Norwegian - veien til 25 kr i 2025
Jeg er helt sikker. Norwegian skal til 25 kr+ i 2025. Her er faktorer som spiller inn:
- Knallbra vår og sommer for flybransjen
- Oljepris på 65 om noen få måneder
- DXY(dollar indexen) kommer til å falle til 95.
- 10 yr Bond renten i usa går ned til 3%
- Lavere renter i Norge også
- Lavere renter gjør at investorer ser etter aksjer med god fremtidig yield. NAS er en klar kandidat.
- Investorene kommer inn i en ALL INN tilstand der man kun ser en klar himmel for markedet.
Mange av disse faktorene er kontrære sett dagens marked. Men man må ha et klart hode for å tjene penger og forstå markedsmekanismene.
Norwegian har aldri stått sterkere i et marked der SAS ikker er så kult lenger. En knallgod CEO som kan tall og har lang erfaring. 25 KR+ her kommer vi!
- Knallbra vår og sommer for flybransjen
- Oljepris på 65 om noen få måneder
- DXY(dollar indexen) kommer til å falle til 95.
- 10 yr Bond renten i usa går ned til 3%
- Lavere renter i Norge også
- Lavere renter gjør at investorer ser etter aksjer med god fremtidig yield. NAS er en klar kandidat.
- Investorene kommer inn i en ALL INN tilstand der man kun ser en klar himmel for markedet.
Mange av disse faktorene er kontrære sett dagens marked. Men man må ha et klart hode for å tjene penger og forstå markedsmekanismene.
Norwegian har aldri stått sterkere i et marked der SAS ikker er så kult lenger. En knallgod CEO som kan tall og har lang erfaring. 25 KR+ her kommer vi!
bassebasse
I dag kl 09:09
187
Dollar kommer under 10kr... Og nas går mot 30 og 40kr med dollar under 10 kr
Kåre Grønn
I dag kl 08:23
339
https://borsen.dagbladet.no/nyheter/gladmelding/82840283
Norge går så det griner, NAS går så det griner, derfor tikk takk tikk takk..
Norge går så det griner, NAS går så det griner, derfor tikk takk tikk takk..
Redigert i dag kl 08:24
Du må logge inn for å svare
Ransen
I dag kl 07:21
533
Det noe med dagens verdisettelse som kan gi oss en overraskelse.
Dvs, hvis en kjøper opp selskapet i dag så er det ca 6 års inntjeningstid ved dagens EBIT.
Kjøper man Soutwest Airlines på NYSE så er det 45 års inntjeningstid.
Nå er det slik at Norwegian vil øke både inntjening og kapasitet i årene som kommer
Så kan man sjonglere vilt og tenke hvordan investorene gjør sine vurderinger. Tesla har etter siste nedtur i går 116 års inntjeningstid.
Så, hvor er de billige selskapene som man ønsker sette pengene sine i...?
Dvs, hvis en kjøper opp selskapet i dag så er det ca 6 års inntjeningstid ved dagens EBIT.
Kjøper man Soutwest Airlines på NYSE så er det 45 års inntjeningstid.
Nå er det slik at Norwegian vil øke både inntjening og kapasitet i årene som kommer
Så kan man sjonglere vilt og tenke hvordan investorene gjør sine vurderinger. Tesla har etter siste nedtur i går 116 års inntjeningstid.
Så, hvor er de billige selskapene som man ønsker sette pengene sine i...?
Redigert i dag kl 07:21
Du må logge inn for å svare
Strategi
I dag kl 07:20
542
European airline tailwinds cloud M&A glide path
By Oliver Taslic
March 6, 20252:37 PM GMT+1
In the long term, it still looks likely that European airlines will consolidate around these major groups, flanked by some of the stronger low-cost carriers such as easyJet and Ryanair. Other potential targets could include $1 billion Norwegian Air Shuttle, whose shares have fallen by around a third in the past year. With airlines generally predicting a strong 2025 as continued demand growth meets constrained capacity due to aircraft delivery and engine issues, a revitalised Big Three means a more wide-open M&A playing field.
https://www.reuters.com/breakingviews/european-airline-tailwinds-cloud-ma-glide-path-2025-03-06/
By Oliver Taslic
March 6, 20252:37 PM GMT+1
In the long term, it still looks likely that European airlines will consolidate around these major groups, flanked by some of the stronger low-cost carriers such as easyJet and Ryanair. Other potential targets could include $1 billion Norwegian Air Shuttle, whose shares have fallen by around a third in the past year. With airlines generally predicting a strong 2025 as continued demand growth meets constrained capacity due to aircraft delivery and engine issues, a revitalised Big Three means a more wide-open M&A playing field.
https://www.reuters.com/breakingviews/european-airline-tailwinds-cloud-ma-glide-path-2025-03-06/
Strategi
I dag kl 07:04
587
Signal Update
Today's recommendation from our system is to STAY LONG. The previous BUY signal was issued on 14.03.2025, 3 days ago, when the stock price was 10.98. Since then, NAS.OL has risen by +4.97%.
