PHO-- selger på 48,20, yeeeees

ITinvest
PHO 13.12.2018 kl 10:05 12811

folk har vist slutta å selge PHO.

Passer 50 i dag
Redigert 21.01.2021 kl 05:44 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.12.2018 kl 16:25 4564

Opp som en hjort og ned som en lurt........
Slettet bruker
13.12.2018 kl 16:27 4553

No disrespect to Itinvest, but look at the opening post.

48.2 yeeeeees vi slutter over 50. No, vi slutter under 44.

It's typical of the kind of stuff you read on here all the time. I genuinely don't see what good it does anyone.
Redigert 13.12.2018 kl 16:27 Du må logge inn for å svare
tilly1
13.12.2018 kl 16:28 4532

Er det slutt på halleluja stemningen?? Ned til 40 igjen? Spyyyyyr
Slettet bruker
13.12.2018 kl 16:29 4521

It is ery pointless making threads about the current value of a volatile stock. That being said, its up over 20% in 5 days.
Slettet bruker
13.12.2018 kl 16:32 4503

Exactly. That's my point. 20% in 5 days is fantastic. Just be happy with that instead of getting massively carried away.

I got back in at an average just over 35kr this time so I'm very pleased.

Haussing should be banned.
Slettet bruker
13.12.2018 kl 16:33 4470

Au au
Signifikant nedgang, og endte på LOD etter ekstremt stort volum.
Det er IKKE positivt, uavhengig av hva nissene kommer til å framstille det som.

Dersom i tillegg shorten ble øket i dag, kan det bli en (skikkelig) rufsete reise framover.

Marshall er dyktig, ser ikke bort fra de har jukket opp kursen de siste dagene, kun for å få plassert en short med mening. Dette er kun spekulasjoner, men mønsteret er veldig gjenkjennbart. Neste oppdatering blir spennende å følge....
Slettet bruker
13.12.2018 kl 16:35 4457

Det er innenfor å være litt skuffet over sluttkursen etter at den var oppe i 48,40 på det meste, selv trodde jeg på over 48 idag som sluttkurs, men bommet.
Når det er sagt, hvor gamle er enkelte av dere egentlig? Har dere vært på børs en dag eller fire, aksjen har steget drøyt 22% på 1 uke, er det lov å klage isolert sett?
Intet vokser i himmelen, det trenger hvertfall noe tid.
Og jeg vil anta at de som skriker høyest er de samme som solgte med tap forrige gang den falt tungt. Mange av dere har vel kjøpt igjen idag og er forbannet over utviklingen.
Patetiske ludoer finner vi overalt, men HO er i særklasse i så måte.
Predator
13.12.2018 kl 16:35 4448

Noen som har en forklaring på siste omsatte post kl. 16:27:10

SISTE HANDLER VIS ALLE DAGENS HANDLER
Tid Pris Volum Kjøper Selger
16:27:10 45,00 10 000
16:25:23 43,35 400
16:25:23 43,35 900
16:25:23 43,35 200
16:25:23 43,35 1 225
focuss
13.12.2018 kl 16:35 4446

thepower
Håper du forstår forskjell på en aksje`s potensiale og hva man tror at aksjen kan prises til i markedet i morgen, til uka, til våren, eller om et år.

Ser du ikke har tro på en markedsandel på 70%. En slik mening har ingen verdi uten en begrunnelse.
Slettet bruker
13.12.2018 kl 16:36 5117

DTT,
Det kan gi mening.
Shorten er uendret igår, men idag er det større aktører som har styrt/manipulert og ikke utenkelig at MW har en finger i det.
Slettet bruker
13.12.2018 kl 16:39 5092

We have seen it before. The closing price was 43.35kr not 45kr.

5 kroner down from the top today. I hope MW are not back to their games again.
Slettet bruker
13.12.2018 kl 16:43 5067

Enig med deg eloquest. Er selv forholdsvis ny her, men har jo merket at det kryr av pretensiøse børsklovner. Er selv langsiktig i pho og kunne ikke brydd meg mindre om dagens kurs. Vent 3-4 år, da snakker vi. Tror Dan absolutt er rett mann for photocure. Photocure er jo ferdig FDA- godkjent (finnes det andre norske biotek med FDA?) og det som nå står foran oss er 100% salg.
focuss
13.12.2018 kl 16:43 5073

thepower
Ser du hevder at de ikke tjener penger i områder de har 70% markedsandel. Hvor har du det fra?
Slettet bruker
13.12.2018 kl 16:46 5019

I don't believe you ever considered a 70% market share before yesterday did you.

