Argeo snur opp !
Ser nå ut som kursen snur opp etter betydelig fall etter emisjonen på 8 kr, hvor noen investorer hadde vektet seg litt for mye i aksjen, som igjen førte til press på kursen ..
Selskapet venter kortsiktig flere kontrakter ref sist Q presentasjon.
Innkjøp til fireårskontrakt
Midlene som hentes, vil blant annet bli brukt til å finansiere kjøp av utstyr til et fartøy som ligger an til å vinne en fireårskontrakt i Brasil. Kontrakten gjelder inspeksjons-, vedlikeholds- og reparasjonsarbeider.
I tillegg vil de bli brukt til å kjøpe geoteknisk utstyr som skal styrke selskapets tjenestetilbud i lengre rammeavtaler, samt til generelle selskapsformål.
Selskapet venter kortsiktig flere kontrakter ref sist Q presentasjon.
Innkjøp til fireårskontrakt
Midlene som hentes, vil blant annet bli brukt til å finansiere kjøp av utstyr til et fartøy som ligger an til å vinne en fireårskontrakt i Brasil. Kontrakten gjelder inspeksjons-, vedlikeholds- og reparasjonsarbeider.
I tillegg vil de bli brukt til å kjøpe geoteknisk utstyr som skal styrke selskapets tjenestetilbud i lengre rammeavtaler, samt til generelle selskapsformål.
Redigert 02.03.2025 kl 10:50
Du må logge inn for å svare
Dieseldahl
08.04.2025 kl 10:01
2329
Minner veldig om Pgs tilbake i tid, falt og falt, til det plutselig
gikk rett opp igjen. jeg måtte selge noe annet nå for og ha mer krutt
til Argeo. Hvis man sitter noen måneder, tror jeg man får godt betalt.
gikk rett opp igjen. jeg måtte selge noe annet nå for og ha mer krutt
til Argeo. Hvis man sitter noen måneder, tror jeg man får godt betalt.
macland
08.04.2025 kl 10:15
4920
Synes det ligner mer på Ensurge. Men de har fått retta seg litt på nytt håp for tia.
moneymachine
08.04.2025 kl 10:22
5016
Er det Trond som må tvangsselge? Belånte aksjer som har mistet nesten all verdi. Utsikter til utbytter er jo også fjernt nå.
unikum
08.04.2025 kl 16:10
4600
Bryr ikke kistefos,Langbro og Pro seg noe verdier i dette selskapet? De sitter nå med over 60 % papirtap på sine kjøp/investeringer.
DAM
08.04.2025 kl 16:30
4554
Kanskje Argeo er offshore-servicens svar på Atlantic Sapphire. I så fall vil det komme mange emisjoner fremover, og aksjen vil trolig tendere mot null. Makan til søppel case skal man lete lenge etter !
thief
08.04.2025 kl 16:44
4630
Sykt at markedet priser mcap til 250mill,må jo være tidenes blunder!Mange eksempler på feilprising på ose,og dette er en av de!!Hvertfall nå som brikkene faller på plass.Klarer fint å vente til fornuften slår inn.Da burde den gå flere ganger opp.Siste analyse forutså en mcap på 1.1mrd!!!!
Invest2011
08.04.2025 kl 16:52
4609
Er vel litt som tyder på at alle brikkene ikke er på plass når Ceo går på dagen rett før " signering " av stor etterlenktet kontrakt.
DAM
08.04.2025 kl 17:03
4599
Analysene kan sees bort fra – de er fabrikkert utelukkende for å få tilgang til corporate-oppdrag. Det er nærmest umulig å foreta en reell analyse av dette selskapet.
Fontene
08.04.2025 kl 17:14
4586
Jeg tror det er noen små formaliteter igjen før avtalen signeres.
Hvordan slår det ut på kursen?
Hvordan slår det ut på kursen?
KnutHenrik
08.04.2025 kl 17:23
4544
Han går ikke på dagen. Han skal fortsette i selskapet, og spisse fokus. Det var sannsynligvis en god avgjørelse.
