Oppdatert om Advancell, Innovasjon Norge lÄn, FU og triggere

JMA
THOR MEDICAL 19.03.2025 kl 01:20 5224

Link til Facebook innlegg AG Thor Medical. Oppdatert om Advancell, innovasjon Norge lÄn, FU fremfÞr bart underskudd, Nuclithera og triggere

https://www.facebook.com/share/p/1A354sW9nd/
Redigert 19.03.2025 kl 08:33 Du mÄ logge inn for Ä svare
JMA
19.03.2025 kl 08:32 5570

Er meg et sant mysterium at aksjekursen har gÄtt ned etter at Thor Medical varslet at Advancell har verifisert vareprÞven og signert kontrakt med Thor Medical.

Advancell har hentet nesten 1,2 milliarder nÄ nylig for Ä akselere de kliniske forsÞkene. Dette har druknet i emisjonen og er ikke bakt inn i kursen til Thor Medical. Heller ikke at lÄnet pÄ 80 millioner er sikret hos Innovasjon Norge.

Thor Medical er fullfinansiert til cash positive i 2026!!!

PÄ toppen av det ligger det langt over 3 milliarder i fremfÞrbart undeskudd i selskapet, tilsvarende netto over 2 kr aksjen! Samt en potensiell oppside uten videre kostnader dersom de gamle Nordic Nanovector patentene fÄr en fremtidig verdi med nye Þyne og ny forskning.

Triggere:
1. Investeringsbeslutning innen utgangen mars.
2. Årsrapport med oppdatert presentasjon.
3. De fÞrste analysene. Carnegie BØR snart levere!!!
4. Nytt styre ifm GF.
5. Nye leveringsavtaler pÄ resterende 25% kapasitet pÄ Alpha One.
6. Kliniske resultater fra kunder og potensielle kunder fra pÄgÄende studier.
SeriĂžs
19.03.2025 kl 09:14 5466

Markedet er flinke til Ä lese potensial. Advancell har hentet cash og det er det som er typisk i lang til innen Pharma dessverre. Det er ikke noe raske lÞsninger innen dette feltet og godt er det for det er snakk om alvorlige konsekvenser hvis ting ikke er testet ut over tid og i ulike studier. Det er ikke bare en studie sÄ rett ut i salg. Jeg ser for meg 10 Är med testinger / utprÞvinger sÄ fÄr dere se da. Problemet med kapplÞpet mot mÄl er at det er flere pÄ markedet og mye kan endres mens man har utprÞvinger. Markedet kan brÄtt finne andre mer potente lÞsninger og da er det bare Ä kaste pÄ bÄlet det som er igjen. Derfor er det lures Ä avvente pÄ utsiden til man har noe konkret som kan brukes og er godkjent og klart for Ä selges og ogsÄ har partnere. Kursen er selvfÞlgelig hÞyere da men mer safe investering. Man kjÞper jo aksjer i store farmasiselskaper i dag med god avkastning
JMA
19.03.2025 kl 09:42 5410

UseriÞs, du er helt utrolig. Du aner ikke hva Advancell driver med, hvilken avtale de har med Thor Medical og at Thor tjener penger pÄ Advancell i den kliniske fasen. Det er mange hundre medisiner som kjemper om Ä bli kommersielt godkjent innen 10 Är. Det eksploderer for Thor sin del nÄr dette skjer. Imens tjener de gode penger pÄ leveranse til kliniksk forskning. Du messer om usikkerhet i Biotech. Thor M er et industricase, de tjener penger fra 2026 og fabrikken er fullfinansiert til cash positiv.

Hvorfor gidder du skrive her inne pÄ trÄden nÄr du verken har satt deg inn I caset, fabler om ting som ikke er relevant og konstant er negativ? Hva er agendaen? Og nÄ sliter du med norsk rettskriving i tillegg. Du faller igjennom sÄ det holder. ForeslÄr du bruker tiden din pÄ noe annet.
JMA
19.03.2025 kl 09:42 5404

UseriÞs, du er helt utrolig. Du aner ikke hva Advancell driver med, hvilken avtale de har med Thor Medical og at Thor tjener penger pÄ Advancell i den kliniske fasen. Det er mange hundre medisiner som kjemper om Ä bli kommersielt godkjent innen 10 Är. Det eksploderer for Thor sin del nÄr dette skjer. Imens tjener de gode penger pÄ leveranse til kliniksk forskning. Du messer om usikkerhet i Biotech. Thor M er et industricase, de tjener penger fra 2026 og fabrikken er fullfinansiert til cash positiv.

Hvorfor gidder du skrive her inne pÄ trÄden nÄr du verken har satt deg inn I caset, fabler om ting som ikke er relevant og konstant er negativ? Hva er agendaen? Og nÄ sliter du med norsk rettskriving i tillegg. Du faller igjennom sÄ det holder. ForeslÄr du bruker tiden din pÄ noe annet.
TĂ„lmodigheten
19.03.2025 kl 09:53 5368

Enig i at det er stor potensiale i Thor medical, har selv veldig troen, men syns ikke det er et mysterium at aksjekursen har gÄtt sÄ mye ned.
NÄ spÞrs det selvfÞlgelig fra hvilket nivÄ vi snakker om, men ned fra hÞyt 4 tallet er ikke sjokkerende.

Basert pÄ en lineÊr vekstmodell, sÄ tilsier produksjon pÄ rundt:

Mulig tid fabrikk kan stÄ ferdig: Q2-2026

År 1: 5000 doser (ved utgangen av Ă„r 1/Q2-2027).
År 2: 10,000 doser (ved utgangen av Ă„r 2).
År 3: 15,000 doser (ved utgangen av Ă„r 3/Q2-2029, Thor medicals prognoser).
År 4: 20,000 doser (ved utgangen av Ă„r 4).
År 5: 25,000 doser (ved utgangen av Ă„r 5/Q2-2031, Thor medicals prognoser).

Uavhengig om Thor medical lander nye avtaler, begrenser kapasitet seg i selve fabrikken.
Hvis hver dose koster ca 16 000, slik selskapet har forespeilet.

