hanzn
06.02.2025 kl 14:28 6246

Ser Paul Blackburn skal være med på presentasjonen om en uke. Blir vel litt mer om videre salgsstrategi fra han. Blir spennende å se hvordan han fremstår å hva han tenker videre.
oppturen
13.02.2025 kl 08:16 5723

Gjeessp !
Grunnpilar
13.02.2025 kl 09:08 5609

Dette går veien Dere, mindre omsetning, økte kostnader og da mindre profitt.
Nå er det eneste som holder selskapet mhp tall, det at de faktisk har 170mill i banken,og ikke trenger en emisjon.
Klarer de å gå ifra profitt til underskudd i 2025 ? det nærmer seg nå... positiv cash flow ned ifra 24mill til skarve 1.7mill.....
Markedsavdelingen sliter fortsatt, skal være passe dårlig selgere,når en ikke klarer å få solgt foreløpig verdens beste produkter av sitt slag.
Redigert 13.02.2025 kl 09:15 Du må logge inn for å svare
Fünke
13.02.2025 kl 11:53 5432

Vi begynner å nærme oss det stadiet hvor den siste optimist snur til pessimist. Da snur skuta.
bj111
13.02.2025 kl 14:42 5267

I følge BørsXtra mail så kom AZT resultat ut litt bedre enn analytiker forventninger.
Yzf R1
13.02.2025 kl 16:19 5120

Derfor den går da ,får håpe det er et vendepungt nå å volumet tar seg noe opp fremover
BioNord
13.02.2025 kl 16:28 5096

Det var nok guidingen som er driver denne gang.
Ser ut som det kan landes en avtale i løpet av mars .
rufus01
13.02.2025 kl 18:01 4974

Det er bare en ting og si om resultatet i kroner og øre, og det er at det er altfor svakt i forhold til den innsatsen som har blitt lagt ned fra selskapet. Spesielt i forhold til innsatsen som ble lagt ned i forbindelse med utviklingen av GMP grad av SAN HQ. Dette var nødvendig for og øke markedsandeler ble vi fortalt. Javel godt mulig det, men det bør vel snart begynne å vises på salget eller??. Nok av mitt litt surmaga oppgulp. Rent bortsett fra det økonomiske så var presentasjonen idag veldig god syns jeg. Og er godt fornøyd med at jeg har økt litt i forkant av presentasjonen, vel vitende om at AZT de siste 2 årene alltid har falt etter en kvartalspresentasjon. Forhåpentligvis var det idag trenden skiftet retning, og at markedet får ett mer positivt syn på selskapet fremover dersom de leverer på hovedfokuset som er økt salg. Paul Blackburn gav ett solid inntrykk syns jeg, så forhåpentligvis har vi fått en bra mann på plass der. Fremtiden vil vise....:)
Yzf R1
13.02.2025 kl 18:08 4959

Skrevet av 1 av de største investorne i articzymes i dag

Tre förklaringar till dagens positiva kursreaktion.

1) Kassaflödet positivt efter 3 kvartal med negativt CF. Vinsten på EBITDA-nivå slog de två analytikerestimaten som fanns.
2) Projektet med nytt ERP-system är klart och det implementerades 2 december. Det har tyngt OPEX med 5.6 mkr 2024, eller ungefär 6% av OPEX. Det innebär potentiellt rejäl marginalförbättring eller stort investeringsutrymme 2025.
3) Antalet kunder som köper SAN var på ATH i kvartalet och visar en stigande trend under 2024 trots den stora crunchen inom biotech-funding. Det är främst kunder som testar i liten skala men "law of large numbers" gör ju att ett antal av dessa fortsätter in i senare fas.
är Tools-branschen positiv då man ser en mer "business-friendly" administration och tydliga tecken på att biotech funding leder till ökad efterfrågan från CDMOs och biotechs.
AZT tjänade 7.5 mkr efter skatt på botten av cykeln (EBIT b/e). Det finns ingen finansiell risk i bolaget med 240 mkr på banken, 30% av MCAP. Affärsmodellen är lika bra som den alltid varit; med ~95% bruttomarginal kommer vinsttillväxten bli kraftig när tillväxten återkommer.
BioNord
14.02.2025 kl 16:52 4539

oppturen skrev Gjeessp !
Har du gjespa deg ferdig nå oppturen og rista av deg skuffelsen etter kvartals rapporten? 😉
rufus01
14.02.2025 kl 17:22 4482

