Thin Film sudoku

princes
THIN 09.12.2018 kl 12:36 13258

“The NFC Forum is excited to welcome Thinfilm to the NFC Forum Board of Directors and looks forward to their expanding role in the NFC Forum,”  said Paula Hunter, executive director, NFC Forum.  “Thinfilm has played a significant role at the NFC Forum over the last few years by supporting NFC specifications, participating in advocacy activities and serving as chair of the NFC Forum’s Retail and Payment Special Interest Group.”

About the Retail & Payment SIG


As the fundamental nature of retail is changing, NFC technology is enabling retail and payment innovation that creates valuable opportunities for stakeholders across the industry. Throughout the consumer journey, NFC technology enhances brand discovery, accelerates secured payments, and creates ongoing opportunities to enable brand engagement and streamlined commerce. The combination of commonly available NFC-enabled smartphones (more than 1 billion in use worldwide!) and versatile, easy-to-use NFC tags gives retail stakeholders a powerful tool to engage consumers with brands and increase conversions.

NFC can help retailers and brands boost revenues and loyalty while streamlining the payments process and facilitating omnichannel commerce. The technology also holds significant potential for stakeholders as diverse as mobile network operators and handset providers, data analytics and retail software providers, and marketing and advertising agencies.


https://nfc-forum.org/newsroom/thinfilm-joins-nfc-forum-board-of-directors/
Redigert 21.01.2021 kl 08:38 Du må logge inn for å svare
Boogieman
13.12.2018 kl 09:32 5814

Hvis produktet er godt nok , kommer det kontrakter og goe nyheter! Kan skje plutselig . Aksjonærene fortjener litt positivitet nå .
Slettet bruker
13.12.2018 kl 11:37 5753

 
princes:  "Q4 rapport blir lagt ut 28 februar 2019."

Hvor har du det i fra princes?

Ingen ting om fremleggelsen av Thinfilm 2018-Q4 på OSEs Finanskalender:
https://www.oslobors.no/markedsaktivitet/#/details/THIN.OSE/messages
eller i siste Thinfilm Financial Calendar:
https://newsweb.oslobors.no/message/441357

Videre har Thinfilm "alltid" Q-fremleggelser på fredager da ordinære Thinfilm styremøter "alltid" er på torsdager, og 28 februar 2019 er en torsdag.


Redigert 13.12.2018 kl 11:46 Du må logge inn for å svare
princes
13.12.2018 kl 12:40 5710

Det ble sagt 28 Februar på Q3 live etter spørsmål .
Men denne datoen kan jo bli flyttet uansett.
tynnslitt
13.12.2018 kl 16:58 5627

Hvorfor vil du ha kursen opp, Boogiemannen ?
Andre Thinaksjonærer vil at aksjekursen skal falle og falle, år etter år, så de kan kjøpe flere "billige" aksjer.
Slettet bruker
13.12.2018 kl 19:42 5550

 
Boogieman:  "Hvis produktet er godt nok, kommer det kontrakter og gode nyheter! Kan skje plutselig."

Produktet er ikke godt nok, kan ikke leses av iPhone!

Thin har sagt at de i 2018-Q4 skal levere de første prøvene av R2R produsert EAS. Dvs ordrer tidligst i 2019-H1. Selv en ordre på 100 millioner EAS for levering i 2019, gir i beste fall USD 1,5 mill på bunnlinjen = USD 375 000 per kvartal. Som å pisse i havet når Thin brenner USD 15 mill per kvartal.

R2R produksjonen av NFC er først klar en gang i 2019-H1.

2017:  19 Mobile Marketing kampanjer  +  23,7 mill EAS levert første 9 mnd  +  USD 4,725 mill i inntekter første 9 mnd.
2018:  10 Mobile Marketing kampanjer  +  12,3 mill EAS levert første 9 mnd  +  USD 2,564 mill i inntekter første 9 mnd.

Dette går feil vei, NEDOVER, ikke OPPOVER.

