Diskusjon omkring Questerres vei framover
Tobias
20.03.2025 kl 09:51
2050
Liker utviklingen i kursen til QEC.
Tipper den den skal teste intervallene 2,30-2,50 hvert øyeblikk.
Fin kjøpsanledning dette.
Tipper den den skal teste intervallene 2,30-2,50 hvert øyeblikk.
Fin kjøpsanledning dette.
Ikke_viktig
20.03.2025 kl 10:11
1974
Må vel litt mere kjøtt på beinet enn rykter fra Teigland til for at det skal skje...
mofi1
20.03.2025 kl 10:52
1839
Teigland har absolutt ingenting med den lille oppgangen vi nå ser, det er heller tvert imot.
1013
20.03.2025 kl 12:54
1584
ikke mange sælgere de venter fornuftigt på at produktionen øges markant i næste måned.
Peter Sellers
20.03.2025 kl 14:13
1419
@1013, vær ikke så sikker på at produksjonen øker markant du glemmer at de gamle brønnene har decline så er ikke så sikker på at det er store greiene!! Det vi trenger er noe håndfast positivt nytt rundt Quebec materien for det er det som styrer aksjen, forventninger er det som løfter aksjen pt absolutt ingenting annet så la oss håpe det skjer noe snart!!
Viti
20.03.2025 kl 14:19
1390
MB sa at produksjon blir doblet i løpet av juni, eg går da ut fra dobling i forhold til produksjon på tidspunkt av uttalelsen. Tipper han har tatt høgde for decline. Eller meiner du at MB kjem med løgn?
Peter Sellers
20.03.2025 kl 14:45
1281
@Viti, jeg mener at ila av de siste 5 årene som jeg har vært i Qec så har vi hørt om produksjonsøkning noe som ikke har skjedd hittil, derfor avventer jeg og skal rope hurra den dagen det skjer men jeg står fortsatt for at aksjen styres av forventninger til pilot og full utnyttelse av Lowlands eller en saftig erstatning!! Du kan gå igjennom rapportene som har kommet opp igjennom årene om produksjonsøkning så blir du nok ganske matt, vi står fortsatt med ca 1500boe og opp igjennom så har MB snakket om alt fra 3000-5000 boe og det har fortsatt ikke skjedd, time will show så får du vurdere om du mener jeg mener MB farer med løgn men for en gangs skyld så skulle jeg håpe han holder det han lover!! Vi hørte senest i fjor at vi skulle i gang i Jordan med et pilot prosjekt med en 300-400 boe nå på nyåret men igjen på konferanse så sier MB at kostnadene vil beløpe seg til 20-30mill usd og da måtte de se hvordan det eventuelt skulle finansieres!! Denne kostnaden burde han visst om allerede i fjor iom planen var oppstart tidlig 2025 så MB snor seg unna atter en gang, vel vel time will show again, husk vi har hørt om Jordan siden 2016 til din orientering og jeg er skikkelig skuffet om at de ikke tar grep der!!
Yzf R1
20.03.2025 kl 15:48
1123
Er jo stor forskjell fra før med lovnadene kom om økning å nå som de har påbegynt nye brønner veldig stor forskjell ,så at det kommer økning i produksjon nå er det jo ingen ting å betvile.
mofi1
20.03.2025 kl 16:03
1071
Jeg må dessverre si meg enig, PS, vi har blitt «lovet» alt for mye opp gjennom årene, som har vist seg ikke å ha holdt vann. Så tror heller ikke den økte interessen har så mye med forventet produksjonsøkning, den tror vi først på når vi ser det svart på hvit:-)
sigj2
20.03.2025 kl 16:20
1023
Binna dritter seg loddrett ut hvis ikke det blir dobling,da kan jeg ikke ta den fyren seriøs lengre.vi får se 👀
Peter Sellers
20.03.2025 kl 16:31
978
M. Binnion skrev Hei, QEC borer jo nå...
@M.B, ja de borer men dere glemmer at det er decline på de gamle brønnene som ikke generer så mye lenger, vel vi får se hva det blir etter hvert og jeg skal juble om vi får økning, ferdig snakka!!
Peter Sellers
20.03.2025 kl 16:34
966
2mofi1, takk for støttende ord, jeg er ikke ute etter å krangle men du og jeg med flere som har vært med i noen år vet hva MB har lovet opp igjennom årene så nå er det vel på tide å levere, men jeg er fortsatt skeptisk, ha en fin kveld mofi :))
Peter Sellers
20.03.2025 kl 18:48
903
@Y1, vel hva er forskjellen vi har har hørt om Jordan i 9 år og nye brønner og økt produksjon samt satsing på hydrogen , Clean Tech program, Karbon lagring det er jo ikke grenser for hvor stort spekteret er osv osv og bla bla bla, vi skulle ha produksjonsøkning i fjor også men produksjonen gikk bare nedover og nedover, vel jeg er fortsatt skeptisk men skal juble om så skjer!! Jeg sitter kun og har sittet i aksjen siden 2018 pga mulighetene i Lowlands pilot/full utnyttelse/erstatning når en av de tingene slår inn så er det takk for meg.....igjen aksjen styres av forventninger til pilot/erstatning og ikke av økt produksjon pt!!
Forsiktig
20.03.2025 kl 19:42
752
Ikke glem Covid. Der gikk det utover statsing på økt oljeproduksjon i ca. 4 år. I krisen under selve pandemien, men også den forsiktige linjen Qec la seg på i etterkant, for å hindre ny emisjon/konkurs. Binnon sa rett ut at dem prioriterte å sitte stille i båten i tiden etter covid, fremfor å øke produksjonen. Hadde dem da visst at oljeprisen skulle bli så høy i årene etter hadde nok Qec satset i etterkant av covid, men lot være, for å hindre økonomisk katastrofe. Så covid må få litt av skylden her.