Hvem kjører IDEX opp nå?
Hmmm. Rett opp 22%...
Omsetningen skvatt opp til K1,9' Mill
Omsetningen skvatt opp til K1,9' Mill
Redigert 03.03.2025 kl 08:00
Du må logge inn for å svare
trani
24.02.2025 kl 17:29
4659
Nå må de hoste opp flere avtaler, ellers blir det emisjon på lavere kurser. Tipper 8-9 øre for nåværende emisjon virker fornuftig.
kroif
24.02.2025 kl 19:44
4532
Har ikke IDEX solgt mere access til Sentry enn noe annet??
Nå syntes jeg du var litt ute Møyfrid, virker nesten som du prøver å klippe de tynnslitte nervene her, for gunstig inngang..
Nå syntes jeg du var litt ute Møyfrid, virker nesten som du prøver å klippe de tynnslitte nervene her, for gunstig inngang..
Pål stvg
24.02.2025 kl 21:09
4436
Serenty med idemia skal lansere sAcess imorgen i Dubai. Muligens vi kan få noe der usikker om det blir noen ordre da idemia bestilte for 2 mill dollar i 2023. Tror ikke det et blitt levert ennå.
Møyfrid
24.02.2025 kl 21:09
4438
Har Idex solgt noe? Det var nytt for meg.
Hva snakker vi om av volum?
Hva snakker vi om av volum?
klaesp
24.02.2025 kl 21:36
4395
Kona oppnådde verdens første Mastercard-godkjenning for Idex Pay biometriske metallkort i slutten av 2024. Idex anser biometriske metallkort som et vekstområde blant utfordrere og tradisjonelle banker rettet mot velstående kunder.
Nye avtaler kommer !
Idex-sjef Eklof har sagt at selskapet er fokusert på å bringe sine partnere " fra sertifisering til industrialisert produksjon ." Mastercards godkjenning av kort fra Kona er et eksempel. Sør-Korea-baserte Kona har en årlig produksjonskapasitet på over 60 millioner smartkort. Idex strategi ser ut til å forbedre økonomiske resultater ved å øke biometrisk smartkort.
Nye avtaler kommer !
Idex-sjef Eklof har sagt at selskapet er fokusert på å bringe sine partnere " fra sertifisering til industrialisert produksjon ." Mastercards godkjenning av kort fra Kona er et eksempel. Sør-Korea-baserte Kona har en årlig produksjonskapasitet på over 60 millioner smartkort. Idex strategi ser ut til å forbedre økonomiske resultater ved å øke biometrisk smartkort.
Redigert 24.02.2025 kl 21:37
Møyfrid
24.02.2025 kl 22:40
4317
Tigerstaden og Alden fortsetter å dumpe på dagens liste, men hva vet vel dem.
Pål stvg
24.02.2025 kl 23:36
4246
Mulig idemia har ett lager eller har fått levert nå i q4. Håper på noe positivt på torsdag.
YNWA250505
25.02.2025 kl 00:09
4209
Sikkert like mye nå som de "visste" da de kjøpte alle aksjene, men hva vet vel du? Jo ingenting
Seriøs
25.02.2025 kl 08:19
3952
Tror trådstarter må endre tekst på tråden til : Hvem kjører kursen ned nå
kroif
25.02.2025 kl 09:10
3869
Det er fortsatt kaninen opp av hatten som må til nå.
Det eneste som er garantert, er at hvis man selger nå, så kommer det 2 kaniner opp av hatten, hehe, det er klassisk.
Kan noen ta ansvar for dette? ;-)
Det eneste som er garantert, er at hvis man selger nå, så kommer det 2 kaniner opp av hatten, hehe, det er klassisk.
Kan noen ta ansvar for dette? ;-)
klaesp
25.02.2025 kl 09:18
3870
Møyfrid og seriøs hvor stort ble tapet, dere som klarte å selge på bunn?
iTRADER09
25.02.2025 kl 10:51
3807
Men du må vurdere om det er mer sannsynlig at de trekker en kanin enn at de trekker svarteper
Redigert 25.02.2025 kl 10:54
kroif
25.02.2025 kl 11:28
3748
Alle vet hva worst case er på resultat fremleggelsen, og det er ny utvanning, eller skifteretten, dog tror ikke de er klare for det enda.
Det store spørsmålet er hva de nå kan overaske med på den positive siden?
- burnrate ned på 2,5MUSD?
- en ny liten konvertibel ?
. stor bestilling av access? fra f.eks Sentry?