Market Outlook
You may relax since our STAY LONG position is secure. The share price is currently above the confirmation level, providing us with the opportunity to allow profits to continue running. The recent market activity doesn't cast serious doubt on the prudence of taking long positions.
https://www.norskbulls.com/SignalPage.aspx?lang=en&Ticker=NAS.OL
Gå ikke i samme fella som Jens Ulltveit-Moe selv om sammen ligningen ikke er helt relevant så er prinsippet det samme.
Re; Jens Ulltveit-Moe eide en gang 11 prosent av Kongsberg Gruppen, aksjer som i dag ville hatt en verdi på over 30 milliarder kroner. – Irriterende, sier han.
https://www.finansavisen.no/industri/2025/03/17/8250329/jens-ulltveit-moe-kunne-hatt-kongsberg-aksjer-for-30-milliarder
Today's recommendation from our system is to STAY LONG. The previous BUY signal was issued on 14.03.2025, 3 days ago, when the stock price was 10.98. Since then, NAS.OL has risen by +4.97%.
Market Outlook
You may relax since our STAY LONG position is secure. The share price is currently above the confirmation level, providing us with the opportunity to allow profits to continue running. The recent market activity doesn't cast serious doubt on the prudence of taking long positions.
https://www.norskbulls.com/SignalPage.aspx?lang=en&Ticker=NAS.OL
Gå ikke i samme fella som Jens Ulltveit-Moe selv om sammen ligningen ikke er helt relevant så er prinsippet det samme.
Re; Jens Ulltveit-Moe eide en gang 11 prosent av Kongsberg Gruppen, aksjer som i dag ville hatt en verdi på over 30 milliarder kroner. – Irriterende, sier han.
https://www.finansavisen.no/industri/2025/03/17/8250329/jens-ulltveit-moe-kunne-hatt-kongsberg-aksjer-for-30-milliarder
Redigert i dag kl 07:09
Du må logge inn for å svare
Ransen
I går kl 18:03
1115
Investorer er velkommen tilbake til noenlunde stabilt farvann:
https://www.finansavisen.no/finans/2025/03/17/8250492/ny-all-time-high-for-oslo-bors
https://www.finansavisen.no/finans/2025/03/17/8250492/ny-all-time-high-for-oslo-bors
NASLover
I går kl 16:39
1302
Investorer strømmer inn i Norske Krone
https://www.finansavisen.no/valuta/2025/03/17/8250481/algoritmetradere-fosser-inn-i-norske-kroner
https://www.finansavisen.no/valuta/2025/03/17/8250481/algoritmetradere-fosser-inn-i-norske-kroner
Fjellbris
I går kl 16:20
1048
Så enig så enig, har ikke solgt noe, vurderer øke, men ønsker ikke selge noe av de andre jeg sitter i pt, er uansett godt og mest lastet i NAS😀 Skal ikke selge noe av det før tidligst etter utbytte.
Strategi
I går kl 15:53
1122
Nå er det viktig at vi langsiktige sitter i ro og evt. laster mer på vei opp, denne kan gå over 12 i sluttauksjonen.
Det er fullt mulig, det er med andre ord en dårlig taktikk å selge på disse kursene, riktig taktikk er å laste mer for de som evt. ønsker å øke beholdning.
Har selv sittet stille i hele dag og fortsetter med det, er lastet til ripa.
Det er fullt mulig, det er med andre ord en dårlig taktikk å selge på disse kursene, riktig taktikk er å laste mer for de som evt. ønsker å øke beholdning.
Har selv sittet stille i hele dag og fortsetter med det, er lastet til ripa.
Redigert i går kl 15:54
Du må logge inn for å svare
Ransen
I går kl 15:38
1175
https://e24.no/boers-og-finans/i/63gVAQ/norwegians-milliardpendel
**Utbytter i år blir det nok, trolig, uansett. Bare hybriden, og høstens avdrag på et rentefritt lån med endelig forfall i september 2026, er ute av veien, kan Norwegian sette av et beløp tilsvarende det siste avdraget på sperret konto.
