ELE - ledelsen hamstrer aksjer

Slettet bruker
ELE 06.12.2018 kl 18:11 6785

bra timet kjøp av ledelsen. i likhet med meg så vet de at det ser unektelig bra ut fundamentalt. neste år blir nok ett bra år for ELE.

longerne i ele får nok russiske prosenter i gevinst...også de som kjøpte på 6 kr????
Redigert 21.01.2021 kl 07:47 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.12.2018 kl 17:39 2853

Mer actions fra godgutta i BO.

Vi står inne for innholdet. Det er det ingen tvil om. Jeg har ikke opplevd å bli truet som Oslo Børs er blitt, men jeg synes det er veldig spesielt. Det høres ikke greit ut, sier han.
– Dette føyes inn i rekken av ting vi må ta hensyn til av hva de er i stand til å finne på. For hver ting som kommer opp blir vi ikke overrasket lenger, sier Johansen.
Siden Induct inngikk låneavtalen med ABO har selskapet falt 55 prosent på børs.

https://www.dn.no/bors/alpha-blue-ocean/oslo-bors/oivind-amundsen/alpha-blue-ocean-truet-oslo-bors-med-soksmal/2-1-489352
Redigert 21.01.2021 kl 07:47 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.12.2018 kl 17:40 2849

Vi har sett at de har solgt alle aksjene før de har konvertert, og sett at de har shortsolgt. De plikter å rapportere til Finanstilsynet shortposisjoner over 0,2 prosent, sier Johansen.
– Det at de ikke har registrert shortsalg, er det mildeste. De solgte også 120.000 aksjer utover det de hadde lånt og når de da ikke klarte å levere, så fikk ikke den aksjonæren som kjøpte aksjene oppgjøret, sier Johansen.
Redigert 21.01.2021 kl 07:47 Du må logge inn for å svare
nopetter
07.12.2018 kl 18:11 2808

Da må man være 100% sikker på at det samme har skjedd i denne aksjen også. Og gjett hvem som har dekket over alle ulovligheter som har foregått i Element! De driver med blind shorting, vanlig shorting og en massiv manipulering av aksje kursen. Det var akkurat slik som jeg forestilte meg, det jeg ikke så for meg var at de holdt på med udekket short salg som er helt ulovlig. Dette forklarer de voldsomme oppturene som har vært i aksjen. Det var på tide at dette ble avdekket.

Dette viser at styrelederen m.fl. bør få fyken umiddelbart.
Redigert 21.01.2021 kl 07:47 Du må logge inn for å svare
rischioso
07.12.2018 kl 18:22 2785

Dette er alt hva det handler om - kjøre kursen ned gjennom naken short og låneaksjer i tillegg til kommisjonsaksjer for å få maksimalt med aksjer ved neste konvertering - Transje 3 vil nok ikke bli noe unntak...

Slik er det når man kan rane med loven i hånd og i tillegg drar den ennå litt lengre med naken shorting - ikke rart at det popper opp Rip-Off rapporter om og rundt alle selskpaer Mr BIG Nose er innvolvert i.

Det som er skremmende er at ALLE disse i gutteklubben grei - Falcon Funds/Temple Asset Management/White November og ABO driver mer eller mindre med det samme, noen mer raffinert mens andre totalt kjeltringer og linken går rett inn i ledelsen til ELE - kunne vel ikke ha vært verre....
Redigert 21.01.2021 kl 07:47 Du må logge inn for å svare
nopetter
07.12.2018 kl 18:28 2774

Det kan jeg bare fortelle deg at dette har du aldri vært i nærheten av å fortelle før nå. Du har kommet med teorier der disse nedsalgene har vært helt normale pga helt andre "normale" forhold. Alt fra små aksjonærer som dumper til ordinære tradere. Du snudde kappa med vinden umiddelbart når yess la fram bevisene.

At de I tillegg truer børsen med søksmål fordi sannheten ble avdekket har jeg aldri hørt om i de 20 årene jeg har tradet på børsen.

Meglerhusene her på berget må ha sett at noe var fullstendig galt. Hvis det er CAR som har gjennomført disse blind shorterne så bør de fratas lisensen øyeblikkelig.

Og dette viser igjen at anonymiseringen av alle tradene må opphøre så snart som mulig. Hele PAS sin teori om at anonymiseringen av tradene skulle hjelpe norske tradere mot utenlandske aktører alla BO viser seg nå å falle fullstendig i fisk.

Redigert 21.01.2021 kl 07:47 Du må logge inn for å svare
rischioso
07.12.2018 kl 18:35 2757

Det fine med forumet er at du ikke trenger å koble en eksternal hard disk til kula over skuldrene for alt som er skrevet på trådene er lagret.

Det som har vært mitt hovedfokus den siste tiden er Beitnes sine linker til alle disse kjeltringene, men det betyr jo ikke at man ikke har snakket om lånefinansieringen tidligere.

Lånefinansieringen kunne ha fungert den, MEN da må også selskapet levere - når de ikke leverer så forsvinner også de som skulle ta i mot alle titalls millioner av låneaksjer hvor ABO ikke får warrantsene, men heller ender opp med å ødelegge alt som heter verdier gjennom å karre til seg mest mulig i den nedre enden av kursintervallet lengst bort i fra warrantsene - egentlig ikke mer komplisert enn det....:)
Redigert 21.01.2021 kl 07:47 Du må logge inn for å svare
nopetter
07.12.2018 kl 18:49 2734

En ting er sikkert noen i Element eller andre nærstående måtte ha visst at disse ulovlighetene har foregått.
Redigert 21.01.2021 kl 07:47 Du må logge inn for å svare
kissy
07.12.2018 kl 19:34 2680

Nå spørs det om det kommer så mange nyheter de kan trylle opp, da Beitnes handlet nylig. Kan vel ikke forvente for mye da, dessverre.

Har dere tenker om hvorfor selskapet ikke kjøper tilbake noe av aksjen på disse kursene? Kan ikke huske at det foreligger noe begrensninger om styreleder og selskap kjøper aksjer samtidig, men mulig jeg bommer litt her?
Redigert 21.01.2021 kl 07:47 Du må logge inn for å svare
Namtrah
07.12.2018 kl 19:44 2665

Tror ikke man skal mase for mye om at selskapet skal kjøpe tilbake aksjer, siden aksjene de kjøpte sist allerede er halvert i verdi
Redigert 21.01.2021 kl 07:47 Du må logge inn for å svare
nopetter
08.12.2018 kl 01:06 2478

Jeg har skjønt dette etterhvert. Ord lærer ingen, fordi vi husker ikke . Derfor er det så lett å manipulere. Ikke sant risotto.
Redigert 21.01.2021 kl 07:47 Du må logge inn for å svare
rischioso
08.12.2018 kl 09:01 1640

Det var nå dine ord - min mening var en litt annen som et svar på beskyldninger som noen til tider så gavmildt kaster rundt seg - ikke sant nopetter....:)

Fortsatt God og ikke minst Hvit helg!
Redigert 21.01.2021 kl 07:47 Du må logge inn for å svare