k for å komme på nivå med sine utenlandske konkurrenter. Mange piloter er uten tilknytning til norge (utenlandske), slutter de før høysesong koster wetlease mye mye mer….ting er ikke så enkelt som mange tror og frontfagsoppgjør på piloter kan du bare glemme, den yrkesgruppen er internasjonal. Det tar tre fire ganger så lang tid å rekruttere, kurse, trene og erstatte en erfaren pilot enn oppsigelsestiden, det er også et stort press risiko for selskapet om vilkårene for dårlige. https://www.independent.co.uk/travel/news-and-advice/gatwick-pilot-salary-recruitment-easyjet-british-airways-b2632641.html
Fjellbris
08.03.2025 kl 21:53
4275
Tror ikke det finnes så mange aksjer på OB som er såpass safe nå som NAS, med begrenset nedside og betydelig oppside frem mot og igjennom Q3. Hvorfor? Jo Kombinasjonen høysesong nærmer seg, prosjekt x (kostnadadsfokus) valuta og oljepris, nye fly og flere ruter i år, samt posisjonering frem mot utbetaling utbytter. Vi har sett både i januar og februar at trafikktallene øker 11-12 % vs LY, og alt tyder på at dette kommer til å fortsette fremover, folk reiser fortsatt som aldri før. Glem heller ikke full effekt Widerøe i hele år, forøvrig et kanon kjøp av NAS! At en av storeierne (Sundt) etter snart et år med nedsalg snart er ferdigsolgt/tom letter også på salgspress fremover. Som Ransen har påpekt flere ganger, at store aktører kan komme til å by på NAS den nærmeste fremtid er selvsagt også fullt mulig, spesielt også når eierforhold til staten avklares innen utgangen av mai.
Redigert 08.03.2025 kl 21:56
Du må logge inn for å svare
Strategi
08.03.2025 kl 20:17
4337
Salget av reiser til usa har stupt med 25 % og det er mange avbestillinger , dette på grunn av valget av Trump og også av hans behandling av Zelensky.
Dette betyr økt ferie innenfor Europa fra Norge selv om andre destinasjoner også får en del av kaka.
Uansett bra for Norwegian.
Dette betyr økt ferie innenfor Europa fra Norge selv om andre destinasjoner også får en del av kaka.
Uansett bra for Norwegian.
Redigert 08.03.2025 kl 20:55
Du må logge inn for å svare
Strategi
08.03.2025 kl 16:36
4415
Det er vel bare Sundt som har solgt noe særlig, folketrygd fondet har vel kjøpt.
Ransen
08.03.2025 kl 16:23
4418
Det burde være potensiale til å karre seg over verdien av kontantbeholdningen. I størrelsesorden antall fly, inntjening i fjor og likviditet så er selskapet knallsterkt.
Men så er det heldigvis sjeldent man opplever at topp to eiere selger seg ut over børs. Enhver stigning siste året er banket ned av Sundt sine små og større salg over børs. Her burde Fredriksen kjøpt atl sammen i en blokk.
Men så er det heldigvis sjeldent man opplever at topp to eiere selger seg ut over børs. Enhver stigning siste året er banket ned av Sundt sine små og større salg over børs. Her burde Fredriksen kjøpt atl sammen i en blokk.
Strategi
08.03.2025 kl 14:20
3642
Jeg håper og tror Norwegian Group med Norwegian og Widerøe nå er klare for videre klatring fremover.
Sesongen starter opp med stort volum i påsken, i tillegg har selskapet hatt en kanonstart i mars måned med ski VM hvor fulle fly er solgt med rekordhøye priser.
Foran oss står en sesong med stor reiselyst, et selskap som har hatt sterkt fokus på å kutte kostnader og trimme ruter og organisasjonen.
Basert på dette, underliggende verdier, store forventninger til fremtiden samt utbytter tror jeg aksjen vil få økt oppmerksomhet fremover.
Alt ligger til rette for oppgang med rekordsvakt oljepris og en sterk krone mot USD.
Sesongen starter opp med stort volum i påsken, i tillegg har selskapet hatt en kanonstart i mars måned med ski VM hvor fulle fly er solgt med rekordhøye priser.
