Hva driver de egentlig med i PHLY?


Hva er planen om det ikke skulle dukke opp noe mer jobb. Bare brenne opp siste del av cashen?
Er jo ingen oppdatering på hva som skjer. Og kursen synker for hver dag som går?
18.12.2018 kl 11:28 3368

Bare å ta kontakt med selskapet så får du svar. Det fikk jeg for en tid tilbake

Blir visst en perfekt storm det her. Totalt fraværende ledelse, sansynligvis mange som vil realisere tap før nyttår og bred nedgang på børsen. Dollaren er jo veldig sterk kontra NOK, men hva hjelper det når phly brenner sine sedler. På toppen av det hele så ser jeg et handelsmønster i aksjen som best kan beskrives som uMENNESKELIG. Har man tro på at skuta blir snudd eller at kontantbeholdningen ikke blir svidd av før en eventuell likvidering, så kan dagens kurs være en meget gunstig inngang. Selv er jeg i tvil og har sluttet helt å bli overrasket over stadig nedgang.
ArneO1
18.12.2018 kl 14:16 3289

Hva var din konklusjon på tilbakemeldingen? Ser framtiden lys eller mørk ut?
18.12.2018 kl 14:24 3282

Det var like før den kontrakten de jobbet med tidligere gikk i vasken. Hvordan det står til nå er noe vanskelig å bedømme
ArneO1
18.12.2018 kl 14:36 3267

Den med TOTE? Gjelder vel ikke siste tankere de snakket om? Dette har de vel ikke informert noe om?
18.12.2018 kl 15:40 3227

Nei, det er tankerne de jobber med nå. Men de burde ikke ha sagt 'any day ' hvis de har sagt det. Da er det bedre å ikke si noe.
p.s
Men når det er sagt vil de ganske sikkert få mer arbeid. Slik tilstanden er for JA-flåten. Risikoen er liten i f t farmasiaksjer f.eks
Redigert 18.12.2018 kl 21:36 Du må logge inn for å svare
Winter
19.12.2018 kl 00:01 3143

Hm, jeg leser på s.4 i q3 rapporten angående prosjektet med isbryteren at man kan forstå det avsnittet at de ikke jobber mot dette prosjektet lenger?

Eller er det jeg som misforstår?

De sier vel at pengene fra Philly Tankers skal komme i 2018, det har de vel sagt LENGE nå, er ikke så altfor lenge igjen av året.

20.12.2018 kl 08:22 2992

Det er vel OK at de ikke går lenger med isbryterprosjektet når det er snakk om bare en? Første skip gir som regel uventede problem og derav liten fortjeneste
P.s
Kan ikke være annet enn tvangssalg dette. Eller uvitenhet om kontantbeholdning eller hvordan det ofte er innen skipsbygging
Redigert 21.12.2018 kl 15:43 Du må logge inn for å svare
Winter
23.12.2018 kl 00:08 2866

Nå vet ikke jeg, det var et spørsmål fra min side.

Tvangssalg og tvangssalg, det er vel noen som kanskje tar tapet før nyttår også tenker jeg.
23.12.2018 kl 15:28 2752

Hva er problemet, Winter? ;)
Vi kan gjerne si at interessen for isbryteren ikke er til stede lenger. Og at noen tar tapet før nyttår

p.s Syns det var en grei avslutning før jul. Kursen vil trolig normalisere seg. Kanskje allerede i romjulen
Redigert 24.12.2018 kl 20:30 Du må logge inn for å svare
01.01.2019 kl 22:14 2510

Antar at billigsalget er over og at aksjen fastner til . Det er nesten utrolig hvis de ikke klarer å lange en kontrakt innen 2-3 måneder
01.01.2019 kl 22:33 2502

Tja, det er tidlig på vinteren ennå, så en vet ikke hva som skjer.
Rockall
01.01.2019 kl 23:14 2476

