NANO: En viss indikasjon på framdrift kom nå

Slettet bruker
NANO 12.12.2018 kl 09:57 16589

NANO:51 KLINIKKER ÅPNE, FLERE STORE GJENSTÅR - BRAVO

Oslo (TDN Direkt): Nordic Nanovector har åpnet 51 klinikker i Paradigme-studien. Å åpne nok klinikker er den største utfordringen for selskapet, og flere av de store klinikkene gjenstår å åpne.

Det sier konsernsjef Eduardo Bravo i Nordic Nanovector på DNBs helsekonferanse onsdag.

Selskapet har som mål for Paradigme-studien å åpne 80 klinikker og rekruttere 130 pasienter.

Bravo sier videre at selskapets eneste plan er å lansere produktet på egenhånd. "Hvis noen ønsker å kjøpe oss opp vil det være opp til investorene", sier Bravo.

Selskapet sier videre at de ikke vil se på mer enn en dosering før pasienter har hatt en lengre eksponering mot legemiddelet.
----------------------------------------------------

Kommentar:
Her indikeres altså noen av de utfordringene jeg har omtalt noen ganger før, og som jeg har sagt at selskapet må bli mer presis på.
Dette er i alle fall en begynnelse for info-sultne aksjonærer.
Redigert 21.01.2021 kl 01:23 Du må logge inn for å svare
altinex..
13.12.2018 kl 11:10 3925

Jeg skjønner ikke hvorfor Costa ble byttet ut...denne Bravo er vel ikke et spor bedre ved disse uttalelsene ; `` å åpne nok klinikker er den største utfordringen for selskapet, og flere av de store klinikkene gjenstår å åpne.``. Dette tolkes til markedet at produktet ikke er godt nok, eller at interessen er laber. En helt fatal uttalelse i det stadiet selskapet befinner seg i nå.

Bravo sier videre at selskapets eneste plan er å lansere produktet på egenhånd. "Hvis noen ønsker å kjøpe oss opp vil det være opp til investorene", sier Bravo.
Nok en amatørmessig fremstilling...det er alltid investorene som bestemmer.

Redigert 21.01.2021 kl 01:23 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.12.2018 kl 11:18 3903

Jeg tolker både Ff og Scoop til at "all risk nå er tatt ut", at bare idioter bryr seg med halvert kurs, og at kursen kan greit halveres en gang til uten at de bekymrer seg, osv. For de VET nemlig at dette ender som en megasuksess. Vel, i denne fasen er sjansen for det historisk sett ca. 1:7. Det er for dårlige odds til at jeg vil sitte i et vedvarende tap i tilsammen 4-5 år uten å gjøre noe. Fordi det uansett vil ende med suksess.
Hvem er det dere snakker til?
Det kan i alle fall ikke være velbevarte investorer som står ansvarlige overfor et styre for sine disposisjoner.

Mest sannsynlige utfall i 2019:
Framskriver vi hovedtrend basert på siste 1 og 2 års glidende gjennomsnitt er kursen i ca. 40 om ett år. Siden vi ut fra sammenlignbare erfaringsprosesser neppe ser noen godkjenning og kommersialisering før 2021 er den type teknisk overstyring av kursutviklingen mer sannsynlig enn andre utfall.
Men i mellomtiden hjelper det sikkert å skjelle ut den eneste her inne som har sett virkeligheten i hvitøyet og handlet deretter :-)
Kurs nå: Ytterligere fall til til lav 59. Podcaster og guidinger man ikke forstår er'ke verst, seddu, seddu.


Redigert 21.01.2021 kl 01:23 Du må logge inn for å svare
Scoopfinder
13.12.2018 kl 12:05 3811

Korsar, et lite spørsmål til deg som har enorm erfaring :

Hvis det er riktig at oddsen er 1:7 (Jeg tror den er mye bedre) og oppsiden ved suksess er >10X, vil det da lønne seg å ta sjansen ?
Redigert 21.01.2021 kl 01:23 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.12.2018 kl 12:50 3755

Scoop,
du forstår dessverre ikke samlet risikobilde:
Du glemmer tidsfaktoren og aggregert rente- og verditap av å ligge i 50-80% tap i f.eks. 5 år. Er det uten statistisk (økonomisk) risiko, slik du synes å tro?!
Vet du f.eks. hvor mange som blir tvangsinnløste i en slik situasjon?
Redigert 21.01.2021 kl 01:23 Du må logge inn for å svare
Scoopfinder
13.12.2018 kl 13:16 3670

He he, droppet du ut av skolen etter 9de klasse Korsar ?

