Trump sutre-tråd
Her kan vi dele tap, frustrasjon eller glede(?) over det Donald finner på.
Toll-tullet kommer til å kjøre børsene i grøfta. Blir det noe tull med statsgjelda er det game over, men vi kan bli fortere kvitt fyren.
Denne tråden skal dekke Donalds effekt på børs og økonomi. Ikke være et sted der folk kan raute ut Putin-søppel de har lest på Facebook.
Toll-tullet kommer til å kjøre børsene i grøfta. Blir det noe tull med statsgjelda er det game over, men vi kan bli fortere kvitt fyren.
Denne tråden skal dekke Donalds effekt på børs og økonomi. Ikke være et sted der folk kan raute ut Putin-søppel de har lest på Facebook.
Redigert 10.03.2025 kl 16:16
Du må logge inn for å svare
Olj1
03.03.2025 kl 09:16
2671
Så hvis Putin i neste omgang tar Nordnorge så er det helt ok å inngå en fred og gi 1/2 av våre naturressurser som beskyttelsespenger. Samtidig som vi blir tvunget til å miste nasjonal suverenitet over 1/3 av territoriet??
Foreigner
03.03.2025 kl 09:04
2647
This thread has really opened my eyes on how Norwegians really think....
keisam
03.03.2025 kl 08:51
2651
Trump, Vance og Musk er det beste som har skjedd vestlig demokrati. Endelig var det en som satte Zelensky på plass, en mer gjennomkorrupt statsleder må du lete lenge etter, som driter i folket sitt, kjøper sin heiagjeng og bevæpner mange terrorister og narkokarteller. Verden fylles med våpen takket være den lille mannen i Kiev og blodet vil flyte i gatene mange steder de nærmeste årene. At Kongsberg vurderer JV med ukrainsk industri i Ukraina er og blir en skandale de Lux. Oljefondet har masse etiske regler med investeringer i våpen, samtidig vil staten som hovedeier etablere JV, galskap. Ukraina var et korrupt land og er et korrupt land.
Kruttgubben
03.03.2025 kl 08:32
2674
Tror ikke Russland har noe på Trump det er bare konspirasjoner. Trump har aldri likt Zelenskyj og det har bakgrunn i første riksrettssakmot Trump. Zelenskyj ville ikke etterforske Hunter Biden og hans rolle i Ukraina.
Er enig med Trump Zelenskyj må være klar for fred og ikke prøve å få støtte til å kjempe videre nå.
Er det noe de trenger er det fred og ikke våpen for da har en en krig som aldri tar slutt.
Er enig med Trump Zelenskyj må være klar for fred og ikke prøve å få støtte til å kjempe videre nå.
Er det noe de trenger er det fred og ikke våpen for da har en en krig som aldri tar slutt.
JonasKr
03.03.2025 kl 08:28
2700
Problemet her er vel at ingen egentlig helt vet hva Putin vil?
Hvis man tar ytterpolene, så er det vel på den ene siden at han er en stormannsgal diktator på erobringstokt ala Hitler. På den andre siden så er det at han ikke vil ha NATO inn i bakgården sin, og at han ønsker å beskytte den russiskvennlige delen av Ukraina, som ville blitt fritt vilt om Ukraina ble NATO-medlem.
At han ikke ønsker NATOs utvidelse inn i sin bakgård er selvfølgelig langt mer forståelig, akkurat som USA ikke godtok at Cuba ble "russisk" i sin tid.
Om man nå slutter fred og Putin fortsetter sin erobringstokt ala Hitler, har vi jo driti oss ut. Da burde han vært stoppet med en gang.
Det som uansett ikke fungerer er det vi gjør nå, som er litt sånn verken fugl eller fisk. Vi støtter Ukraina med penger og våpen, og sanksjonerer Russland, men går jo ikke aktivt inn i krigen. Hvis vi mener Putin er Hitler burde jo hele Europa gå til krig, så det tror vi kanskje ikke?
Man må nok la tvilen komme Putin til gode. Akseptere at Ukraina ikke blir NATO-medlem men at de får beholde sin selvstendighet, og gjøre det klart for Putin at om han invaderer NATO-land så har du WW3. Dagens Status Quo fungerer hvertfall ikke i det hele tatt, Putin kommer ikke til å gi seg før hele Ukraina er i ruiner.
