Diskusjon omkring Questerres vei framover

Slettet bruker
QEC 30.01.2025 kl 14:17 137657

Starter en ny trÄd, da den gamle begynner Ä bli utdatert og full.
Storms
14.03.2025 kl 18:24 5486

Trani du en mĂŠrkelig fisk, QEC dommedag her og der -langt ned, skriver du og sĂ„ gudhjĂŠlpe mig har du kĂžbt 😄
Jensi
14.03.2025 kl 18:44 5437

Han er ogsÄ i filteret her hos mig
Phantomas
14.03.2025 kl 18:51 5413

Trani forbeholder seg til sin tolking av TA mens andre satser pÄ hÄp, tro og kjÊrlighet.
Storms
14.03.2025 kl 20:27 5213

Logik har mange ansigter men gÄ ikke i hÄnd med tro, hÄb og kÊrlighed

Phantomas
14.03.2025 kl 20:35 5174

NĂ„ er jeg interessert i Ă„ hĂžre om din logikk. FĂ„ hĂžre.

Storms
14.03.2025 kl 21:24 5064

Ang Canada sÄ siger min logik nu at Canada har dummet sig gevaldig med at satse pÄ handelsaftalen med USA.
Men dengang den blev oprettet var det logisk -et klogt trĂŠk i at skabe et handelsfĂŠlleskab.

Men logikken har det med at forandre sig efter omstÊndigheder sÄ nu skal Canada hurtigt som muligt gÞre sig mindre sÄrbar, noget min logik siger sker snart, nu hvor en ny regering idag er pÄ plads som er bemyndiget til at tage hurtige Êndringer og beslutninger.
Trump er total utilregnelig sÄ Canada mÄ reagere sidelÞbene med de aftaler de har.

Min logik lige nu ang Quebec er at ting mÄ ske hurtigt man er sÄrbar her og forskellige sikkerhedstiltag mÄ gÞres, sÄ hvorfor fx ikke klargÞre de 10 brÞnde som QEC har tÊt pÄ pipeline og bruge dem som backup eller bidrage til energiforsyningen billigt og nemt.
De skal ikke bores men er boret og kan hurtigt indgÄ her. MiljÞet er berÞrt men hvad jeg ved udgÞr disse brÞnde ikke en miljÞrisiko selv nu.

Om ankesagen gÄr QECs vej sÄ er dette bestemt ikke en umulighed. Dommen er bliver vigtig pejlemÊrke hvilken retning det gÄr med logikken.

Forandringer render fra lovgivningen -det gÄr ekstrem hurtig lige nu sÄ der er ikke tid til uendelige diskutioner nu i krisetid rykker man sammen om det som er logisk for Canada.
Bliver int hvad som kommer her

mekaniker1
14.03.2025 kl 22:01 4971

Den som klÞr seg i rÊva kan tjene pÄ qec. Hver gang den stiger klÞr jeg meg i rÊva.
Hjelper ikke Ă„ klĂž seg i hugge.
Redigert 14.03.2025 kl 22:02 Du mÄ logge inn for Ä svare
Sunrise
14.03.2025 kl 22:09 4937

Var mye bra logikk her, hÄper det slÄr til. Vil nok hjelpe godt om anken gÄr i Questerre's favÞr, de bruker god tid pÄ anken der borte i Quebec.
Trollveggen
14.03.2025 kl 22:16 4909

Du mÄ vera forsiktig i framtida da, sÄ ikkje heile armen forsvinner inn i rÊvholet.
Phantomas
14.03.2025 kl 23:14 4755

Mer konkret skal jeg utfordre din logikk ved Ä stille fÞlgende spÞrsmÄl.

Hvilke av disse 2 energistrategiene er mest formÄlstjenlig for Québec i dagens situasjon med Trump som president i USA og hÞyere tollsatser?

