Europa og Canada jobber med en LNG avtale
Oppretter en ny tråd for å følge denne spennende utviklingen:
https://youtu.be/_2JGdT6JTpE?si=4Uy1eaNToOXQcFGg
https://youtu.be/_2JGdT6JTpE?si=4Uy1eaNToOXQcFGg
1013
24.02.2025 kl 14:32
5127
hvis pilot kommer snakker vi helt andre kurser end 7-8, når pilot kommer bliver QEC solgt til en større spiller.
Ikke_viktig
24.02.2025 kl 14:38
5094
Før noen ting som helst skjer så vil politikerne komme med signaler om å ønske om å åpne opp for fracking, LNG-utskiping og rørledninger. Frem til en politiker med tyngde tar de ordene i sin munn og fremlegger lovforslag om dette så er det vel bare å glemme åpning i Quebec. Men om MB sitter på info om løse samtaler og rykter om at ting er på glid og sier noe slikt på onsdag så kan det selvfølgelig sende aksjen opp i kurs.
Men her selges ikke skinnet før bjørnen er skutt. Putin har nok betalt godt til miljøorganisasjonene i Quebec for å holde dem unna å hjelpe Europa...
Men her selges ikke skinnet før bjørnen er skutt. Putin har nok betalt godt til miljøorganisasjonene i Quebec for å holde dem unna å hjelpe Europa...
Manon1
24.02.2025 kl 14:43
5086
Ja du har nok rett i at kursen kan gå voldsont mye mer enn til 7-8 kr på pilot. føler på meg at vi får svaret snart.pilot er jo det eneste fornuftige karbon lagring og utvinning. dette er fremtiden i resten av verden, hvorfor ikke i canada og qubec?søknaden ble sendt inn i juni 2024 og ceo fortalte vel i august 2024 at de hadde fått beskjed fra myndigheter om å komme med supplementer til søknad, svsret får vi snart.på en slik melding vil det komme en emisjon nesten umiddelbart etterpå, det blir isåfall veldig godt mottat av meg.
Manon1
24.02.2025 kl 14:44
5105
Myndigheter har allerede oppfordret til å søke har du ikke fått det med deg? tror du qec har søkt om karbonfangst helt i ørska?
Ikke_viktig
24.02.2025 kl 15:23
4954
Hva dere klarer å lese ut av det myndighetene sier og det som er fakta er to helt forskjellige ting. Har sett nok "confirmation bias" her inne til å vite hva du snakker om. Det er en ting å åpne for pilot relatert til miljøteknologi, carbon capture og storage, osv. Det er noe helt annet å åpne for fracking og utvinning av naturgass...
Men fortsett bare å tro hva du vil tro.
Men fortsett bare å tro hva du vil tro.
QEC trenger ingen emisjon for å sette i gang pilot. Det har selskapet på bok. Men først må selvsagt forbudet mot fracking oppheves.
Redigert 24.02.2025 kl 15:43
Du må logge inn for å svare
Her er vi 100% på linje!
Manon1
24.02.2025 kl 15:50
4858
Forbud mot fracking oppheves selvsagt ikke før pilot, men når pilot i små skala har vist at de kan utvinne hydrokarboner på en måte som ikke er til skade på miljøet.
Men allerførst må selvsagt ankesaken være i boks. Ellers vil det være null mening med både pilot og annet.
OSEBX
24.02.2025 kl 16:39
4716
Det var en spenstig sluttauksjon, lover bra.
Har ikke tro på at Europa igjen skal kjøpe store mengder gass fra Russland ved en eventuell fred i Ukraina. Hvorfor skal Europa for n'te gang gjøre seg avhengig av russisk gass, som har vist seg upålitelig, og samtidig forsyne landet med milliarder av euro, som vil bli brukt for videre opprustning? Å igjen kjøpe gass fra Russland, vil bety en altfor stor sikkerhetsrisiko.
Har ikke tro på at Europa igjen skal kjøpe store mengder gass fra Russland ved en eventuell fred i Ukraina. Hvorfor skal Europa for n'te gang gjøre seg avhengig av russisk gass, som har vist seg upålitelig, og samtidig forsyne landet med milliarder av euro, som vil bli brukt for videre opprustning? Å igjen kjøpe gass fra Russland, vil bety en altfor stor sikkerhetsrisiko.
Manon1
24.02.2025 kl 16:55
4702
ser du begynner å skjønne at det kan gå mot pilot, men selv siste utalelsen din er heller ikke riktig men der får heller andre justere deg.pilotprosjekter på karbonfangst/lagring er i hovudsak av interesse for myndigheter før endelige avgjørelser taes om tillatelser. pilot gir myndigheter mulighten til å ta riktige beslutninger som gjelder miljøhensyn. det blit aldri gitt tillatelse til frakking før test resultater av qec sin pilot på karbonnlagring er tilfredstillende. les deg litt opp så forståer du.
trani
24.02.2025 kl 17:35
4561
Befolkningen i Europa sliter økonomisk og trenger tilgang på billig russisk gass og olje. Se mot Tyskland og det som skjer der. Folk er lei politikerne som ønsker krigen gående. Folk vil ha det billig, og økt kjøpekraft. Deler av dette kan Russland gi. Dem av de politikerne som ikke ønsker dette vil slite blant en befolkning som allerede sliter av høye kostnader. QEC vil bli dratt hardt ned når en fredsavtale kommer på plass. Så kan man jo spørre om pilot blir mer aktuell, eller om man skal satse på erstatning?