År , Omsetning (mill. NOK) , EBITDA (mill. NOK) , Markedsverdi (mill. NOK)

År 1. 80,32, 400
År 2 , 160 , 64 , 800
År 3, 240, 96 , 1,200
År 4, 320, 128, 1,600
År 5, 400, 160, 2,000
(Tall viser estimert finansiell kapasitet for Alphaone, markedsverdi tar utgangspunkt i 12,5 x EV/EBIDTA)

For Ä sette markedsverdi i perspektiv, sÄ kan vi ta utgangspunkt i 40% Ebidta marginer, dobbelt av Vistin Pharma. Vistin Pharma handles til omtrent 12,5x EBITDA. Thor Medical kan potensielt fÄ en markedsverdi pÄ rundt 1 milliard NOK dersom det oppnÄr en EBITDA pÄ 80 millioner NOK og prises likt som Vistin Pharma. Dette tar da utgangspunkt i en omsetning pÄ 200 millioner, omtrentlig det vi kan forvente lÞpet av 3 Är drift, med forutsetning at Thor medical har tilstrekkelig med salgs avtaler.
Til sammenligning har Thor medical, ved en kurs pÄ 2,6,-, en markedsverdien pÄ rundt 820 millioner, inkludert de nye aksjene (emisjonen).
Etter 5 Är, altsÄ rundt utgangen av Q2-2030 kan AlphaOne alene forsvare en markedsverdi pÄ omtrentlig 2 milliarder.
Du kommer til Ä arrestere meg pÄ lav EV/EBIDTA, og er absolutt enig jeg kunne brukt 20, eller 30. Uavhengig om jeg hadde benytter hÞyere, sÄ mÄ vi vente helt til 2028 fÞr vi kommer til en punkt der de finansielle tallene er sterke nok. SÄ er det en tommelfinger regel at markedet priser 6-9 mÄneder fram i tid, sÄ med hÞy EV/EBIDTA fremstÄr 2027 at aksjen bÞr ha styrket seg betydelig og evt all time high markedsverdi.

Selv tror jeg problemet nÄ ligger i mengde kontrakter, som per nÄ dekker 75% av kapasiteten, som da referer til kapasiteten innenfor kontraktenes tidsrom. Disse er vel omtrentlig ut til slutten av 2029. Mangler vel rundt 200 millioner i kontrakter for Ä dekke hele 2029. Selger de ut alt kapasitet for de fÞrste 2 Ärene i drift, gjenstÄr det kun rundt 60-70 millioner for 2029. SÄ hyggelig om Artbio Þker avtalen slik de har anledning.
Men etter 2029 har de ingen backlog,
skal de selge ut hele kapasiteten for 2030 ogsÄ, sÄ mangler de vel ru500 millioner i kontraktsverdi med en lÞpetid pÄ 5Är.

Hva med fremfÞrbart underskudd? Trolig ikke av stor betydning fÞr selskapet gÄr i overskudd, tidligst 2027 i fÞlge selskapets egne prognoser, men AlphaTwo kan pÄvirke dette.

Fremtidige emisjoner:
Med utgangspunkt i produksjonskapasitet, sÄ er det nÊrliggende Ä tro selskapet mÄ hente mer betydelig med kapital for Ä finansiere AlphaTwo, estimert til 100 M$. Videre kan det bli behov Ä hente mindre belÞp for drift, f.eks. Þker disse kostandene nÄr AlphaOne stÄr ferdig.
Alphatwo har de vel kommunisert ut kan skje gradvis, sÄ det kan begrense betydelig kapitalbehovet, gitt utvidelsen gjÞres over tid.

SĂ„ tror vi kun trenger Ă„ se at de lander kontrakter nok, til Ă„ sikre at aksjen fortjener en hĂžyere verdsettelse.
Samtidig skal vi igjennom 2025, for tapene vil Þke betydelig, som fÞlge av utgifter til Alphaone. Erfaring tilsier det ikke tiltrekker nye investorer, samtidig som noen fÄr kalde fÞtter. Tapene vil jo stÄ i stil med kapitalen de har hentet inn, sÄ vi kan vel regne med et tap pÄ omtrentlig 200 millioner for 2025.

SĂ„ har de vel faktisk kommunisert ut cash positiv i 2027, ikke 2026.
Riktignok kan H2-2026 bli positiv, men Ă„ret i sin helhet blir nok negativt.
Cash positiv betyr ikke nÞdvendigvis det samme som at de gÄr i overskudd, men at selskapet genererer nok til Ä dekke faste kostander. Evt tilleggs kostander kan medfÞre at selskapet enda gÄr i tap.
NÄ er vel Alphatwo estimert til 2028? Gitt det blir tilfelle, sÄ kan det fort hende vi ikke ser betydelig med overskudd fÞr 2030? Som sÄledes er ogsÄ nÄr evt fremfÞrbart underskudd blir priset betydelig inn.

FremfĂžrbart underskudd prises alltid med en diskontering rabatt, og 2 kr aksjen du henviser til er dermed uten dette medregnet.
I Thor sitt tilfelle mÄ de lande betydelig med kontrakter, for at markedet trolig vil prise inn dette med noksÄ hÞy verdi, tilnÊrmet hva du henviser til. Hvor fortere fordelene av det fremfÞrbare underskuddet blir brukt, hvor mindre rabatt.
Fra i dag, sÄ vil vel det fort ta over 5 Är fÞr det er brukt, i tillegg vil det fremfÞrbare underskuddet Þke med rundt 10% de neste kvartalene.
Redigert 19.03.2025 kl 20:16 Du mÄ logge inn for Ä svare
SeriĂžs
19.03.2025 kl 09:54 5357

Vel, industriaksje ja men sluttbruker er likevel Pharma og pasient. Tror du mÄ lese deg litt opp der. Du fÄr ta status pÄ avkastning nÄr jeg gÄr inn, hvis jeg gÄr inn i det hele tatt. P.t sÄ er ting altfor usikkert og vil ikke sitte med noe som kan havne pÄ bÄlet..Tar heller Ä venter pÄ at Thor er blitt en bedrift og ikke et prospekt

Du ser jo pÄ kursen og den vil ikke gÄ opp noe nevneverdig og faller tilbake ogsÄ. Teknisk ser en heller ikke bra ut
Redigert 19.03.2025 kl 09:59 Du mÄ logge inn for Ä svare
SeriĂžs
19.03.2025 kl 10:19 5295

Takk for veldig bra og informativt innlegg. Det stÞtter ogsÄ min fÞlelse av at ting tar tid. Mange her ser for seg store kurshopp og mange har fantasikurser opp mot 1.000 kr pr aksje. Dette innlegget var utrolig grundig og farfatter viser hÞy kunnskap
Redigert 19.03.2025 kl 10:20 Du mÄ logge inn for Ä svare
TĂ„lmodigheten
19.03.2025 kl 10:33 5251

Er nok mye Ä ta meg pÄ.