1) Endre energipolitikk fra fornybar energi til fossil energi ved Ă„ Ă„pne opp for utvinning av gass og olje og fracking?
2) Beholde nÄvÊrende satsing innen fornybar energi og importere nÞdvendig naturgass fra Alberta?

mekaniker1
14.03.2025 kl 23:22 4738

Ja takk begge deler.
Brum brum.
Phantomas
15.03.2025 kl 08:16 4434

Ja, hadde det bare vÊrt sÄ enkelt. Jeg har konferert med Chat GPT og stilt 3 spÞrsmÄl. Som du ser er Brum-spÞrsmÄlet ogsÄ inkludert.

Hvilke av disse energistrategiene er mest formÄlstjenlig for Québec i dagens situasjon med Trump som president i USA og hÞyere tollsatser?
1) Endre energipolitikk fra fornybar energi til fossil energi ved Ă„ Ă„pne opp for utvinning av gass og olje og fracking?
2) Beholde nÄvÊrende satsing innen fornybar energi og importere nÞdvendig naturgass fra Alberta?
3) Beholde satsingen pÄ fornybar energi og samtidig Äpne opp for utvinning av gass og olje inkludert fracking?

«Anbefaling

Basert pÄ de nÄvÊrende politiske og Þkonomiske forholdene, og i betraktning av klima- og bÊrekraftsmÄlene, virker alternativ 2 (Beholde nÄvÊrende satsing pÄ fornybar energi og importere nÞdvendig naturgass fra Alberta) som den mest formÄlstjenlige strategien for Québec.
Denne tilnĂŠrmingen:
Reduserer miljÞbelastningen ved Ä fokusere pÄ fornybar energi.
Beholder Ăžkonomisk stabilitet gjennom samarbeid med Alberta for gassforsyning ved behov.
Gir et sterkt signal om bÊrekraftig utvikling og styrker Québecs internasjonale klima- og energipolitikk.
Alternativ 1 og 3, som inkluderer Þkt satsing pÄ fossil energi, kan vÊre risikable bÄde pÄ grunn av miljÞmessige bekymringer og usikkerhet i de internasjonale markedene, spesielt i en tid med Þkte handelshindringer og et globalt skifte mot grÞnn energi.»

Redigert 15.03.2025 kl 08:19 Du mÄ logge inn for Ä svare
Kvike11
15.03.2025 kl 09:02 4333

PÄ grund af den meget uro pÄ marked,
sÄ Storms du har ret
toldkrig mellem USA og Canada,
kan der godt ske forandringer i politikken i Quebec
fĂžrst skal Quebec lige tabe ankesagen, og erstatningen bliver en kendsgerning.
SĂ„ kommer alt i spil.
Vi ved med nĂŠsten 100 % sikkerhed, at enten gives der tilladelsen, eller erstatningen
Vi ved de er ved at fordobble deres produktion , hvis ikke allerede
Phantomas
15.03.2025 kl 10:11 4155

Nei, det er ingen grunn til det.
Men du kan stille Chat GPT nÞyaktig det samme spÞrsmÄlet som jeg har stillet. Da fÄr du ogsÄ lest alle avveiningene som ble gjort fÞr endelig anbefaling ble gitt.

Mitt spÞrsmÄl til Chat GPT:
Hvilke av disse energistrategiene er mest formÄlstjenlig for Québec i dagens situasjon med Trump som president i USA og hÞyere tollsatser?
3) Beholde satsingen pÄ fornybar energi og samtidig Äpne opp for utvinning av gass og olje inkludert fracking?
Redigert 15.03.2025 kl 10:22 Du mÄ logge inn for Ä svare
meskar
15.03.2025 kl 11:27 3997

Phantomas.Hva gjĂžr du her?Hvorfor skriver du her hele tiden?
Ikke_viktig
15.03.2025 kl 11:42 3956

