Derfor CEO køber op?

Finans360
NAPA 12.12.2018 kl 13:59 2079

Efter lang tids uvished har Napatech nu lanceret kraftfuld FPGA-baseret software til Intel-FPGA-hardware.

FPGA-software/hardware giver uanede muligheder ift. optimering af processertid/stabilitet i standard servere og dermed uanede muligheder ift. alle de mange applikationer som er afhængige heraf (security, testapplikationer og meget, meget andet)

De som følger Napatech-casen ved at transitionen fra udvikling- og produktion af hardware imod udvikling af FPGA-based software er altafgørende for Napatech. Ingen kan konkurrere imod aktører som Xlinx og Intel ift. produktionen af store mængder FPGA-hardware (SmartNICS)

Der har tidligere været uvished omkring progressionen i den omtalte transformation internt i Napatech og den seneste lancering fra Napatech er derfor en rigtig stor og positiv nyhed.

Læs mere på forsiden: https://www.napatech.com/
Redigert 21.01.2021 kl 06:37 Du må logge inn for å svare
Bulldog
12.12.2018 kl 23:02 1876

Kursen var 21 kroner for nøyaktig et år siden. Etter det har det vært konstant grisebanking nedover. Vel fortjent. Ting har likevel endret seg igjen etter at Ray Smets tok over på sensommeren. Første han gjorde var en hard nedskriving som ga grobunn for ny emisjonskjøring. Dernest omstilling fra hardware til software. Du skal vite hva du driver med for å kjøre siste fem måneders omstilling av selskapet.
Nå kommer resultatene. Emisjonen uteble og Smets kjørte et innside kjøp på 100.000 aksjer. . Kontraktene kommer tilbake og cashflow i Q4 var styrket ved Q3 presentasjonen.

Intel meldingen i dag reverserer all negativitet. Nå er det rett oppover igjen for Napatech. Ray Smets har hovedæren for snuoperasjonen. https://www.linkedin.com/in/rsmets
Redigert 21.01.2021 kl 06:37 Du må logge inn for å svare
Finans360
12.12.2018 kl 21:57 1905

Så var jeg ikke helt ved siden af i morges…

Med tanke på Intels- og Xlinx globale rækkevidde ift. implementeringen af FPGA-hardware så kan dette gå helt, HELT amok for Napatech… Dette kan flippe den seneste, lange nedtur 180 grader rundt..

Hvorfor?

Jo, for det betyder at enhver organisation som vælger at implementere en FPGA-baseret løsning fra Intel med meget fin sandsynlighed vil købe FPGA-software fra Napatech som bruges til at filtrere de indkommende netværksdata så de afstemmes med de konkrete, specifikke applikationer som kunden ønsker afviklet...
Redigert 21.01.2021 kl 06:37 Du må logge inn for å svare
bulleye
12.12.2018 kl 20:14 1949

Jeg var også inne i Napatech ved forrige opptur og tjente godt den gang, men denne gangen tror jeg på en enda større gevinst. Tror vi i første omgang skal opp til kr. 3,80-4,00. Her vil noen ta gevinst, så da stopper oppgangen i første runde opp. Deretter en rolig periode før kursen går videre til kr.13-14. Dette er mitt kursmål i løpet av 2019. Har stor tro på ny ledelse og at Napa vil være en av vinneraksjene i 2019 (sammen med COV så klart).
Redigert 21.01.2021 kl 06:37 Du må logge inn for å svare
Bulldog
12.12.2018 kl 18:58 1987

Napatech A/S: Napatech Link™ SmartNIC Software and Intel® Programmable Acceleration Card Technology Achieve New Benchmarks for Network and Cybersecurity Applications

LOS ALTOS, Calif., Dec. 12, 2018 – Napatech™ (OSLO: NAPA.OL), the leading provider of reconfigurable computing platforms, today announced that its market-leading FPGA SmartNIC software is now available for the Intel® Programmable Acceleration Card with Intel Arria® 10 GX FPGA (PAC). The solution allows IT organizations of every size to deploy networking and cybersecurity applications on standard servers for unparalleled performance at a fraction of the cost of custom hardware alternatives.

https://newsweb.oslobors.no/message/465604

Var det ikke dette Ray Smets håpte på skulle være på plass i 2019 (ref. webcast)? NAPA's nye toppsjef har jeg virkelig tro på.




Redigert 21.01.2021 kl 06:37 Du må logge inn for å svare
repsol
12.12.2018 kl 16:21 2034

kjøpte litt i lusjen i dag jeg he he bulleye har tjent bra på denne før
Redigert 21.01.2021 kl 06:37 Du må logge inn for å svare
bulleye
12.12.2018 kl 15:04 2058

NAPA er en aksje som fint kan gå 500-600% i løpet av 2019, men det er også en aksje med høy risiko. Kjøpte selv noen aksjer på ca. 1,80 for noen uker siden og det skal være en post som enten skal gå 500-600% eller tapte penger. Nå har jeg mest tro på det første, særlig når CEO har kjøpt og de foretar produktlanseringer. Her kan det komme kontrakter om ikke så lenge og da er vi fort opp mot kr. 4-5.
Redigert 21.01.2021 kl 06:37 Du må logge inn for å svare