Lytix; nÄ og fremtiden!

StockWizard
LYTIX BIOPHARMA 27.02.2025 kl 18:14 5122

For ett Är siden startet jeg trÄden "Hvorfor LYTIX?" Det var ment Ä introdusere og utdype Lytix med faglige pÄfyll, artikler og diskusjoner til folk med mindre kunnskap i medisin og biologi. Jeg har tenkt at det er pÄ tide Ä begynne med en ny trÄd siden vi er i en helt annen fase enn for ett Är siden. NÄr det gjelder kursutviklingen, sier jeg ikke noe siden det ikke er min ekspertise, men jeg er ganske sikker pÄ at det er andre grunner for at vi er pÄ 5 kr istedenfor 50 kr i dag.

Som en lege med fokus pÄ kreft er jeg overbevist om at "intratumoral behandling" kommer til Ä etablere seg som en effektiv alternativ i behandling av solide tumorer i nÊr fremtid enten som primÊrbehandling for eksempel hos eldre og de som ikke tÄler kirurgi eller som neoadjuvant (minske en tumor fÞr evt. kirurgisk fjerning). For tiden har kirurgi hovedrollen i fjerning av tumormasser. Lytix har sÄ langt vÊrt vellykket med Ä overbevise fagmiljÞet med sin effekt og potensial for Ä bli en alternativ i behandling av krefttypen BCC.

Jeg vil fokusere pÄ fremtiden og skrive kort om viktigheten av Verrica sin rappport som er forventet i Q1 (dvs. innen mars). Det settes pris hvis noen gidder Ä oppsummere kort dagens selskpasstatus for fremtidige investorer.

LTX-315 er et onkolytisk peptid designet for Ä indusere immunogen celledÞd, og dermed stimulere en systemisk anti-tumor immunrespons. Den abskopale effekten refererer til fenomenet der lokalisert behandling av en svulst fÞrer til regresjon av fjerne, ubehandlede metastaser, fÞrst og fremst gjennom immunmedierte mekanismer. Jeg mÄ presisere pÄ at "Abscopal effect" er en unik og veldig verdiful fenomen som fÄ kreftmedisiner har klart Ä indusere.

Genomiske og T-celleresponsrapporter for LTX-315 vil gi innsikt i hvordan terapien pÄvirker immunsystemet, spesielt nÄr det gjelder T-celleaktivering. Denne rapporten kan bevise Þkt infiltrasjon av CD8+ T-celler i bÄde behandlede og ubehandlede tumorsteder, noe som tyder pÄ en systemisk immunrespons. I tillegg kan analyse av T-cellereseptor (TCR)-repertoaret vise diversifisering eller klonal ekspansjon, noe som indikerer at LTX-315 fremmer gjenkjennelse av tumorassosierte antigener utenfor det primÊre behandlingsstedet.

Derfor, hvis LTX-315 fremkaller sammenlignbare genomiske og T-celle-responser, vil det stÞtte potensialet til Ä indusere abskopale effekter, og Þke dens terapeutiske verdi mot metastatisk kreft. Den kan plassere LTX-315 pÄ lik nivÄ som CPI (foreksempel Keytruda) og kreftvaksiner.
    «
  • 1
  • 2
  • »
HarryP
14.03.2025 kl 17:16 363

StĂžrste eier har 6,15 mill (9%) aksjer til dagens verdi av 33 mill
Jeg tipper det er max 10-15% frie aksjer (7-10 mill av 68) som kan lirkes ut fra traderne over tid...og til hvilken kurs?
bulleye
14.03.2025 kl 15:34 436

Med EK pÄ 275 mill. og meget likvide eiendeler vil jeg si at de kan kjÞpe en solid post i Lytix hvis de Þnsker det.
HarryP
14.03.2025 kl 14:17 498

Hyggelig at Lytix ser ut t Ä komme ut av dumpa...pÄ tross av at noen spreller hjelpelÞst for Ä fortelle oss at det ikke kan vÊre tilfelle? Det var visst for tidlig? Hvem selger ned nÄ, nÄr en aktÞr tar 100k og det plutselig ikke er sÄÄÄ morsomt Ä snurre ned, men ned SKAL den!!
Redigert 14.03.2025 kl 14:25 Du mÄ logge inn for Ä svare
Pingheng
14.03.2025 kl 11:20 589

