Trump sutre-tråd

mellomulv
DONALD 26.02.2025 kl 22:00 13606

Her kan vi dele tap, frustrasjon eller glede(?) over det Donald finner på.

Toll-tullet kommer til å kjøre børsene i grøfta. Blir det noe tull med statsgjelda er det game over, men vi kan bli fortere kvitt fyren.

Denne tråden skal dekke Donalds effekt på børs og økonomi. Ikke være et sted der folk kan raute ut Putin-søppel de har lest på Facebook.
Redigert 10.03.2025 kl 16:16 Du må logge inn for å svare
Olj1
01.03.2025 kl 22:07 2717

Eneste løsning nå. Har også en forhåpning om at vi i norden samlet etablerer et eget atomvåpen program. Svenskene vurderte det og var kommet relativt langt på 60 tallet. Samlet sett tror jeg vi har kompetansen, og ikke minst økonomi nok. Sikkerhets garantier fra USA er fremover ikke verdt papiret de blir eller er skrevet på.
DrPepper
01.03.2025 kl 22:28 2669

Många som bojkottar varor från USA just nu, går som en löpeld på sociala medier, många som säger upp netflix etc... Jag följde en grupp, svensk sådan, växer med flera tusen i timmen, blir otroligt mycket pengar om miljoner av människor bojkottar.. Gäller att se vad man investerar i, för detta kan få effekt, jag styr undan amerikanska bolag när jag investerar. Såg även att ett norskt oljefartyg vägrade skeppa till USA. Detta kan vara början på något stort..
Redigert 01.03.2025 kl 22:29 Du må logge inn for å svare
Kruttgubben
01.03.2025 kl 22:31 2664

Zelenskyl burde vert mer ydmyk i det hvite hus. Han er totalt avhengig av USA og da burde han oppføre seg på en annen måte når han var der. Trenger en hjelp av noen så stiller en ikke premissene og han har svært dårlige kort på hånden.
Så jeg forstår og støtter Trump. Trump vil ha fred og slutt på krigen mens Zelenskyj vil helst krige videre med hjelp av Vesten.
JeanPaul
01.03.2025 kl 23:00 2601

Legitimt for amerikanerne å spørre om hvorfor USA ytterligere skal bidra med masse midler, når tilsynelatende de europeiske landene til sammen spytter inn det samme som USA. Begge parter burde nok oppført seg annerledes framfor verdens øyne, men skjer nok mange slike forhandlinger på bakrommet. Majoriteten blir formet av videoene på 1-2min, men det hele er mindre dramatisk når man ser hele møtet. Var på grensen til positiv stemning helt på slutten av møtet, men det vil jo ikke norsk media fokusere på.
Olj1
01.03.2025 kl 23:35 2533

Storbritannia, Frankrike og Tyskland må nå ta rollen som ledere av den frie verden. USA er på fast track mot et kleptokrati likt Russland. Alle imperier faller på et eller annet tidspunkt, nå er vi desverre vitne til det amerikanske imperiets implosjon. De har de siste ukene ferdigstilt søknaden om å gå ned å spille i BRICS divisjonen.
Jeg tror og håper alvorlighetsgraden i situasjonen tvinger disser tre europeiske major powers til å forenes på en måte vi ikke har sett tidligere militært og økonomisk for å lede europa i først og frems kampen mot Russland, men også sekundert som en betydelig motvekt til USA som ikke lengre ser på europa som en sammarbeidspartner, men heller i overgangen mellom konkurent og rival. Norge bør militært fokusere mer på JEF (som allerede er en etablert struktur) i rammen av en felles europeisk forsvarsallianse, da USA nå desverre har mistet store deler av sin troverdighet i forhold til europeisk sikkerhet.
Redigert 01.03.2025 kl 23:49 Du må logge inn for å svare
DividendYield
02.03.2025 kl 00:00 2482

Positiv stemning? Han ble kastet ut av huset, eller er det bare jeg som har blitt manipulert av nrk til å tro det?
Ratta
02.03.2025 kl 01:10 2428

Ja, :Usa (Nato) har brukt Europa i et spill til å styrke sitt unipolare hegemoni.Nå sitter Europa og Ukraina med svarteper
Månemannen2
02.03.2025 kl 01:28 2449

