Diskusjon omkring Questerres vei framover, sky is in the limit
Vil påstå at vi står foran en gamechanger i Questerre , brikkene faller på plass , i mitt hode vil det kansje bli så stort som oppgangen i april mai 2008.
Pussig nok nærmer vi oss april 2025, kan brikkene plutselig falle på plass samtidig ?
Den fundamentale sammen med det tekniske støtter dette.
Vil understreke at dette er min personlige mening så ikke kjøp på annet enn sine egne meninger.
Pussig nok nærmer vi oss april 2025, kan brikkene plutselig falle på plass samtidig ?
Den fundamentale sammen med det tekniske støtter dette.
Vil understreke at dette er min personlige mening så ikke kjøp på annet enn sine egne meninger.
Redigert 14.03.2025 kl 22:23
Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
28.03.2025 kl 09:59
6758
Lenge siden jeg var i QEC, og ja det er i Panoro jeg er tyngst inne. Nec ventet jo også på tillatelse for å frakke i New York, men der ble det aldri gitt tillatelse og selskapet hikk konkurs. Heldigvis kom jeg meg ut en stund før det, men tap ble det.
Fillefrans
28.03.2025 kl 10:02
6768
En skal ikke nedvurdere tradisjoner, og det begynner å bli en tradisjon at kursen går ned når MB går på talerstolen. Høres fint ut med nye brønner, men det hjelper ikke mye, når disse knapt nokk dekker minkende produksjon på eksisterende. Tror ikke rapporten om 1. kv. blir særlig oppløftende. Er vell bare dommere eller politikere som kan hjelpe kursen til QEC.
fervex
28.03.2025 kl 10:07
6758
Jeg er usikker på hva du forsøker å formidle, men etter min mening burde QEC utnytte den kommende gass- og oljemangelen til å ekspandere raskere i Montney, i stedet for å la kapitalen stå ubrukt. I verste fall kan de senere velge å selge seg ut dersom markedssituasjonen endrer seg. Det samme gjelder for Jordan, dersom selskapet ønsker å fokusere utelukkende på Lowlands.
Kvike11
28.03.2025 kl 10:11
6784
helt enige,
større produktion evt. i Montney.
Vi kan håbe de arbejder på flere løsninger.
Quebec er en ørkenvandring,
som intet selskab burde være udsat for.
Lad os håbe retfærdighed til sidst sejrer og vi får jackpot
større produktion evt. i Montney.
Vi kan håbe de arbejder på flere løsninger.
Quebec er en ørkenvandring,
som intet selskab burde være udsat for.
Lad os håbe retfærdighed til sidst sejrer og vi får jackpot
boreren
28.03.2025 kl 10:30
6702
Dette sier ekspertisen, KJØP: https://www.barchart.com/stocks/quotes/QEC.TO/opinion
Phantomas
28.03.2025 kl 10:31
6723
Uansett har myndighetene hastverk og presser på. Men det er overraskende hvis anken går gjennom. Et slikt utfall vil sette føringer for rettssaken, noe som juridisk sett er lite ønskelig.
Edited
Uansett har myndighetene hastverk og presser på.
Edited
Uansett har myndighetene hastverk og presser på.
Redigert 28.03.2025 kl 13:41
fervex
28.03.2025 kl 10:39
6728
Er ikke dette bare autogenerert teknisk analyse? I tillegg er det basert på kursen i Toronto, hvor det nesten ikke er volum, så jeg tar det med en klype salt. Kursen kan godt falle til 1,80 igjen, men for meg spiller det ingen rolle – jeg sitter uansett langsiktig.
mofi1
28.03.2025 kl 11:11
6616
Det er jo litt underlig hvordan optimismen snur til pessimisme etter en helt forventet resultatfremleggelse, det er ingenting med denne kvartalsrapporten som burde tilsi noen endringer i troen på hva selskapet kan bli verdt i tiden fremover. Markedsreaksjonene er ofte ikke særlig rasjonelle, derimot er tydeligvis psykologi og flokkmentalitet en mer hyppig faktor enn man skulle tro.
unikum
28.03.2025 kl 11:15
6632
Jada alle er langsiktige og ingen er opptatt av kursen... Hvor naive tror man at man er? 1,8 eller 3 kroner spiller ingen rolle. Jeg sitter bare her og er investor og har meninger som ikke er så viktig rundt kursutviklingen. Tja sier jeg ca 20 % sannhet max.
mofi1
28.03.2025 kl 11:26
6595
Vi er alle opptatt av kursen, og irriterer oss over nedgangen, selv om vi ikke skal eller har tenkt å selge på lenge enda. Vi som sitter med aksjer vil jo egentlig at kursen bare skal gå én vei, oppover! Men vi har jo lært etterhvert at så ikke er tilfelle, og spesielt ikke for Qec:-)
fervex
28.03.2025 kl 12:38
6446
Helt rett. Det er bare å stålsette seg, en dag suser vi opp forbi 3,20 igjen!