GÄ inn pÄ PROFF og se. Ser ikke ut til at selskapet eller eier har substans til Ä utgjÞre noen stÞrrelse av betydning
HarryP
14.03.2025 kl 11:10 606

Takk B 🙂 hva er minste innehav pĂ„ Topp 50 nĂ„? FĂžr emi var det ca 150 k, Topp 20 knapt 500k.
bulleye
14.03.2025 kl 10:13 662

Xintec Capital as har nÄ kjÞpt litt over 24.000 aksjer til (tirsdag) og har nÄ totalt 101.681. Vil nok ikke ta lang tid fÞr selskapet er blant topp 50. Ellers ingen store endringer.
bulleye
13.03.2025 kl 13:05 896

Han er den privatpersonen som er registrert med flest aksjer i Lytix. Har kjĂžpt jevnt og trutt siden 23/12/24.
HarryP
13.03.2025 kl 12:28 937

Ja ny pÄ topp20, har vel da passert forrige pÄ plass 20.
amaru
13.03.2025 kl 12:20 950

Er VOHRA ARUN som ligger med 630 330 aksjer ny??
bulleye
13.03.2025 kl 08:30 1112

Dichesbuen as kjÞpte 40.000 aksjer i emisjonen men solgte seg ut 29/1. NÄr det gjelder Xintec Capital as kjÞpte de flere aksjer og eier nÄ 77.280.
HarryP
13.03.2025 kl 07:39 1178

Vi har ogsÄ fÄtt et nytt navn pÄ Topp 20.
Hvordan gÄr det med Dichesbuen? Jeg mener de kjÞpte seg opp e emien?
bulleye
12.03.2025 kl 15:23 1457

Det mest interessante som har skjedd mhp. endring blant aksjonĂŠrene til Lytix de siste dagene er at en ny aksjonĂŠr har dukket opp.
Det er Xintec Capital as som har finansielle plasseringer pÄ i overkant av 300 mill. kr. og EK pÄ litt over kr. 275 mill.
De to siste dagene har de kjÞpt totalt 69.200 aksjer og de vil ikke forundre meg om de allerede nÄ har passert godt over 100.000 aksjer.
Rassen
12.03.2025 kl 15:23 1460

Helt enig med deg! Ser Verrica stuper pÄ bÞrs i dag
. Er vel ikke uten grunn.
Rassen
12.03.2025 kl 15:04 1489

Hvordan skal jeg klare Ă„ holde meg unna nĂ„r du tar opp dette?? Hadde du latt vĂŠre
.. men nei da!! Du MÅ!! đŸ€ŠđŸ»đŸ€ŠđŸ»
Pingheng
12.03.2025 kl 14:56 1500

Takk for svar , men jeg har vondt for Ä se at Verrica har nesten ubegrenset tilgang pÄ kapital. SÄ vidt jeg kan se prises de til ca 55MUSD i dag og det reflekterer investors vurdering av selskapets verdi. Min frykt er at finansielle utfordringer vil ha uheldig innvirkning pÄ fremdrift i kliniske studier, og dermed holde prisingen av begge selskaper nede.

Men for all del. Jeg sitter med en god del aksjer og hÄper naturligvis at dette gÄr rett vei.

Synes likevel at man mÄ ha en balansert forstÄelse for at verdsetting av selskapet ikke utelukkende er knyttet til kliniske og produkttekniske forhold
davrab
12.03.2025 kl 10:31 1643

Ingen Ärsak! ForsÞker min beste Ä finne nyeste oppdateringer bÄde analyser og artikkkeler. Virkelig hÄper at Rassen holder seg unna denne trÄden med sine tÄpelige poster !!!!
@Rassen kan tĂžmme sin frustrasjon ved kursfall pĂ„ gamle trĂ„den «Hvorfor LYTIX?» 😆🙏
Redigert 12.03.2025 kl 10:33 Du mÄ logge inn for Ä svare
dahl
12.03.2025 kl 10:08 1693

