Vil Thor klare å unngå emisjon ved oppskalering ?
Jeg ser ikke at Thor kan komme igjennom dette året med store finansielle utforderinger. Ja de har LÅN og emisjonspenger til fabrikken som koster 200 mill og de er det de har og da er de tom. På veien koster dette mye med store driftkostnader, personalkostnader m.m . De mangler 25 % for å dekke Alpha one og skal nå legge inn Alpha 2. Da ser jeg ikke annen mulighet enn at de får en garantist eller en ny emisjon i løpet av 2025. Som nevnt tidligere så krever det betydelig tid å utvikle bl.a krevtbehandling og de som er eventuellle kjøpere til Thor sitt produkt må jo ha et klart og godkjent produkt før bestillinger kan komme. Mange her inne er svært uvitende om gangen i å få en behandling på mennesker godkjent og kommersielt klart. Det tar minst 10 år hvis de da i det hele tatt lykkes eller blir forbigått på veien. Derfor er min skeptis til Thor så stor. Mange her har null peiling på dettte med behandling av mennesker og dere ser for dere xxx doblinger pga denne meldingen i går.... Da trenger dere litt fakta og enkelte her har lagt frem solide tall som blir dratt ned av hausere . Nå er kursen ramlet til 2.82 BDW
Mammon
26.03.2025 kl 10:48
3192
selskapet har nada bare mer BS for å lure naive til å spytte inn friske penger
ledelsen ønsker ikke å gi fra seg millionlønninger + bonus
holdt på siden nanovector og byttet sjef hvert jævla år slik at ingen blir holdt ansvarlig
at d fortsatt r noen som stoler på noe selskapet sier r faen meg en stor gåte
ledelsen ønsker ikke å gi fra seg millionlønninger + bonus
holdt på siden nanovector og byttet sjef hvert jævla år slik at ingen blir holdt ansvarlig
at d fortsatt r noen som stoler på noe selskapet sier r faen meg en stor gåte
Seriøs
26.03.2025 kl 14:52
3041
Blir spennende å følge med videre fremover. Tror mange blir skuffet og mange som har vært skuffet var lure å selge i dag.
SomSa
26.03.2025 kl 16:10
2916
- Prosjektet går nå over i gjennomføringsfasen, med byggestart planlagt i andre kvartal 2025 og produksjonsstart i tredje kvartal 2026.
- AlphaOne ventes å nå en produksjonskapasitet på 15.000 pasientdoser etter tre års drift, noe som er anslått å gi inntekter på rundt 250 millioner kroner og positiv kontantstrøm for Thor Medical.
Men en enkel skolematematikk kan man regne ut når de kan tjene sine egne penger og hvor lenge trenger de økonomisk bistand fra sine aksjonærer.
Rule
26.03.2025 kl 17:33
2801
"nada" what ? - Så skal du læse børs melding igår:
Thor Medical will support customers with early-phase product deliveries from its
pilot facilities in an effort to bridge the supply gap until AlphaOne begins
production. The pilot is expected to generate single-digit NOK million sales
revenue in 2025.
https://www.nordnet.dk/markedet/nyheder/115e795e-943b-44cf-bff9-4da31f244899
1 uge: +10% ( selvom der blev solgt ud på nyheden idag - rebound imorgen )
6 måneder: +150%
Thor Medical will support customers with early-phase product deliveries from its
pilot facilities in an effort to bridge the supply gap until AlphaOne begins
production. The pilot is expected to generate single-digit NOK million sales
revenue in 2025.
https://www.nordnet.dk/markedet/nyheder/115e795e-943b-44cf-bff9-4da31f244899
1 uge: +10% ( selvom der blev solgt ud på nyheden idag - rebound imorgen )
6 måneder: +150%
Redigert 26.03.2025 kl 17:35
Du må logge inn for å svare
Tålmodigheten
26.03.2025 kl 17:36
2786
Om en skal tro Thor medical sin prognose, så har de nok penger fram til de er cash positiv. Så i utgangspunktet har de ikke behov med det første å innhente ny kapital.
Jeg er derimot enig i at balansen, om vi trekker fra 200 millioner til Alphaone, at den er litt hårfin for å holde fram til cash positiv. Det skal ikke mye kostand overskridelse før det ser faretruende lavt ut. Mange har erfart at markedet ikke tar noe risiko når slike forhold oppstår, Norske skog er jo et eksempel i nyere tid. Uavhengig hvor ofte de kommuniserte ut at de hadde kontroll, så tok ikke markedet det for god fisk.
Tror derimot de kan klare seg med å øke lån, og at vilkår for å kunne gjøre dette vil være inntruffet innen et slikt behov skulle oppstå.
Når det kommet til Alphatwo skalering, så tror jeg personlig at det vil gå gradvis. Selskapet har selv kommunisert ut det kan skje gradvis, så de er ikke i en slik situasjon at de må investere 100$ millioner umiddelbart.
Skulle likt å ha litt mer informasjon om ARTBIO og Advancell avtalene, men det er nok unnlatt offentligheten.
Disse avtalene er betegnet som strategisk, ofte omtalt som partner forhold.
Slike kontrakter er veldig viktig for å utvikle produkt og selskap videre, men de gir ikke nødvendigvis de samme marginer som vanlige salgskontrakter gjør. Høy margin vil jeg anta ikke er å spore i de kontraktene, da fokuset og intensjonen med de kontraktene har vært mer på utvikling av produkt og selskap, enn å tjene de store beløpene.
