Diskusjon omkring Questerres vei framover, sky is in the limit
Vil påstå at vi står foran en gamechanger i Questerre , brikkene faller på plass , i mitt hode vil det kansje bli så stort som oppgangen i april mai 2008.
Pussig nok nærmer vi oss april 2025, kan brikkene plutselig falle på plass samtidig ?
Den fundamentale sammen med det tekniske støtter dette.
Vil understreke at dette er min personlige mening så ikke kjøp på annet enn sine egne meninger.
Pussig nok nærmer vi oss april 2025, kan brikkene plutselig falle på plass samtidig ?
Den fundamentale sammen med det tekniske støtter dette.
Vil understreke at dette er min personlige mening så ikke kjøp på annet enn sine egne meninger.
Redigert 14.03.2025 kl 22:23
Du må logge inn for å svare
Forsiktig
I går kl 11:37
2331
La oss bruke denne tråden om brikkene faller på plass og rykket kommer for alvor i 2025.
Uansett er det spennende å se hvordan Qec over tid, ca. de to siste årene, sakte men sikkert har etablert seg fra rundt 1,30 kr til rundt 2,00 kr. Den har vært rundt 2,00 kr lenge nå, lenge nok til at det ikke kan være tilfeldig (ca. 1 år). Qec har momentum.
Uansett er det spennende å se hvordan Qec over tid, ca. de to siste årene, sakte men sikkert har etablert seg fra rundt 1,30 kr til rundt 2,00 kr. Den har vært rundt 2,00 kr lenge nå, lenge nok til at det ikke kan være tilfeldig (ca. 1 år). Qec har momentum.
Fjellbris
I går kl 12:05
2291
F.o.m. april dobles produksjonen, og det bør alene kunne forsvare kurs 3-4. Så må det nå snart komme en beslutning fra dommerne mtp ankesaken, og vinner QEC igjen som i januar i fjor, vil det også løfte kursen. Med Trump og tollkrig der Canada nå plutselig har fått snudd næringslivet på hode og står foran enorme tap, også mtp arbeidplasser, så ser vi nå en endring fra politikerne i Canada som virkelig har fått en wake up call. Selvforsyning og gjøre seg minst mulig avhengig av USA er nå hovedfokus, samt eksport heller til allierte i Europa. At Quebec/Canada da skal betale ut enorme beløp i erstatning vs heller åpne opp for utvinning og få enorme inntekter/arbeidsplasser, tror jeg fort kan bli en realitet.
Fjellbris
I går kl 12:55
2189
Ja, f.o.m. april har de meldt om at de nye brønnene skal være i gang som vil doble produksjonen, dvs det får vi glede av f.o.m. Q2 resultatene.
Redigert i går kl 12:56
Lekkerbisk1
I går kl 16:59
1937
Kommende uke er spennende også. Nærmer seg potensielt triggende nyheter
Månemannen2
I går kl 19:09
1770
Ikke bli for optimistisk. Dette har vi hørt om i 20 år og fortsatt står kursen I kr 2. Det kan fort gå nye 20 år.
Lekkerbisk1
I går kl 19:38
1710
Det er en av de seige investeringene som kan gi og gi ved treff på et par triggere. Jeg rir flere av disse erstatnings hestene. EAM 18. mars og høring i QEC senere i måneden. Mye spenning det tross lange ventetider imellom blesten som tidvis oppstår
Redigert i går kl 20:00
Forsiktig
I går kl 21:16
1556
Kanskje det har vært sånn i 20 år, men de som gikk inn for to-tre år siden har hatt muligheten til å doble pengene sine flere ganger.
Ikke_viktig
I går kl 22:05
1443
Jeg så litt tilbake på dobling av produksjon og det er noe som har vært lovet en god stund. Men Corona, lave oljepriser, osv ser ut til å ha vært en del av årsaken til at ting har tatt tid. Tror derfor på at QEC endelig skal begynne å øke produksjonen sin og tjene gode penger.
Men decline er et problem som vil medføre behov for å hele tiden bore flere brønner.
Ser også det at det er snakk om peak shale oil i USA. Det vil medføre at USA vil falle kraftig i produksjon fremover og også medføre underskudd av oljeproduksjon i forhold til forbruk med høye priser som resultat.
USA vil falle mer enn Opec kan øke på noen års sikt fremover!
Men decline er et problem som vil medføre behov for å hele tiden bore flere brønner.
Ser også det at det er snakk om peak shale oil i USA. Det vil medføre at USA vil falle kraftig i produksjon fremover og også medføre underskudd av oljeproduksjon i forhold til forbruk med høye priser som resultat.
USA vil falle mer enn Opec kan øke på noen års sikt fremover!