70% of a well established market in the US? Not a chance.

The question should rather be turned around and give me an well reasoned explanation of how they will take 70% of the market in the US.

Whether we believe anything that the analyst at Edison says, he thought if they got even a small part of the 20% market share that I suggested to him, that they would be doing very well.

We have been over the same arguments time and time again. Until some big investors get involved then the stock can be manipulated like we saw today. Quite how you go from 48.4 to 43.35 in 6 hours based on no news is quite astonishing.
Slettet bruker
13.12.2018 kl 16:47 4999

Financial reports for the past 3 years. Have you seen any profit on the board?
Predator
13.12.2018 kl 16:48 4986

Vi ser alle at closing var på 43,35.-
Savner fremdeles en forklaring på de 10.000 omsatt på 45.-
https://bors.e24.no/#!/instrument/PHO.OSE
Redigert 13.12.2018 kl 16:51 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.12.2018 kl 16:53 4951

Thepower - da er det nettopp det du må gjøre, komme med motargumenter - forklare hvorfor du mener det er hinsides med en kurs på over kr 1000. Det jeg registrer er at du med flere bruker all haussing som begrunnelse for at kursen stiger/synker - for meg er det helt meningsløst, kursen til PHO vil i svært liten grad påvirkes av det. Jeg merker også at DTT også kommer med sine lite konstruktive betraktninger etter at kursen faller - og kommer med nedsettende betegnelser på alle de andre på forumet (ref smånisser). Jeg har ikke fått med meg at DTT har kommet med noen konstruktive innspill de siste dagene hvor PHO har steget på økt omsetning. Det er fryktelig lite troverdig - og er minst like mye ødeleggende for HO som all haissingen.

For meg er det helt naturlig at PHO faller litt tilbake i dag, etter den kraftige stigningen - husk at mesteparten av omsetningen i dag (på høyt volum) skjedde godt over gårsdagens sluttkurs, og med en stigning på nesten 30 % (ved kurs 48.40) er det ikke rart at noen velger å selge.
Slettet bruker
13.12.2018 kl 16:54 4941

Maybe a pre agreed sale related to the options?
kreinh
13.12.2018 kl 17:04 4895

Motstandsnivået ved 43/44 har blitt nytt støttenivå? Any way, vi er i stigende trendkanal fortsatt. Ingen fare for negativ overaskelse så langt jeg kan skjønne. Pluss i regnskapet innen rimelig tid. USA markedet er enormt. Så får andre stresse med kurs bevegelser. Denne aksjen skal videre opp over tid...

Det har vært litt deilig å ikke følge med en måneds tid, men da jeg så på øko-siden i Fædrelandsvennen at Photocure dukket opp på vinnerlisten med 24% oppgang sist uke måte jeg inn på HO og børsen og orientere meg litt igjen. Nå vil jeg ikke følge med igjen før 4Q 27 feb.
(Har dog newsfeed direkte fra Photocure si side på da) :-)
Redigert 13.12.2018 kl 17:05 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.12.2018 kl 17:09 4872

I tend not to sit too long in stocks. I sat with PHO the first time around for almost a year. That's a lifetime for me.

I'm only a few weeks into this one. I plan to sell if/when we get to 70-80kr. Hopefully that will be sometime next year.

Thus my approach is very different to most people on here. I just don't see 1000kr a share for many reasons, the primarynone being that in my opinion the company would have been sold way before it ever got the chance to reach such numbers.

When you are trading and looking for a relatively quick out it makes you (or at least me) more sensitive to big price swings. If I had made up my mind that I would commit my capotalnfor 2-3 years then I imagine 12% swings would not irritate me as much.

Without wishing to appear negative I still have this thing about until they put solid profit on the table I will think of PHO as the company that has had massive potential but constantly managed to screw things up for the shareholders.

Remember some poor guys have been sat with this stock for years and years. The ONLY people that have made money from PHO are people who have traded it actively.

That looks and I repeat looks like it might change now that Dan the Man is at the helm. He appears focused and he knows that this time they have to deliver.

