Dof - ny kontrakt, ny tråd.

Longrun
DOF 18.12.2018 kl 08:26 14719

60-dagers kontrakt meldes i dag. Blir det opp eller ned i dag?
Redigert 21.01.2021 kl 08:37 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.12.2018 kl 19:49 5332

Oil drops 5% in the states tonight. DOF back under 3kr tomorrow.
Redigert 21.01.2021 kl 03:07 Du må logge inn for å svare
Kontur
18.12.2018 kl 21:58 5160

Stiger igjen nå, jeg tror på positive lagertrekk, tendensen forrige uke visste det.
Men vanskelig å si.
Redigert 21.01.2021 kl 03:07 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
19.12.2018 kl 10:09 4874


Dette han hadde advart administrasjonen! De tillot og var stille om kortkampanjen uten å forutse hva som kunne skje hvis det internasjonale panoramaet ble vanskelig som det skjer nå .... Bare ambisiøse og skruppelløse mennesker er ofre for sin egen arroganse .... De vil trenge mange år for investorer å stole på igjen, med mindre de samme personene som jobbet med å minimere verdien av aksjene investerer alle pengene de tok fra investorene med sin algoritmrobot ... Jeg er lei av å se selskaper med aktiv og passiv god som ikke går fremover bare for en administrasjon som bare fungerer for sine egne fordeler .... Så ikke gå dette! Eller sett batteriene og arbeid som et lag som rydder det dårlige rykte som har vunnet eller synke alt ....
Redigert 21.01.2021 kl 03:07 Du må logge inn for å svare
danm
19.12.2018 kl 10:19 4845

Vi har nået grænsen nu, hvor meget negativt man end prøver at finde. Hvorfor det lige er DOF, der er kommet så meget i fokus ved jeg ikke, men DOF står ikke alene. Folk begynder at købe aktier nu, bunden er nået.
Redigert 21.01.2021 kl 03:07 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
19.12.2018 kl 10:41 4805

Den første nedstigningen som vi hadde lenge før alt dette mareritt var åpenbart forårsaket av den samme ledelsen med sine ubemerkede negative meldinger og deres budbringer, så vel som evasionen av deres hovedleder, fikk lov til å senke dette til mindre enn den antatte støtten på 6 Kr og nå Vi måtte alle betale for blind, døv og stum ledelse! Alle disse internasjonale nyhetene kom fram og hva kunne man forvente hvis folket allerede var misfornøyd med den absurde kvartalspresentasjonen der de klandret valutaen og at de ikke trodde at en slik løgn var motsatt og fordel for selskapet ... Nå er vi alle montert på dette skipet uten kaptein ... Det klare selskapet som er bra, har et stort potensial, men ledelsen virker ikke!
Redigert 21.01.2021 kl 03:07 Du må logge inn for å svare
Kontur
19.12.2018 kl 10:59 4765

Sterk kjøpsside. Virker som der er en stor kjøper inne som tar alt. Startet i går og fortsetter i dag. Bør i utgangspunktet tolkes positivt. La oss håpe det er et av de større husene/fondene. Men det handles fortsatt ikke de helt store postene. Kanskje en begynnelse på noe, vi får dse
Redigert 21.01.2021 kl 03:07 Du må logge inn for å svare
danm
19.12.2018 kl 11:14 4731

Jeg tror ikke ledelsen er så håbløs, som nogle prøver at fremføre. Belægningen er fin og man kommer igennem vinteren bedre end sidste år. Det er det generelle negative syn på verdensøkonomien og olieprisen, der har væltet læsset. I 2019 får vi overstået brexit og USA afslutter handelskrigen og dermed er der banet vej for optur.
Redigert 21.01.2021 kl 03:07 Du må logge inn for å svare
Kontur
19.12.2018 kl 11:38 4702

