Norwegian - veien til 25 kr i 2025
Jeg er helt sikker. Norwegian skal til 25 kr+ i 2025. Her er faktorer som spiller inn:
- Knallbra vår og sommer for flybransjen
- Oljepris på 65 om noen få måneder
- DXY(dollar indexen) kommer til å falle til 95.
- 10 yr Bond renten i usa går ned til 3%
- Lavere renter i Norge også
- Lavere renter gjør at investorer ser etter aksjer med god fremtidig yield. NAS er en klar kandidat.
- Investorene kommer inn i en ALL INN tilstand der man kun ser en klar himmel for markedet.
Mange av disse faktorene er kontrære sett dagens marked. Men man må ha et klart hode for å tjene penger og forstå markedsmekanismene.
Norwegian har aldri stått sterkere i et marked der SAS ikker er så kult lenger. En knallgod CEO som kan tall og har lang erfaring. 25 KR+ her kommer vi!
- Knallbra vår og sommer for flybransjen
- Oljepris på 65 om noen få måneder
- DXY(dollar indexen) kommer til å falle til 95.
- 10 yr Bond renten i usa går ned til 3%
- Lavere renter i Norge også
- Lavere renter gjør at investorer ser etter aksjer med god fremtidig yield. NAS er en klar kandidat.
- Investorene kommer inn i en ALL INN tilstand der man kun ser en klar himmel for markedet.
Mange av disse faktorene er kontrære sett dagens marked. Men man må ha et klart hode for å tjene penger og forstå markedsmekanismene.
Norwegian har aldri stått sterkere i et marked der SAS ikker er så kult lenger. En knallgod CEO som kan tall og har lang erfaring. 25 KR+ her kommer vi!
Strategi
24.03.2025 kl 16:30
2851
Norwegian aksjen er vel mer eller mindre angrepet av shortere.
Hvem som sitter igjen med en solid gevinst i Norwegian er vel ☝️i lufta.
Så langt ser det ut til at de som sitter short har nok med å kjøpe opp stadig mer på åpning for å fylle på med krutt.
Ser ikke bærekraftig ut for meg akkurat.
Hvem som sitter igjen med en solid gevinst i Norwegian er vel ☝️i lufta.
Så langt ser det ut til at de som sitter short har nok med å kjøpe opp stadig mer på åpning for å fylle på med krutt.
Ser ikke bærekraftig ut for meg akkurat.
Redigert 24.03.2025 kl 16:41
Du må logge inn for å svare
NASLover
24.03.2025 kl 16:45
2821
Da er vi tilbake på kursen der den startet på fredag, hva sier du, den dritt lek fortsetter..... opp ned opp ned lit opp mer ned. Norwegian spesielt for deg
Shortie
24.03.2025 kl 17:10
2785
Strategi skrev Hvem er alle ????
Hæ? Alle som er her inne på HO! Alle som er inne i markedet har oversikt over dette. Er du 14 år? Ligger jo under hovedlink BØRS.
Strategi
24.03.2025 kl 19:02
2636
Ta det helt med ro, du virker jo helt desperat mann.
Jeg tror jeg har rimelig god oversikt over NORWEGIAN GROUP, så ikke vær bekymret for meg.
Det er spesielt 3 elementer jeg er opptatt av om dagen og som gjør at jeg holder meg inne i aksjen som jeg anser som et av de mest under prisede selskapene på Oslo børs.
1.olje pris USD i dag 72.81.
2. EURO - NOK 11.36
3. USD- NOK 10.52
Disse 3 elementene skaper en trippel effekt som havner rett inn på bunnlinjen i Norwegian.
I tillegg er markedet sterkt og jeg forventer sterke rapporter fremover.
Selv handler jeg daglig i valuta og skjønner hvilken «impact» valuta og lav oljepris har for et selskap som Norwegian.
Så forvent gode tall fremover, at du og mange andre gjerne vil ha kursen ned, får stå for egen regning.
Vi lever i en fri verden og det hadde sikkert blitt veldig kjedelig om vi alle hadde likt syn på tingenes tilstand.
