Norwegian - veien til 25 kr i 2025

Gamernrx
NAS 29.01.2025 kl 09:11 89380

Jeg er helt sikker. Norwegian skal til 25 kr+ i 2025. Her er faktorer som spiller inn:

- Knallbra vår og sommer for flybransjen
- Oljepris på 65 om noen få måneder
- DXY(dollar indexen) kommer til å falle til 95.
- 10 yr Bond renten i usa går ned til 3%
- Lavere renter i Norge også
- Lavere renter gjør at investorer ser etter aksjer med god fremtidig yield. NAS er en klar kandidat.
- Investorene kommer inn i en ALL INN tilstand der man kun ser en klar himmel for markedet.

Mange av disse faktorene er kontrære sett dagens marked. Men man må ha et klart hode for å tjene penger og forstå markedsmekanismene.

Norwegian har aldri stått sterkere i et marked der SAS ikker er så kult lenger. En knallgod CEO som kan tall og har lang erfaring. 25 KR+ her kommer vi!
Fjellbris
14.03.2025 kl 16:33 3521

Var interesse i slutt auksjonen i dag ivertfall, men omsatt ca 2,4 mill aksjer. Totalt omsatt 6,2 mill i hele dag og da ca 67 mill.
Ransen
14.03.2025 kl 16:51 3523

Bjellesau Marius Borthen kjøpte for 11 millioner i går og eier nå tilsammen 2 millioner aksjer i NAS.

Ellers så er det vel en grense hvor lenge et milliardselskap kan vake på børsen uten at det settes en verdi.
Nå prises selskapet omtrent til kontantbeholdningen, forøvrig et beløp som de færreste selskaper besitter.
For ett år siden så hadde analytikerne kursmål helt opp til 32 kroner, men selskapet er i dag i en mye bedre posisjon enn da.

Hvis NAS hadde vært på NewYork-børsen så ville det vært verd 10 ganger mer enn i dag.
Det er fasinerende å se øretrillingen dag ut og dag inn i et ledende flyseskap. Tror ikke det finnes maken til slik handel i verden.
Fly me
14.03.2025 kl 16:53 3610

Vill gärna förtydliga mig själv eftersom vissa på chatten tror att jag försöker påverka NAS negativt. Jag äger ett antal tusen aktier i NAS och jag kommer aldrig att sälja dom. Det som gör mig upprörd och uppriktigt ledsen är hur vissa oligarker och mäklarhus fullständigt slår sönder aktien. NAS är ett fantastiskt företag som utvecklas på ett otroligt sätt, lett av en VD som inte fått tillräckligt kred av Norrmännen. Vid normal handel på en annan börs än Oslobörsen hade aktien utan vidare varit värd 30-40 NOK. Även jag tror att det kommer ett nytt PW som kommer att lyfta aktien. Norge är tyvärr ett litet land med några oligarker och mäklarhus som förstör NAS. Jag tror stenhårt på NAS och tillslut kan inte dessa skitstövlar som jag nämnde hålla emot.
Ransen
14.03.2025 kl 17:15 3678

Det er bare å slappe av og nyte.
Europeisk luftfart er inne i en ny konsolideringsrunde med mål om at 4-5 selskaper skal ha over 50% av markedet. Ved første anledning så ryker Norwegian til enten IAG eller Lufthansa og prisen blir den som selskapet egentlig er verd.
Norwegian er et veldrevet og attraktivt flyselskap som har en første klasses miljøprofil og eier et eget biofuelanlegg. Om noen år så er alle fly av siste generasjon og selskapet er nå spesialist i vinteroperasjoner og ekstremvær slik vi opplever ofte nå til dags.
Selskapet topper både punklighets og fornøydshets -undersøkelser. Det forteller at forretningsmarkedet er sterkt voksende og det foreligger allerede storavtaler med forsvar og stat
Fjellbris
14.03.2025 kl 17:22 3672

