Er Zenith et troverdig selskap?
Er Zenith troverdige når de brått setter dagens emisjon på K70' mill føre open, og styret beriker AC og to andre ledere med nye aksjer for K2' mill til kurs, kr 0.68. Den stinker det av, og den kom vel brått på alle aksjonærerer.
--
Så vi Trump har vedtatt strafftoll på varer fra Canada. Trump har og sagt han vurderer straffetoll på Olje og gass fra Canada. Den amerikanske presidenten signerte lørdag den varslede ordren som innebærer 25 prosent toll på varer fra Canada, med redusert tollsats på ti prosent for kanadisk olje.
Dette er virkeligheten som gjør at noen kloke tar gevinst Zena. Trump ødelegger nå desvvere mye for selskaper i Canada
Så håper folk ikke tror på raske løsninger og slikt tøv som at Tunisirer og AC er observert i London. Det kommer heller ingen børsmelding i helgen.
Slike innlegg er dessverre helt håpløse. Det kommer neppe noen raske børsmeldinget. Med når AC ønsker å snakke med investorer og kspitalselskaper i neste uke, så bør det ringe noen klokker. Tror det er smart å avvente ny inngang til det foreligger ny børsmelding om noe håndfast. AC prater mye. Her er det nå en åpenbar fallhøyde. Nå har Zena gått veggimellom på rykter og prat fra AC. Ikke glem det. Gevinster forsvinner fort på bratte nedturer. Det er ditt valg.
--
Så vi Trump har vedtatt strafftoll på varer fra Canada. Trump har og sagt han vurderer straffetoll på Olje og gass fra Canada. Den amerikanske presidenten signerte lørdag den varslede ordren som innebærer 25 prosent toll på varer fra Canada, med redusert tollsats på ti prosent for kanadisk olje.
Dette er virkeligheten som gjør at noen kloke tar gevinst Zena. Trump ødelegger nå desvvere mye for selskaper i Canada
Så håper folk ikke tror på raske løsninger og slikt tøv som at Tunisirer og AC er observert i London. Det kommer heller ingen børsmelding i helgen.
Slike innlegg er dessverre helt håpløse. Det kommer neppe noen raske børsmeldinget. Med når AC ønsker å snakke med investorer og kspitalselskaper i neste uke, så bør det ringe noen klokker. Tror det er smart å avvente ny inngang til det foreligger ny børsmelding om noe håndfast. AC prater mye. Her er det nå en åpenbar fallhøyde. Nå har Zena gått veggimellom på rykter og prat fra AC. Ikke glem det. Gevinster forsvinner fort på bratte nedturer. Det er ditt valg.
Redigert 03.02.2025 kl 19:53
Du må logge inn for å svare
HMPInvest
04.02.2025 kl 08:17
4327
AC has all ready stated in yesterdays pm that they now, due to recent pp, have sufficient financing to drive case 2 through court.
MC Axel
04.02.2025 kl 07:55
4358
Agree
Remember that EAM Solar is a high-risk stock
If EAM gets the green light to take its case to the Supreme Court, the share will be counted up in whole kroner
Now this is a Zenith thread and let's stick to Zenith.
My only question is, will the professional investors who were allocated shares in the previous capital raising also sell their shares this time?
It is of course impossible to know
Remember that EAM Solar is a high-risk stock
If EAM gets the green light to take its case to the Supreme Court, the share will be counted up in whole kroner
Now this is a Zenith thread and let's stick to Zenith.
My only question is, will the professional investors who were allocated shares in the previous capital raising also sell their shares this time?
It is of course impossible to know
vikingfan
04.02.2025 kl 07:49
4259
EAM har penger og 0 gjeld. I tillegg drift som går går rundt.
I tillegg til rettssak som kan gi 2,1 milliarder = 16 kr pr. aksje.
Anke får vi snart svar på.
Uansett: EAM kjøpe sine solparker for 2,1 milliarder i 2014 og denne har verdi enda.
Men vi fortsetter i EAM tråd!
I tillegg til rettssak som kan gi 2,1 milliarder = 16 kr pr. aksje.
Anke får vi snart svar på.
Uansett: EAM kjøpe sine solparker for 2,1 milliarder i 2014 og denne har verdi enda.
Men vi fortsetter i EAM tråd!
Mdg1
04.02.2025 kl 07:41
4164
EAM er snart konkurs. Ingen som vil leke med fornybar lenger desverre. Det rir en hølyrebølge over vesten og klimakampen har alle gitt opp
Mdg1
04.02.2025 kl 07:38
4173
I forhold til mange av John Fredriksen sine selskaper så synes jeg Zenith driver veldig ryddig. Mye mere snusk i AXA, Seadril, funcom i sin tid, Dof, Songa. Styret kunne helt sikkert ha kjørt griseemisjoner slik de gjorde i disse selskapene, men har stort sett kjørt emisjoner med ingen eller liten rabatt
vikingfan
04.02.2025 kl 07:35
4172
Nei, det er det ikke.
Ble nok en p and d dette.
