Ny analyse - KJØP

Predator
PHO 07.12.2018 kl 12:18 7416

PhotoCure har falt nesten 50 prosent siden toppen i september. Det har sendt kursen helt ned til gulvet i den stigende trendkanalen på mellomlang sikt. Nivået sammenfaller med det langsiktige støttenivået ved 32-33 kroner. Den stigende trenden signaliserer videre oppgang, så dagens kursnivå, like over støtten, kan være et godt inngangsnivå for både kortsiktige og langsiktige investorer. Karakteristika som smallcap, høyvolatil og stort fall fra årstopp, gjør aksjen til en potensiell nyttårsrakett. Aksjen er positiv på innsidehandler etter kjøp fra styreleder Jan H. Egberts og to andre innsidere i løpet av november. Det indikerer at aksjen nå er fundamentalt billig.

Investtechs anbefaling: Kjøp
https://e24.no/kommentarer/investtech/kommentar-to-du-boer-kjoepe-og-en-du-boer-selge/24512062
Redigert 20.01.2021 kl 21:55 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.12.2018 kl 23:45 2315

Jeg har en liten følelse av at MW kjøpte og dekket inn en del av shorten i dag.
Den kraftige volumøkningen ( i f t den siste tiden) og den store oppgangen i dag kan tyde på det.
På den annen side hadde vi relativt store oppganger de 2 foregående handelsdagene også, og det var på meget lavt volum.

Den plutselige volumøkningen i dag kan skyldes både utløsning av kjøpssignal og en del inndekning fra MW.

Uansett tror jeg MW vurderer å gi opp shorten sin i PHO raskest mulig.
De kan umulig ha solgt for mer enn 50 i snitt, og den fortjenesten kan raskt bli spist opp hvis momentumet fra i dag holder seg de neste dagene i tillegg.
MW må også påregne at de beveger kursen oppover når de skal ut.

Jeg ville dekket inn resten i morgen selv om kursen skulle gå til 45.
Uansett godt gjort og flaks at man i det hele tatt klarer å tjene på en short i dette papiret nå.

Jeg har hele tiden sett på shorten til Marshall Wade som gambling på høyeste plan, men de hadde den nødvendige flaksen med et skuffende Q3-resultat i f t aksjonærenes forventninger i tillegg til markeds-uro.
Computum
11.12.2018 kl 23:50 2300

Jeg tror de har dekket seg inn i dag og i går.
Rapportering forsinkes ca ett døgn.
Redigert 11.12.2018 kl 23:51 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.12.2018 kl 00:07 2262

I går dekket de ikke inn noe.
Det var i hvertfall ingen endringer i shortregisteret i ettermiddag i f t gårsdagens oversikt.
Slettet bruker
12.12.2018 kl 09:21 2027

Panis, det er mulig at jeg skriver med grammatiske feil.

Men det viktigste at tanken er riktig.

Aksjens virkelig verdi pr i dag er ca kr 130. Og dette er bekreftet av flere proff fundamentale analyser.
dr. Stockman
12.12.2018 kl 09:27 2000

Er nok ikke bare grammatikken som er tvilsom der.
"Aksjens virkelig verdi pr i dag er ca kr 130. Og dette er bekreftet av flere proff fundamentale analyser."

Verdien kan både være 130 kr og langt mer enn som så, men det er på ingen måte "bekreftet av flere proff fundamentale analyser".
Slettet bruker
12.12.2018 kl 12:57 1844

For alle interesserte anbefaler jeg å lese Masteroppgave «Verdivurdering av firmaet Photocure ASA» som ligger på nett. Den gir grunnleggende forståelse av selskapets virksomhet og en forklaring hvorfor aksjen skal stige.
Daniel
12.12.2018 kl 13:29 1786

Takk for tips!