Alias Mr X
I dag kl 06:51
1145
Binnon sa under møte i Oslo at det mest sannsynlig ikke skjer før i Juni.
nucleus
I dag kl 08:06
1014
Er jo mange brikker på spill samtidig for Questerra energy. Produksjonsøkning i Alberta står muligens nærmest. Eller det beryktede dommerpanelet ( 5stk) som bearbeider anken fra Quebec oppstart 10 oktober, noe vi venter resultater på fortsatt. Ironisk nok har Trump'en som amerikansk utagerende president, endret spilleregler på svært kort tid. Med handelskrig/ toller og hva nå som kommer? Nova Scotia-staten i Canada har skjønt poenget og snuer nå sin energi politikk, til å starte gass og oljeproduksjon pånytt. Hva da hvis staten Quebec snuer? Er per idag kun antydninger på rørlinja fra øst til vest. Når arbeidsplasser og ekonomi blir rammet i Canada og inte minst staten Quebec, tror da jeg at nye tanker inspirerer disse politikere. Gass produksjon og olje i sin egen stat gir jo inntekter med eksport, når dagens alternativ er import av nevnte. Japan, Sørkorea, India og Europa står jo i venting., for gasseksport fra Canada. Canada og inte minst staten Quebec må nå jobbe og inte minst bidra til fellesskapet de også. Nå når Questerra energy kan fremvise ( og dokumentere) til mere produksjonsvennlige metoder. Bør det gi ekstra blest om slike tanker. Tiden viser.., år 2025 blir nok spennende. Så venter jo Questerra energy på ny høring 25 mars, og andre saker, både staten Quebec behandler og nå domstol.
Fjellbris
I dag kl 10:15
759
Det trodde jeg også, men Tuja mfl. la ut info på den andre tråden om at det er april som gjelder. Om det nå blir april eller juni, eller kanskje da mest sannsynlig et sted midt imellom, har mindre betydning, dobling av produksjon innen 1-3 måneder det viktigste, også mtp økt aksjekurs fremover.
Redigert i dag kl 10:27
Fjellbris
I dag kl 10:30
691
Her fra den andre tråden, men Tuja kan jo her ta feil, jeg mener også MB sa juni, så da kan vi nok forholde oss til det.
Takk for presisering Alias Mr X👍
……
tuja
06.03.2025 kl 12:34
2582
Fjellbris skrev
Ja, når QEC leverer et ok Q1 resultat, samt ikke minst i løpet av Q2 / juni (eller start Q3) varsler…..
………….
Binna sa vel at de 3 brønnene (1,5 net) blir satt i produksjon/påkoblet i april.
sigj2
06.03.2025 kl 12:57
Fjellbris
06.03.2025 kl 13:06
2493
tuja skrev
Binna sa vel at de 3 brønnene (1,5 net) blir satt i produksjon/påkoblet i april.
…………
Takk for info Tuja👍 Mener jeg hørte juni, men ikke noe er bedre enn om de 3 nye brønnene kobles på allerede i april, da får de også effekt inn i Q2 res.
Takk for presisering Alias Mr X👍
……
tuja
06.03.2025 kl 12:34
2582
Fjellbris skrev
Ja, når QEC leverer et ok Q1 resultat, samt ikke minst i løpet av Q2 / juni (eller start Q3) varsler…..
………….
sigj2
06.03.2025 kl 12:57
Fjellbris
06.03.2025 kl 13:06
2493
tuja skrev
…………
Takk for info Tuja👍 Mener jeg hørte juni, men ikke noe er bedre enn om de 3 nye brønnene kobles på allerede i april, da får de også effekt inn i Q2 res.
mofi1
I dag kl 10:35
668
Ja, nucleus, du setter fingeren på det essensielle for Quebec og Questerre pr. dags dato. Så gjelder det, som påpekt utallige ganger, at det kun er konkrete positive nyheter som virkelig kan løfte aksjen.
Alt annet av tullball som foregår på disse trådene, det være seg hva ChatGPT måtte mene, faste baissere og alle som kun skriver ut i fra egen posisjon og agenda, er kun likegyldig støy.
Alt annet av tullball som foregår på disse trådene, det være seg hva ChatGPT måtte mene, faste baissere og alle som kun skriver ut i fra egen posisjon og agenda, er kun likegyldig støy.
Fjellbris
I dag kl 12:49
346
Takk for info 1013👍
Ultimo april eller juni, da er de ivertfall forhåpentligvis i produksjon og bidrar allerede i Q2 resultatet👏
Ultimo april eller juni, da er de ivertfall forhåpentligvis i produksjon og bidrar allerede i Q2 resultatet👏
olje
I dag kl 12:57
316
Problemet her er at de aldri har evnet å øke produksjonen nevneverdig se siste 15 årene eller mer. De har brønner med avtakende produksjon over tid hele veien her...men for all del, vi får se...
Forsiktig
I dag kl 14:03
157
Det blir interessant å se om den økte produksjonen kommer, og dernest om kursen til Qec deretter vil bli mer påvirket av oljeprisen enn den har vært tidligere.