Tiden vil vise..
Jeg selger!
Tiden vil vise..
Jeg selger!
Storms
24.02.2025 kl 17:40
4528
Total fejl på den trader…
Redigert 24.02.2025 kl 17:41
LSHH
24.02.2025 kl 17:41
4531
Lykke til med salg! Aldri feil det.
Må bare si det at russisk gass kommer EU aldri til å gjøre seg avhengig av igjen, aldri. Canada kommer til å eksportere gass i store mengder til EU etterhvert, det ligger i alle kort nå.
Må bare si det at russisk gass kommer EU aldri til å gjøre seg avhengig av igjen, aldri. Canada kommer til å eksportere gass i store mengder til EU etterhvert, det ligger i alle kort nå.
JH Investor
24.02.2025 kl 17:50
4481
Sorry to say, du har solgt deg ut! Din agenda har du også skrevet på Nordnet 😅😅
Jensi
24.02.2025 kl 17:55
4496
Præcis
👍
Selv greta thunberg er på putins lønliste, hun ved det bare ikke
En ting har lært mig i livet, at virkeligheden overstiger min fantasi
👍
Selv greta thunberg er på putins lønliste, hun ved det bare ikke
En ting har lært mig i livet, at virkeligheden overstiger min fantasi
1013
24.02.2025 kl 18:06
4526
nej du sælger ikke du har solgt for længe siden, nu er du bare bitter, glæd dig på andres vegne, og erkend dine fejl.
Peter Sellers
24.02.2025 kl 18:22
4561
@Manon1, iom at du føler der på deg at vi nå får pilot osv, føler du datoen også at den er nært forestående?? Hva skjer med deg dersom vi ikke får pilot hverken for fracking eller karbon lagring faller din verden i grus?? Først så får vi se hva retten kommer fram til vedr ankesaken og dersom det er negativt så kommer vi til å gå inn i en ny periode med ørkenvandring dessverre!! Det er som jeg har nevnt her tidligere iom at vi stort sett er på vent så blir man litt apatisk til aksjen så det hade vært fint med noen good news!! :))
Jeg har fortsatt null tro på pilot. Og jeg ser ingen mening i at ankesaken ikke skal avgjøres først. Hvilken mening vil det gi hvi smyndighetene vinner frem med sin anke? Skal da QQC stenge brønnene sine og rydde opp etter seg. For så å få pilot etterpå? Fullstendig meningsløst. Nei, frackingforbudet ligger fortsatt fast. Og kommer høyst sannsynlig til å gjøre det veldig lenge. Det myndighetene åpner for er åå tillate å bygge en rørledning gjennom Quebec. Det har de vært sterkt i mot tidligere. Det er ingen offentlige myndighetspersoner som på noe tidspunkt har nevnt å tillate QEC noe som helst. Kanskje DU bør lese deg litt opp. Jeg har lest alt som det går an å lese om QEC, siden 2008. Du tolker på din måte, så tolker jeg slik resten av markedet tolker det.
PS! DU trenger ikke være nedlatende.
PS! DU trenger ikke være nedlatende.
1013
24.02.2025 kl 20:33
4165
Det er helt fair du tror at pilot ikke kommer, men verden ser noget anderledes ud idag med de tossehoveder der er kommet til magten i USA, jeg tror at det kommer men ikke før ankesagen er færdigbehandlet, politikerer skal jo have en anledning til at skifte mening.
mofi1
24.02.2025 kl 21:04
4083
Det er en viss logikk i det at ankesaken enten blir trukket eller tapes for staten, ( som jeg i utgangspunktet er skeptisk til; stater taper sjeldent viktige saker for allmenheten eller for de folkevalgte til de private), for deretter å argumentere for og endre politikk.
Det jeg hele tiden har bitt meg merke i, er ledelsens strategi og tilsynelatende optimistiske uttalelser om at de har troen på at det er mulig å få til pilot med karbonfangst. Det har jo stått sterkt i motsetning til hva de aller fleste her inne mener å vite og aksjens utvikling.
Så vi får høre om det kommer noe av interesse på onsdag eller om det fortsatt blir med praten.
Det jeg hele tiden har bitt meg merke i, er ledelsens strategi og tilsynelatende optimistiske uttalelser om at de har troen på at det er mulig å få til pilot med karbonfangst. Det har jo stått sterkt i motsetning til hva de aller fleste her inne mener å vite og aksjens utvikling.
Så vi får høre om det kommer noe av interesse på onsdag eller om det fortsatt blir med praten.
LSHH
24.02.2025 kl 21:16
4173
Dette er politikk, å politikken endres hele tiden. Nå er det geo politiske endringer som gjør at Quebec må tenke helt annerledes.