Situasjonen til Thinfilm begynner å bli kritisk, men så lenge CFO Thorsnes blir på posten, er det håp i hengende snøre. Men den dagen han kaster inn håndkleet, hadde jeg tatt de ørene en THIN aksje kanskje fortsatt er verd, og funnet meg nytt og grønnere beite.
ketle homeowner
16.12.2018 kl 01:37 5296

Hvor store er sjansene for at Thin blir en suksess? Snakker vi 10% eller deromkring?
tynnslitt
16.12.2018 kl 10:59 5207

Har de ikke allerede vist at de ikke blir en "suksess"?
Slettet bruker
16.12.2018 kl 13:24 5612

 
ketle homeowner:  "Hvor store er sjansene for at Thin blir en suksess? Snakker vi 10% eller deromkring?"

Hvordan regner (eller på annen måte finner) du ut sannsynligheten for at Thin eller et annet selskap blir en suksess?
Helt seriøst, det vil jeg gjerne vite. Uvurderlig for investeringer.

Har du ikke noe svar, faller spørsmålet på dumhet - for da blir det ikke annet enn gjetning = tenk på et tilfeldig tall mellom 0 og 100 prosent.

Redigert 16.12.2018 kl 13:26 Du må logge inn for å svare
scorn
16.12.2018 kl 14:10 5586

I bunn og grunn er det to utfall her. Enten så blir Thin en suksess eller så blir de ikke det Altså 50/50 :)
RobRoy
16.12.2018 kl 15:26 5555

Hei Princes

Takk for linker, NFC på vei inn i markedet med «full fart». Snart kommer flere store kjeder til benytte dette. Link nummer 2 begynner å ligne på det jeg så for meg for IKEA.
CS_invest
16.12.2018 kl 15:49 5540

Den som har produkt og produksjonslinje på plass når markedet er modent - vinner...
johnsen50
16.12.2018 kl 16:41 5516

Innsidekjøp på 1,12 holder for meg. Thin kommer garantert til å dobles snart.. hærlige kjøp på 0,70 p tallet??
Slettet bruker
16.12.2018 kl 16:45 5515

103
Thin film har et mega marked å mulighetenestore. Og med nytt marked bra priser . Spennende selskap.ra Q3:
forventes antall smarttelefoner med NFC å overstige to milliarder innen utgangen av 2018.Nytt m arked ukjent terreng høye priser?

Q3:
In 2019, Thinfilm expects to be prepared to support up to one billion units of annual production volume, with NFC demand expected to increase substantially for mobile marketing,
Slettet bruker
16.12.2018 kl 17:21 5494

3 linker fra princes, og en spør seg hvorfor Thin ikke fikk noen av disse ordrene? En grunn er at alle har null med Mobile Marketing og NFC på forpakninger/varer å gjøre, en annen at Thins NFC ikke kan leses av iPhone.


L’Oréal wearable NFC enabled sun safety sensor for iPhone users
Her trengs FLASH minne som IKKE kan lages med Thins tullete PDPS teknologi.


Bayern Munich adds NFC ticketing for Apple users at Allianz Arena
Her er det NFC i porten som kommuniserer med iPhone. NFC billetter er minst 10 år gammelt, og NXP har levert hundretalls millioner slike - med FLASH minne. KOVIO var med i flere anbudsrunder for NFC billetter, men vant ingen, gikk konkurs, "Tullfilm" kjøpte konkursboet i januar 2014, og har de 5 årene siden da ikke fått til annet en stadig økende pengebrenning.


The world’s biggest electronics store uses NFC tags to let shoppers self-checkout on their mobile phones
I januar 2016, for snart 3 år siden, annonserte Thin et samarbeid med Tata Consulting Services for å lage akkurat slike NFC baserte prisskilt som Saturn bruker, også den i Saturn butikken jeg handler i. Men som ALLTID, ble det ingen ting ut av en Thinfilm samarbeidsavtale - rykk tilbake til START.
https://newsweb.oslobors.no/message/393198
Thinfilm and Tata Consulting Services to Create New Retail Experience By Combining Leading-Edge NFC Technology and Leading Retail Solutions


Redigert 16.12.2018 kl 19:10 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.12.2018 kl 19:16 5438

 
scorn:  "I bunn og grunn er det to utfall her. Enten så blir Thin en suksess eller så blir de ikke det Altså 50/50 :)"

Mye useriøs haussing her nå, etter at DNM gjorde Thin til nyttårsrakett, og kursen steg 5 øre på fredag, i håp om å finne enda større tullinger enn en selv til å kjøpe de "verdiløse" Thin aksjene en har.