Takk for saklig og godt innlegg der du begrunner din frustrasjon. Den opplever vi nok alle som er aksjonærer, og at sterke krefter styrer denne også mtp trading er jeg helt enig i. Da er vi 2 som tror på positiv PW innen utgangen av mars/ tidlig april, som nevnt i mitt innlegg tror jeg på det mtp USD, oljepris og økt trafikkvekst minst 10-12% for hele Q1 vs LY. Da tror jeg oppturen for alvor starter for NAS (les f.o.m. Q2), med mindre de sterke krefter vi nå opplever som flere her på forumet har påpekt jobber på frem til statens eierskap er avklart senest 25. mai. Men, med sterkt Q1 og eventuelt positiv PW tror jeg ivertfall på kurs 12-13, før avklaring statens eierskap senest 25. mai. Når det er avklart, tror jeg frem mot / over Q3 resultat foreligger på kurs +/- kr 20 igjen. Husk at mange også kommer til å posisjonere seg når utbytte dato blir avklart.
Konklusjon: hold og akkumulere det man kan, og ikke la seg frustrere av opp/nedturer daglig, NAS på sikt kommer til å bli veldig bra igjen.
Redigert 14.03.2025 kl 17:25 Du må logge inn for å svare
Fly me
14.03.2025 kl 17:28 3652

Kunde inte sagt det bättre själv😄👍🏻
Strategi
14.03.2025 kl 17:51 3611

Bare til din orientering så var aksjekursen 14 mars i fjor på 17 kr.- altså samme dato vi har i dag.
Videre 9 april i fjor var kursen kr 18,15.
Norwegian Group i år kan ikke sammenlignes med Norwegian Group i fjor.
Selskapet er nå betydelig sterkere og mer robust.
Fjellbris
14.03.2025 kl 19:14 3517

Jeg vet, og derfor er det vi opplever nå med økning trafikk tall 10-12% vs LY og ikke minst lav USD og oljepris, ikke til å fatte at NAS fortsatt handles på 10 tallet…Men, ikke så veldig mye lenger tror jeg som deg😉
Strategi
14.03.2025 kl 19:52 3451

Signal Update
Today's recommendation from our system is to BUY. The BULLISH PIERCING LINE pattern has finally received confirmation because the prices crossed above the confirmation level at 10.85, and our valid average buying price now stands at 10.98. The previous SELL signal was issued on 10.03.2025, 4 days ago, when the stock price was 11.45. Since then, NAS.OL has fallen by -4.11%.
Market Outlook
We may be at a market bottom or at the beginning of a reaction rally. Let’s jump on our white horses and go for a bullish ride. Today’s candlestick has a white body and its close is above the confirmation level. The bullish pattern that was previously identified is finally confirmed and a BUY signal is generated. It is likely the right time to join the bullish momentum. The market is signaling a potential new profit opportunity. Capitalize on this bullish opportunity without hesitation.
Fjellbris
14.03.2025 kl 20:02 3435

nad.oslo skrev 👍👍👍
🙏
Ransen
15.03.2025 kl 09:19 3047

Hvis det er "Margin call" fra Delta med både dødsulykker, krasjlandinger og sviktende innenlandsmarked som påvirker NAS så er det en feilvurdering fra markedet.
Dessuten er Delta opp 8,42% siste året mens NAS er ned 37,38% siste året.
Delta ser en sviktende innenlands etterspørsel som følge av Trumps politikk med kutt i offentlig sektor og tollbarrierer.
NAS opplever et stadig voksende marked, rutenettet finslipes fortløpende og ledelsen melder stadig at det ikke merkes noe mindre pågang enn vanlig, tvert i mot.
Det er på høy tid med en kraftig reprising av aksjen og komme seg opp fra kun verdien av kontantbeholdningen.
Det er tull å tro at staten vil tjene noe på sin kurs 9,69. De må langt høyere hvis det skal dekke tapt renter og omkostninger, og de må ta lærdom av Sundt sitt årelange salg med påfølgende prisdumping.
Strategi
15.03.2025 kl 15:32 2817

Legger inn analysen som oppdateres daglig på Simply Wallst
Ja, jeg er klar over at selskapene er høyere validert på verdi i USA, allikevel er det det slik at dette sier noe om hvor undervurdert Norwegian er i markedet.

