Diskusjon omkring Questerres vei framover
1013
12.03.2025 kl 15:16
5773
Boei skrev Der var GE tilbake gitt.
yes lad os få admin til at slette ham.
uptrade
12.03.2025 kl 15:26
5736
Quebec ministers current and former have said the province might now support liquified natural gas (LNG) projects, backing off their previous rock-ribbed opposition to such developments.
https://thelogic.co/news/canada-trade-war-pipelines/
https://thelogic.co/news/canada-trade-war-pipelines/
Redigert 12.03.2025 kl 15:26
Du må logge inn for å svare
mofi1
12.03.2025 kl 15:27
5725
1013 skrev yes lad os få admin til at slette ham.
Hvorfor det, 1013?
Redigert 12.03.2025 kl 15:28
BeffJezos
12.03.2025 kl 15:34
5761
Boei skrev Der var GE tilbake gitt.
Googleearth var vel en av få jeg syntes hadde noe relevante innlegg. Kanskje litt vel pessimistisk og forsiktig til tider. Men det skjønner jeg veldig godt om man vært lenge i aksjen.
Jag är för övrigt svensk och är inte han. Det är ju bara att se på att min konto inte är ny.
Har selv tru på at det går veien for QEC og sitter på en veldig stor investering her. Skal du gjøre en syk gevinst på en aksje så må du ha investert i forkant. Før ryktene, før nyhetene. Når dem positive nyhetene og signalene har kommet er det oftest for seint allerede.
Jag är för övrigt svensk och är inte han. Det är ju bara att se på att min konto inte är ny.
Har selv tru på at det går veien for QEC og sitter på en veldig stor investering her. Skal du gjøre en syk gevinst på en aksje så må du ha investert i forkant. Før ryktene, før nyhetene. Når dem positive nyhetene og signalene har kommet er det oftest for seint allerede.
1013
12.03.2025 kl 16:00
5669
mofi1 skrev Hvorfor det, 1013?
hvis man har 3 profiler så må man have en agenda som ikke er tilladt.
Peter Sellers
12.03.2025 kl 17:44
5476
@BeffJezos, aldri for sent men det blir som regel litt dyrere!! :))
Peter Sellers
12.03.2025 kl 17:46
5467
uptrade skrev 3 profiler 3 forskjellige steder er noe helt annet.
@uptrade nei han brukte googleearth11 også på Shareville så ikke et annet nick der!!
Forsiktig
12.03.2025 kl 18:39
5349
Marerittet er om google egentlig var han SteveX fyren i forkledning.
fjellape
12.03.2025 kl 22:44
4874
Har skedulert et søk som sjekker for politiske nyheter kl 21:
As of March 12, 2025, there have been no new developments in the past 24 hours regarding political issues in Quebec that might lift the ban on local gas production or impact Questerre Energy Corporation's operations. The most recent significant update occurred in February 2025, when Quebec's Environment Minister, Benoit Charette, indicated that the provincial government is open to reconsidering major energy infrastructure projects, including liquefied natural gas (LNG) and oil initiatives, in response to external political pressures.
This potential policy shift marks a departure from Quebec's previous stance, which included legislative measures such as Bill 21 that effectively banned oil and gas production within the province. Additionally, in January 2024, the Quebec Superior Court suspended certain provisions of Bill 21, allowing companies like Questerre to maintain their legal rights during ongoing judicial proceedings.
Given the absence of recent updates, the situation remains unchanged since the February announcement.
As of March 12, 2025, there have been no new developments in the past 24 hours regarding political issues in Quebec that might lift the ban on local gas production or impact Questerre Energy Corporation's operations. The most recent significant update occurred in February 2025, when Quebec's Environment Minister, Benoit Charette, indicated that the provincial government is open to reconsidering major energy infrastructure projects, including liquefied natural gas (LNG) and oil initiatives, in response to external political pressures.
This potential policy shift marks a departure from Quebec's previous stance, which included legislative measures such as Bill 21 that effectively banned oil and gas production within the province. Additionally, in January 2024, the Quebec Superior Court suspended certain provisions of Bill 21, allowing companies like Questerre to maintain their legal rights during ongoing judicial proceedings.