- stor bestilling på Idex pay fra, f.eks Konai, la oss si 1 mill units og rammeavtale for minimum , 1 mill units i året, i 5 år? ( dette tallet kan like gjerne være 5mill)
- Oppkjøp?
- Fusjon?
- Større inntekter fra div avtaler som ikke ble sendt ut før i Q4
- garantier fra større aksjonærer og innløsing av warrents?
- kupping av kunder fra zwipe?
- cash oppgjør fra zwipe konkursbo, allikavel?
Andre forslag?
Det store spørsmålet er hva de nå kan overaske med på den positive siden?
- burnrate ned på 2,5MUSD?
- en ny liten konvertibel ?
. stor bestilling av access? fra f.eks Sentry?
- stor bestilling på Idex pay fra, f.eks Konai, la oss si 1 mill units og rammeavtale for minimum , 1 mill units i året, i 5 år? ( dette tallet kan like gjerne være 5mill)
- Oppkjøp?
- Fusjon?
- Større inntekter fra div avtaler som ikke ble sendt ut før i Q4
- garantier fra større aksjonærer og innløsing av warrents?
- kupping av kunder fra zwipe?
- cash oppgjør fra zwipe konkursbo, allikavel?
Andre forslag?
YNWA250505
25.02.2025 kl 12:07
3705
Her sitter gay-kameratene Møyfrid, iTrader og Seriøs og napper hverandre i baguetten og prøver å gjøre litt trader i Idex. Den ene dagen pro-Idex når de har solgt på bunn er de negative og vil inn igjen og prøve å tjene noen hundrelapper. Nesten litt rørende å se at disse tre har funnet hverandre her inne og kan dra på teltturer sammen. Hegnar er virkelig et forum for alle. Meget inkluderende og flott å se.
Glova
25.02.2025 kl 18:17
3536
En ting som forundrer meg er at når de nå annsetter ny økonomisjef,og så skal den avtroppende økonomisjefen fungere som rådgiver,da lurer jeg på om de fulstendig gir faan i pengene til de som investerer,og hele tiden bærer vann til en død hest.
Seriøs
25.02.2025 kl 19:30
3466
Var en kort tur innom Idex etter mange år uten. Som jeg mente før kjøp og etter kjøp. Togrøverne leverer som før.
PS! Mikroskopisk beløp men uten tap. Man går ikke inn i Idex med sine fulle 5 og laster fult. Det er bare mat til fabrikken uten å få noe tilbake.
PS! Mikroskopisk beløp men uten tap. Man går ikke inn i Idex med sine fulle 5 og laster fult. Det er bare mat til fabrikken uten å få noe tilbake.
Møyfrid
25.02.2025 kl 19:31
3531
Det er vel ikke mange som har sluttet der som ikke har fått en post i "Advisory board".
Muligens ei som ga seg i kantina, men ellers er nok de fleste med.
Muligens ei som ga seg i kantina, men ellers er nok de fleste med.
EnLogisk
26.02.2025 kl 00:06
3354
Spot On :-) Det er jo imponerende at de 3 typene kan holde på slik de gjør her på denne tråden og andre tråder. Jeg bare overser de. Gidder ikke bruke en kalori på sånne. Jeg la merke til at nesten 1,7 millioner aksjer dvs 10 % av dags omsetningen i IDEX ble omsett de siste 5 min. føre close. Hmmmmmm???
han @useriøs skriver og skriver...Så skriver han i dag at hadde bare noen lommepenger i noen få aksjer..At han gidder å skrive og skrive opp og ned om sin synsing, når han nesten ikke eier aksjer??? Så det som vi antok ...en liten mygg. Bare å overse.
han @useriøs skriver og skriver...Så skriver han i dag at hadde bare noen lommepenger i noen få aksjer..At han gidder å skrive og skrive opp og ned om sin synsing, når han nesten ikke eier aksjer??? Så det som vi antok ...en liten mygg. Bare å overse.
iTRADER09
26.02.2025 kl 02:23
3330
Resultatfremleggelsen i seg selv er neppe spennende. Litt usikkert hvor mye kuttene har virket i Q4, burn rate vil være mellom 2.5MUSD og 4MUSD. Tipper rundt 3.5MUSD. Avskrivning av tap på Zwipe? Neppe klart hvor mye, om noe, om de får fra boet. Zwipe's kunder? Hvilke? PCB produsenten som kjøpte sikkert 500 kort. Zwipes kvartalsomsetning matchet et par dagers omsetning for en hamburgerkiosk.
Men det kan komme en finansieringsnyhet rett før eller rett etter Q resultatene, fordi styret trenger å vise handling ifm et Q regnskap som viser veien rett til skifteretten.
