Daniel
15.12.2018 kl 16:29 8084

Han never en ny teknologi som kombinerer hvitt og blått lys og som nå er i kliniske studier. Noen som vet noe om dette?
Londonmannen
15.12.2018 kl 22:09 7735

Interessant at BLCC blir betegnet som "disruptive tecknology", altså teknologi som vil erstatte eksisterende teknologi. Ikke rart at BLCC fremholdes som ny SoC i de sykehus/klinikker den er tatt i bruk.
Vi går spennende år i møte.
Slettet bruker
15.12.2018 kl 22:17 7684

Photocure har en spennende framtid hvor tidligere admin uttaler milliard marked.

Pho har i tilegg hyggelig omsettning 150 mill +
Slettet bruker
15.12.2018 kl 23:07 7599

Ser vi ikke en klar endring i strategi fra selskapet etter at Schneider kom inn, en ny CEO jeg personlig og sikkert mange med meg gledet meg til skulle begynne? Meldinger fra selskapet popper ut og det er i tillegg så positivt at jeg vet ikke hva. Kommer ikke til å gå mange mnd inn i 2019 før større investorer, gjerne fra USA, tar plass i selskapet. Analyser kommer, inntekter kommer, utplasserte scope øker, pasienter vil ikke ha noe annet og vi som har aksjer kan legge oss om kvelden uten å være særlig bekymret for hva som kommer neste dag. Dette selskapet blir den gullgruven jeg håpte på, skal sitte å nyte turen de neste 1-2 årene. Det gjelder bare å ha baller nok til ikke å selge når kursen stiger til høyder vi ikke har sett ennå.
Slettet bruker
15.12.2018 kl 23:15 7570

Jo, allerede etter bare 6 uker kan det se ut som Schneider allerede har begynt å markere seg og sette sitt preg på selskapet.
Ellers helt enig gunlove.
Redigert 15.12.2018 kl 23:16 Du må logge inn for å svare
Durable
15.12.2018 kl 23:38 7514

Alle burde sette av ti minutter til å se dette klippet.

NBI er jo såklart enklere i bruk og billigere enn BLCC, men han sier jo rett ut og uten et fnugg av tvil at BLCC gir de beste resultatene og rett og slett er det beste produktet.

At Cysview ikke skal ta store markedsandeler virker jo rett og slett usannsynlig.
Og vi vet alle hva det vil bety for aksjekursen........
Slettet bruker
15.12.2018 kl 23:42 7500

Durable,
Nettopp, derfor det undrer meg over så liten interesse for denne tråden.
For å si det rett ut, intervjuobjektet er ingen hvem som helst i blære kreft bransjen.
Men samme det, jeg sitter komfortabelt, er overbevist og sikker i min sak angående pho sin framtid.
Redigert 15.12.2018 kl 23:43 Du må logge inn for å svare
bravi
16.12.2018 kl 00:02 7429

Elvoquest, sitter ja, men kaskje ikke like skråsikker som deg.
Det har vært positive artikler i over 10 år uten at det har hjulpet noe særlig. Man må se salgstall først.
Slettet bruker
16.12.2018 kl 00:06 7405

Interessen for pho kommer til å ta seg kraftig opp, det er ikke snakk om annet enn tid. Kom over selskapet etter at enkelte Nel aksjonærer hadde skiftet, fikk egentlig sjokk når jeg begynte å lese om selskapet og hvor lavt priset det faktisk var når man vet hvor de befinner seg. De er på et punkt hvor selv jeg er meget komfortabel med farmasi, kommet forbi alt av hindringer som bekymrer. Det ser så lyst ut nå at eneste grunnen til at ikke flere kjøper med begge hender er at selskapet ikke er oppdaget eller at gammel historie bremser investorer i å komme inn.