Foran oss står en sesong med stor reiselyst, et selskap som har hatt sterkt fokus på å kutte kostnader og trimme ruter og organisasjonen.
Basert på dette, underliggende verdier, store forventninger til fremtiden samt utbytter tror jeg aksjen vil få økt oppmerksomhet fremover.
Alt ligger til rette for oppgang med rekordsvakt oljepris og en sterk krone mot USD.
Ransen
08.03.2025 kl 13:20
3694
Da er det rart at analytikerne som følger selskapene tett tar opp saken og skriver om den.
Var det protest fra staten da SAS ble slukt av Klm/BA?
Hvis en konsolidering er nødvendig for å overleve og skape trygg ferdsel i luftrommet så får staten si og mene hva de vil.
Hva om Aeroflot kommer inn i norden hvis NAS ikke klarer å stå i mot.
Ser du for deg Myrset i en Tupolev fra Oslo til Tromsø t/r
Var det protest fra staten da SAS ble slukt av Klm/BA?
Hvis en konsolidering er nødvendig for å overleve og skape trygg ferdsel i luftrommet så får staten si og mene hva de vil.
Hva om Aeroflot kommer inn i norden hvis NAS ikke klarer å stå i mot.
Ser du for deg Myrset i en Tupolev fra Oslo til Tromsø t/r
bassebasse
08.03.2025 kl 12:33
3733
Mann kan spekulere som mye mann vil, blir ingen salg av nas... Staten lær ikke traffik i Norge hos utlandinger
Men om rykter kommer. Må vare veldig bra for oss som har aksjer... Da får vi 50/ opp samme dag.... Nas er trygg Og drives veldig bra
Men om rykter kommer. Må vare veldig bra for oss som har aksjer... Da får vi 50/ opp samme dag.... Nas er trygg Og drives veldig bra
Redigert 08.03.2025 kl 12:34
Du må logge inn for å svare
Ransen
08.03.2025 kl 11:05
3750
Kan fortsette å hause hvis det er det dette kalles.
Bransjen skriker nå etter å moderisere flyflåten til mer energi/utslippsvennlige modeller. En annen ting som etterspørres er kvalifiserte piloter. Her måtte f.eks Ryanair gripe sjansen å ansette og lære opp mange piloter selv om de mangler fly.
NAS har sikret seg i stor grad, også med ”sommerfugler“ altså de som stepper inn i høysesongen slik at det enorme trafikktrykket kan avvikles.
I USA er det 3 selskap som har 50% av markedet. Disse tjener veldig bra. I Europa er det 10 store selskap som har 50% av markedet, hvorav 2 har eksepsjonelt god inntjening.
IAG sitter med 161 milliarder i kontanter og Lufthansa med 130 milliarder.
Til sammenligning sitter RYA og NAS med hhv ca 41 og 10 milliarder i kontanter.
Det blir nok en konsolidering på et tidspunkt da det gagner både bransjen og kundene på sikt.
Bransjen skriker nå etter å moderisere flyflåten til mer energi/utslippsvennlige modeller. En annen ting som etterspørres er kvalifiserte piloter. Her måtte f.eks Ryanair gripe sjansen å ansette og lære opp mange piloter selv om de mangler fly.
NAS har sikret seg i stor grad, også med ”sommerfugler“ altså de som stepper inn i høysesongen slik at det enorme trafikktrykket kan avvikles.
I USA er det 3 selskap som har 50% av markedet. Disse tjener veldig bra. I Europa er det 10 store selskap som har 50% av markedet, hvorav 2 har eksepsjonelt god inntjening.
IAG sitter med 161 milliarder i kontanter og Lufthansa med 130 milliarder.
Til sammenligning sitter RYA og NAS med hhv ca 41 og 10 milliarder i kontanter.
Det blir nok en konsolidering på et tidspunkt da det gagner både bransjen og kundene på sikt.
Strategi
08.03.2025 kl 10:35
3745
Du kaller meg "Hauser"
Jeg anser meg selv som en som forholder seg til realiteter og setter det å være ærlig og oppriktig høyt.
Hvis du skalle sette et begrep på hva man skal kalle sånne som deg, hva ville det vært.?