Det vil i så fall muliggjøre utbytter alt i høst. Dette blir ikke populært blant enkelte obligasjonseierne i det rentefrie lånet, som har kjøpt seg inn i det i håp om å bli kjøpt ut før forfall på en god kurs.
Men dette siste lever nok Norwegians ledelse og styre godt med, dersom de alt i år kan klare sende utbyttekroner til sin største aksjonær John Fredriksen.**
**Utbytter i år blir det nok, trolig, uansett. Bare hybriden, og høstens avdrag på et rentefritt lån med endelig forfall i september 2026, er ute av veien, kan Norwegian sette av et beløp tilsvarende det siste avdraget på sperret konto.
Det vil i så fall muliggjøre utbytter alt i høst. Dette blir ikke populært blant enkelte obligasjonseierne i det rentefrie lånet, som har kjøpt seg inn i det i håp om å bli kjøpt ut før forfall på en god kurs.
Men dette siste lever nok Norwegians ledelse og styre godt med, dersom de alt i år kan klare sende utbyttekroner til sin største aksjonær John Fredriksen.**
Redigert i går kl 15:40
Du må logge inn for å svare
Fjellbris
I går kl 15:22
1220
Og endelig kom en meget fortjent oppgang i NAS igjen.
Ser man 6 mnd. frem i tid har dog oppgangen knapt startet.
Ser man 6 mnd. frem i tid har dog oppgangen knapt startet.
Fjellbris
I går kl 14:18
1339
Goldman nedjusterer olje – ser lavere BNP-vekst
Grunnet lavere BNP-vekst i USA og økt produksjon fra Opec+ kutter Goldman Sachs forventningene til oljeprisen.
https://www.finansavisen.no/energi/2025/03/17/8250415/goldman-nedjusterer-olje-ser-lavere-bnp-vekst
Grunnet lavere BNP-vekst i USA og økt produksjon fra Opec+ kutter Goldman Sachs forventningene til oljeprisen.
https://www.finansavisen.no/energi/2025/03/17/8250415/goldman-nedjusterer-olje-ser-lavere-bnp-vekst
Redigert i går kl 14:19
Du må logge inn for å svare
bassebasse
I går kl 13:21
1450
Trump vil ga dollar under 10 kr... Nas kommer fort over 30 kr er helt sikkert på
Ransen
I går kl 13:17
1464
Nickebukke skrev Blir du aldri lei ?
Blir aldri lei av å sitte på rævva å tjene penger. Nå vil jeg ha kursen opp slik at jeg kan selge 10% for å betale skatt fra fjorårets kursrekord.
Fjellbris
I går kl 13:16
1467
Ransen, ref: «store krefter i sving nå for å holde NAS under 2% stigning i dag»
Hvem tror du er de store kreftene og hvorfor?
Er dette trader styrt av store aktører, inkl shortere som jobber med inndekning? Sundt som selger eller skal kursen av sterke krefter holdes lavest mulig til statens eierskap er avklart senest 25 mai?
Hva tror du?
Hvem tror du er de store kreftene og hvorfor?
Er dette trader styrt av store aktører, inkl shortere som jobber med inndekning? Sundt som selger eller skal kursen av sterke krefter holdes lavest mulig til statens eierskap er avklart senest 25 mai?
Hva tror du?
Ransen
I går kl 13:00
1510
Ser man galskapen under ett så er det slik:
Fullstendig tomme selskap som ikke tjener penger og har 0 i verdi stiger hhv. 26,17 og 3,5 % (BGBIO, GEM og RECSI)
Det er store krefter i sving nå for å holde NAS under 2% stigning etter 40% fall siste året. Og dette er et selskap som faktisk tjener penger, og kan utvikle seg som det vil. Kjøpe fly, utvikle ruter, betale utbytte osv.
Skulle gjerne ha støttet dagens kurs om selskapet ikke tjente penger og var på vei til markedet for emisjon for å ha driftskapital. Men nå er det definitivt ikke slik....
Fullstendig tomme selskap som ikke tjener penger og har 0 i verdi stiger hhv. 26,17 og 3,5 % (BGBIO, GEM og RECSI)
Det er store krefter i sving nå for å holde NAS under 2% stigning etter 40% fall siste året. Og dette er et selskap som faktisk tjener penger, og kan utvikle seg som det vil. Kjøpe fly, utvikle ruter, betale utbytte osv.
Skulle gjerne ha støttet dagens kurs om selskapet ikke tjente penger og var på vei til markedet for emisjon for å ha driftskapital. Men nå er det definitivt ikke slik....