Avtalene kan signalisere et tett samarbeid mellom Thor Medical og den aktuelle aktøren, ikke bare er de en kunde, men også en partner som er med på å validere og skalere opp produksjonen.
Det kan også være en indikasjon på at de kan få en førsterett på forsyning, eller at de har en mer gunstig pris- eller leveranseavtale enn andre kunder.
Avtalene tar 75% av kapasiteten, og den delen av andel følger produksjonskapasiteten til avtalens slutt, altså rundt 2030
Kort sagt, når en avtale omtales som strategisk, betyr det ofte at den har betydning utover bare økonomiske transaksjoner.
Thor medical har ikke kommet med prognoser for når de forventer å nå 50% marginer, men slik ordlyden har vært, så fremstår det å være når Alphaone er på full kapasitet.
Jeg er derimot enig i at balansen, om vi trekker fra 200 millioner til Alphaone, at den er litt hårfin for å holde fram til cash positiv. Det skal ikke mye kostand overskridelse før det ser faretruende lavt ut. Mange har erfart at markedet ikke tar noe risiko når slike forhold oppstår, Norske skog er jo et eksempel i nyere tid. Uavhengig hvor ofte de kommuniserte ut at de hadde kontroll, så tok ikke markedet det for god fisk.
Tror derimot de kan klare seg med å øke lån, og at vilkår for å kunne gjøre dette vil være inntruffet innen et slikt behov skulle oppstå.
Når det kommet til Alphatwo skalering, så tror jeg personlig at det vil gå gradvis. Selskapet har selv kommunisert ut det kan skje gradvis, så de er ikke i en slik situasjon at de må investere 100$ millioner umiddelbart.
Skulle likt å ha litt mer informasjon om ARTBIO og Advancell avtalene, men det er nok unnlatt offentligheten.
Disse avtalene er betegnet som strategisk, ofte omtalt som partner forhold.
Slike kontrakter er veldig viktig for å utvikle produkt og selskap videre, men de gir ikke nødvendigvis de samme marginer som vanlige salgskontrakter gjør. Høy margin vil jeg anta ikke er å spore i de kontraktene, da fokuset og intensjonen med de kontraktene har vært mer på utvikling av produkt og selskap, enn å tjene de store beløpene.
Avtalene kan signalisere et tett samarbeid mellom Thor Medical og den aktuelle aktøren, ikke bare er de en kunde, men også en partner som er med på å validere og skalere opp produksjonen.
Det kan også være en indikasjon på at de kan få en førsterett på forsyning, eller at de har en mer gunstig pris- eller leveranseavtale enn andre kunder.
Avtalene tar 75% av kapasiteten, og den delen av andel følger produksjonskapasiteten til avtalens slutt, altså rundt 2030
Kort sagt, når en avtale omtales som strategisk, betyr det ofte at den har betydning utover bare økonomiske transaksjoner.
Thor medical har ikke kommet med prognoser for når de forventer å nå 50% marginer, men slik ordlyden har vært, så fremstår det å være når Alphaone er på full kapasitet.
Redigert 26.03.2025 kl 17:41
JMA
27.03.2025 kl 02:48
2403
Bra innspill tålmodigheten. Her var det mye saklig og gode refleksjoner, men de har mer penger enn du anslår.
Thor Medical har hentet 200 mill i emisjon og fått 90 mill i lån og har working cap garantier. De har stor buffer og vil kunne holde dette gående selv med noe forsinkelser. Skremselspropaganda fra shortere her inne er bare å se bort ifra. De ønsker kun å kjøpe billige aksjer fordi aksjen er volativ.
Så en FUN fact som selskapet i liten grad har kommunisert. Fabrikken bygges nemlig i mange moduler/enheter. Det er totalen av antall moduler som gir 15000 doser etter 3 år, og mot 25000 doser år 5 og 40000 mot år 10. Det betyr at man mest sannsynlig kan begynne å mate de første modulene med Th232 mens andre bygges. De vil da kunne bruke de første modulene til kalibrere kolonnene og seperasjonsprosessene så det blir tilsvarende som i piloten. Modul etter modul på 4000 kvm. Ergo er det en mulighet for at Thor M har en særdeles positiv nyhet til oss underveis i byggeprosessen.
Jeg har ellers fått mange hendvendelser idag vedrørende en skuffende børsdag etter en strålende melding. Dette er faktisk 3 gangen det skjer. Advancell/vareprøve, lån innovasjon Norge og nå FID. Det er ikke til å tro at vi er nede ved emisjonskurs....MEN
Selskapet har åpenbart blitt en tradingfavoritt. Fra 1 kr til 4,90, ned til 2,50, opp til 3,70, ned til emisjon 2,50, ned til 1,90 og opp til 3 kr ila dagen før den dumpes til dagens sluttkurs.
Dette vil stabilisere seg med nye meldinger og analyser, samt noen større eiere på vei inn.
Managment er strålende, og har levert alt sålangt på tid og budsjett. Emisjonspengene, lån og bankgarantier VIL holde til selskapet er cash positiv. Det er tatt god buffer og selskapet takler eventuelle utsettelser som ikke er langvarige. Og de tjener penger allerede fra piloten. Jeg er ganske sikker på at det kommer meldinger på feedstock og nye kundeavtaler ila kort tid.
