Schneider med gull, røkelse og myra hos DNB Markets idag

Hayen
PHO 12.12.2018 kl 17:24 6797

Schneiders mål er 70% markedsandel for cysview i USA!

Undertegnede fikk idag den glede å se Schneiders presentasjon hos DNB.
Det kom svært mye og positivt innhold:

Om markedsandel og potensiale
• "There is a very large uncapitalized potential in USA" og "were we are at today is not acceptable" (om markedsandel)
• Ser på surveillance-markedet som den store muligheten
• Cysview har en sterk posisjon i ledende guidelines :"we are included in all the major guidelines"
• Meget god refusjon i USA , og at denne nå er permanent fjerner usikkerhet, legger grunnlaget for å oppnå høy markedsandel i USA. Eller som han sa"penetration is fairly low in USA", men dette skyldes at "reimbursement is key to the US market"
• "Working very closely with Ipsen" for å øke markedsandel i Europa
• Schneider fikk spørsmålet :"Hvilken markedsandel er du fornøyd med (I USA) om la oss si fem år?" Svaret :" Vi amerikanere er aldri fornøyd" "Hvis man ser på Norden, så har man 70%,noe som er veldig høyt" "Mitt mål er 70%, om det er realistisk eller ikke," videre sier han at man til midten av 2018 "did not have to commercial firepower we have today, so we are ready to take it into action" i

Cevira
• Potensialet for Cevira er veldig bra og de er i diskusjon med potensielle partnere

Flexiscope
• Det jobbes med utrulling av flexiscope hos eksisterende partnere i usa
• De 130+ med rigide scope som er utrullet jobbes det med å få byttet over til flexiscope, eller "low hanging fruit" som han kalte det.
• Utrulling av flexiscope har "tremendous opportunities" hos urologer som kun har et kontor
• Det skal få pasienter til før et sykehus klarer å regne hjem anskaffelse av flexiscope

Karl Storz
• De undersøker alternativer til Karl Storz, konkret Olympus og Wolf, og det er en av hovedprioriteringene for Schneider i 2019

Patenter og konkurranse
• De jobber kontinuerlig med å forbedre patentsituasjonen
• De overvåker potensielle konkurrenter og ingen er i nærheten av å komme med løsninger. Det er minst flere år til.

Redigert 21.01.2021 kl 05:01 Du må logge inn for å svare
fjellmann1
12.12.2018 kl 17:28 5697

Høres bra ut, det blir svært spennende å være aksjonær i 2019 !!!
Slettet bruker
12.12.2018 kl 17:30 5688

Mange takk Hayen.

Dette var overraskelsen jeg nevnte på den andre tråden.

Det kan komme mer, men ingen garanti.
Daniel
12.12.2018 kl 17:31 5675

Takk for godt og nyttig innlegg, Hayen.
Slettet bruker
12.12.2018 kl 17:37 5628

"ingen er i nærheten av å komme med løsninger" ??
Patent for Cysview/Hexview løper ut 2019/2020. Da kan jo hvem som helst komme med samme løsning. Ja, vet det har vært diskutert tidligere, men blir dette den suksessen Schneider antyder vil selvsagt andre tilby det samme når patentene løper ut. Sa Schneider noe om dette også eller?

Ellers merker jeg meg at TRVX klarte å sende ut børsmelding om deltagelse på helsekonferansen. PHO klarte det ikke.
Londonmannen
12.12.2018 kl 17:38 5616

Hayen
Tusen takk for informativt og oppløftende innlegg. Er da slett ikke merkelig at man blir en smule euforisk når man sitter som aksjonær i PHO.
Nå håper jeg man etterhvert kan la historie være historie og heller fokusere på PHO med den "fire-power" selskapet nå besitter. Det er nemlig dagens PHO som skal ta oss inn i fremtiden. Samtidig skal vi ikke glemme den innsats tidligere CEO har gjort for at PHO nå er der selskapet er.

