En norsk og en dansk kvinne funnet med avkappede hoder i Marokko

Slettet bruker
17.12.2018 kl 21:15 4643

Likene av de to kvinnelige turistene ble funnet mandag morgen i Al Haouz provinsen i Marrakesh-Safi regionen i Atlas-fjellene. En annen turist som ble intervjuet av Morocco World News sa at ofrene skal ha blitt funnet med hodene avkappet. Den arabiske avisen Assabah skriver at det hadde blitt benyttet bayonett…

https://www.document.no/2018/12/17/en-norsk-og-en-dansk-kvinne-er-funnet-myrdet-i-marokko/
Fjordgubben
17.12.2018 kl 21:22 4177

Fæle greier.

Marokko er et land jeg kunne tenkt meg å besøke, men jeg tørr ikke. Kall meg gjerne en reddhare, men jeg tørr altså ikke besøke et eneste muslimsk land, denne saken minner meg på hvorfor jeg ikke tørr.

Til dere som likevel tar sjansen; lykke til, det går som regel bra, men jeg ønsker altså ikke å utsette meg for den ekstra risikoen disse muslimene medfører.
Slettet bruker
17.12.2018 kl 21:58 4156

De er åpenbart henrettet. Muslimer slakter folk og dyr på samme måte (Halal)
CS_invest
17.12.2018 kl 22:07 4145

Skjønner ikke hva du har lyst til i Marokko?? En stor sandkasse i bakende sol, oppfylt av dovne arabere hvis eneste mål (i alle fall fra noen år etter profetens bortgang) synes at være at bekrige hverandre og ikke minst andre...

La de ha sin sandkasse - og la de få bli og leke der. UTEN noen innblanding - ikke minst fra pappskallene i USA!
Slettet bruker
17.12.2018 kl 22:15 4131

Enig med fjordgubben.

Jeg reiser aldri til muslimske land. Har for en del år siden vært i Tyrkia, UAE, Malaysia og Indonesia, men aldri mer. Ikke fordi jeg er redd, men fordi jeg hater disse late, ekle jævla møkkafolka med et horribelt kvinnesyn.
CS_invest
17.12.2018 kl 22:51 4109

har vært 3 mdr. i Egypt - som var en kultur som oversteg alt som vi hadde på samme tidspunkt. Etter muslingene tok over - snudde "utvikling" 180 grader. Eneste som står igjen - er det som var bygd opp av de fra tidligere generasjoner. Eneste araberne har tilført - er latskap og destruksjon!
Slettet bruker
18.12.2018 kl 10:08 4174

https://www.bt.dk/krimi/24-aarige-louisa-fundet-draebt-i-marokko-nu-taler-moderen
Louisa Vesterager Jespersen var et eventyrlystent menneske. Hun jagtede oplevelser, og det var også netop det, hun gjorde, da hun tidligere i december drog afsted mod Marokko for at holde jul i det afrikanske land.

Mod familiens vilje.

»Vi havde ellers frarådet hende at tage derned, fordi det er sådan et kaotisk sted, og man har før hørt om folk, der er blevet slået ihjel dernede,« fortæller Helle Jespersen.

I disse timer sidder moren i sit hjem i jyske Grindsted, hvor hendes to døtre også opholder sig. De er ifølge moren fuldstændig knuste.
Slettet bruker
18.12.2018 kl 10:33 4160

Dette må vel betegnes som risikosport
Fjordgubben
18.12.2018 kl 10:53 4148

Risikosport ja, der bildet av den blonde danske jenta på 24 år, og hun reiste altså til Marokko, og bodde i telt?

Man skal ikke ha spesielt livlig fantasi for å forestille seg hvordan dette har skjedd.