Når det gjelder eventuelle bestillinger så synkroniseres ikke de med Q resultater, det må meldes umiddelbart.
Men det kan komme en finansieringsnyhet rett før eller rett etter Q resultatene, fordi styret trenger å vise handling ifm et Q regnskap som viser veien rett til skifteretten.
Når det gjelder eventuelle bestillinger så synkroniseres ikke de med Q resultater, det må meldes umiddelbart.
Møyfrid
26.02.2025 kl 05:49
3295
Ja, anbefaler deg å blokkere alle bortsett fra YNHAB. Da har du direkte tilgang til moderskipet for logisk sans, teknologisk kompetanse og finansiell alkymi. Null forstyrrelser fra kveget, og med det den raskeste veien til Eldorado og rikdom. Det blir ikke enklere.
heiltfint
26.02.2025 kl 07:21
3260
DNB Markets skriver i en oppdatering etter meldingen at de venter en betydelig negativ aksjekursreaksjon i dag (ned 60--80%).
Utenom har de 140 mill cash i slutten av Q4, med driftkostnad på 35 mill, så da kan de drifte ut året..kansje de finner en løsning
Utenom har de 140 mill cash i slutten av Q4, med driftkostnad på 35 mill, så da kan de drifte ut året..kansje de finner en løsning
Redigert 26.02.2025 kl 07:22
kroif
26.02.2025 kl 08:58
3119
Er klar over at bestillinger ikke synkroniseres med resultatfremleggelser, men jeg vil tro at IDEX jobber ekstra intenst for å f.eks formalisere en avtale, hvis det er det som skal til for å overbevise markedet om at warrents til 15 øre er en god pris. Jeg ville ihvertfall gjort hva jeg kunne for å få frem gode nyheter rundt res, når situasjonen er som den er. Og da kan en slik nyhet fremstår synkronisert, if you see what i mean.
Forutsetningen for dette er selvsagt at de ha noe nært forestående..
Vi kan også håpe på at den nye finanssjefen de har ansatt har klart å eventuelt koke opp en aksjonærvennlig brofinansiering, gudene vet.
Ihvertfall svært lite oppfinsomt om det kommer en "vanlig " emi i etterkant av res.( les eksisterende aksjonærvennlig)
Litt tidlig å avskrive zwipefordring i q4, når dette skjedde i etterkant.
Enig at zwipes kunder er et longshot.
Jeg mener også at hvis burnrate er nede på 2,5USDM, så er det gode nyheter for videre finansiering
Forutsetningen for dette er selvsagt at de ha noe nært forestående..
Vi kan også håpe på at den nye finanssjefen de har ansatt har klart å eventuelt koke opp en aksjonærvennlig brofinansiering, gudene vet.
Ihvertfall svært lite oppfinsomt om det kommer en "vanlig " emi i etterkant av res.( les eksisterende aksjonærvennlig)
Litt tidlig å avskrive zwipefordring i q4, når dette skjedde i etterkant.
Enig at zwipes kunder er et longshot.
Jeg mener også at hvis burnrate er nede på 2,5USDM, så er det gode nyheter for videre finansiering
kroif
26.02.2025 kl 11:41
2984
Må innrømme at jeg har solgt i frykt for hva som kommer i forhold til likviditet på resultatfremleggelsen. Frykten for griseemi ble for stor.
Ny inngang når jeg føler meg litt tryggere på at jeg ikke blir halvert igjen. Inn igjen skal jeg, for tror IDEX vil lykkes til slutt
Ny inngang når jeg føler meg litt tryggere på at jeg ikke blir halvert igjen. Inn igjen skal jeg, for tror IDEX vil lykkes til slutt
hill
26.02.2025 kl 15:19
2820
Ja, IDEX vil nok lykkes til slutt, selv om det har vært en trang fødsel!
Nå har de også en konkurent mindre å kjempe mott, etter konkursen til ZIPE.
Nå har de også en konkurent mindre å kjempe mott, etter konkursen til ZIPE.
Pantheon
26.02.2025 kl 17:31
2745
Zwipe var väl ändå partner och kund, snarare än "konkurrent"? Kan inte se att Zwipes undergång har gynnat IDEX varken på kort eller lång sikt. Bara en trist historia rakt igenom. Sen får vi hoppas att IDEX kan kapitalisera på något positivt vis av händelsen.
iTRADER09
27.02.2025 kl 02:00
2440
29 år and counting, det kan kalles en trang fødsel.
Konkurrenter er neppe problemet for Idex. Idex har bare en konkurrent. Den ene konkurrenten ligger også med brukket rygg, helt uten salg og overlever på kriseemisjoner og dødsspirallån.