Jeg tror jeg har rimelig god oversikt over NORWEGIAN GROUP, så ikke vær bekymret for meg.
Det er spesielt 3 elementer jeg er opptatt av om dagen og som gjør at jeg holder meg inne i aksjen som jeg anser som et av de mest under prisede selskapene på Oslo børs.
1.olje pris USD i dag 72.81.
2. EURO - NOK 11.36
3. USD- NOK 10.52
Disse 3 elementene skaper en trippel effekt som havner rett inn på bunnlinjen i Norwegian.
I tillegg er markedet sterkt og jeg forventer sterke rapporter fremover.
Selv handler jeg daglig i valuta og skjønner hvilken «impact» valuta og lav oljepris har for et selskap som Norwegian.
Så forvent gode tall fremover, at du og mange andre gjerne vil ha kursen ned, får stå for egen regning.
Vi lever i en fri verden og det hadde sikkert blitt veldig kjedelig om vi alle hadde likt syn på tingenes tilstand.
Strategi
24.03.2025 kl 21:58
2447
24.03.2025
STAY LONG
Close
11.52
Prev.Close
11.64
Change
-0.1200
Change%
-1.03%
Signal Update
Today's recommendation from our system is to STAY LONG. The previous BUY signal was issued on 14.03.2025, 10 days ago, when the stock price was 10.98. Since then, NAS.OL has risen by +4.97%.
Market Outlook
You may relax since our STAY LONG position is secure. The share price is currently above the confirmation level, providing us with the opportunity to allow profits to continue running. The recent market activity doesn't cast serious doubt on the prudence of taking long positions.
STAY LONG
Close
11.52
Prev.Close
11.64
Change
-0.1200
Change%
-1.03%
Signal Update
Today's recommendation from our system is to STAY LONG. The previous BUY signal was issued on 14.03.2025, 10 days ago, when the stock price was 10.98. Since then, NAS.OL has risen by +4.97%.
Market Outlook
You may relax since our STAY LONG position is secure. The share price is currently above the confirmation level, providing us with the opportunity to allow profits to continue running. The recent market activity doesn't cast serious doubt on the prudence of taking long positions.
Redigert 24.03.2025 kl 22:03
MorganKane
I går kl 08:57
2289
Hva håper vi på torsdag? Rentekutt og dermed mer penger i den norske befolkning til å bruke på ferie og fritid eller ikke kutt og sterkere krone og dermed lavere driftsutgifter?
Gamernrx
I går kl 09:08
2270
Ingen rentekutt. Nordmenn har masse penger uansett. Godt lønnsoppgjør. Renta er heller ikke høy. Vi trenger sterkere krone.
Gamernrx
I går kl 09:09
2335
Er ikke feil å tenke at NAS kan betale ut 2 kr i utbytte neste år basert på driften i år? Her er det bare å holde på aksjene! Cash cow in the making!
Gamernrx
I går kl 09:14
2337
Geir Karlsen har også Norwegian aksjer for millioner. Fredriksen elsker utbytter og vil pushe for det. Begge har egeninteresse av at Norwegian blir en utbytte aksje. Faktisk er Fredriksen en perfekt storaksjonær å ha i Norwegian. Fredriksen er en garantist for saftige utbytter og han har nok direkte nr til Karlsen.
Gamernrx
I går kl 09:17
2336
Hva skal Fredriksen gjøre med alle casha fra GOG salget? Han sitter med milliarder i pengebingen som venter på et storkjøp. Kan det være han kjøper statens andel? Isåfall vil aksjen skyte opp 20-30% bare på det.
NASLover
I går kl 09:26
2311
Det som jeg vet han holder på med kjøpe MOWI og DOF aksjer med begge hender.....begge har plan å dele utbytte i nær fremtid. MOWI skal selge sin forfabrikk divisjon (for ca. 6milliarder NOK) og analytiker forventer at pengene skal brukes å betale som utbytte (ca. 14kr/aksje)
Redigert i går kl 09:27
Ransen
I går kl 09:31
2300
Det er ingen ting som tyder på lavere reiseaktivitet selv med dagens rente. Tvert i mot så er det en vekst på 5% ihht Avinor. Vi må ikke glemme at over halvparten av Norge nyter godt av høy rente, hvilket gir utslag i at denne delen av befolkningen unner seg en ekstra ferie i året.