Ja vi får bare håpe han har fått en god natt´s søvn stakkar :). Overrasket over denne voldsomme oppgangen må jeg si, men intet mindre en veldig gledelig. Etter godt over 2år med nærmest konstant nedtur, så syns jeg alle trofaste aksjonærer fortjener at trenden nå ser ut til å snu. Blir nok skikkelig vind i seilene den dagen de melder at første avtale med en CDMO er underskrevet. Da er det godt å vite at de i tillegg hadde flere andre på blokka. Jeg begynner å få tilbake troen på at dette kan bli skikkelig bra etterhvert.
Grunnpilar
14.02.2025 kl 22:00 4255

Kan være shortere som håpet på nedtur, og da den uteble. Så begynte de å kjøpe tilbake. Har ikke sjekket selv, men om noen har lyst, så kan det sjekkes snart om det er tilfellet.
bj111
14.02.2025 kl 22:52 4193

Ikke noe short på AZT på mange år i registeret. https://ssr.finanstilsynet.no/Home/Details/NO0010014632

Morro med litt oppgang, kan jo hende det blir en morsom vår/sommer/høst i år med AZT.
BioNord
16.02.2025 kl 21:59 3702

Vi la bak oss en nydelig ukesavslutning med en formidabel sluttspurt og avsluttet fredagen HOD.

Åpent kjøp på 100k til 19,- i sluttauksjonen sier vel sitt om det racet vi står foran uka som kommer.

Tipper vi starter på 20,- i morgen .....mange som har sittet på gjerdet de siste par årene vil løpe etter for fullt nå .
oppturen
16.02.2025 kl 22:14 3680

Gratulerer til dere som er inne 😀
Håper volumet tar seg opp snart, slik at AZT får blomstre.
Det er nok ikke tallene kursen går på, det er guidingen eller noen som vet noe.
rufus01
17.02.2025 kl 08:51 3472

Shortere som håpet på nedtur?. Det har jo vært en konstant nedtur i 2,5 år, det er dessuten ingen synlige shortposisjoner i AZT. Så jeg tror din teori er feil. Det er nok mer sannsynlig at, mange nå ser på AZT som rimelig i forhold til fremtidig potensiell inntjening. Og mye vil endres den dagen en avtale med en CDMO forhåpentligvis blir underskrevet, kanskje allerede i løpet av mars. Husk selskapet har marginer på over 90% på sine produkter. Og det meste av kostnader i forbindelse med fremtidig vekst er nå dekket inn. Risikoen er liten all den tid de har 240mill i frie midler, altså ingen emisjonsfare. Noe som er ganske unikt i forhold til biotek selskaper på oslo børs. Men selvfølgelig, de må bekrefte sin guiding med resultater. Og de virket veldig optimistisk under presentsjonen syns jeg.
Redigert 17.02.2025 kl 08:56 Du må logge inn for å svare
Fünke
17.02.2025 kl 09:31 3398

I følge rapport og presentasjon, så er vel integrering av SAN i en CDMO's produksjonsplattform for virale vektorer allerede avklart. M-SAN skal i løpet av Q2 inn i denne plattformen. En OEM-partner er fortsatt ikke på bordet, men de skal gjennomføre en "audit" på hos AZT i mars. Samtidig var det en god gjennomgang av Paul i presentasjonen. At de kontinuerlig vurderer tilbakekjøp av aksjer er også nytt og kan bidra til løft i selskapsverdien.
HP17
17.02.2025 kl 09:48 3339

Hva i alle dager skjer i AZT om dagen?
Er det noe på gang?
rufus01
17.02.2025 kl 13:14 3143

Det er mye på gang, bare å se presentasjonen. Lykkes de, så vil dette bli fantastisk. Skuta er snudd, og vi har medvind igjen. Motvind har blitt brukt til det kjedsommelige i hver presentasjon i de siste par årene. Men såvidt jeg husker ble ikke det nevnt en eneste gang ved siste presentasjon, og bare det i seg selv er ett veldig godt tegn.
bj111
17.02.2025 kl 16:13 3017

Tok ikke lang tid før noen la på lokket med en stor salgsordre som trolig ikke er tilgjengelig her.
oppturen
17.02.2025 kl 16:45 2965

Pump & dump tror du ?
BioNord
17.02.2025 kl 17:37 2879

+14% + 21% + 7% er fasiten for de 3 børsdagene siden kvartals presentasjonen ……enig bj111 noen la «et lokk» på videre kursstigning på 20,50,-
Vil tro at den «sprenges» i morgen. Virker å være liten vilje til å selge aksjen ned nå
bj111
17.02.2025 kl 20:26 2698