Så kjøp på dumpene og plasser aksjene i velvet. Jeg tror dette vil bli en særdeles god reise for alle aksjonærer.
Thor Medical har hentet 200 mill i emisjon og fått 90 mill i lån og har working cap garantier. De har stor buffer og vil kunne holde dette gående selv med noe forsinkelser. Skremselspropaganda fra shortere her inne er bare å se bort ifra. De ønsker kun å kjøpe billige aksjer fordi aksjen er volativ.
Så en FUN fact som selskapet i liten grad har kommunisert. Fabrikken bygges nemlig i mange moduler/enheter. Det er totalen av antall moduler som gir 15000 doser etter 3 år, og mot 25000 doser år 5 og 40000 mot år 10. Det betyr at man mest sannsynlig kan begynne å mate de første modulene med Th232 mens andre bygges. De vil da kunne bruke de første modulene til kalibrere kolonnene og seperasjonsprosessene så det blir tilsvarende som i piloten. Modul etter modul på 4000 kvm. Ergo er det en mulighet for at Thor M har en særdeles positiv nyhet til oss underveis i byggeprosessen.
Jeg har ellers fått mange hendvendelser idag vedrørende en skuffende børsdag etter en strålende melding. Dette er faktisk 3 gangen det skjer. Advancell/vareprøve, lån innovasjon Norge og nå FID. Det er ikke til å tro at vi er nede ved emisjonskurs....MEN
Selskapet har åpenbart blitt en tradingfavoritt. Fra 1 kr til 4,90, ned til 2,50, opp til 3,70, ned til emisjon 2,50, ned til 1,90 og opp til 3 kr ila dagen før den dumpes til dagens sluttkurs.
Dette vil stabilisere seg med nye meldinger og analyser, samt noen større eiere på vei inn.
Managment er strålende, og har levert alt sålangt på tid og budsjett. Emisjonspengene, lån og bankgarantier VIL holde til selskapet er cash positiv. Det er tatt god buffer og selskapet takler eventuelle utsettelser som ikke er langvarige. Og de tjener penger allerede fra piloten. Jeg er ganske sikker på at det kommer meldinger på feedstock og nye kundeavtaler ila kort tid.
Så kjøp på dumpene og plasser aksjene i velvet. Jeg tror dette vil bli en særdeles god reise for alle aksjonærer.
Redigert 27.03.2025 kl 07:38
Seriøs
27.03.2025 kl 07:11
2283
Mitt råd er å vente å se hva det blir ut av dette. Det er åpenbart at Thor leverer kvalitet MEN det tar tid å få et kommersielt produkt som er godkjent og kan pøses ut til pasientene. Det tar tid og som tidligere skrevet så kan dette bli forbikjørt av konkurrentene og eller at produktet ikke lenger er det foretrukne i behandlingen. Der forskes hele tiden og det er ikke bare å produsere og selge til sluttbruker asap.
Derfor vær skeptisk og avvent. Blir produktet kommersielt og godkjent så har du god tid på å komme inn da folk snakker om ville kursmål. Mitt anslag er at kursen vil være volatil og kræsje og få noen hopp innimellom i lang tid. Kjøp heller solide aksjer og gå inn i Thor om noen år. Den største traderen og spotteren her inne er Enlogisk. Som Gullhaugen. Spår milliarder og er ute før du får sukk for deg. Han/ hun trader hele tiden
Vil også rosé innleggene til Tålmodigheten og JMA. JMA er en som vil alle godt og har god kjennskap til Thor MEN kan allikevel ikke garantere suksess så ville vært forsiktig med å oppfordre til å laste opp for mye. Er det noe du har stål tro på så gå forsiktig inn med mulighet for tap. Pharma er skummelt og kort vei fra himmel til grus , se på BGBIO. Jeg vet ikke Thor leverer Pharma men kjøpere er Pharma.
Derfor vær skeptisk og avvent. Blir produktet kommersielt og godkjent så har du god tid på å komme inn da folk snakker om ville kursmål. Mitt anslag er at kursen vil være volatil og kræsje og få noen hopp innimellom i lang tid. Kjøp heller solide aksjer og gå inn i Thor om noen år. Den største traderen og spotteren her inne er Enlogisk. Som Gullhaugen. Spår milliarder og er ute før du får sukk for deg. Han/ hun trader hele tiden
Vil også rosé innleggene til Tålmodigheten og JMA. JMA er en som vil alle godt og har god kjennskap til Thor MEN kan allikevel ikke garantere suksess så ville vært forsiktig med å oppfordre til å laste opp for mye. Er det noe du har stål tro på så gå forsiktig inn med mulighet for tap. Pharma er skummelt og kort vei fra himmel til grus , se på BGBIO. Jeg vet ikke Thor leverer Pharma men kjøpere er Pharma.
Redigert 27.03.2025 kl 07:54
Mammon
27.03.2025 kl 07:20
2255
feil d r ikke åpenbart at thor leverer kvalitet!
har nada tro på nanovector som har lurt aksjonærene trill rundt :)
mafiastaten inkompentent som f elsker å brenne penger på dødfødte prosjekter som f.eks freyr, morrow og thor
mye luft i thor allerede!
har nada tro på nanovector som har lurt aksjonærene trill rundt :)
mafiastaten inkompentent som f elsker å brenne penger på dødfødte prosjekter som f.eks freyr, morrow og thor
mye luft i thor allerede!
