Kanskje DNO heller skulle kjøpe seg selv enn en kollega?

Slettet bruker
DNO 13.12.2018 kl 13:13 2293

Med selvsikkerheten de promoterer skulle jo DNO ha en verdi som ikke til stadighet viser seg frem som børs taper.
oto1
13.12.2018 kl 13:24 2255

Faktisk enig.

Dno er i alle fall priset til 1/3 av Faroe, så hvorfor de skal kaste penger etter de skjønner jeg ikke helt.
Slettet bruker
13.12.2018 kl 14:00 2158

Det er vel rett og slett fordi de mest oppegående mennesker med litt penger på bok forstår at selskaper som for eksempel Tomra er for fremtiden.
Ergo vil DNO sentralt leke at de er store og har en fremtid og gir noen bud her og der. Med andre ord de ønsker og bedra sannheten rundt fremtiden.
Alle oppgående mennesker vet jo godt at koks og olje ikke laver en fremtid for dine barnebarn.

P.S.
Jeg ønsker ikke på noe måte og sabotere din siste investering som du annonserte med høye flagg.
Redigert 13.12.2018 kl 14:03 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.12.2018 kl 14:12 2124

Med så mange nervøse aksjonærer som nå er det faktisk ingen dum ide. Kjøpe inntil 10% egne aksjer og så slette de hadde vært en grei måte å øke verdien for de aksjonærer som velger å bli. Og fremdeles er det midler til å erverve drøye 50% av FAROE. Nå det er sagt har jeg ikke sjekket hvor stor %andel egne aksjer vi allerede har.
Slettet bruker
16.12.2018 kl 18:03 1685

Ja, beste kjøp i bransjen Olje og energi er utvilsomt DNO selv. Se bare på ooto1 sine utmerkede oversikter over DNOs produksjon, verdier og potensialer. Mulige triggere for kursøkning står nå i kø og hvis de kommer fram neste uke, får vi trolilig de beste julegavene i 2018 og et lukrativt 2019 osv.
God jul
K
alan
16.12.2018 kl 23:10 1389

Tjaa
Leser følgende i Finansavisen, skrevet av Martin Mølsæter.
"Ser at DNO nå handles på en kontantstrøm multippel på 5 gangern, basert på dagens oljepris,
Selskapet har omtrent null i netto rentebærende gjeld. Hvis oljeprisen faller 10 dollar til, har de
fortsatt 2 kroner aksjen i fri kontantstrøm.
Det er det feks. ingen amerikanske skiferoljeselskaper som er i nærheten å kunne vise til."
"Ellers faller oljeproduksjonen fra skifer med 45% i året hvis de slutter å bore.
Skal produsentene overhode tjene penger må prisen opp med minst 10 dollar."
Ifølge Mølsæter.
------------------------------------------

En skifer brønn koster fort 7-8 mill dollar. Decline er svært høy.

Oljen fra Permian er svært lett og må blandes med tyngre kvaliteter.
Prisen på denne er 10-20 dollar under Brent.
I en oversikt jeg nylig leste var decline i Permian nå på over 500.000 fat i måneden.
Fra eksisterende brønner. Da må det stadig bores nye brønner for å holde vedlike og
enda mere boringer for å øke produksjonen.
Antall jordskjelv er også kraftig økende her. Grunnet all bore aktiviteten.
Strengere regler skal settes i kraft.
Jeg har ingen tro på at Permian skal redde verden.

Redigert 16.12.2018 kl 23:11 Du må logge inn for å svare