Helt utrolig at unge damer kan finne på sånne ting, vi har selv to døtre i omtrent samme alder, og ingen av de ville noengang drømt om å gjøre noe tilsvarende.
Redigert 18.12.2018 kl 10:53 Du må logge inn for å svare
Scoopfinder
18.12.2018 kl 11:50 4126

Marokko hentes jo til Norge, så det blir risikosport å bo i Norge også
Slettet bruker
18.12.2018 kl 14:20 4078

I 1974 ble jeg og ett par andre arrestert i Casablanca på grunn av at vi hadde med oss en flaske vodka og en karton sigaretter på land. På forespørsel fra noen kjekke jenter vi traff. Etter ett døgn i et fengsel der i hørte skrikene fra andre fanger ble vi sluppet fri for den nette sum av ca 3000kr.- ;)
Forøvrig en sørgelig hendelse dette med de to jentene
Slettet bruker
18.12.2018 kl 14:45 4062

Det finnes kun en forklaring på dette problemet. Blåøyd, tom i hodet, fullstendig mangel på gangsyn fra rektor, foreldre og folk flest. Det mangler ikke på beviser og tragiske historier om hva som skjer med enslige kvinner i muslimske land, og da særlig vestlige blonde, og når jeg leser at alle jeg har listet opp tidligere skriker over seg om hvor sjokkert de er, at de aldri kunne tenkt seg at dette kunne skje, da er toget gått.

Denne dumskapen er utrolig idag. Før i tiden ville aldri dette skjedd og hvorfor, jo da var det sunt bondevett som styrte, ikke alle de som ikke ser annet enn blå himmel selv i krig. Vi som kjenner til hvordan bønder i muslimske land er, enkle mennesker som aldri har sett annet enn en kvinne tullet inn i et ullteppe med 2 føtter stikkenes ut, og med en meget striks muslimsk opplæring, vet at å la blonde vestlige frie kvinner sprade rundt i fjellene i Marokko uten bevæpnet vakt, er som å slippe hønsene fri i et område fullt av rev.

I land som Tyrkia hvor noen av disse bondesønnene kommer til en turistby for å jobbe, er det ofte voldtekter og drap på vestlige kvinner begått nettopp av disse bondesønnene. For dem er en slik kvinne som manna fra himmelen. Advarslene om å reise slik for kvinner burde blitt advart mot fra fødselen av, på skolene og fra våre politikere jevnlig via NRK.
Slettet bruker
18.12.2018 kl 15:41 4044

Jeg kan jo legge til at den norske jenta brøt sitt første bud i følge hennes mor.
Det bekrefter 28-åringens mor, Irene Ueland, til NRK. Moren beskriver en varm, friluftsglad og engasjert datter.

– Hun var så utrolig god. Hennes første bud var sikkerhet. Jentene hadde tatt alle forholdsregler før de la ut på denne turen, sier Irene Ueland.

Er det ikke noe som skurrer her? "Jentene hadde tatt alle forholdsregler før de la ut på denne turen" For det første burde de aldri, og jeg vil gjenta aldri reist til dette område, langt mindre til landet. Så det viser at disse opplyste og sikkerhetsbevisste jentene ikke visste de første sikkerhetsregler når det gjelder å holde seg i live. Jeg er 100% enig med Franz, dette må få konsekvenser nå. Tur-pamfletter bør utstedes med en stor advarsel, kvinner bør aldri reise alene til muslimske land, ei heller til jungelområder i Afrika.
Slettet bruker
18.12.2018 kl 16:36 4022

Jeg har ikke vært i Marrakesh, men jeg har vært på Grønland i Oslo. Helt sprøtt.
Fjordgubben
18.12.2018 kl 16:42 4019

Saken er at selv om Marokko har en relativt lav mordstatistikk i forhold til f.eks land fra sør for Sahara så er det likevel slik at en eller to blonde nordiske jenter utsetter seg for en mye større risiko enn derom f.eks en mann hadde reist rundt alene.

Endel Marrokkanske menn tror slike jenter er ekstremt lette på tråden og kan fort klikke totalt dersom det viser seg at de faktisk gjør motstand, det er trolig det som har skjedd her, muligens i sammenheng med alkohol eller andre rusmidler.
Fluefiskeren
18.12.2018 kl 17:05 4007

Marakech er verdt et besøk. Flott også mange andre steder i landet. Turistene strømmer til i horder. Flere brutalt drap utført av nordmenn har vi også hatt i Norge dette året dessverre. Helt trygg er man ikke noe sted.
Fjordgubben
18.12.2018 kl 17:44 3989

Eh, nei men som ung blond kvinne bør man selvsagt ikke reise rundt i et muslimsk land alene.