Given the absence of recent updates, the situation remains unchanged since the February announcement.
Redigert 12.03.2025 kl 22:46
uptrade
12.03.2025 kl 23:42
4736
https://www.democraticunderground.com/108712671
Ps.
Fullt av ads, men mye er klippet fra artikkelen bak betalingsmur:
https://www.theglobeandmail.com/opinion/article-donald-trump-has-deprived-quebec-sovereigntists-of-their-strongest/
Ps.
Fullt av ads, men mye er klippet fra artikkelen bak betalingsmur:
https://www.theglobeandmail.com/opinion/article-donald-trump-has-deprived-quebec-sovereigntists-of-their-strongest/
Redigert 12.03.2025 kl 23:43
mofi1
13.03.2025 kl 11:08
4359
Jeg synes Googleearth11, hadde mange viktige påpekninger, har han vært ærlig med at han var og er fullt lasta, og således ikke seilt under falskt flagg, håper jeg vi hører fra ham igjen evt. med et nytt nick.
Redigert 13.03.2025 kl 11:09
Viti
13.03.2025 kl 11:15
4359
Når Teigland postet at han skulle ha intervju med MB i løpet av veka, sendte eg mail til Jason om dette var korrekt. Har ikkje fått svar. Og magefølelsen min sier at Teigland har nok ein gong gjort eit stunt i gråsona, og at dette intervjuet vil aldri finne sted. Håper eg tek feil.
uptrade
13.03.2025 kl 11:17
4371
Teigland har svart at det er ikke hans ansvar for publisering av intervjuet, men en av kollegaene hans. Så vi får vente å se.
Storms
13.03.2025 kl 11:32
4347
Jason plejer at svare så det det kan være rigtig, vi ser… Nu får Canada ny liberal primær i morgen så forventer jeg mig tingene vil rulle hurtigt. Canada har travlt…
trani
13.03.2025 kl 11:53
4288
Noen skal vist ut før den store børs stormen inntreffer..
How low can QEC go...?
How low can QEC go...?
Redigert 13.03.2025 kl 12:00
Fjellbris
13.03.2025 kl 16:04
3681
Jensi skrevInnlegget er slettet
Kjøp heller de 409000 på 2,1, en stor post der på rundt 400.000 aksjer som trolig er lagt ut for å presse ut nervøse småaksjonærer.
I april dobles produksjonen folkens, og vi venter stadig på melding fra dommeren (utrolig hvor lang tid det tar…🤔), og eventuelt også en positiv nyhet fra Quebec mtp. utvinning allikevel.
Doblet produksjon f.o.m. april forsvarer uansett kurs kr. 3-4.
I april dobles produksjonen folkens, og vi venter stadig på melding fra dommeren (utrolig hvor lang tid det tar…🤔), og eventuelt også en positiv nyhet fra Quebec mtp. utvinning allikevel.
Doblet produksjon f.o.m. april forsvarer uansett kurs kr. 3-4.
Storms
13.03.2025 kl 16:10
3625
Vil heller ikke gamble med QECaktier nu, meget kan ske i denne periode…
Ikke_viktig
13.03.2025 kl 16:13
3607
Men Trump kjører jo verdensøkonomien i dass. Da går vel QEC konk? Selg nå og redd penga dine...
Trollveggen
13.03.2025 kl 16:46
3493
Gjevlig så desperat du er for å få kjøpt deg inn da.! Begynner det å brenne på dass for deg, fordi du solgte deg ut for tidleg😂
Phantomas
13.03.2025 kl 18:26
3230
Jeg har full forståelse for at G11 til slutt ble møkka lei av å påpeke hver eneste dag flere ganger i timen at Québec har nasjonal eierskap og full råderett over sine egne naturgitte energiressurser. I så måte kan Canada ikke overkjøre Québecs energipolitikk som enkelte på tråden fortsatt hevder uten at G11 lenger gidder å korrigere dem.