Seriøs
28.03.2025 kl 11:30
1938
Nå har investorene ventet på den siste meldingen som om den skulle sende kursen til himmels. Ble et lite blaff så siger ned mot 2 kr igjen. Det er kun ordre på prekliniske tester og fase 2 og 3 gjenstår. Som jeg har sakt før så er ikke dette plankekjøring og kan like gjerne bli forbigått og forkastet. Derfor er det skummelt å laste opp så mye som enkelte har gjort. De kan ende i én BGBIO case.
Vil heller gi råd om å være ute og heller trade denne aksjen. Kjøpe på under 2 kr og heller håpe på enkelte blaff opp. Viktig med sell before News her.
Ser også Lillejohn1 får littt tyn for feilaktige hausing på Shareville. Enlogisk her inne og Lillejohn1 på Shareville. Greit å ha 2 navn da.
Vil heller gi råd om å være ute og heller trade denne aksjen. Kjøpe på under 2 kr og heller håpe på enkelte blaff opp. Viktig med sell before News her.
Ser også Lillejohn1 får littt tyn for feilaktige hausing på Shareville. Enlogisk her inne og Lillejohn1 på Shareville. Greit å ha 2 navn da.
Redigert 28.03.2025 kl 12:16
JMA
28.03.2025 kl 14:29
1816
Du tar nok en gang feil Useriøs. Feil etter fel etter feil. Det er kun kunde 3, den ikke navngitte, som skal teste på dyr. De 2 andre skal teste på mennesker i Fase 1 og 2. Du vet jo ikke forskjell på preklinikk, fase 1, 2 og 3. Og hva fast track er. Hvordan skal det bli forbigått og forkastet, har du satt deg inn i markedet? Du vet ingenting om konkurrenter, seperasjonsprosesser, kjemi, eller 232 henfallskjede. Du er en stakkars klovn som forsøker skremme aksjonærer med løgnaktige og skremselspropaganda. Du påstår jeg hauser 🤣🤣🤣 Les dagens artikkel fra Medwatch. Hauser jeg eller gjentar jeg selskapets eget budskap ref dagens årsrapport. Useriøs, vær i det minste seriøs og forhold det til fakta og selskapets egen rapportering. Men det krever at du setter deg inn i ting. Og det er jo ikke helt din greie vel?
JMA
28.03.2025 kl 14:30
1814
Thor Medical deler nye detaljer – jakter dollarmilliard med tretrinnsrakett
Thor Medical skal på sikt starte industriell produksjon, utvide denne, bli globale - samt tjene én milliard dollar i året med 50 prosent driftsmargin.

GODT I GANG: Thor Medical og direktør Jasper Kurth åpnet pilotanlegget på Herøya i oktober. | Foto: Thor Medical
av SEBASTIAN BRAUER HAGEL, MARIUS ÅMBAKK BJØRKEDAL
28. mars 2025kl. 11:41
Tretrinnsraketten Thor Medical er i gang med første steg i en plan om å bli en dollarmilliard-bedrift, skal vi tro estimatene fra det børsnoterte selskapets årsrapport.
Selskapet utvikler og produserer radioaktive isotoper (alfa-emittere) til bruk i kreftbehandling.
Første trinn i satsingen er Alpha One - selskapets første kommersielle anlegg for produksjon av alfa-emittere til radiofarmasøytisk behandling av kreft. Den formelle avgjørelsen om å investere i anlegget ble tatt tidligere denne uken.
Thor Medical deler for første gang detaljer knyttet til de to neste stegene: Alpha Two og Alpha Global.
Den andre fasen innebærer en tidobling av produksjonskapasiteten ved Alpha One-anlegget, for å møte økende etterspørsel i markedet. Radiofarmasi-sektoren vokser raskt, med stadig flere aktører innen alfastråling basert på isotoper som thorium, radium, bly og actinium. Ifølge årsrapporten vil det kreve rundt 100 millioner dollar – tilsvarende om lag 1,05 milliarder kroner – å nå målet om skalerbar, industriell produksjon.
Tredje fase, Alpha Global, vil kreve ytterligere én milliard kroner i investeringer, og innebærer en global ekspansjon av virksomheten. Thor Medical planlegger å etablere tilstedeværelse i utvalgte nøkkelmarkeder og posisjonere seg som en ledende aktør internasjonalt innen produksjon av alfa-emittere.
Det er ikke opplyst om når Thor ser for seg at utvidelsen til Alpha Two og Alpha Global vil finne sted.
Dollarmilliard-ambisjoner
Thor Medical hadde ingen inntekter i 2024, men ser for seg å omsette for mellom 300 og 500 millioner kroner totalt over de neste fem årene. Selskapet har i dag kontrakter med radiofarmasiselskapene Artbio og Advancell, samt en hemmelig kunde som de beskriver som et «globalt ledende farmasøytisk selskap».
Selskapet har imidlertid også ambisiøse langtidsplaner. Styret skriver at planen for selskapet når kalenderen viser 2035, er at:
Produksjonen er skalert opp slik at Thor produserer én million pasientdoser årlig.