Durable, måten urologer uttaler seg på, kan man få bedre bekreftelse på at pho har den beste teknologien for å oppdage alt av svulster i blæren? Hvem vil faktisk bli undersøkt på noe annen måte når man vet at cysview/hexvix mer eller mindre oppdager 100 %? Det sier seg selv, de som blir undersøkt på en annen måte risikerer livet, det er noen etiske spørsmål inne i bildet her også.
Slettet bruker
16.12.2018 kl 00:06 7391

bravi,
Fair enough.
Da er det hvertfall flott at det har blitt ført opp hele 4 nye klinikker på Cysview siste 14 dager.
Kan vel ikke tolkes direkte negativt vel?
bravi
16.12.2018 kl 00:14 7334

Elvoquest, tolker ikke det negativt nei. Uansett må man forholde seg til hvordan markedet tolker det og priser aksjen. Hittil er det litt igjen til vi passerer forrige topp på 63,50. Kommer vi dit skal jeg klage på kursen og forlange hvertfall over 100.
Slettet bruker
16.12.2018 kl 00:22 7308

Hvor mange år har du sittet i selskapet og må vi langt opp før du ser blått?
bravi
16.12.2018 kl 00:34 7271

Elvoquest, har sittet siden september 2017, har vært i blått siden, men det er ikke poenget. Man skal alltid håpe å få maks ut av en investering.
JosefK
16.12.2018 kl 04:22 7154


Pho har vært lovende de 8 årene jeg har hatt den.

Dette tar tid.
Slettet bruker
16.12.2018 kl 05:20 7117

Tusen takk Elvo for lenken - enig i at dette er et fantastisk intervju (ikke minst for pasientene). Her sier en meget høyt respektert fagpersoner rett ut at BLC er den beste metoden/produktet (og at en har en forpliktelse overfor pasienten).

Bravi - blir det riktig å sammenligne PHO i dag og PHO for 10 år siden? Har det ikke skjedd en radikal endring siden den gangen? PHO har i dag fått alle de nødvendige godkjennelsene, tilgang til surveillance, permanent refusjonasndring som trer i kraft i 2019, og det kommer bare flere artikler/nyhetsoppslag som konstaterer at BLC er den beste metoden/produktet og anbefales brukt. Videre er det først denne høsten PHO har hatt på plass et kommersielt salgsapparat. PHO har allerede hatt en relativt stor vekst - men tror du ikke dette vil ha en "ketschup" effekt ift salgstallene i 2019/2020? Schneider har som målsetting å oppnå 70 % markedsandel i USA. Hva vil skje med kursen dersom en oppnår kun en markedsandel på 10 % (har ikke PHO i dag ca 0.5 % i dag)?

Daniel - de kliniske studiene det vises til forstår jeg gjelder studier på hvordan en enklere kan skifte mellom hvitt/blått lys. Slipper å gå frem/tilbake, dvs. først bruke hvitt lys - deretter blått lys.
Redigert 16.12.2018 kl 05:27 Du må logge inn for å svare
riskypick
16.12.2018 kl 07:25 7046

Jeg var ikke helt klar over at man måtte kjøre to prosedyrer for å komme i mål. Det må da være mulig å få dette til i en samlet deteksjon med hvitt og blått lys? Det vil jo lette arbeide betydelig.
Londonmannen
16.12.2018 kl 08:12 6991

Bravi
Joda, du har nok sikkert rett i at det har vært skrevet positive artikler om Cysview og BLCC teknologien de siste 10 år. Men dersom du lyttet inn på Schneider sin presentasjon forrige uke (DnB seminaret) så kunne du høre han si at refusjonsordninger er den virkelige nøkkelen til å kunne erobre det amerikanske markedet. Og såvidt meg bekjent har ikke PHO hatt refusjonsordning på plass de siste 10 årene. Og da hjelper det svært lite med positive artikler. I USA utgjør det en vesens forskjell når Medicare kommer på banen, og spesielt når Medicare gir en Code A refusjon.

