Londonmannen
17.12.2018 kl 11:11 4643

JosefK
Ja, jeg vet de hadde refusjon før Obama Care, men måten CMS iverksatt den refusjoinsordningen på, fra jan 2014, resulterte i at pasientene fikk dårligere tilgang til Cysview enn det de hadde før. Dette var altså ikke en refusjonsordning som var til hjelp for markedsføring av Cysview i USA.

Det var ført etter fas 3 resultatene i mai 2017 at det skjedde positive ting. For det skjedde ikke noe på refusjonsiden mellom januar 2014 og juni 2017. Men 17 juni 2017 sender PHO ut melding om at CMS har vedtatt nye retningslinjer for refusjon for Cysview, der de vil gi Cysview spesifikke koder som vil gi forbedret refusjon for pasienter som behandles med BLC Cysview.

Men det er først fra jan 2019 at vi virkelig får en refusjonsordning som omfatter et virkelig stort marked. Og det er dette Daniel Schneider anser som nøkkelen for at PHO skal få sitt virkelige gjennombrudd i USA.

Det har skjedd mye i PHO opp gjennom de siste 10 årene, men det er tydelig at de har slitt i motbakke og ikke fått det gjennombruddet alle håpet på. Men til tross for dette har de tatt grep som gjør at vi i dag står med et selskap som er gjeldfritt, har et relativt lavt antall aksjer, penger på bok, et FDA godkjent produkt med gode CMS refusjonsordninger, et produkt som hylles av urologer og som stadig flere pasienter sier seg særdeles fornøyd med. Selskapet har gjennom 2018 ekspandert salgsorganisasjonen og er nå klare til å ta seg av en akselererende vekst. '
Ja, det har tatt lang tid, mange har falt av lasset underveis, men nå står selskapet på terskelen til noe stort!
Redigert 21.01.2021 kl 00:25 Du må logge inn for å svare
Daniel
17.12.2018 kl 12:13 4551

Vi får håpe at veksten virkelig kommer i gang de neste årene. Selskapet og produktet er i dag bunnsolid, men det er likevel ikke garantert at det tar av.
focuss
17.12.2018 kl 12:23 4524

Daniel
Nei det er ingen garanti for at det tar av i 2019, men med refusjon og guidlines på vår side i et så stort marked og med den lave prisingen av Pho i markedet, så stort nærmere en garanti kommer vi ikke.
Slettet bruker
17.12.2018 kl 13:45 4377

Jeg tenker de fleste langsiktige er passe lei av prat og spekulasjoner og artikler om BLCC.

Nå vil jeg se utvikling av selskapet i praksis, og jeg gir dette fram til presentasjonen av Q1 2019 til å snu opp ned på den reelle situasjonen, og vil vurdere det derfra om dette er verdt å satse videre på.

Jeg tror fortsatt dette kan bli stort, men når jeg gikk inn i juni i år tenke jeg dette ville gå raskt, og det har det ikke gjort.
Vi må se indikasjoner på en årlig vekst i USA på minimum 100% fra Q1 2019.
Da mener jeg at Q1 2019 må vise en vekst på 60% vs Q1 2018.
Dersom vi ser en slik vekst i Q1 2019, så vil det høyst sannsynlig bli en vekst på 100% i Q4 2019 vs Q4 2018, og da snakker vi.

Nå vet vi enda ikke hva Q4 2018 har i ermet, men slik det ser ut nå, så vil vi kunne regne med > < 12 scope, alt overveiende flexier, og hvis dette blir fasiten,så er det fortsatt for lavt selv på nåværende tidspunkt
Alt over 12 scope vil være positivt, og kommer vi over 15 stk er det grunn til å være noenlunde fornøyd, men veksten framover i USA må bli mye større enn som så hvis dette caset skal bli slik mange av oss har håpet på.