IncognitoPamda
28.03.2025 kl 13:41
6340
Et poeng noen dro frem er at USAs handlinger kan krasje oljeprisen. I så fall ser det dystert ut for QEC. Jeg kan ikke nok om det selv, eller sannsynligheten for at det skjer, men det er det største bear-argumentet jeg har hørt så langt.
SPXL
28.03.2025 kl 13:52
6296
De som trodde at denne gangen så ville binna levere , måtte igjen la seg skuffe. Qres er fasit på nedgang for binna klarer aldri å komme med noe positivt. Da er det bare å vente på kurs under 2kr igjen !
sigj2
28.03.2025 kl 14:06
6242
Take a chill pill
Jeg ler så jeg griner av baissetassene.
Dere er tøffe nå når vi har gått ned 20 øre.
Dette blir knallbra 🤑🤑🤑
Jeg ler så jeg griner av baissetassene.
Dere er tøffe nå når vi har gått ned 20 øre.
Dette blir knallbra 🤑🤑🤑
Sosekopp 1
28.03.2025 kl 14:07
6232
Du som bor i Bangkok har vel andre ting å bekymre deg over i dag enn at kursen skal under kr 2?
Men godt å se du har klart deg etter skjelvet. Lykke til videre, håper det går bra for deg
Men godt å se du har klart deg etter skjelvet. Lykke til videre, håper det går bra for deg
minsin
28.03.2025 kl 15:15
6044
Mye man ikke skal utelukke i denne verden...
Dersom oljeprisen krasjer , hva vil skje ?
Jeg tipper at det meste av Oil shelf fracking i USA blir lagt dødt om vi får en oljepris på rundt 55-60 Usd , Trumpen er neppe happy med at USA vil redusere sin olje eksport betraktelig. Blir ikke mye "Drill Baby Drill " om oljeprisen er for lav.
Samtidig så har jo Trumpen vist interesse for å holde oljeprisen nede - siden han "påla" Opec å øke produksjonen nå i april.
Dette har nok en viss sammenheng med at han ønsker å øke lagrene (SPR), som nå ligger rundt 380-400 mill fat - 100 pst fylling ligger rundt 720 mill fat
Han har i alle fall sagt at SPR lagrene skal fylles opp, noe vi allerede ser tendens av
Når Trumpen kjører sitt løp mot Venezuela - blir USA tilsvarende avhengig av olje fra Canada .
Kutter Canada olje eksporten til USA - vil vår godeste Trump virkelig ha ett problem...
Det om virker underlig er at ikke Saudi Arabia virker så passiv i "Trumps toll krig" mot verden.
Når vi ser hvordan Israel/trump holder på med Palestina, er det litt rart at araberne ikke kjører ett hardere olje løp.
Vi får se hva som skjer - men endringer blir det!
Dersom oljeprisen krasjer , hva vil skje ?
Jeg tipper at det meste av Oil shelf fracking i USA blir lagt dødt om vi får en oljepris på rundt 55-60 Usd , Trumpen er neppe happy med at USA vil redusere sin olje eksport betraktelig. Blir ikke mye "Drill Baby Drill " om oljeprisen er for lav.
Samtidig så har jo Trumpen vist interesse for å holde oljeprisen nede - siden han "påla" Opec å øke produksjonen nå i april.
Dette har nok en viss sammenheng med at han ønsker å øke lagrene (SPR), som nå ligger rundt 380-400 mill fat - 100 pst fylling ligger rundt 720 mill fat
Han har i alle fall sagt at SPR lagrene skal fylles opp, noe vi allerede ser tendens av
Når Trumpen kjører sitt løp mot Venezuela - blir USA tilsvarende avhengig av olje fra Canada .
Kutter Canada olje eksporten til USA - vil vår godeste Trump virkelig ha ett problem...
Det om virker underlig er at ikke Saudi Arabia virker så passiv i "Trumps toll krig" mot verden.
Når vi ser hvordan Israel/trump holder på med Palestina, er det litt rart at araberne ikke kjører ett hardere olje løp.
Vi får se hva som skjer - men endringer blir det!