Men grunnlaget for fremtidig suksess ble egentlig lagt med gjennomføringen og de resultatene PHO fikk gjennom sin fase 3 studie, ferdig i mai 2017. Det er den som har vært nøkkel til surveillancemarkedet og Code A refusjonen, og det er kombinasjonen av flexiscopene og Code A refusjonen som virkelig vil gi akselererende vekst i det amerikanske markedet. For gjennom dette oppnår man en helt annen holdning fra urologer og pasienter til BLCC teknologien, og et helt annet volum når veksten i antall scope øker samtidig som kapasiteten på hvert flexiscope er betydelig høyere enn på et regid scope. Følgelig er det fra 2019 PG utover at vi vil oppleve PHO som et realt vekstselskap.

Ja, jeg skjønner at mange med god kjennskap til selskapets historie er blitt skuffet såpass mange ganger at de stiller seg svært skeptiske til om selskapet vil lykkes denne gangen. Men med helt andre forutsetninger, samt ny offensive ledelse, så tror jeg at selskapet nå står med begge beina godt plantet i et gjennombrudd.

Men det du fremholder viser meg også at et selskap som ønsker å ta opp konkurransen med PHO ikke bare må oppnå positiv omtale i fagartikler. Det må i tillegg evne å få FDA approval samt overbevise gjennom vitenskapelige resultater at de fortjener en Code A refusjonsordning. Den veien er lang, kronglete og belagt med torner. Det har dere som har fulgt PHO til sanne fått oppleve. Men PHO, i motsetning til andre, har passert disse hindrene og er omfavnet av såvel FDA som Medicare og nå etterhvert såvel urologer og pasienter. Og da kan det komme til å gå styggfort i årene som ligger foran oss.
Redigert 16.12.2018 kl 08:18 Du må logge inn for å svare
Daniel
16.12.2018 kl 08:44 6943

Det er ikke to prosedyrer. Man skifter mellom hvitt og blått lys med en bryter.
focuss
16.12.2018 kl 09:38 6856

Synes det er viktig å merke seg hvor tungt initiell diagnose vektlegges i intervjuet, noe som egentlig er en selvfølge. Fase tre studiet til Photocure fokuserte på to ting, nemlig å benytte BLC Cysview i surveillance setting (oppfølging/overvåkning) samt å få godkjent gjentatt bruk av teknologien. Før 16 februar i år så var BLC Cysview kun godkjent for bruk en gang og det var i operasjonen ( TURBT). Godkjennelse for bruk i Surveillance firedobler markedet til BLC Cysview i USA til ca 15 milliarder nok Når produktet også er godkjent for gjentatt bruk, så betyr det at BLC Cysview også kan benyttes til å gjøre den første diagnosen på pasienter med misstanke om blærekreft. Det ytterligere dobler markedspotensialet til BLC Cysview til ca 30 mrd nok.

Med Schneiders visjon/mål om å ta 70 % av dette markedet så vil det bety en omsetting for PHO på 21 milliarder nok og bli et av selskapene på OSE med størst omsetting. Med marginene som gjelder i denne bransjen antagelig også det med størst lønnsomhet.

Redigert 16.12.2018 kl 09:42 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
16.12.2018 kl 10:11 6772

He, he ja vi har mye å se frem til. Men man kan gjerne klø seg i hodet over hvor treg materie det norske investormiljøet består av. Ganske ufattelig at ikke flere evner å se hva som er i ferd med å skje. Og jeg tror det vil skje fort, veldig fort når det løsner. Men dessverre vil det trolig være hovedsakelig amerikanske investorer som vil nyte oppturen med PHO, i tillegg til oss norske som har sett lyset, so to say.
focuss
16.12.2018 kl 10:23 6729

Blir spennende å se om Schneiders vyer om markedsandel vil komme ril syne i guidingen vi venter på.
Slettet bruker
16.12.2018 kl 10:24 6688

focuss,
Noe annet ville forundre hvertfall undertegnede.
Slettet bruker
16.12.2018 kl 10:35 6659

Et lovende selskap kan ikke være lovende i evig tid..
Tiden går, og folk venter på blå bunnlinje som vil økekraftig fra Q til Q, og det må komme betydelig mer enn 10-12 utplasserte scope i kvartalet.
I Q3 ble det bare utplassert 6-7 scope, så det er egentlig ikke så merkelig at mange er skeptiske.

