Lytix; nå og fremtiden!

StockWizard
LYTIX BIOPHARMA 27.02.2025 kl 18:14 5553

For ett år siden startet jeg tråden "Hvorfor LYTIX?" Det var ment å introdusere og utdype Lytix med faglige påfyll, artikler og diskusjoner til folk med mindre kunnskap i medisin og biologi. Jeg har tenkt at det er på tide å begynne med en ny tråd siden vi er i en helt annen fase enn for ett år siden. Når det gjelder kursutviklingen, sier jeg ikke noe siden det ikke er min ekspertise, men jeg er ganske sikker på at det er andre grunner for at vi er på 5 kr istedenfor 50 kr i dag.

Som en lege med fokus på kreft er jeg overbevist om at "intratumoral behandling" kommer til å etablere seg som en effektiv alternativ i behandling av solide tumorer i nær fremtid enten som primærbehandling for eksempel hos eldre og de som ikke tåler kirurgi eller som neoadjuvant (minske en tumor før evt. kirurgisk fjerning). For tiden har kirurgi hovedrollen i fjerning av tumormasser. Lytix har så langt vært vellykket med å overbevise fagmiljøet med sin effekt og potensial for å bli en alternativ i behandling av krefttypen BCC.

Jeg vil fokusere på fremtiden og skrive kort om viktigheten av Verrica sin rappport som er forventet i Q1 (dvs. innen mars). Det settes pris hvis noen gidder å oppsummere kort dagens selskpasstatus for fremtidige investorer.

LTX-315 er et onkolytisk peptid designet for å indusere immunogen celledød, og dermed stimulere en systemisk anti-tumor immunrespons. Den abskopale effekten refererer til fenomenet der lokalisert behandling av en svulst fører til regresjon av fjerne, ubehandlede metastaser, først og fremst gjennom immunmedierte mekanismer. Jeg må presisere på at "Abscopal effect" er en unik og veldig verdiful fenomen som få kreftmedisiner har klart å indusere.

Genomiske og T-celleresponsrapporter for LTX-315 vil gi innsikt i hvordan terapien påvirker immunsystemet, spesielt når det gjelder T-celleaktivering. Denne rapporten kan bevise økt infiltrasjon av CD8+ T-celler i både behandlede og ubehandlede tumorsteder, noe som tyder på en systemisk immunrespons. I tillegg kan analyse av T-cellereseptor (TCR)-repertoaret vise diversifisering eller klonal ekspansjon, noe som indikerer at LTX-315 fremmer gjenkjennelse av tumorassosierte antigener utenfor det primære behandlingsstedet.

Derfor, hvis LTX-315 fremkaller sammenlignbare genomiske og T-celle-responser, vil det støtte potensialet til å indusere abskopale effekter, og øke dens terapeutiske verdi mot metastatisk kreft. Den kan plassere LTX-315 på lik nivå som CPI (foreksempel Keytruda) og kreftvaksiner.
davrab
05.03.2025 kl 14:22 4159

Godt spørsmål!

Tillater meg å bruke siste to informative innlegg fra @HarryP som ble skrevet i går, og jeg er total enig med dem.
Håper at du blir fornøyd med svarene :)

« Med mindre vi ser at nye større aktører er på vei ut, så er det de samme aksjene som snurres...også for å gi inntrykk av nedsalg. 50k snurret flere ganger nedover på noen dager gir fort inntrykk av at man har mistet troen/interessen for selskapet...og det er tilnærmet 0 risiko hvis de samme aktørene sitter på begge sider.

Det svir når kursen gruses, men veien opp t akseptabelt nivå trenger ikke å være lang. Kjøp og hold.»

«Jeg ønsker meg en oppdatering av Topp50.
Det har vært litt grusing av aksjekursen de siste ukene, i likhet med flere ganger tidligere.
Topp20 sitter som vanlig helt i ro utenom Nordnet Livsforsikring, som snurrer opptil +/- 0,1% (50-70 k) av totalt antall aksjer. Med så lavt volum er det nok til å gi utslag på flere % på kursen.
Antall eiere hos Nordnet har falt med ca 25 siden emisjonen, men jeg mener det fortsatt er knapt 100 flere nå enn før emien. Noen har kanskje mistet troen, andre forsøker å trade, andre igjen venter på billigere inngang.

Vi kan også takke de som sørger for at vi har et
mikroskopisk volum, mens vi venter på milepælene.