Som du sier helt trygg er man aldri, men det er store forskjeller i ulike land.

F.eks er Japan og noen europeiske land noe av det tryggeste med under 0.5 drap pr 100.000 innbyggere pr år, sammenlignet med endel sør/mellom amerikanske land der mordraten ligger opp mot 100 pr 100.000 innbyggere, altså nesten 200 ganger større sjanse for å bli myrdet.

Og som ung blond kvinne er man selvsagt ekstra utsatt for både voldtekt og andre overgrep i muslimske land selv om statistikken summa summarum kan vise at det er relativt trygt.
Fluefiskeren
18.12.2018 kl 17:59 3975

Tror dødsstraff er avviklet i Marokko, men vi får håpe og tro at disse morderne må leve resten av sin levetid i fengsel. Justisen i fengselet kan bli tøft for disse tre djerve menn som angriper to jenter som lå i telt med kniver.

Dette var ingen bondesønner som det ble opplyst over her. Alle bodde i byer. Jeg tror fastboende bønder ikke ville gjort noe slikt. Gjestfrihet preger bondesamfunn.
convert
18.12.2018 kl 18:20 3959

De er blitt løyet huden full av pk-propaganda, og herligheten ved multikultur. Nå måtte de betale for sin naivitet med sine egne liv. Kong Halal, judas støre, bondeviken og stoltenbergene har sin del av ansvaret for disse drapene.
Slettet bruker
18.12.2018 kl 18:21 3957

Det er ikke blitt henrettet noen i Marokko siden 1993. Men hvis fengslene er slik de var i -74 er det en skjebne verre enn døden.
Slettet bruker
18.12.2018 kl 18:47 3943

Til dere som tror morderne sitter lenge i fengsel, dere kjenner ikke systemet i muslimske land. Der kan man betale seg fri, man kan via bekjentskaper også slippe fri eller via terrortrusler.
Slettet bruker
18.12.2018 kl 20:46 3910

Vel, er det snakk om æresdrap så blir det ofte tatt lett på. Forøvrig ville jeg foretrukket å sone på trestjerners fengsel i Norge
Trainspotter
18.12.2018 kl 21:56 3875

Herregud for en trist nyhet – leste det nettopp.

Vi gikk forbi åstedet bare for to måneder siden fra Toubkal til Imlil. Vi vandret rundt i fjellene der en uke med lokal trekking guide, kokk og muldyr av gammel god vane i ukjente regioner av verden, og ikke minst av ren makelighet. Men jeg obeserverte at veldig mange unge fjellvandrere gikk uten noen guider, for det koster jo litt (men ikke mye for nord-Europeere) pluss at det nok ikke er så kult å reise rundt med et slikt hoff rundt seg. Med andre ord tror jeg ikke det å vandre på akkurat den ruten uten guide for ellers erfarne fjellfolk er spesielt kritikkverdig. Og at disse to unge damene overnattet i telt, var visst fordi mørket kom fort, men det er noe erfarne fjellfolk greier å planlegge å unngå dersom de ønsker det. Folk drepes desverre på tryggere steder enn dette.

Etterhvert som flere nyheter kommer, kan motivene kanskje vise seg å være mer illevarslende enn hva "tilfeldig" opportunistisk dødlig vold av og til er. Er det noe Marokko IKKE ønsker, så er det å få ord på seg som noe frihavn for terrorhandlinger.
børst
18.12.2018 kl 22:12 3862

Media sier ikke at de ble halshugget, men alle vet at det var dette som skjedde. Også intervjuobjektene, som nevner "den grufulle måten det ble gjort på".
Slettet bruker
19.12.2018 kl 10:18 3809

Dette er vel en voldtekt, med etterfølgende drap for å prøve å unnslippe straff for ugjerningen? At det kan ligge et visst religiøst aspekt bak er ikke utenkelig
Eller hevn for å ha blitt avvist.
Redigert 19.12.2018 kl 10:33 Du må logge inn for å svare
Sotah
19.12.2018 kl 11:44 3787

Media tar kanskje litt hensyn til de pårørende og glemmer at HO trenger propagandasaker.
Fjordgubben
19.12.2018 kl 12:17 3772

Det er nok dessverre slik at mange marokkanere syns dette er en trist sak, ikke fordi disse tvunget damene ikke «fortjente det», men rett og slett fordi det er bad for business.