Pump & dump var ikke det som slo meg. Syntes jeg så dette veldig mye da den tok vegen opp sist for noen år siden. Spekulasjonene den gang gikk på, legg ut en stor salgsordre så bildet endrer seg og så kjøper du. Da hindrer du at aksjekursen løper fra deg så lenge det ikke kommer en som er større og kraftigere og har høyere betalingsvilje. Risikoen er jo at noen sluker lokket du la ut.
Men kan selvsagt være hva som helst. Gikk jo varmt på forumet den gangen så vi får se hva som skjer :-)

Så på svenske Genovis sine resultater som kom på fredag. De viser vekst og ser positivt på fremtiden. Det er jo endel svensker som og følger AZT.
oppturen
17.02.2025 kl 23:34 2527

Ser SEB var største både selger og kjøper, men netto solgte.
Fünke
18.02.2025 kl 09:17 2300

Det er vel overhengende sannsynlig at M-SAN skal integreres i OBX produksjonsplattform for lentivirus. Hvor mye det utgjør i kroner og og øre i 2025 og i tiden fremover er usikkert, men det er nå i alle fall mer enn de har i dag til OBX vil jeg anta og videre vi jeg anta at dette er en sterkt økende inntekt på sikt. Når LaBull i tillegg plukker opp denne, så er det bull og en bekreftelse på at flere ting trekker i riktig retning. AZT vil bli en foretrukken leverandør til en stor CDMO som tilsynelatende er foretrukket blant mange aktører innen gen og celle-teknologi, samt at ordreveksten OBX refererer til indikerer en bransje som begynner å komme tilbake til normalen.

https://otp.investis.com/clients/uk/oxford_biomed1/rns/regulatory-story.aspx?cid=544&newsid=1909655
BioNord
18.02.2025 kl 15:21 2101

Teknisk sperre rundt 20,50-20,60,- ?
Pøses på med salgsposter når noen begynner å spise av 20,50. Dette skjedde i går og gjentar seg i dag.
hanzn
05.03.2025 kl 11:19 1349

Kopiert fra shareville om OEM-avtale som ikke må forveksles med en CDMO avtale:

Nå nærmer vi oss mars måned og vi vet at en potensiell OEM-partner skal på audit hos selskapet i Tromsø.
Det er tidligere blitt nevnt av selskapet at dette er ett fortune500 selskap, altså et av de 500 største selskapene i verden, så vi snakker en helt annen skala en AZT selv med sin markedsverdi på skarve 900 mill.

Så hva er en OEM avtale?
En slik avtale går ut på at partner skal selge AZT sine produkter som sine egne med egen logo på produktet. Hvis selskapet skulle klare å få inn en slik avtale vil jeg anta at omsetningen vil ta seg betydelig opp.
Ulempen med en slik avtale er at profitten deles opp mellom selskapene, men jeg vil uansett tenke at dette er volum som AZT ville slitt med å skaffe alene, og dermed at gevinsten er mye større en kostnaden.

Når kan vi forvente at avtalen eventuelt kommer da?
Ifølge informasjon fra selskapet selv så guidet de først slutten av Q4 2024, og så i løpet av starten av Q1 2025. Under kvartalstallspresentasjon Q4 kom det frem at forhandlingen foregår men at motparten er grundigere enn først antatt og at dette tar lengere tid en forventet. Markedet tok veldig godt imot denne forklaringen da mange nok hadde gitt opp avtalen og det var nok derfor vi så at selskapet steg såpass mye i ettertid. Man skulle dermed kanskje anta slutten av Q1 eller tidlig Q2 hvis selskapene skulle bli enig.

Vi går en spennende tid i møtet og jeg synes dagene etter Q4 var en fin pekepinn på hvordan det kan gå hvis avtalen kommer, så får vi bare krysse fingrene.
Yzf R1
05.03.2025 kl 12:29 1276

Takker for god informasjon ,spennende
BioNord
06.03.2025 kl 11:28 1065

Vi er med andre ord inne i en spennende måned (og uker ) .
Forhåpentligvis lander vi en meget gunstig OEM-avtale . Hvor stor og omfattende denne avtalen blir vet vi vel egentlig ingenting om .......tror bevisst selskapet ikke har gått ut å gitt for store forhåpninger før alt er i boks.
Midd30
06.03.2025 kl 23:50 861

Ser Avanto right tail as har kjøp aksjer gjennom 2024, og fortsetter å kjøpe nå i 2025. Er vel Magnus Carlsen som er en av hovedeierne bak dette selskapet. Flere som har tro på prosjektet tydeligvis.
BioNord
07.03.2025 kl 12:06 658

Bra retning og omsetning på AZT i dag
dahl
07.03.2025 kl 13:47 559

Ja stor omsetning , og vi krabber oppover .