Personlig har jeg gått inn i PHO for å tjene relativt raske og store penger, ikke for å utdanne meg innenfor biotech.
Slettet bruker
17.12.2018 kl 14:01 4303

Du verden...tid for selvransakelse.
Jeg tror gjerne photocure kan gi god tilbakebetaling. På sikt, og noe fram i tid. Innenfor pharma går ingenting raskt, og alt tar mye lengre tid enn hva noen kan forestille seg.
Du bør imidlertid være obs på at vi kan stå overfor en long-squeeze. I så fall kan kursen bli presset nokså langt ned....
Slettet bruker
17.12.2018 kl 14:09 4274

Hør, hør, helt nye toner fra Oppgang kommer. Vekk fra overdrevne forventninger og lovnader og over til konkrete krav overfor Photocure ledelse. Hva har forårsaket meningsendringer tro?
Slettet bruker
17.12.2018 kl 14:14 4255

DTT

Alt dette kan jeg etter relativt lang erfaring i aksjemarkedet.
Jeg ser etter reell vekst, og bryr meg ikke mye om hva kursen er før presentasjonen av Q1.
Da bør vi ha kastet av oss alt som ønsker å holde kursen nede.
Jackpot$
17.12.2018 kl 14:26 4177

Har du vært med såpass lenge at du har fikk med deg hvordan kursutviklingen var fra ca 1999 til ca 2005? Isåfall er du et levende vitne til hvordan Photocure kan bevege seg kursmessig :)
Londonmannen
17.12.2018 kl 14:29 4159

"Jeg tror fortsatt dette kan bli stort, men når jeg gikk inn i juni i år tenke jeg dette ville gå raskt, og det har det ikke gjort."

OK. Om det er noen trøst så er du ikke alene om en slik tilnærming. Men i etterpåklokskapens lys så ser jeg nå at vi burde kunne forutse hva som kom på Q3 presentasjonen. Vi hadde nok forventninger om at antall nye scope skulle overgå det vi fikk gjennom Q2. Men vi overså noe helt avgjørende, nemlig at selskapet skulle rigges til å kunne håndtere en akselererende vekst. Og da var det spesielt selgerkapasiteten i USA som skulle forsterkes. Men dersom antall selgere skal ekspandere, så må de først læres opp de kan settes i produksjon. Og hvem er det som kan lære opp PHO selgere? Jo, det må da være allerede erfarne selgere i PHO systemet. Følgelig vil en slik prosess/ekspansjon nødvendigvis resultere i en dipp på salgskapasiteten til selskapet over en viss tid.

Så kan man jo spørre; når ville du OK som leder for PHO velge å ta en slik dipp i salgskapasiteten? Når det er fullt trøkk i markedet og ingen er på ferie, eller i en periode når markedet er inne i en rolig/laber periode pga ferieavvikling? Valget er like enkelt som det er innlysende.

Men nettopp derfor måtte PHO få en dipp i salget gjennom Q3 når de fleste på et eller annet tidspunkt avvikler sommerferie. Følgelig var det skivebom av oss å forvente at aktiviteten skulle gå upåvirket gjennom Q3. Men da vi likevel skapte oss forventninger om at antall scope skulle overgå Q2, så måtte vi få oss en trøkk seksten da de reelle tallene for Q2 ble presentert.

Men nå er situasjonen blitt en helt annen. Salgsavdelingen har ekspandert og selskapet er rigget langt bedre til å møte en akselererende vekst. Noe jeg mener bestemt at vi vil se utover kvartalene i 2019.
Slettet bruker
17.12.2018 kl 14:33 4115

Any thoughts on what is going on today? Looks like we are heading under 40 again on no news.

Makes no sense that it falls from 48kr to 40kr in a few days. Maybe the pump and dump?

Have to question who is behind the price action of this stock. I certainly do not understand it.
Londonmannen
17.12.2018 kl 14:38 4086

Nå tror jeg man ikke skal sammenligne epler med bananer og dra konklusjoner om at bananer ikke passer til å bake banankake, basert på at de ikke ligner på epler.
Det historiske PHO må ikke sammenblandes med det selskapet som er skapt etter 2017. Da vil man raskt få seg noen overraskelser som ikke er av det hyggelige slaget.