"Du glemmer tidsfaktoren og aggregert rente- og verditap av å ligge i 50-80% tap i f.eks. 5 år."

Nei, jeg gjør ikke det.
La oss si odds= 1:7, oppside=10X etter 5 år (ditt utsagn)
Hvis innsats = 1mill får man utbetalt 10mill*1/7 = 1.428.571 etter 5 år (altså en gevinst på 428.000)
Med en rente på 3% blir rentekostnadene 30.000kr*5 = 150.000

Traden gir altså et overskudd på 428.000-150.000= 278.000 kr

Dessuten :
1 - Oddsen er langt bedre enn 1:7
2 - Oppsiden er langt større enn 10X
3 - Tidsperspektivet er kortere enn 5 år

Jeg regner ikke med at du skjønner en dritt av dette, men hvis du setter deg ned og tenker grundig gjennom dette vil du lære langt mer enn du har lært hittil i livet.

Hilsen din gode fe :-)
Redigert 21.01.2021 kl 01:23 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.12.2018 kl 13:25 3703

Scoop,
dette blir pinlig. Jeg har bl.a. sittet på den siden av finanslivet som tvangsinnløser opplånte folk som sitter i underkuddsporteføljer.
Det er ikke noe pent syn. Vær klar over at i kjølvannet av NANOs flere kraftige fall ligger det allerede en god del slike skjebner.
DE syns neppe mye om mikkemus-forklaringer om hvor fett det er å sitte i mangeårig tap. De som tvangsinnløser deg driter i hvor mye du gauler om hvor flott ting skal bli i 2021. Min eneste konklusjon er at Scoop og andre på samme nivå driver på flaskepantingsnivå. For alvoret i REELLE investeringer og tilhørende risikobilde er helt fraværende. Det er derfor jeg prøver å advare enkelte brushoder her inne mot sanseløs satsing på noe de ikke har greie på.
Redigert 21.01.2021 kl 01:23 Du må logge inn for å svare
Scoopfinder
13.12.2018 kl 13:28 3701

He he :-)
Da var det som jeg trodde - du skjønte ikke en dritt
Redigert 21.01.2021 kl 01:23 Du må logge inn for å svare
Kongen
13.12.2018 kl 13:28 3703

Korsar: det er helt utrolig at du, etter hvertfall 2 år på forumet her. FORTSATT ikke klarer å innse at du har en annen investerings strategi enn 90% av de andre på forumet her.

Det at du som tilsynelatende er "trader" prøver å få folk som sitter long til å følge din strategi er så høl i huet at jeg blir helt svett.

Sitte long er bevist at fungerer så mange fanger at jeg ikke gidder å finne eksempler engang. Sitte å trade dag ut og dag inn er bevist at ikke funger så mange ganger at jeg gidder ikke finne eksempler på det heller. Og skal du lykkes i trading trenger du andre verktøy og bedre tid enn vi andre som har andre jobber klarer å skrape sammen.

En stusselig backtrader som kun er her for å fucke opp diskusjoner i alle nanotråder.

Vi vet allerede comebacket ditt til dette svaret. Det evigvarende:
JEG har spådd kursen riktig det siste året.
JEG har tjent masse penger på å kjøpe lavt og selge høyt intradag.
JEG har tjent millioner av millioner på trading.
JEG har en long portefølje som tjener millioner av millioner hvert år.
JEG drivr et selskap med masse ansatte som har helt sjuk avkastning.
JEG vet best av alle på forumet her.
JEG har sjukt mange års erfaring å bommer aldri. JEG kan bomme på kursen den ene dagen men rette det opp neste dag siden det kun var en skrivefeil.
JEG JEG JEG JEG JEG JEG SYSTEM ERROR.

Hvis nano holder seg på dette nivået fremover er det en gavepakke til alle oss som kjøper litt og litt for de ekstra pengene vi har råd til å tape hver måned.
Og hadde du hatt baller nok skulle du og jeg delt kontakt info og hatt en åpen portefølje og sett hvem som har hatt best avkastning frem til 2023?