Hvis man tar ytterpolene, så er det vel på den ene siden at han er en stormannsgal diktator på erobringstokt ala Hitler. På den andre siden så er det at han ikke vil ha NATO inn i bakgården sin, og at han ønsker å beskytte den russiskvennlige delen av Ukraina, som ville blitt fritt vilt om Ukraina ble NATO-medlem.
At han ikke ønsker NATOs utvidelse inn i sin bakgård er selvfølgelig langt mer forståelig, akkurat som USA ikke godtok at Cuba ble "russisk" i sin tid.
Om man nå slutter fred og Putin fortsetter sin erobringstokt ala Hitler, har vi jo driti oss ut. Da burde han vært stoppet med en gang.
Det som uansett ikke fungerer er det vi gjør nå, som er litt sånn verken fugl eller fisk. Vi støtter Ukraina med penger og våpen, og sanksjonerer Russland, men går jo ikke aktivt inn i krigen. Hvis vi mener Putin er Hitler burde jo hele Europa gå til krig, så det tror vi kanskje ikke?
Man må nok la tvilen komme Putin til gode. Akseptere at Ukraina ikke blir NATO-medlem men at de får beholde sin selvstendighet, og gjøre det klart for Putin at om han invaderer NATO-land så har du WW3. Dagens Status Quo fungerer hvertfall ikke i det hele tatt, Putin kommer ikke til å gi seg før hele Ukraina er i ruiner.
Redigert 03.03.2025 kl 08:30
Solan-(1)
03.03.2025 kl 08:15
2721
Z vil vel ikke gi noe land, og det er nok grunnen til at Trump peser han mest. For å oppnå fred må Ukraina gi Krim ++
Kvisla
03.03.2025 kl 08:11
2712
Er godt å se at mange kan bruke huet og se nyanser i denne saken. Pk media må jo bli rasende av at så mange klarer å gjennomskue dem. Det betyr heller ikke at vi lovpriser Putin. Trist å se at alle hans meningsmotstandere faller ut av vindu i såkalte "selvmord". Men pk korpset driver akkurat likt. Forskjellen er at de ikje dreper. Du blir bare kalt ond, gal, sinnsyk. Og de skriver gjerne så mye dritt om deg at du tar ditt eget liv i skam. Feks. Høiby. Tore tønne klarte media å ta livet av men selvsagt ingen som føler skyld der. Er utrolig glad for at Trump gir faen i all omtale. Han gjør det han synes er best. Verden tåler ikke oppriktige folk, når det ikke er i tråd med pk politiet. Det er en syk verden ingen tvil. Alle ytterligheter skal hylles. Feks lesbiske, transer, downs osv. Jeg trenger faen ikke si hele tiden at jeg ikke hater dem. Der finnes kun to kjønn og jeg aksepterer at noen er forvirret. Da naturen noen ganger kludrer det til derfor finnes også naturlig seleksjon. Håper at Trump får til fred slik at flere kan se at det er beste veien å gå. Vil unngå at Trump og Putin blir hissige på hverandre for da blir det virkelig mørkt for oss alle. Det skjønner selv pk korpset ?
Redigert 03.03.2025 kl 08:44
Domus
03.03.2025 kl 07:36
2741
Z vil også ha fred, men en fred som blir varig.
Samtidig ønsker Z en fred der begge parter må gi noe.
Slik det er nå, legger Trump all skyld på Z og ingenting på Putin. Mulig Putin har noe på Trump…
Samtidig ønsker Z en fred der begge parter må gi noe.
Slik det er nå, legger Trump all skyld på Z og ingenting på Putin. Mulig Putin har noe på Trump…
Kruttgubben
03.03.2025 kl 07:29
2721
Norge bør nå prøve å holde seg inne med Trump og ikke gå mot han. På den måten kan en unngå at norske interesser og økonomi blir satt i spill. Norge kan få garantier selv om NATO rakner da Trump liker Norge og ser verdien av å kunne ha Norge som en alliert i en krigssituasjon pga den strategiske beliggenheten vi har mot Russland.
zaq1
03.03.2025 kl 06:55
2784
Månemannen2 skrev Ja, dress er viktig. Egentlig helt avgjørende?
Nei dressen var ikke viktig, men når Z ble spurt av journalisten om han eier en dress ble han jo gitt muligheten å forklare antrekket sitt. Det burde han svart ut på en helt annen måte enn han faktisk gjorde, svaret hans fremsto arrogant, synes jeg. Z burde nok hatt tolk her. Møtet skar seg jo totalt for alle parter og ga oss et unikt nyttig innblikk om hvor forskjellig innstilling partene har. US vil ha fred og ikke bruke US skattepenger her mens Z vil har mer US penger / våpen / garantier til å bekjempe agressoren.