Jeg tror man må evne å innse at det som har skjedd etter at fase 3 studien ble presentert i mai 2017, har revolusjonert selskapets evne til å lykkes. Før mai 2017 hadde man en refusjonsordning som hindret Cysview å bli brukt på sykehusene, etter mai 2017 har selskapet derimot fått på plass helt andre refusjonsordninger og til et mange ganger så stort marked. I løpet av 2018 har vi også sett en ny ledelse innta sjefsstolen og den nye holdningen fikk vi se sist uke på DNB sitt seminar. Og i tillegg har selskapet i løpet av 2018 utvidet salgskapasiteten betydelig. Selskapet er således i en helt annen posisjon når vi nå går inn i 2019.

Så jeg synes at ledelsen i PHO nå skal få vise hva det nye PHO duger til utover i 2019 før man feller en dom basert på hva det "gamle" PHO fikk utrettet. Samtidig så skal vi ikke underkjenne at det er folkene som jobbet i PHO gjennom mange år frem mot 2017 som har lagt grunnlaget for at vi i dag står med et gjeldfritt selskap, med penger på bok, med et relativt lite antall aksjer, klar til å inta det amerikanske markedet med bravur.
Slettet bruker
17.12.2018 kl 14:52 4011

Some People have Cold feet, others want cheap Stocks. Then it Works it's way Down until something happens. Annoying.
Slettet bruker
17.12.2018 kl 15:11 3950

Certainly is annoying. I hoped we could consolidate mid 40's and move on from there after new year.

What annoys me the most is the pitiful size of the trades. 130 shares here 87 shares there. Why bother?
NilsAB
17.12.2018 kl 15:13 3919

Kokk eller baker er du ikke ??? Det finnes ikke banan i banankake, den har bare form som en banan, har gul vaniljekrem og gul marsipan med brune flekker...
Eller, det var den fra det lokale bakeriet i min barndom, ett google søk sier meg at jeg tok feil... I det også ???
Men crap altså! Nå er neste stopp 34-35 igjen?
Slettet bruker
17.12.2018 kl 15:23 3877

Yeah, its like «let me push down the price on the stock I’m buying so I can save a couple 100 kr, and then probably sell it later with a loss anyways.»
Slettet bruker
17.12.2018 kl 15:45 3810

Ingen ting er som en real longsqueeze. Det er noe som drar saften ut av utålmodige smånisser.
Stranger
17.12.2018 kl 15:48 3839

Skal vi tilbage til 33-34? Beholder min indtil videre. Har snit på 34,20.
Slettet bruker
17.12.2018 kl 16:07 3778

Some big punishment on the OSE today. A number of stocks are being slaughtered, PHO included.

Poor old NANO is taking a thrashing as well.

Take my hat off to the traders who sold at 48kr. I must admit, I didn't see that coming. Should Have listened to the gut. When you shoot up for no reason, you fall just as easy.
Scoopfinder
17.12.2018 kl 16:13 3747

Børsen er et marked der de fleste selger på bunn og kjøper på topp.
Gidder du gi beskjed når du selger ThePower ? :-)

PS
Jeg har nettopp kjøpt på 39-tallet
Å kjøpe en tusenlapp for 39 kr anser jeg som en bra deal :-)
Slettet bruker
17.12.2018 kl 16:19 3712

I told you when I sold last time. This time I am in at 35 and and stull sat with them.

Just hope we don't take another trip down to the support level.
Scoopfinder
17.12.2018 kl 16:28 3676

Hvorfor ikke ?????
Det spiller ingen rolle for salget av Cysview om kursen faller til 34 eller ikke.
Jeg vil mye heller kjøpe aksjer på 34 enn 39
Slettet bruker
17.12.2018 kl 16:33 3642

Why?

Cos I don't intend to buy anymore, so why would I be interested in the price falling from 48kr to 33kr?

I want price up, not down. Simple.

I have more than enough shares already.
bravi
17.12.2018 kl 16:34 3642

Ja nå er det på'n igjen. Kursen ned 7,67%.
I trådstarten står det "Ingen grunn til å betvile Schneider sitt mål på 70%". Den påstanden ser ut til å være helt feil i dag. Jeg betviler dette selskapet sin evne og vilje til å stå imot og ikke la seg rævkjøre på børsen med jevne mellomrom. Selskapet kan ikke ha mye å slå i bordet med når det blir herjet med på denne måten.
Slettet bruker
17.12.2018 kl 16:35 3628

Scoopfinder. Have you just inherited some money in the past 10 days? If not why didn't you buy all you could at 33kr instead of waiting until now to buy at 39kr??

