Trump sutre-tråd

mellomulv
DONALD 26.02.2025 kl 22:00 14180

Her kan vi dele tap, frustrasjon eller glede(?) over det Donald finner på.

Toll-tullet kommer til å kjøre børsene i grøfta. Blir det noe tull med statsgjelda er det game over, men vi kan bli fortere kvitt fyren.

Denne tråden skal dekke Donalds effekt på børs og økonomi. Ikke være et sted der folk kan raute ut Putin-søppel de har lest på Facebook.
Redigert 10.03.2025 kl 16:16 Du må logge inn for å svare
danmark1
02.03.2025 kl 11:50 1933

Når verden boykotter amerikanske varer og tjenester, vil det hurtigt gå op for den enkelte amerikaner, at Trump har valgt en forkert vej. Senatorerne bliver presset af arbejdsløse mennesker i de enkelte delstater og må til sidste stemme Trump ud, som mental forstyrret. Hvor lang tid der går, må tiden vise. Jeg tror, USA hurtig mærker konsekvensen af boykot, og Trump kan være historie inden sommeren er forbi.
Marketwatch
02.03.2025 kl 11:36 1989

Helt enig i dine observasjoner. Ulltveit Moe har vært inne på det samme: Trump oppfører seg som en bølle i skolegården. Slike bøller liker gjerne å herse med og mobbe de som de føler seg overlegen ovenfor, men har samtidig veldig respekt for andre sjefsbøller som bestemmer i andre områder av skolegården. Sjefsbøllene har gjerne følge av noen usikre, pinglete gutter, som mobber og jatter med sjefsbøllen ovenfor "offeret" for å få aksept. På fredag fikk vi bevitne på live tv hvordan slike bøller oppfører seg ovenfor "offeret". Da Zelenski ikke føyde seg som Trump var ute etter, ble bøllen og guttene som følger han fly forbanna, istedet for å slå til han, tv kamerane var tross alt på, ble han istedet jeget ut av det hvite hus. Vance sin opptreden var også svært talende, han oppførte seg akkurat slik en usikker gutt vil for å gjøre inntrykk ovenfor sjefsbøllen. Det er nå mange "følgere" av Trump, han trekker til seg usikre, ekle (helst) gutter som fluepapir. Musk, Vance, de fleste republikanske senatorene, viser tydelig sin underdanighet ovenfor Trump, ved uhemmet hylling av hans bøllete oppførsel, for på den måten å få være med i gjengen. Problemer med slike bøller, som gjerne ikke har så veldig mye mellom ørene, er at de helt sikkert vil møte sin overmann. For Europa blir det tydligere og tydligere at de må stå opp for seg selv, slutte å jatte med, ellers vi sjefsbøllen herse med Europa slik som han nå gjør med Ukraina. Russland lar Trump være i fred, de har tross alt en sjefsbølle selv. Tror heller ikke Trump tør å utfordre Kina, men problemet er at sjefsbøllen der kan komme til å utfordre Trump. USA vil ikke, i alenegang, ha mulighet til å vinne en konvensjonell krig mot Kina, for å f.eks forsvare Taiwan. USA sin marine, som vil trengst i stor monn, er i en så dårlig forfatning, at den ikke tåler dagens lys. Vesten, våre demokratier og vår levemåte er nå veldig utsatt, får håpe ikke Pink Floyd får rett, som sa det meste med strofen "Together we stand, devided we fall".
mellomulv
02.03.2025 kl 10:32 2096

De jobber tydligvis både lørdager og søndager på den russiske trollfabrikken.
danmark1
02.03.2025 kl 10:30 2069

Trump og store dele af USA ser USA og verden, som den så ud for 40 år siden. Trump lever i en isoleret informationsboble sammen med de fleste amerikanere. Desværre ser Trump Rusland og Putin med et forfejlet blik, der viser hans store store interesse for diktatorer, hvilket han jo også selv stræber efter at blive. Det kan kun gå ned af bakke for USA, så længe Trump sidder ved magten.
Redigert 02.03.2025 kl 10:30 Du må logge inn for å svare
Ratta
02.03.2025 kl 10:15 2095