Kåre Grønn
I går kl 12:03
1616
Kjøp med begge hender! NAS er den sterkeste industrien vi har, og nordmenn har ikke tenkt å slutte å reise, og turister har IKKE tenkt å slutte å besøke vakre, reine Norge. Norwegian er Norges Ambassadør for det perfekte land. Norsk standard er beste standard. Det eneste vi venter på er at politikerne våre verdsetter norske bedrifter med å slutte å skatte dem ihjel! dette kommer nå, når man er nødt å jenke skattekrav og avgifter for å bygge igjen! Hau hau!!
Redigert i går kl 12:36
Du må logge inn for å svare
NASLover
I går kl 12:01
1624
Ransen skrev 735 USD/t, ned fra 812USD/t i fjor
Takk, om jeg husket korrekt så var USD/NOK 10,7 i fjor, hva er det i år?
Redigert i går kl 12:02
Du må logge inn for å svare
Singa
I går kl 11:44
1655
Kåre Grønn skrev Kommer til å 3 dobles etterhvert.
Spörs hva du mener med "etterhvert". Aktiekursen manipuleres nedover så snart den forsöker å stige. Hvem som holder på med dette kan en bare gjette seg til.
Så snart den kommer opp mot 11.20 så popper det plutslig opp flere salg med litt större volum. Men det tar slutt en dag.
Så snart den kommer opp mot 11.20 så popper det plutslig opp flere salg med litt större volum. Men det tar slutt en dag.
NASLover
I går kl 11:26
1716
hva er budsjett pris for olje og USD/NOK i 2025? hvor ser du den
Redigert i går kl 11:27
Du må logge inn for å svare
Fjellbris
I går kl 11:17
1731
👌🙏
Og bare med bakgrunn i dette «I tillegg er det gevinsført 570 millioner fra utkjøp av leasingavtalene tidlig i kvartalet. Bare her kommer det 16,5 millioner pr mnd i besparelser.» vil jo Q1 bli meget bra, gitt att øvrige faktorer som trafikkvekst, kostnadskontroll, USD, oljepris mm. er bedre vs budsjett, og ALT tyder jo på det!
Og bare med bakgrunn i dette «I tillegg er det gevinsført 570 millioner fra utkjøp av leasingavtalene tidlig i kvartalet. Bare her kommer det 16,5 millioner pr mnd i besparelser.» vil jo Q1 bli meget bra, gitt att øvrige faktorer som trafikkvekst, kostnadskontroll, USD, oljepris mm. er bedre vs budsjett, og ALT tyder jo på det!
Ransen
I går kl 11:08
1751
Helt klart. Det er både vinterferie og et ekstremt trykk fra Widerøe med her. I tillegg er det gevinsført 570 millioner fra utkjøp av leasingavtalene tidlig i kvartalet. Bare her kommer det 16,5 millioner pr mnd i besparelser. Så kommer kapasitetsøkningen som redurerer enhetskostnaden og hvis fyllingsgraden er god er dette vinn-vinn.
Så ja, Q1 skal bli positivt etter mine beregninger.
Ved dagens pris av selskapet tar det ca 6 år å få igjen pengene. Men, selskapet har planer om å ekspandere etterhvert som MAX 8 flyene er levert og har planer om å satse på MAX 10 på de mest trafikkerte utenlandsdestinasjonene. Det innebærer 20% flere seter i hvert fly.
Så ja, Q1 skal bli positivt etter mine beregninger.
Ved dagens pris av selskapet tar det ca 6 år å få igjen pengene. Men, selskapet har planer om å ekspandere etterhvert som MAX 8 flyene er levert og har planer om å satse på MAX 10 på de mest trafikkerte utenlandsdestinasjonene. Det innebærer 20% flere seter i hvert fly.
Flodhest82
I går kl 11:05
1754
Nas har vært en fantastisk trading aksje siste mnd, men er vel snart på tide å holde så man ikke sitter utenfor når den først går oppover
Fjellbris
I går kl 10:57
1781
Du har sikkert rett mtp USD og akkumulert hele Q1, så får vi heller få effekten f.o.m. nå og inn i Q2. Men, positiv PW kan jo fortsatt komme mtp effekt siste mnd USD + oljepris og trafikkvekst ;-)
Forøvrig helt enig i alt du skriver, ufattelig at NAS kursmessig fortsatt ligger rundt kontantbeholdningen……
Forøvrig helt enig i alt du skriver, ufattelig at NAS kursmessig fortsatt ligger rundt kontantbeholdningen……
Ransen
I går kl 10:41
1822
Tror ikke du skal forvente noe stor gevinst av kronekursen i Q1. Det er kun de siste ukene av kvartalet som har hatt noenlunde styrket krone, ellers har den vært historisk svak det meste av Q1.