Redigert 03.03.2025 kl 06:58
Kruttgubben
02.03.2025 kl 23:27
2945
Trump er valgt av USA for USA og de velger den presidenten de mener er best for landet. Trump jobber for USA og de som tror han ble valgt for oss i Europa har totalt missforstått.
Det Trump gjør gagner kanskje ikke oss i første omgang men USA kommer til å klare seg og er der han skal få ting på stell. Så får vi velge de som jobber for oss når det er vår tur.
Trump gjør en ryddejobb som burde vert gjort for lenge siden og på tide Europa vokner også.
Zelenskyj burde absolutt komt i dress og vært meget ydmyk ovenfor Trump. For som Trump sier så har han dårlige kort på hånden og er totalt avhengig av hjelp og da er man ydmyk.
Det Trump gjør gagner kanskje ikke oss i første omgang men USA kommer til å klare seg og er der han skal få ting på stell. Så får vi velge de som jobber for oss når det er vår tur.
Trump gjør en ryddejobb som burde vert gjort for lenge siden og på tide Europa vokner også.
Zelenskyj burde absolutt komt i dress og vært meget ydmyk ovenfor Trump. For som Trump sier så har han dårlige kort på hånden og er totalt avhengig av hjelp og da er man ydmyk.
OPC1000
02.03.2025 kl 20:46
3150
Hvorfor skal han dress på?
Pynte seg for Trump-klovnen?
Tidligere har han fått stående applaus i Kongressen.
Pynte seg for Trump-klovnen?
Tidligere har han fått stående applaus i Kongressen.
Redigert 02.03.2025 kl 21:05
Marketwatch
02.03.2025 kl 20:18
3216
Med Trump valgt i USA, så er jeg enig i at hvem som helst kan bli president.
Ser også at du mener at eneste måten å løse konflikten fra dag 1 på, var at Zelensky opptrådte som Quisling.
Grunnen til at Zelensky ikke hadde dress på seg i møtet med Trump, vet jeg, men det blir en oppgave for deg også å finne ut av.
Ellers: slutt å være så livredd alle andre som er litt annerledes enn mainstreet.
Ser også at du mener at eneste måten å løse konflikten fra dag 1 på, var at Zelensky opptrådte som Quisling.
Grunnen til at Zelensky ikke hadde dress på seg i møtet med Trump, vet jeg, men det blir en oppgave for deg også å finne ut av.
Ellers: slutt å være så livredd alle andre som er litt annerledes enn mainstreet.
Redigert 02.03.2025 kl 20:19
Nickhead
02.03.2025 kl 18:50
3359
Folk med slik virkelighetsoppfatning som du representerer, burde absolutt ikke ha tilgang til Internett.
Snakk heller med katten din
Snakk heller med katten din
Storms
02.03.2025 kl 18:34
3404
Nu bliver der lagt Press på USA i om USA støtter en fredsbevarende indsats som vedtaget i England idag. Forventninger er USA støtter dette og dermed er presset på Rusland.
Russerne har sagt længe de ikke vil have NATO i Ukraine(selv i fredsbevarende styrker) så nu er det int hvad som sker.
Nu skal USA vælge side enten Rusland eller Europa( med allierede fx Canada).
Vi er der hvor enten USA er med os og eller kobles af…
Russerne har sagt længe de ikke vil have NATO i Ukraine(selv i fredsbevarende styrker) så nu er det int hvad som sker.
Nu skal USA vælge side enten Rusland eller Europa( med allierede fx Canada).
Vi er der hvor enten USA er med os og eller kobles af…
Månemannen2
02.03.2025 kl 18:30
3417
Sakens kjerne er om presidenten går i dress eller ikke. Flott at du skjønner deg på dette.
Lord Wincheste
02.03.2025 kl 18:12
3458
Det tror jeg definitivt ikke, men i Norge snakker vi ikke om sånne detaljer. Vi er de gode mot de onde vettu. Alltid suverene, i alt.
True
02.03.2025 kl 17:36
3553
100% enig.