Nå er dollarkurs og oljepris meget behagelig, og det pågår drastiske tiltak i NAS for å kutte kostnader.
Flyselskaper rundt oss ser økte billettpriser og stiger friskt av den grunn.
Det er lovet utbytte i år. Dette har ikke vært nevnt hvis det var usikkerhet rundt det. Tenker mye er avklart etter generalforsamlingen i mai.
Q1-25 vil være preget av både høy og lav dollarkurs og snitter nok i overkant av 11. Ellers starter året med en gevinst på 570 millioner og en god del fly som ikke ble vinterparkert. I fjor var det over 300 millioner knyttet til klargjøring etter vinterparkering og kursing av personell. Dette er halvert i år, samt at øvrige driftkostnader er fordelt på flere setekilometer. Q1-25 kan for aller første gang komme ut i pluss slik som vi har sett trafikkrapportene til nå i år.
Kursmål medio Juli er 22 kroner. Husene kommer med den samme vurderingen etter Q1.
Det er viktig å ta med at Både Oljepris, euro og dollar akkurat nå er godt under snittet fra i fjor.
Dollar er såklart den største kostnadsposten ved leasing og drivstoff, men så kommer euro da 2/3 av flyene er stasjonert i europa med personale, bakkemannskap og lufthavnavgifter som betales i euro. Det utgjør ca 30 % av totalkostnadene
Nå er dollarkurs og oljepris meget behagelig, og det pågår drastiske tiltak i NAS for å kutte kostnader.
Flyselskaper rundt oss ser økte billettpriser og stiger friskt av den grunn.
Det er lovet utbytte i år. Dette har ikke vært nevnt hvis det var usikkerhet rundt det. Tenker mye er avklart etter generalforsamlingen i mai.
Q1-25 vil være preget av både høy og lav dollarkurs og snitter nok i overkant av 11. Ellers starter året med en gevinst på 570 millioner og en god del fly som ikke ble vinterparkert. I fjor var det over 300 millioner knyttet til klargjøring etter vinterparkering og kursing av personell. Dette er halvert i år, samt at øvrige driftkostnader er fordelt på flere setekilometer. Q1-25 kan for aller første gang komme ut i pluss slik som vi har sett trafikkrapportene til nå i år.
Kursmål medio Juli er 22 kroner. Husene kommer med den samme vurderingen etter Q1.
Det er viktig å ta med at Både Oljepris, euro og dollar akkurat nå er godt under snittet fra i fjor.
Dollar er såklart den største kostnadsposten ved leasing og drivstoff, men så kommer euro da 2/3 av flyene er stasjonert i europa med personale, bakkemannskap og lufthavnavgifter som betales i euro. Det utgjør ca 30 % av totalkostnadene
Redigert i går kl 09:46
Gamernrx
I går kl 09:36
2296
Dette er helt riktig. Du har en stor andel pensjonister og vanlig folk med stor formue som ikke investerer i aksjer eller crypto. De nyter godt av innskuddsrenter. Pensjonister som er gjeldsfrie drar inn kroner nå på renter. De reiser også ofte i ukedagene.
MorganKane
I går kl 09:59
2254
Helt uenig.
Hvis man setter ned renten vil dette være svært positivt for etterspørselssiden. Dette gjelder ikke bare for Norwegian, men for alle som selger noe.
Hvis man ikke setter ned renten tror jeg imidlertid at styrking av krona vil gjøre at Norwegian reagerer anderledes enn resten av markedet. De fleste større selskap tapre på styrket krone (hvis inntekt i dollar), mens Norwegian tjener rått på det.
Hvis man setter ned renten vil dette være svært positivt for etterspørselssiden. Dette gjelder ikke bare for Norwegian, men for alle som selger noe.