In Schneider we trust


Predator
13.12.2018 kl 17:15 4842

Could be.
Ser nå at det er en derivathandel og da er det mange, mange svar på spørsmålet.
Thanks anyway.
Computum
13.12.2018 kl 17:16 4829

Da spørs det hva de siste dagers 20% oppgang er verdt? Jeg tenkte vi kanskje gikk mot bedre tider med Marshall ute av sin shortposisjon. Men dengang ei.
Her er det tydeligvis store penger som skifter eiere, og de som taper forstår ingenting.
focuss
13.12.2018 kl 17:18 4803

thepower
Du skriver de ikke tjener penger i områder de har 70% markedsandel. Har du sett noe regnskap for Danmark?

Forøvrig så har PHO nå lagt ut presentasjonen fra DNB seminaret på hjemmesiden. Den er god og inneholder noe nytt. En liten men interessant ting er de tar med at en av fordelene med Cysview er at kreften oppdages tidligere. Det må bety at han sikter til bruk i "first diagnosis", et stort marked som ikke er inkludert i noen analyser. Det kommer inn klager med erstatningskrav i norge fra pasienter som mener deres blærekreft ble oppdaget for sent. Amerikanere er ikke de som bruker minst advokathjelp i verden.
Redigert 13.12.2018 kl 17:19 Du må logge inn for å svare
focuss
13.12.2018 kl 17:24 4769

thepower
Det er bare aksjonærene som kan bestemme at selskapet skal selges. Da er det viktig at aksjonærene forstår hva selskapet kan bli verdt.
focuss
13.12.2018 kl 17:30 4730

thepower
Det virker som du ville bli fornøyd dersom selskapet ble solgt for 70-80 kroner. Håper det ikke er mange aksjonærer som deler den holdningen.
Slettet bruker
13.12.2018 kl 17:47 4668

No not at all. I would sell my shares in the market between 70-80kr, I would expect higher than that with a buyout.

Most stocks will fall back to some degree if they shoot up. If I can do over 100% in say months I would be over the moon. It happened from July to September. It will most likely happen again.

If it keeps going up after Ibsell, no big deal, I can always get back in again. I like to bank profit when I can and build my capital. For example the shares I have now in PHO were bought entirely from the profit of the sale of the first lot and the original capital is now in some god awful tanker stock that is going down the drain in the U.S.
Computum
13.12.2018 kl 18:07 4616

100% avkastning er jo glimrende dersom man har litt penger investert. Det er omtrent hva du kan greie iløpet av et helt liv med dagens bankrente. Men ikke lett å oppnå i aksjemarkedet heller uten en god porsjon flaks, og/eller stor tålmodighet.
Jeg sitter med et håp om at alle mine (3) aksjer kan dobble seg fra dagens nivå. Statistisk er det vel små sjanser for det, men om EN gjør det så er det jo fremdeles bra.
Å forvente ti-dobbling gjør jeg ikke. Kort og godt av den grunn at sånt skjer ikke meg. Kan rett og slett ikke se det for meg.
Slettet bruker
13.12.2018 kl 18:25 4953

Fully agree. Most stock markets around the world are down double digits this year.

I was lucky enough to make over 120% on Prosafe and almost the same on PHO this year.

With Prosafe You could say I sold a little too early at 24kr when it keptnclimbing to almost 30kr. But if U had sat with then until now they are back down to 15kr.

Same with PHO. In at 27kr out at 60kr. If I had satbwith them I'd be at 43 and would have been kicking myself when it fell to 33kr.

I got back in at 35kr and off we go again.

You do need some luck, but if your strategy is to build capital then you need to bank profit, especially when you have a big chunk of money on and you are up well over 100%

It's not a strategy for everyone, but it works for me.

A stock going up 1000% or more would be great, but they are once in a blue moon

Who knows, maybe PHO is that stock

I managed it with Jinhui back in the day and got close to it on archer recently but didn't have that much invested.

It takes a rich man or one with ice in his blood to have say 2 million kroner invested in one single stock and then sit with It all the way up to 1000% . There would be too much money at stake after a while and on a bad day you couldneasily be down 1 mill kr. That's not for me. If I can make 100% on a 2 million kr investment I hit the sell button, no questions asked.