Selg ZENA nå på topp og kjøp EAM
Ble nok en p and d dette.
Selg ZENA nå på topp og kjøp EAM
Mdg1
04.02.2025 kl 07:17
4177
Inntil de får inn penger fra første rettsak så trenger de kapital. Dyrt å drive rettsaker på toppen av driften. Er i alle fall bra at de klarer å hente penger. Har sett mange små selskaper gå til grunne da ingen gidder å sponse dem lenger. Et godt eksempel er Interoil som ikke har penger til å betale gjeld og heller ikke noen som vil spytte penger inn i selskapet.
Tror AC kommer til å fortelle aksjonærene at de nå er finansiert for rettsakene og at han forventer nord for 5 mrd fra rettsprosessen etter alle kpostnader.
Tror AC kommer til å fortelle aksjonærene at de nå er finansiert for rettsakene og at han forventer nord for 5 mrd fra rettsprosessen etter alle kpostnader.
EnLogisk
04.02.2025 kl 06:47
4186
Adm liker at fakta bringes frem om dette selskapet. Det er det fleste opptatt av. Hvis du liker hvordan mangementet driver selskapet på sterk bekostning av dere aksjonærer, så bare trykk tommel opp. I denne tråden så er fakta lagt frem og det bør også du kunne forholde seg til.
Hvor mange emisjoner har selskapet hatt nå? Det kan jo du svare konkret på her. Har alle de titalls millionene av kroner blitt borte på drift og advokater, lønn til ledere, eller hvordan er det @Konjagi??
Hvor mange emisjoner har selskapet hatt nå? Det kan jo du svare konkret på her. Har alle de titalls millionene av kroner blitt borte på drift og advokater, lønn til ledere, eller hvordan er det @Konjagi??
Konjagi
04.02.2025 kl 01:41
4423
Hei folkens
Dette er jo bare den samme tråden, som jeg kontaktet adm for å få endret eller stanset. Innledning er noe omarbeidet, men stort sett samme vrøvlet.
Registrerer også at trådstarteren besvarer innlegg fra andre, som ble skrevet i den andre tråden.
Og trådstarteren har kopiert over noen andre innlegg uten mål og mening.
Ser det er stilt spørsmål om hvorfor vi driver og skriver på denne tråden. Nesten halvparten av antall innlegg er skrevet av trådstarteren, men målt i mengde tekst (les vrøvl) ligger det vel nærmere 80/90%.
Beklager trådstarter, dette ble for mye surr og rot ihop. Ta deg en pause, før det bikker
Dette er jo bare den samme tråden, som jeg kontaktet adm for å få endret eller stanset. Innledning er noe omarbeidet, men stort sett samme vrøvlet.
Registrerer også at trådstarteren besvarer innlegg fra andre, som ble skrevet i den andre tråden.
Og trådstarteren har kopiert over noen andre innlegg uten mål og mening.
Ser det er stilt spørsmål om hvorfor vi driver og skriver på denne tråden. Nesten halvparten av antall innlegg er skrevet av trådstarteren, men målt i mengde tekst (les vrøvl) ligger det vel nærmere 80/90%.
Beklager trådstarter, dette ble for mye surr og rot ihop. Ta deg en pause, før det bikker
Redigert 04.02.2025 kl 01:45
EnLogisk
04.02.2025 kl 00:46
4471
@Bove. Ser du ikke fallhøyden. Ok. Den falt 16% i dag. Så ber jeg deg om å lese denne teksten vedr grise emisjonen som gikk i går:
"Selskapet har hentet inn et samlet bruttoproveny på omtrent 2,888 millioner pund ved å utstede totalt 30.316.359 nye aksjer til en kurs på 1,34 kroner per aksje. Kursen tilsvarer en rabatt på 22 prosent sammenlignet med sluttkursen for selskapets aksjer på Euronext Growth Oslo 31. januar 2025."
Altså det trykkes over 30.000.000 = tredve millioner nye aksjer som innebærer en ny utvanning av dere/aksjonærenes eierandel. Hvilken dato kommer de 30 millioner nye aksjene ut på markedet??? Hvorfor sier ikke styret noe om det? For den dagen bør aksjonærer være klar over at det kan komme en ny knekk nedover i kurs.
"Videre har selskapet utstedt 314.552 aksjer som oppgjør for visse utestående gjeldsforpliktelser."
Aha..ja. Det er bare å trykke opp over 300 000 nye aksjer og få betalt litt gjeld. Ytterligere utvanning for aksjonærer. Men hvem er oppgjøret til og for?? "Visse uteståënde gjeldsforpliktelser". Litt mye ull i den setningen vel? eller hva?? Dette...og 22% rabatt til kameratene sine i emisjonen, det sier jo mye om "den manglende moralen" til managementet i selskapet.
"Selskapet har hentet inn et samlet bruttoproveny på omtrent 2,888 millioner pund ved å utstede totalt 30.316.359 nye aksjer til en kurs på 1,34 kroner per aksje. Kursen tilsvarer en rabatt på 22 prosent sammenlignet med sluttkursen for selskapets aksjer på Euronext Growth Oslo 31. januar 2025."