Topp 50 sitter dĂžnn i ro i flg. seneste lister.
HarryP
12.03.2025 kl 10:00 1713

Takk for ny trÄd, StWiz.
...og pÄfyll av info Davrab.
davrab
12.03.2025 kl 07:38 1877

NĂ„r det gjelder Verrica og BCC-studien har de tilgang til nesten ubegrenset fersk amerikansk kapital med sĂ„ fine resultater! Det blir enda lettere prosess etter fda mĂžtet om 3 mnd. og godkjenning av fase3. Det er annen forhold for biotek der enn Norge. I tillegg til at Verrica sin eier (milliardĂŠr Paul Mannings) og PBM capital er garantisten for Verrica for Ă„ skaffe seg penger. Dessuten har Verrica sagt at de leter etter partner for studien. SĂ„Ă„Ă„Ă„Ă„, No problemo đŸ€©

NÄr det gjelder LYTIX, er jeg i tvil om at de har behov for en ny emisjon, i hvert fall pÄ sÄ lav pris! De har penger til neste Är samme tid. Etter bekreftet fase3 og mest sannsynlig positive melanom-studien pÄ Radiumhospitalet snakker vi om annen kurs og prising . OgsÄ man forventer Ä ha nok penger til de fÄr milestone utbetaling fra Verrica.
OgsĂ„ siste point: LYTIX begynner Ă„ sĂžke partner (dialog med bigfarma) etter plan fra sommer , viser til siste presentasjon hvor det er nevnt flere ganger đŸ€©
Redigert 12.03.2025 kl 09:46 Du mÄ logge inn for Ä svare
Pingheng
12.03.2025 kl 03:10 1969

Utfordringen nÄ ligger i finansieringen av det videre lÞpet. De kliniske resultatene er meget gode, men selskapet og Verrica mÄ hente mer penger for Ä finansiere studier fremover. SpÞrsmÄlet er hvilken prising man fÄr i disse emisjonene.
davrab
11.03.2025 kl 23:38 2090

Jeg har sendt en e-post til Gjest Breistein og spurt etter bĂžrsmelding :)

Emne: Vedr. Verrica Q-rapport og Lytix presentasjon i London

Hei Gjest,
I dag fikk vi en meget sterk og optimistisk prestasjon fra Verrica, etter min mening!
OgsÄ Lytix er i London for en presentasjon/oppdatering.
Jeg syns en bĂžrsmelding med litt info og oppdatering av markedet er et riktig tiltak, spesielt i den siste tĂžffe tiden hvor LYTIX aksjekurs er ufortjent straffet pga flere faktorer bla. mislykket norsk biotek miljĂž og robothandel.

Med vennlig hilsen,
bulleye
11.03.2025 kl 23:24 2116

Klar over det, men tidligere har Lytix sendt bÞrsmelding ved oppdateringer av resultater fra Verrica. De bÞr gjÞre det nÄ ogsÄ og komme med utfyllende opplysninger pÄ seminar i London
davrab
11.03.2025 kl 23:15 2147

Husk at LYTIX er i London nĂ„ pĂ„ biotek investor seminar 12-14 mars đŸ€©
De kommer sannsynlig med en oppdatering etter sin presentasjon i London og dagens Verrica rapport đŸ€©đŸ€©đŸ€©
Redigert 11.03.2025 kl 23:16 Du mÄ logge inn for Ä svare
bulleye
11.03.2025 kl 23:03 2170

Dette er strĂ„lende nyheter davrab👍.
Lytix bĂžr komme med en bĂžrsmelding i morgen om de oppdaterte reultatene.
davrab
11.03.2025 kl 22:40 2258

-Som jeg hadde skrevet pĂ„ tidligere innlegg (funnet i pre-publiserte analyser) har de meldt halvert tap per aksje EPS pĂ„ -0,24 sammenlignet med tidligere Q.. De er i riktig spor Ă„ stanse loss og begynne Ă„ tjene penger! 👍

-OgsĂ„ pĂ„ 13. minutte : de har registrert at ALLE pasienter hadde fĂ„tt effekt av VP-315 đŸ€© NĂ„ er jeg ganske sikker pĂ„ at vi fĂ„r 100% genomisk /Tcell respons og abscopsl effekt đŸ€©đŸ€©đŸ€©đŸ€©

