PCIB blir vinneren neste måned

Scoopfinder
PCIB 06.12.2018 kl 13:41 30013

Kurs akkurat nå = 26,70

- Innen 1 måned får vi vaksinedata i FimaVacc fra anerkjent hold i Holland. Dette er overhodet ikke diskontert i kursen.
- Markedet har ikke tatt inn over seg at PCIB har fjernet all finansiell risiko i emisjonen
- Oppstart av pivotal fase (FimaChem) starter tidlig 2019

Jeg legger herved hodet på blokka og påstår at PCIB blir vinneren neste måned.
(Jeg hadde rett forrige gang. Da hevdet jeg at Nano ville bli vinneren. Kursen var da 48 kr)

https://forum.hegnar.no/thread/12996/view/249289/0
Redigert 21.01.2021 kl 05:00 Du må logge inn for å svare
Durable
15.01.2019 kl 08:51 5825

Det må være behagelig å ha en jobb som er slik at hvis man er helt «usynlig» i en måned eller to, så vil folk bare anta at «han har det nok veldig travelt for tiden, og står sikkert på både natt og dag». :-p

Eller tok kanskje hele gjengen Juleferie fra 12.desember til 10.januar?

Redigert 21.01.2021 kl 04:04 Du må logge inn for å svare
trigger1
15.01.2019 kl 07:45 5904

Blom&hartvigsen i går kl 2104/2119: Takk for en god start på dagen! Fantastisk replikkveksling - jeg kommer til å le hele veien til bussen
Redigert 21.01.2021 kl 04:04 Du må logge inn for å svare
heilo888
15.01.2019 kl 00:58 6022

Durable;
Jeg velger faktisk å tolke det som positivt at de kansellerte San F.
Kan bety at det er svære saker på gang!
Redigert 21.01.2021 kl 04:04 Du må logge inn for å svare
Durable
15.01.2019 kl 00:54 6026

Jeg håper virkelig du får rett i det, rockpus.
Det unner jeg alle som har sittet langsiktig og tålmodig i PCIB.

Men jeg kan ikke si at jeg liker at de kansellerte i San Francisco........
Redigert 21.01.2021 kl 04:04 Du må logge inn for å svare
rischioso
15.01.2019 kl 00:49 5832

RE kurs akkurat nå = 26,70 den 06.12 2018 - Jeg legger herved hodet på blokka og påstår at PCIB blir vinneren neste måned.

* Sluttkursen i dag den 14.01 2019 = 26,55

Det er jammen på sin plass at halshuggeren starter klargjøringen av utstyret...:)
Redigert 15.01.2019 kl 00:50 Du må logge inn for å svare
heilo888
15.01.2019 kl 00:38 5844

Enig i at Per opptil flere ganger har svart ullent på når resultatene fra FimaVacc studien vil bli publisert. Men årsaken til de ullne svarene er at han ikke vet det, og at dette for tiden hovedsakelig styres og bestemmes ut fra det skjer i Leiden i Holland.
Men vi vet at fra tdligere uttalelser at resultatene er "very promising".

Det kan også spekuleres over at de i det siste har kansellert deltakelse på 2 konferanser, hvorav den i San F. er betraktet som meget viktig å delta på ut fra tidligere uttalelser fra Per.
En annen sak er hvorfor ledelsen overhode ikke har svart på minst 10-talls seriøse henvendelser fra aksjonærene angående når resultatene fra FimaVacc vil bli presentert?

Alt dette kan tydes på flere måter; også det at PCIB vil publisere nærmest sensasjonelle nyheter i den nære fremtid. Og dersom resultatene skulle være nærmest sensasjonelt gode må de for all del publiseres på en meget profesjonell måte og frontet av topp kompetente fagpersoner i verdensklasse ("Leiden-gjengen").

Spenningen er stigende og så absolutt til å ta og føle på for tiden!
Redigert 15.01.2019 kl 00:54 Du må logge inn for å svare
Durable
14.01.2019 kl 22:56 5942

Aksjen raste 4% i dag, og det trenger ikke å være noen som helst tvil om hvorfor det skjer.

Årsaken er vår håpløst passive CEO.
Durable
14.01.2019 kl 22:54 5944

Som jeg har sagt tidligere, for meg er dette med FimaVacc-guidingen til Per Walday i ferd med å bli en regelrett prinsippsak.

Det handler mer om tiltro og tillit til ledelsen i selskapet, og i liten grad i tidspunktet for publisering av resultatene.

Om resultatene legges frem i morgen eller om et halvt år betyr lite for meg. Det som derimot er av stor betydning er at vi har en CEO som tilsynelatende ikke respekterer oss, eierne av selskapet.