De som ikke er enig i dette, eier bare ikke sunn fornuft rett og slett. Fyren stilte ikke en gang opp i dress i det hvite hus, så det er så latterlig som det kan få blitt. Umulig å ta en slik President seriøst, men det er heller ikke det granne rart når fyren var bokstavelig talt en sirkusKLOVN før han ble President!
Hvem som helst kan bli President i dag, selv Kayne West!
Og folk lurer på hvorfor verden går til helvete? Trump til tross for sin personlighet er den eneste som forsøker å rydde opp i dette helvete og takk Gud for det fordi jeg har ikke aning på hvordan verden hadde sett ut i dag dersom han faktisk ble drept den sjebnevanger dagen. Men en ting er nesten garantert, vi hadde trolig fått en komplett inkompetent transvestitt som President i det hvite hus i et senere valg fordi det er jo "standarden" nå om dagen...
Husker folk her inne 90-tallet og tidlig 2000-tallet, når vi faktisk var helt normale? Det var tider det...
De som ikke er enig i dette, eier bare ikke sunn fornuft rett og slett. Fyren stilte ikke en gang opp i dress i det hvite hus, så det er så latterlig som det kan få blitt. Umulig å ta en slik President seriøst, men det er heller ikke det granne rart når fyren var bokstavelig talt en sirkusKLOVN før han ble President!
Hvem som helst kan bli President i dag, selv Kayne West!
Og folk lurer på hvorfor verden går til helvete? Trump til tross for sin personlighet er den eneste som forsøker å rydde opp i dette helvete og takk Gud for det fordi jeg har ikke aning på hvordan verden hadde sett ut i dag dersom han faktisk ble drept den sjebnevanger dagen. Men en ting er nesten garantert, vi hadde trolig fått en komplett inkompetent transvestitt som President i det hvite hus i et senere valg fordi det er jo "standarden" nå om dagen...
Husker folk her inne 90-tallet og tidlig 2000-tallet, når vi faktisk var helt normale? Det var tider det...
Redigert 02.03.2025 kl 17:39
True
02.03.2025 kl 17:28
3579
At Russland er fienden er det nok svært få her inne som benekter, men det er heller ikke sakens kjerne. Sakens kjerne er alltid hvordan man LØSER slike konflikter på best mulig måte for å forhindre store konsekvenser på både kort og lang sikt. Og her har Zelenskyy faktisk feilet totalt og det skjønner spesielt de av oss som ikke er totalt hjernevasket av MSM som VG...
Denne krigen kunne veldig enkelt vært unngått fra dag 1, uavhengig av hvem som er den skyldige parten, akkurat som strømprisen fortsatt hadde vært lave og rimelige dersom vi her i Norge ikke hadde stemt inn partier som stemte for ACER-avtalen... Verre blir det faktisk ikke!
Denne krigen kunne veldig enkelt vært unngått fra dag 1, uavhengig av hvem som er den skyldige parten, akkurat som strømprisen fortsatt hadde vært lave og rimelige dersom vi her i Norge ikke hadde stemt inn partier som stemte for ACER-avtalen... Verre blir det faktisk ikke!
True
02.03.2025 kl 17:14
1427
Du vet, det er veldig leit å være en Strategiker og vite nøyaktig hva som vil skje hver eneste gang. Jeg sa helt fra begynnelsen at Zelenskyy burde ha gått til forhandlingsbordet med Putin med en gang for å forhindre denne krigen. Det var det ENESTE rasjonelle og logiske å gjøre på det tidspunktet for å forhindre total masseødeleggelse av et land og millioner av menneskeliv.
Men neida, Zelenskyy valgte selvfølgelig stolthet og ære som vanlig og gikk inn i en krig han var dømt til å tape fra dag 1. Totalt meningsløst og bortkastet. Det hadde også vært totalt meningsløst for oss i lille Norge å stille opp mot Russland alene, som om vi hadde hatt noen som helst sjanse. Og det verste av alt, er at Putin kun hadde et viktig premiss for å ikke invadere Ukraina, nemlig at Ukraina ikke blir medlem av Nato slik at Russland ikke blir presset ytterligere inn i et hjørnet av vesten. Han hadde aldri planer om å ta over Ukraina som land, dog jeg kan ikke fastslå det med 100% sikkerhet fordi du vet aldri med Putin.