Where did you learn about investing?
Scoopfinder
17.12.2018 kl 16:38 3631

For noe tull Bravi !
Aksjekursen til PHO vil snart styres av inntektene. Dvs salget.
Fallet i dag har ingen sammenheng med Dan eller salget av Cysview.
Det er bare noen som er redde for sparepengene sine.
Så storsinnet jeg er hjelper jeg dem alltid av med sparepengene :-)

Thepower, jeg følte meg også fullinvestert, men blir tilbudet godt nok har jeg alltid plass til mer :-)
Bra også med mindre formueskatt.
Nå håper jeg på fortsatt ras frem til januar

PS
Thepower, jeg kjøpte da også.
Jeg har løpende inntekter. Når jeg har penger tilgjenegelig kjøper jeg så lenge aksjene er på salg.
Jeg har ingen formening om hvilken vei det går fra dag til dag.
Men når salget av Cysview tar av vil en marketcap på 1 mrd fremstå som surrealsistisk
Slettet bruker
17.12.2018 kl 16:46 3591

Har ikke vært på børs mer enn 4-5 år og således vet jeg sikkert ikke nok om dynamikken her til å uttale meg, men kan likevel komme med noen betraktninger fra mitt ståsted.
Skjønner ikke helt hvor denne diskusjonen skal ta oss hen, er det et stort problem eller rart at PHO faller kraftig på en slik dag som idag? Jeg er litt usikker, men det som er helt sikkert er at de fleste selskapene i denne sektoren får grisebank stort sett hver gang OSE faller med mer enn 1%, stikk i strid med hva enkelte her på forumet tidligere har uttalt.
Skyldes fallet for PHO noe fundamentalt? Ikke slik jeg vurderer det hvertfall. Hansson forventer positiv bunnlinje i q4 ref. seneste artikkel hvor han ble intervjuet.
Vi må ikke glemme at kursen er opp en 70-80% fra tidlig sommer. Den har sågar vært i 63,40 og det er kanskje en mer riktig pris pr. idag. Simply opererer med et kursmål på 134/aksje, er de helt på bærtur? Nei, jeg tror ikke det overhodet.
Det som er realitetene er at MW har satt en short på 300k aksjer i selskapet, det er rimelig mye i et selskap med såvidt lav daglig omsetning. Det er like enkelt å trykke kursen ned som det er å presse den opp, det er faktisk ganske enkelt. Når en i tillegg krydrer dette med kortsiktige og overbelånte aksjonærer får vi etter mine bedømmelser en jævlig kjip kombo.
Det mangler ikke på positive artikler om PHO om dagene, Cysview er i vinden, mer enn tidligere og nå trår snart full refusjon inn. Cysview har lagt til 4 klinikker de siste 14 dagene, dette er ny rekord i hyppighet av ny registreringer såvidt jeg har kunne finne ut.
Selskapet har fått ansatt en meget ivrig, merittert og ambisisøs CEO, han er amerikaner, har sitt nettverk og kjenner til det amerikanske systemet. Han har satt seg et hårete mål personlig på 70% markedsandel i USA, formidabelt vil noen mene, men er det egentlig det når vi tenker på markedsandelen i Norden?
Personlig synes jeg det er uforståelig og dønn fuck kjedelig idag når aksjen igjen suser under 40, mest fordi jeg ikke kan forstå at noen kan selge til slik latterlig pris, men også fordi jeg er hellig overbevist om at denne prisen er for lav. Benyttet selv anledningen til å kjøpe litt flere aksjer idag, men ser fortsatt rødt totalt sett. Dette tror jeg er forbigående og ser fram til første børsmelding fra Schneider til markedet.
Scoopfinder
17.12.2018 kl 16:58 3561