Når det er sagt så er handelsbildet mildt sagt forvirrende. Det virker som en bevisst handling å hindre enhver oppgang. Det er i grunn rart at også småsparerne hiver seg på salg selv om det manipuleres ned i stor stil. Aksjen er altså reelt verdt et sted mellom 50 og 80 kroner, hvilket ville vært tilfelle på NASDAQ, men tvinges på OB til å ligge likt med verdien av kontantbeholdningen.
Utrolig rart at Brand, styrke og kvalitet ikke gir utslag.
Vi snakker P/E her på rundt 6 som er utrolig lavt priset ift inntjening, men folket satser på KOG og Tesla hvor i disse overprisede aksjene tar hhv 57 og 120 år å få igjen pengene.
Når det er sagt så er handelsbildet mildt sagt forvirrende. Det virker som en bevisst handling å hindre enhver oppgang. Det er i grunn rart at også småsparerne hiver seg på salg selv om det manipuleres ned i stor stil. Aksjen er altså reelt verdt et sted mellom 50 og 80 kroner, hvilket ville vært tilfelle på NASDAQ, men tvinges på OB til å ligge likt med verdien av kontantbeholdningen.
Utrolig rart at Brand, styrke og kvalitet ikke gir utslag.
Vi snakker P/E her på rundt 6 som er utrolig lavt priset ift inntjening, men folket satser på KOG og Tesla hvor i disse overprisede aksjene tar hhv 57 og 120 år å få igjen pengene.
Redigert i går kl 10:46
Du må logge inn for å svare
Fjellbris
I går kl 10:25
1865
Som nevnt i forrige uke tror jeg NAS kommer med positivt PW for Q1 i slutten av mars/tidlig april pga USD utvikling i kombinasjon med oljeprisen samt økt trafikkvekst Q1 10-12%.
Redigert i går kl 10:26
Du må logge inn for å svare
Fjellbris
I går kl 10:10
1896
Helt enig. Som skrevet tidligere er vel NAS nå fremover en av de beste aksjene å gå inn i mtp risk and reward. Veldig begrenset nedside fra kurs 11 som er rundt kontant beholdningen, og stor oppside. Oppsiden pga inngang høysesong, økt trafikkvekst så langt i år 11-12% opp vs LY, fortsatt vekst i alle prognoser tilsier økt trafikkvekst opp 10-12% resten av året, USD og oljepris, samt videre posisjonering frem mot utbytte. For ikke å snakke om NAS sin svært dårlige utvikling vs sammenlignbare selskaper siste året, som for de fleste er helt uforståelig og mest sannsynlig trader styrt av store aktører som nå må slippe taket, inkl shortere som må dekke seg inn.
Strategi
I går kl 09:48
1954
Helt riktig, og utviklingen i kursen går som forventet, men først og fremst basert på mitt forrige innlegg.
RE; Årets sterkeste krone mot euro og dollar
en euro koster 11,49 kroner, fra 11,77 kroner ved nyttår
en dollar koster 10,56 kroner, fra 11,37 kroner ved årsskiftet
Forsterker bare det underliggende og underbygger syk høy inntjening om dagen for selskapet som selvfølgelig er "fuel på bålet", og nok en grunn til å laste kraftig.
RE; Årets sterkeste krone mot euro og dollar
en euro koster 11,49 kroner, fra 11,77 kroner ved nyttår
en dollar koster 10,56 kroner, fra 11,37 kroner ved årsskiftet
Forsterker bare det underliggende og underbygger syk høy inntjening om dagen for selskapet som selvfølgelig er "fuel på bålet", og nok en grunn til å laste kraftig.
Redigert i går kl 09:51
Du må logge inn for å svare
NASLover
I går kl 09:38
1978
Årets sterkeste krone mot euro og dollar
en euro koster 11,49 kroner, fra 11,77 kroner ved nyttår
en dollar koster 10,56 kroner, fra 11,37 kroner ved årsskiftet (dette betyr nesten 800 millioner i besparelse om denne festen holder og fortsetter)
https://e24.no/boers-og-finans/i/KMRKaE/aarets-sterkeste-krone-mot-euro-og-dollar
en euro koster 11,49 kroner, fra 11,77 kroner ved nyttår
en dollar koster 10,56 kroner, fra 11,37 kroner ved årsskiftet (dette betyr nesten 800 millioner i besparelse om denne festen holder og fortsetter)
https://e24.no/boers-og-finans/i/KMRKaE/aarets-sterkeste-krone-mot-euro-og-dollar
Redigert i går kl 09:46
Du må logge inn for å svare
Strategi
I går kl 09:24
2020
Kåre Grønn skrev Kommer til å 3 dobles etterhvert.