Altså det trykkes over 30.000.000 = tredve millioner nye aksjer som innebærer en ny utvanning av dere/aksjonærenes eierandel. Hvilken dato kommer de 30 millioner nye aksjene ut på markedet??? Hvorfor sier ikke styret noe om det? For den dagen bør aksjonærer være klar over at det kan komme en ny knekk nedover i kurs.
"Videre har selskapet utstedt 314.552 aksjer som oppgjør for visse utestående gjeldsforpliktelser."
Aha..ja. Det er bare å trykke opp over 300 000 nye aksjer og få betalt litt gjeld. Ytterligere utvanning for aksjonærer. Men hvem er oppgjøret til og for?? "Visse uteståënde gjeldsforpliktelser". Litt mye ull i den setningen vel? eller hva?? Dette...og 22% rabatt til kameratene sine i emisjonen, det sier jo mye om "den manglende moralen" til managementet i selskapet.
EnLogisk
03.02.2025 kl 23:53
4505
Bondsa/gjelden forfaller i mai ca kr130' mill skal betales pluss kr 13'mill i renter. Det er dyrt å være fattig.. Se mitt innlegg på tråden om alle lån/bonds Zena har.
EnLogisk
03.02.2025 kl 23:31
4552
@HP17 Hva syntes du om griseemisjonen i dag? En rettet emisjon ikke til dere aksjonærer, men kun til utvalgte. Det rare er jo at de ga kametatene sine 22% rabatt i denne emisjonen. Det lukter jo litt råtten fisk? Eller hva? Og hvor får ledelsen alle pengene fra til kjøpe de nye billige aksjene fra? Låner de penger fra selskapet? Dette selskapet har snart Norgesrekord i emisjoner. Denne emisjonen lukter dessverre kameraderi lang vei. Vær varsom her, ja.
Redigert 03.02.2025 kl 23:36
HP17
03.02.2025 kl 21:09
4781
Det er nok rischioso som har fått seg enda et nick.
Etter fjorårets fadeser i Code, idex, alt m flere så var troverdigheten helt i kjelleren, det er jo helt EnLogisk.
Etter fjorårets fadeser i Code, idex, alt m flere så var troverdigheten helt i kjelleren, det er jo helt EnLogisk.
Redigert 03.02.2025 kl 21:10
HMPInvest
03.02.2025 kl 21:07
4774
agree, worst type of "trader". Completely ignorant when it comes to technical analysis, so need to compensate that through screaming buy and sell to make some small profit. Shitty "trader" - there are too many of them, unfortunately. Not impressed at all.
I bet, when/if the price hit EnLogisk buying target he will scream buy.
EnLogisk, you are hereby and therefore by default wrong in all your forthcoming "statements".
I bet, when/if the price hit EnLogisk buying target he will scream buy.
EnLogisk, you are hereby and therefore by default wrong in all your forthcoming "statements".
Redigert 03.02.2025 kl 21:09
HMPInvest
03.02.2025 kl 20:57
4834
AC states clearly in todays pm that no further money is needed to drive home case 2 through court to a final decision.
Redigert 03.02.2025 kl 20:59
Rule
03.02.2025 kl 20:52
4839
Du har ikke mye troværdighed. Først haussing og nu full bashing.
Issue Price
The Placement was completed at a price of NOK 1.34 per New Common Share, representing a 22% discount in respect of the closing price of the Company's equity securities on the Euronext Growth Oslo on January 31, 2025.
https://newsweb.oslobors.no/message/637570
Aktien var uhyrlig stærk idag og en uhyrlig stærk bund er nu sat på NOK 1.34. Ledelsen har hånden op kogepladen og de vil have flere aktier. Super stærkt. Tillykke til os aktionærer på det. En smule udvanding er ok for mit vedkommende, set i det lys.
Issue Price
The Placement was completed at a price of NOK 1.34 per New Common Share, representing a 22% discount in respect of the closing price of the Company's equity securities on the Euronext Growth Oslo on January 31, 2025.
https://newsweb.oslobors.no/message/637570
Aktien var uhyrlig stærk idag og en uhyrlig stærk bund er nu sat på NOK 1.34. Ledelsen har hånden op kogepladen og de vil have flere aktier. Super stærkt. Tillykke til os aktionærer på det. En smule udvanding er ok for mit vedkommende, set i det lys.
Storms
03.02.2025 kl 20:40
4863
Fint vi får dette med omkring Zena, syntes jeg.
Er det løbene hver 3 måned Zena skal betale låneafdrag, eller?
Er det løbene hver 3 måned Zena skal betale låneafdrag, eller?
EnLogisk
03.02.2025 kl 20:19
4956
Fakta er at Zenith betaler 10,3% rente av bondsa sine på ish K130' millioner som forfaller om 3 mnd. Det K13' mill i bare renter. Jeg informerer om fakta. Hva som er billig i dette gromset her, det tør ikke jeg å svare på?? Her kan det fort bli stolleken... Lykke til. 💥
Redigert 03.02.2025 kl 20:21
Pensjon
03.02.2025 kl 19:55
5009
Hei.
