Norwegian - veien til 25 kr i 2025
Jeg er helt sikker. Norwegian skal til 25 kr+ i 2025. Her er faktorer som spiller inn:
- Knallbra vår og sommer for flybransjen
- Oljepris på 65 om noen få måneder
- DXY(dollar indexen) kommer til å falle til 95.
- 10 yr Bond renten i usa går ned til 3%
- Lavere renter i Norge også
- Lavere renter gjør at investorer ser etter aksjer med god fremtidig yield. NAS er en klar kandidat.
- Investorene kommer inn i en ALL INN tilstand der man kun ser en klar himmel for markedet.
Mange av disse faktorene er kontrære sett dagens marked. Men man må ha et klart hode for å tjene penger og forstå markedsmekanismene.
Norwegian har aldri stått sterkere i et marked der SAS ikker er så kult lenger. En knallgod CEO som kan tall og har lang erfaring. 25 KR+ her kommer vi!
- Knallbra vår og sommer for flybransjen
- Oljepris på 65 om noen få måneder
- DXY(dollar indexen) kommer til å falle til 95.
- 10 yr Bond renten i usa går ned til 3%
- Lavere renter i Norge også
- Lavere renter gjør at investorer ser etter aksjer med god fremtidig yield. NAS er en klar kandidat.
- Investorene kommer inn i en ALL INN tilstand der man kun ser en klar himmel for markedet.
Mange av disse faktorene er kontrære sett dagens marked. Men man må ha et klart hode for å tjene penger og forstå markedsmekanismene.
Norwegian har aldri stått sterkere i et marked der SAS ikker er så kult lenger. En knallgod CEO som kan tall og har lang erfaring. 25 KR+ her kommer vi!
Strategi
I dag kl 15:32
143
Legger inn analysen som oppdateres daglig på Simply Wallst
Ja, jeg er klar over at selskapene er høyere validert på verdi i USA, allikevel er det det slik at dette sier noe om hvor undervurdert Norwegian er i markedet.
Samtidig sier det noe om realistisk kurs på 25 NOK for året 2025 som mange mener er realistisk å nå inneværende år for Norwegian Air Shuttle.
Det vil komme mye positivt fra selskapet nå fremover som vil sette stor fart i aksjekursen og ikke minst betydelig større interesse for selskapet.
Current Price NOK 10.98
Fair value Price NOK 85 .16
Fair Value
87.1% undervalued
https://simplywall.st/stocks/no/transportation/ob-nas/norwegian-air-shuttle-shares/valuation
Jeg legger ved en sammenligning på Aker Solution «AKSO».
Current Price
NOK 31.56
Fair value.
NOK 85.16
Dette betyr at om Norwegian nå i dagens marked skulle vært handlet på kurs NOK 30 på samme beregning av underliggende verdier.
Så ta det med ro, Norwegian Air Shuttle kommer til å bli en fantastisk investering på kort og lang sikt.
Innta plassene så snart som mulig er mitt tips og det føler jeg at jeg kan stå inne for.
Lykke til
Ja, jeg er klar over at selskapene er høyere validert på verdi i USA, allikevel er det det slik at dette sier noe om hvor undervurdert Norwegian er i markedet.
Samtidig sier det noe om realistisk kurs på 25 NOK for året 2025 som mange mener er realistisk å nå inneværende år for Norwegian Air Shuttle.
Det vil komme mye positivt fra selskapet nå fremover som vil sette stor fart i aksjekursen og ikke minst betydelig større interesse for selskapet.
Current Price NOK 10.98
Fair value Price NOK 85 .16
Fair Value
87.1% undervalued
https://simplywall.st/stocks/no/transportation/ob-nas/norwegian-air-shuttle-shares/valuation
Jeg legger ved en sammenligning på Aker Solution «AKSO».
Current Price
NOK 31.56
Fair value.
NOK 85.16
Dette betyr at om Norwegian nå i dagens marked skulle vært handlet på kurs NOK 30 på samme beregning av underliggende verdier.
Så ta det med ro, Norwegian Air Shuttle kommer til å bli en fantastisk investering på kort og lang sikt.
Innta plassene så snart som mulig er mitt tips og det føler jeg at jeg kan stå inne for.
Lykke til
Redigert i dag kl 16:39
Du må logge inn for å svare
Ransen
I dag kl 09:19
372
Hvis det er "Margin call" fra Delta med både dødsulykker, krasjlandinger og sviktende innenlandsmarked som påvirker NAS så er det en feilvurdering fra markedet.