Samtidig sier det noe om realistisk kurs på 25 NOK for året 2025 som mange mener er realistisk å nå inneværende år for Norwegian Air Shuttle.
Det vil komme mye positivt fra selskapet nå fremover som vil sette stor fart i aksjekursen og ikke minst betydelig større interesse for selskapet.


Current Price NOK 10.98
Fair value Price NOK 85 .16
Fair Value
87.1% undervalued
https://simplywall.st/stocks/no/transportation/ob-nas/norwegian-air-shuttle-shares/valuation

Jeg legger ved en sammenligning på Aker Solution «AKSO».
Current Price
NOK 31.56
Fair value.
NOK 85.16

Dette betyr at om Norwegian nå i dagens marked skulle vært handlet på kurs NOK 30 på samme beregning som av Aker Solution basert på inntekter og underliggende verdier.
Så ta det med ro, Norwegian Air Shuttle kommer til å bli en fantastisk investering på kort og lang sikt.
Innta plassene så snart som mulig er mitt tips og det føler jeg at jeg kan stå inne for.
Lykke til


Redigert 15.03.2025 kl 18:27 Du må logge inn for å svare
Ransen
15.03.2025 kl 18:36 2642

Widerøe setter ny passasjerrekord i distriktsnorge. Selskapet må sette inn noen av de 78 seters Q400 maskinene for å ta unna etterspørselen på noen destinasjoner.
Videre så sier Geir Karlsen at trykket på B-737 ut av landet blir så stort i sommer at de vurderer å utnytte de tre Emraer E2'ene til innenrikstrafikk slik at de får tatt unna all trafikk utenlands med 737'ene
Det sier litt om hva som venter i sommer og hvor kjærkomment et blir hvis evt 2 ekstra MAX8 maskiner dukker opp før høysesongen..
nad.oslo
I går kl 20:16 2040

Største problemet for øyeblikket er nok makro bildet, olja kan bevege seg opp imorgen etter bombing i Yemen og Iran trusler.

Nas hadde bra omsetning på fredag men oppgang på torsdag var på tynn omsetning.

Så er det mye som skjer denne uken med Fed, annet på makro som sikkert ikke er best for børsene. Vi får se
Redigert i går kl 20:16 Du må logge inn for å svare
Strategi
I går kl 20:48 1989

Å sier du det.
Norwegian er så underpriset at om olja skulle svinge noe spiller det liten rolle, Norwegian tjener uansett i bøtter og spann om dagen.
Aksjen har utløst kjøps signal og basert på det tekniske og ikke minst det fundamentale samt sterke markeds baserte forutsetninger bør være mer enn nok for å sende aksjen på vei mot betydelig høyere kurs nivåer .
Ransen
I går kl 21:06 1963

Norwegian har sikret 50% drivstoff til markedspris ut 2025, nettopp på grunn av at eventuelle topper kan oppstå i olja.
Markedsprisen til dette selskapet er nå skammelig lav og vitner mer om konkurs enn milliardinntjening.
Nå kommer det utbytte, og det er åpenbart noen som vil ha posisjon her med kjøpsordrer mellom 1 og 2 millioner aksjer i sluttauksjonene gjennom hele uka.
Per nå ligger aksjen langt under det den var før de kjøpte ut 10 B737’er og sparer minst 200 millioner i året samt bokfører en gevinst på 570 millioner for dette stuntet.
Det er ingen som forstår hva som skjer her, heller ikke ledelsen…
Heller ikke en trafikkvekst på 12% i årets dårligste måned har gitt uttelling. Dette på 14% kapasitetsøkning som markerer tilstedeværelsen til selskapet.
KLM-AirFrance steg 22% på trafikktall samme dag, og de fortsetter stigningen på grunn av at det nå nærmer seg sesong og nye passasjerrekorder…
Redigert i går kl 21:26 Du må logge inn for å svare
NASLover
I går kl 21:10 1956