Etter scorn-metoden er utfallet for nesten alt mulig 50/50, enten så går det, eller ikke. Kan være at sjansen for at Thin blir en suksess er 2%, og at sjansen for at Thin forblir en fiasko er 98%.

Redigert 16.12.2018 kl 19:16 Du må logge inn for å svare
RobRoy
16.12.2018 kl 19:51 5409

Må være noe «stort på gang», siden interessen har øket, baissere og haussere slåst om å «være sist på ballen».

Gode greier, hva som blir skrevet er nesten likegyldigt, antall innlegg og kommentarer viser at det er en økende intresse for papiret.
Slettet bruker
17.12.2018 kl 01:26 5316

Flere tradere som RobRoy, som har NULL tro på Thinfilm, men kun er ute etter kjapp gevinst  :)
Slettet bruker
17.12.2018 kl 02:46 5298

Må arrestere Reserven for manglende research (for en skjelden gangs skyld). "KOVIO var med i flere anbudsrunder for NFC billetter, men vant ingen".

Jeg observerte denne i 2010 med stor interesse:

https://www.rfidjournal.com/purchase-access?type=Article&id=7821&r=%2Farticles%2Fview%3F7821%2F2

Anbudet ble gitt av eAccess og bestod av en mengde forskjellige bilett produkter, deriblant en mix av Kovio-2048 og Mifare UL for de enkleste "bruk og kast" bilettene.

https://finance.yahoo.com/news/eAccess-Delivers-LimitedUse-iw-1205321298.html

Trodde på det tidspunkt at Kovio var kommet mye lenger enn det de virkelig hadde. Kovio-2048 var en Mifare UL kompatibel bilett, dvs full NFC med over 1500 bit og prisingen på 15.39 cent per bilett (i følge offentilige anbudsdokumenter) var aggressiv på det tidspunkt (prisen inkluderte også marginene og bilett fremstilling til eAccess, så inlay var nok under $0.1 ex fab) så jeg trodde kanskje PDPS kunne konkurrere med standard silisium på slike "enkle" produkter. De nærmeste årene sprettet jeg flere LA Metro biletter for å se hvordan Kovio chippen så ut, men til stor skuffelse var det kun NXP chipper inni de jeg åpnet.

Jeg vet ikke hva som skjedde, men basert på det som nå er kjent med at de ikke engang klarte å lage sheet basert TTF til $0.10 så virket budet temmelig absurd. Jeg TROR kovio løste det med å lage sin egen Silisium baserte tag for Kovio-2048, men designet var ikke godt nok til å konkurrere med NXP (alt for stor chip, Kovio sin første generasjon head on mot NXP N'te generasjon).

https://content.gototags.com/wp-content/uploads/Kovio_2kb.pdf

Chip'en var dobbelt så stor som NXP sin chip, mest sannsynlig en kombinasjon av lite optimalisert design (dårlig tid når de finner ut at de ikke kan masseprodusere PDPS varianten) og muligens dårlig valg av wafer teknologi. De kunne nok levere 10 cent tagger med denne, men marginene ville bli for dårlig til å holde på i lengden.

Redigert 17.12.2018 kl 02:54 Du må logge inn for å svare
RobRoy
17.12.2018 kl 08:04 5243

Må nok si at jeg har STOR tro på Thinfilm vil gi meg gevinst, de neste månedene ser jeg på som en god mulighet for en betraktelig økning ??
Greatlife
17.12.2018 kl 14:11 5140

Absolut det blir ett fantastiskt 2019 ;)
Dicken
18.12.2018 kl 08:15 4930

Den store daytraderen må være deg Reserven, som kommenterer THIN-aksje hver eneste time 24/24 i de 8,5 årene.
tynnslitt
18.12.2018 kl 09:19 4891

"Absolut det blir ett fantastiskt 2019 ;)"

Hvordan forklarer du dette ?
"De stora" holder aksjen nede - men aksjen skal opp ?
Slettet bruker
18.12.2018 kl 14:17 4825

Gi_Fan, takk for arrestasjonen, bra jeg ble løslatt før jul.