Vent nå litt... Billigsalg..? Om et skipsverft knekker sammen i form av oppdragstørke, så kan kursen komme på helt andre lave nivåer. Om det er billig eller ikke nå, kommer an på hva som skjer framover. Philly Shipyard (tidl. Aker Philadelphia Shipyard) har vært ned på langt lavere kursnivå enn de som vises av historikken nå på Oslo Axess.
Winter
01.01.2019 kl 23:41 2460

Utrolig om de ikke klarer å lande en kontrakt i løpet av 2-3 måneder?
Philly har vel ikke signert en kontrakt som resulterte i skipsbygging på etpar år nå minst. Det er fair enough at det enda er endel tid til rådighet men det haster litt nå.Hva som skjer med "term sheet" anngående de to tankerne burde ikke ta så lang tid tenker jeg å finne ut av nå. Det er fem og en halv måned siden det ble signert.Så har men da potensielt skoleskipene dersom de leverer anbud på det.

Kursen i AKPS som det tidligere het har vel vært nede i 2-3 kr på det laveste rundt 2011 tror jeg.
Venter enda på pengene fra philly tankers tenker jeg, de har vel sagt både i Q2 og Q3 rapporten at de skulle komme mot slutten av 2018.
02.01.2019 kl 08:46 2372

Tåpelige innlegg over. Hvis en ser på situasjonen da aksjen var i 2-3 og slik forutsetningene er nå. En kan vel minne om at kursen var over 200 også...
03.01.2019 kl 17:02 2227

Det gikk som jeg trodde dette. Her blir det lite tilbud av aksjer framover . At de får kontrakter er svært sannsynlig. De har bare ikke villet ta hva som helst siden de tross alt har aktivitet langt inn i dette året også.
Winter
03.01.2019 kl 18:22 2179

Aktiviteten strekker seg vel i første rekke til skipet de skal levere i Q1 i år, hva som skjer etter dette vet vi jo ikke enda. Jeg vet ikke helt om jeg ville ha kalt det "aktivitet langt inn i dette året"

Kjekt med oppgang på 3kr, på 11 aksjer da.


03.01.2019 kl 18:58 2147

Vi kan si 'langt utover winteren' da din surpomp ;)
Redigert 03.01.2019 kl 19:00 Du må logge inn for å svare
inva
06.01.2019 kl 08:31 1983

Tiårets beste investeringer

Andreas Klemsdal - Finansavisen
5. jan. 2019 08:21 – Oppdatert 5. jan. 2019 08:21

Markedene kom haltende ut av det forrige tiåret. Så ble krykkene kastet. Dette tiåret har levert investeringsmuligheter som savner sidestykke.

Eventyrlig redningsaksjon
Det var også et annet selskap som fikk være med på festen: Aker Philadelphia Shipyard. ­Selskapet var børsnotert med Aker som majoritetseier. I en pressemelding gjengitt i Finansavisen i 2010, fortalte selskapet at ledelsen ikke kunne garantere videre drift året etter dersom det ikke kom inn nye ordrer. På Oslo Børs ble selskapet nærmest priset som om det skulle gå konkurs.

Oppgaven med å redde verftet ga hovedeier Kjell Inge Røkkes like godt til sin sønn Kristian Monsen Røkke. Som et rent veddemål valgte de å bygge to produkttankskip på spekulasjon. Og hvilken timing! Plutselig ble det stort behov for amerikanskbygde skip.

Fra en aksjekurs på under 4 kroner i midten av 2012 steg aksjen til nærmere 200 kroner halv­annet år senere.

Som vanlig gikk de fleste glipp av oppgangen. Lars Brandeggen har sett nærmere på aksjen.