Det vi nå ser etter min mening er at tradere som har inntatt aksjen er kommet kraftig bakpå.
Vi har sett det en stund nå med algoritme trading at kursen har gått fra lavt på 11 tallet og gått direkte opp mot 12 kr.
Blir ikke overrasket om dette skjer i dag allerede.
Solgt "tradet" volum må kjøpes tilbake.
Norwegian Air Shuttle er i storform fundamentalt og på vei over i Høy sesong kursen burde nå vært betydelig høyere , over 15 med sterke utsikter for andre halvår.
Mitt råd er å benytte god inngang før den stikker, for det vil den gjøre på et tidspunkt i nær fremtid.
Vi har sett det en stund nå med algoritme trading at kursen har gått fra lavt på 11 tallet og gått direkte opp mot 12 kr.
Blir ikke overrasket om dette skjer i dag allerede.
Solgt "tradet" volum må kjøpes tilbake.
Norwegian Air Shuttle er i storform fundamentalt og på vei over i Høy sesong kursen burde nå vært betydelig høyere , over 15 med sterke utsikter for andre halvår.
Mitt råd er å benytte god inngang før den stikker, for det vil den gjøre på et tidspunkt i nær fremtid.
Redigert i går kl 09:26
Du må logge inn for å svare
Ransen
16.03.2025 kl 21:34
2531
Widerøe har vel nær doblet alle sine parametre det siste året og de gjør det virkelig bra.
Jeg er rimelig sikker på at man ikke får kjøpt Norwegianaksjen til under 20 kroner på x-utbyttedato.
Tross krig i europa og geopolitiske spenninger så reiser folk mer enn aldri før og har nå slått rekordene som var før pandemien.
Og sannelig ser det ut til å fortsette…i følge Avinor
Jeg er rimelig sikker på at man ikke får kjøpt Norwegianaksjen til under 20 kroner på x-utbyttedato.
Tross krig i europa og geopolitiske spenninger så reiser folk mer enn aldri før og har nå slått rekordene som var før pandemien.
Og sannelig ser det ut til å fortsette…i følge Avinor
NASLover
16.03.2025 kl 21:10
2576
Nord Norge vokser stadig med utredninger. Mest økt trafikk i Tromsø.
Widerøe blir penger maskin
https://flysmart24.no/2025/03/16/de-10-storste-flyplassene-i-norge-veksten-storst-i-nord/
Widerøe blir penger maskin
https://flysmart24.no/2025/03/16/de-10-storste-flyplassene-i-norge-veksten-storst-i-nord/
Ransen
16.03.2025 kl 21:06
2583
Norwegian har sikret 50% drivstoff til markedspris ut 2025, nettopp på grunn av at eventuelle topper kan oppstå i olja.
Markedsprisen til dette selskapet er nå skammelig lav og vitner mer om konkurs enn milliardinntjening.
Nå kommer det utbytte, og det er åpenbart noen som vil ha posisjon her med kjøpsordrer mellom 1 og 2 millioner aksjer i sluttauksjonene gjennom hele uka.
Per nå ligger aksjen langt under det den var før de kjøpte ut 10 B737’er og sparer minst 200 millioner i året samt bokfører en gevinst på 570 millioner for dette stuntet.
Det er ingen som forstår hva som skjer her, heller ikke ledelsen…
Heller ikke en trafikkvekst på 12% i årets dårligste måned har gitt uttelling. Dette på 14% kapasitetsøkning som markerer tilstedeværelsen til selskapet.
KLM-AirFrance steg 22% på trafikktall samme dag, og de fortsetter stigningen på grunn av at det nå nærmer seg sesong og nye passasjerrekorder…
Markedsprisen til dette selskapet er nå skammelig lav og vitner mer om konkurs enn milliardinntjening.
Nå kommer det utbytte, og det er åpenbart noen som vil ha posisjon her med kjøpsordrer mellom 1 og 2 millioner aksjer i sluttauksjonene gjennom hele uka.
Per nå ligger aksjen langt under det den var før de kjøpte ut 10 B737’er og sparer minst 200 millioner i året samt bokfører en gevinst på 570 millioner for dette stuntet.