Ledelsen er god, kanskje den mest dedikerte på drift og fokus på kontrakter.
De kunne med fordel ha vært noe mer opptatt av å informere på en bedre måte både i de viktige mediekanalene som finnes og på sine presentasjoner. Dette er noe jeg tror Mons er veldig klar over selv, og som han bør prøve å forbedre. Det er faktisk en viktig del av det å være børsnotert. Alle aksjonærene samles ikke rundt kjøkkenbordet på Austevoll. Vi er en god gjeng med mindre aksjonærer som er viktige og som bør få tydelig og oppdatert informasjon.
Så må det også sies at når krybben er tom bites hestene. Noe skal det skyldes på. Men ledelsen er betalt for å lede og ta ansvar og dette er en del av nettopp det
Redigert 21.01.2021 kl 03:07 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
19.12.2018 kl 12:24 4630

Nei, jeg er ikke enig! Administrasjonen klarte å miste mye penger til sine investorer og var en katalysator for at dette skulle falle til disse grensene! Hvis de var ansvarlige, burde de påta seg sitt ansvar, og noen avgir sine stillinger for å kunne gi et nytt ansikt til dette selskapet til investorer ... I dag er den som kjøper, fordi jeg ikke har vært med deg alle årene og ser på utviklingen av alt ... De skal gi opp de fleste ....
Redigert 21.01.2021 kl 03:07 Du må logge inn for å svare
Kontur
19.12.2018 kl 12:26 4631

https://e24.no/energi/equinor/billigere-enn-planlagt-ny-sverdrup-plattform-seiler-til-norge/24521469
Her kreves det mye tonnasje. Samtidig åpnes det opp for nye felt i Barentsregionen. Viktige konkrete handlinger som vil gjøre at etterspørselen etter fartøy fra offshoreflåten øker. Med et minimalt nybyggprogram all over så vil vi sannsynligvis snart være i balanse. Mange av båtene som ligger i opplag kommer ikke i drift igjen. Dette er de dårligste båtene og nye og strengere krav fra oljeselskapene blant annet på miljøsiden gjøre at disse er ute for alltid.
Når dette balansepunktet passeres på ett eller annet tidspunkt vil ratene gå kraftig opp. Jeg tror det tidspunktet kommer tidligere enn mange forventer.
Redigert 21.01.2021 kl 03:07 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
19.12.2018 kl 12:32 4940

Nå er de som solgte å ødelegge dette, desperate for å tiltrekke seg kjøpere ... Vel, det blir veldig vanskelig .... Du går inn og kjøper og deaktiverer roboten som må se om noe kan gjøres!
Redigert 21.01.2021 kl 03:07 Du må logge inn for å svare
Kontur
19.12.2018 kl 12:35 4934

https://www.hegnar.no/Nyheter/Energi/2018/12/Meglerhus-Saudia-Arabia-trenger-hoeyere-oljepris

Både SA og vi DOF aksjonærer trenger høyere oljepris. Det tror jeg også vil komme. Fra 1 januar effektueres kuttene. Om ikke det er nok kuttes det mer
Redigert 21.01.2021 kl 03:07 Du må logge inn for å svare
Kontur
19.12.2018 kl 12:57 4892

Bare å kjøpe, det er det eneste som nytter. Kursen ser ut til å stabilisere seg og vil forhåpentligvis ikke gå lavere. De som selger nå må enten være svært presset likviditetsmessig eller ikke ha tro på DOF.
Jeg håper og tror på rekyl. Den tror jeg vil komme gjennom:
- stigning i oljeprisen
- gode resultater fra DOF og mye bedre enn bransjen for øvrig
- Flere store kontrakter
- Ekstraordinære tiltak fra sentrale eiere i DOF
Siste pkt har jeg stor tro på da disse har rikelig med likvider samtidig som de ikke ønsker grusing på disse nivåer.
Jeg har fortsatt tillit til at de vil foreta seg noe for å heve kursen opp på et mer fornuftig nivå
Redigert 21.01.2021 kl 03:07 Du må logge inn for å svare
Kontur
19.12.2018 kl 13:07 4862