Sikker på at det var enkeltbilletter, og ikke reisekort som dette?
https://www.tromskortet.no/frontpage/webshop-travelcard-article85-143.html

Tromskortet er noe Troms fylkestrafikk har hatt i ca 10 år for betaling på all offentlig transport i fylket. Er et NFC kort med kredittkort-mål. Tror jeg i sin tid betalte ca NOK 250 i depositum for kortet mitt. Termokvitteringen er ikke lenger lesbar. Eldste lesbare er fra 2011.

Når du går på, holder du kortet over en leser med skjerm som viser hva billetten koster, og hvor mye du har igjen på kortet. Før kunne kortet kun lades på utsalgssteder og hos sjåfør. De siste 4-5 årene også online, hvor du også kan sjekke saldo:
https://www.tromskortet.no/nettbutikk-tromskortet/category1508.html

Fungerer veldig bra, også i billettkontroll.

Redigert 18.12.2018 kl 14:21 Du må logge inn for å svare
Greatlife
18.12.2018 kl 18:32 4766

Enkelt, 2019 har inte börjat än och självklart håller de större aktörerna aktien, de sælger ju inte, utan låner ut
Slettet bruker
18.12.2018 kl 18:53 4750

Greatlife, også i 2019 styr de stora - kursen videre nedover mot 0.
Greatlife
18.12.2018 kl 20:15 4712

Det har jag ingen tro på, finns en anledning till att de stora håller och låner ut, vi får se vem som får rätt ;)
OZZY
18.12.2018 kl 21:07 4689

2019 blir et Helvetesår for Thin aksjonærer. Tenk Selv. De går tom for penger en av de første månedene i 2019. DET KOMMER IKKE TIL Å REGNE PENGER OVER THIN.
Slettet bruker
18.12.2018 kl 21:30 4671

Detta selskapet thin film er inne i et marked som vi ikke har sett noe til enda derfor ventes vel en overraskelse i dette segment,tenker jeg.
Slettet bruker
19.12.2018 kl 02:30 4580

Reserven, det var ikke meninga at du skulle sitte inne for en "engangs-hendelse".

Bilettene jeg nevner var papir biletter med NFC chip inni. De var såkalt "limited use", ble solgt fra automater på stasjonene med ett beløp på. De var ikke helt engangs-biletterer for "beløpet" kunne også være 1 day og det var mulig å legge til verdi i biletten på stasjon om du hadde reist lenger enn planlagt og derfor ikke hadde nok balanse i biletten til å "tappe" ut.
Jeg har ikke reist med metro I LA på mange år (det går nesten ikke an å greie seg i LA uten bil). Men jeg ser fra et kvikt søk at papir bilettene forsvant allerede i 2012. Jeg tror det er en et miljø argument for det (samt at de tross alt tar noen cent av hver bilett). Nå kan plastik (kreditt kort size) kjøpes for $1 om de kjøpes sammen med et bilett produkt (dvs en enkelt reise eller en time based).
Tror det er en trend og at engangs-bilettene er på vei ut, flere andre operatører som Muni i San Fran har gått samme veien.

Engangs-bilettene var basert på MiFare UL (eller ekvivalent), dvs helt uten security. De hadde unik ID og noen time stamps og kunne skrivebeskyttes, men kloning var i alle fall i teorien temmelig enkelt.