Det burde være kjent for de fleste at muslimer generelt ikke akkurat respekterer at kvinner går rundt alene uten mannlig følge, og at de kler seg «utfordrende».
Slettet bruker
19.12.2018 kl 12:33 3767

"Det burde være kjent for de fleste at muslimer generelt ikke akkurat respekterer at kvinner går rundt alene uten mannlig følge, og at de kler seg «utfordrende».

Det merkelige er at mange kristenkonservative mener det samme. De tapte kampen mot lårkorte skjørt men fremdeles er det nærmest dødssynd å vise en pupp på riksdekkende tv i USA eller sole seg toppløs på en strand. Videoer av hodekapping på Youtube lever gjerne lenger enn video av en naken dame.
Fjordgubben
19.12.2018 kl 12:50 3755

«Mange» kristenkonservative. Typisk blodsosialist å likestille kristne med muslimer som om de er «like ille».

Rett svar er selvsagt ganske mange muslimer, men ytterst få kristne.

Men bare fortsett med dine fantasier jabba, ingen tror på deg uansett.
Slettet bruker
19.12.2018 kl 12:58 3745

I Norge er det få men i USA er det mange. Legg også merke til at jeg forsavarer ikke det foreldede kvinnesynet til muslimer jeg påpeker at vi har slitt med det samme i vår egen kultur og tildels fortsatt gjør det i USA.

Se feks denne tweeten fra Donald Trump. Det virker som han mener det er helt naturlig at menn voldtar kvinner dersom de blir plassert i samme rom.
https://twitter.com/realdonaldtrump/status/331907383771148288
Slike argumenter minner veldig mye om at lettkledde damer som blir voldtatt har seg selv å takke. Det har vi hørt både fra muslimer og eldre kristenkonservative.

Hvorfor kaller du meg blodsosialist? Jeg er høyremann. Skal jeg kalle deg nazist bare for å fornærme deg selv om jeg ikke tror du er det?
Redigert 19.12.2018 kl 13:29 Du må logge inn for å svare
Fjordgubben
19.12.2018 kl 13:34 3725

Høyre er et sosialistisk parti, det hjelper ikke at det muligens var et høyreparti før i tiden.

Det du skriver om Trump faller på sin egen urimelighet, selvsagt vil det føre til voldtekter dersom man lar menn og kvinner bo sammen i militæret, det er uungåelig at det ikke vil skje. Det skjer jo til og med når man bare har menn i militæret, så hva forventer man ikke når både menn og kvinner er i militæret sammen? Det betyr selvsagt ikke at det ikke skal behandles som en kriminell handling, men det betyr at det er uungåelig at det vil skje. På samme måte som det er uungåelig at man får mer problemer med nasking når man har selvbetjente butikker, selvsagt uten at man av den grunn ikke skal ha selvbetjente butikker.....!

Greit at kristne er mer ekstreme i USA enn i Norge, det visste vi, men det er langtfra det samme som å stille de i samme kategori som muslimer, som er i en helt annen liga mht ekstremisme.

Og å påpeke at vi har «slitt med kvinnesynet» i vår kultur som om vi har steinet kvinner som er utro?

Som om vi har nektet kvinner å kjøre bil?

Voldtatt kvinner, for så å la gjerningsmannen(e) gå fri fordi «det tross alt var kvinnen som hadde skylden»?

Voldtatt kvinne, for så å steine kvinnen etterpå?

Nekte kvinner å gå ut uten følge av en mann?