Der krysses nå av poster på 40 - 55 000 av gangen.
Noen som kjøper seg opp på svært gunstige nivåer,
Redigert 21.01.2021 kl 03:07 Du må logge inn for å svare
danm
19.12.2018 kl 13:20 4836

Det løser sig selv, når vi kommer ind i 2019. Cut i olieproduktionen, hvor også Canada sænker med 300.000 tønder om dagen. Antal rigge i USA vil formodentlig falde, da olieprisen nu er under produktionsomkostninger.
Redigert 21.01.2021 kl 03:07 Du må logge inn for å svare
Kontur
19.12.2018 kl 14:53 4737

SOFF har komt til enighet med sine kreditorer. Vi får velge å tolke det positivt og at de får arbeidsro til å drive rederi.
DOF er heldigvis ikke der at de trenger stresse finansielt, fullt fokus på drift og backlog, veldig bra. Håper vi får ettpar kontrakter til denne uken.
Om vi ser på aksjonærlisten så er der denne uken større endringer Pareto er ute og MP Pensjon er inne med over 2 mill aksjer, Nordnet og Jim Holden øker.
Jeg har og en følelse av at noen større er på vei inn, kjøpsbildet kan se slik ut.
Om det ble holdt litt igjen på salgsknappen nå så ville vi fått en etterlengtet oppgang
Redigert 21.01.2021 kl 03:07 Du må logge inn for å svare
odds
19.12.2018 kl 16:28 4613

Med tanke på bedrifter som har stor andel inntektene i andre valutaer enn NOK. Og når vi nå har en krone som svekkes i forhold til andre valutaer, så bør jo det påvirke positivt for en aksjekurs som er i NOK? Slike svingninger på valutakurs skal vel virke på aksje kursen tilsvarende oljeprisen?
Redigert 21.01.2021 kl 03:07 Du må logge inn for å svare
Kontur
19.12.2018 kl 17:15 4546

https://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2018/12/Ratedobling-i-Nordsjoeen
Hjelper på dette, akkurat som min kilde fortalte meg i helgen.
Det er ikke så mye oveskuddstonnasje som alle vil ha det til, da mye av opplagsbåtene pr definisjon ikke er "brukendes" lenger. De fases ut av seg selv.
Dette kan fort svinge i vår retning. La oss inderlig håpe det, i såfall velfortjent
Redigert 21.01.2021 kl 03:07 Du må logge inn for å svare
hstray
19.12.2018 kl 18:19 4443

Jeg har oppfordret ledelsen, styre og hovedeiere til å gjennomføre innside kjøp når de ikke sitter på innsideinformasjon. Hilde og Mons har tatt dette videre til Helge Møgster. Hadde jeg vært helge møgster så hadde jeg kjøpt meg kraftig opp i selskapet på disse nivåene.
Redigert 21.01.2021 kl 03:07 Du må logge inn for å svare
Kontur
19.12.2018 kl 19:28 4384

Enig med deg i det. Bare å oppfordre alle dere kjenner og som spekulerer til å handle DOF. Skal ikke så mye til før det vipper i rett retning. Se bare på kjøpssiden siste par dager. Tømte en sparekonto i dag, enda mer DOF.

Oljeprisen stiger fint utover ettermiddag og kveld. La det bare vare i morgen også så får vi kanskje den drahjelpen vi trenger.
Redigert 21.01.2021 kl 03:07 Du må logge inn for å svare
blakken00
19.12.2018 kl 20:01 4351

Hvorfor ikke heller vente til etter Q1 19, som ikke blir bra. Dessuten tror jeg de fleste driter i dine tips en stund:)
Redigert 21.01.2021 kl 03:07 Du må logge inn for å svare
mastermind
19.12.2018 kl 20:32 4320

Beste tipset på denne tråden. Har selv tenkt å vente til da, for Q4 og Q1 blir fryktelig svakt.