DAM
08.04.2025 kl 17:55
4556
La oss være ærlige: Dette ligner lite på en planlagt eller minnelig lederovergang. Når en CEO går på dagen og styrelederen selv må steppe inn som midlertidig erstatter, er det et klart tegn på at noe ikke stemmer. Pressemeldingen er full av blomstrende superlativer, men totalt blottet for substans – en klassisk måte å dekke over interne problemer eller hastige avgjørelser. At enkelte fortsatt leser slike meldinger bokstavelig og konkluderer med at dette er ‘et naturlig skifte i ny fase’, viser dessverre hvor lite kritisk sans som ofte finnes i markedet. Dette er ikke business as usual – dette er et varsel om uro.
Artige
08.04.2025 kl 18:03
4602
Helt riktig. Selvsagt noe som ikke stemmer her. Og han visste dette under sist QA. Virket sliten. Og det er krise når de må melde at de er i forhandlinger. Da har de ikke mye å melde. Spørs om ikke de har mistet den nå.
TWLawson
08.04.2025 kl 18:49
4519
«Det kan uker, det kan ta måneder, mest sannsynlig i løpet av våren» sa Crantz når han ble spurt om forventet tidspunkt for en signering av kontrakt. En helgardering spør du meg. Tenker tidligst utgangen av juni, hvis den fortsatt er aktuell da…
Torkr
08.04.2025 kl 19:04
4485
Var innom Argeo i dag.
De har jo flytta fra andre til tredje.
Var slunkent der, men : lyset var på.
Jeg tror det er bedre å kjøpe Apple nå.
De har jo flytta fra andre til tredje.
Var slunkent der, men : lyset var på.
Jeg tror det er bedre å kjøpe Apple nå.
Redigert 08.04.2025 kl 19:17
Dieseldahl
08.04.2025 kl 19:21
4535
I så fall skal de opptre seriøst, bør de informere markedet om hva som skjer når Ceo avgår eller omplasseres internt.
Det er jo tydelig markedet ikke forstår eller roer seg ned med hva som skjer, fallet er over 60 % bare siden Januar.
Kan da ikke være så vanskelig og forklare litt på en vettug måte.
Det er jo tydelig markedet ikke forstår eller roer seg ned med hva som skjer, fallet er over 60 % bare siden Januar.
Kan da ikke være så vanskelig og forklare litt på en vettug måte.
macland
08.04.2025 kl 19:42
4503
Riktig.Tolker det likedan og har tatt et brukbart tap. Kan vise seg at ting går greit til slutt og de "harde" vil få igjen pengene sine og mer til,, Den sjansen tar jeg ikke, Hver tiøring ned var mange tusen kr. ,så måtte sette en grense, Det bør alle gjøre om man ikke har råd til å miste alt. Ser det blir mye svartmaling,og vil ikke være med påvirke noen til hverken det ene eller det andre,så folk må finne ut selv hvor høyt de vil spille.
FaeniHelvete
08.04.2025 kl 21:09
4651
Halve poenget her er jo status offentliggjøres i Brasil, så lenge man har nummeret på prosjektet så kan hvem som helst søke det opp og se hva som er status, hvem som har kommet med lavest bud, om det er kommet klager.
Argeo burde melde status, fordi informasjonen allerede er der ute. Derfor er det helt greit at de melder at de har levert lavest tilbud, derfor er det helt greit at de melder at de nå er i videre forhandlinger.
Argeo burde melde status, fordi informasjonen allerede er der ute. Derfor er det helt greit at de melder at de har levert lavest tilbud, derfor er det helt greit at de melder at de nå er i videre forhandlinger.
Rassen
08.04.2025 kl 21:25
4700
Bør Trond anmeldes for Svindel? Alt han har sagt er at det går dritbra!! Og kontrakter på vei…. Bare at det tar lang tid!! Jævlig rævva selgere de har i Argeo!! Ingen klarer å close en deal tydeligvis. 🤷🏽♂️🤷🏽♂️🤦🏻🤦🏻 Trond har svindlet alle aksjonærene! Bør stå til ansvar!!
skadi
08.04.2025 kl 22:04
4592
Svindel vet jeg ikke, overdrevet og overoptimistisk haussing av eget selskap har det fra denne fyren vært siden dag en på børsen. 💩🤮
Artige
08.04.2025 kl 22:17
4606
Du har kanskje rett i det. Men kan ikke huske å ha sett andre selskaper melde om forhandlinger. Melding kommer når kontrakt er signert. Fallhøyden blir veldig stor hvis ikontrakten ikke kommer og tapes.
