Norwegian - veien til 25 kr i 2025
Jeg er helt sikker. Norwegian skal til 25 kr+ i 2025. Her er faktorer som spiller inn:
- Knallbra vår og sommer for flybransjen
- Oljepris på 65 om noen få måneder
- DXY(dollar indexen) kommer til å falle til 95.
- 10 yr Bond renten i usa går ned til 3%
- Lavere renter i Norge også
- Lavere renter gjør at investorer ser etter aksjer med god fremtidig yield. NAS er en klar kandidat.
- Investorene kommer inn i en ALL INN tilstand der man kun ser en klar himmel for markedet.
Mange av disse faktorene er kontrære sett dagens marked. Men man må ha et klart hode for å tjene penger og forstå markedsmekanismene.
Norwegian har aldri stått sterkere i et marked der SAS ikker er så kult lenger. En knallgod CEO som kan tall og har lang erfaring. 25 KR+ her kommer vi!
- Knallbra vår og sommer for flybransjen
- Oljepris på 65 om noen få måneder
- DXY(dollar indexen) kommer til å falle til 95.
- 10 yr Bond renten i usa går ned til 3%
- Lavere renter i Norge også
- Lavere renter gjør at investorer ser etter aksjer med god fremtidig yield. NAS er en klar kandidat.
- Investorene kommer inn i en ALL INN tilstand der man kun ser en klar himmel for markedet.
Mange av disse faktorene er kontrære sett dagens marked. Men man må ha et klart hode for å tjene penger og forstå markedsmekanismene.
Norwegian har aldri stått sterkere i et marked der SAS ikker er så kult lenger. En knallgod CEO som kan tall og har lang erfaring. 25 KR+ her kommer vi!
Fjellbris
I går kl 19:30
1641
Forumets klovn kler deg selv, dum som du kaller andre også, tipper du så deg selv i speilet før du skrev som du gjorde😉
Som forventet null argumenter og substans fra deg, fordi du har ikke noe! Kommunikasjon med andre på en interessant, konstruktiv og inspirerende måte der man deler synspunkter, evner du ikke. Hva tror du et børsforum er til for egentlig??Igjen, barnehage nivå og som forventet fra deg. Siste gang jeg kommenterer og bruker tid på sånne som deg!
Som forventet null argumenter og substans fra deg, fordi du har ikke noe! Kommunikasjon med andre på en interessant, konstruktiv og inspirerende måte der man deler synspunkter, evner du ikke. Hva tror du et børsforum er til for egentlig??Igjen, barnehage nivå og som forventet fra deg. Siste gang jeg kommenterer og bruker tid på sånne som deg!
Redigert i går kl 19:32
Du må logge inn for å svare
Strategi
I går kl 20:04
1573
Re;Antall passasjerer som reiste med Widerøe i februar, økte med 12 prosent sammenlignet med februar i fjor.
Gledelig
– Det er svært gledelig å se at vi har lykkes å fylle flyene bedre. Dette reflekterer den økte etterspørselen vi opplever, både blant norske, men også internasjonale reisende. Vi er godt posisjonert for våren og påsketrafikken, og ser fram til å tilby fine reiseopplevelser til våre passasjerer, sier kommersiell direktør Christian Skaug i Widerøe.
Han påpeker at de også har en positiv trend tallene over regularitet
Øker frekvensen fra Bodø
Nå starter sommersesongen og selskapet har flere endringer på programmet.
Blant annet fjerner de flere mellomlandinger på Helgeland og øker frekvensen på ruter mellom Bodø og Lofoten, samt Bodø og Stokmarknes.
De starter også opp med daglige avganger mellom Tromsø og Leknes og setter inn en 78-seters Q400 på ruten Tromsø til Kirkenes.
Gledelig
– Det er svært gledelig å se at vi har lykkes å fylle flyene bedre. Dette reflekterer den økte etterspørselen vi opplever, både blant norske, men også internasjonale reisende. Vi er godt posisjonert for våren og påsketrafikken, og ser fram til å tilby fine reiseopplevelser til våre passasjerer, sier kommersiell direktør Christian Skaug i Widerøe.