Her trenger ingen å spre panikk, den kommer av se selv når AC og kompisene
plutselig selger seg ut på god kurs. Det hele handler om spekulasjon/manipulasjon
fra Italienerene framover etter min mening.
Mvh gammel pensjonist
Her trenger ingen å spre panikk, den kommer av se selv når AC og kompisene
plutselig selger seg ut på god kurs. Det hele handler om spekulasjon/manipulasjon
fra Italienerene framover etter min mening.
Mvh gammel pensjonist
Herman*
03.02.2025 kl 19:41
5056
Lånet kan de rullere om låntakerne går med på det, så det er ingen automatikk i at de må hente kapital i vår for å nedbetale lånet. Selv om Zenith er et totalt useriøst selskap, bør en ikke forsøke å spre panikk i et forsøk på å sikre seg en billig inngang.
EnLogisk
03.02.2025 kl 19:11
5022
Hva tenker @Selters om at AC og 2 stk i ledelsen nå fikk aksjer for et par mill kroner på kurs NOK 0,68??? Merkelig øvelse å berike seg selv?? Og K70' mill i emisjonen holder ikke lenge, hvis Zena skal betale bondsa/lånene på kr 120 - 130 millioner som forfaller i mai i år... Se mitt innlegg og bonds i denne tråden. Så må de vel betale advokatene sine med mange millioner kroner... Så det er mye usikkerhet og groms i Zena.
Redigert 03.02.2025 kl 19:37
EnLogisk
03.02.2025 kl 18:53
5027
Jeg oppdaget at Zena hadde store lån/bonds som forfaller nå. Det har jeg advart om her inne. Fasit på det så vi i dag. Og for folk som har vært på børs i noen år de forstår at denne emisjonen bekrefter at selskapet har en svært dårlig likviditet. Selskapet tjener jo ikke penger, så her er fortsatt relativt mye luft som aksjonærer kjøper. Så horisonten for gode børsmeldinger nå, her ligger dessverre helt tåkelagt. Vær klar over at denne aksjen har gått utelukkende ellevillt opp på spekulasjoner og AC har prata opp kursen, for så å sette en griseemisjon.
Redigert 03.02.2025 kl 19:01
nopetter
03.02.2025 kl 18:43
5063
jeg kastet et kort blikk på dette, en rettet emisjon der gjeld er om gjort til aksjer til 1,34 og en emisjon til langt under denne kursen. regner dere med at den karen på 1,34 satt lenge på disse aksjene når han fikk en rabatt på over 20%. penger på gaten til vedkommende
Liverbirds
03.02.2025 kl 18:31
5044
Hvordan har denne tråden klart å få 63 innlegg??!
For en gjeng vi er.
For en gjeng vi er.
olje
03.02.2025 kl 18:17
5005
I tillegg så var den overkjøpt så til de grader oppunder 2 kroner så dette er en meget sunn tilbakegang, og en nødvendig (dessverre) tilbakegang.
olje
03.02.2025 kl 18:15
4924
Vi får se, den har falt fra 2 kr nå og siste emi er nå på 1,34. Jeg tror vi stopper rundt her. Det er jo litt knask som kommer neste mnd, de som følger med vet hva. Ellers så er det ikke så lenge til sommeren, da tipper jeg vi ser minst 4 kroner om ting går som vi tror på og har investert for her.
Peter Sellers
03.02.2025 kl 18:12
4895
@EL/rosgun, bare ha det klart for deg at jeg kjøpte de første aksjene mine før jul 2024 og har supplert etter det og har GAV 0,92 og er fortsatt godt i + så jeg ser ingen grunn til å grave meg ned men det bør du kanskje vurdere for oppgangen kommer den, som sagt bunnen er satt på 1,38 nå, god kveld :)
El husk og baiss mest mulig nå og ikke glem og HAUSS når du er inne igjen for det er jo noe du virkelig KAN :))
El husk og baiss mest mulig nå og ikke glem og HAUSS når du er inne igjen for det er jo noe du virkelig KAN :))
Herman*
03.02.2025 kl 18:06
4902
Det er ingen grunn til at det skal komme direkte skuffende meldinger fra Zenith, det er vel mer et spørsmål om det kommer noe som helst nytt i overskuelig fremtid.Hvis ledelsen anser at de er best tjent med å gjennomføre rettssakene, vil det jo ikke skje noe før nærmere sommeren. Jeg er ikke inne i aksjen, men ´hvis jeg skal spå: Om de bekrefter at et attraktivt forlik nærmer seg, vil kursen gå. Hvis det antydes at det mest sannsynlige utfallet er at rettssakene gjennomføres, tror jeg kursen faller tilbake for så å stige nærmere sommeren.
rischioso
03.02.2025 kl 17:56
4941
Som jeg lovte for bare kort tid siden at jeg skulle si, mao - "hva var det jeg sa". Nå bør nok fokuset heller være på hvor langt under emisjonskursen vil den falle før neste skuffende melding kommer - rett under eller rett over krona...?...thats the million dollar question...