Konkurrenter er neppe problemet for Idex. Idex har bare en konkurrent. Den ene konkurrenten ligger også med brukket rygg, helt uten salg og overlever på kriseemisjoner og dødsspirallån.
Redigert 27.02.2025 kl 02:04
HP17
27.02.2025 kl 08:08
2291
Financial results Q4 2024
* No product revenues in the fourth quarter.
* Operating expenses excluding cost of products sold and bad debt provisions
amounted to $2.4 million in the fourth quarter, below target at $2.5
million.
* An accrual for loss on receivables from Zwipe AS amounting to $0.6 million
has been included in the fourth quarter of 2024.
* Net loss in the fourth quarter of 2024 was $2.1 million. The result includes
net financial gain amounting to $2.4 million caused by value change of
warrants and the derivative related to the convertible debt. Adjusted for
these items, the result would have been a net loss of $4.6 million.
* A non-cash impairment of goodwill amounting to $968 thousand was recorded in
the fourth quarter.
* Cash balance per 31 December 2024 at $2.0 million
https://newsweb.oslobors.no/message/639876
* No product revenues in the fourth quarter.
* Operating expenses excluding cost of products sold and bad debt provisions
amounted to $2.4 million in the fourth quarter, below target at $2.5
million.
* An accrual for loss on receivables from Zwipe AS amounting to $0.6 million
has been included in the fourth quarter of 2024.
* Net loss in the fourth quarter of 2024 was $2.1 million. The result includes
net financial gain amounting to $2.4 million caused by value change of
warrants and the derivative related to the convertible debt. Adjusted for
these items, the result would have been a net loss of $4.6 million.
* A non-cash impairment of goodwill amounting to $968 thousand was recorded in
the fourth quarter.
* Cash balance per 31 December 2024 at $2.0 million
https://newsweb.oslobors.no/message/639876
Gullhaugen
27.02.2025 kl 08:17
2294
De er jaggu blakk igjen og ber på sine knær til noen utvalgte investorer om mere penger. NULL i omsetting. Neste emisjon om noen i det heletatt vil være med på dette penge ranet blir mega lav.
Møyfrid
27.02.2025 kl 08:20
2320
Dette var faktisk verre enn jeg trodde, og jeg trodde det skulle bli dårlig.
tuja
27.02.2025 kl 08:24
2295
Cash balanse på 2mill usd ved year end 2024. Med 2,5 mill usd i driftskostnader pr kvartal, er de nok bunnskrapet nå, dessverre.
Storms
27.02.2025 kl 08:42
2323
Faktisk utroligt efter så mange år, ingen indtægt og brænder ca 28 mill nok af pr måned, uha.
RIP kandidat…
RIP kandidat…
iTRADER09
27.02.2025 kl 09:16
2260
Forbrenningen var litt bedre enn jeg hadde ventet. 2.4 MUSD er pyntet litt med penger fra Vedum som kom i Q4, men de var svært nær 2.5 MUSD.
Ellers ingen overraskelser i tallene.
Det som kanskje gjør at markedet reagerer negativt likevel
"The company is in active discussions with key shareholders and the financial lender to enable and arrange funding for continuing operations. At the date of the report, the discussions are not conclusive, and the outcome remains open."
Kommer nok en contemplated PP i dag eller i morgen, 0.03 med mange warrants?
Ellers ingen overraskelser i tallene.
Det som kanskje gjør at markedet reagerer negativt likevel
"The company is in active discussions with key shareholders and the financial lender to enable and arrange funding for continuing operations. At the date of the report, the discussions are not conclusive, and the outcome remains open."
Kommer nok en contemplated PP i dag eller i morgen, 0.03 med mange warrants?
uptrade
27.02.2025 kl 10:03
2131
Seriøs skrev I går BGBIO og i dag Idex. Børsopprydding
Ikke glem Zwipe og FPC..
Desverre, trist å se mitt gamle hjertebarn klarte aldri å få til mobil eller kortmarkedet.
Desverre, trist å se mitt gamle hjertebarn klarte aldri å få til mobil eller kortmarkedet.
kroif
27.02.2025 kl 10:07
2143
Bra at de har fått ned burnraten, det er oppløftende for ny funding.
Det kommer tydelig frem hvilke investorer de snakker med, det er de som har solgt seg ned noe siste tiden.
Det betyr at nye aksjer blir rimeligere enn 15 øre dessverre, kan ikke skjønne annet.
Kassa er vel basicly tom as we speak, så ny finansiering må på plass asap.