Han påpeker at de også har en positiv trend tallene over regularitet
Øker frekvensen fra Bodø
Nå starter sommersesongen og selskapet har flere endringer på programmet.
Blant annet fjerner de flere mellomlandinger på Helgeland og øker frekvensen på ruter mellom Bodø og Lofoten, samt Bodø og Stokmarknes.
De starter også opp med daglige avganger mellom Tromsø og Leknes og setter inn en 78-seters Q400 på ruten Tromsø til Kirkenes.
nad.oslo
I går kl 20:04
1572
Nas faller på høy omsetning og det er ikke godt tegn, men februar tall var nøytrale iht til analytikere. Om Nas leverer bra i Mars kan det bli en opptur over 12 . Staten er ikke før i Mai. Hvem vet , kanskje Fredriksen kjøper de aksjene han har frigjort endel kapital med salget av Golden ocean etc. 10.6 må holde det er viktig eller at snur på 10.4 .
Men klart makro skremmer
Mange akkurat nå og tall slipp i usa fra Delta og American airlines har de guidet ned som fikk dem til å falle endel.
Men ser på Nas er nok staten den største hindringen i Mai. Dollar i deres favør hvor de har kalkulert høyre usd enn i fjor snittet ifjor var på 10.57 . Oljen er på deres siden
Oljen skal teknisk opp en tur mot 73.5 og snu ned igjen. Da mot usd65. Vi får se.
Men klart makro skremmer
Mange akkurat nå og tall slipp i usa fra Delta og American airlines har de guidet ned som fikk dem til å falle endel.
Men ser på Nas er nok staten den største hindringen i Mai. Dollar i deres favør hvor de har kalkulert høyre usd enn i fjor snittet ifjor var på 10.57 . Oljen er på deres siden
Oljen skal teknisk opp en tur mot 73.5 og snu ned igjen. Da mot usd65. Vi får se.
Strategi
I går kl 20:10
1555
At bestillingene av flyreiser i USA er ned ca 25 %, skyldes usikkerhet samt Trump og Elon Musk sin strategi med å sparke 1000vis av statlig ansatte.
DETTE BETYR IGJEN AT TURISMEN INNENFOR Europa økes.
Så kun fordeler for Norwegian.
DETTE BETYR IGJEN AT TURISMEN INNENFOR Europa økes.
Så kun fordeler for Norwegian.
gmtrade
I går kl 21:06
1460
Det er sånne tulleinnlegg som provoserer folk. Hvorfor øker turismen i Europa som følge av dette? Ingen aktivitet i verden øker som følge av uroen som nå utspiller seg globalt. Visst, kanskje Norwegian påvirkes mindre enn flyselskap i USA, men kommer det færre Amerikanere til Norge? Trolig. Hva med Kineserne og Japanerne? CNY og YEN har svekket seg 7-8 % mot NOK siste måned. Det glemmer hausserne å nevne. Det er selvfølgelig topp at Widerøe melder bra aktivitet og fulle fly, men forsøk å se forbi skylappene.. Sterk krone er viktig og bra for Norwegian, men det vil påvirke innenlands turismetrafikk negativt. Ikke misforstå, jeg tar heller en sterk krone og halvfulle Widerøe fly enn motsatt, men å hevde at det som skjer i USA nå er positivt for Norwegian blir tynn suppe.
Strategi
I går kl 21:26
1423
Ja det kommer nok færre amerikanere til Norge, men de flys jo ikke inn og ut av Norge, Amerikanske turister er ikke i hovedgruppene av turister inn til Norge.Poenget er at mange nordmenn legger ferie til USA og det er msnge av disse som velger destinasjoner i Europa i stedet.
Det meldes om økte bookinger fra Norwegian og overnevnte vil øke dette ytterligere.
Dessverre ser du ikke hele bildet, og jeg ser at dette ikke er første gang.
Tulle innlegg sa du, den får du ta til dine egne innlegg.