Men for all del - fortsatt mulighet til å komme seg ut på oversiden av krona, om man ikke har lenket seg selv til masta...;)
Men for all del - fortsatt mulighet til å komme seg ut på oversiden av krona, om man ikke har lenket seg selv til masta...;)
Redigert 03.02.2025 kl 18:01
EnLogisk
03.02.2025 kl 17:46
4942
Jaja.. Så feil kan du ta @Gullit. Jeg har advart mot en emisjon og du/endel andre likte ikke de innspill fra meg. Nå er saken at Zena børsmeldte før open i dag en griseemisjon på kr 1,34. De hentet kr 70 millioner. Jeg så denne komme, og mange her sa nei nei. Zena er et ruskete sel selskap. Ceo AC har må en megetvbegrenset tillit i markedet. Mange aksjonærer føler seg naturligvis grundig lurt. Dette var en griseemisjon. Kr 1,34 behøver ikke være ny bunn, med en så håpløs ledelse. . Den kan rase videre nedover.
--------
Gjennomføring av rettet emisjon og gjeldsordning
3. februar 2025 ZENITH ENERGY LTD. ("Zenith" eller "Selskapet") Fullføring av privat plassering og gjeldsoppgjør Zenith Energy Ltd. ("Zenith" eller "Selskapet") (LSE: ZEN; OSE: ZENA; OTC PINK: ZENAF), den børsnoterte internasjonale energien produksjons- og utviklingsselskap, har gleden av å kunngjøre at det har gjennomført en rettet emisjon i Norge ("Plasseringen") og et gjeldsoppgjør ("Gjeldsoppgjøret"). Plasseringen har tiltrukket seg deltakelse fra eksisterende investorer, samt tre styremedlemmer, herr Andrea Cattaneo, herr. Luca Benedetto og herr. Sergey Borovskiy, henholdsvis administrerende direktør, finansdirektør og en ikke-utøvende direktør i selskapet. samle inn et samlet beløp på ca. £2 888 000 (tilsvarer ca. NOK 40 624 000) eller USD 3 580 000), noe som resulterer i utstedelse av totalt 30 316 359 nye ordinære aksjer ("Nye ordinære aksjer"). En søknad om at de nye ordinære aksjene skal noteres i kategorien Aksjeandeler (Transition) på den offisielle listen og handles på London Stock Exchanges hovedmarked for børsnoterte verdipapirer, vil bli gjort innen 12 måneder etter utstedelsen av de nye ordinære aksjene. Emisjonskurs Plasseringen ble gjennomført til en pris på NOK 1,34 per ny ordinær aksje, som representerer en rabatt på 22 % i forhold til sluttkursen på selskapets aksjer på Euronext Growth Oslo 31. januar 2025. Bruk av provenyet. Plasseringen vil bli brukt til generelle arbeidskapitalformål og for å gi ytterligere finansiering for eventuelle krav som måtte oppstå i forbindelse med Selskapets offentlig annonserte internasjonale juridiske voldgiftssaker mot Republikken Tunisia. Director Dealing/ PDMR Aksjebeholdning Mr. Andrea Cattaneo, administrerende direktør og president i Zenith, har deltatt i Emisjonen ved å tegne 5 242 537 nye ordinære aksjer uten pålydende verdi i selskapets kapital. Ved opptak vil Mr. Cattaneo være direkte fordelaktig interessert i totalt 49 504 584 vanlige aksjer i selskapets kapital, som representerer 11,11 % prosent av den totale utstedte og utestående ordinære aksjekapitalen i selskapet tatt opp til handel på Euronext Growth Oslo. Mr. Luca Benedetto, finansdirektør i Zenith, deltok i emisjonen ved å tegne 2 097 015 nye ordinære aksjer uten pålydende verdi i selskapets kapital. Ved opptak vil Mr. Benedetto være direkte fordelaktig interessert i totalt 14 010 370 vanlige aksjer i selskapets kapital, som representerer 3,14 % prosent av den totale utstedte og utestående aksjekapitalen i selskapet. Sergey Borovskiy, en ikke-utøvende direktør i Zenith, har deltatt i Emisjonen ved å tegne 314 552 nye ordinære aksjer uten pålydende verdi i selskapets kapital. Ved opptak vil Mr. Borovskiy være direkte fordelaktig interessert i totalt 5 719,330 ordinære aksjer i selskapets kapital, som representerer 1,28 % prosent av den totale utstedte og utestående ordinære aksjekapitalen i selskapet. Gjeldsoppgjør Selskapet har utstedt 314.552 vanlige aksjer ("Gjeldsoppgjørsandeler") som oppgjør av visse gjeld i stedet for kontant betaling til en total verdi av NOK 421.500 (tilsvarer ca. £30.000 og US$37.400). Gjeldsordningsaksjene vil i alle henseender rangeres pari passu med de eksisterende ordinære aksjene i selskapet.