Slik jeg ser det har selskapet giret om i løpet av 2018 og vi vil allerede merke fartsøkningen utover i 2019. Men det er ikke gjort i løpet av ett år å komme opp i toppspeed, selv ikke i USA. Men, folkens, vi er på vei! Selskapet er rigget for nye eventyr!
Redigert 12.12.2018 kl 18:01 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.12.2018 kl 17:40 5596

Hayen,
Meget bra oppsummering, takker så meget for det.
Da håper jeg at de som var skeptisk tidligere idag er beroliget.
Vi må huske på at det ikke finnes et medium i dette landet som gidder å bry seg om hva PHO holder på med. De undergraver helst om de kan ref. artikkel på Hegnar i høst.
Schneider kommer til å kjøre knallhardt på for positiv omtale i USA for å trekke til seg konstitusjonelle investorer derover ref. artikkel på Nasdaq idag.
kongsalamon
12.12.2018 kl 17:40 5575

Takk for oppdatering Hayen. Endelig en CEO med store ambisjoner!
Slettet bruker
12.12.2018 kl 17:42 5558

Orker ikke flere runder med den patent saken. Finn Snøffelen sitt innlegg angående saken samt hør Einarsson om samme sak i podcast 57 eller 58 så kan du slappe av med det.
Slettet bruker
12.12.2018 kl 17:47 5504

Her er det, og Einarsson, CEO i Radforsk forklarer det enda bedre på en podcast fra tidlig i høst.
______________________________________________________________

Snøffelen
12.08.2018 kl 16:14
2002
Skal en konkurrent ta i bruk HAL når patentet utløper så må de dokumentere at deres HAL-formulering i kombinasjon med deres scop gir den samme kliniske nytten, mao et klinisk studie. Dette har vært spurt om ved flere anledninger, og Hestdal har vært svært klar på det.
Derfor er kombinasjonen drug product og medical device så bra for Photocure i surveliance-markedet, men jeg vil også gjelder for rigid scop.
Mao så en konkurrent først bestemme seg for å satse, og det gjøres selvsagt ikke før man vet at Cysview er en milliardbutikk. Tviler på at noen er på den ballen før etter 2020. Deretter må de kjøre klinisk studie for å vise at deres produkt med deres medical device (scop) gir ønsket resultat, og få godkjent sin ANDA. Det går jo fort noen år der også.
Cysview er dessuten et aseptisk produsert så det er selvsagt også et vesentlig hinder for en generika-produsent sammenlignet med feks en pille, eller noe som er sterilt produsert for den saks skyld.
Så om Cysview går til himmels så tror jeg likevel ikke vi får noen konkurrenter før tidligst 2023-24, tidligst.

Og etter det skal altså konkurrentene ta opp kampen mot et etablert merkevare som Cysview med Karl Storz flexiscop i så fall vil være.

https://forum.hegnar.no/thread/8763/view/137259/0
Redigert 12.12.2018 kl 17:54 Du må logge inn for å svare
Scoopfinder
12.12.2018 kl 17:55 5444

Tusen, tusen takk Hayen :-)
Dan is tha man !
Han plages ikke av janteloven
Londonmannen
12.12.2018 kl 18:03 5387

Jada, for Det å tilby et produkt som Cysview og få det FDA godkjent er jo noe enhver tulling kan komme opp med. Ikke sant? Det å utvikle og få regulatorisk godkjennelse er jo som walk in the park. Luring du.
riskypick
12.12.2018 kl 18:06 5359

Takk for innlegg!
Mulighetene for Pho ble betydelig forbedret 01.01.2018,men det er først 01.01.2019 de store fordelene kommer. Håper de får fart på flexiscoop produksjonen.

Hvis cysview/hexvix blir som vi håper blir dette en kursrakett av dimensjoner. Legg merke til cevira folkens. Det er fortsatt interesse fra potensielle partnere. Dette kan Pho kjøre videre med selv om cysview blir suksess. Det er lenge siden cevira har blitt diskutert her,men den dagen kan komme igjen at dette er hovedtema.
Slettet bruker
12.12.2018 kl 18:14 5533

Takk for updaten Hayen. Bring on the haussing.

I want some of the old "vi skal bli RIIIIIK" posts ?

I miss them. Londonmannen, give me one for old times sake ?