Det meldes om økte bookinger fra Norwegian og overnevnte vil øke dette ytterligere.
Dessverre ser du ikke hele bildet, og jeg ser at dette ikke er første gang.
Tulle innlegg sa du, den får du ta til dine egne innlegg.
Ransen
I går kl 21:33
1408
Amerikanske flyselskaper korrigerer litt tilbake etter ATH. flyulykker og generell Trump frykt.
Man kan spørre seg hvor langt dette går før senatet griper inn og stiller han for riksrett.
Rapporten i går forteller oss at europeiske lavprisselskaper er lite påvirket i forhold til de transatlantiske.
NAS har fått juling tross at kursen er rævkjørt fra før.
Ryanair er opp 2,23% i dag og Norse Atlantic som er direkte eksponert mot USA er opp 6,71% og er opp 21,40% for året.
Forstå det den som kan, men dette er ikke en segmentkorrigering. Det virker mer som et avtalt spill.
Foruten Sundt så er det heller ikke gevinstsikring å spore på dette nivået.
Man kan spørre seg hvor langt dette går før senatet griper inn og stiller han for riksrett.
Rapporten i går forteller oss at europeiske lavprisselskaper er lite påvirket i forhold til de transatlantiske.
NAS har fått juling tross at kursen er rævkjørt fra før.
Ryanair er opp 2,23% i dag og Norse Atlantic som er direkte eksponert mot USA er opp 6,71% og er opp 21,40% for året.
Forstå det den som kan, men dette er ikke en segmentkorrigering. Det virker mer som et avtalt spill.
Foruten Sundt så er det heller ikke gevinstsikring å spore på dette nivået.
Redigert i går kl 21:33
gmtrade
I går kl 21:36
1393
Hehe.. Ser hele bildet? Når du mener det som skjer i USA er positivt for NAS.. Kan nevne at en Boeing 737 er samensatt av ca 70.000 deler. Flesteparten har opphav utenfor USA. Med tollmurene som nå settes opp kommer flyprisene til å øke betydelig. Selv om Norwegian har bestillt sine fly allerede, er det lite trolig at prisene er faste og beskyttet mot endringer i toll, mm. Økte tollavgifter vil derfor høyst trolig medføre dyrere fly. Her snakker vi om flybestillinger til over 60 mrd. En 10% økning her vil gi 500mill/år ekstra kostnad over de neste 12 år. Dette er momenter analytikerne (Amatørene ref Haussemiljøet) ser og vurderer i sine analyser. Med store skylapper på vektlegges selvfølgelig ikke sånne uvesentligheter. Sier som den svenske maniske markedspolisen tidligere i dag. Tack för mig!
Ransen
I går kl 21:43
1380
Det meldes om avbestillinger til USA og ombookinger til andre destinasjoner.
Alle skal da reise og det prioriteres i stedet for ny Tesla eller ny Harley
Alle skal da reise og det prioriteres i stedet for ny Tesla eller ny Harley
Redigert i går kl 21:45
gmtrade
I går kl 22:05
1332
Amerikanske turister er ikke i hovedgruppene.. hvor tar du det fra? I 2024 var Amerikanerne den nest største gruppen turister i Norge, med over 1.3 mill overnattinger. Litt over 400 tusen av disse var i Oslo. Resten rundt i det ganske land. Altså 900 tusen overnattingsdøgn rundt i landet. Mange som fraktes rundt med Nas og Widerøe. Turister fra USA er den raskest voksende turistgruppen i Norge.
Redigert i går kl 22:07
Strategi
I går kl 22:11
1314
Det er vel også slik at Norwegian har svært gunstige avtaler med Boeing hvor en del allerede er forhåndsbetalt med innskudd etter som jeg har forstått.
Er dette riktig så er garantert prisen satt holder norsk krone seg mot USD over tid kan jo dette bli en stor fordel.
Er dette riktig så er garantert prisen satt holder norsk krone seg mot USD over tid kan jo dette bli en stor fordel.