--------
Gjennomføring av rettet emisjon og gjeldsordning
3. februar 2025 ZENITH ENERGY LTD. ("Zenith" eller "Selskapet") Fullføring av privat plassering og gjeldsoppgjør Zenith Energy Ltd. ("Zenith" eller "Selskapet") (LSE: ZEN; OSE: ZENA; OTC PINK: ZENAF), den børsnoterte internasjonale energien produksjons- og utviklingsselskap, har gleden av å kunngjøre at det har gjennomført en rettet emisjon i Norge ("Plasseringen") og et gjeldsoppgjør ("Gjeldsoppgjøret"). Plasseringen har tiltrukket seg deltakelse fra eksisterende investorer, samt tre styremedlemmer, herr Andrea Cattaneo, herr. Luca Benedetto og herr. Sergey Borovskiy, henholdsvis administrerende direktør, finansdirektør og en ikke-utøvende direktør i selskapet. samle inn et samlet beløp på ca. £2 888 000 (tilsvarer ca. NOK 40 624 000) eller USD 3 580 000), noe som resulterer i utstedelse av totalt 30 316 359 nye ordinære aksjer ("Nye ordinære aksjer"). En søknad om at de nye ordinære aksjene skal noteres i kategorien Aksjeandeler (Transition) på den offisielle listen og handles på London Stock Exchanges hovedmarked for børsnoterte verdipapirer, vil bli gjort innen 12 måneder etter utstedelsen av de nye ordinære aksjene. Emisjonskurs Plasseringen ble gjennomført til en pris på NOK 1,34 per ny ordinær aksje, som representerer en rabatt på 22 % i forhold til sluttkursen på selskapets aksjer på Euronext Growth Oslo 31. januar 2025. Bruk av provenyet. Plasseringen vil bli brukt til generelle arbeidskapitalformål og for å gi ytterligere finansiering for eventuelle krav som måtte oppstå i forbindelse med Selskapets offentlig annonserte internasjonale juridiske voldgiftssaker mot Republikken Tunisia. Director Dealing/ PDMR Aksjebeholdning Mr. Andrea Cattaneo, administrerende direktør og president i Zenith, har deltatt i Emisjonen ved å tegne 5 242 537 nye ordinære aksjer uten pålydende verdi i selskapets kapital. Ved opptak vil Mr. Cattaneo være direkte fordelaktig interessert i totalt 49 504 584 vanlige aksjer i selskapets kapital, som representerer 11,11 % prosent av den totale utstedte og utestående ordinære aksjekapitalen i selskapet tatt opp til handel på Euronext Growth Oslo. Mr. Luca Benedetto, finansdirektør i Zenith, deltok i emisjonen ved å tegne 2 097 015 nye ordinære aksjer uten pålydende verdi i selskapets kapital. Ved opptak vil Mr. Benedetto være direkte fordelaktig interessert i totalt 14 010 370 vanlige aksjer i selskapets kapital, som representerer 3,14 % prosent av den totale utstedte og utestående aksjekapitalen i selskapet. Sergey Borovskiy, en ikke-utøvende direktør i Zenith, har deltatt i Emisjonen ved å tegne 314 552 nye ordinære aksjer uten pålydende verdi i selskapets kapital. Ved opptak vil Mr. Borovskiy være direkte fordelaktig interessert i totalt 5 719,330 ordinære aksjer i selskapets kapital, som representerer 1,28 % prosent av den totale utstedte og utestående ordinære aksjekapitalen i selskapet. Gjeldsoppgjør Selskapet har utstedt 314.552 vanlige aksjer ("Gjeldsoppgjørsandeler") som oppgjør av visse gjeld i stedet for kontant betaling til en total verdi av NOK 421.500 (tilsvarer ca. £30.000 og US$37.400). Gjeldsordningsaksjene vil i alle henseender rangeres pari passu med de eksisterende ordinære aksjene i selskapet.
Redigert 03.02.2025 kl 17:51
Herman*
03.02.2025 kl 17:28
4988
Jeg vet nada om når et forlik eventuelt kan foreligge, men er det ikke litt tvilsomt å hente kapital om et forlik er like rundt hjørnet?
EnLogisk
03.02.2025 kl 16:39
5076
Jaja Seltetes. Gikk dagen din på børs med Zena som jeg eller som du forventet???
Ikke bland sammen andre Nick med meg, det blir rett og slett for dumt. Du graver deg selv ned på den måten.
Ikke bland sammen andre Nick med meg, det blir rett og slett for dumt. Du graver deg selv ned på den måten.
1N00b1
03.02.2025 kl 16:02
5152
ja , håper det. Porteføljen min har vært et sørgelig syn fredag og mandag :D
Bove
03.02.2025 kl 15:45
5234
Ser ikke den store fallhøyden som jeg hadde tenkt ville komme ville komme etter den "store" presidents uttalelser om tollsatser. Og forresten så var vel denne nedgangen forventet etter den relativt store oppgangen.
Kan tro det var noen som fikk lastet opp flere aksjer til en rimeligere pris enn de hadde fra før, og det er jo fint.