Her bommer du jo fullstendig. Dette er noe av det dummeste jeg har lest her inne på lang tid.
nordnes
02.03.2025 kl 01:49 2432

Det var vel Zelensky som sa; de trengte ikke USA sin hjelp om de skulle overgi seg totalt. Her var det en forhandlingssituasjon der USA ikke hadde noe å tilby i bytte mot verdifulle mineraler, og det var det eneste fornuftige at Zelensky forlangte sikkerhetsgarantier.
Redigert 02.03.2025 kl 02:12 Du må logge inn for å svare
EnklestErBest
02.03.2025 kl 01:50 2467

Russland hadde ikke hatt en sjanse mot norden engang pr idag. De hadde vært bombet sønder og sammen på kort tid, både landbasert og marine. Norden har nå mange av de mest moderne flyene i verden som hvert enkelt kan bære en en armada av forskjellig skyts av missiler og cruise raketter. I tillegg er de overlegent manøvrerbare.
4580
02.03.2025 kl 06:50 2354

Steinbukken skrev Innlegget er slettet
Når man tror man har lest det dummeste, så har man nettopp ikke det.
Lord Wincheste
02.03.2025 kl 09:42 2125

Han bommer ikke. Det finnes bare noen med bedre kalkulator enn deg. Russland har buffersonen og Krim. Så kan vi diskutere i 2år om det er rett eller galt.
Zelensky får alle til å danse og gi penger, men det forlenger elendigheten. Tømmer vi Europa for cash så får vi fremdeles ikke dette tilbake.
Trump er en svært intelligent fyr og prøver å legge til rette for fred på sin måte. Sett noen med mere handlekraft lately?
Sett deg inn i Russlands situasjon. Lat som det var amerikanske grenser osv.. Ta av den trange hjelmen på hodet.
Vi er nærmere fred enn noen gang, og det står ikke bra til i Russland. La det være klart. Denne krigen har kostet dem og Putin er ikke Hitler.
Ratta
02.03.2025 kl 10:15 2057

Trump vil nok ha fred, men usa har det største ansvaret for at krigen kom, så å fraskrive seg dette blir helt feil.
danmark1
02.03.2025 kl 10:30 2031

Trump og store dele af USA ser USA og verden, som den så ud for 40 år siden. Trump lever i en isoleret informationsboble sammen med de fleste amerikanere. Desværre ser Trump Rusland og Putin med et forfejlet blik, der viser hans store store interesse for diktatorer, hvilket han jo også selv stræber efter at blive. Det kan kun gå ned af bakke for USA, så længe Trump sidder ved magten.
Redigert 02.03.2025 kl 10:30 Du må logge inn for å svare
mellomulv
02.03.2025 kl 10:32 2058

De jobber tydligvis både lørdager og søndager på den russiske trollfabrikken.
Marketwatch
02.03.2025 kl 11:36 1951

Helt enig i dine observasjoner. Ulltveit Moe har vært inne på det samme: Trump oppfører seg som en bølle i skolegården. Slike bøller liker gjerne å herse med og mobbe de som de føler seg overlegen ovenfor, men har samtidig veldig respekt for andre sjefsbøller som bestemmer i andre områder av skolegården. Sjefsbøllene har gjerne følge av noen usikre, pinglete gutter, som mobber og jatter med sjefsbøllen ovenfor "offeret" for å få aksept. På fredag fikk vi bevitne på live tv hvordan slike bøller oppfører seg ovenfor "offeret". Da Zelenski ikke føyde seg som Trump var ute etter, ble bøllen og guttene som følger han fly forbanna, istedet for å slå til han, tv kamerane var tross alt på, ble han istedet jeget ut av det hvite hus. Vance sin opptreden var også svært talende, han oppførte seg akkurat slik en usikker gutt vil for å gjøre inntrykk ovenfor sjefsbøllen. Det er nå mange "følgere" av Trump, han trekker til seg usikre, ekle (helst) gutter som fluepapir. Musk, Vance, de fleste republikanske senatorene, viser tydelig sin underdanighet ovenfor Trump, ved uhemmet hylling av hans bøllete oppførsel, for på den måten å få være med i gjengen. Problemer med slike bøller, som gjerne ikke har så veldig mye mellom ørene, er at de helt sikkert vil møte sin overmann. For Europa blir det tydligere og tydligere at de må stå opp for seg selv, slutte å jatte med, ellers vi sjefsbøllen herse med Europa slik som han nå gjør med Ukraina. Russland lar Trump være i fred, de har tross alt en sjefsbølle selv. Tror heller ikke Trump tør å utfordre Kina, men problemet er at sjefsbøllen der kan komme til å utfordre Trump. USA vil ikke, i alenegang, ha mulighet til å vinne en konvensjonell krig mot Kina, for å f.eks forsvare Taiwan. USA sin marine, som vil trengst i stor monn, er i en så dårlig forfatning, at den ikke tåler dagens lys. Vesten, våre demokratier og vår levemåte er nå veldig utsatt, får håpe ikke Pink Floyd får rett, som sa det meste med strofen "Together we stand, devided we fall".
mellomulv
02.03.2025 kl 11:48 1911

