Visning Palmesøndag?

sondresb
26.03.2025 kl 10:26 478

Hva tenker folket om dette? For rekkehus Nordstrand. Alternativet er 11. mai, men vil egentlig gjerne få det ut tidligere - også for å ha mulighet til nytt forsøk i mai om det ikke skulle gå greit i første runde (og har også for stor eksponering mot boligmarkedet i Oslo just nu og om Trump klarer å sette i gang type bankkrise e.l. vil det smerte litt med brått fall).

Heller per nå mot å ha visning både torsdag og søndag i uken som slutter med 13. april.

Ellers vurderer jeg sterkt å bruke Propr for første gang. Tankegangen er at ingen kan svare bedre om detaljer enn jeg og at dette er litt annerledes enn et leilighetssalg (som jeg også har i gang, såvidt nevnt - og kommer tilbake med post-mortem på hele utleieperioden der når solgt) der jeg per nå ville valgt megler. Skremmer jeg bort noen budgivere med det som er ukjent med slik løsning?
Utleier
26.03.2025 kl 10:58 476

Det siste / jeg tror det bare er å kjøre på med Propr / tror ikke noen blir skremt av det. Er vel en god del å spare på det også. Så at den halvkjente fondsforvalter Thomas Nielsen i First skrøt av erfaringene med Propr etter eget leilighetssalg på Twitter. 17 for salg med Propr annonse i Oslo nå / 7 solgt så jeg.

Palmesøndag er jeg mer i tvil om. Målgruppen din er vel mye lokal egentlig / Nordstrandsfolk vil bo / eller vender hjem til Nordstrand. Og store deler av disse er vel fremdeles bortreist i påsken. Hadde det vært en leilighet i sentrum hadde jeg tenkt litt anderledes. Men kanskje begrenset nedside om du uansett er forberedt på ny runde i mai.
Redigert 26.03.2025 kl 11:19 Du må logge inn for å svare
sondresb
26.03.2025 kl 11:29 442

Takk for svar. De som ikke kan i palmehelgen får komme på torsdag, da ;) Og ja, runde to i mai er ingen krise.

Da prøver jeg Propr, rett og slett. Så slipper jeg også å irritere meg over og korrigere ord delings feil i prospekt, vet at svar blir riktige på visning, etc. :D Håper de har gode fotografer, det føler jeg at man får om man pusher meglere på at det er superviktig og vet ikke helt hvordan jeg skal være sikker på samme via Propr.
Utleier
26.03.2025 kl 11:56 416

Blir artig å høre - lykke til !. Du får holde oss oppdatert.

Angående planer.....Har følelsen av at jeg ligger en god generasjon "foran" deg / min "oppgave" i vår/sommer blir salg av 1 av mine 4 utleieboliger til sønn som skal ha sin første egeneid bolig. Meget god rabatt for han slik at han sammen med hans oppsparte ek (500.000) får lån på 60% av verdi / og den gamle får ca 25.000 mindre i formuesskatt og gleden av å se junior i egen fin bolig med ganske lav belåning.....Egentlig vinn vinn. Gjort det samme omtrent med datter tidligere så da er begge etablert greit. Ikke det viktigste i livet, men slik boligmarkedet er blitt i Oslo tror jeg det er VELDIG mange foreldre som hjelper til så godt de får til. For oss er det egentlig å gi av overflod / men tror nok en del i foreldregenerasjonen presser sitronen (for) hardt. Selv om veldig mange sitter med stor boligformue - har alle regnet på hvor mye mindre pensjonen blir i forhold til lønnsinntekt feks ?

Min cashflow fra de andre 3 leilighetene er omtrent det samme som før salg når jeg nedbetaler med 100% av den rabatterte prisen (+ 35-36.000 i måneden). Så det går greit - og noen år igjen til pensjonsalder.
Redigert 27.03.2025 kl 07:04 Du må logge inn for å svare
sondresb
26.03.2025 kl 13:40 346

Takk for det. Jeg er nok kanskje en halv generasjon yngre, men var ganske treg med barn - så en viss prosent foreldreperm med nummer to til høsten. ;) Tenker allerede nå innimellom på balansen mellom å hjelpe og at ungene skal sette pris på innsats og jobbing og klare ting selv...

Og om det ikke var klart var det altså vi som var de komplette idiotene på Ljan/Nordstrand i går som kjøpte "rønna" fra 1890 fra salgspristråden. Visstnok kjent som Mathildero om du er ekstremt godt kjent (husker du var ganske lokalkjent), borte ved Skredderjordet før det går bratt ned.
Utleier
26.03.2025 kl 14:40 307

Jeg så du skrev det, men skjønte ikke helt......

Var inne på annonsen igår og stusset og syntes du var veldig hard i beskrivelsen (smil). Ser staselig ut. Og slik jeg skjønner det fikk du det til en god pris også. Krogsveen er de eneste hvor man kan skjønne prisen om man vet hvor man skal lete / setter faktisk "pris" på det.

Vet godt hvor det er - selv om jeg er enda bedre kjent rundt Sæter. Må være veldig bra dette. Er vel fortsatt togstopp 5 min gange unna på Ljan og under 10 min derfra inn til Oslo S....
Redigert 26.03.2025 kl 14:41 Du må logge inn for å svare
sondresb
26.03.2025 kl 22:27 189

"God pris" vet jeg ikke, men ikke så aller verst tror jeg - veldig bra ift. prisantydning (1.5 MNOK under). Var nok kanskje litt feilprising i tillegg til "flaks", men markedet er ikke generelt dårlig. Var i en budrunde som gikk godt over for noen helger siden og rett ved det vi kjøpte var det et hus som gikk 2 MNOK over også i samme visningshelg nå.

Øvelse til leseren: Hva må du leie ut et slikt hus for for at det skal gå rundt? :D Smerter bittelitt å bo opp så mye hver måned, men tror det blir bra.