Argeo snur opp !
Ser nå ut som kursen snur opp etter betydelig fall etter emisjonen på 8 kr, hvor noen investorer hadde vektet seg litt for mye i aksjen, som igjen førte til press på kursen ..
Selskapet venter kortsiktig flere kontrakter ref sist Q presentasjon.
Innkjøp til fireårskontrakt
Midlene som hentes, vil blant annet bli brukt til å finansiere kjøp av utstyr til et fartøy som ligger an til å vinne en fireårskontrakt i Brasil. Kontrakten gjelder inspeksjons-, vedlikeholds- og reparasjonsarbeider.
I tillegg vil de bli brukt til å kjøpe geoteknisk utstyr som skal styrke selskapets tjenestetilbud i lengre rammeavtaler, samt til generelle selskapsformål.
Selskapet venter kortsiktig flere kontrakter ref sist Q presentasjon.
Innkjøp til fireårskontrakt
Midlene som hentes, vil blant annet bli brukt til å finansiere kjøp av utstyr til et fartøy som ligger an til å vinne en fireårskontrakt i Brasil. Kontrakten gjelder inspeksjons-, vedlikeholds- og reparasjonsarbeider.
I tillegg vil de bli brukt til å kjøpe geoteknisk utstyr som skal styrke selskapets tjenestetilbud i lengre rammeavtaler, samt til generelle selskapsformål.
Redigert 02.03.2025 kl 10:50
Du må logge inn for å svare
shlttt
28.03.2025 kl 11:40
3792
Dette fjerner mye av den usikkerheten ang hva de skulle leve av i det korte bildet. Meget positivt!
Vi venter fortsatt på den store backlog-kontrakten som straks skulle være klar.
Mye oppside her nå.
Vi venter fortsatt på den store backlog-kontrakten som straks skulle være klar.
Mye oppside her nå.
moneymachine
28.03.2025 kl 11:48
3733
Finnes ikke en aksje på OSE med større kvantum av søppelaksjonærer.
Tradinator
28.03.2025 kl 11:52
3787
Der kom det to kontrakter i det minste på opp mot 10 millioner dollar hver.
TWLawson
28.03.2025 kl 11:54
3801
moneymachine skrev Finnes ikke en aksje på OSE med større kvantum av søppelaksjonærer.
Kan det ha noe med selskapet og hvordan de kommuniserer? Disse små kontraktene dekker kanskje driftskostnadene til fartøyene i disse ukene.
profitten1
28.03.2025 kl 11:55
3894
Nei, er opp til 5 Musd hver. Plaster på såret dette, men langt ifra betryggende.
shlttt
28.03.2025 kl 12:00
3917
Begge kontraktene er med opsjoner på forlengelse. Dette de-risker caset betraktelig.
Redigert 28.03.2025 kl 12:00
1N00b1
28.03.2025 kl 12:06
3870
Vi får håpe kontrakten for 2026 ramler inn snart også nå da. Det hadde nok satt litt fart på ting
Tradinator
28.03.2025 kl 12:06
3883
Sorry skrev feil. Bedre enn ingen kontrakter....Større i sikte får vi tro.
SAUDIKING
28.03.2025 kl 12:09
3863
Supert dette. Argeo kommer til å gå fra kontrakt til kontrakt nå.
Det er nå aksjen er billig.
Det er nå aksjen er billig.
verbatim
28.03.2025 kl 12:15
3816
moneymachine skrev Finnes ikke en aksje på OSE med større kvantum av søppelaksjonærer.
Finnes flere jo..
thief
28.03.2025 kl 12:17
3814
Flott med nye kontrakter. Sykt ikke kursen får et kraftig løft,selv om det er korte kontrakter.Selskapet skulle fokusere på de lange kontraktene og supplere med korte lønnsomme.De leverer nå!.🙂Da er det bare å vente på den store 4års kontrakten. Kursen burde rett over emikurs på 8kr!!At de nå leverer bygger hvertfall opp tillit igjen,dette blir bra!
thief
28.03.2025 kl 12:41
3705
De som selger nå,må jo virkelig ikke fått med seg noe😂Mcap er jo hinsides lav.Emi ble kjørt på 8kr med kraftig rabatt,og noen har klart å kjøre den helt ned til 6kr.Så leveres det kontrakter som lovet,og folk gir fortsatt bort aksjene sine.Og Venture ble kommunisert skulle være i Afrika ut året,så det vil komme flere "korte" kontrakter.Som sikrer inntekter, før de lange kontraktene landes og påbegynnes.Burde være et godt tidspunkt å kjøpe seg inn i aksjen nå,med sikret kortsiktige inntekter og at den store 4års kontrakten skulle avgjøres nå ved q1 slutt.Den kan tikke inn når som helst nå. Og bekreftes den,da blir det en gamechanger for selskapet og caset.Da reprises aksjen kraftig!