100%
danmark1
02.03.2025 kl 11:50 1897

Når verden boykotter amerikanske varer og tjenester, vil det hurtigt gå op for den enkelte amerikaner, at Trump har valgt en forkert vej. Senatorerne bliver presset af arbejdsløse mennesker i de enkelte delstater og må til sidste stemme Trump ud, som mental forstyrret. Hvor lang tid der går, må tiden vise. Jeg tror, USA hurtig mærker konsekvensen af boykot, og Trump kan være historie inden sommeren er forbi.
Solan-(1)
02.03.2025 kl 12:26 1834

Nå er det da slik at USA jobber for fred og Europa ønsker å forlenge krigen. Hva vil Europa oppnå med å pøse mer penger å våpen inn i krigen? Forlenge krigen med mange mnd og 100.000-vis av nye drepte på slagmarken, og i beste fall flytte den enslige delingslinjen noen km mot øst.
Solan-(1)
02.03.2025 kl 12:26 1838

Nå er det da slik at USA jobber for fred og Europa ønsker å forlenge krigen. Hva vil Europa oppnå med å pøse mer penger på våpen inn i krigen? Forlenge krigen med mange mnd og 100.000-vis av nye drepte på slagmarken, og i beste fall flytte den enslige delingslinjen noen km mot øst.
Redigert 02.03.2025 kl 13:46 Du må logge inn for å svare
Mammon
02.03.2025 kl 12:32 1835

R målet til EU å kvitte seg med de hvite oxo masseimport av alibabaer🤔
Hva ønsker europa å oppnæ at krigen forsetter?
Folket burde fortelle politikerpakket at nok r nok!
OPC1000
02.03.2025 kl 12:44 1799

Mener du at Trumps alternativ er bedre - å anerkjenne Putins krig og gi han seieren ?
Marketwatch
02.03.2025 kl 13:19 1721

På hvilken måte ønsker USA å oppnå fred? Er det noen som vet, utenom Trump da, så rett opp hånden! Dersom det er ved at Putin får innvilget alle sine krav for å starte krigen, så blir det nok "fred". De trodde også at det skulle bli "fred i vår tid" når Chambelain & co i 1939 inngikk avtale om at Hitler kunne få deler av Tjekkoslovakia, mot at han vart snill gutt deretter. Et svekket og ettergivende Nato, styrker Putins våte drøm, om å gjenskapet gamle Sovjetunionen. I hans øyne var det ikke måte på hvor stort, mektig og svært dette riket var. I virkligheten råtnet det på rot, akkurat som supermakten USA synes å forvitre nå. Putin er ikke redd for at Nato skal invadere Russland, var han det, hadde han ikke brukt alle troppene i Ukraina. Nei, det han er redd for er derimot at Nato i Ukraina kan stoppe hans ekspansjonsplaner.
Redigert 02.03.2025 kl 13:25 Du må logge inn for å svare
Solan-(1)
02.03.2025 kl 13:51 1678

Jeg tror mange er enig om at Ukraina må gi fra seg Krim og litt til for å få fred. Jeg tipper amerikanerne etter sine samtaler med begge parter skjønner at det vil være mest utfordrende å få Ukraina til å akseptere denne løsningen, derfor trykker de mest på Ukraina.