Men poenget i diskusjonen var vel heller Ă„ reflektere og argumentere for hva som kan forsvare at kursen har falt, og enda viser tegn i samme retning.
NÄ var det pÄ hÞy tid med en korreksjon etter mye fall, samtidig som kursen kom godt innenfor et "trading range".

AngÄende bruk av Vistin Pharma som sammenligning, vil mange skyte hardt mot det. Min erfaring er uansett at markedet alltid ser mot andre selskaper som kan betraktes Ä vÊre innenfor samme sektor, nÄr de skal vurdere fornuftig verdsettelse. Da fremstÄr Vistin Pharma som beste case pÄ Oslo bÞrs, selv om produkt osv har stor avstand, ikke minst potensiale. Vi er nok alle enige i at verdsettelse ikke er sammenlignbar mot de farmasÞytiske selskapene. Vanskelig Ä plassere Thor medical i en sektor med andre selskaper, men mener vi kan vurdere det som noksÄ industrielt, som da gir mange selskaper en kan sammenligne det mot, for Ä finne fram til hva markedet vanligvis gir i verdsettelse. Premie gis ikke fÞr backlog tilsier at slik premie fortjenes. Selskapet selv har jo lagt fram noen ambisjoner og prognoser som er helt vanvittige, men Äpenbart at markedet selv skyver slikt til side, for de vil ha mer sikkerhet fÞr de tror pÄ sÄ ambisiÞse mÄl.

Personlig tror jeg aksjen faller tilbake til 1.9 nivÄet, men ser mulighet for at vi ser lavere kurser de neste 12 mÄnedene.

Det som har overasket meg mye med aksjen, er hvor positivt den har reagert pÄ nyheter som har vÊrt forventet skal komme. blir derfor spennende Ä se hvordan den reager nÄr selskapet nÄ snart melder Ä tatt en endelig beslutning pÄ Alphaone.

samtidig er det ekstremt skremmende Ä se slik utvikling vi sÄ etter kapitalmarkedsdagen, da aksjen kollapset helt. Dette kom trolig som fÞlge av emisjon / kapital behovet estimatene. Noe selskapet har vÊrt flinke til Ä vÊre Äpne om lenge fÞr den dagen, men enda hadde Äpenbart mange sett forbi der og kun vurdert oppside potensiale. Det er kanskje stÞrste feilen vi investor gjÞr, det Ä kun reflektere og argumentere for oppside potensiale, nÄr vi heller bÞr fÞrst starte Ä vurdere nedside, fÞr vi sÄ vurderer oppside.
SÄ blir spent pÄ hvordan aksjonÊrene reagerer pÄ nÄr tapene Þker, nÄr mange fikk sÄ panikk med tanke pÄ emisjon. Jeg tror vi vil se selskapet vil fÄ Þkene lÄn ogsÄ lÞpet av 2026 og 2027.
Redigert 19.03.2025 kl 10:43 Du mÄ logge inn for Ä svare
SomSa
19.03.2025 kl 10:48 5211

Daytrader pumper opp aksjen og deretter dumper mens noen tror at noe er pĂ„ gang.

Min erfaring fra slike prosjekter viser forsinkelser med kostnadsoverskridelse. Det vil si mer pĂ„fyll av kapital.
Man skal ogsĂ„ ta med et klype salt hva ledelsen hevder og pĂ„stĂ„r, ofte har de tendens til Ă„ overdrive.
De er ogsÄ vannlige folk med drÞmmer og fantasier.

SaraSt
19.03.2025 kl 16:46 4975

Regner med at dere alle har lyttet til siste utgave av podcasten Radium i ettermiddag.
JMA
19.03.2025 kl 18:18 4856

Ja her er det mye Ä ta deg pÄ. For deg fÞrste ser det ut som det er tvillingbroren til SeriÞs som bruker en annen profil. Men fint dere heier pÄ hverandre.

Men du skal ha for innsatsen, men tallene dine er tatt utifra lÞse lufta nÄr du ikke baserer det pÄ opplysninger fra selskapet selv. Da blir det for dumt og forsÞke fremstÄ seriÞst for Ä lage en utregning som ser dÄrlig ut.

Jeg orker ikke gÄ inn i diskusjon med deg og SeriÞs som Äpenbart har en agenda. NÞyer meg med Ä skrive at Thor Medical forholdsvis raskt kommer opp i 15000 pasientdoser, og at de har 50 % marginer, ikkev40 som du legger til grunn. SÄ tallene dine blir helt feil.

MEN.....markedet kommer til Ă„ eksplodere. Det er ikke i Alpha One de store pengene er. De kommer i Alpha Two og Alpha Global. Og Thor Medical er har pt den ledende teknologien og har knapt noen reelle konkurrenter.