Selv er jeg optimistisk, og kanskje en av de ferskeste aksjonærene som har gått inn i selskapet med langsiktighet for øye.
Det har gått 6,5 måneder, og snart kan også jeg feire 1 år som aksjonær.
Dette viser at ting alltid tar tid, og derfor må man være tålmodig.

Jeg vet ikke hvor lenge focuss har vært aksjonær, men la oss si det er halvannet år.
Han hadde nok sett for seg at kursen hadde vært en helt annen enn den faktisk er på dette tidspunktet.

Det markedet og gamle aksjonærer venter på er at alt det lovende som det skrives om skal materialisere seg i tall, og det har ikke skjedd enda.

En ting er i hvert fall sikkert, og det er at selskapet nå må få skikkelig fart på økningen i omsetningen hvis de skal opparbeide seg et bredt kunderegister og en merkevare som hele det medisinske miljøet kjenner til.
Det bør nå skje kvantesprang i 2019 hvis PHO skal bli til den melkekua mange har drømt om og forestilt seg.
Slettet bruker
16.12.2018 kl 11:37 6525

Enig i det du skriver Oppgang Kommer - samtidig er min oppfatning at PHO nå er på vei til å få sitt virkelige gjennombrudd gjennom det Focuss skriver ift fase 3 studiet/refusjonsordningen/tilgang til Surveillance/ anbefalingene mv. Jeg tror videre i likhet med Londonmannen at dette vil gå fort når "ketchup" effekten inntreffer i USA. Hva med andre store markeder som Australia/Kina? Husk at selv med kun 0.5 % markedsandel i USA dag ser det ut til at PHO vil få en omsetning totalt på 21 mUSD. Schneider har målsetting om en økning ift markedsandelen i USA med 140 gangern (til 70 %, tilsvarende i andre land).... Hva skjer med kursen om PHO BARE øker til en markedsandel på 10 % i USA... ?Jeg vil presisere at jeg er lastet tungt med PHO aksjer - og har selvfølgelig ønske om at kursen skal stige - samtidig blir jeg bare mer overbevist desto mer jeg undersøker om at PHO har et enormt potensialet (og risikoen er minimal). Dere får selv sjekke ut caset PHO (det anbefaler jeg?).

Ha en fortsatt fin helg!
bravi
16.12.2018 kl 11:50 6486

Jeg er forsåvidt enig i alt dere skriver, MEN det virker fremdeles å være en stund igjen til vi kan cashe inn HVIS dette går veien.

Nevner noen punkter (det finnes mange flere).
Fase 3 er nå 1,5 år siden fremdeles har det ikke tatt av. I feks. Frankrike mistet de refusjonen etter å ha vært i salg i flere år. Man skulle tro at urologene der som hadde lært seg å bruke Hexvix ville fortsette med det basert på kvaliteten. At procedyren ble godkjent for å brukes flere ganger fra 16/2 i år førte ikke til noen økt bruksgrekvens osv. osv.
Scoopfinder
16.12.2018 kl 12:11 6438

Jeg likte spesielt 3 setninger :

1 - Denne teknologien bør bli tilgjengelig for alle pasienter
2 - Teknologien betyr en dramatisk forbedring av pasientenes livskvalitet
3 - Teknologien reduserer belastingen for urologene (kostnadsbesparende)
JosefK
16.12.2018 kl 12:14 6494


Om du tar og dividerer totalen på antall kvartaler Cysview har vært i salg, er det omtrent gjennomsnittlig.