Å brenne en tenåringsjente til døde på kjøkkenet fordi hun kysset nabogutten? Og samtidig la foreldrene få fri «fordi de ikke hadde noe valg»? Fordi de måtte «redde familiens ære»?

Nekte kvinner skilsmisse?

Å ikke la en kvinnes vitnemål likestilles med en mann?

Å se på en kvinne som en manns «eiendom»?


Aldri har nord-europeisk kultur behandlet kvinner med så liten respekt som muslimene praktiserer, ikke engang i steinalderen gjorde vi det.


Og til slutt, når drepte en eller flere etniske nordmenn to unge damer på telttur på denne måten, ved å skjære hodene av de?

Når? Hvor?

Akkurat, det har aldri skjedd.


Redigert 19.12.2018 kl 14:00 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
19.12.2018 kl 14:21 3703

Ikke langt fra marracash klappemøtet.
Redigert 19.12.2018 kl 14:25 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
19.12.2018 kl 14:49 3691

Børst

Du sier at alle vet at de ble halshugget. Jeg vet ikke og tror mange andre også ikke tror det. Det krever handle mye for halshogge et menneske som ligger i et telt.

Jeg tror jeg forholder meg til at de skar over strupene til kvinnene. Det er den offisielle forklaringen, og det er forferdelig. Ikke noe vits for en morbid person som deg å finne på noe annet som du til og med påstår at alle vet. Jeg blir kvalm av deg. La nå jentene hvile i fred.
Slettet bruker
19.12.2018 kl 15:00 3682

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/MgemdK/den-norske-ambassadoeren-i-marokko-dramatisk-sak
"Trolig fikk de halsen skåret over......den erketypiske måten muslimske terrorister dreper på fordi Koranen sier i Sure 8, vers 12 : ^So strike at their necks and strike at every pore and tip." Muhammed snakket da angående de vantro (ikke-muslimer)"
Redigert 19.12.2018 kl 15:49 Du må logge inn for å svare
InAksjer
19.12.2018 kl 16:35 3654

Marokkansk politi bruker tortur for å banke sannheten ut av de som er arrestert for udåden.
Nå skal vel Utenrikstjenesten protestere mot tortur i marokkanske politistasjoner og fengsler.
Sånt prioriterer den norske Utenrikstjenesten høyt.
Fluefiskeren
19.12.2018 kl 17:02 3639

Ingen kan legge noe som helst av betydning ang. opplysninger som fremkommer under tortur. Alle innrømmer hva som helst for å slippe.

Hvorfor tortur? Jeg tror nok de finner fellende bevis uten tortur,
Sotah
19.12.2018 kl 17:34 3621

Har vi fråtsa nok i denne nå? Tenke litt på pårørende og sånn i førjulsstria? Eller leiter noen etter bilder også? Det er bra folk ikke veit at jeg er inne på dette forumet. Det hadde vært alt for flaut.
Slettet bruker
19.12.2018 kl 17:39 3616

Snakker du til MSM Nrk VG Dagbladet nå?
Hvor mange leser denne tråden på HO?
Sota tar oppgjør med de alvorlige sakene
Sota rollemodellen.
Slettet bruker
19.12.2018 kl 17:54 3609

"Det du skriver om Trump faller på sin egen urimelighet, selvsagt vil det føre til voldtekter dersom man lar menn og kvinner bo sammen i militæret, det er uungåelig at det ikke vil skje."

Vil du voldta kvinner om du bor tett sammen med dem?
atnorhe
19.12.2018 kl 17:55 3604

De pårørende blir fortalt sannheten hvis de spør, men for ordens skyld. Det er stor forskjell på Islam og kristendom eller jødedommen. Alle forsøk å "sidestille" dem, er løgn- propaganda i seg selv. Jeg gidder ikke å "debattere" dette, da det tar unødig energi til ingen nytte.
Slettet bruker
19.12.2018 kl 18:08 3595

Jabba nå får du refs av sota. dette hører ikke hjemme her.

jabbadabbato
I dag kl 17:54 6
Redigert 19.12.2018 kl 18:09 Du må logge inn for å svare