HÞr pÄ dagens ferske podkast fra
Radforsk:

https://www.facebook.com/share/p/1ACrX4QmxT/

SeriĂžs
19.03.2025 kl 18:55 4795

Nettopp. Nano gikk som det gikk og ny mulighet i Thor men mange her inne er for tungt lastet til Ă„ tenke klart dessverre. Realiteten mĂžter de uansett og fĂžrste realitet er at underskuddet og gjelden Ăžker.
TĂ„lmodigheten
19.03.2025 kl 19:37 4733

Tenker du kan komme med egne tall, ettersom du mener mine er tatt utifra lĂžse luften.
Du som er blant topp 10 stÞrste aksjonÊr har jo svÊrt mye Ä tjene pÄ Ä snakke denne aksjen opp, men det betyr ikke at du ikke bÞr vÊre Äpen for Ä hÞre argumenter for hvorfor det kan vÊre forklaring bak siste tidenes fall. Flott Ä se den endelig ser litt oppgang, og dagens oppgang signaliserer at vi kanskje ikke kun sÄ en korreksjon, men kan se videre oppgang.

angÄende mine tall:

Produksjonstall er delvis tatt fra selskapets egne prognoser, slik innlegger henviser til. Viser da til Ă„r 3 og 5, mens resterende tar utgangspunkt i en linĂŠrvekst modell. De er derfor ikke tatt fra lĂžse lufta, som du selv er klar over. Viser til kapitalmarkedsdagen om du selv trenger Ă„ fornye din egen innsikt i case.
Du selv har henvist til samme tall jeg viser til i produksjonskapasitet.

De finansielle tallene:

Mitt utgangspunkt med 16 000,- per dose er et utregning med utgangspunkt i Thor medical egene prognoser. Dette er ogsÄ samme pris du har henvist tidligere til.
Omsetning blir derfor et samme du ville kommet fram til. Beklager dette.

Selskapet bruker over 50% EBIDTA margin, jeg har, grunnet det er offentlig side, valgt en lavere margin (40)% for Ä unngÄ Ä framlegge tall som blir hÞyere enn hva som kan forventes.

EBIDTA utregning kan nok ha avvik, ettersom det kan vĂŠre forhold som ikke er inkludert der, men antar du selv ser de kun bruker en vanlig metodikk som er helt nĂžytral.

Markedsverdi kan diskuteres, slik jeg har antydet. EV/EBIDTA pÄ x 12,5 har jeg forankret med Ä henvise hvor jeg tar utgangspunkt fra. Dette opplyser jeg ogsÄ tydelig at kunne vÊrt hÞyere, men det blir Ä synse. Har valgt Ä holde meg til en EV/EBIDTA som kan vÊre Ä anse som noksÄ nÞytral og tar ikke hÞyde for at selskapet kan bli priset med samme premie som den gjÞres i dag.

FramfÞrbart underskudd er generell, er jo mange faktorer som spiller inn her pÄ hvordan en skal vurdere en slik verdi. Men, henviser enda til det som er Ä anse som vanlig praksis. Det ville vÊrt feil Ä gjÞre annet, ettersom ingen vet noe om framtiden.

Mine pÄstander om mangel pÄ kontrakter og behov for mer, er mine pÄstander. Mener innlegget gir tydelig indikasjon pÄ dette.
Men, utgangspunktet er tatt fra fakta som foreligger. Dette er Artbio avtale pÄ 200 millioner (med mulighet for Þkning til 400) og Advancell pÄ 100, som er totalt 300.
Selskapet selv sa pÄ Q1 at 75% av kapasitet er solgt ut, og er jo enkelt Ä regne seg fram til omtrentlig hvor mye de mangler i kontrakter, for Ä fylle siste 25%.
Disse 75% mener jeg helt riktig henviser til den perioden de har lÞpende kontrakt for, altsÄ fram til utgangen av 2029 for Artbio og starten av 2030 for Advancell.
Min forstÄelse er av 5 Är kontrakt begynte Ä lÞpe fra tidspunktet kontraktene ble inngÄtt, som i praksis betyr belÞpene fordeler seg fra den tid Alpahone stÄr ferdig, som er positivt, ellers ville mine estimater pÄ markedsverdi blitt lavere.
Vi er nok alle enige om at de trenger mer salgs kontrakter, men de har enda god tid Ă„ tilegne seg slikt.

Mine kommentarer om 2025 blir rÞdt er enkel logikk. 200 millioner skal gÄ til Alphaone, sÄ det vil jo delvis bli bokfÞrt som utgifter og farge tallene rÞde, i tillegg kommer driftskostnader som vi har noksÄ kontroll pÄ.
Korrigerte din feil med pÄstand om cash positiv i 2026, ettersom dette er 2027. Mener dog selv Ä huske at 2026 ble benyttet ved tidligere anledninger, men er ikke lenger det som er fÞrende.

SÄ for ordens skyld, hva mener du er helt hÄplÞst?
FÞr jeg kom med pÄstand at du selv henviser til like tall jeg har brukt, sÄ har jeg nylig sjekket ut at det stemte. Du er jo noksÄ aktiv pÄ Ä snakke aksjen opp, sÄ er jo enkelt Ä spore dine tidligere kommentarer,

Jeg eier selv aksjer i Thor medical, har kjempe stor tro pÄ selskapet. Men, hovedpoenget med diskusjonen var Ä finne en forklaring pÄ hvorfor aksjen har reagert ned siste tiden, noe jeg har bidratt med. Ikke gitt det er grunnen, men det kan vÊre en av Ärsakene.
Det har jo vÊrt profilerte investorer inn i aksjen, noen kom inn pÄ emisjon, andre ved forskjellige tidspunkt. Flere av dem har solgt.
North Energy har jo dumpet alt sitt i forkant av emisjon, som kan signalisere de selv ansÄ nivÄer pÄ 3 - 5 kroner Ä gi en for hÞy markedsverdi. Bra de har blitt sittende i aksjen etter de gjorde comeback pÄ emisjonen.