Det er mye som kan skje her. Canada kan ende opp i en kraftig handelskrig med USA, noe som vil gÄ sÊrdeles hardt utover Quebec. Kan det tenkes at Quebec derfor ser seg nÞdt til Ä akseptere Ä mÄtte bygge pipelines og LNG-anlegg. Ja, sÄ absolutt. Ikke bare for Ä redde sin egen industri, men ogsÄ for Ä hjelpe de andre delstatene som vil ende opp med olje og gass som enten ikke vil selges til USA, eller ikke fÄr selges til USA. Husk pÄ at alle de andre delstatene er mektig irritert pÄ Quebec for utligningsutbetalingene som de mottar hvert eneste Är fra de andre delstatene. Kanskje kan de finne pÄ Ä hive ut Quebec, hvis de ikke vil vÊre med pÄ Ä bidra til Canadas beste. Presset mot Quebec vil i alle fall bli MASSIVT om Ä Äpne mer opp fremover. Energisikkerhet trumper miljÞpolitikk, det ser vi over alt. Selv i Europa sÄ er det viktig.

SÄ er spÞrsmÄlet hvor fort Canada/Quebec klarer Ä sette i gang. Jeg tror ikke det vil gÄ fort der borte. Det virker som om politikerne der er totalt i villrede og uvillige til Ä ta de nÞdvendige skritt for Ä fÄ fortgang pÄ ting. Det kommer til Ä bite dem bak!

Og vi i Europa er like treige over hele fjÞla. Vi burde storsatset pÄ produksjon av vÄpen i gÄr, men ting gÄr sakte i EU/Europa. Kanskje har politikerne vÄknet, men de jobber jaggu meg ikke spesielt raskt!
Trollveggen
15.03.2025 kl 11:51 3937

Er det sÄ enkelt som Ä sÞke pÄ chatgpt, sÄ har ein svaret 2mnd fram i tid? Er det virkeleg sÄ innsnevret for deg att du trur det?
Anbefaler deg Ä plukke ut hÄret som du har fÄtt i suppen, og komme deg videre.. me har fÄtt med oss att du har oppdaget Chat GPT, men det er nÞdvendigvis ikkje fasiten sjÞlv om det er mykje fornuft i det som stÄr der.
mofi1
15.03.2025 kl 12:55 3822

Ja, det er noe rÞrende naivt over troen pÄ at ChatGPT har alle svarene pÄ hva politikerne i Québec kommer til Ä gjÞre. I tillegg postes bare konklusjoner som passer med egen agenda.

NivÄet pÄ Qec-trÄdene er dessverre sÞrgelig lavt.
Redigert 15.03.2025 kl 17:59 Du mÄ logge inn for Ä svare
OSEBX
15.03.2025 kl 13:12 3784

En bÞr slettes ikke avskrive "troen" i aksjemarkedet. Jeg mener at svÊrt mye av plasseringene i aksjer bunner i TRO. Man tror at et selskap skal finne olje, man tror at et gruveselskap skal finne det edle metallet, man tror at et medisin-selskap skal treffe blink med sin behandling, og man setter sine penger etter det. Det er ikke 100 % sikkert at troen slÄr til, og mange ganger gÄr det dass. Men TROEN pÄ selskapene/prosjektene er en viktig faktor for investeringer, mener nÄ jeg.
trani
15.03.2025 kl 14:04 3667

Blir spennende Ă„ se til mandag og utover uka. Tror man kan glemme pilot.
At den smeller ned, er trolig det mest fornuftigste.
Peter Sellers
15.03.2025 kl 14:45 3575

@trani, jeg bet meg merke i ditt innlegg hvor du skriver: At den smeller ned, er trolig det mest fornuftigste. Hva i all verden er det du mener med det mest fornuftigeste?? Er det sÄ at du mener det er fornuftig at aksjen skal ned, hva har dette med fornuft Ä gjÞre?? Hva slags ordforrÄd du besitter eller formulering kan man stille spÞrsmÄlstegn ved, makan til rÞr du skriver skal man lete lenge etter for her var det ikke mye fornuft!!!
1013
15.03.2025 kl 14:59 3548

trolden trani er der forhÄbentlig ingen der lytter til, han tror han kan skrÊmme folk til at sÊlge, det siger vel alt.
Manon1
15.03.2025 kl 17:45 3271

fantastisk med de som legger ut chatgpt svar her og pĂ„ xi😊😂de mĂ„ vĂŠre stein stokke dum. ser om kveldene pĂ„ xi at de 6-10 som skriver der om kvelden/natten konkurrerer i Ă„ se kunnskapsrike ut, hvor de skinner gjennom at alt de skriver om fakta er hentet fra chatgpt.
Storms
15.03.2025 kl 18:20 3194

Du er inde pÄ et vigtig emne som jeg ikke har omtalt men indrager i det jeg skriver.