Jeg synes for øvrig Jonas viser storhet og ser hele bildet, selv om jeg hater hans regjering! Han er god på utenriks!
Redigert 02.03.2025 kl 13:52 Du må logge inn for å svare
ODD
02.03.2025 kl 14:01 1692

Pressen er som den er….. Hele seansen i det «ovale» ligger på YouTube, og bør absolutt ses i sin helhet før man gjør seg opp meninger.
Tradinator
02.03.2025 kl 14:17 1668

Idiot blir liksom for tynt når man skal beskrive Trump. Ond er mer dekkende.
OPC1000
02.03.2025 kl 14:32 1640

«Ond» er dekkende.
Ikke_viktig
02.03.2025 kl 14:39 1627

Det dere tror er at Putin vil si seg fornøyd med å få fred. Han vil fortsette hardkjøret og invadere et annet land innen det har gått to år med fred i Ukraina. Han vil smi mens Donald sitter i førersetet. Det er det ingen tvil om. Europa burde ikke bare støtte Ukraina med våpen og penger men også med soldater og hive ut Putin først som sist. Deretter bør det bygges forsvarsverk mot Russland langs hele grensen mot Russland. Samtidig bør det være streng kontroll av grensepasseringer, og det bør være fullt fokus på å hindre hybride operasjoner mot naboland!
oppturen
02.03.2025 kl 14:49 1605

Hvorfor lager ikke Ukraina seg atomvåpen ?
Det må da ha ekspertisen i landet, og med så mange atomkraftverk har de helt sikkert råmaterialene de trenger også.
På 90 tallet hadde Ukraina mange atomvåpen fra Sovjet sin tid.
Redigert 02.03.2025 kl 14:51 Du må logge inn for å svare
Solan-(1)
02.03.2025 kl 14:59 1582

Glad du ikke bestemmer, da hadde vi nærmet oss WW3, mens nå er vi i samtaler med intensjon om fred.
OPC1000
02.03.2025 kl 15:03 1564

Støtter du Putin, Solan ?
Solan-(1)
02.03.2025 kl 15:11 1548

Selvfølgelig ikke!!
Lord Wincheste
02.03.2025 kl 15:24 1510

Putin har mer enn nok med å slikke sårene etter denne runden, spørsmålet om de har økonomi til å gjenreise de nyokkuperte områdene. Å tro at de gir fra seg bufferfylkene med mest russere i og Krim er som å tro på julenissen.
Zelensky må ta av krigsdressen sin og innse at det de har tapt nå er tapt for alltid.
JeanPaul
02.03.2025 kl 15:31 1509

Majoriteten forstår ikke hvorfor Putin til slutt gikk til angrep. Finnes masse info om NATO og UK/USA sin oppførsel. Tror du virkelig Putin plutselig begynner å angripe naboland på gøy?
Mammon
02.03.2025 kl 15:53 1466

Godt å se at noen ikke har latt seg hjernevaska av msm som r rene propagandaenmaskinen akkurat samme dritten når de skremte vettet av sauene til å ta giften aka koronavaksinen 🤭

Helt tragisk å se politikere i EU fortsette å finansiere krigen mens økonomien går rett i dass?
Lord Wincheste
02.03.2025 kl 15:53 1464

Det tror jeg definitivt ikke, men i Norge snakker vi ikke om sånne detaljer. Vi er de gode mot de onde vettu. Alltid suverene, i alt.
mellomulv
02.03.2025 kl 15:56 1463

Når har denne tråden spora totalt av, men Russland er fienden. Fatter ikke at noen kan ta side med en part som åpenbart er en motstander av oss/Vesten. Om du har sympati med Russland, så har ikke Russland det med deg. Hvem er kloven da?
Mammon
02.03.2025 kl 16:01 1478

Russland r fienden fordi noen forteller deg d?
I mine øyne r EU fienden fordi d pålegger molbolandet div direktiver og utnytter molbolandet grovt som f.eks acer

Utrolig at molboene ikke ser hvem som egentlig r fienden. Hjernevaska fra barnehagen av 🤭
mellomulv
02.03.2025 kl 16:08 1543

Høres ut som om det er på tide å flytte til Moskva.
Mammon
02.03.2025 kl 16:13 1554

Skal ihvertfall ikke bli i molbolandet når jeg har muligheten
Du får bli og bli ranet med skatter og avgifter 😂

Finansiere import av mena 🤭
Skalleknarp
02.03.2025 kl 16:27 1521

Slik Trump holder på nå kommer det til å bli:
America first within but
America second without.