At markedet er kapret i en så stor grad at selskapet omsetter for én milliard dollar i året.
Produksjonen er så effektiv at man sitter igjen med 50 prosent EBITDA-margin.
Har penger på bok
Thor Medical hadde en enorm økning i driftskostnader, fra 7,16 millioner kroner i 2024 til 43,93 millioner i 2024. Det er flere årsaker bak den store økningen, blant annet opprettelsen av pilotanlegget på Herøya.
Resultatet før skatt og avgifter (EBITDA) endte på -41,6 millioner kroner i 2024, mot -6,8 millioner kroner i 2023.
Egenkapitalen til Thor Medical var på 337,1 millioner kroner i 2024, mot 272 millioner i 2023.
Selskapet tjener ikke egne penger, siden de er i en prekommersiell fase. I 2024 fikk selskapet derimot seks millioner kroner i tilskudd fra Innovasjon Norge, samt rundt 200 millioner i rettede emisjoner sent i 2024, der de hentet 173 millioner, og resten tidlig i 2025.
I tillegg inngikk selskapet en låneforpliktelse på 90 millioner kroner fra Innovasjon Norge i januar 2025.
Ved slutten av 2024 hadde Thor Medical 123,4 millioner på bok, mot 41,8 millioner ved enden av 2023.
Største eier i Thor Medical er Scatec Innovation, som har over 21 prosent av aksjebeholdningen.
Redigert 28.03.2025 kl 15:28
Seriøs
28.03.2025 kl 14:41
1772
Har litt innsikt i dette med kliniske faser m.m og jeg påstår at du og Enlogisk kjører på med overdreven hausing på et selskap som har høy risiko for å lykkes. Det største risikomomentet ligger i kliniske testene som tar tid og i den tiden brenner man cash. Alt avhenger av hvor lang tid disse testene pågår før ferdig produkt hos kjøper av Thor sitt produkt. Som du sikkert vet så er det kappløp hele tiden innen kreftmedisin og annen medisin og godt er det, men ikke alle lykkes å komme i mål eller blir forbigått av behandlinger som virker bedre.Slik er Pharma og det må du vite for å investere i Pharma. Ser du tilbake på de siste positive meldingene fra Thor så har aksjekursen fått et lite gjesp for så å falle tilbake. Jeg sier ikke at Thor ikke har en fremtid for det håper jeg for kreftforskningen sin del men ikke kom å si at Thor ikke er høy risiko. Ingen meglerhus nevner Thor med et ord eller setning nettopp fordi det er en meget høy risiko og meglerhus vil ikke hause noe som kan gå rett vest
Aksjekursen taler for seg og er det nærmeste sannhet du finner på verdi av TRM. Teknisk ikke noe å sprette flaska på iallefall
Thor Medical ASA har brutt opp gjennom taket i en fallende trendkanal på mellomlang sikt. Dette indikerer i første omgang svakere falltakt, eller innledningen av en mer horisontal utvikling. Aksjen har støtte ved cirka 1.94 kroner og motstand ved cirka 4.20 kroner. Volumbalansen er negativ og svekker aksjen på kort sikt. Aksjen anses samlet sett teknisk svakt negativ på mellomlang sikt.
Anbefaling en til seks måneders sikt: Svak selg
Aksjekursen taler for seg og er det nærmeste sannhet du finner på verdi av TRM. Teknisk ikke noe å sprette flaska på iallefall
Thor Medical ASA har brutt opp gjennom taket i en fallende trendkanal på mellomlang sikt. Dette indikerer i første omgang svakere falltakt, eller innledningen av en mer horisontal utvikling. Aksjen har støtte ved cirka 1.94 kroner og motstand ved cirka 4.20 kroner. Volumbalansen er negativ og svekker aksjen på kort sikt. Aksjen anses samlet sett teknisk svakt negativ på mellomlang sikt.
Anbefaling en til seks måneders sikt: Svak selg
Redigert 28.03.2025 kl 14:54
JMA
28.03.2025 kl 15:42
1686
Du er helt ute å kjøre. Du vet jo ikke hva du snakker om. Jeg gjengir kun selskapets egne opplysninger. Er det å hause?
De skriver i dagens årsrapport at ambisjonen er å produsere 1 million pasientdoser i året innen 2035, at de skal omsette for 1 milliard i året og sitte igjen med 50% margin EBIDA!!! På et eller annet tidspunkt må et slikt potensiale begynne å prises inn.
Thor skal levere radioisotioper til TAT selskaper, og det er hundrevis av dem der ute som nå forsker på hotteste innen kreftmedisin. Thor driver ikke med forskning av selve medisin og antistoff. De leverer sprengstoffet. Du skriver skriver som om Thor bedriver vanlig medisinsk forskning. I de tilflellene er jeg enig med deg og det er 10 til 20 prosent sjans for å lykkes. I Thor sitt tilfelle er vi avhengig at noen få disse hundre lykkes med TAT revolusjonen. Biotech selskaper skyter med rifle, vi skyter med HAGLE. Så enkelt kan det beskrives.
De store investorene og analyse husene kommer etterhvert.
De skriver i dagens årsrapport at ambisjonen er å produsere 1 million pasientdoser i året innen 2035, at de skal omsette for 1 milliard i året og sitte igjen med 50% margin EBIDA!!! På et eller annet tidspunkt må et slikt potensiale begynne å prises inn.