Hvis man ikke setter ned renten tror jeg imidlertid at styrking av krona vil gjøre at Norwegian reagerer anderledes enn resten av markedet. De fleste større selskap tapre på styrket krone (hvis inntekt i dollar), mens Norwegian tjener rått på det.
Gamernrx
I går kl 10:06
2306
Hvis norske kroner svekker seg igjen har Norwegian økte kostnader. Nordmenn reiser ikke mindre pga 0.25% rente opp eller ned. Som det ble sagt over her har også pensjonister nå større betalingsevne med høye renter. Pensjonister og folk med formue reiser mye mer enn nyetablerte.
Gamernrx
I går kl 10:10
2301
Nå er Norwegian også store på direkte ruter fra Stockholm. Renta i Sverige er allerede 2.5%.
Gamernrx
I går kl 10:26
2408
De er vel også ENDA større på ruter fra København? Renta i EU er 2.5%. Norwegian er et nordisk flyselskap og rentene i Norge har ikke så mye å si som folk tror.
Redigert i går kl 10:26
Fjellbris
I går kl 10:26
2532
Enig i det, styringsrenten har lenge vært på 4,5 og folk har ikke reist mindre av den grunn, noe trafikk tall NAS januar og februar er et godt eks på med økning 11-12% vs LY. Skulle styringsrenten komme opp på 6-7% er det annerledes, men ikke noe tyder på det. Styrket kronekurs og USD mellom 10 og 10,5 ut året vil derfor bety mye mer for NAS, vil da utgjøre +/- en milliard ekstra på bunnlinja.
PS - husk også at nåværende rente 4,5 er et meget godt tegn på at norsk økonomi og næringsliv går meget godt, lav arbeidsledighet mm., som igjen også bidrar til økt aktivitet, møter, konferanser og reisevirksomhet da både privat, næringsliv og det offentlige.
PS - husk også at nåværende rente 4,5 er et meget godt tegn på at norsk økonomi og næringsliv går meget godt, lav arbeidsledighet mm., som igjen også bidrar til økt aktivitet, møter, konferanser og reisevirksomhet da både privat, næringsliv og det offentlige.
Redigert i går kl 10:32
Gamernrx
I går kl 10:28
2541
Jepp og som jeg sier. Norwegian er store på direkteturer fra København og Stockholm. Der er rentene 2.5%. Lønnsoppgjør og at folk faktisk har jobb er viktigere.
Fjellbris
I går kl 10:29
2529
Takk for meget godt innlegg Ransen.
Jeg tror også på kurs +/- kr 20 i løpet av Q3. Håper imidlertid du får rett, ref. « Kursmål medio Juli er 22 kroner. Husene kommer med den samme vurderingen etter Q1.»👍
Jeg tror også på kurs +/- kr 20 i løpet av Q3. Håper imidlertid du får rett, ref. « Kursmål medio Juli er 22 kroner. Husene kommer med den samme vurderingen etter Q1.»👍
Fjellbris
I går kl 10:37
2508
La oss håpe Andreassen får rett, 4 rentekutt og USD i 9👌
…….
Venter dollaren ned til 9 kroner
En voldsom dollarsvekkelse vil bane vei for fire norske rentekutt i år, tror Jan L. Andreassen, Eika Gruppen. – Rentebaner har liten verdi.
https://www.finansavisen.no/finans/2025/03/25/8252403/jan-l.-andreassen-kraftig-dollarfall-baner-vei-for-fire-norske-rentekutt
…….
Venter dollaren ned til 9 kroner
En voldsom dollarsvekkelse vil bane vei for fire norske rentekutt i år, tror Jan L. Andreassen, Eika Gruppen. – Rentebaner har liten verdi.
https://www.finansavisen.no/finans/2025/03/25/8252403/jan-l.-andreassen-kraftig-dollarfall-baner-vei-for-fire-norske-rentekutt
Redigert i går kl 10:38
Hardly
I går kl 11:10
2511
Uansett hadde det lønt seg i år å sette pengene på høyrente konto i banken fremfor å kjøpe aksjer i Norwgian.