Ser for Þvrig at det faktisk er noe feil med mine utregninger, som jeg oppdaget etter jeg fremla svaret over. Skyldes nok klipp og lim, da noen detaljer i den enkle matten er fjernet, som kan ha medfÞrt noen tall forsvant og ble derfor annerledes. Markedsverdi multippel pÄ 12,5 er derimot i stor grad riktig, i hvert fall er 3 og 5 Är, som er utgangspunktet. Beklager feil

Nye tall:
År 1. 80,32, 400
År 2 , 160 , 64 , 800
År 3, 240, 96 , 1,200
År 4, 320, 128, 1,600
År 5, 400, 160, 2,000

Feil / gamle:
År 1. 80,32, 200
År 2 , 160 , 64 , 800
År 3, 240, 100 , 1,200
År 4, 320, 96, 1,600
År 5, 400, 160, 2,000
Redigert 19.03.2025 kl 20:18 Du mÄ logge inn for Ä svare
SomSa
19.03.2025 kl 19:53 4693

Mange tapte masse penger av Ă„ hĂžre pĂ„ podcasten. Vi husker hvordan Targovax, PCIB, ULTI, Nano... ble hausset. Hold deg unna podcasten hvis du er glad i dine sparepenger, det er en propoganda maskin for emisjoner.
JMA
19.03.2025 kl 23:08 4462

Jeg er ikke anonym, og gÄr derfor ikke ut i en lengre diskusjon med anonyme personer med en agenda. Jeg forsÞker kun belyse selskapets egne opplysninger som alle viser i positiv retning, og jeg tar et oppgjÞr med trollere og folk som som forsÞker diskreditere aksjen og Þnsker aksjen ned fordi de shorter eller Þnsker billige aksjer. SÄ som seriÞs som sÄ Äpenlyst ikke har satt seg inn i caset, men farer med usannheter.

Du virker forsÄvidt saklig, men du har en agenda du ogsÄ nÄr du vinkler regnestykkene negativt fremfor Ä bruke selskapets egne tall fult ut. Da Þnsker du ikke se pÄ potensialet, og da er du mest sannsynlig ikke en aksjonÊr. Modellene du bruker er de simpleste ift verdsetting sett opp i mot det vekstcaset dette er. Det innrÞmmer du forsÄvidt selv for Ä fremstÄ moderat.

Du leter etter svar pÄ nedgangen, men nevner ikke det Äpenbare. At aksjen har vÊrt shortet og at noen aktÞrer har brukt Bergenbio kollaps og Trump kaos, til Ä flytte aksjer mellom kontoer for Ä presse ned kursen. Noen har hatt Þnske om Ä berike seg selv.

Tror nok jeg er den som sitter med mest kompetanse og innsikt i selskapsaktivitetene ift de alminnelige leserne her inne. Det tror jeg du ogsÄ vet. Jeg inviterer deg til Ä kontakte meg privat, sÄ kan vi heller ha en faglig og real diskusjon rundt caset og potensialet til Thor Medical.

Lykke til!
Redigert 19.03.2025 kl 23:47 Du mÄ logge inn for Ä svare
Falketind
19.03.2025 kl 23:24 4434

Flott at noen kan sette "huset" pĂ„ plass for oss aksjonĂŠrer som ikke har tid, anledning og tilstrekkelig kunnskap til Ă„ fĂžlge caset Thor Medical sĂ„ tett pĂ„ 🙂.
SeriĂžs
20.03.2025 kl 06:49 4258

Du med flere er litt blÄÞyd vil jeg si da dere ikke ser noen rÞde lys i lÞypa. Det er mange rÞde lys sÄ tidlig i slike prospekt. Teknisk er aksjen pÄ selg ogsÄ. Du er lastet til pipa og derfor kun farget med grÞnne lys
Ser du caset utenfra sÄ vil du nok endre syn. Din agenda er Ä fremme Thor til de grader og mange biter pÄ dessverre og mange sitter nÄ med store tap

Min agenda er Ă„ belyse faren med Pharma da det er det nĂŠrmeste du kommer til lotto.

TĂ„lmodigheten
20.03.2025 kl 09:21 4039

JMA,

Jeg ser ikke helt hvor mine svar er ufine, usaklige, respektlĂžse eller ute av proporsjoner, til Ă„ fortjene motsvar fra deg, som er svĂŠrt negativ og nedlatende ladet.

Du beskylder meg for Ä legge fram tall som er helt tatt ut av det blÄ, selv om jeg forsÞker pÄ best evne, betydelig bedre enn hva vi ofte ser andre gjÞr, Ä forankre disse tallene i noe som er troverdig. Bruker jo til og med utgangspunkter som du selv stÄr inne for, og som du vet selskapet bruker ogsÄ. Selve utregningene kan ha flere svar, men er jo ikke det som er essensen i mitt innlegg.
Jeg mener mine innlegg er akkurat slike innlegg du, og enhver annen Thor Medical aksjonĂŠr, Ăžnsker Ă„ se. Det er et oppriktig svar med forsĂžk Ă„ starte en diskusjon saklig.
Denne gangen er svaret du fÄr, ikke hva du liker Ä lese. Det er fordi du har vinklet forum trÄden pÄ en slik mÄte at det var invitasjon pÄ Ä hÞre andres meninger om forvidt hva som kan ha medfÞrt fall i aksjen.
Jeg har delt mine synspunkter, men har pÄ ingen mÄte utropt de er riktige, kan vÊre andre Ärsaker. Men hva jeg fremlegger mener jeg enda ikke er tatt ut av det blÄ.
Jeg er nok ogsÄ av et slik individ som "sitter med mer kompetanse og innsikt i selskapsaktivitetene ift de alminnelige leserne her inne", men jeg vet du er godt involvert og selv er sterkt belyst om case. Jeg tviler ikke pÄ din kunnskap og innsikt.
Men hvem av oss kan mest om aksjer? Det er nok ikke like mÄlbart, men en vesentlig del av hva vi bedriver med som investor.

For Ä avslutte dette, etter som dine svar er skuffende og nedlatende, men lite Þnske Ä diskutere argumenter fra bÄde "JA og NEI" siden.

Det er ikke riktig av deg Ä beskylde andre for Ä ha en uriktig agenda, nÄr du selv bÞr ha selvinnsikt nok til Ä se at du selv ikke er noe bedre, dine innlegg har like mye en agenda, trolig langt mer enn mine.
Som aksjonÊr Þnsker du selvfÞlgelig at kursen gÄr en vei, samme Þnsker jeg som aksjonÊr.

VÊre objektiv og subjektiv i sin vurdering er en kunst for investoren. Forskning viser at vi er mer objektive i en aksje vi selv IKKE er investert i, mens flertallet blir mer subjektive nÄr de er investert. Det er derfor ofte mer fornuftig Ä hÞre pÄ de som ikke er investert i en aksje, fremfor de som er investert. Jeg bruker forumer til Ä lese og delta i diskusjoner, dette for Ä bedre mine egne og andres innsikt i sine investeringer. Diskusjoner mÄ vÊre saklig, som handler om Ä diskutere objektivt, det Ä bygge noe pÄ grunnlag av fakta som foreligger. Saklig betyr ogsÄ at en skal ha en upersonlig, upartisk og allmenngyldig holdning, altsÄ at en ikke skal vÊre subjektiv, men objektiv. - Slow is smooth and smooth is fast. To do things slow, you need to do things slowly, with care and with great precision. But in order to do things smoothly, you have to put some time into it.