Redigert 28.03.2025 kl 12:42
KnutHenrik
28.03.2025 kl 12:48
3694
Er vel ikke lenge før de bekymrede forståsegpåerene kommer med kommentarer som "bekymret for backlog etter mai, da står begge båtene uten jobb bla bla"
Travis-Bickle
28.03.2025 kl 12:58
3676
Tillit, er vel ikke et ord som bør brukes når det kommer til Argeo.
Hadde ledelsen gått inn med noen innside kjøp ville selvsagt saken endret seg litt. Men å satse engene penger er vel for risikabelt........
Hadde ledelsen gått inn med noen innside kjøp ville selvsagt saken endret seg litt. Men å satse engene penger er vel for risikabelt........
shlttt
28.03.2025 kl 13:09
3631
Går seg til dette her nå. Markedet må bare tilpasse seg litt.
Bevegelsene vi ser i kursen nå, kan f.eks være Fredly som benytter det økte volumet i dag til å kvitte seg med sine siste 270k aksjer. Han og kanskje noen andre. Blir spennende å se aksjonærlisten de neste dagene.
For min del var dagens nyhet den jeg håpet mest på da kortsiktig inntjening var min største bekymring. Den "store" nyheten kommer når den kommer.
Mye usikkerhet er fjernet så vi burde se en stigning, kanskje ikke i dag, men i kommende uker.
I første omgang bør vi på økt volum bryte opp gjennom undersiden av fallende trendlinje og etablere oss over 8-8,3.
Dernest gjennom tidligere motstand rundt 10 før vi stanger i toppen av den fallende trendlinjen på rundt 12,5
Er vi riktig heldige, så får vi en reprising av selskapet og bryter ut på oppsiden av kanalen og nærmer seg kursmålet, som justert for emisjonen, vil være ca 17,6.
(Merk at høyeste historisk mcap har vært ca 900 mill og at det passeres ved ca 14)
Dette kan skje fort. (Dvs at det kan skje i løpet av uker, ikke dager)
Bevegelsene vi ser i kursen nå, kan f.eks være Fredly som benytter det økte volumet i dag til å kvitte seg med sine siste 270k aksjer. Han og kanskje noen andre. Blir spennende å se aksjonærlisten de neste dagene.
For min del var dagens nyhet den jeg håpet mest på da kortsiktig inntjening var min største bekymring. Den "store" nyheten kommer når den kommer.
Mye usikkerhet er fjernet så vi burde se en stigning, kanskje ikke i dag, men i kommende uker.
I første omgang bør vi på økt volum bryte opp gjennom undersiden av fallende trendlinje og etablere oss over 8-8,3.
Dernest gjennom tidligere motstand rundt 10 før vi stanger i toppen av den fallende trendlinjen på rundt 12,5
Er vi riktig heldige, så får vi en reprising av selskapet og bryter ut på oppsiden av kanalen og nærmer seg kursmålet, som justert for emisjonen, vil være ca 17,6.
(Merk at høyeste historisk mcap har vært ca 900 mill og at det passeres ved ca 14)
Dette kan skje fort. (Dvs at det kan skje i løpet av uker, ikke dager)
moneymachine
28.03.2025 kl 13:14
3622
Disse ratene dekker mer enn driftskostnadene, det vet selv du. 1 mill dollar i uken er godt over brake even
Travis-Bickle
28.03.2025 kl 13:20
3618
KnutHenrik skrev Sjekk aksjonærlisten før du kommer med slike uttalelser.
Trond har vel kun solgt Argeo aksjer de siste 24 måneder.....
Kan vi forvente salg fra Crantz for å betale skatt de nærmeste ukene igjen ?