Re; Videre vil ikke eventuelle lønnsoppgjør eller streik ha vesentlig innvirkning på selskapet i år, ettersom dette ble avklart allerede i 2024.
-----
Vi kaller dette "forutsigbarhet" som selvfølgelig for ligger innregnet i billettprisene og fremtidig inntjening.
Ellers; ha en fin søndag.
Jeg anser meg selv som en som forholder seg til realiteter og setter det å være ærlig og oppriktig høyt.
Hvis du skalle sette et begrep på hva man skal kalle sånne som deg, hva ville det vært.?
Re; Videre vil ikke eventuelle lønnsoppgjør eller streik ha vesentlig innvirkning på selskapet i år, ettersom dette ble avklart allerede i 2024.
-----
Vi kaller dette "forutsigbarhet" som selvfølgelig for ligger innregnet i billettprisene og fremtidig inntjening.
Ellers; ha en fin søndag.
Ransen
08.03.2025 kl 10:10
3776
Det menes vel snarere at vi i år slipper forsidebilder i alle medier om st sommerferien står i fare. Aksjen falt 15% på denne usikkerheten og er ikke kommet opp igjen.
Karlsen kunne selvsagt la det gå til full streik med 12% kapasitetsøkning og spolert inntjeningen totalt for 2024, men de innså raskt at det var muligheter å redusere kostnader som mitigerende tiltak. Ruteutvidelsen og tilstedeværelsen samt forbrukertilliten for 2024 er gull verdt for fremtiden.
Både SAS og Finnair fikk noen ubotelige sår etter sine streiker som til sist medførte at de streikende vant fram.
NAS har vel til nå plukket 70% av de forretningsreisende fra SAS.
Karlsen kunne selvsagt la det gå til full streik med 12% kapasitetsøkning og spolert inntjeningen totalt for 2024, men de innså raskt at det var muligheter å redusere kostnader som mitigerende tiltak. Ruteutvidelsen og tilstedeværelsen samt forbrukertilliten for 2024 er gull verdt for fremtiden.
Både SAS og Finnair fikk noen ubotelige sår etter sine streiker som til sist medførte at de streikende vant fram.
NAS har vel til nå plukket 70% av de forretningsreisende fra SAS.
gmtrade
08.03.2025 kl 09:47
3795
Hausserne fornekter seg ikke, eller er bare fullstendig uvidende. Les deg opp på fjoeårets lønnsoppgjør før du hevder at dette ikke spiller inn på 2025. Javisst, det er avklart, men lønnskostnaden kommer til å øke mer enn 100 millioner i år, som følge av siste terroroppgjør - som ble gitt i to trinn. Altså blir lønnsøkningen til pilotene skyhøyt over normalen - også i år.
Strategi
08.03.2025 kl 08:28
3890
Det er vel kanskje akkurat nå Flyaksjer er i en unikt god posisjon dersom man ser dette mot aksjemarkedet på generell basis.
Norwegian befinner seg nå i en svært gunstig posisjon. Reiselysten og behovet for flyreiser har ikke blitt negativt påvirket av de pågående utfordringene. En stor fordel er at selskapet nå opererer utenfor EU, og dermed ikke er utsatt for straffetoll eller lignende restriksjoner.
I tillegg får Norwegian gunstig støtte fra en sterkere norsk krone mot USD, kombinert med rekordlave oljepriser. ut-kjøp av fly fra leasingavtaler er svært fordelaktig både på kort og lang sikt. Videre vil ikke eventuelle lønnsoppgjør eller streik ha vesentlig innvirkning på selskapet i år, ettersom dette ble avklart allerede i 2024.
Utbytte utsiktene ser lovende ut, og med tanke på den nåværende situasjonen er selskapets posisjon svært sterk. Når det gjelder muligheten for oppkjøp, er dette en realistisk scenario, selv om det fortsatt vil være nødvendig å avklare visse forhold med staten. Etter restruktureringen har Norwegian aldri vært i en bedre posisjon enn nå.
Norwegian befinner seg nå i en svært gunstig posisjon. Reiselysten og behovet for flyreiser har ikke blitt negativt påvirket av de pågående utfordringene. En stor fordel er at selskapet nå opererer utenfor EU, og dermed ikke er utsatt for straffetoll eller lignende restriksjoner.
