OCE - Ocean Energy AS - 2025

Bilentusiasten
OCE 18.03.2025 kl 18:35 162

På denne tråden kan vi diskutere og skrive om Ocean Energy AS. Oppretter herved en ny tråd for 2025, noe á la de som tidligere er blitt opprettet, blant annet av meg selv, for tidligere år.

Lenke til hjemmesiden:

https://www.ocean-energy.no/
Bilentusiasten
18.03.2025 kl 18:39 164

Det har vore lite nyheiter frå Ocean Energy AS det siste året. Første meldinga i år, 12. mars, er at CEO er sjukmeldt i 2 månedar. Ikkje informasjon om noen erstatter eller fungerande for ham. Rødt flagg?

Når skal dei egentlig få tel sluttestinga av Det Balanserte System?
Kjelde: https://www.ocean-energy.no/aksjonaerinfo/
Osvaldsen
18.03.2025 kl 21:13 120

Har ikke aksjer her selv men har fulgt med litt noen år, vært på nippet til å kjøpe et par ganger men lot være. Noen som vet hvordan det gikk med å sanke stemmer til å bytte ut styre/ledelse?
OCE virker fortsatt spennende men jeg har ikke fått med meg noen særlig fremgang de seneste år og er derfor avventende.

Osvaldsen
Bilentusiasten
I går kl 22:40 39

Jeg har vært i kontakt med Sjanten vedrørende mulig framstøt med å sanke støtte hos øvrige aksjonærar, for å bytte ut nåværende ledelse. Foreløpig har vi ikkje fått nok støtte, rettere sagt; ikke fått hørt med så altfor mange ennå, men har planer om å få til et mer helhjertet forsøk, bare man får bedre tid til dette arbeidet.

Jeg har gitt opp nåværende ledelse. Har vært aksjonær i mange år, hatt håp og trua, men innsett at det ikkje blir nåkke ut av OCE uten ny leiing.

Det er status quo, slik som de siste årene: Får ikkje til å skaffe finansiering av slutt-test av Det Balanserte System. Et paradoks med tanke på alle "grønne lån" og finansiering til fornybar energi som florerer der ute, både i Norge og i EU.
Bilentusiasten
I går kl 23:39 22

Utfordringen til OCE: dei har to ferdige produkter, Svalbard Class-bøyen og Det Balanserte System. Kun sistnevnte de skal satse på i første omgang. Det Balanserte System må testes ute i røffe forhold gjennom en hel vintersesong for å vise at produktet fungerer. Uten ein slik verifikasjon vil de ikke få solgt produktet world wide. Altså vil ikke OCE være mykkje verdt. Likevel fastholder leiinga på ein høg verdsetting.

Problemet kan løses på ulike måter:
1. Ein retta emisjon mot ett eller flere investormiljøer og/eller fond, lav prising, få testen unnagjort. Etter vellykka test = salg world wide og økt verdsetting.
2. Skaff finansiering via Folkeinvest eller liknende.
3. Skaff EU-midler, grønne lån fra f.eks. DNB og/eller tilskudd fra Innovasjon Norge.

Slutt-testen må dekkes 50% av OCE og koster ikke mer enn maks 15 millioner kroner totalt.
Redigert i går kl 23:40 Du må logge inn for å svare