Jinhui! Innsidekjøp og skipssalg!

tankardjr
JIN 11.12.2018 kl 08:27 12631

Nå har Jinhui levert 2 positive kvartalstall rapporter. Men kursen er historisk lav. Det har vært salg av gamle båter og og kjøp av eiendom. I tillegg har det vært mange innside kjøp. Med andre ord det har skjedd en hel del hos Jinhui den siste tiden. Men for meg virker det som om alt nytt blir tolket negativt i Norge. Jeg tipper ledelsen også ikke forstår helt kursutviklingen på OSE. Jeg som alle andre som har aksjer i Jinhui regner med at ledelsen gjør sitt beste for å øke profitten i selskapet. Men kursen gjenspeiler den rake motsetning. Skal man selge aksjen på bakgrunn av at dette ene alene er og blir en upopulær aksje ?
Redigert 21.01.2021 kl 05:10 Du må logge inn for å svare
ruda
23.02.2019 kl 19:14 4522

Jin aksjen vil stige i takt med stigende rater, og vil ikke utelukke en dobling i 2019
Redigert 21.01.2021 kl 03:21 Du må logge inn for å svare
coccoman
24.02.2019 kl 08:45 4402

Duppen i ratene skjedde etter årsskiftet. I 4 kvartal lå supramax mellom 11 og 13 K USD, snitt omkring 12. Jeg har gamblet litt på at markedet har overreagert og kjørt aksjekursen for langt ned, med resultatet en rekyl senere i uka og aksjekurs over 10 når q4 - talla foreligger? Vi får se.

Timing is everything. Lykke til JIN-gamblere!
Redigert 21.01.2021 kl 03:21 Du må logge inn for å svare
ruda
01.03.2019 kl 17:36 4072

Tror nok det skjer positive ting i tiden fremover
Redigert 21.01.2021 kl 03:21 Du må logge inn for å svare
Natt1369
01.03.2019 kl 19:00 4035

Rapporten var jo lovende, og med nytt utbytte, så vil tyngdekraften slå inn før eller siden.
Artikkelen på hegnar var slett journalistikk, virker ikke som at de har lest rapporten.
-"Styret har besluttet et endelig utbytte på 0,023 dollar per aksje for 2018."
Dette er direkte feil, da de signaliserer tilsvarende utbytte nå, og slår fast at utbytte vil komme opp i 0,046 dollar totalt for 2018, om det går igjennom i mai.
Redigert 21.01.2021 kl 03:21 Du må logge inn for å svare
Wilde
04.03.2019 kl 09:34 3821

Helt riktig. Hvis JIN fortsetter å levere utbytter fremover så er caset mer enn godt nok på dagens nivå. Dersom handelskrigen løses vil denne kunne gå som en kule på kort tid. Langsiktig er JIN en doblingskandidat.
Redigert 21.01.2021 kl 03:21 Du må logge inn for å svare
holysmoke
04.03.2019 kl 21:20 3703

Siden Supramax-ratene bunnet ut den 6.februar har de steget 76% mens Jinhui-kursen har steget med beskjedne 7,8%. Litt å ta igjen der, altså......
Redigert 21.01.2021 kl 03:21 Du må logge inn for å svare
ruda
05.03.2019 kl 08:22 3588

Denne er treg i reaksjonen, men på sikt har jeg stor tro på en solid oppgang i takt med Baltic Dry-indeksen. Fin inngang nå
Redigert 21.01.2021 kl 03:21 Du må logge inn for å svare
nucleus
06.03.2019 kl 11:25 3461

Reagerte rask på "Myrseth -effekten" opp og ned, men går treigt nå etterpå.
Oppfatter JIN som billig nå..
Redigert 21.01.2021 kl 03:21 Du må logge inn for å svare
noprofit
06.03.2019 kl 11:58 3427

Ekstremt billig
Redigert 21.01.2021 kl 03:21 Du må logge inn for å svare
Superoptimist
06.03.2019 kl 15:50 2848

Ikke sikker på det. Verre og verre dag for dag!
Redigert 21.01.2021 kl 03:21 Du må logge inn for å svare
noprofit
06.03.2019 kl 16:25 2822

Hva er du ikke sikker på, om den er ekstremt billig, og det ser ut til at den blir billigere.

Supramax opp igjen i dag til 8696.

Redigert 21.01.2021 kl 03:21 Du må logge inn for å svare
JimJohnny
06.03.2019 kl 20:30 2764

Mye tøys her inne. Bare tull at JIN er "ekstremt billig" .
De fikk marginalt ut av perioder med relativt bra rater, og 2018 reddes av salg av skip. Salg av skip var rett nok en genistrek og bra timet, for øvrig er driften bob-bob.
I Q4 tapte de penger, til tross av en liten gevinst på salg av ett skip. Ser man på gjennomsnittsratene, så ligger de likevel over det som selskapet selv har sagt er break-even.

Stalltipset er at Q1 kommer til å bli "skrekkelig". Det kan rett og slett synes som at de nå har så få båter, at de klarer ikke dra stordriftsfordeler ved gode rater (takk og lov når ratene går ned).

Varsel om ytterlig utbytte for 2018 er det som holder aksjen tilbake for å falle ytterlig, foreløpig.

Når det gjelder "historisk" lavt priset, så er det noen som glemmer at de tidligere hadde flere båter, og færre aksjer...…..
Redigert 21.01.2021 kl 03:21 Du må logge inn for å svare
Empire
06.03.2019 kl 20:44 2746

Støttes

Det kanskje eneste som har vokst for Jin, er lønnen til ledere og andre ansatte. En ganske saftig oppgang også i forhold til hva de presterer gjennom 2018. Økningen i leder lønna er vel enkel å forklare, men at Jin har større kostnader forbundet til andre ansatte når de har færre skip, er kanskje litt vanskeligere?