Trump vil nok ha fred, men usa har det største ansvaret for at krigen kom, så å fraskrive seg dette blir helt feil.
Lord Wincheste
02.03.2025 kl 09:42 2163

Han bommer ikke. Det finnes bare noen med bedre kalkulator enn deg. Russland har buffersonen og Krim. Så kan vi diskutere i 2år om det er rett eller galt.
Zelensky får alle til å danse og gi penger, men det forlenger elendigheten. Tømmer vi Europa for cash så får vi fremdeles ikke dette tilbake.
Trump er en svært intelligent fyr og prøver å legge til rette for fred på sin måte. Sett noen med mere handlekraft lately?
Sett deg inn i Russlands situasjon. Lat som det var amerikanske grenser osv.. Ta av den trange hjelmen på hodet.
Vi er nærmere fred enn noen gang, og det står ikke bra til i Russland. La det være klart. Denne krigen har kostet dem og Putin er ikke Hitler.
4580
02.03.2025 kl 06:50 2392

Steinbukken skrev Innlegget er slettet
Når man tror man har lest det dummeste, så har man nettopp ikke det.
EnklestErBest
02.03.2025 kl 01:50 2505

Russland hadde ikke hatt en sjanse mot norden engang pr idag. De hadde vært bombet sønder og sammen på kort tid, både landbasert og marine. Norden har nå mange av de mest moderne flyene i verden som hvert enkelt kan bære en en armada av forskjellig skyts av missiler og cruise raketter. I tillegg er de overlegent manøvrerbare.
nordnes
02.03.2025 kl 01:49 2470

Det var vel Zelensky som sa; de trengte ikke USA sin hjelp om de skulle overgi seg totalt. Her var det en forhandlingssituasjon der USA ikke hadde noe å tilby i bytte mot verdifulle mineraler, og det var det eneste fornuftige at Zelensky forlangte sikkerhetsgarantier.
Redigert 02.03.2025 kl 02:12 Du må logge inn for å svare
Månemannen2
02.03.2025 kl 01:28 2487

Her bommer du jo fullstendig. Dette er noe av det dummeste jeg har lest her inne på lang tid.
Ratta
02.03.2025 kl 01:10 2466

Ja, :Usa (Nato) har brukt Europa i et spill til å styrke sitt unipolare hegemoni.Nå sitter Europa og Ukraina med svarteper
DividendYield
02.03.2025 kl 00:00 2520

Positiv stemning? Han ble kastet ut av huset, eller er det bare jeg som har blitt manipulert av nrk til å tro det?
Olj1
01.03.2025 kl 23:35 2571

Storbritannia, Frankrike og Tyskland må nå ta rollen som ledere av den frie verden. USA er på fast track mot et kleptokrati likt Russland. Alle imperier faller på et eller annet tidspunkt, nå er vi desverre vitne til det amerikanske imperiets implosjon. De har de siste ukene ferdigstilt søknaden om å gå ned å spille i BRICS divisjonen.
Jeg tror og håper alvorlighetsgraden i situasjonen tvinger disser tre europeiske major powers til å forenes på en måte vi ikke har sett tidligere militært og økonomisk for å lede europa i først og frems kampen mot Russland, men også sekundert som en betydelig motvekt til USA som ikke lengre ser på europa som en sammarbeidspartner, men heller i overgangen mellom konkurent og rival. Norge bør militært fokusere mer på JEF (som allerede er en etablert struktur) i rammen av en felles europeisk forsvarsallianse, da USA nå desverre har mistet store deler av sin troverdighet i forhold til europeisk sikkerhet.
Redigert 01.03.2025 kl 23:49 Du må logge inn for å svare
JeanPaul
01.03.2025 kl 23:00 2639