Se bare på Tesla salget..
mellomulv
02.03.2025 kl 16:38 1508

Mye som er galt I Norge og EU, men vi kan iallefall velge politikerne våre selv. Prøv på det I favorittlandet ditt Russland og se hvordan det går. Hils Navalnyj om du ser han!
Mammon
02.03.2025 kl 16:45 1483

Hehe visste ikke at russland var favoritten min selvom jeg ikke ser dem som fienden 😂

Slutt å tro at molbolandet r mye bedre enn russland. Molbolandet r kanskje enda mere korrupt men kaller d for vennetjenester.

Hva med folk som blir collateral damage pga masseimport av mena?! Import av rovdyr og slipper dem løs i samfunnet!
True
02.03.2025 kl 17:14 1411

Du vet, det er veldig leit å være en Strategiker og vite nøyaktig hva som vil skje hver eneste gang. Jeg sa helt fra begynnelsen at Zelenskyy burde ha gått til forhandlingsbordet med Putin med en gang for å forhindre denne krigen. Det var det ENESTE rasjonelle og logiske å gjøre på det tidspunktet for å forhindre total masseødeleggelse av et land og millioner av menneskeliv.

Men neida, Zelenskyy valgte selvfølgelig stolthet og ære som vanlig og gikk inn i en krig han var dømt til å tape fra dag 1. Totalt meningsløst og bortkastet. Det hadde også vært totalt meningsløst for oss i lille Norge å stille opp mot Russland alene, som om vi hadde hatt noen som helst sjanse. Og det verste av alt, er at Putin kun hadde et viktig premiss for å ikke invadere Ukraina, nemlig at Ukraina ikke blir medlem av Nato slik at Russland ikke blir presset ytterligere inn i et hjørnet av vesten. Han hadde aldri planer om å ta over Ukraina som land, dog jeg kan ikke fastslå det med 100% sikkerhet fordi du vet aldri med Putin.

Men sakens kjerne er at dette var et tapt slag for Ukraina fra dag 1 uansett, og ikke bare har dette gått hardt utover dem og Russland, men også resten av verden som har kastet bort millarder på denne krigen. En krig som aldri i verden hadde startet dersom Trump fortsatt satt med makten, og det er det mest sørgelige av alt fordi nå gjør han jo alt han kan for å rette opp i skaden som allerede er gjort. Da burde Zelenskyy faktisk gjøre alt han kan for å samarbeide så godt han kan med USA og Europa dersom han virkelig ønsker fred. Fordi det siste jeg har fått med meg, er at han nå har fått flere milliarder av England til å fortsette denne meningsløse krigen.

Igjen, jeg sa dette ville skje fra dag 1, akkurat som jeg sa at næringslivet ville gå til helvete med den møkka regjeringen vi fortsatt har i dag. Ikke en skit som er verdt å gjøre lenger annet enn å forsikre seg selv. Så mye irrversible skade er gjort over de siste 4 årene at det er helt utrolig. Nå får vi bare HÅPE at forholdet mellom Trump og Zelenskyy forbedrer seg raskt over de neste døgnene og at det blir en slutt på denne krigen en gang for alle. Trump representerer partiet av sunn fornuft tross alt, og du kan si hva du vil om Trump, det meste han gjør for landet er faktisk SUNN FORNUFT uten at jeg trenger å ramse opp alle tiltakene. Hadde Kamala blitt President, hadde situasjonen garantert vært MYE verre og vi hadde kanskje hatt tredje verdenskrig som et resultat av Demokrat krigshisserne allerede...
Redigert 02.03.2025 kl 17:30 Du må logge inn for å svare
Mammon
02.03.2025 kl 17:26 1359

R glad d fortsatt finnes folk i molboland som bruker hue 👍