Thor skal levere radioisotioper til TAT selskaper, og det er hundrevis av dem der ute som nå forsker på hotteste innen kreftmedisin. Thor driver ikke med forskning av selve medisin og antistoff. De leverer sprengstoffet. Du skriver skriver som om Thor bedriver vanlig medisinsk forskning. I de tilflellene er jeg enig med deg og det er 10 til 20 prosent sjans for å lykkes. I Thor sitt tilfelle er vi avhengig at noen få disse hundre lykkes med TAT revolusjonen. Biotech selskaper skyter med rifle, vi skyter med HAGLE. Så enkelt kan det beskrives.
De store investorene og analyse husene kommer etterhvert.
Seriøs
28.03.2025 kl 16:34
1640
Har vel ikke skrevet et sted at Thor lager medisinen men de er veldig avhengige av at de som lager medisinen lykkes. Uten det kan de lage så mye de vil men får ikke solgt. Det er som du sier et kappløp der ute og derfor kan Thor bli forbikjørt for den medisinen de tenkte ikke er aktuell lenger. Slik er forskning
Tålmodigheten
28.03.2025 kl 17:20
1585
Men hva gjør selskapet?
Om det kan oppfattes som selskapet selv "hauser" for å øke oppmerksomheten rundt sitt selskap, så vil å gjenta selskapets budskap kunne anse som det samme.
Det er ikke en kommentar rettet mot noen, men en refleksjon enhver investor bør foreta seg. En kan derimot sammenligne måten Thor medical kommuniserer, framfor et veletablert selskap og så ta egen vurdering.
Thor medical kommer med prognoser som er svært langt fram i tid, eksempel 5-10 år. De vektlegger i stor grad potensiale, selv om de omtaler det ofte som svært ambisiøse. Hadde Thor medical kommunisert også mer tydelig forutsetningene og risiko som kan hindre i at prognoser ikke blir møtt, så er det en bedre balanse.
Jeg er svært positiv til Thor medical, men tar i liten grad høyde for hvor selskapet er om 5-10 år. 3 år fram i tid er også lenge, men kan forsvares delvis av nåværende kontrakter da de gir noe forankring i prognosene.
Er selv av natur en investor som er mer kritisk og skeptisk til informasjon som kommuniserer ut, spesielt når de ikke fult ut kan beskyttes av åpen informasjon enhver kan selv verifisere.
Thor medical kommer med tall om potensiale i hva 15 000 doser kan gi i omsetning, men det betyr ikke det samme at de oppnår en slik omsetning. Personlig mener jeg slike spådommer må vi som investorer ta som utgangspunkt er det øvre sikte av hva selskapet kan levere, ettersom jeg personlig mener det treffer bedre ordet “potensiale”. Om vi velger å bruke det tallgrunnlaget (potensiale) i vår beslutning i å investere, så velger en således at en handler på best case scenario. Da har investeringen liten beskyttelse på nedsiden. Selv ønsker jeg å handle på lavere tallgrunnlag, slik at min investering er mer beskyttet for nedside.
Kan godt hende 250 millioner omsetning er i området Thor medical forventer det vil ligge med salg av 15 000 doser etter 3 år produksjon, med utgangspunkt i hva de har oppnådd i nåværende avtaler.
Med utgangspunkt i at Alphaone står ferdig Q3-2026, og at 15 000 doser kan oppnås etter 3 år produksjon, er vi så kommet til Q3-2029. Begge avtalene utløper i Q4-2029, gitt de startet å løpe når de ble annonsert.
Tar vi utgangspunkt i at avtalene inkluderer hele Q3-2029. Så kan vi prøve å regne oss fram til hvor mange doser selskapet har produsert, og hva som utgjør 75% av denne kapasiteten. Da får vi en omtrentlig dose pris. For at dosepris skal havne på omtrentlig 16 000,- per dose, tilsvarer det at 75% er rundt 18 750 doser, med utgangspunkt i 300 millioner totalt i omsetning på de to avtalene.
Det er ikke umulig, noe som tilsier at totalt antall doser produsert ligger på rundt 25 000 doser innen Q3-2029 er over. Avtalene løper derimot litt inn i Q4-2029, gitt ikke avtalen spesifiserer en annen oppstart enn den datoen avtalen ble annonsert inngått.
25% økning av avtalen tilsvarer rundt 75 millioner. Så Thor medical må lande ytterligere avtaler på den størrelsen, for at all kapasitet nærmest ut hele 2029 er solgt ut.
325 millioner i avtale om hele 2030 skal selges ut, dette da kun med utgangspunkt i Alphaone.
Vi vet derimot ikke dosepris på avtalen med ARTBIO og Advancell, så frem til vi vet det, så vet vi heller ikke hvordan de finansielle tallene blir for de første 3 årene for Thor medical. De har kommet med prognoser om når de forventer å være cash positiv, så det gir også grunnlag til å regne seg fram til dosepris på de to avtalene.
Slike utregninger bør de som investerer ha gjort, men trolig har de færreste gjort det. Om en kommer fram til at disse kan skuffe, så får en fort kanskje svaret på hvorfor ikke aksjen har beveget seg mer oppover, ettersom en skulle tro det med tanke på potensiale.