Jeg vet ikke hvem du forsøker å lure, om det er deg selv eller andre.
Slettet bruker
16.12.2018 kl 12:20 6470

JosefK,

Uansett hvor negativ holdning du innehar og våkner med hver morgen er det ikke mulig å underslå at det nå har blitt lagt til 4 stk nye klinikker de siste 14 dagene.
Computum
16.12.2018 kl 12:22 6447

Min tid i PHO er mer enn 2 år. Jeg håpet at 2018 ville bli det første "payback" året. Men slik gikk det, som kjennt, ikke.
Vil minne om oppslaget i Finansavisen 28. feb. iår der overskriften var: "Ser mulig milliardinntekt"."Dersom en av fem pasienter i selskapets kjernemarked behandles med Photocure's utstyr, vil topplinjen bikke en milliard kroner, ifølge selskapet". Helsidesoppslaget illustreres med et fargebilde av en smilende Erik Dahl og Kjetil Hestdal. Siden har smilene fra Dahl vært få. La oss håpe 2019 blir det store vendepunktet og at markedet begynner å se det store potensialet som ligger i dette selskapet.
ShortStack
16.12.2018 kl 13:12 6333

Det har vært litt snakk om når PHO kan møte konkurranse pga utløpt patent. En annen mulighet for konkurranse frem i tid er jo at noen finner på en helt annen og bedre metode. Slik som det her?

https://www.inven2.com/en/tech-transfer/projects/non-invasive-diagnostis-and-monitoring-bladder-cancer

https://titan.uio.no/node/2306

Slike mulige trusler understreker viktigheten av å få gang på butikken
Daniel
16.12.2018 kl 13:26 6300

Det vil alltid komme ny og bedre teknologi, så en gang i fremtiden vil Cysview og blålys bli byttet ut med noe nyere og bedre. Men når man ser hvor utrolig sakte overgangen fra hvitt lys til blått lys har vært hos urologer i USA tror jeg at overgangen fra lys til biomarkører/DNA/RNA vil gå enda saktere. Bare se på USA og CRP: Leger i USA bruker ikke CRP for å vurdere infeksjoner og dermed antibiotikabruk pga. at dersom de får en falsk negativ og velger å ikke gi antibiotika - og pasienten dør - så blir det umiddelbart et sivilt søksmål i milliardklassen. Dette er naturligvis noe forenklet og litt mer sort hvitt enn realiteten, men akkurat PCR (eller andre biomarkører) til monitorering av blærekreft tror jeg tar to tiår før det er utbredt i USA.
Slettet bruker
16.12.2018 kl 15:08 6146

Bravi - nå vet jeg ikke helt hva du legger i at det fremdeles vil være en stund til vi kan cashe inn, og jeg er også usikker på om hva vi er enig/uenig om:)) Men det er selvfølgelig lov å være uenig - og vi er så heldig å leve i et land med ytringsfrihet. Jeg forsøker her med en oppsummering om hva vi er enog/uenig om:

- Er vi enig i at BLC pr i dag er den beste metoden/produktet? En vet ikke om det vil komme noe bedre i fremtiden - for pasientenes del håper jeg at en til slutt finner en kur for alle kreftformer - PHO har i alle fall i dag et stort fortrinn ved å ha de nødvendige godkjennelsene (beste gradering), og jeg er rimelig sikker på at PHO også holder på å forske videre på dette for å videreutvikle metoden/produktet.

- Er vi enige om at PHO i dag har ca 0.5 % markedsandel i USA? En kan diskutere hva som er potensialet i USA - men tenk hva en 10 dobling av omsetningen i USA vil utgjøre for kursen (det tilsier markedsandel på 5 % - Schneider har mål om 70 %). Hvorfor ikke hvis dette er den desidert beste metoden/produktet?