Nå kom lagertallene, og de skuffet. Oljeprisen noe ned etter at Fed økte renten. Nå kan man bare håpe på positive tall fra rig-tellingen, eller så blir det en fryktelig tung start på det nye året.

Når det gjelder rater og skip, ligger det godt med fartøy og venter på oppdrag. Litt stramt med AHTS på britisk side, men her kommer flere av oppdrag de neste dagene. Ellers har det vært normalt at ratene øker når man nærmer seg høytid som jul og påske. Tilleggene koster penger.
Redigert 21.01.2021 kl 03:07 Du må logge inn for å svare
mastermind
19.12.2018 kl 20:46 4375

Det høres i utgangspunktet fornuftig ut. Når det gjelder Dof, er mye knyttet til Brasil. Da må man sjekke kursutviklingen for Real. Har ikke sjekket dette, siden jeg ikke er inne i aksjen for øyeblikket. Vil vente på Q1, stabil høyere oljepris og avklaring på handelskonflikten mellom USA og Kina før jeg går inn i nye oljerelaterte aksjer.

I tillegg er svekket norsk krone i forhold til dollar, samt høyere rente i uniten, negativt for Dof. De har mye av sine lån i dollar. Å om ikke vår egen sentralbanksjef snart begynner å øke renten, frykter jeg man kan se at selskap som Dof betaler ned på lånene, men likevel øker lånet. På samme måte som mange nordmenn som kjøpte feriebolig i utlandet og lånte i utenlandsk valuta før finanskrisen i 2008, endte opp som gjeldsslaver.
Redigert 21.01.2021 kl 03:07 Du må logge inn for å svare
ctrlaltdel
19.12.2018 kl 21:45 4310

hstray. Du, det var smart. Kanskje andre kan følge din oppfordring til ledelsen. Yes, det må jeg si var lurt.
Redigert 21.01.2021 kl 03:07 Du må logge inn for å svare
Kontur
19.12.2018 kl 22:36 4241

Hvorfor drite i mine råd? Tror du kursen skal mer ned?
Lånene øker? Det er ikke riktig, lånene til Dof minker og det vil de fortsette å gjøre.
PSV og subsea er i bedring, ahts er fortsatt utfordrende.
Jeg har tro på at Q4 blir et null kvartal
Q1 tror jeg blir i pluss siden båt nr 4 da er godt i gang, båten er pt klar og venter kun på å få begynne og det til svært gode rater, husker ikke tallet nå.
Men det er lov å vente for all del
Redigert 21.01.2021 kl 03:07 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.12.2018 kl 08:20 4069


Den advarte skjer! De manipulerte handlingen for å bringe den ned, og nå blir det uventede presentert på den internasjonale arenaen .... Hva skjer nå, alle mektige herrer i markedene? Eller de vender tilbake til markedet de aksjene de solgte i gode tider, og at de aldri burde ha gjort det eller vi synker inn i ....
Redigert 21.01.2021 kl 03:07 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.12.2018 kl 08:40 4026


Oljeprisene bekymrer meg ikke! Det er åpenbart at de vil stige, manipuleringen av prisen er uholdbar for alle produserende land, selv USA. Problemet er lokal manipulasjon og frykten blant oss å opprettholde eller kjøpe nye stillinger ... Vi er svært sårbare for dårlig eksterne nyheter og det burde ikke være ....
Redigert 21.01.2021 kl 03:07 Du må logge inn for å svare
Sombo
20.12.2018 kl 08:43 4019

Tipper grunnen for det, om du lurer er at du har fylt absolutt alle dof tråder med råd om å kjøpe fra nærmere 9 kr og ned til 3 kr
Blir mye på reprise,bla bla bla,folk blir lei av samme tullballet dag ut og dag inn
Redigert 21.01.2021 kl 03:07 Du må logge inn for å svare
Hoff@
20.12.2018 kl 09:05 3971

Kontur ødelegger bare for DOF slik som han jazzer ommat og ommat.
Kanskje SOFF og DOF slår seg sammen, en blind til å lede en blind?