Fordi avtalene er betegnet som strategiske, så er det nærliggende å tro de har en mer gunstig dosepris avtalen. Om denne viser seg faktisk å være rundt 16 000,- per dose, så ville det vært en svært gledelig nyhet.
Om det kan oppfattes som selskapet selv "hauser" for å øke oppmerksomheten rundt sitt selskap, så vil å gjenta selskapets budskap kunne anse som det samme.
Det er ikke en kommentar rettet mot noen, men en refleksjon enhver investor bør foreta seg. En kan derimot sammenligne måten Thor medical kommuniserer, framfor et veletablert selskap og så ta egen vurdering.
Thor medical kommer med prognoser som er svært langt fram i tid, eksempel 5-10 år. De vektlegger i stor grad potensiale, selv om de omtaler det ofte som svært ambisiøse. Hadde Thor medical kommunisert også mer tydelig forutsetningene og risiko som kan hindre i at prognoser ikke blir møtt, så er det en bedre balanse.
Jeg er svært positiv til Thor medical, men tar i liten grad høyde for hvor selskapet er om 5-10 år. 3 år fram i tid er også lenge, men kan forsvares delvis av nåværende kontrakter da de gir noe forankring i prognosene.
Er selv av natur en investor som er mer kritisk og skeptisk til informasjon som kommuniserer ut, spesielt når de ikke fult ut kan beskyttes av åpen informasjon enhver kan selv verifisere.
Thor medical kommer med tall om potensiale i hva 15 000 doser kan gi i omsetning, men det betyr ikke det samme at de oppnår en slik omsetning. Personlig mener jeg slike spådommer må vi som investorer ta som utgangspunkt er det øvre sikte av hva selskapet kan levere, ettersom jeg personlig mener det treffer bedre ordet “potensiale”. Om vi velger å bruke det tallgrunnlaget (potensiale) i vår beslutning i å investere, så velger en således at en handler på best case scenario. Da har investeringen liten beskyttelse på nedsiden. Selv ønsker jeg å handle på lavere tallgrunnlag, slik at min investering er mer beskyttet for nedside.
Kan godt hende 250 millioner omsetning er i området Thor medical forventer det vil ligge med salg av 15 000 doser etter 3 år produksjon, med utgangspunkt i hva de har oppnådd i nåværende avtaler.
Med utgangspunkt i at Alphaone står ferdig Q3-2026, og at 15 000 doser kan oppnås etter 3 år produksjon, er vi så kommet til Q3-2029. Begge avtalene utløper i Q4-2029, gitt de startet å løpe når de ble annonsert.
Tar vi utgangspunkt i at avtalene inkluderer hele Q3-2029. Så kan vi prøve å regne oss fram til hvor mange doser selskapet har produsert, og hva som utgjør 75% av denne kapasiteten. Da får vi en omtrentlig dose pris. For at dosepris skal havne på omtrentlig 16 000,- per dose, tilsvarer det at 75% er rundt 18 750 doser, med utgangspunkt i 300 millioner totalt i omsetning på de to avtalene.
Det er ikke umulig, noe som tilsier at totalt antall doser produsert ligger på rundt 25 000 doser innen Q3-2029 er over. Avtalene løper derimot litt inn i Q4-2029, gitt ikke avtalen spesifiserer en annen oppstart enn den datoen avtalen ble annonsert inngått.
25% økning av avtalen tilsvarer rundt 75 millioner. Så Thor medical må lande ytterligere avtaler på den størrelsen, for at all kapasitet nærmest ut hele 2029 er solgt ut.
325 millioner i avtale om hele 2030 skal selges ut, dette da kun med utgangspunkt i Alphaone.
Vi vet derimot ikke dosepris på avtalen med ARTBIO og Advancell, så frem til vi vet det, så vet vi heller ikke hvordan de finansielle tallene blir for de første 3 årene for Thor medical. De har kommet med prognoser om når de forventer å være cash positiv, så det gir også grunnlag til å regne seg fram til dosepris på de to avtalene.
Slike utregninger bør de som investerer ha gjort, men trolig har de færreste gjort det. Om en kommer fram til at disse kan skuffe, så får en fort kanskje svaret på hvorfor ikke aksjen har beveget seg mer oppover, ettersom en skulle tro det med tanke på potensiale.
Fordi avtalene er betegnet som strategiske, så er det nærliggende å tro de har en mer gunstig dosepris avtalen. Om denne viser seg faktisk å være rundt 16 000,- per dose, så ville det vært en svært gledelig nyhet.
Falketind
28.03.2025 kl 18:20
1506
JMA, helt fantastisk det du deler av informasjon. For øvrig flott med en saklig og faktabasert diskusjon om aksjen
🙂.
🙂.
Seriøs
28.03.2025 kl 19:24
1430
Veldig informativ igjen og Tålmodigheten viser god kunnskap om verdisetting. JMA har også fine innlegg men de er farget av at han er tungt inne og vil ha denne opp raskt. Det snakkes om at investorer er misfornøyde med kursen men mange glemmer at den er opp over 100% men på hva? Jeg personlig ser kun trading som aktuelt nå til Thor har mer å by på.