Men sakens kjerne er at dette var et tapt slag for Ukraina fra dag 1 uansett, og ikke bare har dette gått hardt utover dem og Russland, men også resten av verden som har kastet bort millarder på denne krigen. En krig som aldri i verden hadde startet dersom Trump fortsatt satt med makten, og det er det mest sørgelige av alt fordi nå gjør han jo alt han kan for å rette opp i skaden som allerede er gjort. Da burde Zelenskyy faktisk gjøre alt han kan for å samarbeide så godt han kan med USA og Europa dersom han virkelig ønsker fred. Fordi det siste jeg har fått med meg, er at han nå har fått flere milliarder av England til å fortsette denne meningsløse krigen.
Igjen, jeg sa dette ville skje fra dag 1, akkurat som jeg sa at næringslivet ville gå til helvete med den møkka regjeringen vi fortsatt har i dag. Ikke en skit som er verdt å gjøre lenger annet enn å forsikre seg selv. Så mye irrversible skade er gjort over de siste 4 årene at det er helt utrolig. Nå får vi bare HÅPE at forholdet mellom Trump og Zelenskyy forbedrer seg raskt over de neste døgnene og at det blir en slutt på denne krigen en gang for alle. Trump representerer partiet av sunn fornuft tross alt, og du kan si hva du vil om Trump, det meste han gjør for landet er faktisk SUNN FORNUFT uten at jeg trenger å ramse opp alle tiltakene. Hadde Kamala blitt President, hadde situasjonen garantert vært MYE verre og vi hadde kanskje hatt tredje verdenskrig som et resultat av Demokrat krigshisserne allerede...
Men neida, Zelenskyy valgte selvfølgelig stolthet og ære som vanlig og gikk inn i en krig han var dømt til å tape fra dag 1. Totalt meningsløst og bortkastet. Det hadde også vært totalt meningsløst for oss i lille Norge å stille opp mot Russland alene, som om vi hadde hatt noen som helst sjanse. Og det verste av alt, er at Putin kun hadde et viktig premiss for å ikke invadere Ukraina, nemlig at Ukraina ikke blir medlem av Nato slik at Russland ikke blir presset ytterligere inn i et hjørnet av vesten. Han hadde aldri planer om å ta over Ukraina som land, dog jeg kan ikke fastslå det med 100% sikkerhet fordi du vet aldri med Putin.
Men sakens kjerne er at dette var et tapt slag for Ukraina fra dag 1 uansett, og ikke bare har dette gått hardt utover dem og Russland, men også resten av verden som har kastet bort millarder på denne krigen. En krig som aldri i verden hadde startet dersom Trump fortsatt satt med makten, og det er det mest sørgelige av alt fordi nå gjør han jo alt han kan for å rette opp i skaden som allerede er gjort. Da burde Zelenskyy faktisk gjøre alt han kan for å samarbeide så godt han kan med USA og Europa dersom han virkelig ønsker fred. Fordi det siste jeg har fått med meg, er at han nå har fått flere milliarder av England til å fortsette denne meningsløse krigen.
Igjen, jeg sa dette ville skje fra dag 1, akkurat som jeg sa at næringslivet ville gå til helvete med den møkka regjeringen vi fortsatt har i dag. Ikke en skit som er verdt å gjøre lenger annet enn å forsikre seg selv. Så mye irrversible skade er gjort over de siste 4 årene at det er helt utrolig. Nå får vi bare HÅPE at forholdet mellom Trump og Zelenskyy forbedrer seg raskt over de neste døgnene og at det blir en slutt på denne krigen en gang for alle. Trump representerer partiet av sunn fornuft tross alt, og du kan si hva du vil om Trump, det meste han gjør for landet er faktisk SUNN FORNUFT uten at jeg trenger å ramse opp alle tiltakene. Hadde Kamala blitt President, hadde situasjonen garantert vært MYE verre og vi hadde kanskje hatt tredje verdenskrig som et resultat av Demokrat krigshisserne allerede...
Redigert 02.03.2025 kl 17:30
Mammon
02.03.2025 kl 16:45
1499
Hehe visste ikke at russland var favoritten min selvom jeg ikke ser dem som fienden 😂
Slutt å tro at molbolandet r mye bedre enn russland. Molbolandet r kanskje enda mere korrupt men kaller d for vennetjenester.
Hva med folk som blir collateral damage pga masseimport av mena?! Import av rovdyr og slipper dem løs i samfunnet!
Slutt å tro at molbolandet r mye bedre enn russland. Molbolandet r kanskje enda mere korrupt men kaller d for vennetjenester.