NÄr sÄdan en brutal virklighed som vi ser nu og som sikkert var spottet for lÊngst men man hÄbede var en fatamorgana sÄ er den Þkonomiske fordelingen til Quebec et emne som nu mÄ fÄ andre delstater til at fÄ Quebec til at bidrag til energisikkerheden og fremtidig udskibning af dette noget Quebec jo har sagt de er positiv til nu(rÞrledning mv).

Der er en del som skriver at Quebec fÞlger sig selv og det er ogsÄ rigtig.
Men nÄ de andre delstater bidrager med sÄdan er stort belÞb at i denne tid hvor sÄ meget er pÄ spil(tryghed og overlevelse) man nu vil have Quebec til at bidrage ellers stopper de deres bidrag, tror jeg.

Om regeringen ogsÄ kan lÊgge dette pres ved jeg ikke men ting kommer til at ske hvor meget vendes pÄ hoved.
Redigert 15.03.2025 kl 18:22 Du mÄ logge inn for Ä svare
Storms
15.03.2025 kl 18:26 3173

Jeg lag mÊrke til MB nÊvnte at fracking metoder var sÄ meget forbedret at dette ikke er et problem mere angÄende fx rystelser var halveret m.fl.

Dette er jo svért positivt, syntes jeg

Storms
15.03.2025 kl 18:33 3155

Om den nye kommende brÞnd med lÊngere pad og udvinding bliver en succes sÄ vil det vÊre super bra, venter pÄ besked om dette for det vil sÊtte ny standart

Phantomas
I gÄr kl 08:08 2688

Ja, det ville vÊrt rÞrende naivt. Men Chat GPT har da ikke svart pÄ hva politikerne kommer til Ä gjÞre. Chat GPT har ut fra 3 ulike energistrategier vurdert hvilken strategi som vil vÊre mest formÄlstjenlig for Québec i dagens situasjon med Trump som president i USA og hÞyere tollsatser. At anbefalt energistrategi ikke passer gjengs oppfatning pÄ Qec trÄdene, er too bad.
Redigert i gÄr kl 08:43 Du mÄ logge inn for Ä svare
OSEBX
I gÄr kl 13:04 2341

Helt enig med deg, jeg argumenterer for det samme pÄ disse trÄdene, Quebec er nÞdt til Ä endre pÄ sine forbud om utvinning av fossile ressurser, gitt Trump sine toller.
Phantomas
I gÄr kl 16:28 2079

xxx
PĂ„ grunn av forveksling av nick.
Redigert i gÄr kl 17:10 Du mÄ logge inn for Ä svare
sigj2
I gÄr kl 16:43 2049

Vi kjÞper jo for livet,har du ikke forstÄtt det ennÄ?
Phantomas
I gÄr kl 16:54 1991

Virker ikke slik av omsatt volum.
Redigert i gÄr kl 16:59 Du mÄ logge inn for Ä svare
trani
I gÄr kl 17:15 1931

Lukter vi en fallende sentiment her?
NĂ„ blir det meget tĂžft til uka...
Ikke mange aksjer fÄr kommet seg ut pÄ over kr.2 nÄ.
FĂžrste mann ut dĂžra, eller?
Redigert i gÄr kl 17:16 Du mÄ logge inn for Ä svare
The Observer
I gÄr kl 17:20 1911

I morgen , i morgen er atter en dag
lurer pÄ om kursen fortsatt stÄr ved lag
skal den opp, eller ned, eller til helve... et sted.
LSHH
I gÄr kl 17:25 1901

HÄper sÄ inderlig det kommer tidenes melding i morgen sÄ kan dere lÞpe etter i den dÞra.
Phantomas
I gÄr kl 19:38 1656

