Nel Samsung, India satser stort på grønn hydrogen.

Føre var
NEL 14.03.2025 kl 09:35 1808

https://fuelcellsworks.com/2025/03/10/h2/green-hydrogen-india-moving-towards-growth-says-hardeep-singh-puri

«India is in a very comfortable position and moving towards the growth in terms of green hydrogen concerning its infrastructure, storage and supply in the country, union minister for petroleum and natural gas Hardeep Singh Puri said.

Speaking on the matter, the minister said, “green hydrogen is the future of fuel and it is very important for the environment as it emits only water vapour and warm air. However, it will only be successful when every industry in the country will start using it.”

Reliance og Nel vil vel spille en stor rolle her, vil nå jeg tippe!

Bare er reminder hvem Reliance er.

https://nelhydrogen.com/press-release/nel-asa-has-signed-a-licensing-agreement-with-reliance/
Redigert 14.03.2025 kl 09:46 Du må logge inn for å svare
Føre var
17.03.2025 kl 10:50 1610

Gøy å se att interessen for nel er stigende, dog stille på forumet men det kommer seg vel om shortandelen minker:)
Seriøs
17.03.2025 kl 11:07 1565

Ja, litt prematurt ennå med interesse men den er økende. NEL har jo mistet mange investorer opp igjennom men nå tror jeg vi ser et veiskille. Det at en aktør som Samsung har kjøpt seg inn betyr mye på kort sikt og nå. Det øker mulighet for kontrakter, NEL har kapital ut 2027 mener jeg , NEL blir mer tyngde med en stor aktør på laget .

Kan ikke blir annet enn bra og jeg ser 4 kr innen kort tid. Mulig vi ser 10 kr også på lang sikt
kroif
17.03.2025 kl 13:41 1421

Er vel mange utslitte aksjonærer i NEL, etter 4 -5 år med kursfall.
Så at en av de større shortposisjonene økte før helgen, så den riktige inndekkingen har nok ikke startet.
Kanskje en fin ordre kunne satt fart på inndekkingen
Seriøs
I går kl 08:57 1201

Nå er Varner brødrene inne i NEL med 3 mill aksjer og Tradegate tar litt av
https://www.tradegate.de/orderbuch.php?isin=NO0010081235

Kommer 4 tallet allerede i dag?
kroif
I går kl 09:23 1130

Vi vil nok se flere ta plass i denne nå.
Jeg kjøpte også på samsung meldingen, syntes dette var en åpenbar gamechanger.
Tipper NEL vil komme tilbake på de flestes radar igjen nå, samtidig som 250mill shortaksjers skal dekkes inn.
Kan ikke skjønne annet enn at det på et tidspunkt kan bli en mega skvis. Foreløpig prøver noen å snike seg ut av shortposisjonen.
Fint signal med 3mill aksjer til Varner ja.
omans
I går kl 10:14 1028

Selskapet prises nå til ca 6mrd. Dvs at det prises inn større ordrer ift dagens inntjening.
Av totalt 17 analytikere som følger aksjen så har 0 kjøpsanbefaling, 10 holdanbefaling og 7 salgsanbefaling.

Her må en nok ha litt edruelig gangsyn mhp større oppgang uten milliard kontrakter. Det er 1.84mrd aksjer i selskapet nå, dvs 1 krone opp øker mcap med 1.84mrd.
Se på diverse selskaper, de har lavere prising sett ut fra inntjening som er større ellerer tilsvarende.Som også deler ut utbytte.
Føre var
I går kl 10:27 998

Hele asia med flere vil ha renere luft i sine storbyer, investeringene i grønn hydrogen bare i India vil nok holde mange selskaper i live i mange år framover.
Her blir det nok snakk om mere enn milliardinvesteringer.

Som herr Puri sier:

«Speaking on the matter, the minister said, “green hydrogen is the future of fuel and it is very important for the environment as it emits only water vapour and warm air. However, it will only be successful when every industry in the country will start using it.”

https://www.pv-magazine-india.com/2024/12/26/hydrogen-energy-indias-path-to-a-sustainable-future/

Redigert i går kl 10:38 Du må logge inn for å svare
Seriøs
I går kl 10:41 947

Er nok flere som ikke er redd for det og kjører på. Samsung og Varner brødrene har trua og de er nok klar over antall aksjer og har benyttet kalkulatoren. Betydelig oppside her og det ser vi også nå når flere store henger seg på
omans
I går kl 12:45 816

En prøver å kjøre hydrogenpopulismen all over again. BLitt litt populær etter Samsung nyheten, det er ved kvartals rapportene et selskap må levere.
En klok stemme sa en gang, "greeen hydrogen is the future of fuel, and it will alwas bee" :)
Tar gjerne noen kroner opp hvis populismen kan skape momentum, forventer ikke det store nå, fabrikken på Herøya er fortsatt nedstengt.
Redigert i går kl 12:46 Du må logge inn for å svare
Seriøs
I går kl 12:50 801

Tror det kan være lurt å posisjonere seg på disse nivåene Omans. Du var jo inne men sikret gevinst og det er aldri feil. Der er kjip følelse å kjøpe over det man solgte for og ennå kjipere å sitte på sidelinjen når den jobbes opp
kroif
I går kl 13:17 770

Lå en teknisk analyse ut på HO for noen dager siden, mener det stanges i noe teknisk motstand rundt 3,4kr før neste i overkant av 4 kr.
Time will show.
Nel trenger ikke vise resultater for at det skal bli shortskvis, men den kommer raskere med resultater ;-)
omans
I går kl 14:06 707