- minutt 23: de er sikker pĂ„ at VP-315 blir standard of Care BCC behandling đŸ€©

Oppsummering: veldig sterk og positiv presentasjon med klare signal pĂ„ gradvis kursstignnng! De som selger pĂ„ dagens kurs eller ikke tar pĂ„fyll, kommer til Ă„ bli skikkelig skuffet i nĂŠr fremtid đŸ€©
Redigert 11.03.2025 kl 23:18 Du mÄ logge inn for Ä svare
davrab
11.03.2025 kl 16:34 2420

LYTIX deltar i investorseminar i London 12-14 mars đŸ€©

Our CSO, Baldur Sveinbjörnsson, will be presenting at NextGen Biomed 2025, the premier event for biologics and immunotherapy R&D.

📅 March 12-14, 2025 | 📍 Novotel London West

đŸŽ€ Baldur will showcase the Lytix technology platform and its potential in immuno-oncology.

Join 1,000+ industry experts exploring the latest in drug discovery, immunotherapy, vaccines, peptides, and more.

🔗 Event details & registration: https://hubs.la/Q030079q0
davrab
11.03.2025 kl 11:29 2534

Tross for skeptiske miljĂžet i OB om Verrica, har faktisk nye styret har vĂŠrt gode med Ă„ endre trenden i selskapet. Det forventes Ă„ melde redusert tap per aksje i Q4 sammenlignet med Q3. Blir ikke overrasket hvis de faktisk har stoppet tapet đŸ€©
Gjentar igjen: ta pĂ„fyll sĂ„ lenge billig salget varer đŸ€©đŸ€©
davrab
11.03.2025 kl 10:07 2615

Ikke gĂ„ glipp av Q4 og Ă„rsrapport presentasjon Verrica i kveld 22:30 norsktid! GĂ„ til bĂžrsmelding (press release) pĂ„ Verrica sin webside og submit đŸ€©
Jeg har sendt flere spÞrsmÄl til ledelsen angÄende LTX-315!
Ta pĂ„fyll đŸ€©đŸ€©đŸ€©
Redigert 11.03.2025 kl 10:19 Du mÄ logge inn for Ä svare
davrab
09.03.2025 kl 18:52 3039

Viser til nyheten om verdsetting av Cytovation, en kreft start up biotek i tidlig fase, til 1,1 milliard NOK! đŸ€šđŸ˜łđŸ˜”â€đŸ’«đŸ˜ł
Vi husker ogsÄ at ULTI var opptil 180kr per aksje, uten sÊrlig grunnlag og fundamental forklaring!

Dette forklarer ENORME potensiale for kursstigning for LYTIX nĂ„r vanlige folk og smĂ„ og stĂžrre investorer oppdager selskapet, og det kan skje fort, veldig lenge fĂžr en avtale med BigFarma! đŸ€©đŸ€©

LYTIX synes jeg er muligheten for folk som gikk glipp av Ă„ bli rik via investering i Bitcoin i tidlig fase da den var noen kroner! đŸ€©

Stein Christian Mohn er aksjonĂŠr og styreleder i Cytovation, som viser lovende resultater. Selskapet er verdsatt til 1,1 milliarder kroner.

https://www.finansavisen.no/helse/2025/03/08/8247637/neste-kreftstudie-fullfinansiert-cytovation-er-verdsatt-til-1-1-mrd.
Redigert 09.03.2025 kl 20:10 Du mÄ logge inn for Ä svare
davrab
09.03.2025 kl 18:09 3086

Bare en pÄminnelse for nÊrmeste kommende viktige datoer 11.03. for Q-rapport og (innen) 31.03. Genomisk rapport av fase2 med stor potensielle kursdrivende nyheter fra Verrica!

Gjentar: KjĂžp, ta pĂ„fyll og hold pĂ„ aksjene med begge hender đŸ€©

What is the expectation and chance of success for VP-315 for FDA approval as medicin?

VP-315 has shown promising results in its Phase 2 clinical trial for the treatment of basal cell carcinoma (BCC). Verrica Pharmaceuticals reported that about 51% of treated lesions achieved complete histological clearance, with an overall tumor size reduction of approximately 86%. Additionally, the treatment was well tolerated, with no serious adverse events.