Regner med du kommer til å spamme rompis admin for å få dette innlegget slettet? så vi får se hvor lenge det står.
Men regner med at 90% av de som leser dette innlegget vil være helt enig.
Redigert 21.01.2021 kl 01:23 Du må logge inn for å svare
Kongen
13.12.2018 kl 14:30 3648

Ser at du er ute å slenger med leppa på andre tråder korsar. Velger du strutse-teknikken her igjen? Eller venter du på at admin skal fjerne innlegget så du slipper å svare?
Redigert 21.01.2021 kl 01:23 Du må logge inn for å svare
Springer
13.12.2018 kl 15:02 3726

Konge Kongen!
Scoopfinder
13.12.2018 kl 16:08 3655

Jeg liker ikke helt fornærmelsen av strutser. Struts er allrighte dyr
Uviten og ydmyk
13.12.2018 kl 17:19 3584

Tipper Korsar er 55 år arbeidsledig, og et sterkt ønske om å få oppmerksomhet. Så jævlig lei av å lese ellers lærerike tråder, som blir totalt ødelagt av selvskryt og narsissistiske personer hvis eneste motivasjon for å skrive her er å fremstille seg selv som Gud og få alle andre til å fremstå som idioter.
Slettet bruker
13.12.2018 kl 21:23 3397

Tydelig at Korsar har forsvar fra admins. Mitt innlegg hvor jeg kondolerte for det opplagt tydelige tapet han må ha for å være så desperat som han har vært siste dager, ble slettet.
Slettet bruker
14.12.2018 kl 09:11 3194

For trading er nå NANO mindre aktuell, teknisk tyder mye på at vi går inn i en mindre volatil fase, trolig også på redusert volum.
Altså et typisk teknisk kjennetegn på en langsomt fallende trend i samsvar med både 1 og 2 års glidende gjennomsnitt. Dette understøttes av at en mer aktiv fase fram til ASH 2018 er avsluttet, markedet har notert seg de siste data og guidinger, og har redusert sine forventninger til de neste månedene iht. forventet kjøreplan.

Litt tidlig å komme med kursmål for første halvår 2019, nå skal vi først komme saklig i land med 2018.
God helg ønskes, ukeavslutningen ser ikke altfor lovende ut på OSE foreløpig.

Redigert 14.12.2018 kl 09:11 Du må logge inn for å svare
Scoopfinder
14.12.2018 kl 09:18 3179

Hvis strekene på chartet ditt viser det samme som kaffegruten er det ingen tvil om at du har rett.
Da spiller det ingen rolle hvordan det går med Betalutin/Archer
Redigert 14.12.2018 kl 09:20 Du må logge inn for å svare
dr. Stockman
14.12.2018 kl 09:32 3136

Enig i at vi går inn i en mindre volatil fase, og ganske sikker på at volumet også blir redusert i forhold til det vi har sett den senere tiden. Uenig i "langsomt fallende trend". Ser for meg "langsomt stigende trend", men som vanlig med forbehold om at vi unngår de helt store rystelsene på børsen. Det fundamentale grunnlaget i NANO er bunnsolid, og særlig sammenlignet med kursnivået vi befinner oss på i øyeblikket. Ingen kan vel beskylde DNBs analyse for å være fremoverlent og optimistisk - snarere tvertimot med sin LOA på 25%.
Redigert 14.12.2018 kl 09:33 Du må logge inn for å svare
Scoopfinder
14.12.2018 kl 09:38 3127

Jeg tror også på stigende kurser fremover. i 2019 vil det ikke føles så lenge til 2020.
Når det gjelder børsklimaet generelt tror jeg det er en kjøpsmulighet akkurat nå.
Price/Book på OBX har falt til 1,8. Det er ikke dyrt.
Oljen har falt og vil trolig stige litt fremover.
Skattelettene i USA vil fortsatt ha effekt. Selskapene sitter med mye penger de må investere.
Handelskrigen blir trolig løst. Nå viser tall at det går langt dårligere i Kina pga handelskrigen. Det vil motivere dem til å finne en løsning
Redigert 14.12.2018 kl 09:41 Du må logge inn for å svare
dr. Stockman
14.12.2018 kl 09:43 3112

Nei, det har de jo ikke. Har av forskjellige grunner ikke hatt spesielt sans for analysen, men syns å huske at det har vært nevnt en LOA på 25%. Mulig jeg husker feil.
Slettet bruker
14.12.2018 kl 10:02 3739

Jeg har ikke så sterke kommentarer til at dere tror på stigning det neste halve året. Det må være lov. Men jeg liker ikke dette utagerende hatet mot meg når mine saklige analyser treffer og deres optimisme feiler.