Det er ingen som forstår hva som skjer her, heller ikke ledelsen…
Heller ikke en trafikkvekst på 12% i årets dårligste måned har gitt uttelling. Dette på 14% kapasitetsøkning som markerer tilstedeværelsen til selskapet.
KLM-AirFrance steg 22% på trafikktall samme dag, og de fortsetter stigningen på grunn av at det nå nærmer seg sesong og nye passasjerrekorder…
Redigert 16.03.2025 kl 21:26
Du må logge inn for å svare
Strategi
16.03.2025 kl 20:48
2609
Å sier du det.
Norwegian er så underpriset at om olja skulle svinge noe spiller det liten rolle, Norwegian tjener uansett i bøtter og spann om dagen.
Aksjen har utløst kjøps signal og basert på det tekniske og ikke minst det fundamentale samt sterke markeds baserte forutsetninger bør være mer enn nok for å sende aksjen på vei mot betydelig høyere kurs nivåer .
Norwegian er så underpriset at om olja skulle svinge noe spiller det liten rolle, Norwegian tjener uansett i bøtter og spann om dagen.
Aksjen har utløst kjøps signal og basert på det tekniske og ikke minst det fundamentale samt sterke markeds baserte forutsetninger bør være mer enn nok for å sende aksjen på vei mot betydelig høyere kurs nivåer .
nad.oslo
16.03.2025 kl 20:16
2660
Største problemet for øyeblikket er nok makro bildet, olja kan bevege seg opp imorgen etter bombing i Yemen og Iran trusler.
Nas hadde bra omsetning på fredag men oppgang på torsdag var på tynn omsetning.
Så er det mye som skjer denne uken med Fed, annet på makro som sikkert ikke er best for børsene. Vi får se
Nas hadde bra omsetning på fredag men oppgang på torsdag var på tynn omsetning.
Så er det mye som skjer denne uken med Fed, annet på makro som sikkert ikke er best for børsene. Vi får se
Redigert 16.03.2025 kl 20:16
Du må logge inn for å svare
Ransen
15.03.2025 kl 18:36
3262
Widerøe setter ny passasjerrekord i distriktsnorge. Selskapet må sette inn noen av de 78 seters Q400 maskinene for å ta unna etterspørselen på noen destinasjoner.
Videre så sier Geir Karlsen at trykket på B-737 ut av landet blir så stort i sommer at de vurderer å utnytte de tre Emraer E2'ene til innenrikstrafikk slik at de får tatt unna all trafikk utenlands med 737'ene
Det sier litt om hva som venter i sommer og hvor kjærkomment et blir hvis evt 2 ekstra MAX8 maskiner dukker opp før høysesongen..
Videre så sier Geir Karlsen at trykket på B-737 ut av landet blir så stort i sommer at de vurderer å utnytte de tre Emraer E2'ene til innenrikstrafikk slik at de får tatt unna all trafikk utenlands med 737'ene
Det sier litt om hva som venter i sommer og hvor kjærkomment et blir hvis evt 2 ekstra MAX8 maskiner dukker opp før høysesongen..
Strategi
15.03.2025 kl 15:32
3436
Legger inn analysen som oppdateres daglig på Simply Wallst
Ja, jeg er klar over at selskapene er høyere validert på verdi i USA, allikevel er det det slik at dette sier noe om hvor undervurdert Norwegian er i markedet.
Samtidig sier det noe om realistisk kurs på 25 NOK for året 2025 som mange mener er realistisk å nå inneværende år for Norwegian Air Shuttle.
Det vil komme mye positivt fra selskapet nå fremover som vil sette stor fart i aksjekursen og ikke minst betydelig større interesse for selskapet.
Current Price NOK 10.98
Fair value Price NOK 85 .16
Fair Value
87.1% undervalued
https://simplywall.st/stocks/no/transportation/ob-nas/norwegian-air-shuttle-shares/valuation
Jeg legger ved en sammenligning på Aker Solution «AKSO».
Current Price
NOK 31.56
Fair value.
NOK 85.16
Dette betyr at om Norwegian nå i dagens marked skulle vært handlet på kurs NOK 30 på samme beregning som av Aker Solution basert på inntekter og underliggende verdier.
Så ta det med ro, Norwegian Air Shuttle kommer til å bli en fantastisk investering på kort og lang sikt.
Innta plassene så snart som mulig er mitt tips og det føler jeg at jeg kan stå inne for.
Lykke til
Ja, jeg er klar over at selskapene er høyere validert på verdi i USA, allikevel er det det slik at dette sier noe om hvor undervurdert Norwegian er i markedet.