Å selge skip til lønn og litt utbytte, er gjerne en strategi som er litt kortsiktig og dør ut av seg selv....?
Redigert 21.01.2021 kl 03:21 Du må logge inn for å svare
Natt1369
06.03.2019 kl 21:09 2715

Tviler sterkt på at du har lest rapporten. De tapte penger ja, men ikke pga. ratene...
Redigert 21.01.2021 kl 03:21 Du må logge inn for å svare
Natt1369
06.03.2019 kl 21:33 2694

The Board has resolved to recommend the payment of a final dividend of US$0.023 per share for the year ended 31 December 2018 and such dividend, if approved by the shareholders at the forthcoming annual general meetingscheduled on 15 May 2019, will be paid to the beneficial owners of the shares of the Company whose names are registered in the Norwegian Verdipapirsentralen (the Norwegian Registry of Securities) at the close of business on 20 May 2019. The Company’s shares listed on the Oslo Stock Exchange will be traded including dividend up until and including 15 May 2019. The ex dividend date is 16 May 2019and the dividend will be paid on or about 5 June2019.On 29 August 2018, the Board resolved to pay an interim dividend of US$0.023 per share to the shareholders of theCompany. Theinterim dividend waspaid to the shareholders of the Company on28September 2018.The proposed final dividend as mentioned above, if approved, will bring the total dividends for2018 toUS$0.046 per share.
Redigert 21.01.2021 kl 03:21 Du må logge inn for å svare
Natt1369
06.03.2019 kl 21:34 2692

FourthQuarter Report and Preliminary Annual Results of20183REVIEW OF OPERATIONS FourthQuarter of 2018.Baltic Dry Index (“BDI”) opened at 1,540points at the beginning of Octoberand closed at 1,271points by the end ofDecember. The average of BDIof the fourthquarter of 2018was1,363points, which compares to1,509 points in the same quarter in 2017.Revenue for thefourthquarterof 2018was US$17,716,000representing adecrease of 16%as compared to US$21,107,000for thesame quarter in2017. The drop in revenue for the quarter wasmainly due to the reduction in the number of Group’s owned vesselsafter the disposal of four motor vessels in the second half of 2018. The average daily time charter equivalent rates(“TCE”)earned by the Group’s owned vesselsslightlydecrease1%to US$9,815for the fourthquarter of 2018as compared to US$9,880for the corresponding quarterin 2017

Shipping related expenses dropped from US$12,145,000 for the fourthquarter of 2017to US$9,622,000for the current quarter.The decrease was attributable to the reduction in the number of vessels as the Group had disposed of fourvessels in the second halfof 2018. Daily vessel running cost slightly increased from US$4,493for thefourth quarter of 2017 to US$4,537forthe fourth quarter of2018due tomildinflation in crew wages, and repair and maintenance expenses being booked duringthis time of the fiscal year. We will continue with our cost reduction effort, striving to maintain a highly competitive cost structure when stacked against other market participants.Due to reduced number ofowned vessels, the Group’s depreciation andamortizationdropped by 14%from US$4,740,000 for the fourth quarter of 2017 to US$4,095,000for the fourth quarter of 2018. Other operatingexpenses increased from US$2,040,000 for the fourth quarter of 2017 to US$5,023,000 for the fourth quarter of 2018.The increase was mainly due to the Group has recognized net loss of US$3,265,000 on financial assets at fair value through profit or lossfor the fourth quarter in 2018due to the negative sentiments in global equity markets with uncertainties over US-China trade war.Finance costs decreased by 24% from US$1,079,000for thefourthquarter of2017to US$822,000 for thefourthquarter of 2018. The decrease was mainly attributable to the reduction in outstanding loan principal upon repayment of vessel mortgage loans, partially offset by the impact of rising LIBOR in 2018 as all of the Group’s bank borrowings were committed on floating rate basis.
Redigert 21.01.2021 kl 03:21 Du må logge inn for å svare
holysmoke
07.03.2019 kl 00:37 2637

Jinhui reduserte banklån fra 137 mill USD til 90 mill USD, og tok ned gearingen betydelig i løpet av 2018. En del penger ble investert i attraktive eiendommer i Hong Kong/Shanghai som vil gi stabile inntekter fremover, eller rask gevinst ved realisering hvis muligheten er til stede for det.
Redigert 21.01.2021 kl 03:21 Du må logge inn for å svare
Natt1369
08.03.2019 kl 17:01 2483

Nei ikke for GOGL, enn så lenge fortsetter supramax å stige.
Ser ut for at markedet er avventende fram til 27.03, og et evt. møte mellom Trump og Xi Jinping.
Sperreposten på 8,90 skremmer ikke meg, men klokt av vedkommende, som sannsynligvis plukker veldig billige aksjer om dagen.
Redigert 21.01.2021 kl 03:21 Du må logge inn for å svare
holysmoke
08.03.2019 kl 21:52 2429

Utviklingen i Supramax-ratene har jo vært eventyrlige den siste måneden, sett i forhold til Capesize. Siden 6.februar har Supramax gått OPP 81%, mens Capesize har gått NED 51% i samme periode. Jeg har stor tro på Capesize (Golden Ocean) etterhvert også jeg, men her og nå er det kjekkest å ha Supra i flåten...
Redigert 21.01.2021 kl 03:21 Du må logge inn for å svare