Kurs pr 2 januar var 11,39. Det er vel sånn omtrent 3% avkastning til nå.
Høyrente konto 4,60%.
Kurs pr 2 januar var 11,39. Det er vel sånn omtrent 3% avkastning til nå.
Høyrente konto 4,60%.
Fjellbris
I går kl 11:20
2482
Ja, dersom tidshorisonten mtp pengeplasseringen var 3 måneder. Dersom den var 12 mnd.++, ja da er det litt tidlig å konkludere. Husk også mulig utbytte som heller ikke er med i din avkastnings beregning.
Hardly
I går kl 11:26
2492
Utbytte har ingen ting med avkastning å gjøre. Får du 2 kr i utbytte så skrives kursen ned med 2 kr og du er like langt. Du har ikke flere kroner etter utbytte.
Hadde heller sett at selskapet kjøpte tilbake aksjer fremfor utbytte. Dette er en mye større trigger for kursøkning.
Hadde heller sett at selskapet kjøpte tilbake aksjer fremfor utbytte. Dette er en mye større trigger for kursøkning.
Bullen
I går kl 11:43
2467
Ja, kursen detter som regel umiddelbart etter utbytte. Gode aksjer forsetter likevel vandringen nordover.
Du kan jo spørre Fredriksen om poenget med utbytte 🤑
Du kan jo spørre Fredriksen om poenget med utbytte 🤑
bassebasse
I går kl 11:50
2446
Jeg tror renta skal ned på torsdag... Norge bank vil ha stark $og euro.... 65 /børs er i valuta... Så dem tenke olje fondet og eqinord Aker BP og fisk... Den tjene penger... For vanlig folk dem dritter iiiii... Dollar kommer fort under 10kr... Heia trump
Redigert i går kl 11:51
Fjellbris
I går kl 12:00
2419
La oss nå se hva som skjer mtp utbytte, er jo ikke helt avklart.
Jeg har forøvrig sittet i GOGL siden den sto i kr 40, GOGL betalte ut masse utbytter i alle år (som FRO) og kursen var på et tidspunkt oppunder 150. Selv om NAS skulle falle noe etter utbytte utbetaling, kan den selvfølgelig fortsatt doble seg fra kr 12 om det er kursen den står i når utbytte kr 2 utbetales. Hva du tjener på din investering må også sees i sammenheng med tidshorisonten din, tenker du 3-6 måneder er det noe helt annet vs om du er langsiktig investor.
Jeg har forøvrig sittet i GOGL siden den sto i kr 40, GOGL betalte ut masse utbytter i alle år (som FRO) og kursen var på et tidspunkt oppunder 150. Selv om NAS skulle falle noe etter utbytte utbetaling, kan den selvfølgelig fortsatt doble seg fra kr 12 om det er kursen den står i når utbytte kr 2 utbetales. Hva du tjener på din investering må også sees i sammenheng med tidshorisonten din, tenker du 3-6 måneder er det noe helt annet vs om du er langsiktig investor.
Redigert i går kl 12:04
Fjellbris
I går kl 12:06
2390
Hva du tjener på din investering må også sees i sammenheng med tidshorisonten din, tenker du 3 måneder som du brukte i ditt eks over er det noe helt annet vs om du er litt mer langsiktig investor.
Ransen
I går kl 12:18
2331
Aksjer er som lotto. Man vet ingen ting sikkert. Derimot i aksjer så har man noen ledetråder på hvordan dette kan gå. I fjor på denne tiden sto kursmålene i kø og aksjen gikk deretter. I år er det vel ikke kommet ett ordentlig kursmål, men Robert Næss i Nordea har Norwegian på topp 3 og mener at dette kan bli årets overraskelse.
Siden 80% av markedet er private kunder og disse fortsatt har lyst å reise, både inn og ut av landet så kan ikke dette bli så gærnt gitt at det ikke inntrer en ny krig eller pandemi.
Men hvis man ikke gambler, så kommer man ingen vei.