Fjellbris
28.03.2025 kl 17:21
5760
Utrolig at du gidder, men i DNO har du plutselig snudd? Den dagen kommer også i QEC, bare du rakker ned mest mulig på ledelse og selskap over tid, så får de nok dette med seg, skjerper seg og leverer til slutt slik at SPXL blir happy nede i Thailand.
IncognitoPamda
29.03.2025 kl 00:18
5298
Jeg synes det er farlig å legge for mye vekt på hva vi tror Trump vil. Tilsynelatende ønsker han å ødelegge amerikansk og europeisk økonomi. Mye kan skje
OSEBX
I går kl 04:15
4467
Ja, enig, Maga og Trump tror de har løsningen på å gjøre USA veldig mye større enn alle andre, og som vi ser bruker de foreløpig tollsatser som ett instrument for å oppnå dette, men det spennende for oss blir hvordan Canada reagerer. De bør vel utnytte sine egne energiressurser som et motvåpen i dette spillet. Quebec har gass, og bør bruke den for det den er verdt.
Phantomas
I går kl 08:41
4317
Québecs «Trump-kort» eller forhandlingskort om dere vil, er utvilsomt vannkraften. Quebec er en betydelig eksportør av vannbasert strøm til Nord-Amerika. Selv Trump vil lytte om Québec skulle true med å slå av bryteren. Vi får se hvor langt det kommer.
Redigert i går kl 08:51
OSEBX
I går kl 14:47
3846
Som jeg har skrevet tidligere, Quebec kommer til å tape enorme inntekter og arbeidsplasser som følge av bedriftsnedleggelser, grunnet tollsatsene til Trump. I dette bildet bør Quebec sette i gang gassproduksjon og eksportere den, Europa ligger rett over dammen. De trenger ikke å vente på noen pipeline øst/vest, det er kun 60 km til nærmeste havn fra St. Lovland. Canadisk gass kan raskt bli en konkurrent til amerikansk skifergass i det europeiske markedet.
Kvike11
I går kl 15:09
3781
Quebec regner med 11 milliarder dollar i underskud i budget 2025-2026
I 2024 lidt mindre
Og de holder på gas indtægter, hvor lang tid får de lov til at være så stædige,
Måske de regner med lille erstatning på 2 mill dollar,
For derefter selv at udnytte råstofferne.
Hvordan skal de betale alle de milliarder dollar i erstatning når de kører på kredit.
Tror tilladelsen kommer og qec ryger hurtigt op i kurs 40 -50
I 2024 lidt mindre
Og de holder på gas indtægter, hvor lang tid får de lov til at være så stædige,
Måske de regner med lille erstatning på 2 mill dollar,
For derefter selv at udnytte råstofferne.
Hvordan skal de betale alle de milliarder dollar i erstatning når de kører på kredit.
Tror tilladelsen kommer og qec ryger hurtigt op i kurs 40 -50
Redigert i går kl 15:10
Phantomas
I går kl 15:17
3758
Jeg googlet på følgende spørsmål og anbefaler andre å gjøre det samme.
Does Québec have a strong economy?
Jeg fant blant annet denne linken blant mange andre.
https://policyoptions.irpp.org/magazines/january-2024/quebec-city-economic-tiger/
Jeg fant blant annet denne linken blant mange andre.
https://policyoptions.irpp.org/magazines/january-2024/quebec-city-economic-tiger/
Redigert i går kl 15:52
fervex
I går kl 15:57
3668
Virker lovende! Det bør være enkelt for en så rik og veldrevet region å få lån nok til å betale for et verdig kompromiss med oss og sikre at paradiset i Lowlands kan bevares for all fremtid. 😎
Phantomas
I går kl 16:05
3647
Hei sann. Nok en link. Denne gang fra Wikipedia.
https://en.wikipedia.org/wiki/Economy_of_Quebec
Andre linker klarer dere sikkert å grave opp selv. Bare å google på dette spørsmålet:
Andre linker klarer dere sikkert å grave opp selv. Bare å google på dette spørsmålet:
Redigert i går kl 16:07
Phantomas
I går kl 16:23
3581
Jeg setter pris på ironi. Men region?
Redigert i går kl 16:26
fervex
I går kl 16:46
3516
Ja, det du har googlet gjelder Quebec City og i beste fall regionen rundt, ikke hele provinsen Quebec. Quebec City har trolig en fordel med sin status som provinshovedstad og besitter dermed det meste av offentlig sektor. Arbeidskontorer og skattekontorer er nok de siste som stenges før lyset slukkes for godt.
fervex
I går kl 16:57
3482
Phantomas skrev Jeg setter pris på ironi. Men region?