Ellers er det en del ting på makronivå som sikkert påvirker børsen generelt. Jeg holder likevel fast på hold, evt kjøp og hold.»
Redigert 05.03.2025 kl 14:25 Du må logge inn for å svare
boreren
05.03.2025 kl 14:13 4147

Da må jeg spørre. Med alt det posivive som her kommer frem, hvorfor går aksjekursen nedover?????
davrab
05.03.2025 kl 13:31 4212

Fortsetter…..

- Yes please!

LTX-315, an oncolytic peptide, has been evaluated in various clinical studies for its potential to treat different cancers, including lymphoma. Here’s a summary of relevant clinical trials and findings:

1. Phase I Clinical Trial:
• Study Overview: This trial assessed the safety, tolerability, and immunomodulatory effects of intratumoral LTX-315 injections in patients with accessible tumors. 
• Participants: 39 patients with advanced or metastatic tumors, including melanoma, sarcoma, and breast cancer. 
• Findings:
• Safety: Common treatment-related adverse events were transient hypotension (46%), flushing (28%), and injection site reactions (38%). Grade 3 toxicities included hypersensitivity or anaphylaxis in 10% of patients. 
• Efficacy: A substantial volume reduction (≥30%) of injected tumors was observed in 29% of patients. 
• Immunomodulation: Post-treatment biopsies showed increased infiltration of CD8+ T cells in 86% of cases, indicating an enhanced anti-tumor immune response.

2. Combination with Adoptive Cell Therapy (ACT):
• Study Overview: This research explored the combination of LTX-315 with ACT using tumor-infiltrating lymphocytes (TILs) in patients with metastatic soft tissue sarcoma. 
• Participants: Patients with metastatic soft tissue sarcoma.
• Findings:
• Safety: The combination was well-tolerated without unexpected adverse events. 
• Efficacy: The treatment led to the generation of tumor-specific T cells, suggesting potential clinical benefits.

3. Combination with Checkpoint Inhibitors:
• Study Overview: A Phase I/II study investigated LTX-315 combined with checkpoint inhibitors in patients with advanced solid tumors.
• Participants: 59 patients with advanced solid tumors. 
• Findings:
• Safety: 11 patients experienced grade 3/4 adverse events related to LTX-315, primarily allergic reactions or anaphylaxis. 
• Efficacy: The combination therapy generated de novo T-cell responses and provided clinical benefits in some patients. 

4. Ongoing Phase II Clinical Trial:
• Study Overview: LTX-315 is currently under evaluation in a Phase II clinical trial for the treatment of transdermally accessible cancers, including melanoma, lymphoma, soft tissue sarcoma, and squamous cell carcinoma.

Conclusion:

LTX-315 has demonstrated an acceptable safety profile and the ability to modulate the tumor microenvironment by increasing CD8+ T-cell infiltration. While these findings are promising, specific efficacy data for lymphoma patients are limited. Ongoing clinical trials aim to further assess the therapeutic potential of LTX-315 in lymphoma and other cancers. 
davrab
05.03.2025 kl 13:31 4211

What?!?! 🤩🤩🤩

Does LTX-315 effect on lymfoma? 🤩🤩🤩

Yes, LTX-315 has shown potential effects on lymphoma. It is an oncolytic peptide designed to induce tumor cell death while stimulating an immune response. Some key findings regarding its effects on lymphoma include:
1. Mechanism of Action: LTX-315 works by disrupting tumor cell membranes, leading to immunogenic cell death. This process releases tumor antigens and stimulates the infiltration of immune cells, particularly T cells, into the tumor microenvironment.
2. Preclinical and Clinical Evidence:
• Preclinical studies have demonstrated that LTX-315 enhances immune responses against various cancers, including lymphoma.
• A Phase II clinical trial is currently evaluating LTX-315 for transdermally accessible cancers, including melanoma, lymphoma, soft tissue sarcoma, and squamous cell carcinoma.
• In previous studies, LTX-315 has been shown to improve tumor-infiltrating lymphocytes (TILs) in lymphomas, suggesting that it could enhance the body’s natural immune response to fight the disease.
3. Combination Therapy Potential: LTX-315 has been suggested as a potential combination therapy with checkpoint inhibitors like anti-PD-1/PD-L1 drugs, which are commonly used in treating lymphomas such as Hodgkin’s lymphoma.