Som alle fundamentale forhold tilsier; en rekke andre case bør vurderes som mer interessante å tjene penger på i 2019.
Ikke minst fordi det blir nok en stund til vi kan håpe på det samme som det kortvarige rallyet forleden, enhver traders våte drøm.
Men som sagt, skal man tjene penger gjennom året og ikke bare om 3-4 år, må man operere dynamisk og skygge banen når det gis for klare tegn om utforkjøring.

Jeg ser her at jeg er stort sett fundamentalt uenig med de fleste her om to sentrale kursforhold:
- hva som er saklig prising av aksjen i denne fasen (når folk tror at "aksjen er enormt underpriset" og at "markedet skjønner ingen ting" er det ikke rart man ikke klarer å forestille seg fall på 30% osv., når det ved 89 kroner nylig ble gaulet at dette "fremdeles er langt under reell verdi" osv.)
- hva tid og vei betyr fram til sikrere grunn er evt. etablert (jeg er såpass gammel at jeg har sett et par dusin farmaselskaper gå gjennom de samme fasene, og vet hva gjentakende mønstre er for noe)

Derfor la jeg mitt kursmål til 60 ved årsslutt allerede i mars i år (med de empiriske faseforhold* sentralt i bildet), som er den mest opplagte forklaring på hvorfor mitt trendrom 50-65 har vist seg korrekt gjennom 3/4 av året så langt.

*Jeg driver selvsagt ikke bare med TA som enkelte tror, de rent børstekniske forhold veies fortløpende mot substansiell tilstand.

focuss
14.12.2018 kl 10:06 3707

DNB sin LOA har vært 45% så lenge jeg kan huske. Du bør sette pris på at jeg som ikke aksjonær opplyser om dette da det nær dobler verdi i forhold til din betraktning.
dr. Stockman
14.12.2018 kl 10:22 3653

Flott med info, men det er vel heller slik at det halverer verdien i forhold til min sviktende hukommelse på dette punktet. Hvis verdien er 110 kr basert på LOA 45% så er verdien beregnet ut fra 100% LOA åpenbart kun halvparten av hva den ville vært om 110 kr baserte seg på LOA 25%. Uansett er det andre forutsetninger i analysen som gjør at den for meg alltid har fremstått som ganske irrelevant.
Slettet bruker
14.12.2018 kl 10:37 3608

Men folkens, hvis aksjen er så feilpriset som dere hevder, hva kan det skyldes at markedet tar så feil? Og hvorfor vet dere så mye bedre?
Kursbilde nå: Utfordrer 57-tallet

PS: Til glede for dem som interesserer seg for sånt, så er akkurat en støttekjøper på gang. Greit for meg også, så kan vi kanskje holde mitt kursmål 60 til jul :-)
Redigert 14.12.2018 kl 10:42 Du må logge inn for å svare
Scoopfinder
14.12.2018 kl 10:51 3574

Alle bio-aksjer på OSE er feilpriset fordi markedet overvurderer risiko. Bl.a du som tror oddsen for Nano er 1:7
Oddsen er mye bedre
Slettet bruker
14.12.2018 kl 10:53 3572

Og dette VET du? Hvorfor har du samtidig tatt så feil om utviklingen?
Makraka
14.12.2018 kl 10:57 3561

Markedet tar feil hele tiden. Det er derfor noen tjener seg steinrike på børs og andre taper alt.
Scoopfinder
14.12.2018 kl 10:58 3557

Jeg har alltid sagt at jeg ikke kan spå kursen fra dag til dag. Selv ikke Snåsamannen kan det. Det er bare de aller mest naive, uten erfaring som tror de kan det.
dr. Stockman
14.12.2018 kl 11:01 3548

"Men folkens, hvis aksjen er så feilpriset som dere hevder, hva kan det skyldes at markedet tar så feil? Og hvorfor vet dere så mye bedre?"
Tror nok også du er en av dem som vet bedre enn dette. Markedet er så mange ting, bl.a. shortere som elsker å fiske i rørt vann, og utnytter enhver anledning til å dytte kursen nedover når visse segmenter av markedet er utålmodige, usikre eller hva som helst. Du vet like godt som meg at de store aksjonærene akkumulerer, og har gjort det lenge. Er det virkelig disse forskremte småaksjonærene som må anses å være de aom sitter med den mest solide informasjonen og bør kunne betraktes som bjellesauer? Man kan gjerne som meg oppfatte DNBs analyse som relativt irrelevant, men overdrevent optimismistisk er den ihvertfall ikke. Bravo oppfatter også aksjen som dramatisk feilpriset, og det er neppe fordi har sitter i sjefsstolen.
Slettet bruker
14.12.2018 kl 11:23 3506