Godt skrevet Elvo !
Børsen er en merkelig markedsplass. Når prisene faller selger folk som gale. Det er da de burde kjøpt.
Hvis fornuften hadde vært styrende skulle det betydd at kommende inntekter fra salg av Cysview blir lavere enn det så ut til i går.
Dere vet alle at det bare er tull. Det har ikke kommet negative signaler fra PHO, bare positive fra div sykehus.
Hvis man skjønner dette kan man tjene store penger på børs.
Jeg gleder meg over børsfall som ikke er fundamentert i virkeligheten, bare på angst for å tape sparepenger.
Slettet bruker
17.12.2018 kl 17:02 3537

Enig med dag Elvoquest. I have followed the trading patterns of PHO for over a year now and I have to admit I am no wiser as to what is behind the erratic price movements.

The only conclusion I can draw is that of momentum. It seems to be the only plausible explanation.

My tactic is usually to sell once a stock drops 10-15% from the temporary top. Thus I should have sold out this time at 42kr, but didn't.

Scoopfinder
17.12.2018 kl 17:06 3519

Thepower, så du bryr deg overhodet ikke om hva PHO driver med ?
Da kan du like gjerne trade Funcom.
Å selge fordi kursen har falt er jo å gi bort penger så lenge fallet ikke har sammenheng med det fundamentale.
Hyggelig at dere er så generøse, jeg tar imot med åpne armer :-)
Slettet bruker
17.12.2018 kl 17:10 3495

Scoopfinder,
Takk for det.

En annen ting som jeg også merker meg. Jeg har kanskje ikke vært med lenge nok og er heller kanskje ikke smart nok i dette diskusjonsforumet til å si det, men her på dette forum finnes det mennesker i de fleste kategorier.

Det finnes de som bare er her for å klage og ødelegge enhver saklig diskusjon/debatt. Tillater meg gjerne å kalle dem råtne egg. De er i fåtall, men likefullt en pest og plage da de fleste av disse personene nok ikke er i besittelse av den største kapitalen og således ikke rår over mange aksjer. Men de har fått et "kall" som går ut på å plage samt gjøre hva de kan for å forsøke å ødelegge for, eller så tvil om andre sine investeringer.

Så har en de med mye kapital i markedet og enkelt aksjer som er innom av og til og kommer med reflekterte og kunnskapsrike innlegg.

Så har vi en gruppe investorer som stort sett kun hausser og baisser til enhver tid kun utfra egen agenda og vinning. Samme person som på fredag mente at et selskap var bare dritt kan gjerne mene det omvendte idag. Kult.

Så har vi en meget liten gruppe mennesker som gjør hva de kan for å få frem realiteter rundt et selskap, de er ærlige og samvittighetsfulle og vil gjerne tjene alle. Flere av dem er meget kunnskapsrike og det er en fryd å lese deres innlegg.

Vel vel, det var mine tanker for dagen. Ikke saklig ift TS, men siden det var undertegnede bevilget jeg meg friheten.
Scoopfinder
17.12.2018 kl 17:23 3355

Helt rett igjen Elvo.
Jeg tror noen føler skadefryd (glede) ved å tro at de ødelegger for andre.
"Egen suksess er nesten like hyggelig som naboens fiasko" - er et gammelt ordtak.

Jeg forundres alltid over folk som tror mer på "momentum", RSI, trendlinjer,,,,,,,you name it, enn om selskapet ligger an til å tjene penger eller ikke.
Men det er bra at den menneskelige hjerne er bygget slik. Hjernen tror den ser mønstre der det ikke finnes mønstre.
Denne egenskapen var fornuftig for 5000 år siden da man måtte forsvare seg mot ville dyr. På børsen fungerer det ikke.

Selv tror jeg aksjekursen til PHO på lang sikt vil styres av hvor mye de tjener, som igjen vil styres av hvor mye Cysview de selger :-)
Redigert 21.01.2021 kl 00:28 Du må logge inn for å svare
focuss
17.12.2018 kl 17:33 3323

Børs kan bli i overkant frustrerende for enkelte så når det gjelder PHO så er det grunn til å nevne:

Så langt i år er:

- OSE opp 0,6%
-Nano ned 35%
- PHO opp 45%.