Lykke til uansett
Lykke til uansett
Seriøs
30.03.2025 kl 09:49
940
Litt artig å lese innleggene til Enlogisk /Lillejohn1 som er samme forfatter. Det skrives om stor omsetning, mange store poster og god teknisk, Thor er et solid selskap, alt Thor gjør er bunnsolid……Alt dette er feil info og det er bare å korrigere meg hvis du har observert det motsatte Enlogisk/Lillejohn1.
Tror nicket må gå i seg selv og ikke komme med påstander om at jeg er «useriøs».
Videre til Thor så er de aktive på informasjonssiden og har lest annual report 2024 uten å finne noe interessant som vi ikke viste fra før. Er imponert over JMA som sitter med en stor beholdning i selskapet og skjønner godt at han vil ha kursen opp.
Leser mye stoff om Thor i ulike tidsskrift og det blir litt mye det samme som leses og det blir litt ulv ulv publikasjoner for meg. Bedre med lite og nyheter enn mye med det samme.
Får håpe det kommer ordre til dere som er direkte kursdrivende og gir en pekepinn på hvor Thor skal og Thor trenger sårt å fylle resterende 25 % av kapasiteten i første trinn. All annen informasjon som er repeterende er ikke bra for Thor og kursen.
Er temmelig sikker på at kursen skal ned til rundt 2 kr innen kort tid pga den ikke veier opp dagens kurs. Bra at Thor klarte å hente cash på 2.5 kr og det var mye pump i forkant av emisjonen som gjorde at det lykkes.
Venter spent på megleranalyse av Thor men tror ikke den kommer før de har mer forutsigbarhet rundt caset . P.t er det kun synsing og hvis antagelser
Tror nicket må gå i seg selv og ikke komme med påstander om at jeg er «useriøs».
Videre til Thor så er de aktive på informasjonssiden og har lest annual report 2024 uten å finne noe interessant som vi ikke viste fra før. Er imponert over JMA som sitter med en stor beholdning i selskapet og skjønner godt at han vil ha kursen opp.
Leser mye stoff om Thor i ulike tidsskrift og det blir litt mye det samme som leses og det blir litt ulv ulv publikasjoner for meg. Bedre med lite og nyheter enn mye med det samme.
Får håpe det kommer ordre til dere som er direkte kursdrivende og gir en pekepinn på hvor Thor skal og Thor trenger sårt å fylle resterende 25 % av kapasiteten i første trinn. All annen informasjon som er repeterende er ikke bra for Thor og kursen.
Er temmelig sikker på at kursen skal ned til rundt 2 kr innen kort tid pga den ikke veier opp dagens kurs. Bra at Thor klarte å hente cash på 2.5 kr og det var mye pump i forkant av emisjonen som gjorde at det lykkes.
Venter spent på megleranalyse av Thor men tror ikke den kommer før de har mer forutsigbarhet rundt caset . P.t er det kun synsing og hvis antagelser
Seriøs
I går kl 10:15
424
Tragisk å lese på Shareville om Thor. Her er det stakkars investorer som har investert etter hausing og sitter i dag med tap. Man oppfordrer til å sitte og putte de i en skuff for så å se til de om 3-5 år. For meg så er det en stor fare og mye negativt kan skje på den veien. Mitt råd er heller å ta tapet og sette pengene i et annet mer sikkert case og heller følge med på Thor sin utvikling. Eller bare bli i cash til Thor har kommet seg i en forutsigbar bane og mulig kursmål fra meglerhus, ikke høre på fantasi kursmål her inne opp mot 2.000 kr . Det sies også at Thor har et kortsiktig raskt potensiale på 5 kr da den var oppi 5 kr i senhøst 2024. Da var den blåst opp over alle støvelskaft og fikk raskt korreksjon ned og har siden falt nedover mot 2 tallet. Jeg tror kurs 2 kr er bunnen nå og ville gått inn da hvis du skal inn i Thor . Har ikke tror på å sitte long i Thor slik det er nå og da kan selv dagens kurs være dyrt om 3 år. I slike aksjer må man følge nøye med og lese Q-rapporter og selskapsmeldinger før man går inn, ikke lese innlegg fra hausere som selv sitter tungt i aksjen og vil ha den opp raskt.
Fortsatt litt tro på Thor men avhenger av mange faktorer og det første er godkjent behandling på mennesker og man ser bestillinger utover kliniske tester men til bruk i behandling. Uten det så får ikke Thor solgt sitt produkt og det er der proppen ligger. Thor kan produsere kvalitet har det vist seg og det er bra men...........
Snakkes om fin omsetning og at aksjen bytter eiere? Ja , de som selger matcher kjøper og motsatt. Dette er en tradingaksje så helt innafor med litt omsetning.
Fortsatt litt tro på Thor men avhenger av mange faktorer og det første er godkjent behandling på mennesker og man ser bestillinger utover kliniske tester men til bruk i behandling. Uten det så får ikke Thor solgt sitt produkt og det er der proppen ligger. Thor kan produsere kvalitet har det vist seg og det er bra men...........
Snakkes om fin omsetning og at aksjen bytter eiere? Ja , de som selger matcher kjøper og motsatt. Dette er en tradingaksje så helt innafor med litt omsetning.
Redigert i går kl 12:37
Seriøs
I dag kl 16:50
92
Nå var Thor ukas aksje sist uke og fikk en boost men nå er det tilbake til hverdagen. Ble bra oppgang på den hausingen og noen fikk solgt seg ut tenker jeg.