Det kortet du har fra Tromsø er sikkert av samme type some de plast TAP kortene som selges i LA nå. Det er et NFC kort med minimum sterk crypto (fex tripple DES). Slike kort har mye mer funksjonaliet, blant annet kan de lastes med flere produkter (du kan ha månedskort for en eller flere strekninger, cash for tilfeldig bruk osv), Noen av disse kortene kan også kjøre "apper" slik at forskjellige tjenester kan ha forskjellig oppførsel

Deployment av slike systemer startet for ca 20 år siden. De to eldste jeg har i min "travel wallet" er ca 15 år gamle (Suica for Tokyo og etterhvert andre byer i Japan og Octupus for Hong Kong). Begge disse er svært godt etablert og har mange andre brukersteder enn bare public transport, de er mer som "electronic" cash. Begge disse er basert på Felica fra Sony som var tidlig ute (Octopus har vært gjennom en oppdatering de siste årene og jeg vet ikke om det fortsatt er Felica, mitt gamle kort virker ikke lenger, men det kan være at de kun har oppgradert security og minne krav).
I vestlige land tror jeg NXP's Mifare har større andeler. Mifare Plus og Mifare Desfire tilbyr både sterk crypto, sistnevte også mulighet til å kjøre apps.
Slettet bruker
26.12.2018 kl 22:10 4221

Gi_Fan, for å være sikker på at jeg har forstått de 2 innleggene dine på denne tråden riktig:
Kovio vant aldri noen anbud med NFC produsert med PDPS, men minst et anbud med NFC produsert med konvensjonell silisium (Si)?
Slettet bruker
27.12.2018 kl 02:46 4161

Jeg vet ikke sikkert svaret på det.
Det jeg TROR/TRODDE er at de vant anbudet basert på en PDPS basert tag.
En slik tag ble presentert for media, med bilder, trolig i 2009 (finner desverre ingen lenker til det nå, men leste det den gang).
Det var en svært stor tag, med ca 2000 bit OTP minne. Kan desverre ikke finne igjen lenker til denne eller bildene.

Nå så jeg aldri at Kovio sa at dette var PDPS tagen som ble brukt i anbudet. Men enkelte media, spesielt de som fokuserte på PE, plukket opp dette og trakk den konklusjonen. Og jeg trodde på det (det var derfor jeg sprettet LA Metro biletter for å se PDPS taggen under eget mikroskop for å forstå hvor langt de var kommet teknologisk).
https://electroiq.com/2011/10/printed-electronics-improve-displays-lithium-ion-batteries-c-si-solar-cells-more/
("Kovio in Milpitas is printing the logic in the electronic tickets of the Los Angeles Metro, replacing the silicon chip at a lower price point", dette kommer vel fra Raghu Das, en datidens "profeter" for PE, som hadde en tendens til å spå PE inn i himmelen temmelig snart).

Det kan derimot være at anbudet var basert på Si taggen (sansynligvis med identisk funksjon) og at overgang til PDPS var planlagt "senere" når PDPS skulle bli rimelig nok og ha anstendig yield selv for en slik stor brikke.

Denne artikkelen fra 2007 viser at de samarbeider med Cubic (leverandøren av biletter til LA Metro) allerede da:
https://www.eetimes.com/document.asp?doc_id=1167468
Kovio har tydligvis hatt noe til felles med Thin selv lenge før thin kjøpte konkursboet i 2014: Salg av bjørneskinn etter mistanke om at det kan være bjørn i området!
Kovio har laget et silisium blekk med "god" mobilitet i 2007 og projiserer at de kan droppe RFID prisene fra 15 cent (den tidens Si tagger) til 5 cent allerede i 2008. Mens realiteten er at de fortsatt mer enn 10 år senere ikke kan konkurrere med 2007 prisene på Silisium tagger (om rullefabrikken noen gang kommer opp med rimelig yield kan de kanskje komme under 15 cent i 2019).
Redigert 27.12.2018 kl 12:06 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.12.2018 kl 14:55 4061

Gi_Fan, takk for utførlig svar. Konkluderer med at "arrestasjonen" 17.12.2018 kl 02:46 var på syltynt grunnlag.

Ønsker deg og dine i sør-øst et godt 2019, også alle andre her. Blir interessant å se om Thinfilm fortsatt er i live ved årsskiftet 2019/2020, eller om det nært forestående ble det siste. Thinfim er et av få selskaper på "hovedlisten" som ikke har meddelt markedet finansiell kalender for 2019. Davour hoppet av det synkende skipet, og i fra etterfølgeren Kevin Barber har det vært stille som i graven. Hvor lenge holder CFO Thorsnes ut?