Dessuten er Delta opp 8,42% siste året mens NAS er ned 37,38% siste året.
Delta ser en sviktende innenlands etterspørsel som følge av Trumps politikk med kutt i offentlig sektor og tollbarrierer.
NAS opplever et stadig voksende marked, rutenettet finslipes fortløpende og ledelsen melder stadig at det ikke merkes noe mindre pågang enn vanlig, tvert i mot.
Det er på høy tid med en kraftig reprising av aksjen og komme seg opp fra kun verdien av kontantbeholdningen.
Det er tull å tro at staten vil tjene noe på sin kurs 9,69. De må langt høyere hvis det skal dekke tapt renter og omkostninger, og de må ta lærdom av Sundt sitt årelange salg med påfølgende prisdumping.
Dessuten er Delta opp 8,42% siste året mens NAS er ned 37,38% siste året.
Delta ser en sviktende innenlands etterspørsel som følge av Trumps politikk med kutt i offentlig sektor og tollbarrierer.
NAS opplever et stadig voksende marked, rutenettet finslipes fortløpende og ledelsen melder stadig at det ikke merkes noe mindre pågang enn vanlig, tvert i mot.
Det er på høy tid med en kraftig reprising av aksjen og komme seg opp fra kun verdien av kontantbeholdningen.
Det er tull å tro at staten vil tjene noe på sin kurs 9,69. De må langt høyere hvis det skal dekke tapt renter og omkostninger, og de må ta lærdom av Sundt sitt årelange salg med påfølgende prisdumping.
Strategi
I går kl 19:52
779
Signal Update
Today's recommendation from our system is to BUY. The BULLISH PIERCING LINE pattern has finally received confirmation because the prices crossed above the confirmation level at 10.85, and our valid average buying price now stands at 10.98. The previous SELL signal was issued on 10.03.2025, 4 days ago, when the stock price was 11.45. Since then, NAS.OL has fallen by -4.11%.
Market Outlook
We may be at a market bottom or at the beginning of a reaction rally. Let’s jump on our white horses and go for a bullish ride. Today’s candlestick has a white body and its close is above the confirmation level. The bullish pattern that was previously identified is finally confirmed and a BUY signal is generated. It is likely the right time to join the bullish momentum. The market is signaling a potential new profit opportunity. Capitalize on this bullish opportunity without hesitation.
Today's recommendation from our system is to BUY. The BULLISH PIERCING LINE pattern has finally received confirmation because the prices crossed above the confirmation level at 10.85, and our valid average buying price now stands at 10.98. The previous SELL signal was issued on 10.03.2025, 4 days ago, when the stock price was 11.45. Since then, NAS.OL has fallen by -4.11%.
Market Outlook
We may be at a market bottom or at the beginning of a reaction rally. Let’s jump on our white horses and go for a bullish ride. Today’s candlestick has a white body and its close is above the confirmation level. The bullish pattern that was previously identified is finally confirmed and a BUY signal is generated. It is likely the right time to join the bullish momentum. The market is signaling a potential new profit opportunity. Capitalize on this bullish opportunity without hesitation.
Fjellbris
I går kl 19:14
845
Jeg vet, og derfor er det vi opplever nå med økning trafikk tall 10-12% vs LY og ikke minst lav USD og oljepris, ikke til å fatte at NAS fortsatt handles på 10 tallet…Men, ikke så veldig mye lenger tror jeg som deg😉
Strategi
I går kl 17:51
939
Bare til din orientering så var aksjekursen 14 mars i fjor på 17 kr.- altså samme dato vi har i dag.
Videre 9 april i fjor var kursen kr 18,15.
Norwegian Group i år kan ikke sammenlignes med Norwegian Group i fjor.
Selskapet er nå betydelig sterkere og mer robust.
Videre 9 april i fjor var kursen kr 18,15.
Norwegian Group i år kan ikke sammenlignes med Norwegian Group i fjor.
Selskapet er nå betydelig sterkere og mer robust.
Fjellbris
I går kl 17:22
998
Takk for saklig og godt innlegg der du begrunner din frustrasjon. Den opplever vi nok alle som er aksjonærer, og at sterke krefter styrer denne også mtp trading er jeg helt enig i. Da er vi 2 som tror på positiv PW innen utgangen av mars/ tidlig april, som nevnt i mitt innlegg tror jeg på det mtp USD, oljepris og økt trafikkvekst minst 10-12% for hele Q1 vs LY. Da tror jeg oppturen for alvor starter for NAS (les f.o.m. Q2), med mindre de sterke krefter vi nå opplever som flere her på forumet har påpekt jobber på frem til statens eierskap er avklart senest 25. mai. Men, med sterkt Q1 og eventuelt positiv PW tror jeg ivertfall på kurs 12-13, før avklaring statens eierskap senest 25. mai. Når det er avklart, tror jeg frem mot / over Q3 resultat foreligger på kurs +/- kr 20 igjen. Husk at mange også kommer til å posisjonere seg når utbytte dato blir avklart.