Kan vi forvente salg fra Crantz for å betale skatt de nærmeste ukene igjen ?
thief
28.03.2025 kl 13:30
3612
Støttes 100%,den kortsiktige inntjeningen var den største bekymringen, nå er den sikret🙂Og nå gjenstår den store nyheten.Sikres den kontrakten, blir det riktig så morro!
KnutHenrik
28.03.2025 kl 13:31
3666
Det blir en annen sak, og har i utgangspunktet ingen sammenheng med din første kommentar. Oppkonstruert Whataboutism.
Rassen
28.03.2025 kl 13:34
3646
Haha!! Blir straffet fordi kontraktene bare er verdt ca 100 millioner NOK!! 😂😂 Det er da tross alt penger det også! Eller var det 5 millioner dollar for begge jobbene?
Travis-Bickle
28.03.2025 kl 13:38
3637
Må si jeg har lært når det kommer til dette selskapet...
Det ble en grei trade, 9% er ikke dagligdags i disse tider.
Det ble en grei trade, 9% er ikke dagligdags i disse tider.
DAM
28.03.2025 kl 13:43
3666
Det hadde vært nyttig å kjenne til størrelsen på kontraktene. I børsmeldingen ble de omtalt som "considerable contracts", som ifølge selskapets definisjon kan være opptil 5 millioner USD. Samtidig betyr det også at de kan være betydelig mindre. Likevel antar jeg at selskapet ikke inngår kontrakter som ikke er lønnsomme.
thief
28.03.2025 kl 13:55
3642
Synd det bare hadde blitt mye mer om man venter litt😂😉Aksjen har blitt gruset etter emi,har nå sikret den kortsiktige inntjeningen og en stor langsiktig kontrakt kan komme når som helst nå. Da blir det en kraftig reprising.Så aksjen kan fint starte oppgangen nå,når de kortsiktige har gitt bort aksjene sine for noen prosenter i gevinst.Så hvor fort oppgangen kom sist.Da den plutselig steg 50% opp til over 14kr,uten nyheter engang.Ligger fint ann til det nå,da aksjen har blitt kjørt så langt ned,da skal det ikke mye til.
Travis-Bickle
28.03.2025 kl 14:19
3629
Eller en kan si......Markedet synes ikke meldinger og ledelsens signaler fortjener høyere verdi fastsettelse.
5,75....
5,75....
SAUDIKING
28.03.2025 kl 14:42
3550
Lirer av deg masse skit, og skryter av tradene dine.
Faan for et nivå
Faan for et nivå
Stock_ings
28.03.2025 kl 18:13
3255
Du traff blink på den, bare så synd at tallene på blinken er så små.
Jeg kom meg ut med minus 43 prosent avkastning. Blir bra fratrekk på skatten neste år da.
De hadde over 100mill i Ebit-tap i 4Q, og kontraktene deres disse ukene nå er mellom 0 og 5 mill$, mindre enn ebittapet i 4Q. Jeg ble skikkelig skuffet, men rakk å selge like før børsstoppet på kurs jeg plutselig synes var god. Jeg tror vi får emisjon i 2Q. Nå er jeg lei hele møkkaselskapet, med Ceo som ikke engang vil kjøpe aksjer i eget selskap. Nei nok er nok for min del.
Jeg kom meg ut med minus 43 prosent avkastning. Blir bra fratrekk på skatten neste år da.
De hadde over 100mill i Ebit-tap i 4Q, og kontraktene deres disse ukene nå er mellom 0 og 5 mill$, mindre enn ebittapet i 4Q. Jeg ble skikkelig skuffet, men rakk å selge like før børsstoppet på kurs jeg plutselig synes var god. Jeg tror vi får emisjon i 2Q. Nå er jeg lei hele møkkaselskapet, med Ceo som ikke engang vil kjøpe aksjer i eget selskap. Nei nok er nok for min del.
Artige
28.03.2025 kl 18:21
3243
Helt enig med deg her. Nå ble vel emi avlyst pga kurs og ikke pga kontrakter. Men det er et håpløst selskap med en dårlig leder som bløffer mye. Jeg tar tapet over helga og kommer meg ut.
Gullholmen
28.03.2025 kl 19:45
3108
En sylteagurk er mer troverdig og kan lede bedre. Kom meg ut for lang tid siden og har aldri sett meg tilbake.