I tillegg får Norwegian gunstig støtte fra en sterkere norsk krone mot USD, kombinert med rekordlave oljepriser. ut-kjøp av fly fra leasingavtaler er svært fordelaktig både på kort og lang sikt. Videre vil ikke eventuelle lønnsoppgjør eller streik ha vesentlig innvirkning på selskapet i år, ettersom dette ble avklart allerede i 2024.
Utbytte utsiktene ser lovende ut, og med tanke på den nåværende situasjonen er selskapets posisjon svært sterk. Når det gjelder muligheten for oppkjøp, er dette en realistisk scenario, selv om det fortsatt vil være nødvendig å avklare visse forhold med staten. Etter restruktureringen har Norwegian aldri vært i en bedre posisjon enn nå.
Redigert 08.03.2025 kl 09:11
Du må logge inn for å svare
Strategi
07.03.2025 kl 18:35
4234
I tillegg sitter meglerne på meglerbordet og overvåker handel direkte på skjerm en din, legger du inn en trade er de gjerne i forkant.
Helt utrolig.
Flere av de som skriver her inne er ansatte på meglerbord, det er ingen kontroll på noe.
Finanstilsynet er bare en vits.
Er 100 % inne i aksjen igjen, det ligger mye spennende rett foran oss og det vil ikke bli mulig å holde kurs utviklingen tilbake.
Helt utrolig.
Flere av de som skriver her inne er ansatte på meglerbord, det er ingen kontroll på noe.
Finanstilsynet er bare en vits.
Er 100 % inne i aksjen igjen, det ligger mye spennende rett foran oss og det vil ikke bli mulig å holde kurs utviklingen tilbake.
NASLover
07.03.2025 kl 17:58
4238
Anbefaler deg det sterkeste hold deg unna fra Norwegian om du ikke liker flyaksjer. Ikke prøver å bli så dum enn du er.
Fly me
07.03.2025 kl 16:47
4227
Håller med!
Jag har också varit på aktiemarknaden i Sverige och Norge i många år och upplever den Norska aktien vara kriminellt manipulerad, varför reagerar inte analytiker och journalister i Norge över detta. Ett tydligt exempel är bevakningen av Norska i vissa finanstidningar, ingen nämnd och ingen glömd. Vart finns finanstillsynet, helt sjukt!!!!!!
Jag har också varit på aktiemarknaden i Sverige och Norge i många år och upplever den Norska aktien vara kriminellt manipulerad, varför reagerar inte analytiker och journalister i Norge över detta. Ett tydligt exempel är bevakningen av Norska i vissa finanstidningar, ingen nämnd och ingen glömd. Vart finns finanstillsynet, helt sjukt!!!!!!
bassebasse
07.03.2025 kl 14:56
4408
Vanskelig å forstår olje kommer til i falle mere og dollar faller 10.50… hvem kjører kurs ned i dag
Flodhest82
07.03.2025 kl 14:42
4429
Når kapasiteten er opp 12-14 % så er ikke en nedgang på 1,5 % i belegget noe å si på i februar
Ransen
07.03.2025 kl 13:40
4514
Det viser seg ganske lett å skaffe seg 4 millioner aksjer til halv pris for dem som har kapital tydeligvis. Men det er jo slik det fungerer...
Singa
07.03.2025 kl 13:23
4544
Har vert på börs sigen 1993, dette er den merkeligste aktie jeg har vert i. Aldrig har vel et så potent selskap hatt en kurs som tilsier bortimot insolvent selskap.
Nå ja, everyting must come to en end, også dette får en håpe.
Nå ja, everyting must come to en end, også dette får en håpe.
Strategi
07.03.2025 kl 12:37
4617
Det koster å kjøre kursen ned om man ikke skal ut, kan bli travelt i sluttauksjonen slik jeg ser det, men harr tatt feil før.
Aksjen er manipulert til det hinsidige og blir dermed uforutsigbar.
Dersom det er Sundt som tømmer videre ut er det forståelig.
Aksjen er manipulert til det hinsidige og blir dermed uforutsigbar.
Dersom det er Sundt som tømmer videre ut er det forståelig.