Expectation for FDA Approval

The company plans to hold an End-of-Phase 2 meeting with the FDA in the first half of 2025. This meeting will help determine the path forward for Phase 3 trials, which are typically required for full approval. If Phase 3 results confirm the safety and efficacy of VP-315, the likelihood of FDA approval increases significantly.

Chance of Success

The success rate of drugs moving from Phase 2 to FDA approval is typically around 30%, though this varies based on the type of treatment and disease. Since VP-315 has demonstrated strong efficacy and safety so far, its chances of advancing to Phase 3 and eventually gaining approval are relatively high. However, final approval will depend on confirmatory Phase 3 trial results and regulatory review.

If Verrica successfully navigates the FDA process, VP-315 could become a non-surgical treatment option for BCC, making it a potentially important new therapy.
Redigert 09.03.2025 kl 20:09 Du mÄ logge inn for Ä svare
davrab
07.03.2025 kl 15:24 3291

Det forventes at Verrica gir en meget sterk Q4-rapport pÄ tirsdag 11.03. med nÊrmeste halvert Q-tap med EPS -0,24 vs -0,43 fra forrige quartal!
Det ser ut at tiltakene har virket, og at vi fĂ„r EPS 0 (null) for Q1, dvs selskapet taper ikke penger lenger đŸ„ł
Det kommer uten tvil Ă„ pĂ„virke betraktelig VERRICA og LYTIX kurs i kommende dager og uker đŸ„łđŸ€©đŸ™Œ

Gjentar igjen: KJØP og HOLD pĂ„ aksjene deres đŸ€©
Ta pĂ„fyll sĂ„ lenge billig salget vedvarer đŸ€©
Redigert 07.03.2025 kl 17:59 Du mÄ logge inn for Ä svare
davrab
07.03.2025 kl 14:15 3359

Det er morsomt at det finnes en identisk/tilsvarende kjĂžperpost for hver selgerpost pĂ„ samme stĂžrrelse pĂ„ hver side ! Virkelig er i tvil om det finnes noe annent enn roboter i markedet 😆

MĂ„ bare gratulere til de smarte folk som har benyttet seg av 4kr markedet 👏🙌 De fĂ„r snart smile fra Ăžre til Ăžre 😃
davrab
06.03.2025 kl 15:10 3565

Jeg har sendt e-post til Verrica med flere spÞrsmÄl om deres planer for LTX-315 for eksempel tentativ dato for oppstart fase3 og finansieringsplan og partnerskap!
Anbefaler at flere sender slike spÞrsmÄl at de fÞler presset Ä svare pÄ en gruppeinteresse!

kgardner@lifesciadvisors.com
ccalabrese@lifesciadvisors.com

Questions about BCC triail with VP-315

Dear sir.

I have the following questions about the BCC trial with VP-315, and would greatly appreciate it if they are answered during the Q4 presentation under the Q&A session:
- what is your tentative date for the start of phase 3 assuming you get the green light from the FDA?
- What is your specific plan for financing the phase 3 study?
- What is your tentative budget for this including milestone payments to LYTIX?
- You have previously said that you are considering a business partner for the phase 3 study. Have you been in contact with anyone in connection with this and started discussions?
- What is your time horizon for the study and possible approval of the drug?

Looking forward to hearing your answers to the questions asked during the Q4 presentation.

Sincerely yours,
Redigert 06.03.2025 kl 22:59 Du mÄ logge inn for Ä svare
davrab
06.03.2025 kl 14:18 3612

Positive forventninger fra Verrica Q4 og Ă„rsrapport pĂ„ tirsdag đŸ€©
Det kommer uten tvil Ä pÄvirke LYTIX sin aksjekurs!