Nord Norge vokser stadig med utredninger. Mest økt trafikk i Tromsø.
Widerøe blir penger maskin

https://flysmart24.no/2025/03/16/de-10-storste-flyplassene-i-norge-veksten-storst-i-nord/
Ransen
I går kl 21:34 1911

Widerøe har vel nær doblet alle sine parametre det siste året og de gjør det virkelig bra.
Jeg er rimelig sikker på at man ikke får kjøpt Norwegianaksjen til under 20 kroner på x-utbyttedato.
Tross krig i europa og geopolitiske spenninger så reiser folk mer enn aldri før og har nå slått rekordene som var før pandemien.
Og sannelig ser det ut til å fortsette…i følge Avinor
Kåre Grønn
I dag kl 01:11 1709

Kommer til å 3 dobles etterhvert.
Strategi
I dag kl 09:24 1400

Det vi nå ser etter min mening er at tradere som har inntatt aksjen er kommet kraftig bakpå.
Vi har sett det en stund nå med algoritme trading at kursen har gått fra lavt på 11 tallet og gått direkte opp mot 12 kr.
Blir ikke overrasket om dette skjer i dag allerede.
Solgt "tradet" volum må kjøpes tilbake.
Norwegian Air Shuttle er i storform fundamentalt og på vei over i Høy sesong kursen burde nå vært betydelig høyere , over 15 med sterke utsikter for andre halvår.

Mitt råd er å benytte god inngang før den stikker, for det vil den gjøre på et tidspunkt i nær fremtid.
Redigert i dag kl 09:26 Du må logge inn for å svare
NASLover
I dag kl 09:38 1358

Årets sterkeste krone mot euro og dollar

en euro koster 11,49 kroner, fra 11,77 kroner ved nyttår
en dollar koster 10,56 kroner, fra 11,37 kroner ved årsskiftet (dette betyr nesten 800 millioner i besparelse om denne festen holder og fortsetter)

https://e24.no/boers-og-finans/i/KMRKaE/aarets-sterkeste-krone-mot-euro-og-dollar
Redigert i dag kl 09:46 Du må logge inn for å svare
Strategi
I dag kl 09:48 1333

Helt riktig, og utviklingen i kursen går som forventet, men først og fremst basert på mitt forrige innlegg.

RE; Årets sterkeste krone mot euro og dollar

en euro koster 11,49 kroner, fra 11,77 kroner ved nyttår
en dollar koster 10,56 kroner, fra 11,37 kroner ved årsskiftet

Forsterker bare det underliggende og underbygger syk høy inntjening om dagen for selskapet som selvfølgelig er "fuel på bålet", og nok en grunn til å laste kraftig.
Redigert i dag kl 09:51 Du må logge inn for å svare
Fjellbris
I dag kl 10:10 1275

Helt enig. Som skrevet tidligere er vel NAS nå fremover en av de beste aksjene å gå inn i mtp risk and reward. Veldig begrenset nedside fra kurs 11 som er rundt kontant beholdningen, og stor oppside. Oppsiden pga inngang høysesong, økt trafikkvekst så langt i år 11-12% opp vs LY, fortsatt vekst i alle prognoser tilsier økt trafikkvekst opp 10-12% resten av året, USD og oljepris, samt videre posisjonering frem mot utbytte. For ikke å snakke om NAS sin svært dårlige utvikling vs sammenlignbare selskaper siste året, som for de fleste er helt uforståelig og mest sannsynlig trader styrt av store aktører som nå må slippe taket, inkl shortere som må dekke seg inn.
Fjellbris
I dag kl 10:25 1244

Som nevnt i forrige uke tror jeg NAS kommer med positivt PW for Q1 i slutten av mars/tidlig april pga USD utvikling i kombinasjon med oljeprisen samt økt trafikkvekst Q1 10-12%.
Redigert i dag kl 10:26 Du må logge inn for å svare
Ransen
I dag kl 10:41 1201