Per Walday bør ha fått med seg at aksjonærene i aller høyeste grad forventer FimaVacc-resultater i løpet av 2018, på bakgrunn av hva ledelsen gjentatte ganger har guidet.

Han bør også ha fått med seg at han ble utfordret på dette under Q3, og ja, jeg er klar over at han nok en gang gikk rundt grøten og svarte diffust med at «study is expected to be competed» osv., men det var ikke det han ble spurt om.

Aksjonærene etterlyste klart og tydelig en tidfesting for NÅR FimaVacc-RESULTATENE skal legges frem.

Q3 var en perfekt anledning til å forklare at resultatene kanskje kunne komme til å bli noen uker/måneder forsinket.
Null stress. Det ville nok de fleste hatt stor forståelse for og tilgitt glatt.

Walday valgte dessverre derimot nok en gang tåkelegging og tvetydigheter.
Panis
14.01.2019 kl 21:45 6020

Enig heilo888,
Vi får bare håpe de presenterer dataene på en måte så vanlige folk også forstår de.
Så vi ikke får nok et krakk i aksjen...
Slettet bruker
14.01.2019 kl 21:19 6059

Herr Blom. Jeg har vel kalde føtter. Men det frister likevel ikke å besøke deg i helvete ;)
Herr Blom
14.01.2019 kl 21:04 6087

Hatrixen
Bynn det kje å bli kalt inni isfjellet ditt?
heilo888
14.01.2019 kl 21:01 6092

Mr.Walday har ikke uttalt seg eksakt om tidspunkt for publisering av data fra FimaVacc studien, så da kan man vel ikke si at det er på overtid.
Han har sagt at studien vil være ferdig i løpet av H2 2018 og det er noe annet enn publisering av resultatene.

Men han har sagt er at dataene er "very promising" noe som bør være det desidert viktigste for en investor.

Hvor og hvordan de meget gode resultane blir publisert er nå det vesentlige, ikke om de blir publisert i morgen eller i slutten av februar.
Durable
14.01.2019 kl 20:01 6151

På tide å komme med NOE, Mr.Walday. Det er langt på overtid nå.
Scoopfinder
12.01.2019 kl 21:41 6623

Det kan bli «famous last words» allerede med vaksinedata, any time now ?

Tic tac
Redigert 12.01.2019 kl 21:41 Du må logge inn for å svare
bravi
12.01.2019 kl 21:13 6650

scoopfinder, den eneste medisinen som hjelper for meg er kraftig stigende kurser. Dessverre ser det ikke ut som Pcib er i stand til å hjelpe med det.
Scoopfinder
12.01.2019 kl 20:44 6686

OK, jeg så ikke den komme ?
Men klaging, det blir det okke som ?
bravi
12.01.2019 kl 20:38 6687

scoopfinder, da kommer jeg til å klage på at kursen skulle vært enda høyere.
Scoopfinder
12.01.2019 kl 20:23 6690

Bravi er notorisk deprimert.
Nå bruker han at kursen er under emisjonskurs som argument for at kursen vil holde seg lavt. Noe må være galt, mener han.
Jeg garanterer at når kursen stiger over emisjonskurs vil Bravi bruke også det som argument for at aksjen er for dyr og må ned.
Det er nok bare antideppresiva som hjelper for den karen ?
bravi
12.01.2019 kl 20:04 6711

heilo888, mulig du synes det er uforstandig og sutrete (hersketeknikk) å skrive noen kritiske innlegg om dette caset. Fakta er at kursen fremdeles ligger godt under emisjons kursen, da må det tåles at noen lurer på hvorfor det er slik, men det hopper de storforstandige lett over.

Vedr. uforstandig kan de som gidder gå tilbake på Pcib trådene fra siste vinter å se hva de "forstandige" skrev den gangen. Hvis noen gidder å se enda mere på gamle tråder kan de gå tilbake til omkring august 2018 og se hva de samme "forstandige" skrev da i forbindelse med den supre og aksjonærvennlige emisjonen som ble meldt. Da var de veldig fornøyd med at det ble emisjon i stedet for partneravtale.
stimar
12.01.2019 kl 18:03 6767

Einarsson sa paa siste podcast; "om ikke data fra Fimavacc kommer foer 15.01.19, saa er det ingen krise".
For min egen del, saa er det ingen krise om nyheter ikke kommer i neste uke. Det er for mange gode indikasjoner om meget lovende data til at noen uker over tiden skremmer meg.
Scoopfinder
12.01.2019 kl 13:56 6853

Er du sikker ?
Jeg trodde data ville bli publisert i en børsmelding så snart de kommer, men det er mulig det var Einarsson jeg tolket slik.
Fimavacc er vel priset til ca 0,00 så "very promising data" burde kunne dra skinnet av pølsa.