Verrica Pharmaceuticals is scheduled to release its fourth quarter and full-year 2024 financial results on March 11, 2025, at 4:30 p.m. ET. ïżŒ

In the previous quarter, ending September 30, 2024, Verrica reported product revenue of $6.3 million, a significant increase from $2.8 million in the same period in 2023. This growth was attributed to higher sales of YCANTH (VP-102), their FDA-approved treatment for molluscum contagiosum. However, the company also reported a net loss of $60.4 million for the nine months ended September 30, 2024, compared to a net loss of $42.4 million for the same period in 2023. ïżŒ

Analysts are projecting an earnings per share (EPS) of -$0.26 for the upcoming report, which would be an improvement from the -$0.49 EPS reported in the previous quarter. ïżŒ

Investors will be keen to hear updates on the commercial performance of YCANTH, especially following the company’s restructuring of its commercial operations in October 2024 to reduce expenses and optimize its field force. Additionally, any progress on their pipeline products, such as VP-315 for the treatment of basal cell carcinoma, will be of interest. ïżŒ

To participate in the live call, individuals can dial 1-800-445-7795 (domestic) or 1-785-424-1699 (international) using the conference ID: VERRICA. A live audio webcast will also be available on the company’s website, with a replay accessible for 90 days following the event. ïżŒ
bulleye
05.03.2025 kl 15:42 3824

Skulle gjerne det, men holder pÄ med ÄrsoppgjÞr for 10-12 regnskaper og har ikke hatt tid til det. Om en uke bÞr jeg ha "hodet over vann", da kommer oversikten.
Det er jo bare Ä tegne et abonnement pÄ E24, sÄ fÄr du daglige oppdateringer.
davrab
05.03.2025 kl 15:08 3863

Kan noen vére snill og oppdatere oss med top50-endringer siste uker please 😊
davrab
05.03.2025 kl 14:31 3900

OgsÄ mÄ si at jeg synes at 4kr for LYTIX er en gavepakke for de som har peiling pÄ aksjen! Jeg har siste tiden har betydelig Þkt min beholdning(er)!
Om man er kortsiktig og vil ha en garantert avkastning innen 2-3 uker eller langsiktig , anbefaler alle Ă„ ta en lodd eller pĂ„fyll pĂ„ avvente til en avgjĂžrende rapport fra Verrica som er meldt/planlagt innen Q1 đŸ€©đŸ€©đŸ€©
davrab
05.03.2025 kl 14:22 3917

Godt spÞrsmÄl!

Tillater meg Ä bruke siste to informative innlegg fra @HarryP som ble skrevet i gÄr, og jeg er total enig med dem.
HĂ„per at du blir fornĂžyd med svarene :)

« Med mindre vi ser at nye stÞrre aktÞrer er pÄ vei ut, sÄ er det de samme aksjene som snurres...ogsÄ for Ä gi inntrykk av nedsalg. 50k snurret flere ganger nedover pÄ noen dager gir fort inntrykk av at man har mistet troen/interessen for selskapet...og det er tilnÊrmet 0 risiko hvis de samme aktÞrene sitter pÄ begge sider.

Det svir nÄr kursen gruses, men veien opp t akseptabelt nivÄ trenger ikke Ä vÊre lang. KjÞp og hold.»

«Jeg Þnsker meg en oppdatering av Topp50.
Det har vĂŠrt litt grusing av aksjekursen de siste ukene, i likhet med flere ganger tidligere.
Topp20 sitter som vanlig helt i ro utenom Nordnet Livsforsikring, som snurrer opptil +/- 0,1% (50-70 k) av totalt antall aksjer. Med sÄ lavt volum er det nok til Ä gi utslag pÄ flere % pÄ kursen.
Antall eiere hos Nordnet har falt med ca 25 siden emisjonen, men jeg mener det fortsatt er knapt 100 flere nÄ enn fÞr emien. Noen har kanskje mistet troen, andre forsÞker Ä trade, andre igjen venter pÄ billigere inngang.

Vi kan ogsÄ takke de som sÞrger for at vi har et
mikroskopisk volum, mens vi venter pÄ milepÊlene.

Ellers er det en del ting pÄ makronivÄ som sikkert pÄvirker bÞrsen generelt. Jeg holder likevel fast pÄ hold, evt kjÞp og hold.»
Redigert 05.03.2025 kl 14:25 Du mÄ logge inn for Ä svare
boreren
05.03.2025 kl 14:13 3932

Da mÄ jeg spÞrre. Med alt det posivive som her kommer frem, hvorfor gÄr aksjekursen nedover?????
davrab
05.03.2025 kl 13:31 4003

Fortsetter
..