Det blir litt som å bruke Brønnøysund som indikator for økonomien i Nordland om du forstår hva jeg mener.
Phantomas
I går kl 17:24
3389
Prøv å følge med i svingene.
Når du googler på Does Québec have a strong economy, er det drøssevis av linker som dukker opp. F.eks denne her som ikke bare omhandler Québec City.
PS
Du klarer sikkert å spa opp linker på egen hånd hvis du googler på samme spørsmål som jeg.
Edited
Men selvfølgelig, det spørs om du liker svarene!
Når du googler på Does Québec have a strong economy, er det drøssevis av linker som dukker opp. F.eks denne her som ikke bare omhandler Québec City.
PS
Du klarer sikkert å spa opp linker på egen hånd hvis du googler på samme spørsmål som jeg.
Edited
Men selvfølgelig, det spørs om du liker svarene!
Redigert i går kl 18:43
Jensi
I går kl 18:39
3215
Pyt
Hvis Mark Carney virkeligt har ringet til trump
Så er jeg sikker på han har tabt valget allerede nu til de konservative
Magen til vatnisse
Hvis Mark Carney virkeligt har ringet til trump
Så er jeg sikker på han har tabt valget allerede nu til de konservative
Magen til vatnisse
Phantomas
I går kl 21:09
2908
Som jeg skrev, har Québec et «trump kort» på hånden eller et forhandlerkort om dere vil som kan brukes for å reforhandle de nye tollsatsene. Faktum er at Québec er en betydelig eksportør av vannbasert strøm til Nord-Amerika. Hvis Québec i en forhandlingsposisjon truer med å slå av bryteren, er dette et språk som Trump forstår. Ingen annen delstat i Canada kan utøve et slikt pressmiddel mot Trump.
Vedr. Quebecs behov for naturgass kan dette fint dekkes inn ved å importere fra Alberta som står for 2/3 av produksjonen til verdens 4. største produsent av naturgass, og som etter Trump nå har overkapasitet til forhandlingsvennlige priser. I kortene ligger det at Québec gradvis vil bli mindre avhengig av naturgass etter som satsingen på fornybar energi utvikler seg.
Vedr. Quebecs behov for naturgass kan dette fint dekkes inn ved å importere fra Alberta som står for 2/3 av produksjonen til verdens 4. største produsent av naturgass, og som etter Trump nå har overkapasitet til forhandlingsvennlige priser. I kortene ligger det at Québec gradvis vil bli mindre avhengig av naturgass etter som satsingen på fornybar energi utvikler seg.
Redigert i går kl 21:26
uptrade
I går kl 23:22
2625
Og hvordan få naturgassen fra Alberta til Quebec, eller kanskje Europa? Betale 25% i tullete skatt for sin egen gass?
Og du har fått med deg kraftunderskuddet i Quebec som kommer om 2-3 år?
Og du har fått med deg kraftunderskuddet i Quebec som kommer om 2-3 år?
Vestjyden
I dag kl 07:04
2347
Har ikke overblikket mht om denne har været bragt her.
Men læs specielt afsnittet om “Energi Superpower”.
https://deanblundell.substack.com/p/breaking-canada-officially-cuts-ties?utm_campaign=post&utm_medium=web&triedRedirect=true
Men læs specielt afsnittet om “Energi Superpower”.
https://deanblundell.substack.com/p/breaking-canada-officially-cuts-ties?utm_campaign=post&utm_medium=web&triedRedirect=true
Phantomas
I dag kl 07:50
2229
Nå er det jo slik at Bill 69 hvis godkjent skal rydde unna de problemene som du skisserer. Det skal ryddes vei for utvikling av fornybar energi i et raskere tempo enn dagens. Nåværende restriksjoner for import av naturgass skal lempes på.
- Og så har Québec «trump-kortet» som de sitter på. Er det noe Trump skjønner i en forhandlingssituasjon, så er det hardt mot hardt. Vi får se hvordan det utarter seg.
- Og så har Québec «trump-kortet» som de sitter på. Er det noe Trump skjønner i en forhandlingssituasjon, så er det hardt mot hardt. Vi får se hvordan det utarter seg.
Phantomas
I dag kl 08:18
2130
Québec importerer naturgass fra Alberta og har allerede for noen år tilbake inngått kontrakt om leveranser av miljøsertifisert naturgass.
Nå er det jo slik at Bill 69 hvis godkjent skal rydde unna de problemene som du skisserer. Det skal ryddes vei for utvikling av fornybar energi i et raskere tempo enn dagens. Nåværende restriksjoner for import av naturgass skal lempes på.