Konklusjon: hold og akkumulere det man kan, og ikke la seg frustrere av opp/nedturer daglig, NAS på sikt kommer til å bli veldig bra igjen.
Konklusjon: hold og akkumulere det man kan, og ikke la seg frustrere av opp/nedturer daglig, NAS på sikt kommer til å bli veldig bra igjen.
Redigert i går kl 17:25
Ransen
I går kl 17:15
1005
Det er bare å slappe av og nyte.
Europeisk luftfart er inne i en ny konsolideringsrunde med mål om at 4-5 selskaper skal ha over 50% av markedet. Ved første anledning så ryker Norwegian til enten IAG eller Lufthansa og prisen blir den som selskapet egentlig er verd.
Norwegian er et veldrevet og attraktivt flyselskap som har en første klasses miljøprofil og eier et eget biofuelanlegg. Om noen år så er alle fly av siste generasjon og selskapet er nå spesialist i vinteroperasjoner og ekstremvær slik vi opplever ofte nå til dags.
Selskapet topper både punklighets og fornøydshets -undersøkelser. Det forteller at forretningsmarkedet er sterkt voksende og det foreligger allerede storavtaler med forsvar og stat
Europeisk luftfart er inne i en ny konsolideringsrunde med mål om at 4-5 selskaper skal ha over 50% av markedet. Ved første anledning så ryker Norwegian til enten IAG eller Lufthansa og prisen blir den som selskapet egentlig er verd.
Norwegian er et veldrevet og attraktivt flyselskap som har en første klasses miljøprofil og eier et eget biofuelanlegg. Om noen år så er alle fly av siste generasjon og selskapet er nå spesialist i vinteroperasjoner og ekstremvær slik vi opplever ofte nå til dags.
Selskapet topper både punklighets og fornøydshets -undersøkelser. Det forteller at forretningsmarkedet er sterkt voksende og det foreligger allerede storavtaler med forsvar og stat
Fly me
I går kl 16:53
1050
Vill gärna förtydliga mig själv eftersom vissa på chatten tror att jag försöker påverka NAS negativt. Jag äger ett antal tusen aktier i NAS och jag kommer aldrig att sälja dom. Det som gör mig upprörd och uppriktigt ledsen är hur vissa oligarker och mäklarhus fullständigt slår sönder aktien. NAS är ett fantastiskt företag som utvecklas på ett otroligt sätt, lett av en VD som inte fått tillräckligt kred av Norrmännen. Vid normal handel på en annan börs än Oslobörsen hade aktien utan vidare varit värd 30-40 NOK. Även jag tror att det kommer ett nytt PW som kommer att lyfta aktien. Norge är tyvärr ett litet land med några oligarker och mäklarhus som förstör NAS. Jag tror stenhårt på NAS och tillslut kan inte dessa skitstövlar som jag nämnde hålla emot.
Ransen
I går kl 16:51
1059
Bjellesau Marius Borthen kjøpte for 11 millioner i går og eier nå tilsammen 2 millioner aksjer i NAS.
Ellers så er det vel en grense hvor lenge et milliardselskap kan vake på børsen uten at det settes en verdi.
Nå prises selskapet omtrent til kontantbeholdningen, forøvrig et beløp som de færreste selskaper besitter.
For ett år siden så hadde analytikerne kursmål helt opp til 32 kroner, men selskapet er i dag i en mye bedre posisjon enn da.
Hvis NAS hadde vært på NewYork-børsen så ville det vært verd 10 ganger mer enn i dag.
Det er fasinerende å se øretrillingen dag ut og dag inn i et ledende flyseskap. Tror ikke det finnes maken til slik handel i verden.
Ellers så er det vel en grense hvor lenge et milliardselskap kan vake på børsen uten at det settes en verdi.
Nå prises selskapet omtrent til kontantbeholdningen, forøvrig et beløp som de færreste selskaper besitter.
For ett år siden så hadde analytikerne kursmål helt opp til 32 kroner, men selskapet er i dag i en mye bedre posisjon enn da.