Legitimt for amerikanerne å spørre om hvorfor USA ytterligere skal bidra med masse midler, når tilsynelatende de europeiske landene til sammen spytter inn det samme som USA. Begge parter burde nok oppført seg annerledes framfor verdens øyne, men skjer nok mange slike forhandlinger på bakrommet. Majoriteten blir formet av videoene på 1-2min, men det hele er mindre dramatisk når man ser hele møtet. Var på grensen til positiv stemning helt på slutten av møtet, men det vil jo ikke norsk media fokusere på.
Kruttgubben
01.03.2025 kl 22:31 2703

Zelenskyl burde vert mer ydmyk i det hvite hus. Han er totalt avhengig av USA og da burde han oppføre seg på en annen måte når han var der. Trenger en hjelp av noen så stiller en ikke premissene og han har svært dårlige kort på hånden.
Så jeg forstår og støtter Trump. Trump vil ha fred og slutt på krigen mens Zelenskyj vil helst krige videre med hjelp av Vesten.
DrPepper
01.03.2025 kl 22:28 2709

Många som bojkottar varor från USA just nu, går som en löpeld på sociala medier, många som säger upp netflix etc... Jag följde en grupp, svensk sådan, växer med flera tusen i timmen, blir otroligt mycket pengar om miljoner av människor bojkottar.. Gäller att se vad man investerar i, för detta kan få effekt, jag styr undan amerikanska bolag när jag investerar. Såg även att ett norskt oljefartyg vägrade skeppa till USA. Detta kan vara början på något stort..
Redigert 01.03.2025 kl 22:29 Du må logge inn for å svare
Olj1
01.03.2025 kl 22:07 2757

Eneste løsning nå. Har også en forhåpning om at vi i norden samlet etablerer et eget atomvåpen program. Svenskene vurderte det og var kommet relativt langt på 60 tallet. Samlet sett tror jeg vi har kompetansen, og ikke minst økonomi nok. Sikkerhets garantier fra USA er fremover ikke verdt papiret de blir eller er skrevet på.
DividendYield
01.03.2025 kl 20:31 4033

Er det han rakker ned på Volodomyrs klesstil og hvorfor han ikke viser respekt for presidenten og oval Office? Dette til tross for at SS Musk gikk med en caps noen dager før
Olj1
01.03.2025 kl 20:16 4063

https://www.kyivpost.com/post/47630
Man skal være kildekritisk, men det gir mening…

Putin har såpass mye på Trump at han blir tvunget til å være nikkedukke. Putin er trossalt formet i KGB selv, mens trump er en omdiskutert forretningsmann. At KGB kan ha fanget trump i en honningfelle eller tilsvarende på 80tallet vil jeg si er even chance for.
Redigert 01.03.2025 kl 20:22 Du må logge inn for å svare
Parsons
01.03.2025 kl 19:01 4189

Dette er starten på slutten av USA som supermakt, Trump som Diktator lar seg styre av Diktatorer, og kutter i de vestlige aliansene. Samtidlig ødelegger han samfunns strukturene innad i landet, og Xi og Putin heier på han, Winter is coming.
JeanPaul
01.03.2025 kl 17:56 4325

Anbefaler alle å se video av hele møtet på YouTube, ikke bare de minuttene som norsk media ønsker man skal se. Stiller det hele i et litt annet lys…
fjellape
01.03.2025 kl 17:54 4323

Fenatyl tar livet av 1500 mennesker i USA hver uke.
Kina sender råstoff til videreforedling i Mexico.
Det her er biologisk handelskrigføring, som fører til kriminalisering i Mexico, og at nabolag i USA forslummes og folk bor på gata, og det fortsetter så lenge vi har naive krefter som lar det skure. Derfor er det nødvendig med en president som reagerer.