Scoop,
vi snakker da ikke om "fra dag til dag" når det gjelder dine og andres overoptimistiske feiltakelser!? Du har jo tatt feil i hele år. Da er det faktisk snakk om å feilvurdere caset monumentalt. Med unnskyldningen at "det er markedet som tar feil". Men det er altså markedet som styrer kursen og ikke haussere på HO.
Oregon
14.12.2018 kl 11:46 3464

Jeg undres over hva markedet forstår eller vil forstå. Var på DNB Healthcap og de som var mest frustrert over markedet og forståelse av resultater mm. som var blitt presentert den seinere tid var Eduardo Bravo (CEO NANO) og Richard Godfrey (CEO BerGenBio).
Bravo hadde et engasjement og egen overbevisning som faktisk gjorde inntrykk, mens Godfrey er en sikkert meget dyktig fyr, men har en litt mer beskjeden tilnærming.
Soug i Targovax virket blek (og litt usikker), mens Sneider ( PHO) kom som en vind og jeg tror ikke han vet så mye akkurat i øyeblikket om ting vil gå på skinner, men han hadde en klar målsetting.
En slik målsetting er kanskje lettere å tro på når man som PHO har et allerede godkjent produkt i markedet.
Slettet bruker
14.12.2018 kl 11:49 3458

Oregon,
jeg noterte meg noe lignende, faktisk! Interessant.
Men selvsagt er ledere for bedrifter som ser kursen falle programforpliktet til å si at deres arbeid ikke blir forstått. Hvis ikke er det jo deres feil at det går dårlig, og de må gå av - ikke helt ulikt dem som tar grovt feil her på HO :-)
Redigert 14.12.2018 kl 11:50 Du må logge inn for å svare
even25
14.12.2018 kl 11:58 3431

Hele segmentet har gått rett i bøtta. Fra Nano toppet ut i desember 2016, har hovedindeksen steget fra 675 til vel 830. Biotek har gått andre veien. Fra 135 til nå rundt 85. Kanskje er våre hjemlige investorer blitt mindre risikoperverse. Kanskje har man skjønt at det er ikke algeta alt som glimrer.

På den annen side finnes det langt verre ting å bruke pengene på. Selv når den medisinske forskningen ikke materialiserer seg i noe som helst utenfor laboratoriene.
Men håp og tro er jo i seg selv helsebringende. Og noen ganger... Kanskje Nano...?
Slettet bruker
14.12.2018 kl 12:00 3427

even25,
det var opplyst og voksen tale :-)
Scoopfinder
14.12.2018 kl 12:06 3402

Jeg har absolutt ikke tatt feil i år. Nano har hatt et strålende år. Fast-track, PIM, Paradigme og Archer. Dette ligger an til å bli svært bra ?
Kursen kommer etterhvert og jeg vil helt sikkert tjene 1000 ganger mer enn deg
dr. Stockman
14.12.2018 kl 12:09 3397

Man kan selvfølgelig finne fundamentale usikkerhetsmomenter om man prøver å grave frem det usannsynlige men mulige. Kanskje dukker det opp kaniner fra hatten som setter NANO i skyggen, eller kanskje finner man ut at det ikke er bærekraftig å gi pasientene så dyre medisiner. I en tid da nesten alle til slutt dør av kreft så finnes det selvfølgelig ikke midler til å slenge millionbeløp etter alle og enhver for å få noen måneders lindring. Men jeg tror ikke akkurat at det er traderne og småaksjonærene som har spesiell innsikt i usikkerhetsmomentene. De store som akkumulerer har større forutsetninger for å ta inn over seg hele bildet.
Slettet bruker
14.12.2018 kl 13:03 3325

Scoop,
hvordan vil du tjene mer enn meg på NANO? Jeg har pr. dato aggregert 2,64 mill i netto på NANO: Dvs. at jeg kan kjøpe for samme sum i NANO når det passer meg uten å risikere en krone.
Scoopfinder
14.12.2018 kl 13:08 3306

Fordi jeg får med meg hele oppturen
Slettet bruker
14.12.2018 kl 13:09 3302

Hvorfor skal ikke jeg det?