Hvis NAS hadde vært på NewYork-børsen så ville det vært verd 10 ganger mer enn i dag.
Det er fasinerende å se øretrillingen dag ut og dag inn i et ledende flyseskap. Tror ikke det finnes maken til slik handel i verden.
Fjellbris
I går kl 16:33
1087
Var interesse i slutt auksjonen i dag ivertfall, men omsatt ca 2,4 mill aksjer. Totalt omsatt 6,2 mill i hele dag og da ca 67 mill.
bassebasse
I går kl 16:31
680
Hvem kjøpte for 30 mil i slutte aksjonen.... Stor post er shorts eller store navn inn
gmtrade
I går kl 15:22
783
Mangler bare en påståelig Danske i tråden nå - som hardnakket mener kursen skal til 90 øre..
Fly me
I går kl 14:22
898
Jag har gått tillbaka och läst dina inlägg, det är ren rappakalja, varje gång du uttalar dig så låter det att det blir bättre SEN!!!
Vänta bara på Q1, vänta bara på Q2, vänta bara på Q3, vänta bara på utdelning och så pågår det dag ut, vecka ut, månad ut, rena gissningsleken, ibland är inte verkligheten så invecklad, därför lurar bedragare äldre och godtrogna människor som du. Du lindar in dig i begrepp som du själv knappt förstår, ska vi slå vad vem som har rätt, jag är bergsäker att vissa mäklarhus manipulerar NAS!!
Vänta bara på Q1, vänta bara på Q2, vänta bara på Q3, vänta bara på utdelning och så pågår det dag ut, vecka ut, månad ut, rena gissningsleken, ibland är inte verkligheten så invecklad, därför lurar bedragare äldre och godtrogna människor som du. Du lindar in dig i begrepp som du själv knappt förstår, ska vi slå vad vem som har rätt, jag är bergsäker att vissa mäklarhus manipulerar NAS!!
Fjellbris
I går kl 13:21
996
Da er NAS igjen over 11. Jeg tror opp/nedturer vi her til stadighet ser er trader styrt av større aktører. Men, jo nærmere vi kommer Q1 tall og guiding videre høysesongen, jo høyere vil kursen gå. Jeg ser ikke bortifra heller at NAS i slutten av mars sender ut en positiv PW mtp USD og oljepris kombinert med trafikk tall som er 10-12% opp i Q1 vs LY.
Redigert i går kl 13:35
NASLover
I går kl 13:10
1018
Den største idiotisk er det du selv og er ikke en menn som forholder seg ikke til som du sier. Meld til finanstilsynet om du gidder og har aksjer eller styr deg unna fra Norwegian og dette forumet
Fly me
I går kl 12:58
1048
Du har helt rätt, det är så många idioter här inne på chatten att man blir mörkrädd. Helt obegripligt att dessa idioter kan gå och tugga samtidigt, jag lovade mig själv att aldrig mer skriva på chatten men man blir ursinnig när man inte förstår att NAS är super manipulerad!!!!
bassebasse
I går kl 11:56
1179
Norse med tap holder seg bra nå men nas med kjempe gevinst på olje og dolllar faller…hvem lekker nas ned
Fly aksjer i USA opnes grønt kanskje hjelper nas også idag... Fra minus 2 til nesten pluss
Fly aksjer i USA opnes grønt kanskje hjelper nas også idag... Fra minus 2 til nesten pluss
Redigert i går kl 12:16
nad.oslo
I går kl 11:53
1184
Hvor ser du dette med manipulasjon? Har du bevis send det til finanstilsynet det hjelper bedre enn å skrive enn i forumet.
Med høy omsetning på fall tidligere i uken , med omsetning på over 70 mill ser jeg det som risk off pga makro bildet på børsene. At den steg igår på tynn omsetning er det heller ikke positivt, om omsetning hadde vært høy hadde det vært positivt.
Med høy omsetning på fall tidligere i uken , med omsetning på over 70 mill ser jeg det som risk off pga makro bildet på børsene. At den steg igår på tynn omsetning er det heller ikke positivt, om omsetning hadde vært høy hadde det vært positivt.
Strategi
I går kl 11:47
1197
Dette blir styrt kynisk av meglerhus og meglere, helt til å bli kvalm av.
Hva betaler disse i kurtasje, sannsynligvis ingen ting.
Aksjen er på en måte tatt over, slik jeg ser det.
Kraftig manipulering, ja så absolutt.
Hva betaler disse i kurtasje, sannsynligvis ingen ting.