I have to say though, this is looking good. Dan could very well turn out to be THE man.
Panis
12.12.2018 kl 18:19 5502

Tusen takk Hayen, for at du videreformidler dine notater fra DNB Nordic Healthcare Conference 2018 til alle de som ikke har mulighet til å være tilstede på den.
Tobias
12.12.2018 kl 18:21 5482

Takk for at du deler infoen med oss.
Vinnercaset på Oslo Børs i 2019 dette.
Slettet bruker
12.12.2018 kl 18:32 5423

thepower,
Ingen garantier i aksjemarkedet, men går en rundt og drømmer om å bli rik, tror jeg ikke PHO er det dummeste stedet å ha pengene plassert for de med langsiktighet.
Bryr meg fint lite om de som må tvangsselge med store tap innimellom. Har en ikke råd å sitte over humper bør en ikke være her.
Schneider vil bringe PHO til nye høyder og jeg tror han jobber hardt inn mot finansielle institusjoner i USA. Her på bjerget skjønner de ikke hva som foregår i selskapet.

Men du verden den dagen det går opp for dem og kursen dobles noen ganger og de sitter på sine flotte kontorer og tenker: "Hva faen skjedde nå?"
Slettet bruker
12.12.2018 kl 18:45 5344

Tja, ikke enhver tulling. Men at det er noe problem for Big Pharma kjøre et regulatorisk løp - noe dem er ekspert på - ser jeg ikke som noe stort problem hvis interessen er der. Det er nok av eksempler på legemiddel som blir kopiert når patenter løper ut, så ville ikke avskrevet det så bastant som du gjør.
kvekk14
12.12.2018 kl 18:46 5332

Spoken like a true American! Herlig offensiv holdning. Tipper det brenner under noen rumper her nå. Dette er vel dog ingen guiding i rette forstand...
NilsAB
12.12.2018 kl 18:49 5307

Jau takk, det ser unektelig ut til at det er servert ?
hkirk
12.12.2018 kl 18:52 5295

Sukk....
Les deg opp på tidligere tråder. Du vil nok finne de både nyttige og oppklarende.
Verdensmestre har det vært litt for mange av her på HO. Dessverre.
Blokkert.
focuss
12.12.2018 kl 19:22 5168

PHO sitt marked i USA er på 15 milliarder kroner
- FDA mener PHO har det beste produktet
- Medicare mener PHO har det beste produktet.
- Pasientene mener PHO har det beste produktet
- Top Cancer Doctors mener vi bør ta 100% av markedet.
Hvor vanskelig kan dette være? Er OSE investorer sveiseblinde? Hjelper ikke, Schneider har trykket på Nasdaq knappen.
Scoopfinder
12.12.2018 kl 19:28 5124

Jeg har skrevet før at jeg knapt ser noen risiko i PHO.
Så raste aksjen.
Men jeg ser fortsatt nesten ingen risiko i PHO.
Man må bare tåle litt berg- og dalbane på veien til himmels.

PS
Siste kvartalspresentasjon skuffet tydeligvis mange.
Jeg tipper den neste vil bli tilsvarende positiv.
Redigert 12.12.2018 kl 19:30 Du må logge inn for å svare
SafeInvest
12.12.2018 kl 19:52 4994

Hysteriet er tilbake! Hva er kursmålet denne gang? 10000kr aksjen?
Slettet bruker
12.12.2018 kl 19:57 4963

Stemmer det, SafeInvest, 9-10.000 kr/aksje i løpet av en 5 års tid.
Panis
12.12.2018 kl 20:02 4936

Tja, hvem vet?
Aksjekursen vil i hvertfall øke i takt med at Photocure tjener penger, det er ihvertfall sikkert :-)
focuss
12.12.2018 kl 20:05 4917

Scoopfinder
Jeg har sagt det før og jeg gjentar. Q3 ga ingen grunn til skuffelse. Hvorfor?
- Det har aldri blitt solgt så mye Cysview i USA som i Q3
- Veksten var på 45 %
- Det ble opplyst om permanent refusjon i gigantmarkedet surveillance.

Er dette et salgsargument? Selvfølgelig ikke.