Hold-deg-unna-porteføljen:

Prosafe (-12,20 prosent)
Bakkafrost (-7,00 prosent)
Höegh LNG Holdings (-3,83 prosent)
Solstad Offshore (-37,50 prosent)
Archer (-9,03 prosent)
Dof (-32,69 prosent)
Fred. Olsen Energy (-84,31 prosent)
Redigert 21.01.2021 kl 03:07 Du må logge inn for å svare
mastermind
20.12.2018 kl 09:08 3960

Helt riktig. Kontur har brukt samme argumentene siden i sommer, alle vet hvordan det har gått. Finnes mye bedre metoder for å bli kvitt pengene dine på.

https://forum.hegnar.no/thread/9875/view/155759/0
Redigert 21.01.2021 kl 03:07 Du må logge inn for å svare
mastermind
20.12.2018 kl 09:26 3917

Ja. Kursen skal lengre ned. Muligens mye lengre ned. Når det gjelder innsidekjøp, jobbes det kontinuerlig med å sikre nye kontrakter. I Dof gå det lang tid mellom hver gang kontrakt blir meldt. Så mye rom for innsidekjøp. I fjor høst hørte man om noen store kontrakter som skulle komme, men aldri kom. Nå dukker snakket opp på nytt, men som alt med Dof, bygd på luftslott.

Dof har en del lån i dollar. Når kronen svekkes i forhold til dollar, øker lånet i størrelse. Eks: Dof låner 1 mill dollar når kursen er 10. Altså 10 mill i NKR. Så øker kursen til 12. Dermed er nå lånet på 12 mill NKR. Riktig? I tillegg følger lånene den amerikanske rentebanen, så renten øker. Om de ikke har valgt høyere fastrente i utgangspunktet, noe som er sjeldent. Ja. Dof betaler avdrag. Når kronen svekkes og lånet øker, øker også avdragene. Snart blir det de betaler inn mindre enn økningen i avdrag, og man er ikke i stand til å betjene lånet. Dette skyldes dog ikke Dof-ledelsen, men vår egen sentralbanksjef. I tillegg til en fullstendig feilslått økonomisk politikk her hjemme på berget.
Redigert 21.01.2021 kl 03:07 Du må logge inn for å svare
really
20.12.2018 kl 10:05 3855

Lånene kommer sannsynligvis til å øke i Q4 om USD kursen holder seg. De har USD lån på rundt 1 100 mill. Jeg finner ingen tegn til at valutarisikoen på disse er sikret. Det burde det heller ikke være for de har en naturlig hedge mot stålet. Men det forhindrer ikke at gjelden øker i balansen og at NOK verdien av rentene øker selv om USD rentene i stor grad er sikret, i hvert fall en stund.
Redigert 21.01.2021 kl 03:07 Du må logge inn for å svare
JALLA
20.12.2018 kl 10:18 4141

Og der var Olja ned snart 4%, er vi på vei til $45 fatet?
Redigert 21.01.2021 kl 03:07 Du må logge inn for å svare
danm
20.12.2018 kl 10:18 4141

Nu skal man passe på, ikke at blive påvirket af den dårlige stemning og baissernes mange negative indlæg. Olieprisen er kommet længere ned end den burde. Som Kjus også skriver vil vi se en ændring i det nye år. Der er kommet lavere rig tal de sidste 2 uger og vi ser et fald i lagrene, noget som vil blive større hen over julen, hvor der skal transporteres gods og mennesker. Hold på aktierne ind i det nye år og glem al snak om, at offshore aktier burde komme længere ned, de er kommet urimeligt langt ned.
Redigert 21.01.2021 kl 03:07 Du må logge inn for å svare
really
20.12.2018 kl 10:38 4103

Hvorfor er DOF kommet urimelig langt ned?