Hva med folk som blir collateral damage pga masseimport av mena?! Import av rovdyr og slipper dem løs i samfunnet!
mellomulv
02.03.2025 kl 16:38
1524
Mye som er galt I Norge og EU, men vi kan iallefall velge politikerne våre selv. Prøv på det I favorittlandet ditt Russland og se hvordan det går. Hils Navalnyj om du ser han!
Skalleknarp
02.03.2025 kl 16:27
1537
Slik Trump holder på nå kommer det til å bli:
America first within but
America second without.
Se bare på Tesla salget..
America first within but
America second without.
Se bare på Tesla salget..
Mammon
02.03.2025 kl 16:13
1570
mellomulv skrev Høres ut som om det er på tide å flytte til Moskva.
Skal ihvertfall ikke bli i molbolandet når jeg har muligheten
Du får bli og bli ranet med skatter og avgifter 😂
Finansiere import av mena 🤭
Du får bli og bli ranet med skatter og avgifter 😂
Finansiere import av mena 🤭
Mammon
02.03.2025 kl 16:01
1494
Russland r fienden fordi noen forteller deg d?
I mine øyne r EU fienden fordi d pålegger molbolandet div direktiver og utnytter molbolandet grovt som f.eks acer
Utrolig at molboene ikke ser hvem som egentlig r fienden. Hjernevaska fra barnehagen av 🤭
I mine øyne r EU fienden fordi d pålegger molbolandet div direktiver og utnytter molbolandet grovt som f.eks acer
Utrolig at molboene ikke ser hvem som egentlig r fienden. Hjernevaska fra barnehagen av 🤭
mellomulv
02.03.2025 kl 15:56
1479
Når har denne tråden spora totalt av, men Russland er fienden. Fatter ikke at noen kan ta side med en part som åpenbart er en motstander av oss/Vesten. Om du har sympati med Russland, så har ikke Russland det med deg. Hvem er kloven da?
Lord Wincheste
02.03.2025 kl 15:53
1480
Det tror jeg definitivt ikke, men i Norge snakker vi ikke om sånne detaljer. Vi er de gode mot de onde vettu. Alltid suverene, i alt.
Mammon
02.03.2025 kl 15:53
1482
Godt å se at noen ikke har latt seg hjernevaska av msm som r rene propagandaenmaskinen akkurat samme dritten når de skremte vettet av sauene til å ta giften aka koronavaksinen 🤭
Helt tragisk å se politikere i EU fortsette å finansiere krigen mens økonomien går rett i dass?
Helt tragisk å se politikere i EU fortsette å finansiere krigen mens økonomien går rett i dass?
JeanPaul
02.03.2025 kl 15:31
1525
Majoriteten forstår ikke hvorfor Putin til slutt gikk til angrep. Finnes masse info om NATO og UK/USA sin oppførsel. Tror du virkelig Putin plutselig begynner å angripe naboland på gøy?
Lord Wincheste
02.03.2025 kl 15:24
1526
Putin har mer enn nok med å slikke sårene etter denne runden, spørsmålet om de har økonomi til å gjenreise de nyokkuperte områdene. Å tro at de gir fra seg bufferfylkene med mest russere i og Krim er som å tro på julenissen.
Zelensky må ta av krigsdressen sin og innse at det de har tapt nå er tapt for alltid.
Zelensky må ta av krigsdressen sin og innse at det de har tapt nå er tapt for alltid.
Solan-(1)
02.03.2025 kl 14:59
1598
Glad du ikke bestemmer, da hadde vi nærmet oss WW3, mens nå er vi i samtaler med intensjon om fred.
oppturen
02.03.2025 kl 14:49
1621
Hvorfor lager ikke Ukraina seg atomvåpen ?
Det må da ha ekspertisen i landet, og med så mange atomkraftverk har de helt sikkert råmaterialene de trenger også.
På 90 tallet hadde Ukraina mange atomvåpen fra Sovjet sin tid.
Det må da ha ekspertisen i landet, og med så mange atomkraftverk har de helt sikkert råmaterialene de trenger også.
På 90 tallet hadde Ukraina mange atomvåpen fra Sovjet sin tid.