Tror ikke du skal forvente noe stor gevinst av kronekursen i Q1. Det er kun de siste ukene av kvartalet som har hatt noenlunde styrket krone, ellers har den vært historisk svak det meste av Q1.
Når det er sagt så er handelsbildet mildt sagt forvirrende. Det virker som en bevisst handling å hindre enhver oppgang. Det er i grunn rart at også småsparerne hiver seg på salg selv om det manipuleres ned i stor stil. Aksjen er altså reelt verdt et sted mellom 50 og 80 kroner, hvilket ville vært tilfelle på NASDAQ, men tvinges på OB til å ligge likt med verdien av kontantbeholdningen.
Utrolig rart at Brand, styrke og kvalitet ikke gir utslag.
Vi snakker P/E her på rundt 6 som er utrolig lavt priset ift inntjening, men folket satser på KOG og Tesla hvor i disse overprisede aksjene tar hhv 57 og 120 år å få igjen pengene.
Redigert i dag kl 10:46 Du må logge inn for å svare
Fjellbris
I dag kl 10:57 1159

Du har sikkert rett mtp USD og akkumulert hele Q1, så får vi heller få effekten f.o.m. nå og inn i Q2. Men, positiv PW kan jo fortsatt komme mtp effekt siste mnd USD + oljepris og trafikkvekst ;-)
Forøvrig helt enig i alt du skriver, ufattelig at NAS kursmessig fortsatt ligger rundt kontantbeholdningen……
Flodhest82
I dag kl 11:05 1132

Nas har vært en fantastisk trading aksje siste mnd, men er vel snart på tide å holde så man ikke sitter utenfor når den først går oppover
Ransen
I dag kl 11:08 1129

Helt klart. Det er både vinterferie og et ekstremt trykk fra Widerøe med her. I tillegg er det gevinsført 570 millioner fra utkjøp av leasingavtalene tidlig i kvartalet. Bare her kommer det 16,5 millioner pr mnd i besparelser. Så kommer kapasitetsøkningen som redurerer enhetskostnaden og hvis fyllingsgraden er god er dette vinn-vinn.
Så ja, Q1 skal bli positivt etter mine beregninger.
Ved dagens pris av selskapet tar det ca 6 år å få igjen pengene. Men, selskapet har planer om å ekspandere etterhvert som MAX 8 flyene er levert og har planer om å satse på MAX 10 på de mest trafikkerte utenlandsdestinasjonene. Det innebærer 20% flere seter i hvert fly.
Fjellbris
I dag kl 11:17 1109

👌🙏
Og bare med bakgrunn i dette «I tillegg er det gevinsført 570 millioner fra utkjøp av leasingavtalene tidlig i kvartalet. Bare her kommer det 16,5 millioner pr mnd i besparelser.» vil jo Q1 bli meget bra, gitt att øvrige faktorer som trafikkvekst, kostnadskontroll, USD, oljepris mm. er bedre vs budsjett, og ALT tyder jo på det!
NASLover
I dag kl 11:26 1094

hva er budsjett pris for olje og USD/NOK i 2025? hvor ser du den
Redigert i dag kl 11:27 Du må logge inn for å svare
Ransen
I dag kl 11:39 1049

735 USD/t, ned fra 812USD/t i fjor
Singa
I dag kl 11:44 1033

Spörs hva du mener med "etterhvert". Aktiekursen manipuleres nedover så snart den forsöker å stige. Hvem som holder på med dette kan en bare gjette seg til.
Så snart den kommer opp mot 11.20 så popper det plutslig opp flere salg med litt större volum. Men det tar slutt en dag.
NASLover
I dag kl 12:01 1002

Takk, om jeg husket korrekt så var USD/NOK 10,7 i fjor, hva er det i år?
Redigert i dag kl 12:02 Du må logge inn for å svare
Kåre Grønn
I dag kl 12:03 994

Kjøp med begge hender! NAS er den sterkeste industrien vi har, og nordmenn har ikke tenkt å slutte å reise, og turister har IKKE tenkt å slutte å besøke vakre, reine Norge. Norwegian er Norges Ambassadør for det perfekte land. Norsk standard er beste standard. Det eneste vi venter på er at politikerne våre verdsetter norske bedrifter med å slutte å skatte dem ihjel! dette kommer nå, når man er nødt å jenke skattekrav og avgifter for å bygge igjen! Hau hau!!
Redigert i dag kl 12:36 Du må logge inn for å svare
Ransen
I dag kl 13:00 888