Men.
MW som har shortet, dumpet 1000000 aksjer til ut i markedet. Det skapte panikk blant investorer som ikke forsto sine verdier.
Scoopfinder
12.12.2018 kl 20:05 4900

SafeInvest, neida - aksjen splittes nok flere ganger, så 10.000 blir det neppe :-)
God kveld til deg også :-)
Slettet bruker
12.12.2018 kl 20:06 4891

Tusen takk Hayen for at du delte dette med oss som ikke var til stede. Enig med deg at dette er veldig lovende!
Scoopfinder
12.12.2018 kl 20:08 4878

Focuss, jeg ble ikke skuffet av Q3, men noen håpet på oppdatert guiding.
Dessuten gikk nok en del penger til emisjonen i PCIB.
Jeg benyttet fallet til å vekte opp.
Gleder meg til å se topp-100 i DN etter Nyttår :-)
Londonmannen
12.12.2018 kl 20:10 4861

Nå må ikke du begynne å blande kurspotensiale med kutsmål. Går man ut fra at PHO tar 70% av markedet, så er der nok kjente faktorer til at man kan beregne et potensielt kurspotensiale. Men dersom du velger å tro at selskapet vil oppnå en annen markedsandel, så vil du få et annet kurspotensiale.

I dag uttalte CEO PHO at ledelsen sikter mot en markedsandel på 70%. Det er ut fra en forutsetning om at selskapet evner å oppnå en slik markedsandel man da får ut et tilhørende kurspotensiale på svimlende summer. Så får du selv ta stilling til om du mener CEO parter over seg eller at du har andre grunner til å tro at det ikke er mulig. Ingen tvinger deg til å tro at selskapet evner å ta en slik markedsandel. Men vær nå klar over at de i dag besitter den beste teknologien som finnes for å diagnostisere en dødelig kreftform. Pasienter kan selvfølgelig velge en langt mer usikker metode for diagnostisering, med den risiko det innebærer. Men jeg, og mange med meg mener at amerikanske pasienter ikke er vesentlig dummere en pasienter i Europa. Mulig du har et annet syne på den saken. Det er du i din fulle rett til.

I morgen fortsetter vi trolig oppturen og kursen er trolig tilbake på 50 tallet før vi går inn i 2019.
focuss
12.12.2018 kl 20:23 4794

For min del så mener jeg det bør være et tilbakelagt stadie å diskutere om BLC Cysview har et potensiale på noen tusenlapper per aksje. Den diskusjonen forventer jeg at vi snart kan legge bak oss.

Mer interessant er det at Schneider ser potensiale i Cevira. Cevira prises av markedet i dag til 0,00. Det man kan si om denne blockbusteren er at den prisingen er feil.
Panis
12.12.2018 kl 20:37 4714

For de som ikke vet hva Cevira er:

Cevira® is in development as a treatment for cervical persistent oncogenic human papilloma virus (HPV) infections and precancerous lesions. The treatment is based on our highly selective Photocure Technology® combining a photosensitizer with activation by light of a specific wavelength. It consists of a convenient, fully integrated drug delivery and light device to be applied intravaginally by the gynecologist. The patient can leave the physician office immediately and go back to daily activities and easily remove the device when the treatment is completed.
Selectively targeting the diseased area, Cevira® is a treatment modality aiming to preserve the competence of the cervix, an improvement over surgical procedures frequently used today.

Cevira® treatment is administered locally to the cervix by the gynecologist, using the Cevira drug delivery device. After the application the patient may return to normal daily activities. The device includes an integrated light source that automatically starts and stops photoactivation of the drug. The device is easily removed by the patient when the treatment is completed.

Cevira® has the potential to serve a high unmet medical need

Patients with persistent oncogenic HPV infections and low grade squamous intraepithelial cervical lesions (LSIL, CIN1) lack available treatments and are referred to tedious gynecological examinations and follow-up. This causes patient distress due to the risk of disease progression, and Cevira® may be an excellent treatment alternative in these patients.
For patients with high grade squamous intraepithelial lesions (HSIL, CIN2/3), common surgical procedures (e.g. LEEP, cold knife conization) are associated with increased risk of undesirable side effects including bleeding, infection, scarring (stenosis), infertility and complications in later pregnancies with risk of pre-term delivery.
Cevira® has demonstrated statistically significant efficacy and safety in patients with HSIL, which has over 1 mill cases diagnosed annually in the US and EU, and might be an excellent first line treatment for these patients for several reasons:

- Non-invasive, targeted treatment of HPV infection and precancerous lesions
- Preserving cervical function
- Only local, transient self-limiting side effects
- Fewer monitoring visits to the gynecologist
- Easy and convenient procedure for both gynecologist and patient

Ref:
https://photocure.com/research--innovation/product-pipeline/cevira/
Londonmannen
12.12.2018 kl 20:38 4710

Men har du noen peiling på hva den kunne blitt priset til, gitt man fikk en partner, eller at de selger rettighetene? Interessant at Schneider vil blåse liv i gamle glør.
Odin13
13.12.2018 kl 00:25 4368

Angående cevira,så gjentar han vel bare det som Hestdahl har sagt i et par år før han? at de sonderer terrenget å leter etter en partner?
focuss
13.12.2018 kl 01:04 4315

Verdi Cevira?? Har ingen peiling. Hestdal mente noen milliarder.
Bullinvestor
13.12.2018 kl 01:38 4263

En kurs på 2000 kr på PHO gir jo bare 42 mrd i verdi av selskapet, ja tror selskapet har mere å gå på..:-)
Trur Ose trenger et lokomotiv med tyngde som viser vei. Hadde vært gøy om vi landet over 50 før helgen..Nei det kan skje allerede i dag følg med!
Redigert 13.12.2018 kl 01:52 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.12.2018 kl 04:03 4181

I would imagine the company would be sold long before it ever got to 2000kr a share
Slettet bruker
13.12.2018 kl 08:07 3921

Det er lite merkelig med Tom Pike i styret som jobber får Vaccibody, som antagligen er største konkurrent til cevira. De er nu inne i en
fase 2 studie med vaksine mot cellforendringer i livmoderhalsen. Og har meget lovande resultater hittils, som cevira. Men vilken som
er som er billigst att bruke vet eg ikke. Og det finnes jo vaksine mot HPV viruset, men det blir dyrt om alle skall få det (ca 4000 pr stk)
Så det er absolut en marked for Cevira eller en vaksine.

Men nær det gjeller Schneiders 70 % så er det vel samme mål som de her har.

Based on such findings, joint guidelines from the American Urological Association (AUA) and the Society of Urologic Oncology (SUO) now recommend offering blue light cystoscopy to all patients with non-muscle invasive bladder cancer and considering blue light cystoscopy for patients with a history of non-muscle invasive bladder cancer and positive cytology.15

15.American Urological Association. Diagnosis and Treatment of Non-Muscle Invasive Bladder Cancer: AUA/SUO Joint Guideline. http://www.auanet.org/guidelines/bladder-cancer-non-muscle-invasive-(2016) Accessed August 22, 2018.

Og nær vi vet att Medicare gjør vad de kan, før att blåhvitt lys skall bli brukt. Så forstår eg ikke vad som kan gå galt.
SørenE
13.12.2018 kl 08:55 3785

Hej Norge

Hayen: tak til The inside mann, dejligt at form har en deltager på slik konference.

Flere super nykeder og en CEO der ikke sidder på hænderne.
2 ting jeg syntes er helt vildt super som vidner om at Daniel ikke arbejder efter jante loven.
1: Endelig teger men en alvorlog snak med Ipsen !!
2: den bedste !! Giv det blå lys til Olympus !!! det er ikke mindre end genialt, de er inde på mange flere sygehuse end Karl S. og om noget kan det Booste salget, og mange Urologer er nok meget konservative med valg af udstyr -- Olympus har Scope og Monitor :-) -- det kan skyte fart af uset styrke -- Genialt

Dansken
Super optimist
CanonBoy
13.12.2018 kl 09:16 3715

Takk Hayen. Dette er positive saker og viser at Daniel ikke er redd for å snakke frem og opp selskapet.
At det jobbes med alternativer til KS var ikke jeg klar over.
Er det noen som har en formening om hva som kreves dersom det skal tilbys Cysview sammen med Olympus?
Er dette en quick fix eller må nye kliniske studier gjennomføres?
Prøver å forstå om det er Cysview/KS som er det geniale her eller om det rett og slett er Cysview (med all dokumentasjon/tester/godkjenninger etc).som sitter på hele nøkkelen til fremtidige partnere på hardware siden.