Edited
korrigere
Edited
korrigere
Redigert i går kl 07:57
OSEBX
13.03.2025 kl 18:42
3177
Joda, vi vet alle det som du skriver, og som også G11 terpet på, at det er frakingforbud og at Quebecs befolkning stort sett er "grønne i hodet". Men med Trump har realpolitikken endret seg fundamentalt, og da kan deres verdensbilde også snart snu 180 grader, tror jeg meget sterkt på. Time will vise.
Yzf R1
13.03.2025 kl 19:02
3109
Nettopp det er lov til ha forskjellige meninger men det var jo ikke snakkom med ge11 man hadde jo ikke før sagt et lite pip før det var forbudt å fracke selv om det kun var snakk om et lite håp fler brukere nevnte men det var ikke snakk om han sko ha rett han ,i tilegg kommene flere kommentarer til noen brukere som ikke hang på grip dr admin skulle vært inne.
Nei takke meg foruten,på gjenhør når det er noe nytt i horisonten
Nei takke meg foruten,på gjenhør når det er noe nytt i horisonten
Fjellbris
13.03.2025 kl 22:45
2556
OPC1000 skrev Aksjekursen er egentlig mye høyere - men presses ned.
Du henger her inne fortsatt selv om du har solgt deg ut?🤔
OPC1000
13.03.2025 kl 23:09
2493
smoke skrev fikk du solgt deg ut på 1.80? ;D
Jeg har tidligere opplyst at jeg kom meg ut på et snitt i underkant av 2.30.
Ja, det er interessant å følge med her inne. Utelukker ikke at jeg kjøper meg inn igjen hvis kursen blir lav nok.
Ja, det er interessant å følge med her inne. Utelukker ikke at jeg kjøper meg inn igjen hvis kursen blir lav nok.
Phantomas
I går kl 07:46
2073
Man kan ha meninger om så mangt. Men på et aksjeforum bør meningene være bedre begrunnet enn at flere har et lite håp om at fracking blir tillatt. Selv på Qec trådene som er gjennomsyret av tro, håp og kjærlighet, bør det være rom for kritiske holdninger som ikke passer alle like godt.
Redigert i går kl 09:12
Fjellbris
I går kl 10:05
1755
Nei, skjønner veldig godt du ønsker deg inn igjen, ikke godt å legge seg uten QEC aksjer i disse tider.
Phantomas
I går kl 10:28
1680
Jeg sover godt uten Qec aksjer i disse tider…
Redigert i går kl 10:30
Fjellbris
I går kl 10:40
1638
Det er godt å høre. Og, happy hunting mtp billige QEC aksjer. Men, er kanskje litt surt etter en god natts søvn å våkne opp til en av mange meldinger vi venter på i disse tider. Da kan jakten på ører fort endre seg til jakten på kroner.
meskar
I går kl 10:41
1631
Phantomas skrev Jeg sover godt uten Qec aksjer i disse tider…
Hvorfor er du her da hele tiden?🤔
risksøker
I går kl 10:43
1620
Phantomas skrev Jeg sover godt uten Qec aksjer i disse tider…
På min AI leser jeg nå følgende;
Det er bevegelse i Quebec rundt tillatelse for olje og gas prosjekter. provincen har tradisjonelt vært motstander av slike prosjekter, men nyligepolitiske og økonomiske endringer har ført til en mer åpen holdning. quebecs miljøminister Benoit Chartte uttalte i feb. 2025at provincen kan være åpen for å gjenåpna to tidligere avviste prosjekter, Energy East-rørledningen og GNL Quebec dersom miljø hensyn blir ivaretatt.
dette skyldes delevis presset fra Trumps politikk, som har skapt økonomisk usikkerhet i regionen og økt behovet for energisikkerhet og økonomosk vekst.
Denne utviklingen markerer en mulig endring i Quebecs strenge miljøpolitikk men det er fortsatt uklart hvordan dette vil balansere med provinsens miljømål.