- Den permanente refusjonsordningen trer i kraft i 2019. Vil ikke den ha en særlig viktig funksjon i i USA, sett i forhold til helsevesenet som er der, når det gjelder brukerfrekvensen? Dette er noe Schneider også har poengtert.

- Fikk ikke PHO først i 2018 tilgang til surveillance markedet (4 ganger større marked)?

- Er det ikke først i 2018 PHO har fått de viktigste anbefalingene i guidelince? Er det ikke først i 2018 at informasjon om BLC har blitt lagt inn på flere av de viktigste hjemmesidene ift blærekreft?

- Det ene er at PHO selv har gått ut og sagt at BLC er den beste metoden/produktet - nå nylig (og senest i går) har flere respekterte urologer i artikler/intervju gått ut og anbefalt BLC (sagt dette er den beste metoden). Tenk hvilken effekt det får - finnes det bedre markedsføring?

- Schneider har gitt uttrykk for at en først i 2018 har hatt et kommersielt salgsapparat på plass - arbeider nå intensivt for å få solgt inn metoden/produktet.

- Til tross for dette - og at det var relativt få scope i Q3 - har PHO opplevd en relativt kraftig vekst i 2018 - tenk hva Vivian forvente i 2019?

Her kan en gjerne være uenig i hvilken betydning ovennevnte vil få for ommsetningen/overskuddet i PHO - jeg mener derimot PHO er i en helt annen fase og at det er mange forhold som trekker i retning av at vi vil se en akselerende vekst ("ketchup effekt") allerede i 2019/2020, og at det blir feil å sammenligne direkte med tidligere år. Det er viktig at en skiller mellom kurspotensialet og hvor lang tid det vil gå før en ev når dette potensialet. Jeg tror PHO vil få overskudd i 2019 og at kursen vil stige relativt markant i løpet av 2019 - jeg får derimot høydeskrekk dersom PHO vil være i nærheten av å nå målsettingen til Schneider...

focuss
16.12.2018 kl 15:16 6125

I år ligger PHO an til å selge Cysview i USA for ca 8 millioner USD. Eksisterende guiding er salg på 20-25 musd i 2020 og vi venter på oppdatering av denne guidingen. Det betyr at PHO må vokse kraftig 2019 og 2020 for å nå eksisterende guiding. Dersom PHO i 2019 vil bli priset basert på at markedet tror på 25 mUSD i USA salg i 2020 så holder det til en tresifret kurs i 2019. Dersom de til 2020 guider 60 mUSD som kan fremkomme med 13,5% og 8% i henholdsvis TURBT og Surveillance så kan vi teoretisk med P/E= 20 se kurs ca 350 kroner. Det blir forøvrig spennende å se hva selskapet for ut av lansering av cellegiftmaskinen som kommer i Q1. En maskin som ti dobler effekten av cellegift for blærekreft pasienter passer jo som hånd i hanske med PHO sin kjerneaktivitet.

Slettet bruker
16.12.2018 kl 15:26 6087

Selv om vi ser aldri så mye positivt rundt selskapet, så er det bare meget sterk økning i utplassering av scope, betydelig økning i bruk av disse, og dermed synlig og sterkt økende net profit som kan føre til varig og sterk oppgang i kursen.
Noe som gjør at vi slipper pump og dump i størrre grad slik vi stadig er utsatt for nå.
Noe som også fører til at vi slipper shortere som kan holde kursen nede fordi aksjen er svak grunnet dårlige kvartalsresultater og manglende overskudd..

Når selskapet går med vind i seilene, og pengene renner inn på konto kan vi feire fremgangen.

Foreløpig sitter mange på gjerdet fordi de synes det går for sakte å snu skuta.
CanonBoy
16.12.2018 kl 15:38 6057

Focuss: «Det blir forøvrig spennende å se hva selskapet for ut av lansering av cellegiftmaskinen som kommer i Q1»
Har jeg gått glipp av noe her, hva er dette ?

