Spennende ordrebilde

longterm
NOM 05.01.2018 kl 11:23 2519

Synes å ha merket en markant endring i ordrebildet de seneste dagene med stadig økende kjøperinteresse. Kan det være at noen vet mer enn andre, eller er vi omsider i ferd med å se konturene av en lenge etterlengtet reprising?
Råvarer
05.01.2018 kl 12:36 2471

Ja, det er jo lov å håpe. Kan jo også være at vi nå er ferdige med emisjonene i selskapet, når rep emin fra 10 januar er ferdig. Et annet aspekt er jo at vi får veldig lite aksjer i den emin. Jeg tror formelen blir slik, eller i nærheten.

3 000 000 rep emi aksjer, delt på 94 800 000 aksjer i selskapet=0,03164557 X(gange med) antall aksjer jeg har= antall aksjer i rep emin X kursen i rep emin på 3,20kr= Pris på aksjene. Det vil si at en del, som jeg allerede har gjordt må kjøpe til noe over børs for ikke å bli utvannet. Vi venter også en del innsidekjøp i rep emin. Så bruker det å komme en godmelding eller 2 i rimelig kort tid etter en emisjon.

Fra 2Q er jo Keliber DFSen ferdig med børsnotering som mål?, så har vi DFSen i Engebøprosjektet fra høsten med banklån på prosjektet samt at Barton har garantert for finansieringen. Vi venter også flere snarlige offtake agreements, samt kanskje nedsalg i Keliber i sommer en gang.

Råvaresyklusen bunnet ut i fjor så, the trend is my frend og bra å ha i ryggen når man er long i en aksje. Råvareprisene er økende, som jo er et viktig grunnlag for at prosjektene skal bli realisert. På nedsiden henviser jeg til vurderingene gjordt i PFSen., som man jo altid skal ha i bakhodet ved en slik investering.
Redigert 05.01.2018 kl 12:37 Du må logge inn for å svare