While results are promising, further clinical trials are needed to confirm its efficacy and safety in treating lymphoma. Would you like details on specific studies or trial results?

davrab
05.03.2025 kl 13:17 4229

Tilfeldig fant dette!
Gammelt fra 2022, men hadde ikke sett at LTX er utforsket for pankreas kreft!

Også interessant som konklusjon med å vise samme effekt som Keytruda (anti-PDL1 effekt) 🤩

Conclusions: LTX-315 was first identified as a peptide drug inducing PD-L1 downregulation via ATP11B. Therefore, LTX-315, or the development of ATP11B-targeting drugs, might improve the efficacy of cancer immunotherapy.

Oncolytic peptide LTX-315 induces anti-pancreatic cancer immunity by targeting the ATP11B-PD-L1 axis

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/35288467/

Redigert 05.03.2025 kl 13:20 Du må logge inn for å svare
davrab
03.03.2025 kl 14:51 4474

Verrica Q-rapport 11.03.25 kl 22:30 norsktid 🤩

Verrica Pharmaceuticals to Report Fourth Quarter and Full Year 2024 Financial Results and Provide a Corporate Update on March 11, 2025

https://www.globenewswire.com/news-release/2025/03/03/3035458/0/en/Verrica-Pharmaceuticals-to-Report-Fourth-Quarter-and-Full-Year-2024-Financial-Results-and-Provide-a-Corporate-Update-on-March-11-2025.html

Itwill host a conference call and live webcast at 4:30 p.m. ET on Tuesday, March 11, 2025, to discuss the Company's financial results for the fourth quarter and full year ending December 31, 2024, and provide a corporate update.
Redigert 03.03.2025 kl 14:52 Du må logge inn for å svare
davrab
03.03.2025 kl 11:56 4581

Fredagen gikk Verrica opp 18% på avvente til dagens presentasjon!Tørr ikke si hvor mye den kan stige hvis de presist uttaler seg om positive planer/nyheter, bla partnerskap med bigfarma!
Tror den også kommer til å gi boost LYTIX 🤩

Ta en lodd 🤩🤩
davrab
03.03.2025 kl 11:48 4600

En liten påminnelse å se dagens viktige presentasjon kl 20:30 (norsk tid) hvor Verrica kan fortelle om fremtidens planer med LTX-315, bl.a. partnersavtale med bigfarma osv 🤩 Linken er vedlagt!

Verrica Pharmaceuticals to Participate in the TD Cowen 45th Annual Health Care Conference in Boston

Event details:
Date: Monday, March 3, 2025
Time: 2:30 pm ET

https://verrica.com/press_release/verrica-pharmaceuticals-to-participate-in-the-td-cowen-45th-annual-health-care-conference-in-boston/
davrab
03.03.2025 kl 10:05 4688

Endelig mars 🤩
Vi venter på enda en ny avgjørende rapport og milepæl fra Verrica innen nåværende måned når som helst 🤩
Verrica har rapportert 97% klinisk målbar respons . Hvis de kommer med 100% mikroskopisk/histologisk respons (som ikke er usannsynlig 🤩), blir det ‘Home Run’ og no brainer at LTX-315 funger 100% 🤩 Med så trygg/safety profil og potensiell 100% effekt, blir jobben mye lettere for FDA å gi fase3 tillatelse ( evt. rask godkjenning 🤩).
Om man er kortsiktig for dobling og snabbakash innen 4 uker eller langsiktig investor, anbefales å ta en lodd/påfyll mens aksjen er på latterlige 5kr nå! Jeg tok min 2k post 🤩✌️
Redigert 03.03.2025 kl 10:58 Du må logge inn for å svare
davrab
28.02.2025 kl 07:23 4972

Verrica Pharmaceuticals to Participate in the TD Cowen 45th Annual Health Care Conference in Boston

Event details:
Date: Monday, March 3, 2025
Time: 2:30 pm ET

Participants may access a live webcast of the event by clicking the link here.

https://verrica.com/press_release/verrica-pharmaceuticals-to-participate-in-the-td-cowen-45th-annual-health-care-conference-in-boston/

helloween
27.02.2025 kl 23:48 5039

Tror også lytix blir bra, men rart med den lave prisingen
HP17
27.02.2025 kl 18:18 5165

Jeg har tro på Lytix og kommer til å gå inn om kursen faller ned til kr 4.50-4.60. Tror Lytix også får kjenne på BGBIO/Ultimo/Nykode fiaskoen. Det må være en meget god inngang nå under kr 5?