Vil tro og mene at dette ikke er noen stopp plass for Zena å befinne seg på all den tid det er så mye mer i vente der fremme.
Fikk også fylt på litt i dag, selv om det var ikke var noe storveis. Forventer at kursen tar seg oppover ganske så snart, så denne duppen ser jeg på som et kommende stigningspotensial. Kan komme grasalt denne når den først settes i bevegelse oppover.
Lykke til alle som er fortsatt med.
bove
Kan tro det var noen som fikk lastet opp flere aksjer til en rimeligere pris enn de hadde fra før, og det er jo fint.
Vil tro og mene at dette ikke er noen stopp plass for Zena å befinne seg på all den tid det er så mye mer i vente der fremme.
Fikk også fylt på litt i dag, selv om det var ikke var noe storveis. Forventer at kursen tar seg oppover ganske så snart, så denne duppen ser jeg på som et kommende stigningspotensial. Kan komme grasalt denne når den først settes i bevegelse oppover.
Lykke til alle som er fortsatt med.
bove
Gullit
03.02.2025 kl 15:17
5307
Litt ned etter en sånn oppgang gjør ingenting. Nå er kapital sikret og vi er rigget for den skikkelige veksten! Dette kommer til å ta av!!
EnLogisk
03.02.2025 kl 14:51
5337
@kurthelg. Jeg plukket ut gode potter, da jeg så rødt flagg i Zena. Du ser nå faktum om at det er pumpet mye Helium i Zena. Ballongen faller nå ned Jeg kommer kun med råd og noen har spart noen hundre tusen kroner på det rådet. Fallhøyden er fortsatt stor i Zena. Da vet du det. Jeg reiser på ferie når jeg vil, ikke når du vil 🤣🤣 Jeg har vært på børs i over 20 år, og jeg kan litt om dette spillet 🤣
Anywhere
03.02.2025 kl 09:33
5572
Noen som mente Trumps handelskrig var irrelevant for Zena. Tja, i og med at det ikke er noe penger eller aktivitet i selskapet for tiden, så er jo det riktig. Men for aksjekursen er det tydeligvis ikke irrelevant....
EnLogisk
03.02.2025 kl 09:30
8262
Ble som forventet hammer"n på Zena i dag. Ned 20% etter 20 min handel. Merkelig at ikke flere her inne ikke skjønner at luftballonger ikke flyr evig på luft?? Grattis til de som tok med seg penga på fredag, kl 10, de har 30% mere penger i fôret nå. Og har du tapt 30%, så må den opp 45% igjen for ha samme antall kroner i porteføljen din.
Redigert 04.02.2025 kl 18:03
Vekst
03.02.2025 kl 07:32
8612
Det er irrelevant å trekke inn handelskrig i denne sammenhengen.
Saken er enkel:
En handelskrig vil ikke påvirke den pågående rettssaken eller et eventuelt forlik – prosessen vil gå sin gang.
Beløpet vil avhenge av utfallet av en domsavsigelse eller enighet om forlik.
Det lille selskapet produserer varer for det lokale markedet i Italia og USA, noe som begrenser påvirkningen fra eksterne faktorer.
I bunn og grunn handler investering om hvilket utfall man tror mest på.
Ja, markedspsykologi har en tendens til å dra med seg de fleste aksjer, selv de som ikke er direkte relevante. Slike svingninger gir imidlertid gode inngangsmuligheter for dem som har kontanter tilgjengelig.
Som Aqualight tidligere uttalte: "Dupper aksjen", så kjøper jeg også!
Det er helt tydelig at de som har tatt gevinst, ønsker rimeligere inngang ved å spre frykt blant menigheten.
Et forlik kan forventes når som helst, og begge parter har fordel av å komme til en enighet slik at saken kan avsluttes og veien videre klargjøres. Jeg ligger inne med forliket vil havne på rundt 60-70 % av totalbeløpet på 630 millioner dollar.
Lykke til!
Saken er enkel:
En handelskrig vil ikke påvirke den pågående rettssaken eller et eventuelt forlik – prosessen vil gå sin gang.
Beløpet vil avhenge av utfallet av en domsavsigelse eller enighet om forlik.
Det lille selskapet produserer varer for det lokale markedet i Italia og USA, noe som begrenser påvirkningen fra eksterne faktorer.
I bunn og grunn handler investering om hvilket utfall man tror mest på.
Ja, markedspsykologi har en tendens til å dra med seg de fleste aksjer, selv de som ikke er direkte relevante. Slike svingninger gir imidlertid gode inngangsmuligheter for dem som har kontanter tilgjengelig.
Som Aqualight tidligere uttalte: "Dupper aksjen", så kjøper jeg også!
Det er helt tydelig at de som har tatt gevinst, ønsker rimeligere inngang ved å spre frykt blant menigheten.
Et forlik kan forventes når som helst, og begge parter har fordel av å komme til en enighet slik at saken kan avsluttes og veien videre klargjøres. Jeg ligger inne med forliket vil havne på rundt 60-70 % av totalbeløpet på 630 millioner dollar.