Att PHO kommer til å stige langt mer enn 45% neste år tror jeg det gis forferdelig lave ODD`s å spille på. Det kjennes nesten ut som at det kan innkasseres på forhånd. Men det skal man jo aldri gjøre.
focuss
17.12.2018 kl 17:51 3264

thepower
Du spør scoopfinder om hvorfor han ikke kjøpte på 33 istedet for 39 og hvor han lærte om investering. Det spørsmålet synes det jo som du like godt kan stille deg selv. I overkant arrogant i blant kanskje?
Computum
17.12.2018 kl 18:11 3201

Vi blir "rævkjørt", som "Den tro tjener" ofte terper på. Gang på gang. Men i motsetning til DTT så liker jeg ikke denslags behandling.
Computum
17.12.2018 kl 18:17 3178

Dersom ikke Finanaministeren så servilt hadde underkastet seg og gjort identifikasjon av handelsaktørene usynlig, så ville det på slike dager vært mulig å danne seg et bilde av hvem som var på ferde.
Vi blir "mannipulert og rundlurt", som Egon Olsen sa det. Med myndighetenes velsignelse.
Slettet bruker
17.12.2018 kl 18:43 3109

Det er bare å være den du skulle ønske at alle var, den som gjør en langsiktig investering basert på det fundamentale. Klart er det bittert og se topper og bunner som er milevis fra hverandre som noen tjener penger som gress på. Men til slutt skal den klatre, om det går fortere med eller uten all denne manipuleringen vites ikke, men som smånisse er det bare å bite i puta når onkel forsyner seg.
Slettet bruker
17.12.2018 kl 19:03 3068

Scoopfinder, you miss the point. It has nothing to to do with what PHO driver med.

As I have written repeatedly, selling doesn't mean that one can NEVER buy back in again. It's taking a profit and not sitting with a stock all the way back down again. In other words, trading.

There is no argument at all that those who have actively traded PHO over the past 12 months have done far better than just sitting with the stock.

I have not actively traded, I have only sold once, but with 10% swings intraday on a regular basis it is obvious that many people are actively trading.
Panis
17.12.2018 kl 19:25 3003

Dette var vel en ny EU regel som vi måte innordne oss under i og med at vi er medlem av EØS.
Jeg synes det var mye bedre før da all handel var synlig for alle, nå er all handel skjult og jeg skulle gjerne likt å vite hvorfor?
billionæren
17.12.2018 kl 19:52 2942

Det er selvfølgelig fristende å prøve å være lur og sikre seg noen kroner på disse oppturene og nedturene. Man skulle sikkert solgt etter Q3 når man så presset nedover og sikret seg 45-50 kr, og vært klar til å komme seg inn igjen om nedturen viste seg å bare var en kjapp overreaksjon. Det var heller ingen heksekunst å se at det bygde seg opp en rekyl etter et par tester av støtten ned på et par å tredve kroner. På den måten kunne man klart å skaffe seg 40 % flere aksjer uten å bruke mer penger. Jeg burde vel solgt før helga når det så ut som lufta var ute for denne gang og kanskje fått meg 30 % flere aksjer hvis den tester et par å tredve kroner igjen. Gud forby om det er fullstendig tørke frem til Q4-presentasjon i mnd-skiftet februar-mars, og det samtidig blir mer børsuro. Jeg har undervurdert MW sin short før.

Men jeg gidder ikke prøve. I dette papiret her så er jeg mer nervøs av å være på utsiden enn på innsiden. Trading er ikke min greie. Aldri fått det helt til. Jeg har dessuten så klokketro på det fundamentale at det gjør meg egentlig ingenting at kursen skjelver en stund. At Schneider tørr å si at han sikter mot 70 % på 5 år gjør meg også veldig komfortabel. Han kan klare en tiendedel av målet sitt og fortsatt vil dette mangedoble dagens kurs.
Slettet bruker
17.12.2018 kl 19:53 2940

http://www.paretosec.no/aktuelt?itemId=Aktuelt:598

Det var for at de store ikke skulle bli rævkjørt av de små ? snakk om vits.
Slettet bruker
17.12.2018 kl 19:57 2926

Og billionæren,

5 nye klinikker lagt til på Cysview siste 17 dager er ganske eksepsjonelt sammenlignet med tidligere tempo.
Sier ganske mye om retningen nå etter mine begrep.