- Yes please!

LTX-315, an oncolytic peptide, has been evaluated in various clinical studies for its potential to treat different cancers, including lymphoma. Here’s a summary of relevant clinical trials and findings:

1. Phase I Clinical Trial:
‱ Study Overview: This trial assessed the safety, tolerability, and immunomodulatory effects of intratumoral LTX-315 injections in patients with accessible tumors. ïżŒ
‱ Participants: 39 patients with advanced or metastatic tumors, including melanoma, sarcoma, and breast cancer. ïżŒ
‱ Findings:
‱ Safety: Common treatment-related adverse events were transient hypotension (46%), flushing (28%), and injection site reactions (38%). Grade 3 toxicities included hypersensitivity or anaphylaxis in 10% of patients. ïżŒ
‱ Efficacy: A substantial volume reduction (≄30%) of injected tumors was observed in 29% of patients. ïżŒ
‱ Immunomodulation: Post-treatment biopsies showed increased infiltration of CD8+ T cells in 86% of cases, indicating an enhanced anti-tumor immune response.

2. Combination with Adoptive Cell Therapy (ACT):
‱ Study Overview: This research explored the combination of LTX-315 with ACT using tumor-infiltrating lymphocytes (TILs) in patients with metastatic soft tissue sarcoma. ïżŒ
‱ Participants: Patients with metastatic soft tissue sarcoma.
‱ Findings:
‱ Safety: The combination was well-tolerated without unexpected adverse events. ïżŒ
‱ Efficacy: The treatment led to the generation of tumor-specific T cells, suggesting potential clinical benefits.

3. Combination with Checkpoint Inhibitors:
‱ Study Overview: A Phase I/II study investigated LTX-315 combined with checkpoint inhibitors in patients with advanced solid tumors.
‱ Participants: 59 patients with advanced solid tumors. ïżŒ
‱ Findings:
‱ Safety: 11 patients experienced grade 3/4 adverse events related to LTX-315, primarily allergic reactions or anaphylaxis. ïżŒ
‱ Efficacy: The combination therapy generated de novo T-cell responses and provided clinical benefits in some patients. ïżŒ

4. Ongoing Phase II Clinical Trial:
‱ Study Overview: LTX-315 is currently under evaluation in a Phase II clinical trial for the treatment of transdermally accessible cancers, including melanoma, lymphoma, soft tissue sarcoma, and squamous cell carcinoma.

Conclusion:

LTX-315 has demonstrated an acceptable safety profile and the ability to modulate the tumor microenvironment by increasing CD8+ T-cell infiltration. While these findings are promising, specific efficacy data for lymphoma patients are limited. Ongoing clinical trials aim to further assess the therapeutic potential of LTX-315 in lymphoma and other cancers. ïżŒ
davrab
05.03.2025 kl 13:31 4006

What?!?! đŸ€©đŸ€©đŸ€©

Does LTX-315 effect on lymfoma? đŸ€©đŸ€©đŸ€©

Yes, LTX-315 has shown potential effects on lymphoma. It is an oncolytic peptide designed to induce tumor cell death while stimulating an immune response. Some key findings regarding its effects on lymphoma include:
1. Mechanism of Action: LTX-315 works by disrupting tumor cell membranes, leading to immunogenic cell death. This process releases tumor antigens and stimulates the infiltration of immune cells, particularly T cells, into the tumor microenvironment.
2. Preclinical and Clinical Evidence:
‱ Preclinical studies have demonstrated that LTX-315 enhances immune responses against various cancers, including lymphoma.
‱ A Phase II clinical trial is currently evaluating LTX-315 for transdermally accessible cancers, including melanoma, lymphoma, soft tissue sarcoma, and squamous cell carcinoma.
‱ In previous studies, LTX-315 has been shown to improve tumor-infiltrating lymphocytes (TILs) in lymphomas, suggesting that it could enhance the body’s natural immune response to fight the disease.
3. Combination Therapy Potential: LTX-315 has been suggested as a potential combination therapy with checkpoint inhibitors like anti-PD-1/PD-L1 drugs, which are commonly used in treating lymphomas such as Hodgkin’s lymphoma.