Lykke til!
Redigert 03.02.2025 kl 07:33
Peter Sellers
03.02.2025 kl 06:16
8820
@Kingen, ja det er rosgun og som jeg skrev på en Zenith tråd her tidligere når han dukket opp og lagde ny tråd med gamle nyheter om ceo så sa jeg at her kommer det flere tråder fra vedkommende, bare og stålsette seg for hans møl!!
nopetter
02.02.2025 kl 21:56
9307
Mitt innlegg var ikke basert på noen spesifikke selskap. Hva Barth-Eide forteller er ingenting annet nytt enn det som blir skrevet i avisene. Trumpen har allerede sagt at EU blir den neste som får amerikanske straffetoll, "you bet it" som han sa. I forrige periode da han holdt på med dette så rammet dette kun amerikanerne selv særlig fikk bøndene svi den gang med proteksjonisme som fører til ren handelskrig. Galskap satt I system
Redigert 02.02.2025 kl 22:03
EnLogisk
02.02.2025 kl 21:36
9422
Det er jo flott med så mange kloke innlegg. Alle skjønner at straffetollen rammer hele finansmarkedet med uro. Mange selskaper vil få en smell, ja. Der er vi helt enige.
Jeg leste noen rapporter om ZENA. Det står at de skylder ca nkr 120-130 millioner i 3 bonds med rente snitt 10,3% som alle 3 bonds forfaller i mai i år:
Publicly traded bonds
Current outstanding bond issues for Zenith Energy are provided in the following table:
Issue Date Maturity Currency Amount approx. Coupon Listing ISIN Notes
May 2022 May 2026 EUR up to EUR 5,000,000 10.125% Vienna XS2478298909 Series 5
May 2022 May 2026 GBP up to GBP 3,000,000 10.50% Vienna XS2478299030 Series 6
May 2022 May 2026 USD up to USD 3,000,000 10.375% Vienna XS2478299113 Series 7
https://www.zenithenergy.ca/investors/bonds-credit-ratings/
----
Fa.no skriver i kveld: Eide om USAs handelskrig: – All grunn til bekymring
Etter at USAs president Donald Trump varslet straffetoll på varer fra Canada, Mexico og Kina, mener Norges utenriksminister at det er all grunn til bekymring.
https://www.dn.no/politikk/espen-barth-eide-tydelig-om-trumps-tollkrig-norge-trenger-eus-beskyttelse/2-1-1773418
Jeg leste noen rapporter om ZENA. Det står at de skylder ca nkr 120-130 millioner i 3 bonds med rente snitt 10,3% som alle 3 bonds forfaller i mai i år:
Publicly traded bonds
Current outstanding bond issues for Zenith Energy are provided in the following table:
Issue Date Maturity Currency Amount approx. Coupon Listing ISIN Notes
May 2022 May 2026 EUR up to EUR 5,000,000 10.125% Vienna XS2478298909 Series 5
May 2022 May 2026 GBP up to GBP 3,000,000 10.50% Vienna XS2478299030 Series 6
May 2022 May 2026 USD up to USD 3,000,000 10.375% Vienna XS2478299113 Series 7
https://www.zenithenergy.ca/investors/bonds-credit-ratings/
----
Fa.no skriver i kveld: Eide om USAs handelskrig: – All grunn til bekymring
Etter at USAs president Donald Trump varslet straffetoll på varer fra Canada, Mexico og Kina, mener Norges utenriksminister at det er all grunn til bekymring.
https://www.dn.no/politikk/espen-barth-eide-tydelig-om-trumps-tollkrig-norge-trenger-eus-beskyttelse/2-1-1773418
Redigert 02.02.2025 kl 22:09
Pensjon
02.02.2025 kl 21:31
9391
Gullit skrev Var jo det jeg formidlet din løk
Hei Gullit.
Forstår du ikke hva du selv skriver?
Stakkar,
Mvh gammel pensjonist
Forstår du ikke hva du selv skriver?
Stakkar,
Mvh gammel pensjonist
nopetter
02.02.2025 kl 20:46
9617
Denne straffetollen kommer først og fremst til å ramme yankeene selv med økte priser, lavere produktivitet, lavere vekst m.m. Finans husene i USA er ikke enige om usd vil falle eller øke. En ting er sikkert de som sitter med aksjer i bil selskap eller del produsentene til disse vil få en smell. Det er ikke sjans at 25% toll kan bli absorbert, hvordan råvaremarkedet vil reagere får vi straks et svar på. energiforsyningen til Europa fra usa – Oppsummert: Volatilt og uforutsigbart der prisene garantert vil bli presset særlig i LNG sektoren
Redigert 02.02.2025 kl 21:10
Kingen
02.02.2025 kl 20:37
9662
EnLogisk er vel Rosgun? Hvis det stemmer så sier det vel sitt. Hausing og baising etter som han er inne eller ute, kun ute etter å berike seg selv. Jeg takler ikke slike hyklere. Anbefaler at han holder seg til Thor Medical, som kanskje begynner å å kaste av seg i 2030?