Du mÄ nesten forklare for oss uvitende hvorfor Québec er nÞdt til Ä endre sine forbud om utvinning av fossile ressurser p.g.a. Trumps nye tollsatser nÄr delstaten kan importere all naturgassen de trenger fra Alberta? Som du kanskje vet, stÄr Alberta for 2/3 av produksjonen til verdens 4.stÞrste produsent av naturgass. SÄ det er mer enn nok naturgass for Québec Ä importere nÄ som USA ikke lengre er like attraktivt som eksportmarked for Alberta.
Redigert i gÄr kl 19:38 Du mÄ logge inn for Ä svare
Ikke_viktig
I gÄr kl 19:49 1614

Problemet er vel gjerne det at den gassen kommer VIA USA?
OSEBX
I gÄr kl 21:07 1441

Er det ikke Äpenbart? NÄr Quebec mister enorme inntekter, virksomheter mÄ legge ned og tusenvis mister jobben, da mÄ de snu seg om og utvinne egne fossile ressurser, det kan i alle fall bli en rask vei til nye bein Ä stÄ pÄ. Det var dette ogsÄ Binna argumenterte for da han var her. QECs gass er lett Ä utvinne og skipe ut, kun 60 km til nÊrmeste havn.
Trollveggen
I gÄr kl 21:23 1369

Det kom sikkert ikkje opp som noko alternativ i Chat GPT, ei plattform som er forut vÄr tid med anslagsvis 2-3Är.
Redigert i gÄr kl 21:24 Du mÄ logge inn for Ä svare
Phantomas
I gÄr kl 21:47 1299

Å, jo da. Det dukket opp. I lys av spĂžrsmĂ„lsstillingen om hvilken energistrategi som er mest formĂ„lstjenlig, ble ogsĂ„ fordelene og ulempene ved utvinning av olje og gass i QuĂ©bec grundig gjennomgĂ„tt. Likeledes hvis QuĂ©bec skulle gĂ„ for en kombinert energistrategi (3).

3) Beholde satsingen pÄ fornybar energi og samtidig Äpne opp for utvinning av gass og olje inkludert.

Dette ble konklusjonen pÄ utvinning i Québec:
«Alternativ 1 og 3, som inkluderer Þkt satsing pÄ fossil energi, kan vÊre risikable bÄde pÄ grunn av miljÞmessige bekymringer og usikkerhet i de internasjonale markedene, spesielt i en tid med Þkte handelshindringer og et globalt skifte mot grÞnn energi.»
Redigert i dag kl 07:37 Du mÄ logge inn for Ä svare
mofi1
I dag kl 11:08 704

Det mÄ vÊre svÊrt irriterende for alle baisserne her inne at ikke aksjen stuper rett ned og godt under to-tallet, som flere varsler og advarer oss om at den skal.

fjellape
I dag kl 13:53 404

Svaret fra ChatGPT, bekrefter bias i populistisk miljĂžbevegelse:

Tanken er at det er mer miljĂžvennlig Ă„ strekke ny rĂžrledning mellom vest- og Ăžst-Canada, enn Ă„ produsere gass lokalt i Quebec.

Questerre har 30 brÞnner som er drillet mellom storbyene i Quebec, og man er stadig klar til Ä produsere pÄ ett Ärs varsel, og man har reserver til 100 Ärs lokale leveranser.

MiljĂžpolitikk betyr Ă„ skyve logisk rasjonale og naturvern til sides.
MiljĂžet er en helligdom som er viktigere enn natur og naturressurer, Ăžkonomi, demokrati, mennesker og dyr, og allt annet. Det er politisk maktkamp som teller.
Redigert i dag kl 13:55 Du mÄ logge inn for Ä svare
Manon1
I dag kl 13:57 382

Helt hjernedĂždt Ă„ poste chatgpt vurderinger.
Snart kommer oppdateringer pÄ spudding av nye brÞnner, svar ankesak kam komme i dag, i morgen eller i april/mai.
boreren
I dag kl 14:12 323

Kopierte denne fra nordnet trÄden: https://tradedesk.dk/stock/qec.ol