While results are promising, further clinical trials are needed to confirm its efficacy and safety in treating lymphoma. Would you like details on specific studies or trial results?

davrab
05.03.2025 kl 13:17 4031

Tilfeldig fant dette!
Gammelt fra 2022, men hadde ikke sett at LTX er utforsket for pankreas kreft!

OgsĂ„ interessant som konklusjon med Ă„ vise samme effekt som Keytruda (anti-PDL1 effekt) đŸ€©

Conclusions: LTX-315 was first identified as a peptide drug inducing PD-L1 downregulation via ATP11B. Therefore, LTX-315, or the development of ATP11B-targeting drugs, might improve the efficacy of cancer immunotherapy.

Oncolytic peptide LTX-315 induces anti-pancreatic cancer immunity by targeting the ATP11B-PD-L1 axis

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/35288467/

Redigert 05.03.2025 kl 13:20 Du mÄ logge inn for Ä svare
davrab
03.03.2025 kl 14:51 4278

Verrica Q-rapport 11.03.25 kl 22:30 norsktid đŸ€©

Verrica Pharmaceuticals to Report Fourth Quarter and Full Year 2024 Financial Results and Provide a Corporate Update on March 11, 2025

https://www.globenewswire.com/news-release/2025/03/03/3035458/0/en/Verrica-Pharmaceuticals-to-Report-Fourth-Quarter-and-Full-Year-2024-Financial-Results-and-Provide-a-Corporate-Update-on-March-11-2025.html

Itwill host a conference call and live webcast at 4:30 p.m. ET on Tuesday, March 11, 2025, to discuss the Company's financial results for the fourth quarter and full year ending December 31, 2024, and provide a corporate update.
Redigert 03.03.2025 kl 14:52 Du mÄ logge inn for Ä svare
davrab
03.03.2025 kl 11:56 4389

Fredagen gikk Verrica opp 18% pÄ avvente til dagens presentasjon!TÞrr ikke si hvor mye den kan stige hvis de presist uttaler seg om positive planer/nyheter, bla partnerskap med bigfarma!
Tror den ogsĂ„ kommer til Ă„ gi boost LYTIX đŸ€©

Ta en lodd đŸ€©đŸ€©
davrab
03.03.2025 kl 11:48 4409

En liten pĂ„minnelse Ă„ se dagens viktige presentasjon kl 20:30 (norsk tid) hvor Verrica kan fortelle om fremtidens planer med LTX-315, bl.a. partnersavtale med bigfarma osv đŸ€© Linken er vedlagt!

Verrica Pharmaceuticals to Participate in the TD Cowen 45th Annual Health Care Conference in Boston

Event details:
Date: Monday, March 3, 2025
Time: 2:30 pm ET

https://verrica.com/press_release/verrica-pharmaceuticals-to-participate-in-the-td-cowen-45th-annual-health-care-conference-in-boston/
davrab
03.03.2025 kl 10:05 4523

Endelig mars đŸ€©
Vi venter pĂ„ enda en ny avgjĂžrende rapport og milepĂŠl fra Verrica innen nĂ„vĂŠrende mĂ„ned nĂ„r som helst đŸ€©
Verrica har rapportert 97% klinisk mĂ„lbar respons . Hvis de kommer med 100% mikroskopisk/histologisk respons (som ikke er usannsynlig đŸ€©), blir det ‘Home Run’ og no brainer at LTX-315 funger 100% đŸ€© Med sĂ„ trygg/safety profil og potensiell 100% effekt, blir jobben mye lettere for FDA Ă„ gi fase3 tillatelse ( evt. rask godkjenning đŸ€©).
Om man er kortsiktig for dobling og snabbakash innen 4 uker eller langsiktig investor, anbefales Ă„ ta en lodd/pĂ„fyll mens aksjen er pĂ„ latterlige 5kr nĂ„! Jeg tok min 2k post đŸ€©âœŒïž
Redigert 03.03.2025 kl 10:58 Du mÄ logge inn for Ä svare
    «
  • 1
  • 2
  • »