Det er bevegelse i Quebec rundt tillatelse for olje og gas prosjekter. provincen har tradisjonelt vært motstander av slike prosjekter, men nyligepolitiske og økonomiske endringer har ført til en mer åpen holdning. quebecs miljøminister Benoit Chartte uttalte i feb. 2025at provincen kan være åpen for å gjenåpna to tidligere avviste prosjekter, Energy East-rørledningen og GNL Quebec dersom miljø hensyn blir ivaretatt.
dette skyldes delevis presset fra Trumps politikk, som har skapt økonomisk usikkerhet i regionen og økt behovet for energisikkerhet og økonomosk vekst.
Denne utviklingen markerer en mulig endring i Quebecs strenge miljøpolitikk men det er fortsatt uklart hvordan dette vil balansere med provinsens miljømål.
Redigert i går kl 10:53
mofi1
I går kl 10:47
1592
meskar skrev Hvorfor er du her da hele tiden?🤔
Ja, tydeligvis mange som ikke eier aksjer i Qec her inne, men som likevel har stort behov for å uttrykke sine meninger om veien videre:-)
RGTBJØRN
I går kl 10:50
1579
Fjellbris skrev Du henger her inne fortsatt selv om du har solgt deg ut?🤔
Åpentlyst at vil inn igjen, hvis ikke er det ingen vits å følge selskapet , Slik er det vil bli løpende etter. Skjønner ikke logikken å sitte å vente da med rette meldinger vil kursen stå i mange kroner over dagens nivå over natta,løpende etter
Fjellbris
I går kl 11:01
1530
Marck Carney overtar i dag for Trodeau, og han har vært krystallklar ovenfor Trump at Canada ikke er til salgs. Som tidligere sentralbanksjef ser han nok også behovet, ikke minst også mtp. økonomi og arbeidsplasser, at Canada og Quebec nå må gjøre seg minst mulig avhengig av USA fremover. Trump har endrer gode relasjoner USA tidligere har hatt til sin gode og vennlige nabo Canada, samt EU mfl. Det siste Quebec/Canada nå trenger midt inni handelskrigen med USA (kun tapere som alle vet, 25% toll er katastrofe for næringslivet i Canada) er å måtte betale ut enorme summer i erstatning til alle energiselskaper etter forbud utvinning som kom i 2028, vs heller utvinne og skape enorme inntekter, skatter og arbeidsplasser. Og ikke minst, produsere selv, kutte ut mest mulig fra USA, hører de allerede oppfordrer folk ikke feriere i USA osv. Har vært på ferie i USA 5-6 ganger, vi kommer heller ikke til å dra tilbake dit så lenge Trump og Musk holder alene hjemme fest i det hvite hus….
trani
I går kl 11:09
1491
Like før det utløser et kjøpssignal her folkenz...!
https://www.norskbulls.com/SignalPage.aspx?lang=en&Ticker=QEC.OL
Noen som tørr å stå utenfor før helgen?`
Til mandagen kan det smelle godt her..
https://www.norskbulls.com/SignalPage.aspx?lang=en&Ticker=QEC.OL
Noen som tørr å stå utenfor før helgen?`
Til mandagen kan det smelle godt her..
Phantomas
I går kl 17:35
1032
Fin situasjonsanalyse. Men jeg savner konklusjonen. Men nå vet vi ikke hva du spurte om. Kanskje du skulle spurt mer direkte om hvilke av disse 2 energistrategiene er mest formålstjenlig for Québec i dagens situasjon med Trump som president i USA og høyere tollsatser?
1) Endre energipolitikk fra fornybar energi til fossil energi ved å åpne opp for utvinning av gass og olje og fracking?
2) Beholde nåværende satsing innen fornybar energi og importere nødvendig naturgass fra Alberta?
1) Endre energipolitikk fra fornybar energi til fossil energi ved å åpne opp for utvinning av gass og olje og fracking?
2) Beholde nåværende satsing innen fornybar energi og importere nødvendig naturgass fra Alberta?
Redigert i går kl 17:37
Phantomas
I går kl 17:44
991
zzzzzz
Dobbel postering
Dobbel postering
Redigert i går kl 17:49
Phantomas
I går kl 17:59