Bare det å passere emisjonskursen blir en lettelse for mange. Det forandrer psykologien i aksjen.
Redigert 12.01.2019 kl 13:57 Du må logge inn for å svare
heilo888
12.01.2019 kl 13:48 3085

Forutsatt at PW. ikke har et sterkt ønske om å grave sin egen grav, så vet vi at resultatene er svært gode.

Vi vet også at de kommer i forbindelse med konferanse eller i et fagtidskrift.

Det eneste vi ikke ikke har tilgang til er dybdeanalysen fra FimaVacc fase 1 studien. Men denne vil trolig være faglig tungt tilgjenglig og bør kanskje ikke være av så så stor interesse for den jevne investor dersom man allerede nå vet at resultane er overbevisende gode.
Redigert 12.01.2019 kl 13:50 Du må logge inn for å svare
rockpus
12.01.2019 kl 13:41 3092

heilo888

Spot on!

Ellers kan man jo lure på hva bravi forsøker å oppnå med sin endeløse sutring..
Redigert 12.01.2019 kl 13:41 Du må logge inn for å svare
heilo888
12.01.2019 kl 13:25 3108

Scoopfinder;
Bravi sine innlegg er bare latterlige og oser av uforstand og liten kunnskap så de fortjener egentlig ikke noen form for respons.

Men når det gjelder resultatene fra FimaVacc så uttalte PW på Q3 at disse ville være klare innen utløpet av H2 2018, og ville bli presentert ved en passende anledning. Intet om publisering før nyttår!

Resultatende kommer helt klart ifb. med en medisinsk konferanse, eller de blir publisert i et større medisinsk tidskrift i løpet av vinteren 2019.
Så får vi bare håpe at PW`s utalelse om at resultatene så ut til å være "very promising" stemmer!

Scoopfinder
12.01.2019 kl 12:40 3142

Bravi, Pf2 trenger ikke vente på vaksinedata. Ingen sammenheng.
Ellers vil jeg bare si at det er helt frivillig å eie aksjer i PCIB.
Dersom du mener at noen ukers tidsforskjell for vaksinedata er avgjørende er det jo bare å selge :-)
bravi
12.01.2019 kl 12:04 3172

Scoopfinder hvordan vet du at det er analysefirmaet i Holland som er forsinket? I så fall er det Pcib sitt ansvar uansett, det er de som har engasjert analysefirma. Synes det spiller en viktig rolle når resultatene ikke kommer som
guidet, da skal Pcib innformere årsaken til forsinkelsen, spesielt nå når kursen fremdeles ligger under emisjonskursen og har gjort det hele tiden etter emisjonen. Unnskyldninger og bortforklaringer duger ikke på børsen.

De har heller ikke kommet igang med pf2 enda, er det noen sammenheng mellom fimavacc og fimachem som gjør at de ikke kan starte pf2 før de har resultatene fra fimavacc?

Scoopfinder
12.01.2019 kl 10:20 3230

Det er ikke PCIB som er forsinket denne gang. Det er analysefirmaet i Holland.
Hvilken rolle spiller det egentlig om det kommer 31 desember, 15 januar eller 23 januar ?
Jeg er mer opptatt av om konseptet virker.
trigger1
12.01.2019 kl 07:09 3299

Bravi - du utleder fra min formulering om at dersom noen trodde på rask markedsadgang hadde de ikke gjort hjemmeleksen sin - så er d idioter. Den er drøy. Jeg setter på ingen måte likhetstegn mellom å ikke gjøre hjemmeleksen sin og å være idiot. Problemet med endel som investerer i biotek i Norge er at de ikke har satt seg inn i de grunnleggende mekanismene i sektoren. Tid er en av de større utfordringene - regulatoriske myndigheter er uforutsigbare, bl.a. fordi det kan være nødvendig eller ønskelig å kjøre flere spørsmåls-/kommentarrunder, som innebærer økt tidsbruk. Design av de forskjellige faser i prosessen mot markedsadgang er komplisert, særlig viktig og vanskelig er statistikernes arbeid, et arbeid hvis utfall kan bety suksess eller fiasko. Dette arbeidet kan ofte ta lenger tid enn forutsatt. Slike elementer må tas i betraktning når man skal investere i biotek, og da blir det for dumt om man løper rundt og syter hver gang det blir en relativ sett liten forsinkelse. Tålmodighet er en faktor som må ligge langt fremme i pannebrasken før man evt investerer i et biotekselskap i utviklingsfasen. Sammen med bevisstheten om at investeringen er av binær karakter. Under enhver omstendighet blir det selvavslørende om man slenger rundt seg med klaging i hytt og pine om forsinkelser innen påregnelig margin.
Panis
12.01.2019 kl 00:25 3385