Kelox
28.03.2025 kl 19:55
3166
Gullholmen: Du er ikke så troverdig når du du skriver at du aldri har sett deg tilbake etter du solgte men samtidig skriver i argeo tråden.
verbatim
28.03.2025 kl 21:19
3071
Argeo får 100 millioners oppdrag og folk surver...Er det rett over i andre aksjer forså å være utålmodig, selge med tap og surve 2-3 år på den tråden? :-P Så fyker aksjekursen oppover og det skal skrives noen forsvarstaler for hvorfor de ikke er med lenger...? For en gjeng med utålmodige surreskaller...
Knut100
28.03.2025 kl 21:48
3033
Veldig enig. Nå er det mye voksen manne-suttring. Folk får stå i valgene man har tatt, og hva du har investert i. Da får man også selge seg ut med det tapet du har, om du ikke har lang nok horisont. Eller så får du sitte med aksjene i noen år og satse på at selskapet bygger seg opp - som i den startfasen de er i. Enig at Crantz kan være litt løsmunnet og kjapp på avtrekkeren.
Men det er slitsomt å høre på voksne menn som griner og suttrer over at de selger seg ut. Det går helt fint for oss andre, sola står opp i morgen uansett, og det er andre plasser å tape penger på.
Ha en fin helg! Alltid fint med nye kontrakter!
Men det er slitsomt å høre på voksne menn som griner og suttrer over at de selger seg ut. Det går helt fint for oss andre, sola står opp i morgen uansett, og det er andre plasser å tape penger på.
Ha en fin helg! Alltid fint med nye kontrakter!
Redigert 28.03.2025 kl 21:51
Skytta
29.03.2025 kl 13:11
2578
Jeg regner med at du kan lese like godt som meg, og kanskje bedre også. Men repeterer for ordens skyld ordboka til Argeo:
(1) Argeo definition of contract size:
• Major contract as being USD $30 million and above
• Large contract as being between USD $10 million and USD $30 million
• Substantial contract as being between USD $5 million and USD $10 million
• Considerable contract as being up to USD $5 million
Kontrakten(e) refereres til som "considerable", og kan være fra USD 1 og opp til USD 5 million. Hvis du har fulgt selskapet en stund, så er det realistisk å anta at kontrakter som er i nærheten av USD 5 million vil bli jekket opp ett nivå til "substansial".
Anyways, tipper korteste kontrakt vil generere omsetning på ca USD 2 mill og lengste ca USD 3 mill, men vi må alle gjøre våre egne vurderinger, siden dagraten er ukjent. (Regnestykket er enkelt, dag rate x antall dager.)
(1) Argeo definition of contract size:
• Major contract as being USD $30 million and above
• Large contract as being between USD $10 million and USD $30 million
• Substantial contract as being between USD $5 million and USD $10 million
• Considerable contract as being up to USD $5 million
Kontrakten(e) refereres til som "considerable", og kan være fra USD 1 og opp til USD 5 million. Hvis du har fulgt selskapet en stund, så er det realistisk å anta at kontrakter som er i nærheten av USD 5 million vil bli jekket opp ett nivå til "substansial".
Anyways, tipper korteste kontrakt vil generere omsetning på ca USD 2 mill og lengste ca USD 3 mill, men vi må alle gjøre våre egne vurderinger, siden dagraten er ukjent. (Regnestykket er enkelt, dag rate x antall dager.)
Redigert 29.03.2025 kl 13:13
verbatim
29.03.2025 kl 18:43
2352
Jeg har det ikke travelt...Jeg handler det jeg klarer å få tak i. Og jeg ber til større makter om at vi er på dette nivået eller lavere i slutten av juni også!!
Og med den gjengen med surveskaller av noen aksjonærer i Argeo så er det nok store sjanser for det også :-P
Og med den gjengen med surveskaller av noen aksjonærer i Argeo så er det nok store sjanser for det også :-P
Torkr
29.03.2025 kl 19:16
2325
vet noen omfanget på kontrakten? scope?
hva handler det om? side scan, anodekartlegging? hva er det de skal gjøre?
considerable I argeos system er jo sørgelige saker med den flåten og overheadet de drar med seg. bare husleien, lønninger og avgifter kan vel ikke dekkes av dette.
hva handler det om? side scan, anodekartlegging? hva er det de skal gjøre?
considerable I argeos system er jo sørgelige saker med den flåten og overheadet de drar med seg. bare husleien, lønninger og avgifter kan vel ikke dekkes av dette.