Aksjen er på en måte tatt over, slik jeg ser det.
Kraftig manipulering, ja så absolutt.
nad.oslo
I går kl 11:38
1228
Dem hadde insider kjøp sist etter siste trafikktall. Siden det har det gått nedover.
Strategi
I går kl 11:16
1290
Forskjellen er at Norse er et selskap uten inntjening Norwegian Group er et selskap som hover inn penger hver dag.
bassebasse
I går kl 10:50
1350
Ingen nyhet eller innsider.. Fulle flyer.... Hva er forskjellen mellom nas og norse.....
Redigert i går kl 11:06
Grunnloven
I går kl 09:58
1447
Det er bare det at uansett om UDs går ned, olje går ned eller mynten klinger i kassa så klarer noen å få nas til å gå nedover uansett også i dag og det er vel n,t dag hvor vi er ned 😡
Vikingbull
I går kl 09:46
1496
Sneisungen har ikke kjøpt eller solgt aksjer i NAS siden 10.07.24. Grunnen til de kommer inn og ut på lista er at de ligger på jumbo plass på topp 50 lista. Dvs. noen dager er de blant de 50 største investorene i NAS andre ikke og det er fra topp 50 lista rapporten kommer.
Santa01
I går kl 08:44
1634
Sneisungen inne igjen med 3 mill aksjer. De gikk ut med det samme for noen dager siden. Trade eller lånt ut?
Strategi
I går kl 08:21
1716
Hentet fra Nornet forum
Re;
VikingBull
Holmen Spesialfond kjøpe ytterlige 1mil aksjer på gårdagens liste👍👍 Styreleder i Holmen er ingen rikere enn Erik G. Braathen, tidligere adm.dir for Braathen Safe og tidligere styreleder i Norwegian
Re;
VikingBull
Holmen Spesialfond kjøpe ytterlige 1mil aksjer på gårdagens liste👍👍 Styreleder i Holmen er ingen rikere enn Erik G. Braathen, tidligere adm.dir for Braathen Safe og tidligere styreleder i Norwegian
Nickebukke
13.03.2025 kl 21:20
2090
Ryanair legger ned basen i billund fra slutten av mars, så er kanskje litt smart å starte denne
Redigert 13.03.2025 kl 21:21
Nickebukke
13.03.2025 kl 21:16
2104
Ryanair legger ned basen i billund fra slutten av mars, så er kanskje litt smart starte denne
Strategi
13.03.2025 kl 20:59
2134
Lave oljepriser og sterk krone mot USD fortsetter ufortrødent. for de som følger Danald Trump nøye, ser det ut til at dette blir den nye hverdagen en god stund fremover.
Det klinger i kassa til Norwegian
Det klinger i kassa til Norwegian
Gamernrx
13.03.2025 kl 13:27
2539
Knallbra! Nå kan flyene fylles med engelskmenn som vil besøke Legoland. Ny cash cow rute for NAS.
Fjellbris
13.03.2025 kl 13:18
2563
13.03.2025 11:14:38
NORWEGIAN: LANSERER NY DIREKTE RUTE MELLOM LONDON GATWICK OG BILLUND
Oslo (Infront TDN Direkt): Norwegian lanserer en ny direkte rute mellom London Gatwick og Billund fra 30. juni 2025, ifølge en pressemelding fra selskapet torsdag.
NORWEGIAN: LANSERER NY DIREKTE RUTE MELLOM LONDON GATWICK OG BILLUND
Oslo (Infront TDN Direkt): Norwegian lanserer en ny direkte rute mellom London Gatwick og Billund fra 30. juni 2025, ifølge en pressemelding fra selskapet torsdag.
Sognoksen1
13.03.2025 kl 12:22
2654
Så en med stress koffert på Gardemoen sikkert en som skal kjøpe NAS😮💰😅selskapet koster ikke mer en at pengene €kan fraktes i en koffert🥲omtrent like mye penger på bok som hele selskapet er priset til💰😮
Strategi
13.03.2025 kl 11:27
2766
Ser bra ut så langt, blir slett ikke overrasket om kursen går over 11 med margin.