Ser man galskapen under ett så er det slik:
Fullstendig tomme selskap som ikke tjener penger og har 0 i verdi stiger hhv. 26,17 og 3,5 % (BGBIO, GEM og RECSI)
Det er store krefter i sving nå for å holde NAS under 2% stigning etter 40% fall siste året. Og dette er et selskap som faktisk tjener penger, og kan utvikle seg som det vil. Kjøpe fly, utvikle ruter, betale utbytte osv.
Skulle gjerne ha støttet dagens kurs om selskapet ikke tjente penger og var på vei til markedet for emisjon for å ha driftskapital. Men nå er det definitivt ikke slik....
Nickebukke
I dag kl 13:12 858

Blir du aldri lei ?
Fjellbris
I dag kl 13:16 845

Ransen, ref: «store krefter i sving nå for å holde NAS under 2% stigning i dag»
Hvem tror du er de store kreftene og hvorfor?
Er dette trader styrt av store aktører, inkl shortere som jobber med inndekning? Sundt som selger eller skal kursen av sterke krefter holdes lavest mulig til statens eierskap er avklart senest 25 mai?
Hva tror du?
Ransen
I dag kl 13:17 842

Nickebukke skrev Blir du aldri lei ?
Blir aldri lei av å sitte på rævva å tjene penger. Nå vil jeg ha kursen opp slik at jeg kan selge 10% for å betale skatt fra fjorårets kursrekord.
bassebasse
I dag kl 13:21 828

Trump vil ga dollar under 10 kr... Nas kommer fort over 30 kr er helt sikkert på
Fjellbris
I dag kl 14:18 717

Goldman nedjusterer olje – ser lavere BNP-vekst
Grunnet lavere BNP-vekst i USA og økt produksjon fra Opec+ kutter Goldman Sachs forventningene til oljeprisen.

https://www.finansavisen.no/energi/2025/03/17/8250415/goldman-nedjusterer-olje-ser-lavere-bnp-vekst
Redigert i dag kl 14:19 Du må logge inn for å svare
Fjellbris
I dag kl 15:22 598

Og endelig kom en meget fortjent oppgang i NAS igjen.
Ser man 6 mnd. frem i tid har dog oppgangen knapt startet.
Ransen
I dag kl 15:38 553

https://e24.no/boers-og-finans/i/63gVAQ/norwegians-milliardpendel

**Utbytter i år blir det nok, trolig, uansett. Bare hybriden, og høstens avdrag på et rentefritt lån med endelig forfall i september 2026, er ute av veien, kan Norwegian sette av et beløp tilsvarende det siste avdraget på sperret konto.

Det vil i så fall muliggjøre utbytter alt i høst. Dette blir ikke populært blant enkelte obligasjonseierne i det rentefrie lånet, som har kjøpt seg inn i det i håp om å bli kjøpt ut før forfall på en god kurs.

Men dette siste lever nok Norwegians ledelse og styre godt med, dersom de alt i år kan klare sende utbyttekroner til sin største aksjonær John Fredriksen.**


Redigert i dag kl 15:40 Du må logge inn for å svare
Strategi
I dag kl 15:53 500

Nå er det viktig at vi langsiktige sitter i ro og evt. laster mer på vei opp, denne kan gå over 12 i sluttauksjonen.
Det er fullt mulig, det er med andre ord en dårlig taktikk å selge på disse kursene, riktig taktikk er å laste mer for de som evt. ønsker å øke beholdning.
Har selv sittet stille i hele dag og fortsetter med det, er lastet til ripa.
Redigert i dag kl 15:54 Du må logge inn for å svare
Fjellbris
I dag kl 16:20 426

Så enig så enig, har ikke solgt noe, vurderer øke, men ønsker ikke selge noe av de andre jeg sitter i pt, er uansett godt og mest lastet i NAS😀 Skal ikke selge noe av det før tidligst etter utbytte.