Det er ikke Russland som er den store trusselen mot verdensfreden, men det er Kina. Kina bygger ut infrastuktur, og setter det ene utviklingslandet etter det andre i gjeld til seg, og i galloperende gjeld. Se hvordan det gikk med Sri Lanka, og hva som er skjedd i Afrika, og hvordan det globale belt and road-prosjektet går. Og det forsøker seg med infiltrasjon i råvareland. Til og med i Australia, som reagerte og ofra en stor del av eksportinntektene sine for handelsreaksjoner fra Kina.
I vestlige land, får man folk til å gjøre dumme ting, styrt av tiktokvideoer og en flom med Fenatyl.
Kina styrer med hånningfeller, handelskrig og informasjonskrig, og får makt over mange land, uten bruk av millitære våpen.
Det verden trenger nå, er en amerikansk president som ikke kriger så mye med millitære våpen, men som tar kampen med handelskriger, og som provoserer Europa til å ordne opp i sine egne millitære problemer.
skadi
01.03.2025 kl 16:58 4434

Tenk dere at det oppstår en situasjon hvor han må fungere som president....
nordnes
01.03.2025 kl 16:37 4488

Til ditt spørsmål under, så mener jeg at Vance er kamerat med en av sønnene til Trump og at det var Trumps sønn som først foreslo Vance som visepresident.

«Det jeg ikke skjønner, er hvordan Vance, som har nesten ingen politisk erfaring og en som heller ikke skiller seg ut, har blitt utnevnt som vise-president??»
Almirante
01.03.2025 kl 16:33 4517

Kvisla, det er et legit spm om du liker det eller ei.
Det sier en god del om personen Vance og hans indre kompass. JD Vance faktisk støtter organisasjoner som Alliance Defending Freedom (ADF) – en organisasjon kjent for sin anti-LHBTQ+ og ultrakonservative agenda. Så kan det definitivt ses som hyklersk, spesielt med tanke på at han er gift med en kvinne av indisk opprinnelse.
Mange av de gruppene og ideologiene han har assosiert seg med, fremmer en form for hvit kristen nasjonalisme som historisk sett har vært skeptisk til både ikke-hvite og ikke-kristne. At han da samtidig har en familie med en ikke-hvit innvandrer, kan fremstå som et klassisk eksempel på dobbeltstandard hvor han på et personlig plan lever et liv han politisk sett motarbeider for andre.

Kall meg gjerne rasist, men jeg kaller en spade for spade!!
Thesistulling
01.03.2025 kl 16:06 4597

Ja......
Liten vits i å gå inn i noen diskusjon med slike bastante holdninger og tankesett om hvordan verden fungerer.

Det blir en skremmende, og spennende tid fremover.
Og ikke spennende med positivt fortegn........
Fullstendig galskap.
Jeg tror de som stiller seg det minste positive til Russland burde tatt seg en tur til Finland, eller hvilket som helst naboland av dem og satt seg litt inn i historien.
Storms
01.03.2025 kl 15:56 4627

Da jeg ser Vance sidder der også så går min indre alarm, hvorfor både Trump og Vance til et møde om en underskrift som først få virkning ud i tid og ikke udbyttende for USA i mange år, muligvis endda store omkostninger.
De sidder ikke ved et bord og skal underskrive men er posteret op for pressen.
Min mistanke er at Vance er der for åbne skærm i realtid at presse Zelensky til at sige han er klar til at indgå fred, men denne vil ikke uden sikkerhedsgarantier…
For mig giver det ikke mening at Vance var der også. Det var underskrivelsesceremonien ikke vigtigt nok til…
Redigert 01.03.2025 kl 15:59 Du må logge inn for å svare
Thesistulling
01.03.2025 kl 15:06 4771

Her er det enkelte som er helt skrudd i huet........
Litt fascinerende.
HellBound
01.03.2025 kl 14:31 4858

The American era has ended.

The Chinese era has begun.
Kvisla
01.03.2025 kl 14:29 4860

Du er intet mindre enn en surmaga rasist og hater. Stiller spørsmål ved hvorfor en flott indisk kvinne er sammen med Vance ? Fy faen for en møkkafyr.