Hadde ditt innlegg vÊrt negativt ladet fra starten, der du kom med masse feile pÄstander om aksjen. Da ville du sett at mine svar snakket aksjen opp, fordi jeg har troen pÄ Thor Medical, samt det er naturlig Ä komme med motargumenter i en diskusjon, fremfor Ä gjenta det samme andre sier.
I oktober skrev jeg: "Av selskaper, som er i oppstart fasen, sÄ mener jeg Thor medical er et av de mest lovende selskapene vi har pÄ Oslo bÞrs".

Jeg tror Thor medical vil lande flere kontrakter, jeg tror derfor ogsÄ at dagens markedsverdi er lav om en har "legge i skuffen mentalitet". SÄ lenge det ikke kommer flere kontrakter, sÄ tror jeg en betydelig hÞyere verdsettelse av aksjen lar vente pÄ seg.
Men gÄr alt etter planen for Thor Medical, mener jeg dette kanskje er en av de beste casene pÄ Oslo bÞrs. Selv om det kun hadde forblitt med Alphaone og 40 000 doser pÄ maks kapasitet.
Men vi mÄ nok tÄle at kursen svinger fram til produksjonsstart.
Redigert 20.03.2025 kl 09:27 Du mÄ logge inn for Ä svare
Billyjojimbob
20.03.2025 kl 09:47 3957

Swingninger i kursen er alfa&omega i alle aksjer,alltid spenning i biotexene bĂ„de for de med og uten skrupler👍
TĂ„lmodigheten
20.03.2025 kl 10:56 3838

For diskusjonens sin skyld.

La oss si JMA kom med utsagnet: "Syns det er helt hÄrreisende at noen velger Ä kjÞpe denne aksjen pÄ dagens nivÄer, mÄ vÊre helt idioter!"

Mitt svar ville trolig vĂŠrt noe slikt: *

Jeg ser det ikke "hÄrreisende" at noen velger Ä kjÞpe Thor medical til kurser mellom 1,9,- og opp til emisjons pris. Handler nok mest om en har langsiktig intensjoner, eller kortsiktig.
Kortsiktig kan nok kursen preges av svingninger, kanskje ser den lavere kurser enn vi enn sÄ lenge har sett.

Har en derimot "legge i skuffen" mentalitet, og tÄlmodighet Ä vente noen Är, sÄ forstÄr jeg godt at dagens kurs kan vÊre Ä anse som attraktiv.
Med utgangspunkt i de tall jeg fremla, sÄ kan Alphaone alene forsvare en markedsverdi pÄ over 1 milliard etter 3 Är produksjon.
Om kursen var 2,5,-, sÄ gir dette en potensiell oppside pÄ 30%, eller 60% fra en kurs pÄ 2 kroner til Ä oppnÄ 1 milliard.
Thor medical har i dag nok salgs kontrakter, til at de kan levere finansielle tall som kan forsvare en hÞyere markedsverdi enn i dag, og de har rundt 3 Är pÄ seg Ä skaffe ytterligere kontrakter for Ä forsvare en enda hÞyere verdsettelse, eller fortjene en premie pÄ sin verdsettelse.

Tallene jeg framla har jeg spesifisert ikke inkluderer noe premie pÄ verdsettelse. Skulle thor medical tilegne seg kontrakter som sikres for eksempel Ä selge ut all produksjon de har etter 5 Är produksjon, sÄ vil nok markedet prise inn en betydelig premie pÄ Ärene i forkant av dette.
Da kan vi se en markedsverdi som stiger opp mot 2 milliarder, lenge fĂžr de finansielle tallene er like sterke.
Thor medical vil da bli priset med en betydelig premie Ärene fÞr, men oppnÄ en verdsettelse som er fair Ä gi etter 5 Är.

Da snakker vi jo over 100% oppside i markedsverdi, kun pÄ 5 Är. 2 milliarder utgjÞr en oppside pÄ 150% fra en kurs pÄ 2,5,-
riktignok er det feil Ä benytte seg av kurs i slike vurderinger, ettersom den ikke tar hÞyde for Þkt lÄn eller antall aksjer.
slik meg bekjent, har selskapet godkenning Ă„ Ăžke aksjekapital med 20%, frem til eventuelt nye GF gir annet.

tar vi dette med i betraktning, sÄ vil 20% Þkt aksjekapital enda gi en markedsverdi pÄ under 1 milliard, om kursen sto i 2,5,- kroner.
Det betyr enda at markedsverdien har et potensiale Ă„ stige 100%, kun om Thor medical selger ut sin kapasitet for de neste 5 Ă„rene.
Enn sÄ lenge, sÄ tilsier prognoser selskapet selv forholder seg til, at markedet kun for Ä dekke etterspÞrsel til forskning, er mer enn stort nok for Ä realisere slike nivÄer. skulle en FDA godkjenning komme, sÄ kan det bli et eventyr uten sidestykke.

NÄ fremla jeg kun et eksempel om 5 Är med produksjon, ettersom jeg mener det ikke er riktig Ä strekke tidshorisonten for langt fram i tid. Men med utgangspunkt i hvor Thor medical er nÄ, sÄ fremstÄr det som en spennende og interssant case Ä vurdere.
Selv har jeg aksjer i selskapet, meste fra den var pÄ 1 krone. Har videre kjÞpt pÄ emisjon og ytterligere pÄ 1.9,- etter siste tidens fall.

NÄ har de 2 kontrakter, som er pÄ 200 og 100 millioner. Kan fort komme mange kontrakter pÄ mindre belÞper, men som totalt vil bli stort. SÄ anser at det er store mulighet her for oss aksjonÊrer og forstÄr godt hvorfor noen Þnsker Ä kjÞpe pÄ dagens kurs.