Kortsiktige svingninger som julefeiring har selvfølgelig ingen betydning. Verden er overforsynt med olje etter at Donald lurte Opec til å øke produksjonen og deretter unnlot å få 1,7 mbod ut av markedet da han ved å gå med på unntak fra eksportnekten for Iran. Det har pågått en stund og tar noe tid å rette opp i, slik at oljeprisen kan bli lav en stund.

En annen sak er at det er en lang vei fra høy oljepris til bra resultater for DOF. Veredn renner over av supply og ahts skip. Nesten ingen skrapes siden det er billig å la dem ligge. Det vil koste litt å få dem i gang igjen, men de vil ligge som et vått teppe over markedet i lang tid. Der dof har størst potensiale for rask inntjeningsvekst er om de får PSV og AHTS flåten i gang på greie rater, men det er skjøvet langt ut i horisonten nå, kanskje ikke før 2022. Subsea går rundt, men ratene er lave og kontraktene lange, så noen rask oppgang kommer ikke der heller, selv om de nye skipene de har satt i drift i år vil hjelpe.

Utfordringen ligger på likviditetssiden, får de refinansiert seg slik de trenger i 19 gitt den lavere oljeprisen og lavere ventet aktivitet i 19 og kanskje 20. Dette kan potensielt dra dem mye lenger ned.
Redigert 21.01.2021 kl 03:07 Du må logge inn for å svare
Dofulf
20.12.2018 kl 11:13 4066

Mye rølp her inne nå, hvor ble det av kanarifugelen?
Redigert 21.01.2021 kl 03:07 Du må logge inn for å svare
mastermind
20.12.2018 kl 11:15 4058

Det er en generell negativ stemning på børs. Knyttet til handelskonflikter, problemer innen varehandel, og at siste års børsoppgang har vært basert på for høye forventninger til fremtiden. Denne korreksjon har vært varslet lenge. Korreksjon er nødvendig. Forhåpentligvis hindrer det et større krakk. For de som har et langt perspektiv, spiller slike endringer liten rolle. Kortsiktige tradere derimot taper ofte store penger i slike marked. For de som ønsker en god inngang, lønner det seg å vente til markedet tar seg opp. Vanskelig å treffe bunnen, ofte tar man feil og blir sittende med i videre fall.

Det var 16 færre rigger denne uken. Må nok se et betydelig større fall før det får særlig betydning. Mer bekymringsfullt er det at prisen på amerikansk lettolje går opp mens prisen på tungolje faller. Det betyr at det vil gå lengre tid før de trenger å kutte i produksjon av skiferolje. Når det gjelder lagerfall, var det mye mindre enn ventet. Å bidro til ytterligere fall i oljeprisen. Når det gjelder å investere i oljeservice, må man huske på at mange selskap har store lån, og går med store underskudd. Uten velvillige banker, hadde mange vært konkurs. Mitt ankepunkt mot Dof, er at de ikke bidrar til å få markedet i balanse. De har prosentvis få fartøy i opplag, i forhold til alle andre selskap. De sender ikke skip i opplag, enda de har klart høyeste prosentvise andel fartøy i spot-markedet. Det betyr også at pengene renner ut på dagens rater. Å så er det mye sprøyt angående moderne flåte. De har subsea-fartøy fra 1983 i drift. Nytter ikke at man får noen nybygg, når man ikke tar ut gamle fartøy. Disse drar ned snittalderen til selskapets skipsflåte. Jeg gjorde en rask telling på siden til Dof, og de hadde 14 fartøy eldre enn 2002. Har blitt sendt mange fartøy på ca. 10 år til skraping for å prøve å skape bedre balanse i markedene. Her ligger også min tro på ytterligere kursfall. Når man kjører hele markedet inn i en ny restruktureringsprosess, vil bankene kreve å få ut eldre skip. Disse eldre skipene vil da få null verdi, fordi vekt gjør at de ikke oppnår salgspris som f.eks oljetankere. Nå står disse eldre skipene i regnskapene til Dof med betydelig skipsverdi.
Redigert 21.01.2021 kl 03:07 Du må logge inn for å svare