Her er en til som lyver pk så det renner av ham. Selv har og også lyst å flytte til New Zealand. Det sikreste landet der rikinger kjøper seg eiendommer og dommedagsbunkere. Når de nå skjønner at det kan bli mer krig. For det er slik de argumenterer hyklerne, så rømmer de selv.
Jeg tror Trump kan sjokkere til og ,med Putin om dette går for langt og det håper jeg virkelig vi slipper. Da får tilbakestående europere det som de vil. Krig mot russland. De som overlever, jo rike pk drittsekker som har rømt til New Zealand.

https://www.msn.com/nb-no/nyheter/other/avatar-og-titanic-skaperen-flytter-fra-usa-etter-trump/ar-AA1zY7Ff?ocid=msedgdhp&pc=HCTS&cvid=dd11b021152c4e5aba81e23749744d50&ei=13
Redigert 01.03.2025 kl 14:34 Du må logge inn for å svare
Almirante
01.03.2025 kl 13:37 4955

Storms du har rett, Vance er nok hoffnarren her.
Det jeg ikke skjønner, er hvordan Vance, som har nesten ingen politisk erfaring og en som heller ikke skiller seg ut, har blitt utnevnt som vise-president??
Er det blind fører blind mentaliteten? Trump har noe alliert seg med bare nikkedukker. Rubio som har vært kjent for å være en politisk ringrev logrer med halen. Vance kan jeg heller ikke ta seriøst. Han snakker om MAGA og samtidig sette restriksjoner mot asyl og innvandring samt som han støtter høyreekstreme filosofier og støtter AFD. Men, på hjemmefronten, så er han gift med ei indisk immigrant datter, og på andre siden så støtter han høyreekstreme holdninger!!
Så er spørsmålet, er det Vance det er noe galt med eller er det noe galt med fruen hans, som velger å stå med en som har veldig fremmedfiendtlige holdninger.
Storms
01.03.2025 kl 12:12 5135

I min optik var Vance den som tændte lunten.
Han sagde man kun kan løse krigen i Ukraine med diplomati, hvor Zelensky spørg hvor diplomatiet var da Rusland inv Ukraine efter man havde underskrev fredsaftale og hvor Putin igen og igen sagde Rusland ikke søgte krig, han så angriber Ukraine med store styrker.
Derefter skiftede Vance retning til angibe Zelensky, sige han selv er skyld og han skulle takke Trump for ville redde Ukraine - nogen vil tænke hertil, hvorfor takke USA for at vil “sælge” dele af Ukraine til Rusland.

Putin og Trump har store planer i genoprette økonomiske og industrielle forbindelser.
Her vil Trump have Europa til at nulstille sanktioner, noget som lige nu er en umulighed.

I klartekst tjene penge uanset omkostninger…

Muligvis spille de infrost russiske midler på ca 2.7 billioner ind i disse planer, hertil ønsker Europa en del af disse penge skal indgå i en form for krigsgæld til fx genoprettelse i Ukraine og fredsbevarende job m.fl.
Redigert 01.03.2025 kl 12:17 Du må logge inn for å svare
Kvisla
01.03.2025 kl 11:26 5257

Det må bli slutt på bistand til alle og enhver. Vi er best i verden på å gi penger til klagende Nav klienter, snyltere, diktatorer og terrorister, men selvsagt blir de ikke alltid definert som det av hjernedøde norske politikere. Gi penger Til Hamas og annen voldsideologi er faktisk så bestialsk at vi burde vært straffet. Gi bistand til alle andre som slåss mot faenskapet det er nok politikk i massevis. Ukraina har alltid vært korrupt og jeg bryr meg faktisk ikke lengre om dem i det hele tatt. De er like gærne som russerne. Verken bedre eller verre. Europa lever stort sett etter kardemommeloven, unntatt når det gjelder Putin.
Trump er den mest ærlige politikeren som finnes. Det han sier gjør han. Det er mangelvare i dagens verden. Så kan en like eller ikke like det, men han holder ord. Mange som har mye å lære der.
Redigert 01.03.2025 kl 11:28 Du må logge inn for å svare
Almirante
01.03.2025 kl 10:44 5408