Det er uhyre små endringer som påvirker stort. Tar man kronekursen dag for dag og time for time, så utgjør dagens styrking av krona ca 5 millioner i besparelser for NAS.
Siden 80% av markedet er private kunder og disse fortsatt har lyst å reise, både inn og ut av landet så kan ikke dette bli så gærnt gitt at det ikke inntrer en ny krig eller pandemi.
Men hvis man ikke gambler, så kommer man ingen vei.
Det er uhyre små endringer som påvirker stort. Tar man kronekursen dag for dag og time for time, så utgjør dagens styrking av krona ca 5 millioner i besparelser for NAS.
Redigert i går kl 12:22
Ransen
I går kl 13:07
2222
Ser ikke ut til at Oslo børs lider av at dollaren faller og krona styrkes. Tvert i mot.
Nå tror jeg det bare er å henge seg på NAS aksjen. Bruk ett øye i glasskula og tenk selv....
Kun to dager i 2024 var dollaren lavere enn i dag med hhv 10,40 og 10,45
Nå tror jeg det bare er å henge seg på NAS aksjen. Bruk ett øye i glasskula og tenk selv....
Kun to dager i 2024 var dollaren lavere enn i dag med hhv 10,40 og 10,45
Redigert i går kl 13:09
laser
I går kl 13:25
2174
Gjorde meg noen tanker. Kom gjerne med innspill og tanker.
2024 resultatet ble bl.a preget av kostnadsøkninger og et kostbart lønnsoppgjør, betydelig oppbygging av mannskap, baseomlegginger. Driftsresultatet landet på 1.873 MNOK. Dette representerte betydelig negativt avvik fra guidet resultat. Legger vi dette resultatet på 1.873 mill til grunn som et basisresultat også for 2025 - og så justerer det for enkelte parametre, så kan vi se konturen av et 2025 resultat.
Tar her ikke inn virkningen av X programmet - fordi innholdet er lite kjent.
Vi vet om besparelsene ved kjøp av 10 leasede fly som gir en engangs effekt på 570 mill og årlig effekt på 200 mill.
Så til antagelsene - dollar og olje. 1% endring i oljeprisen slår ut med 34 mill på resultat. Snitt oljepris 2024 var 80 dollar og med en antagelse om 5% nedgang til snitt på 76 dollar. Resultatmessig innbærer det 170 mill i besparelse. Olje er volatilt, så endringene kan bli større, særlig hvis krigene i Ukraina og Midtøsten sluttes.
Snitt dollarkurs 2024 var 10,75 og så langt tyder mye på kronestyrking og et snitt for 2025 på 10,50 altså 2,38 % styrking fra 24 snittet ( kanskje vel hårete) vil innebære 326 mill i besparelse.
Og tar vi med anken av miljøavgiftene og antar at saken blir retteført i år og vinnes, innebærer det reversering av utgift på 400 mill og inntektsføring ca 100 mill i renter.
Legger vi dette sammen, kommer vi til 3639. Selv uten rettssaken burde man komme over 3 mrd i driftsresultat.
Om alt er endring i driftsresultat eller endring i balanse, vet ikke jeg, men at man styrer mot et 2025 resultat som topper guidingen fra 2024 fremstår for meg som ganske klart, og dermed beste resultat noensinne.
Og dette legger basis for solide utbytter både i år, basis allerede avsatte midler for tidligere år og utbytte til neste år av 25 resultatet.
2024 resultatet ble bl.a preget av kostnadsøkninger og et kostbart lønnsoppgjør, betydelig oppbygging av mannskap, baseomlegginger. Driftsresultatet landet på 1.873 MNOK. Dette representerte betydelig negativt avvik fra guidet resultat. Legger vi dette resultatet på 1.873 mill til grunn som et basisresultat også for 2025 - og så justerer det for enkelte parametre, så kan vi se konturen av et 2025 resultat.
Tar her ikke inn virkningen av X programmet - fordi innholdet er lite kjent.
Vi vet om besparelsene ved kjøp av 10 leasede fly som gir en engangs effekt på 570 mill og årlig effekt på 200 mill.