Redigert i går kl 22:12
nad.oslo
I går kl 22:13
1303
Snakker man om de 10 fly Norwegian beholdt som var leaset og i god stand , de har dem i traffikk. Hvilken 60 mrd kjøp nevnes det her?
Strategi
I går kl 22:19
1288
Ja kanskje de kommer i år også, for å få litt frisk luft.ellers er det også sterk økende trend med turister fra ASIA.
gmtrade
I går kl 22:23
1277
Norwegian har ca 50 stk 737-8 fly i bestilling hos Boeing (noen er mottatt), samt at de har en opsjon på ytteligere 30 737 MAX 8. Her mener jeg de har endret og bestillt endel 737-10 isteden. Jeg er ikke 100% oppdatert her. Mulig noen andre er mer insatt og kan svare. Et 2025 fly, ferdig lakkert og bestykket for NAS, ligger vel på ca 1.25mrd. 737-10 er dyrere.
Redigert i går kl 22:26
Fjellbris
I går kl 22:41
1225
Ransen, spot on og SÅ enig!
«Man kan spørre seg hvor langt dette går før senatet griper inn og stiller han for riksrett.»
«Man kan spørre seg hvor langt dette går før senatet griper inn og stiller han for riksrett.»
MorganKane
I går kl 22:42
1225
Det stemmer ikke helt. I hvertfall så er både Sverige og Tyskland større. I følge Chat gtp er ca 10% av turistene amerikanere.
Jeg tror ikke en svak dollar påvirker de i spesielt stor grad (de som kommer til Europa, og spesielt i grisgrendte strøk i Norge, er relativt ressurssterke folk) . Men jammen har det sterk effekt på Norwegian.
Jeg tror ikke en svak dollar påvirker de i spesielt stor grad (de som kommer til Europa, og spesielt i grisgrendte strøk i Norge, er relativt ressurssterke folk) . Men jammen har det sterk effekt på Norwegian.
gmtrade
I går kl 22:49
1209
Ferske tall fra NHO reiseliv.
Størstedelen av turister i Norge er nordmenn. Deretter kommer Tyskland og USA før Sverige. Tall fra 2024. Hva Chat gpt mener har jeg ikke noen formening om.
Obs! Det er antall overnattinger og ikke antall turister. Sikkert mange fler svensker som er innom Norge med ingen eller en overnatting. Når det gjelder overnattingsdøgn er altså USA nest størst, etter Tyskland av turister som kommer utenfra.
https://www.nhoreiseliv.no/tall-og-fakta/tall-og-fakta-om-norsk-reiseliv/#overnattinger
Størstedelen av turister i Norge er nordmenn. Deretter kommer Tyskland og USA før Sverige. Tall fra 2024. Hva Chat gpt mener har jeg ikke noen formening om.
Obs! Det er antall overnattinger og ikke antall turister. Sikkert mange fler svensker som er innom Norge med ingen eller en overnatting. Når det gjelder overnattingsdøgn er altså USA nest størst, etter Tyskland av turister som kommer utenfra.
https://www.nhoreiseliv.no/tall-og-fakta/tall-og-fakta-om-norsk-reiseliv/#overnattinger
Redigert i går kl 22:53
MorganKane
I dag kl 09:12
809
Ok og takk, jeg tok feil.
Men fortsatt ca 10%. Det er vel det som er det viktigste. Hvis man legger til de norske reisende så er man nede på ca 3%. Hvis man i tillegg legger til nordmenn som overnatter hos slektninger er vi helt sikkert nede i ca 1%.
La oss si at hvis 10% av amerikanerne slutter å reise til Europa som følge av 10% lavere dollar så er vi nede under en promille av den totale kundemassen. 10% lavere dollarkurs utgjør nesten 1,5 milliarder direkte ekstra på bunnlinja. Det er ekstremt mye bedre enn hva den lille promillen kan utgjøre.
PS! Hvis jeg legger til norske business dsgsreiser så utgjør amerikanerne en enda mindre andel. Og dermed, reelt sett, enda mindre viktige...