Merz mener jeg er økonomisk konservativ. Han har ved flere anledninger antydet til lavere skatter, få reguleringer og fri konkurranse.
På andre siden så har han et mer tradisjonelt syn og holdninger, noe som kan oppfattes som mindre progressive sammenlignet med andre vestlige politikere.
Akkurat lik Merkel, så er Merz er en sterk tilhenger av et samlet Europa og taler for europeisk integrasjon, og ser Tyskland som en viktig aktør i europeisk lederskap. Han støtter EU, men har også uttrykt bekymringer rundt EU’s styring og byråkrati.
Mener å huske at et av hovedagendaen hans ved siste valg, var at Europa bør ha en sterk forsvarspolitikk, samarbeide tett med NATO og styrke Europas rolle i globale sikkerhetsspørsmål. Noe som indirekte sier USA imot og som impliserer full støtte til Zelensky og Ukraina.
Alt i alt, om Merz er god for Tyskland og Europa, avhenger i stor grad av hvordan Tyskland forholder seg til supermaktene Russland og Kina. USA vet alle hvor står nå mtp Europa. I tillegg så er nok Merz og Trømf helt ulike som både ledere og person, så forholdet mellon USA og Tyskland vil være, my two cents, på all-time bunnivå.
Mammon
01.03.2025 kl 10:43 5415

På tide Europa slutter å kaste penger etter zelensky som åpenbart ikke r interessert i fred. Lurer på hvor mye av bistandspenger som havner i lommen til zelensky 🤔

Håper at skattebetalere i hele europa gjør opprør mot mere bistand til ukraina som kun fører til økt dødstall
Redigert 01.03.2025 kl 10:44 Du må logge inn for å svare
nordnes
01.03.2025 kl 10:24 5468

Jeg er enig i at Merkel hadde gode kvaliteter, hva tenker du om CDUs Frederich Mertz ?
Almirante
01.03.2025 kl 10:13 5509

Ja, noen av de norske politikerne har vel et nyansert bilde av verden. Lurer på hva Stoltenberg gjør nå, siden han er en god "buddy" med Trømf.
Savner litt Merkel under disse tider, for hun hadde "baller" av stål og var en bauta når det gjaldt Europa, EU, NATO og USA. Nå kan man vel alltid finne feil ved henne og, men hun lot seg ikke herse med.
En ting er sikkert, Putin nyter dette, og en annen ting som også er sikkert, er at Putin vil kaste Trømf foran bussen ved første anledning. Så kan det spekuleres hvorfor Trømf er så lett manipulativ når det gjelder Russland og Putin. Putin har sikkert en god del enn bare luksus-prostituerte og "cola-parties" på Trømf. Blir ikke overrasket om Trømf har i desperasjonensnavn delt high-sensitive dokumenter med Putin for å vinne valgene i 2020 og 2024- Blir nok bare spekulasjoner fra min side, men man ser vel lett her at Trømf meler sin kake og ikke den Amerikanske felleskaken som han påstår.
Blir spennende å se hvordan Kina aggerer og svarer på Trømf sine trussler. Håper i tillegg at Canada svarer med en hard mynt og Europa virkelig manner seg opp og står imot nå.
nordnes
01.03.2025 kl 09:39 5641

Det har en underholdningsverdi, men med et så alvorlig bakteppe, blir det som å fortelle vitser i en begravelse.

Jeg så et intervju med en tidligere amerikansk ambassadør i går, som sa at tilsvarende utspill har skjedd før, det uvanlige var at Trump lot det skje i det Ovale Kontor med pressen tilstede. Helt enig i at Europa bør samles og stå sterkere utad. Nå er det snakk om at Frankrike skal gi Tyskland kjernevåpen. Det er ikke utenkelig at Trump klarer en Brexit fra sine allierte og handelspartnere. Så dette er noe USA taper på.

Men en ser hvordan enkelte norske politikere forholder seg til situasjonen som har oppstått. Vår tidligere finansminister legger ut bilder på Facebooksiden sin av et melkeglass, kakestykker, katten er vel på plass, der han hyller bonden, ikke et ord om Norges sikkerhetspolitiske situasjon. På den måten fornekter Vedum det som skjer i EU og Europa. De fleste Stortingspolitikerne skriver om Europas mørke skyer i Fb innleggene sine.