Samtidig sier det noe om realistisk kurs på 25 NOK for året 2025 som mange mener er realistisk å nå inneværende år for Norwegian Air Shuttle.
Det vil komme mye positivt fra selskapet nå fremover som vil sette stor fart i aksjekursen og ikke minst betydelig større interesse for selskapet.
Current Price NOK 10.98
Fair value Price NOK 85 .16
Fair Value
87.1% undervalued
https://simplywall.st/stocks/no/transportation/ob-nas/norwegian-air-shuttle-shares/valuation
Jeg legger ved en sammenligning på Aker Solution «AKSO».
Current Price
NOK 31.56
Fair value.
NOK 85.16
Dette betyr at om Norwegian nå i dagens marked skulle vært handlet på kurs NOK 30 på samme beregning som av Aker Solution basert på inntekter og underliggende verdier.
Så ta det med ro, Norwegian Air Shuttle kommer til å bli en fantastisk investering på kort og lang sikt.
Innta plassene så snart som mulig er mitt tips og det føler jeg at jeg kan stå inne for.
Lykke til
Redigert 15.03.2025 kl 18:27
Du må logge inn for å svare
Ransen
15.03.2025 kl 09:19
3666
Hvis det er "Margin call" fra Delta med både dødsulykker, krasjlandinger og sviktende innenlandsmarked som påvirker NAS så er det en feilvurdering fra markedet.
Dessuten er Delta opp 8,42% siste året mens NAS er ned 37,38% siste året.
Delta ser en sviktende innenlands etterspørsel som følge av Trumps politikk med kutt i offentlig sektor og tollbarrierer.
NAS opplever et stadig voksende marked, rutenettet finslipes fortløpende og ledelsen melder stadig at det ikke merkes noe mindre pågang enn vanlig, tvert i mot.
Det er på høy tid med en kraftig reprising av aksjen og komme seg opp fra kun verdien av kontantbeholdningen.
Det er tull å tro at staten vil tjene noe på sin kurs 9,69. De må langt høyere hvis det skal dekke tapt renter og omkostninger, og de må ta lærdom av Sundt sitt årelange salg med påfølgende prisdumping.
Dessuten er Delta opp 8,42% siste året mens NAS er ned 37,38% siste året.
Delta ser en sviktende innenlands etterspørsel som følge av Trumps politikk med kutt i offentlig sektor og tollbarrierer.
NAS opplever et stadig voksende marked, rutenettet finslipes fortløpende og ledelsen melder stadig at det ikke merkes noe mindre pågang enn vanlig, tvert i mot.
Det er på høy tid med en kraftig reprising av aksjen og komme seg opp fra kun verdien av kontantbeholdningen.
Det er tull å tro at staten vil tjene noe på sin kurs 9,69. De må langt høyere hvis det skal dekke tapt renter og omkostninger, og de må ta lærdom av Sundt sitt årelange salg med påfølgende prisdumping.
Strategi
14.03.2025 kl 19:52
4072
Signal Update
Today's recommendation from our system is to BUY. The BULLISH PIERCING LINE pattern has finally received confirmation because the prices crossed above the confirmation level at 10.85, and our valid average buying price now stands at 10.98. The previous SELL signal was issued on 10.03.2025, 4 days ago, when the stock price was 11.45. Since then, NAS.OL has fallen by -4.11%.
Market Outlook
We may be at a market bottom or at the beginning of a reaction rally. Let’s jump on our white horses and go for a bullish ride. Today’s candlestick has a white body and its close is above the confirmation level. The bullish pattern that was previously identified is finally confirmed and a BUY signal is generated. It is likely the right time to join the bullish momentum. The market is signaling a potential new profit opportunity. Capitalize on this bullish opportunity without hesitation.
Today's recommendation from our system is to BUY. The BULLISH PIERCING LINE pattern has finally received confirmation because the prices crossed above the confirmation level at 10.85, and our valid average buying price now stands at 10.98. The previous SELL signal was issued on 10.03.2025, 4 days ago, when the stock price was 11.45. Since then, NAS.OL has fallen by -4.11%.
Market Outlook
We may be at a market bottom or at the beginning of a reaction rally. Let’s jump on our white horses and go for a bullish ride. Today’s candlestick has a white body and its close is above the confirmation level. The bullish pattern that was previously identified is finally confirmed and a BUY signal is generated. It is likely the right time to join the bullish momentum. The market is signaling a potential new profit opportunity. Capitalize on this bullish opportunity without hesitation.