SĂ„ skal det spesifiseres, som tidligere nevnt, at jeg har benyttet bevist en lavere margin enn hva selskapet selv har brukt.
Selskapet viser til over 50% marginer, som betyr at mine 2 milliarder i markedsverdi ville heller vÊrt i omrÄdet 2,5 - 3 milliarder med over 50% margin.
40% margin er brukt, fordi over 50% margin vil ikke inntreffe allerede fra fÞrste Är med produksjon. NÄr vi derimot snakker 3-5 Är fram i tid, sÄ kan min 40% trolig bli for lavt.
SÄ tar vi 50% margin, sÄ snakker vi fort 150 - 225% oppside, inkludert da med 20% Þkt aksjekapital. Det mÄ en sies ville vÊrt Ä vinne lotto pÄ Oslo bÞrs, ettersom det er ekstraordinÊrt at slike tilfeller inntreffer.
Redigert 20.03.2025 kl 11:06 Du mÄ logge inn for Ä svare
Billyjojimbob
20.03.2025 kl 13:09 3681

Hei TĂ„lmodigheten,hvilket nick skrev du under tidligere?
TĂ„lmodigheten
20.03.2025 kl 13:41 3632

Hei Billy,

Det kan nok hende det skjedde under annet nick ja, da bruker pÄ dette forumet er endret 1 gang.
Personlig sporet jeg det opp igjennom Nordnet, der jeg ogsÄ har tidvis deltatt i diskusjoner, tilnÊrmet samme nick. Det innlegget var da overfÞrt fra hva jeg skrev pÄ dette forumet ved tidligere anledning.
Jeg fremmet jo dette selskapet mer tidligere, fÞr oppturen startet og markedsverdien var pÄ 200 millioner tallet.
Enda veldig positiv, bare litt mer forsiktig Ä ytre for hardt pÄ en slik mÄte at det kan oppfattes som jeg gir kjÞpsanbefaling. Markedsverdien har jo steget over 170%.

Jeg har ikke anledning Ä se de postene som ble gjort under annet nick, trolig under helt annen bruker som jeg sikkert glemte informasjonen pÄ.
Ser alle innleggene som er startet om Thor, er noksÄ nye. FremstÄr som at de eldre, rundt 6-12 mÄneder gammel ikke er tilgjengelig lenger, eller ligger under en gammel NANO diskusjon.
Redigert 20.03.2025 kl 13:48 Du mÄ logge inn for Ä svare
JMA
21.03.2025 kl 00:10 3306

TÄlmodigheten. Jeg har ikke opptrÄdt nedlatende ovenfor deg, annet enn Ä sette spÞrsmÄlstegn ved din agenda. Min kritikk gjelder Trollere generelt, ikke nÞdvendigvis deg. Det mener jeg ogsÄ at jeg presiserte. Og jeg inviterte deg til Ä ta kontakt privat. Hvis jeg har fornÊrmet deg beklager jeg det, men ber deg respektere at du kommenterer under anonymitet, noe jeg ikke gjÞr. Jeg har verken tid eller lyst til Ä diskutere utregninger opp og i mente. Blir det for mye leser ikke folk det man skriver. At jeg kommenter nÄ fÄr vÊre et unntak. Jeg har ikke hauset Thor Medical, kun bidratt med Ä lÞfte selskapets egne tall og forventninger som motstemme mot Trollere og lÞgnere pÄ nettet. Thats it!

NÄr det gjelder din verdsettelse sÄ er den i overkant passiv ift normale EV vurderinger/multipler. Som nevnt har selskapet selv sagt at de raskt skal opp i 15000 doser med maksimal kapasitet Är 10 pÄ 40000 doser. De har allerede fylt 75% kapasitet, og sier dette vil bli fylt helt opp ganske kjapt, og det er ennÄ over 12 mnd til fabrikken Äpner. SÄ jeg legger dette til grunn. Det indikerer en Marketvalue pÄ 1,44 mrd med nÞktern multippel 12, opp mot 3,8 mrd med full kapasitet Är 10. Men dette er KUN prising av Thor Medical med den fÞrste fabrikken, og det med en refundert dosepris pÄ 16000 kr pr dose til klinisk forskning. Dersom noen kunder eller andre interessenter fÄr FDA godkjent medisin, vil etterspÞrselen eksplodere. Hva doseprisen blir ved kommersiell etterspÞrsel kan man bare jo spekulere i. Inntjening pÄ Alpha One er god og bÞr forsvare en betydelig hÞyere verdsettelse ganske raskt. Det virkelige potensialet ligger i Alpha Two og Alpha Global!

Selskapet har presentert et mÄl pÄ at de vil leverer 1 million doser i 2035. Dette sett opp imot forventet etterspÞrsel ved noen kommersielt godkjente medisiner. Oncoinvent forventer sin fÞrste medisin klar for det kommersielle markedet fÞr 2030. Og de er langt ifra fÞrst. De fÞrste FDA vurderingene fÄr vi allerede innen 2 Är. SelvfÞlgelig har managment gjort hjemmeleksen sin og ser inn i fremtiden. Derfor presenteres ogsÄ vekstplanene med Alpha Global i full drift ila denne 10 Ärs perioden!

Skal man diskutere nedsiden, bÞr man vel ogsÄ diskutere oppsiden siden selskapet selv er sÄ tydelige pÄ sine mÄl. SÄ jeg imÞteser mer nyanser her inne pÄ Hegnar og andre forum. Nedsiden er konkurs dersom TAT forskning ikke er liv laga. Oppside er enorm. Se bare hva Novo Nordisk er priset til pÄ en godkjent slankemedisin. Thor Medical skal levere hovedsubstans i mange slike medisiner dersom TAT forskning lykkes. Do the math!

Ønsker alle velkommen inn pÄ AG Thor Medical pÄ Facebook. Der deles nÞktern informasjon om selskapet og markedet. Vi har snart 1500 medlemmer i gruppen.
Redigert 21.03.2025 kl 00:28 Du mÄ logge inn for Ä svare
Billyjojimbob
21.03.2025 kl 07:46 3088

Alle innlegg er tilgjengelige tilbake i tid om en klikker pĂ„ nicket,men hvis du ikke husker nicket blir det verre😁👍
SeriĂžs
21.03.2025 kl 10:52 2876

Det har vist seg at hausing som overgÄr forventningene genererer kun spam og virker mot sin hensikt. Eksempler er jo Enlogisk, Gullhaugen , Rosegun M.fl. Ser ut som Enlogisk er ute da nicket ikke er sÄ aktiv lenger.