Redigert 01.03.2025 kl 09:48 Du må logge inn for å svare
Almirante
01.03.2025 kl 06:58 5907

Dette er entertainment på øverste nivå...er så tragikomisk at man kan ikke gjøre noe annet enn å riste på hodet og le.
Må si jeg er enig med Senator Seth Moulten(republikaner), han utbasunerte rett etter intervjuet at Donald er en feiging, supernarc og Putin's nikkedukke, og Vance er feigere, en usikker pingle som er Donalds nikkedukke. Aldri i historien har en vise-president kaklet så mye under en samtale mellom to ledere/statsoverhoder. Hadde vært spennende å se om Vance hadde kaklet med Putin, Xi Jinping, Netanyahu og MBS.
Trump vil miste folket, og Vance, Rubio, Musk vil alle sakte men sikkert implodere Trumps indre sirkel. Det som er viktig nå, er at Europa må stå samlet, de må svare Trumps usannheter rett imot og sette hardt mot hardt. Sett høye tollsatser på alle Amerikanske varer og styrk den interne Europeiske samarbeidet.
En bølle som Trump, som klart meler sin egen kake og ikke amerika first, må få en eller to i fleisen. Den Amerikanske arrogansen har aldri vært høyere, og er kanskje på tide med en reality-check.
Blir også paff av Rubio, og resten av Trump-teamet som ikke tør å stå for sine egne meninger, og bare nikker og bukker etter all BS Trump og Vance oppgulper.
Kvisla
01.03.2025 kl 00:18 6208

Av og til glimter selv pk mediehorene til.

"- USA er ikke interessert i å spille spill. Vi er ute etter fred, ikke en ti år lang krig. Zelenskyj vil bare slåss, slåss, slåss. Han så ikke ut som en mann som ønsker å skape fred, legger Trump til."

https://www.dagbladet.no/nyheter/snakker-ut-etter-krangelen/82757994

Enkelte ganger holder det å lese de to linjene med fakta og det andre søppelet der de skal endre hele ditt ufyselige objektive undersøkende vesen kan du glatt hoppe over.
Redigert 01.03.2025 kl 00:20 Du må logge inn for å svare
Thesistulling
01.03.2025 kl 00:16 6211

Re:Noen har noe mellom ørene til å finne ut ting selv enn å høre på svartmaga Jugendpropaganda som serveres daglig i Pk media.....

Du mener det ja?
😆
Olj1
01.03.2025 kl 00:05 6254

Selv om det er en sprø tanke, skal man neimen ikke se bort fra at det kan være noe i den. Som du sier det ville gitt perfekt mening, og vært tidenes agentoperasjon, sannsynligvis bygget opp over et halvt liv.
Kvisla
01.03.2025 kl 00:00 6280

Herlig å se en som kaller de fleste amerikanere for idioter. Det er jo flertallet i USA. Bra at andre land ikke kan blande seg inn i valg og stemme. Skulle blitt meg et ormebol på denne jordkloden da. Demokrati gjelder som kjent kun om de riktige kreftene kommer til. Menneskeheten er så forkrøplet at det er bare å vente på atomsoppene slik at en slipper idiotiet til de som vet best. Er bare å komme seg lengst mulig unna Europa for det er her flest idioter bor tydeligvis. Da smeller det også trolig her. Beviset for det kan vi se på allahallal som slippes inn i horder. Venner jeg har fra mange forskjellige land rister på hodet når de hører om svenske og norske tilstander. Og ja jeg blir ikke sur når de kaller oss for tullinger, det er da det vi er. Her skal vi bli som avisa forteller oss at vi "bør" være.
Og ja jeg er faktisk venn med et par russere også, og ellers nesten hele verden unntatt allahhallal , men ikke ukrainere det jeg har hørt fra dem misliker jeg, men det er sikkert noen bra folk der også.
Redigert 01.03.2025 kl 00:14 Du må logge inn for å svare