1N00b1
08.04.2025 kl 22:47
4547
tja, kursen reagerte ihvertfall ikke noe på meldingen om commercial terms
FaeniHelvete
09.04.2025 kl 00:07
4439
At du ikke kan huske å ha sett andre selskap gjøre det betyr ikke at de ikke gjør det. Petrobras publiserer statusoppdateringer, da er det strengt tatt naturlig at Argeo børsmelder det.
At det har en nedside hvis det av en eller annen grunn skulle vise seg at anbudet til Argeo ikke er kvalifisert, og kontrakten dermed går til noen andre, er helt greit. Når man melder om lavest anbud, forhandlinger, så er det jo ikke akkurat som om man hevder at kontrakten i praksis er signert. Samtlige burde jo være klar over at det er en reell mulighet for at noe kan dukke opp. På samme måte som at man også må være innforstått med at en langtidskontrakt i Brasil ikke er skrevet i stein og at 4 år fort kan bli til 1.
Det er mye man kan kritisere Argeo og Crantz for, men for min del fremstår det som useriøst å kritisere de for å børsmelde noe som Petrobras selv publiserer. Det hadde vært passe frustrerende hvis slik informasjon var forbeholdt et ytterst fåtall som vet hvor de skal lete.
At det har en nedside hvis det av en eller annen grunn skulle vise seg at anbudet til Argeo ikke er kvalifisert, og kontrakten dermed går til noen andre, er helt greit. Når man melder om lavest anbud, forhandlinger, så er det jo ikke akkurat som om man hevder at kontrakten i praksis er signert. Samtlige burde jo være klar over at det er en reell mulighet for at noe kan dukke opp. På samme måte som at man også må være innforstått med at en langtidskontrakt i Brasil ikke er skrevet i stein og at 4 år fort kan bli til 1.
Det er mye man kan kritisere Argeo og Crantz for, men for min del fremstår det som useriøst å kritisere de for å børsmelde noe som Petrobras selv publiserer. Det hadde vært passe frustrerende hvis slik informasjon var forbeholdt et ytterst fåtall som vet hvor de skal lete.
NLightus
09.04.2025 kl 00:48
4407
Helt korrekt,
Denne kanskje?
https://www.petronect.com.br/irj/go/km/docs/pccshrcontent/Site%20Content%20(Legacy)/Portal2018/en/lista_licitacoes_publicadas_ft.html
Opportunity Number: 7004319394 - Søk på dette i søkefeltet
End date er satt til 28/4 - Da må kontrakten mest sannsynlig være signert innen 28/4.
Denne kanskje?
https://www.petronect.com.br/irj/go/km/docs/pccshrcontent/Site%20Content%20(Legacy)/Portal2018/en/lista_licitacoes_publicadas_ft.html
Opportunity Number: 7004319394 - Søk på dette i søkefeltet
End date er satt til 28/4 - Da må kontrakten mest sannsynlig være signert innen 28/4.
1N00b1
09.04.2025 kl 09:20
4045
Spennende... 28 er ikke lenge til. En chillout i påsken nå så kommer det vel en melding snart.
nival
09.04.2025 kl 09:21
4057
Nå føler jeg tiden er inne for å snitte seg kraftig ned, og starter kjøp. Satser på fulltreff til en forandring i Argeo.
macland
09.04.2025 kl 10:37
3850
Kommer så langt,og det sier meg ikke noe.
Order by
Coverage
Delivery place
Number Object Sub-status Company Start date End date Tipo Coverage Options
7004319394 LP Afretamento de Embarcações do tipo... Receiving Proposals Petróleo Brasileiro S. A. 08/10/2024 28/04/2025 Closed Dispute Mode National
[ATTACHMENTS] Oportunidade N°: 7004319394 LICITAÇÃO 5.2.3.[...]
[ATTACHMENTS] Oportunidade N°: 7004319394 LICITAÇÃO 6.1.5.[...]
[ATTACHMENTS] Oportunidade N°: 7004319394 LICITAÇÃO 7.5.[...]
[ATTACHMENTS] Oportunidade N°: 7004319394 LICITAÇÃO 8.3.[...]
[ATTACHMENTS] Oportunidade N°: 7004319394 LICITAÇÃO 10.2.[...]
Order by
Coverage
Delivery place
Number Object Sub-status Company Start date End date Tipo Coverage Options
7004319394 LP Afretamento de Embarcações do tipo... Receiving Proposals Petróleo Brasileiro S. A. 08/10/2024 28/04/2025 Closed Dispute Mode National
[ATTACHMENTS] Oportunidade N°: 7004319394 LICITAÇÃO 5.2.3.[...]