MorganKane
13.03.2025 kl 11:23
2779
Her mener jeg det er stor forskjell om det er kronen som styrker seg eller dollaren som svekker seg. I denne saken er det dollaren som svekker seg. Euro, svenske krona og ulike asiatiske valutaer svekket seg ikke opp mot krona. Derfor blir ikke brorparten (90% i følge din egen statistikk) av turismen i Norge påvirket av dette. Derfor mener jeg dette ikke er noen big Deal, spesielt med tanke på skjevfordelingen av rikdom i USA. Les: de som har råd til å reise til Europa idag har det også i morgen selv om dollaren skulle være 10% svakere.
gmtrade
13.03.2025 kl 10:12
2897
Ellers er jeg enig i det du skriver om dollarkurs, jfr mitt innlegg i går kveld.
"Sterk krone er viktig og bra for Norwegian, men det vil påvirke innenlands turismetrafikk negativt. Ikke misforstå, jeg tar heller en sterk krone og halvfulle Widerøe fly enn motsatt, men å hevde at det som skjer i USA nå er positivt for Norwegian blir tynn suppe".
"Sterk krone er viktig og bra for Norwegian, men det vil påvirke innenlands turismetrafikk negativt. Ikke misforstå, jeg tar heller en sterk krone og halvfulle Widerøe fly enn motsatt, men å hevde at det som skjer i USA nå er positivt for Norwegian blir tynn suppe".
gmtrade
13.03.2025 kl 10:05
2914
Dersom du hevder den største gruppen av utenlandske turister - som faktisk kommer til Norge uten bil og campingvogn - ikke er viktige, får det stå for din regning. Med den logikken er ikke utenlandske turister viktige for NAS og Widerøe i det hele tatt. Er ikke det hovedpoenget til hausserne her inne - at rike turister skal opp og se midnattsola?
bassebasse
13.03.2025 kl 09:54
2941
Håper i går var siste dag med fall... FANTASTISK selskap med masse cash og faller til konkurs pris..
MorganKane
13.03.2025 kl 09:12
3052
Ok og takk, jeg tok feil.
Men fortsatt ca 10%. Det er vel det som er det viktigste. Hvis man legger til de norske reisende så er man nede på ca 3%. Hvis man i tillegg legger til nordmenn som overnatter hos slektninger er vi helt sikkert nede i ca 1%.
La oss si at hvis 10% av amerikanerne slutter å reise til Europa som følge av 10% lavere dollar så er vi nede under en promille av den totale kundemassen. 10% lavere dollarkurs utgjør nesten 1,5 milliarder direkte ekstra på bunnlinja. Det er ekstremt mye bedre enn hva den lille promillen kan utgjøre.
PS! Hvis jeg legger til norske business dsgsreiser så utgjør amerikanerne en enda mindre andel. Og dermed, reelt sett, enda mindre viktige...
Men fortsatt ca 10%. Det er vel det som er det viktigste. Hvis man legger til de norske reisende så er man nede på ca 3%. Hvis man i tillegg legger til nordmenn som overnatter hos slektninger er vi helt sikkert nede i ca 1%.
La oss si at hvis 10% av amerikanerne slutter å reise til Europa som følge av 10% lavere dollar så er vi nede under en promille av den totale kundemassen. 10% lavere dollarkurs utgjør nesten 1,5 milliarder direkte ekstra på bunnlinja. Det er ekstremt mye bedre enn hva den lille promillen kan utgjøre.
PS! Hvis jeg legger til norske business dsgsreiser så utgjør amerikanerne en enda mindre andel. Og dermed, reelt sett, enda mindre viktige...
gmtrade
12.03.2025 kl 22:49
3453
Ferske tall fra NHO reiseliv.
Størstedelen av turister i Norge er nordmenn. Deretter kommer Tyskland og USA før Sverige. Tall fra 2024. Hva Chat gpt mener har jeg ikke noen formening om.
Obs! Det er antall overnattinger og ikke antall turister. Sikkert mange fler svensker som er innom Norge med ingen eller en overnatting. Når det gjelder overnattingsdøgn er altså USA nest størst, etter Tyskland av turister som kommer utenfra.
https://www.nhoreiseliv.no/tall-og-fakta/tall-og-fakta-om-norsk-reiseliv/#overnattinger
Størstedelen av turister i Norge er nordmenn. Deretter kommer Tyskland og USA før Sverige. Tall fra 2024. Hva Chat gpt mener har jeg ikke noen formening om.
Obs! Det er antall overnattinger og ikke antall turister. Sikkert mange fler svensker som er innom Norge med ingen eller en overnatting. Når det gjelder overnattingsdøgn er altså USA nest størst, etter Tyskland av turister som kommer utenfra.
https://www.nhoreiseliv.no/tall-og-fakta/tall-og-fakta-om-norsk-reiseliv/#overnattinger
Redigert 12.03.2025 kl 22:53