Peter Sellers
I dag kl 09:19
1898
@Phantomas, ærlig talt hva er agendaen din med den skrivekløa du har?? Vi har skjønt at du ikke har aksjer i Qec og at du gjør så godt du kan med å motbevise både det og det andre, så kan du gi meg et ærlig svar på hva du ønsker å oppnå med alle disse innleggene dine, er det heder og ære??
Pepsi
I dag kl 09:43
1800
Uten aksjer, med denne skrivekløen?? Det må være det mest særeste jeg har sett på forum.
fervex
I dag kl 10:02
1722
"The only thing worse than being talked about is not being talked about."
eller: All propaganda er god propaganda!
https://www.finansavisen.no/energi/2025/03/31/8253878/espen-teigland-ma-ga-50-mil-etter-aksjesmell-i-questerre
eller: All propaganda er god propaganda!
https://www.finansavisen.no/energi/2025/03/31/8253878/espen-teigland-ma-ga-50-mil-etter-aksjesmell-i-questerre
Forsiktig
I dag kl 10:38
1583
Kanskje vi burde gå sammen med han i solidaritet? Skape litt blest om aksjen i tillegg.
"Hauser marsjen" eller noe. Vedder for at den hadde gått opp minst 20 øre på pr kampanjen.
"Hauser marsjen" eller noe. Vedder for at den hadde gått opp minst 20 øre på pr kampanjen.
Redigert i dag kl 10:41
fervex
I dag kl 11:15
1462
Jeg går gjerne hele pilgrimsleden om det kan løfte aksjen 20øre.
"De fleste pilegrimer velger den vakre Gudbrandsdalsleden, som strekker seg over 643 kilometer fra Oslo til Trondheim. Ruten er landets lengste pilegrimsvei og var hovedveien til Nidaros i middelalderen. Du trenger minst 32 dager hvis du skal gå hele veien."
"De fleste pilegrimer velger den vakre Gudbrandsdalsleden, som strekker seg over 643 kilometer fra Oslo til Trondheim. Ruten er landets lengste pilegrimsvei og var hovedveien til Nidaros i middelalderen. Du trenger minst 32 dager hvis du skal gå hele veien."
Pepsi
I dag kl 13:02
1181
"Eg vi gå han med deg".
Men tror ikke det er nødvendig å bruke 32 dager på noe slikt, papiret kan fort gå X-antall kroner ved de forløsende signaler.
Men tror ikke det er nødvendig å bruke 32 dager på noe slikt, papiret kan fort gå X-antall kroner ved de forløsende signaler.
JH Investor
I dag kl 13:06
1161
Det er da for dumt …. Karma til ham og træls os der taber en formue de sidste par børsdage
Fjellbris
I dag kl 13:25
1112
Tror dette er pickup som i sin tid kranglet og diskuterte 24/7 med Domus, han har også flere andre nick han skriver under.
Man får aldri noe konkret svar på hvorfor han legger ned så enormt mye tid på å skrive negativt om QEC, bortsett ifra at han synes det er interessant å diskutere caset. Agendaen er nok en helt annen, tviler på noen bruker så enormt med tid her inne om det ikke er for å tjene penger.
Man får aldri noe konkret svar på hvorfor han legger ned så enormt mye tid på å skrive negativt om QEC, bortsett ifra at han synes det er interessant å diskutere caset. Agendaen er nok en helt annen, tviler på noen bruker så enormt med tid her inne om det ikke er for å tjene penger.
minsin
I dag kl 13:54
1015
Kraft underskudd ?
Er du sikker på det , etter siste tids utvikling
Er du sikker på det , etter siste tids utvikling
Redigert i dag kl 13:55
Peter Sellers
I dag kl 16:40
676
@Fb, ja jeg husker godt pickup og ketchup og så hadde han et nick til før han ble borte, vel det spiller ingen rolle men jeg fatter ikke hva det skal være godt for, ha en fin kveld :))
Forsiktig
I dag kl 17:21
570
Uansett, nå blir det interessant å se om det blir oppgang i morgen, og om kursen ikke går under 2 kroner igjen, som den har gjort tidligere etter kvartalsrapportene.
Vi ser etter styrke i kursen.
Vi ser etter styrke i kursen.
Jensi
I dag kl 17:25
561
Win win
Går den under kan man købe flere
Går den opp er det $$$$$ på bok
Uanset slapper jeg heeeeelllttttt afffff
Kursen styrer robotterne
Går den under kan man købe flere
Går den opp er det $$$$$ på bok