[ATTACHMENTS] Oportunidade N°: 7004319394 LICITAÇÃO 6.1.5.[...]
[ATTACHMENTS] Oportunidade N°: 7004319394 LICITAÇÃO 7.5.[...]
[ATTACHMENTS] Oportunidade N°: 7004319394 LICITAÇÃO 8.3.[...]
[ATTACHMENTS] Oportunidade N°: 7004319394 LICITAÇÃO 10.2.[...]
Redigert 09.04.2025 kl 10:55
1N00b1
09.04.2025 kl 10:51
3790
linken funka fint her... måtte bare kopiere hele strengen og paste inn adressen
Torkr
09.04.2025 kl 11:20
3717
Var nok en av grunnene til at Crantzern måtte dra på dagen.
Han forstod ikke portugisisk
Han forstod ikke portugisisk
DAM
09.04.2025 kl 17:49
3303
Imponerende at Crantz fremdeles står oppført som CEO på selskapets hjemmeside (https://argeo.no/about/corporate-management/).
Hva driver egentlig alle disse 110 ansatte med?
De er også blant de siste selskapene til å rapportere tall på børsen. Det sier meg at det bare er rot og tull i selskapet. Triste greier !!
Hva driver egentlig alle disse 110 ansatte med?
De er også blant de siste selskapene til å rapportere tall på børsen. Det sier meg at det bare er rot og tull i selskapet. Triste greier !!
KnutHenrik
09.04.2025 kl 18:33
3465
Personlig foretrekker jeg at de fokuserer på å lande kontrakten, heller enn å endre formaliteter på nettsiden.
DAM
09.04.2025 kl 19:22
3408
Det tar vel sånn ca. 2-3 minutter å fremstå som compliance med å ha riktig informasjon på sin hjemmeside. " It's a dog with fleas" som Gekko så fint sa det.
Artige
09.04.2025 kl 20:28
3392
Blir spennende å se om den klarer grønn dag imorra. Sannelig ikke sikkert.
Dieseldahl
09.04.2025 kl 20:36
3363
Har vel ikke hatt noen vane og gå i grønt på positiv børs. Sikkert en haug med aksjer som skal ut
hvis omsetningen skulle stige litt. Alltid noen som skal ut uansett.
hvis omsetningen skulle stige litt. Alltid noen som skal ut uansett.
cheezy
09.04.2025 kl 21:09
3298
Jeg følger med på Argeo da jeg har erfaring fra en tilsvarende bransje. Jeg har gjort noen observasjoner i så henseende.
CEO trer av med stiller seg til disposisjon. Styreformann tar over midlertidig. Dette betyr nesten helt sikkert at kassen var tom da de måtte ha emisjon. Det betyr ganske sikkert også at de har måttet bruke penger som skulle ha finansiert veksten til å dekke underskudd i driften.
"Alle" skal inn i autonome operasjoner. Så leverandørene er i forkant av kundene og markedet. Dette betyr at det blir utfordrende å tjene penger. Det er flere måter å gjøre dette på. Men i realiteten må man enten operere billigere enn konkurrentene eller differensiere seg på produktene man kan tilby. Jeg har ikke inntrykk av at Argeo driver så veldig billig, men jeg har ikke satt meg inn i kostnadsnivået til konkurrentene. EM teknologien kan være en form for teknologisk differensiering som kan gi ekstrainntekter på sikt.
Når selskapet har et par emisjoner i året er det ganske nyttesløst å lese ut fra kvartalsrapportene hvor bra det går. Det kan være en bedre ide å følge med på Marinetraffic, som enkelte her på forumet gjør.
Argeo pynter på historiene sine. Rammeavtaler over flere år blir omtalt som om det er kontrakter som går over samme tidsperiode.
CEO trer av med stiller seg til disposisjon. Styreformann tar over midlertidig. Dette betyr nesten helt sikkert at kassen var tom da de måtte ha emisjon. Det betyr ganske sikkert også at de har måttet bruke penger som skulle ha finansiert veksten til å dekke underskudd i driften.