Det som er fornuftig med Thor og andre aksjer er logisk stigning med fornuftige prosenter. Eksplosjon i kursen skaper kun gevinstsikring og ustabile investorer som forventer eksplosjon ukentlig. Mange mister troen da kursen gÄr tilbake som den vil gjÞre ved slike store hopp.
NÄ har kursen steget over 100% pÄ kort tid uten at fundamentale forhold som forsvarer dagens kurs. Rundt 2 kr er vell der den burde ligge utifra status i dag. Husk at alt som er bÞrs meldt er priset inn i aksjen og nyheter vil vÊre triggere
EnLogisk
24.03.2025 kl 18:27 2321

Men useriÞs? BÞr ikke du slutte Ä lire ut all synsing ditt og datt? Du viser jo bare oftere og oftere at du Äpenbart ikke har kunnskap om Thor. Du har heller tydeligvis ikke kunnskap om "mitt nick ikke er aktiv" og du skriver at " jeg er ute." Fullstendig dokumentert skivebom igjen fra deg. Jeg er ikke ute, nÄr jeg er inne 140% i Thor.
Fakta er nÄ: Vi som er long: Vi har en 198,36 % avkastning pÄ 1 Är. Det er sÄ deilig. For Ä gni deg inn med litt fakta: Mange av oss lastet ytterligere opp opp lave 2 tallet, sÄ en avkastning i dag pÄ ca kr 90.000,- er en ok dagslÞnn for meg. Tross alt: Det er ingen nyheter i dag. Men det blir mere moro nÄr de kommer.
Redigert 24.03.2025 kl 18:28 Du mÄ logge inn for Ä svare
SeriĂžs
24.03.2025 kl 19:14 2218

Er inne en visitt og fÄr se hvor lenge jeg blir. Bra oppgang i dag

Du mÄ ikke bli sÄ sur da Enlogisk. Det er en fin dag hvor du fikk hentet inn litt sÄ smilens dag vil jeg si.

AltsÄ har du aksjer for drÞye 600000kr i Thor. Fin post og hÄper du blir rik om noen Är da.
Redigert 24.03.2025 kl 19:59 Du mÄ logge inn for Ä svare
Pk2k
24.03.2025 kl 20:24 2083

Bullshit noe sÄ inn i gran skauen, du stÄr igjen pÄ perrongen
SeriĂžs
24.03.2025 kl 21:55 1872

Du kan se tilbake pÄ nÄr jeg ble taus og regne det ut selv.
Pk2k
I gÄr kl 08:38 1438

Send screen av handelen din du, nei du sitter nok pÄ perrongen fortsatt
SeriĂžs
I gÄr kl 08:46 1388

Trenger ikke bevise noe. De ligger for salg i dag pÄ 2.9 kr 35000 stk . Alle her vet at jeg er skeptisk til Thor men ikke noe imot Ä bli med hvis alt klaffer. Men til da , kun inn og ut innimellom.

NÄ er jeg ute pÄ 2, 67 og takk for denne turen. Vet ikke hva dere venter pÄ av nyheter for det er jo som dere vet mest sannsynlig oppstart av Alpha 2 fabrikken og det vet dere jo
Redigert i gÄr kl 12:12 Du mÄ logge inn for Ä svare
Mulla3
I gÄr kl 10:27 1207

SeriÞs. Et fantastisk flott og tillitsfullt nick name. Men jeg tror du skal lese dine to fÞrste linjer og sÄ tenke deg om.
SeriĂžs
I gÄr kl 10:35 1189

Takk. MÄtte endre salgspris litt underveis. Skulle ut i gÄr men fikk ikke napp. Aksjen er pumpet inn mer luft. Dere kan kalle det for industri aksje men sluttbruker er pasient. Derfor er det en lang vei Ä gÄ. Mange Är med cash burn
Redigert i gÄr kl 10:39 Du mÄ logge inn for Ä svare
BillVonka
I gÄr kl 11:20 1105

Fantastisk seriĂžs Solgt for 1,67 hohoho
du er jo et geni
Redigert i gÄr kl 11:24 Du mÄ logge inn for Ä svare
SeriĂžs
I gÄr kl 12:11 1012

Ja, fornĂžyd med det. Kunne like godt vĂŠrt 1,67
Redigert i gÄr kl 12:13 Du mÄ logge inn for Ä svare
Asko
I gÄr kl 13:25 889

Ikke at det er sÄ viktig men: Hvorfor mÄ selskapet vente helt til sltten av Mars med Ä informere om opstart av fabrikken pÄ HerÞya?

Jeg har ikke noe svar, men kan ikke skjÞnne annet enn at dette mÄ bidra til ytterligere usikkerhet omkring aksjen.
SeriĂžs
I gÄr kl 14:03 818

Du kan si det slik. De avventer markedet tror jeg. NÄ har de ikke full salg pÄ den fÞrste fabrikken og vil vÊre lurt av de Ä avvente

Thor lager tilsynelatende bra produkter men mange her forstÄr ikke at produktene mÄ ha kjÞpere og sluttbruker.
Det tar lang tid Ä fÄ et kommersielt produkt som er ferdig utprÞvd pÄ mennesker og de er ikke caset p.t. De har positive resultater ja men det er det. Dette er ikke plankekjÞring og imens Ärene gÄr kan det komme bedre behandlinger og Thor sitt produkt blir overflÞdig

Slik er Pharma. Jeg vet Thor er en mer industri aksje men sluttbruker er pasient. De som har lastet seg opp til pipa i hÄp om raske penger mÄ revurdere
S Invest
I gÄr kl 16:54 625

Thor Medical makes final investment decision for AlphaOne - ready for commercial production in 2026
thypoon
I gÄr kl 17:06 580

Da er det duket for brudd opp i morgenđŸ‘đŸ›«