Jeg tror anken blir trukket eller at den ikke vinner frem for provinsen. Som det nevnes gir det ikke mening å gå til sak for å fjerne brønner for så og gi pilot. Nå er alt i total endring og vi ser endring i politikken å sosialt aksept blant innbyggere.
Trur vi får mange positive endringer fremover i favør QEC. Den politiske endringen skal Binnion snakke om på onsdag, vi kan se frem til det.
Jeg tror anken blir trukket eller at den ikke vinner frem for provinsen. Som det nevnes gir det ikke mening å gå til sak for å fjerne brønner for så og gi pilot. Nå er alt i total endring og vi ser endring i politikken å sosialt aksept blant innbyggere.
Trur vi får mange positive endringer fremover i favør QEC. Den politiske endringen skal Binnion snakke om på onsdag, vi kan se frem til det.
LSHH
24.02.2025 kl 21:37
4160
Storms
24.02.2025 kl 21:52
4306
Hydrogen bliver også nævnt her, så QECs ansøgning om hydrogen pilot mv er jo aktuel…
Yzf R1
24.02.2025 kl 22:11
4224
80 k ligger på kjøp på 0.285 d er + om noen selger så her er det nok triks i ludo for å prøve å få seg litt volum på lav pris
boreren
24.02.2025 kl 23:24
3988
Da linken ble posted var den ned 10,7%, men den tok seg opp på slutten. Beklager all forstyrrelse.
Peter Sellers
25.02.2025 kl 06:29
3632
les denne artikkelen som ligger som headline på VG i dag folkens, Trumpern er på krigstien i Canada :))
Peter Sellers
25.02.2025 kl 06:31
3638
Glemte å legge ved linken, litt trøtt enda :)))))
https://www.vg.no/nyheter/i/JbwK6X/trump-vil-gjenopplive-omstridt-oljeledningsprosjekt
https://www.vg.no/nyheter/i/JbwK6X/trump-vil-gjenopplive-omstridt-oljeledningsprosjekt
Toronto-børsen er ikke ledende for QEC. Mikrovolum spiller ingen rolle. Det er Oslo som styrer QEC. Det vet alle.
1013 skrev ingen tvivl det ender med tilladelse.
Veldig sannsynlig at det blir tillatt med rørledning. Men svært usannsynlig at man gir pilot til QEC, slik situasjonen er nå.
Peter Sellers
25.02.2025 kl 07:21
3547
JH Investor skrev Men har det nogen effekt på QEC ?
@JH Investor, neppe!! Bare viser at mannen driter i fracking forbud eller ikke han barer kjører på, artikkelen var vel vinklet mer på Alberta!!
Storms
25.02.2025 kl 07:37
3681
Det er positiv for QEC i Alberta da rørsystemer bruger letolie til transport af olie i rørsystemer, så der skal bruge betydelige mængder af dette…
På sporet
25.02.2025 kl 13:24
3163
Ja, presentasjon i morgen. Er veld ikke dumt å laste opp litt i forkant..
sigj2
25.02.2025 kl 14:00
3142
Gleder meg til imorgen,endelig får vi vite veien videre med rettsprosessen.møkk lei ørkenvandringen uten info.
Ankesaken kan ikke qec verken styre eller ha informasjon om. Den videre rettsprosessen er avhengig av utfallet av ankesaken. Så noe nytt mht retten er lite tenkelig i morgen, dersom da ikke dommen kommer i kveld. Det er vel meldt et rettsmøte 25.mars, så da er det trolig at ankesaken foreligger i forkant av den.
unikum
25.02.2025 kl 14:58
3620
Noen som ligger å venter på nervøse sjeler.
Skjønner ikke så mye av de få tusen aksjene som hele tiden må selges nedover, om de er menneske laget så bør personen ta seg en 5 min.
Skjønner ikke så mye av de få tusen aksjene som hele tiden må selges nedover, om de er menneske laget så bør personen ta seg en 5 min.
uptrade
25.02.2025 kl 15:17
4186
Mistenker sell off på tampen idag. Er bare å følge strømmen på positivitet, frem til dagen før mange nye investorer nesten "forventer" god nyhet i morgen.
1013
25.02.2025 kl 15:20
4164
det vil da være tosset at sælge med den produktions økning der kommer i april måned.
tuja
25.02.2025 kl 15:21
4157
Kommer nok oppdatering på nye brønner, status på den rettslige prosessen, samt mulig noe ang CC pilot. Og litt om hvor vinden blåser i Quebec etter at Trump kom til makten.
Storms
25.02.2025 kl 15:23
4152
Tuja glem ikke Alberta, begynder at blive int…
Skal sprut af de nye brønde børsmeldes?
Redigert 25.02.2025 kl 15:25
1013
25.02.2025 kl 15:27
4130
håber de melder at brøndene er klar til april og at der er planlagt nye til start 2026.
uptrade
25.02.2025 kl 15:29
4118
Si det til traderene..
Men vi vet hva vi har i vente i løpet av våren 😀👍
Men vi vet hva vi har i vente i løpet av våren 😀👍