Jævlig glad jeg solgte meg ut de 2 siste dagene, har blitt rævkjørt nok ganger av Idex emisjoner.
2-3mill kort gir break even, det er nyttig informasjon fra presentasjonen.
Alt virker å ligge til rette for suksess veldig snart, men cashen rakk ikke frem til inntektene, og det kan bli stygt for eksisterende aksjonærer.
Det kommer tydelig frem hvilke investorer de snakker med, det er de som har solgt seg ned noe siste tiden.
Det betyr at nye aksjer blir rimeligere enn 15 øre dessverre, kan ikke skjønne annet.
Kassa er vel basicly tom as we speak, så ny finansiering må på plass asap.
Jævlig glad jeg solgte meg ut de 2 siste dagene, har blitt rævkjørt nok ganger av Idex emisjoner.
2-3mill kort gir break even, det er nyttig informasjon fra presentasjonen.
Alt virker å ligge til rette for suksess veldig snart, men cashen rakk ikke frem til inntektene, og det kan bli stygt for eksisterende aksjonærer.
Storms
27.02.2025 kl 10:23
2134
IDEX kommer i klemme her så kaninen fra hatten skal være fed om det lykkes med emi til fornuftig pris.
IDEX er mere end presset så… afventer.
IDEX er mere end presset så… afventer.
Pantheon
27.02.2025 kl 11:04
2102
"2-3mill kort gir break even, det er nyttig informasjon fra presentasjonen."
Förstår inte hur denna siffran har kunnat bli så låg helt plötsligt? Har de så höga marginaler?
Om vi utgår från IDEX teknologi på kortet, så uppfattar jag att deras BOM är $3,50.
Marginal per kort för operativt break-even bör vid 3 mkort vara 4x2,4 m$/3mkort=$3,2 som lägst och 4x2,4 m$/2mkort=$4,8 som högst.
Som jag uppfattar det, så beroende på på produktmixen mellan Payment och Access har de därmed marginaler om som lägst $3,2 (91%) upp till som högst $4,8 (137%).
Inte illa. Högre än vad jag gissat. Om bolaget ligger väl till i dialoger med potentiella kunder och lyckas få till en större order under mars månad, så ser det positivt ut i all bedrövelse. Men det vet vi (publikt) inget om.
Förstår inte hur denna siffran har kunnat bli så låg helt plötsligt? Har de så höga marginaler?
Om vi utgår från IDEX teknologi på kortet, så uppfattar jag att deras BOM är $3,50.
Marginal per kort för operativt break-even bör vid 3 mkort vara 4x2,4 m$/3mkort=$3,2 som lägst och 4x2,4 m$/2mkort=$4,8 som högst.
Som jag uppfattar det, så beroende på på produktmixen mellan Payment och Access har de därmed marginaler om som lägst $3,2 (91%) upp till som högst $4,8 (137%).
Inte illa. Högre än vad jag gissat. Om bolaget ligger väl till i dialoger med potentiella kunder och lyckas få till en större order under mars månad, så ser det positivt ut i all bedrövelse. Men det vet vi (publikt) inget om.
Redigert 27.02.2025 kl 11:05
Cartr
27.02.2025 kl 11:21
2073
ibyx skrev 7,2 øre Er vel ny ATL igjen?
Yepp! Del det beløpet på fem så er vi der vi ville ha vært før aksjespleisen i Januar i fjor... 0,0144
Har fryktet konkursspøkelset de siste dagene. Vet ikke hvorfor. Kanskje pga Swipe mm. Det ligger liksom i lufta at IDEX lever på lånt tid og det bare er et tidssoørsmål før de slår seg konk, så sant ikke et mirakel skjer...
Uansett rart at de bare sitter igjen med 2 mill USD etter den griseemisjonen og inntekter på 24 millioner dollar (240 mill) i fjerde kvartal, men de bommet vel fælt på disse nær en milliard warrantsene som synes verdiløse nå.
2 mill USD holder vel ett kvartal. Det vil si ut Mars måned?
Har fryktet konkursspøkelset de siste dagene. Vet ikke hvorfor. Kanskje pga Swipe mm. Det ligger liksom i lufta at IDEX lever på lånt tid og det bare er et tidssoørsmål før de slår seg konk, så sant ikke et mirakel skjer...
Uansett rart at de bare sitter igjen med 2 mill USD etter den griseemisjonen og inntekter på 24 millioner dollar (240 mill) i fjerde kvartal, men de bommet vel fælt på disse nær en milliard warrantsene som synes verdiløse nå.
2 mill USD holder vel ett kvartal. Det vil si ut Mars måned?
Redigert 27.02.2025 kl 11:24