Helt enig trigger1,
Som i alle andre biotech selskaper må man ha tålmodighet.
Men jeg tror ikke det er lenge før vi får en melding her...
ketle homeowner
12.01.2019 kl 00:07 3400

Om jeg tolker deg riktig så er du også negativ og oppgitt over at ledelsen ikke har gitt markedet info om forsinkelser. Det er jo noe de burde føle seg forpliktet til, utifra grunnregelen om at de skal informere markedet til enhver tid slik at ingen vet noe mer enn andre. Tilliten til ledelsen er tynnslitt.
bravi
12.01.2019 kl 00:00 3401

trigger1, du snakker om at det har vært noen forsinkelser
og at det er helt normalt i denne sektoren og noe som enhver burde vite. Ja, er helt enig i at det har vært forsinkelser, ingen tvil om det. Det må være mange som har sovet i timen og ikke gjort leksene sine i dette caset, spesielt de som drev opp kursen til over 60 kr for snart ett år siden og som senere deltok på emisjonen. Etter din standard må vel de regnes som idioter. Hvor lange forsinkelser det vil bli er det ingen som vet. Ta feks. fimachem, Interim results 36mnd og ferdig 50+mnd etter at pf2 starter. Problemet her at ingen vet når pf2 starter, såvidt jeg har hørt er de antatt å starte løpet av sommeren 2019 men kan selvfølgelig bli utsatt. For ett år siden ble det hevdet at pf2 med AA kunne starte hvilken dag som helst og så vet vi enda ikke når den kan komme igang. Samme med dataene fra fimavacc som selskapet har lovet i 2H18 og som enda ikke er kommet, ikke engang et lite pip eller en forklaring på hvorfor rapporten ikke er levert.

De som har fulgt med i timen har lært at du må for all del ikke høre på hva selskapet selv sier i denne sektoren, da kan du tape kr, kommer de med noe positivt må du selge med en gang for da vil det ganske raskt komme ett eller annet som får kursen til å tryne, det kan være innsidesalg, emisjon eller annet.
Slettet bruker
11.01.2019 kl 18:41 3529

Hyggelig å høre fra deg som alltid, Stifinner. Tror neppe jeg har tapt meg generelt, men er forsiktig med å sparke noen som har tap. I Norge er det ingen som skal ha dobbel straff. Ønsker deg og andre aksjonærer et godt aksjeår -med eller uten Pcib-aksjer.
Slettet bruker
11.01.2019 kl 18:03 3560

.Det er sjelden lurt å garantere noe som helst. Like lite som det er lurt å anbefale kjøp eller salg.

Å diskutere selskaper, og deres styrker og svakheter, er alltid bra - og til tider både opplysende og underholdende. Brukt edruelig, som en av mange faktorer for en investering.

Uansett: aldri invester KUN på bakgrunn av noe skrevet på nettfora. Men dette er kun mitt råd. Ikke lytt på meg, heller, selvsagt. God helg!
Redigert 11.01.2019 kl 18:05 Du må logge inn for å svare
trigger1
11.01.2019 kl 18:00 3563

Det var da voldsomt til syting. Dersom noen hadde forventet at markedsadgang skulle være nært forestående, har dere ikke gjort hjemmeleksen. Det har vært noe forsinkelser, men intet ut over hva som er vanlig innen biotech. Om man ikke er inneforstått med de grunnleggende mekanismene innenfor denne sektoren er det like greit å holde seg utenfor, ikke minst å holde kjeft.
stifinner
11.01.2019 kl 15:31 3644

Du bør kjøpe Pcib nå Hartvigsen, det vil sannsynligvis bli lønnsomt.
Noe særlig til menighet har du vel ikke, Hartvigsen, eller tar jeg feil?
Jeg synes forøvrig at du har tapt deg i det siste, du er ikke så kvikk som du engang var, i tospann med gepard, tror jeg det var.
Men alderen tar vel sin toll.
Lykke til, uansett hva du driver med.
Slettet bruker
11.01.2019 kl 14:02 3650

Ja, det står respekt av en skipper som går ned med skipet :)
Londonmannen
11.01.2019 kl 13:11 3698

Snøffelen har vel som en del andre gått lei circus HO. Men rykter om at han skal ha sviktet "menigheten" er sterkt overdrevet. Snøffelen bidrar som tidligere, men gir sine bidrag på Tekinvestor.