Sjefen kjøper julepresenter

Goldsmith
NAPA 09.12.2018 kl 18:02 1090

På fredag ble det kjent at CEO Ray Smets kjøpte 100,000 aksjer. Smets er tidlig ute i julestria og kjøper julepresenter.
La meg illustrere hvor billig Smets sin julepresent er: Napatech guider på en omsetning i andre halvår på DKK 75 millioner og en bruttomargin p[ ca 68% i siste kvartal (helår som gir samme brutto for siste kvartal). Dette gir en omsetning på ca DKK 50 millioner i 4Q og en brutto på DKK 34.5. Dette igjen bør gi et EBITDA i 4Q på ca DKK 8 – 8.5. Sammenlign det med en børsverdi på ca NOK 77. Det gir en annualisert EBITDA på DKK 32 – 34 og en EV/EBITDA på ca 3. Finnes det noe lavere på Oslo Børs?
Nei, her har nissen vært ekstra snill!!
riskypick
09.12.2018 kl 19:15 1063

Her er det vel q1 som blir bøygen. Q4 har til tider vært svært mye bedre enn andre q for Napa,og stort sett alltid det beste q.

Jeg sitter i Tts. Ved godkjennelse av konkurranse myndigheter får du 6,6kr i kontanter og Syncrolift med ordrebok på 659 mill spikret tom q3-20. Omtrentlig 400 mill årlig omsetning,med gm på 40% er vi på 160mill og rest utgifter ca 50 mill gir 110 mill. Det meste av dette havner rett på bunnlinjen(lite avskrivning/nedskrivning samt fremførbart underskudd).Altså ca 1kr/aksje/år i 2019 og 2020 bare på Syncrolift. Altså på 6,2 får du 40øre gratis + eps omkring 1kr neste par åra.

Blir det ikke godkjenning sitter Tts på stor ordrebok som kommer til å bidra på bunnlinja utover Syncrolift bidraget. Syncrolift får man uansett. Dette er estimater,men man har god margin her mener jeg.

Jeg kjøpte Napa i 2015. Da ble den handlet under cash beholdning(current assets-liabillities).
Redigert 09.12.2018 kl 20:12 Du må logge inn for å svare
Finans360
10.12.2018 kl 10:32 984

Lad mig sige det sådan:

Hvis den nye CFO, Heine Thorsgaard, også køber aktier går kursen amok. Det er ham som står for den regnskabsmæssige- og organisatoriske oprydning efter Brill-Jensen/Hobolt. Og han har erfaringen at trække på. Han kender ikke i samme grad til sandsynligheden for mulige deals som CEO Ray Smets men Thorsgaard har styr på likviditetssituationen. Der arbejdes på at nedbringe working capital hvilket kommer til at gøre en stor forskel likviditetsmæssigt.

"Hvis 'den forsigtige' (CFO'en) køber aktier i eget selskab så kan man godt regne med at det går stærkt.."
Redigert 10.12.2018 kl 10:48 Du må logge inn for å svare