Men fortsatt ca 10%. Det er vel det som er det viktigste. Hvis man legger til de norske reisende så er man nede på ca 3%. Hvis man i tillegg legger til nordmenn som overnatter hos slektninger er vi helt sikkert nede i ca 1%.
La oss si at hvis 10% av amerikanerne slutter å reise til Europa som følge av 10% lavere dollar så er vi nede under en promille av den totale kundemassen. 10% lavere dollarkurs utgjør nesten 1,5 milliarder direkte ekstra på bunnlinja. Det er ekstremt mye bedre enn hva den lille promillen kan utgjøre.
PS! Hvis jeg legger til norske business dsgsreiser så utgjør amerikanerne en enda mindre andel. Og dermed, reelt sett, enda mindre viktige...
bassebasse
I dag kl 09:54
698
Håper i går var siste dag med fall... FANTASTISK selskap med masse cash og faller til konkurs pris..
gmtrade
I dag kl 10:05
671
Dersom du hevder den største gruppen av utenlandske turister - som faktisk kommer til Norge uten bil og campingvogn - ikke er viktige, får det stå for din regning. Med den logikken er ikke utenlandske turister viktige for NAS og Widerøe i det hele tatt. Er ikke det hovedpoenget til hausserne her inne - at rike turister skal opp og se midnattsola?
gmtrade
I dag kl 10:12
655
Ellers er jeg enig i det du skriver om dollarkurs, jfr mitt innlegg i går kveld.
"Sterk krone er viktig og bra for Norwegian, men det vil påvirke innenlands turismetrafikk negativt. Ikke misforstå, jeg tar heller en sterk krone og halvfulle Widerøe fly enn motsatt, men å hevde at det som skjer i USA nå er positivt for Norwegian blir tynn suppe".
"Sterk krone er viktig og bra for Norwegian, men det vil påvirke innenlands turismetrafikk negativt. Ikke misforstå, jeg tar heller en sterk krone og halvfulle Widerøe fly enn motsatt, men å hevde at det som skjer i USA nå er positivt for Norwegian blir tynn suppe".
MorganKane
I dag kl 11:23
535
Her mener jeg det er stor forskjell om det er kronen som styrker seg eller dollaren som svekker seg. I denne saken er det dollaren som svekker seg. Euro, svenske krona og ulike asiatiske valutaer svekket seg ikke opp mot krona. Derfor blir ikke brorparten (90% i følge din egen statistikk) av turismen i Norge påvirket av dette. Derfor mener jeg dette ikke er noen big Deal, spesielt med tanke på skjevfordelingen av rikdom i USA. Les: de som har råd til å reise til Europa idag har det også i morgen selv om dollaren skulle være 10% svakere.
Strategi
I dag kl 11:27
523
Ser bra ut så langt, blir slett ikke overrasket om kursen går over 11 med margin.
Sognoksen1
I dag kl 12:22
410
Så en med stress koffert på Gardemoen sikkert en som skal kjøpe NAS😮💰😅selskapet koster ikke mer en at pengene €kan fraktes i en koffert🥲omtrent like mye penger på bok som hele selskapet er priset til💰😮
Fjellbris
I dag kl 13:18
318
13.03.2025 11:14:38
NORWEGIAN: LANSERER NY DIREKTE RUTE MELLOM LONDON GATWICK OG BILLUND
Oslo (Infront TDN Direkt): Norwegian lanserer en ny direkte rute mellom London Gatwick og Billund fra 30. juni 2025, ifølge en pressemelding fra selskapet torsdag.
NORWEGIAN: LANSERER NY DIREKTE RUTE MELLOM LONDON GATWICK OG BILLUND
Oslo (Infront TDN Direkt): Norwegian lanserer en ny direkte rute mellom London Gatwick og Billund fra 30. juni 2025, ifølge en pressemelding fra selskapet torsdag.
Gamernrx
I dag kl 13:27
294
Knallbra! Nå kan flyene fylles med engelskmenn som vil besøke Legoland. Ny cash cow rute for NAS.