Redigert 13.12.2018 kl 18:27 Du må logge inn for å svare
focuss
13.12.2018 kl 18:26 4942

Computum
Både Nano og PCIB gikk 10 gangeren før de falt tilbake. Klart PHO kan gå 10 gangeren også. Og vel så det.
Computum
13.12.2018 kl 18:38 4884

Var litt heldig med PCIB og var med på en tredobbling eller noe sånt, men solgte ikke optimalt og kjøpte tilbake like før siste emisjon, så foreløpig har jeg ikke der heller gjort det like bra som det mange andre skryter av.
Kunsten er vel å ha tefft til å ta gevinst til riktig tidspunkt og ikke være for snar å kjøpe seg inn igjen i disse jojjo-aksjene.
Eller bare sitte og håpe det beste og risikere at selskapet ikke lykkes.
Det er det også flere eksempler på i denne sektoren.
Computum
13.12.2018 kl 18:54 4825

"Fjortisen" som startet denne tråden spådde sluttkurs idag på 50 kroner.
Noen som våger seg på en spådom for morgendagens sluttkurs?
Jeg tipper 40,60. Håper den holder seg over 40-tallet.
ITinvest
13.12.2018 kl 19:11 4782

ja, ja jeg er vel ingen fortis akkurat.
Det var voldsome svingninger i dag.
Dette er grunnen til att eg ikke har mye penger i aksjemarkedet.
Roboter og storkapital herjer,
Trodde virkelig på videre oppgang.
Utrolig mye positivt med PHO for tiden, ting faller på plass.
2019 blir det store året.
Les god ino på andre tråder
Panis
13.12.2018 kl 19:15 4766

Computum,
Jeg solgte 25% av mine PCIB aksjer når den doblet seg før emisjonen ble kjent, og satt det meste i PHO det var ingen god følelse... Men den ble bedre når kursen i PCIB falt som en sten, samtidig som PHO gikk til ATH.
Jeg har lært av nedturene med NANO at det ikke er lurt å være all inn i kun en aksje for de går ikke opp og ned samtidig alle sammen, og man får en bedre hverdag da.
Scoopfinder
13.12.2018 kl 19:59 4669

ThePower : "In at 27kr out at 60kr. You do need some luck, but if your strategy is to build capital then you need to bank profit"

Kaller du det "to bank profit" ????
Vel, vi har forskjellige ambisjoner. Jeg kjøpte også under 30kr, men jeg selger ikke en aksje så lenge jeg har tro på videre vekst.
Du blir aldri rik hvis du selger når du har tjent noen tusenlapper. ALDRI !!!
Hvis noen av kursmålene som nevnes slår inn blir jeg milliardær, fortsatt muligens uten å ha solgt en eneste aksje.
Computum
13.12.2018 kl 20:35 4592

Hva skal du gjøre som milliardær da, Scoopfinder?
Slettet bruker
13.12.2018 kl 20:39 4572

Scoop,
Du har skjønt det.
Men vi har jo alle forskjellige mål her i livet.
Av og til når jeg har ledig tid studerer jeg litt på Shareville og endel investorers porteføljer og handler og det er ikke rart at de fleste taper penger på børs.
Slettet bruker
13.12.2018 kl 20:44 4554

Ts er "fjortis" og du er Realist. Den saken er settlet.
Tipper 40,80
Slettet bruker
13.12.2018 kl 20:49 4534

Scoopfinder, that depends on what you look to get out of an investment. I don't look to get rich, I look to make money.

Who us talking about "tusenlapper"? I made just over 1.5 million kr when I sold PHO in September. That's not tusenlapper for me. That's serious money.

I made almost the same amount on Prosafe.

I am now back in PHO with a solid amount of shares at 35kr average.

You haven't sold anything, good for you. Your logic however make no sense. Regarding PHO we are in the same position now more or less? I am in atb35kr, you are in at whatever price you got in.

Difference being that I have "banked" 1.5 million kr profit.

You might not get "rich" doing what I do, but you can live a pretty good life out of it.

You stick to your strategy and I will stick to mine. Warren Buffet takes profit regular, he doesn't sit around whilst his money does nothing.

Some people seem to think that if you sell and take a profit you are OUT forever and will miss out on any further increase in the stock price. Not true at all. You can always buy back in if you want to at a higher price and lose maybe 10% in the process. It's not the end of the world and goes with territory.

Tusenlapper I agree with, but I'm not talking about tusenlapper.

If I recall you started a thread about me saying the price would drop to 33kr and that I had an order in. You obviously didn't think thatbwas going to happen. It did happen though and I did a good number at 33kr. Maybe it was just luck.

I am not as stupid as I look. I have been in this game for a long time. Of course I have lost money on investments quite often, nobody wins on everybyrade. but I can tell you one thing for certain the guy who struggles in the stock market is the guy who doesn't know when to take the profit or to cut his losses.

You invest, so do I, but I trade actively, thus we have very different opinions.

Redigert 13.12.2018 kl 20:51 Du må logge inn for å svare