Så til antagelsene - dollar og olje. 1% endring i oljeprisen slår ut med 34 mill på resultat. Snitt oljepris 2024 var 80 dollar og med en antagelse om 5% nedgang til snitt på 76 dollar. Resultatmessig innbærer det 170 mill i besparelse. Olje er volatilt, så endringene kan bli større, særlig hvis krigene i Ukraina og Midtøsten sluttes.
Snitt dollarkurs 2024 var 10,75 og så langt tyder mye på kronestyrking og et snitt for 2025 på 10,50 altså 2,38 % styrking fra 24 snittet ( kanskje vel hårete) vil innebære 326 mill i besparelse.
Og tar vi med anken av miljøavgiftene og antar at saken blir retteført i år og vinnes, innebærer det reversering av utgift på 400 mill og inntektsføring ca 100 mill i renter.
Legger vi dette sammen, kommer vi til 3639. Selv uten rettssaken burde man komme over 3 mrd i driftsresultat.
Om alt er endring i driftsresultat eller endring i balanse, vet ikke jeg, men at man styrer mot et 2025 resultat som topper guidingen fra 2024 fremstår for meg som ganske klart, og dermed beste resultat noensinne.
Og dette legger basis for solide utbytter både i år, basis allerede avsatte midler for tidligere år og utbytte til neste år av 25 resultatet.
laser
I går kl 14:07
2080
Ja 2024 var et år med utgifter i bøtter og spann - men selve kjøpsprisen er vel balanseført. Men selve prosess kostnadene ligger kanskje i regnskapet.
Likefullt - 2024 regnskapet bør overstiges med svært klar margin
Likefullt - 2024 regnskapet bør overstiges med svært klar margin
Gamernrx
I går kl 14:31
2022
Med dollaren 10% ned siden janaur blir 2025 et fest år for Norwegian! Oljepris er også ned. Men enda mer ned i Norske kroner. Kosten til Norwegian er helt rå nå. BILLIGERE valuta og flere nordmenn har rå til ferie!
Fjellbris
I går kl 14:48
1971
Jeg anslo konservativt rund 3 milliarder sist uke, men kan godt være du går helt rett mtp 3,6. Med utvikling USD og oljepris vi nå ser, trafikkvekst, besparelse kjøp fly 570 mill, prosjekt X som garantert vil gi besparelser, full effekt Widerøe og stordriftsfordeler hele 2025, tror jeg resultatet vil havne mellom 3-4 milliarder, og enig med deg da også «på oversiden» av dette😀
Gamernrx
I går kl 15:44
1818
Børsverdien er bare 11 milliarder😂😂 Her kommer en kraftig reprising. Hold dere fast. 20%+ dagene er rett rundt hjørnet.
Ransen
I går kl 15:49
1793
Price /Earnings på 5,9. Burde vært P/E på 10 med tanke på kontantbeholdningen per 31/12-24
Fjellbris
I går kl 16:34
1689
Happy i dag da NASLover med opptur til 11,91 /+3,5% på høyt volum , eller tror du som på fredag at det ble satt ny short også i dag?
NASLover
I går kl 16:46
1646
Ingen tvil at alle ønsker opptur men det har vært så irriterende at man blir frustrerende etter å se på seneste utviklingen
Gamernrx
I går kl 17:12
1587
Hva er greia med å frykte en short? Håper en idiot kommer inn her å shorter stort. Da skal du se den fly som en rakett når idioten må dekke inn shorten fordi han bomma totalt.
Singa
I går kl 17:35
1527
Vi er så vidt over kanten 11.88, om den klatrer videre vilket jag tror den gjör og det understöttes også av teknins analyse. Har vi 12.5 fredag efta?
bassebasse
I går kl 18:36
1420
Festen har startet... Dollar håper snart undre 10kr.....men renta skal ned på torsdag... Hvorfor... Norges bank tenker på børs som selger med dollar og passer ikke svak dollar... Alle med olje og fisk taper store summer med dollar under 10kr... Heia nas sier jeg