Artige
29.03.2025 kl 21:03
2216
Surveskaller. Jaja du er jo aksjonær du også. Du får nok billige aksjer i lang tid fremover, og kanskje enda billigere. Tipper der kommer ny emi til sommeren. Er du fornøyd med ledelsen?
skadi
I går kl 23:55
2057
Du er tilfreds med ledelsen i denne selskapet?? Ikke kravstor du i alle fall. 👍
Torkr
I går kl 13:08
1751
Haha for et forum dette er.
Argeo gir meg mye glede!
Crantz kan vinne 5000 dollar på Americas funniest home videos. Crantz-show!
Argeo gir meg mye glede!
Crantz kan vinne 5000 dollar på Americas funniest home videos. Crantz-show!
macland
I går kl 17:21
1581
"Det eneste positive i det siste som jeg har fått med meg av fakta er at Sveaas er inne,men han er full av gryn og trenger ikke tenke sånn som meg. Over 6,3 så skal jeg begynne å lukte på den."
Som skrevet , så gjort..Observerer en litt sur stemning på tråden, men er forståelig da mange har tapt penger og dermed dropper ut. Om vi er på bunnen vet jeg selvfølgelig ikke, men den har i det siste dagene begynt å vise tegn til å kunne bryte oppover. Den var over 6,3 på torsdag,og det gjorde at jeg tok sjansen på et bet på ca 40 k aksjer. At den ikke fullt ut greier å holde det område etter melding på fredag var litt skuffende. De har med disse kontraktene fått til et pusterom. Om torsdagens handel var en lekkasje ifb med kontraktene er og en mulighet , men det ser vi kanskje på listene som kommer mandag og tirsdag. Om 6,08 holder som sluttkurs i morra og litt utover, så ser jeg ikke mørkt så mørkt på det. Skulle det komme en slutt over 6,28 denne uka , så er det nok en stein på skåla om at bunnen foreløpig er inne. Gjør det ikke det,så er det bunnene i denne trenden og deretter ca 5,5 som gjelder.
Litt off topic...
Vet det er generelt stor markedsfrykt , og det har nok også en innvirkning på både andre og meg. Anbefaler å se litt på Allen Reminick. Han legger ikke ut ofte,har en del "rare" ting som han tar med i analysene, men er ganske konsekvent på datoer/tider for opp og nedgang. Er vel sånn normalt skeptisk selv, men følger han da han har hatt veldig mye rett. I denne sendingen fra forrige uke sa han at daværende uke ikke var optimal for å kjøpe i,men muligens bedre denne uka. https://www.youtube.com/watch?v=-l9BTiIgoJI
Som skrevet , så gjort..Observerer en litt sur stemning på tråden, men er forståelig da mange har tapt penger og dermed dropper ut. Om vi er på bunnen vet jeg selvfølgelig ikke, men den har i det siste dagene begynt å vise tegn til å kunne bryte oppover. Den var over 6,3 på torsdag,og det gjorde at jeg tok sjansen på et bet på ca 40 k aksjer. At den ikke fullt ut greier å holde det område etter melding på fredag var litt skuffende. De har med disse kontraktene fått til et pusterom. Om torsdagens handel var en lekkasje ifb med kontraktene er og en mulighet , men det ser vi kanskje på listene som kommer mandag og tirsdag. Om 6,08 holder som sluttkurs i morra og litt utover, så ser jeg ikke mørkt så mørkt på det. Skulle det komme en slutt over 6,28 denne uka , så er det nok en stein på skåla om at bunnen foreløpig er inne. Gjør det ikke det,så er det bunnene i denne trenden og deretter ca 5,5 som gjelder.
Litt off topic...
Vet det er generelt stor markedsfrykt , og det har nok også en innvirkning på både andre og meg. Anbefaler å se litt på Allen Reminick. Han legger ikke ut ofte,har en del "rare" ting som han tar med i analysene, men er ganske konsekvent på datoer/tider for opp og nedgang. Er vel sånn normalt skeptisk selv, men følger han da han har hatt veldig mye rett. I denne sendingen fra forrige uke sa han at daværende uke ikke var optimal for å kjøpe i,men muligens bedre denne uka. https://www.youtube.com/watch?v=-l9BTiIgoJI
Redigert i går kl 19:05