Hvor finner du noe på at en har solgt det en kjøpte med snitt 2.66? Jeg kan ikke finne noe, det er vel lov å skrive om realisme, eller med et visst gangsyn. Det har ikke skjedd så mye annet enn at NEL har fått inn mer cash, og en samarbeidspartner i SAMSUNG. Når en skriver her så kan en huske på at det kan påvirke enkelte som tror det er analytikere som skriver. Kursen har steget opp fra under 2 kr til 3.40 området, dvs at mcap økte med 2,8mrd. Jeg sitter også med en aksje der f.eks det selskapet er verdt 3mrd, og betaler ut kvartalsvise utbytter. Jeg synes ikke argumentene til dem som mener himmelferd forestående er så gode, annet enn at det har vært litt vind i seilene i det siste. I det minste hadde jeg forventet et mer sakelig nivå, der en tar argumentene og svarer til det, ikke andre ting som om hvem som har kjøpt og solgt.
Redigert i går kl 14:12 Du må logge inn for å svare
Seriøs
I går kl 14:31 651

Mener å lese tidligere innlegg at du hadde solgt, hvis feil så beklager.
omans
I går kl 14:53 607

Jeg skrev at jeg hadde lagt ut beholdingen for salg litt lengre opp enn det aksjen handlet for da, men at det var langt under 5-6kroner som noen skrev den skulle til nå.
Pga at kursen ikke nådde opp (tror den ordren lå på 3.60-3.70 en plass), så er den fortsatt usolgt. Ser det har kommet litt synsing fra SEB idag, ser han opprettholder salg, markedet liker Samsung nyheten, men så var det dette med å opprettholde momentumet hele uken, og neste uke osv. Short andel fortsatt 6.78% står på Nordnet, de kan bli dekt inn, men de kan også fortsette å ligge der om aktørene mener kursen skal ned igjen. Tenker det må komme litt mer kontrakstinngåelser etc som betyr økte inntekter, så langt er dette kapitaltilførsel.
Redigert i dag kl 08:06 Du må logge inn for å svare
repsol
I går kl 15:11 568

Dere får tipse Nel om det lille svenske selskapet Smotek og få dem til kjøpe det opp, da får dem mange patenter på kjøpet som jeg trur er gull verdt
https://www.nordnet.no/market/news/4ae0c816-445d-4c48-8ff7-003c50ef1560
repsol
Jeg har ikke aksjer i Nel , men en liten post i Smoltek
omans
I dag kl 08:11 372

Der ser dere, var ikke lenge VJ invest holdt på aksjene, allerede ute av listen iflg melding. Får bare krysse fingrene for at momentumet siste tider kan vare litt til. FA artikkel av idag er heller ikke positiv.

Det som kan være positivt er at ingen er positive, da skal det så lite til før oppgang, dersom det kommer noen nyheter som er positive. På bunner ser det ikke lyst ut, så man kan vel krysse av for det kriteriet oppnådd. Men er nok flere kriterier som må slå inn før en kan fastslå at bunnen er inne. Ordreboka må vokse, er et hovedkriterie.
Seriøs
I dag kl 08:38 298

Merkelig trade og de gikk mest sannsynlig ikke inn på en "billig" kurs men de om det. FA har vel ikke ofte en positiv tilnærming til NEL historisk så det er jeg lite begymret for. Man må tenke litt selv og at Samsung kjøper seg inn er for min del veldig attraktivt og det vil tiden vise.
Veldig enig om at ordreboka må vokse og håper vi ser det i 2025.
omans
I dag kl 09:17 229

FA har ikke spesielt negativ vinkling, de har hentet inn kommentarer fra SEB anallytikeren som har uttalt noe. Andre er mer tause, Hva skulle de skrevet egentlig, de som jobber der er journallister, ikke analytikere. Det hjelper ikke tenke selv, dersom noe tynger på sentimentet, men jeg har forsåvidt luftet mye i det siste som er "selvtenkt". Det er lang lang vei å gå, før en kan fastslå om NEL evt kan ha snudd og startet ny oppgangstrend. Det bli evt kun ville spekulasjoner, og en må se at short andelen krymper kraftig i takt med nye oppganger.
Seriøs
I dag kl 09:22 209

Ganske enig og det tar litt tid snu. Det at shortere fortsatt sitter er jo et dårlig signal men tiden vil vise veil. Lettet ut i dag på 3.2 så får jeg se hvor langt ned aksjen skal. Har fortsatt tro på NEL at de klarer å snu skuta men prøver å få flere aksjer ved å trade men det i seg selv er en risiko da det plutselig kan komme kursdrivende melding. Jeg likte ikke at Varner solgte seg ut så tidlig
Redigert i dag kl 09:36 Du må logge inn for å svare
omans
I dag kl 11:12 108

Fant vel også ut at det var greit å tre til side idag, ut ved 3.21. Da er det allikevel med en 20% gevinst, helt greit. Tiden vil vise om det var lurt eller dumt, kanskje kommer rnye muligheter, men aldri dumt å ta en gevinst, det gjør en ikke fattig.
Redigert i dag kl 11:13 Du må logge inn for å svare
Seriøs
I dag kl 12:01 37

Ja. Litt surt at jeg kunne fått 3.26 men fornøyd med inn 2.38 og ut 3.20 kr .