Redigert 02.03.2025 kl 14:51
Ikke_viktig
02.03.2025 kl 14:39
1643
Det dere tror er at Putin vil si seg fornøyd med å få fred. Han vil fortsette hardkjøret og invadere et annet land innen det har gått to år med fred i Ukraina. Han vil smi mens Donald sitter i førersetet. Det er det ingen tvil om. Europa burde ikke bare støtte Ukraina med våpen og penger men også med soldater og hive ut Putin først som sist. Deretter bør det bygges forsvarsverk mot Russland langs hele grensen mot Russland. Samtidig bør det være streng kontroll av grensepasseringer, og det bør være fullt fokus på å hindre hybride operasjoner mot naboland!
Tradinator
02.03.2025 kl 14:17
1684
Idiot blir liksom for tynt når man skal beskrive Trump. Ond er mer dekkende.
ODD
02.03.2025 kl 14:01
1708
Pressen er som den er….. Hele seansen i det «ovale» ligger på YouTube, og bør absolutt ses i sin helhet før man gjør seg opp meninger.
Solan-(1)
02.03.2025 kl 13:51
1694
Jeg tror mange er enig om at Ukraina må gi fra seg Krim og litt til for å få fred. Jeg tipper amerikanerne etter sine samtaler med begge parter skjønner at det vil være mest utfordrende å få Ukraina til å akseptere denne løsningen, derfor trykker de mest på Ukraina.
Jeg synes for øvrig Jonas viser storhet og ser hele bildet, selv om jeg hater hans regjering! Han er god på utenriks!
Jeg synes for øvrig Jonas viser storhet og ser hele bildet, selv om jeg hater hans regjering! Han er god på utenriks!
Redigert 02.03.2025 kl 13:52
Marketwatch
02.03.2025 kl 13:19
1737
På hvilken måte ønsker USA å oppnå fred? Er det noen som vet, utenom Trump da, så rett opp hånden! Dersom det er ved at Putin får innvilget alle sine krav for å starte krigen, så blir det nok "fred". De trodde også at det skulle bli "fred i vår tid" når Chambelain & co i 1939 inngikk avtale om at Hitler kunne få deler av Tjekkoslovakia, mot at han vart snill gutt deretter. Et svekket og ettergivende Nato, styrker Putins våte drøm, om å gjenskapet gamle Sovjetunionen. I hans øyne var det ikke måte på hvor stort, mektig og svært dette riket var. I virkligheten råtnet det på rot, akkurat som supermakten USA synes å forvitre nå. Putin er ikke redd for at Nato skal invadere Russland, var han det, hadde han ikke brukt alle troppene i Ukraina. Nei, det han er redd for er derimot at Nato i Ukraina kan stoppe hans ekspansjonsplaner.
Redigert 02.03.2025 kl 13:25
OPC1000
02.03.2025 kl 12:44
1815
Mener du at Trumps alternativ er bedre - å anerkjenne Putins krig og gi han seieren ?
Mammon
02.03.2025 kl 12:32
1851
R målet til EU å kvitte seg med de hvite oxo masseimport av alibabaer🤔
Hva ønsker europa å oppnæ at krigen forsetter?
Folket burde fortelle politikerpakket at nok r nok!
Hva ønsker europa å oppnæ at krigen forsetter?
Folket burde fortelle politikerpakket at nok r nok!
Solan-(1)
02.03.2025 kl 12:26
1854
Nå er det da slik at USA jobber for fred og Europa ønsker å forlenge krigen. Hva vil Europa oppnå med å pøse mer penger på våpen inn i krigen? Forlenge krigen med mange mnd og 100.000-vis av nye drepte på slagmarken, og i beste fall flytte den enslige delingslinjen noen km mot øst.
Redigert 02.03.2025 kl 13:46
Solan-(1)
02.03.2025 kl 12:26
1850
Nå er det da slik at USA jobber for fred og Europa ønsker å forlenge krigen. Hva vil Europa oppnå med å pøse mer penger å våpen inn i krigen? Forlenge krigen med mange mnd og 100.000-vis av nye drepte på slagmarken, og i beste fall flytte den enslige delingslinjen noen km mot øst.
danmark1
02.03.2025 kl 11:50
1913
Når verden boykotter amerikanske varer og tjenester, vil det hurtigt gå op for den enkelte amerikaner, at Trump har valgt en forkert vej. Senatorerne bliver presset af arbejdsløse mennesker i de enkelte delstater og må til sidste stemme Trump ud, som mental forstyrret. Hvor lang tid der går, må tiden vise. Jeg tror, USA hurtig mærker konsekvensen af boykot, og Trump kan være historie inden sommeren er forbi.