Daniel
17.12.2018 kl 20:16 2881

For min del er det viktigere at skopene brukes oftere. Det hjelper lite med nye skop om de brukes en gang i uka. Fra 1. januar ser vi forhåpentligvis en økning. Derfor er neste Q1 rapport mye mer spennende enn Q4.
Slettet bruker
17.12.2018 kl 20:21 2869

Joda, men dess flere skop jo større sjanse for bruk.
Dette jobber garantert Schneider mot ref konferansen i Oslo.
Nå må vi hvertfall ikke forsøke å vinkle dette også negativt.
Det er ekstremt gode nyheter.!
Slettet bruker
17.12.2018 kl 20:22 2858

Men skopene må da først og fremst på plass før de kan øke frekvensen, det er da vitterlig en grunn til at salget av skop eksploderer, og det er neppe for at de er så fine og se på.
Slettet bruker
17.12.2018 kl 20:29 2847

Urologen,
Tiltredes.
Slettet bruker
17.12.2018 kl 20:40 2822

Looks promising with the amount of scopes that have been placed recently.

Schneider said they would go after the low hanging fruit ie:those clinics that already had rigid scopes. Makes sense.
Scoopfinder
17.12.2018 kl 20:49 2848

Thepower: "all that those who have actively traded PHO over the past 12 months have done far better than just sitting with the stock"

FEIL !!!
Folk som trader blir aldri rike.
Det ble faktisk forsket på dette i USA. Der analyserte de flere fond og aksjer, og deres eiere. De fant følgende :
Tradere er sin egen verste fiende. De som er langsiktige investorer har høyest avkastning.
Som et typisk eksempel trakk de frem et fond som hadde steget 1800%.
Ingen hadde fått med seg alt, men flere hadde nesten 1800%.
Mange tradere som altså hadde forsøkt å time markedet hadde til og med TAPT penger selv om kursen steg 1800%.

Sitter man hele veien er nedsiden 100% minus skattelette.
Oppsiden derimot er "uendelig".
Man trenger ikke være rakettforsker for å skjønne greia, men det er åpenbart mange som ikke akkurat er rakettforskere :-)
Slettet bruker
17.12.2018 kl 20:56 2832

Scoop,
Genialt.
Og nettopp derfor jeg har studert litt på tilfeldige Nordnet brukere sine porteføljer og handler.
For å si det forsiktig, for mange av dem er det sjokkerende lesing.
Eks.
Kjøper xxx for 32,10 på morgen og selger samme dag for 31,95. Skjønner så inderlig at de fleste taper ved trading.
bravi
17.12.2018 kl 20:58 2827

Synes ikke 5 skop er så eksremt mye, selv om det er en prosentvis stor økning fra de fattige 3 stk. som ble utplassert i Q3. Det burde ha vært 50 stk. Skal man oppnå de kursmålene som det snakkes om her vil det ta år og dag før man oppnår noen markedsandeler med dette tempoet. Lite utplassert skop og liten bruksfrekvens er ikke oppskriften for høye kurser akkurat. Lurer på hvor langt ned kursen skal denne gangen, kanskje helt ned til 32 i første omgang. Når fallet er så stort som i dag kommer det gjerne 2 -3 dager til med nedtur. Var snakk om at amerikanske investorer holdt på å kjøpe seg inn her, bare tull og vås, ser ikke slik ut nei. Skuffende greier, det er helt klart.
Slettet bruker
17.12.2018 kl 21:02 2817

bravi,
Ærlig talt, er det mulig å konstant være så negativ, pessimistisk og destruktiv?
Er det ikke mulig å glede seg over 5 nye utplasseringer de siste 17 dagene.
At du sitter med aksjer i dette selskapet skjønner ikke jeg, men ikke sikkert du sover særlig godt heller.
Lykke til