AMSC med forlengelse av kontrakter.

Slettet bruker
PHLY 11.12.2018 kl 01:08 1960

AMSC har fått forlenget kontraktene på samtlige båter i flåten. Kan dette være det som måtte til for at de to tankerne som phly har ingått term-sheet på skulle bli virkelighet (ref kvartalsrapport)? Hvis ikke så kan det virke som disse to planlagte skipene også har gått i vasken med tanke på hvor lang tid som har gått. Litt søkt muligens, men slettes ikke uhørt. Amsc hadde dratt fordel av å utvide flåten med noen nye skip og da helst med en annen motpart enn osg for å spre risiko.
Redigert 19.01.2021 kl 15:02 Du må logge inn for å svare
Winter
11.12.2018 kl 20:05 1824

Det ble vel sagt at den potensielle kontrakten på de to tankbåtene kunne komme "any day" men det var i et intervju 22 oktober.
Nå er det vel seks uker siden så jeg vet ikke jeg, en kunne vel håpe at de hadde opplyst om det dersom det ikke blir noe av.

Fra de opplyste om TOTE til man viste det ikke ble noe av tok det vel rundt en 6-7 mndr tror jeg, nå er det snart 5 mndr siden man ble informert om "Term sheet", ikke at det trenger å bety noe, men allikevel.

Jeg lurer egentlig på hva de holder på med i Philly, den siste kontrakten som selskapet landet er vel endel år siden på dette tidspunktet, det er rimelig labert skal man si det mildt. Uansett man har noen muligheter fremdeles skulle man tro mht disse to tankerne siden de ikke har sagt noe mer, ellers er det mulig tildeling av isbryteren q3 neste år, samt anbud på skoleskipet som ble nevnt i sist kvartalsrapport.
De har vel heller ikke fått pengene fra "Philly Tankers" enda tror jeg.



Slettet bruker
11.12.2018 kl 22:28 1772

Ja de har ikke utrettet noenting imponerende i det siste. Det er litt på grunn av det du nevner med at de ikke har likvidert philly tankers, at jeg lurer på om de kan være i planleggingsfasen med å bruke dette selskapet til å bygge disse to tankskipene. Amsc har jo også en betydelig eierandel i PT. Uansett på tide med en oppdatering fra sjefen.
Slettet bruker
11.12.2018 kl 22:31 1767

Disse 6 ukene fra Nerbøvik sa "any day now" kan også passe med tidsvinduet OSG hadde på å utøve opsjonene sine etter som jeg husker å ha lest. Følger ikke selv amsc så tett så der kan jeg ta feil..
Slettet bruker
14.12.2018 kl 13:28 1578

Vanskelig å vite hva en skal tro. Holder de aksjonærene for narr en gang til så vil mistanken som jeg har hatt bli sterkere m.h.t at Røkke vil ha verftet for seg selv.
Jeg trodde han hadde sluttet med slike tvilsomme manøvre.
Det kan selvsagt være som de signaliserer også, at de jobber hardt for å få kontrakter.
Slettet bruker
14.12.2018 kl 14:49 1541

Hvordan kunne Røkke gjort dette rent praktisk? Gruse kursen for så å gjøre en hestehandel med Apollo management med flere for å få deres aksjeandel, og deretter tvangsinnløse når de sitter på 90% av aksjene?
Slettet bruker
14.12.2018 kl 15:55 1501

Ja,det er en måte. Nå er det vel slik at hvis investorene ikke tjener på sin investering så vil de før eller siden gå lei og kvitte seg med aksjene sine.Og de tar i mot et skambud fra Røkke. Får han tak i 90% som du skriver har han fritt frem til å få tak i siste 10 %
Men dette er kanskje bare frustrasjon fra min side