"Alle" skal inn i autonome operasjoner. Så leverandørene er i forkant av kundene og markedet. Dette betyr at det blir utfordrende å tjene penger. Det er flere måter å gjøre dette på. Men i realiteten må man enten operere billigere enn konkurrentene eller differensiere seg på produktene man kan tilby. Jeg har ikke inntrykk av at Argeo driver så veldig billig, men jeg har ikke satt meg inn i kostnadsnivået til konkurrentene. EM teknologien kan være en form for teknologisk differensiering som kan gi ekstrainntekter på sikt.
Når selskapet har et par emisjoner i året er det ganske nyttesløst å lese ut fra kvartalsrapportene hvor bra det går. Det kan være en bedre ide å følge med på Marinetraffic, som enkelte her på forumet gjør.
Argeo pynter på historiene sine. Rammeavtaler over flere år blir omtalt som om det er kontrakter som går over samme tidsperiode.
KnutHenrik
09.04.2025 kl 21:32
3236
Har sto det mye rart. Om du følger med, og leser informasjonen selskapet publiserer, så vil du få svar og se at antagelsene dine er feil. Argeo har feks aldri presentert rammeavtalene som sammenhengende kontrakter.
macland
09.04.2025 kl 21:35
3225
Ang shorten sist økt med ca 28 k. Skal de noengang dekke inn tro ?
GSA CAPITAL PARTNERS LLP 385 403 0,61% 04.04.2025
GSA CAPITAL PARTNERS LLP 385 403 0,61% 04.04.2025
thief
09.04.2025 kl 21:39
3234
Burde bli en massiv oppgang i morgen. Olja opp over 8% siden ose stengte og børsene i USA opp 10%!Mcap på selskapet er jo helt tullete nå,pga folk har solgt i panikk😂Burde fort opp noen kroner nå.Allerede på emikurs 8kr var selskapet grisebillig.Men på ose kan alt skje,og spesielt når markedet får panikk.Dette skal reverseres nå! Grattis til de som valgte å kjøpe på 3 og 4 tallet!
BølleFinans
09.04.2025 kl 21:41
3229
Jeg ville kanskje tenkt at en short på 385 k aksjer er helt uinteressant som proxy for å si noe om det generelle sentimentet eller statusen hos selskapet. Mest sannsynlig er denne posten forsvinnende liten for dette fondet, og noe de i beste fall overvåker med et halvt øye. At shorten dekkes inn vil heller ikke ha noe teknisk betydning for kursen, ettersom det for tiden er lett å plukke opp 385 k aksjer i markedet.
macland
09.04.2025 kl 22:00
3181
Når cheezy har skrevet dette innlegget så synes jeg det blir for enkelt å kalle det svada. Da må det heller argumenteres på hva som er svada. Har tatt et av de største tapene jeg har hatt på så kort tidsperiode,men kjøptehalve tilbake i dag nesten 50 øre under,så er med. Uansett funker ikke tråden om vi er så redd for investeringen vår at vi blir redd for andres argumenter. Er det svada,så begrunn det. Ellers så funker ikke forumet annet enn som haussesider for folk som vil inn eller ut,,altså helt verdiløst..
Og Knut henrik. Det har du kanskje rett i,men de har vel presentert backlogg på en litt spesiell måte? Mener det var tatt med kontrakter som var forventet?
Og Knut henrik. Det har du kanskje rett i,men de har vel presentert backlogg på en litt spesiell måte? Mener det var tatt med kontrakter som var forventet?
Redigert 09.04.2025 kl 22:05
Travis-Bickle
09.04.2025 kl 22:11
3273
Forum som dreier seg om andre sine penger bør en ikke la styre sine valg.
Selv legger jeg meg med et rolig sinn.
Klassisk det som har skjedd den siste tiden i Argeo.
Vi som satt i PGS våren 2022 lærte mye.
Thank you for your attention to this matter
Selv legger jeg meg med et rolig sinn.
Klassisk det som har skjedd den siste tiden i Argeo.
Vi som satt i PGS våren 2022 lærte mye.
Thank you for your attention to this matter
Redigert 09.04.2025 kl 22:15
macland
09.04.2025 kl 22:26
3372
Nei Travis-Bickle. Jeg lar ikke andre styre mine valg. Har tulla med dette i over 35 år,men vurderer de sjeldne relevante info/meninger som kommer begrunnet frem. Feies et innlegg bort som svada,så er det sistnevnte som er tom for ord. Hva er et forum om man ikke kan se både positive og negative vinklinger?? Men jeg er kanskje for gammel...