For øvrig enig med deg, men jeg tror vi allerede ved Q4 vil få en bekreftelse på et taktskifte og H1 vil vise endring for bruksfrekvensen.
Londonmannen
16.12.2018 kl 16:10 5984

Har tidligere kommentert det lave antall utplasserte scope gjennom Q3. Men som sagt, den dippen har høyst sannsynlig sin forklaring i at opplæring av nye salgsmedarbeidere ble lagt til Q3 og dem som lærte opp nye var nok personer i salgsapparatet som allerede hadde erfaring. Følgelig ble ressursene til å selge inn scope gjennom Q3 betydelig redusert, noe vi så igjen i antall scope solgte. Men dette er noe jeg føler meg overbevist om vi vil få klarhet i når vi ser tallene fra Q4 som jeg føler med rimelig sikker på vil ligge godt over Q3.

Jeg tror også at investorene utover i 2019 vil se kvartalsresultater der bunnlinjen får en betydelig vekst. Alt det lovende vi har diskutert de siste månedene vil vi nok få se slå ut i full blomst gjennom 2019. Men veksten vil ta seg gradvis opp så selv om 2019 blir meget positiv har jeg tro på at 2020 og 2021 vil gjøre at tall for 2019 blekner fullstendig. For TTT også for PHO, selv etter at refusjonsordninger er på plass. Men for hvert scope som installeres dess bedre blir inntjeningsgrunnlaget for PHO.
CanonBoy
16.12.2018 kl 17:09 5825

Focuss, OK den avtalen har et potensialet, men jeg synes det er vanskelig å tolke potensialet bak avtalen med Combat Medical. Lite informasjon vedr hva dette faktisk kan medføre for pho i det nordiske markedet. Er dette kun et kommersielt samarbeid hvor Pho skal selge Combat Medical eller finnes det andre synergier mellom selskapene. Finner lite info generelt om Combat Medical, produkter, salg etc på nettet. Kanskje vi får mer info i løpet av de neste månedene når samarbeidet er startet opp, spennende.
investinor
16.12.2018 kl 18:03 5719

høres som noe kanskje Karl Storz jobber med. et scope uten svitsj mellom hvitt og blålys ? det ble vel nevnt at det var noen tyskere som forsket på dette. kan vel ikke helt utelukkes siden intervjuet ligger på pho`s hjemmeside
bravi
16.12.2018 kl 21:36 5470

m73103,
Enig i at BLC er det beste produktet jeg kjenner til (men ser at det også mange klinikker nevner CT scan) og 0 ,5% markedsandel. At det blir 5, 10 eller 70% markedsandel vet ikke jeg, tror det kan hende basert på markedsandelen i Tyskland og norden, men aksjemarkedet er iallefall ikke overbevist om det, da hadde kursen vært høyere.

Permanent refusjon fra 2019, skulle tro det var en game changer, det gjenstår å se. I hele 2018 var det refusjon på turbt uten at det gjorde vesentlig utslag. Joda de fikk tilgang til surveillance markedet i 2018 men sykehusene sto ikke i kø for å få flex skop med en gang, blir spennende å se på Q4 hvor mange flex skop som er blitt utplassert. I Q3 var det svært få.

I 2018 har de fått viktige anbefalinger i guidelines men det er ikke enkelt å finne noe om dette med et enkelt nettsøk på bladder cancer tilvarende hva en vanlig blærekreft pasient ville gjort. På det området er det veldig mye å gå på.

Flere urologer har sagt at dette er den beste metoden, men i forhold til urologer som sier ingenting tror jeg fremdeles de er et lite fåtall.

Enig i at det har vært vekst igjennom 2018 men Q3 viste at det må mere til.

Mulig Schneider kan få fart på dette men da må det leveres allerede ved Q4, hvis det ikke blir 8en vesentlig bedring allerede da kan det ta lang tid før noen ketchup effekt.

Lykke til.
Redigert 16.12.2018 kl 22:11 Du må logge inn for å svare