– Det skjedde ikke ett eneste innsidekjøp av noen fra lave nivåer og oppover. Faktisk var det kun ett innsidesalg på lavt nivå i Philly Shipyard etter at oppgangen startet. Med manglende innsidekjøp, spesielle lovregler og en shale-revolusjon ingen skjønte omfanget av, er det kanskje ikke så rart at omtrent alle gikk glipp av større gevinster her. De som senere hevdet at de hadde sett shale-revolusjonen komme, så vi heller ikke noe til på aksjonærlistene under oppgangen, påpeker Brandeggen.

https://www.abcnyheter.no/penger/makrookonomi/2019/01/05/195488589/tiarets-beste-investeringer
06.01.2019 kl 15:53 1868

Jeg tenker vi står foran en ny lignende snuoperasjon. Får de ikke konkrete ordrer i 1. halvår bør de gjerne starte bygging av skip de vet det blir bruk for innen en rimelig tid
Den finansielle situasjonen i verftet er solid. Og det kan de utnytte
10.01.2019 kl 15:11 1654

Har selskapet fått ny hjemmeside? . Det er ikke oppgitt dato for neste kv.rapport
inva
14.01.2019 kl 17:28 1501

11/01-2019 17:27:11: (PHLY.OAX) Financial calendar
Financial calendar for Philly Shipyard ASA

FINANCIAL YEAR 2018


07.02.2019 - Quarterly Report - Q4


FINANCIAL YEAR 2019

16.07.2019 - Half-yearly Report
05.04.2019 - Annual General Meeting

07.05.2019 - Quarterly Report - Q1
30.10.2019 - Quarterly Report - Q3
14.01.2019 kl 21:43 1428

Ja,da er det på plass. De har det sikkert travelt

Nå har det vel gått såpass lang tid uten info at vi kan regne håpet for å få bygge de to påtenkte tankskipene som dødt. Lurer på hvor langt ned vi skal når det blir offentliggjort at PHLY heller ikke skal bygge skoleskipet(ene)? Avgjørelsen om hvilket verft som får oppdraget skulle etter sigende ha vært tatt i begynnelsen av januar og kontrakt skal signeres før utgang av samme måned (ref artikkel på nett). Man kan vel knapt si at Steinar med kompani har gjort seg fortjent til lønna si de siste 2 år.
16.01.2019 kl 14:25 1213

I verste fall må de bare stenge ned verftet og permittere alle bortsett fra de aller nødvendigste. Med cash-beholdningen og et bra fungerende verft er det helt klart mer verd enn dagens mc . Sikkert 5x så mye, kanskje opp mot 10x

Sakset fra årsrapport 2017:

"PSDC has the right to terminate the lease if PSI fails to maintain an average of at least 200 full-time employees at the shipyard for 90 consecutive days,
subject to the right of PSI to complete work-in-process projects and a one-time, limited cure right which allows PSI to restore the lease to a 5-year term
under certain circumstances. Based on its current construction schedule and order backlog, the Company expects that PSI will have at least 200 full-time
employees on staff so long as there is ongoing shipbuilding activity at the Shipyard. If PSI fails to obtain new orders or financing for vessels before the
Matson project is substantially complete, then it would be challenging for PSI to continue shipbuilding operations after delivery of the last vessel in its order
backlog (Hull 030), which is scheduled in Q1 2019."

Det begynner å haste nå. Greier de ikke å ordne en kontrakt eller bygger på spekk, så kan de vinke farvel til hele verftet. 90 dager vil i beste fall avhengig av når hull 30 blir levert, bety kroken på døra i juni. Vi får se da om det fortsatt er penger igjen i kassa.

Kanskje de burde bygge et sett med offshore-vindmølle skip for egen regning?
16.01.2019 kl 21:03 1103

Det kan vel ikke være så vanskelig å finne prosjekt der en kan sysselsette 200? Er det helt byggetørke i verftsindustrien i USA?
Winter
16.01.2019 kl 21:32 1087

Så lenge det ikke har kommet noen melding om de to tankbåtene så er det vel strengt tatt enda håp, jeg går utifra at dersom det var avgjort at de ikke skal bygges så skulle dette meddeles markedet straks man vet at det er tilfellet. De kom jo melding når LOI med TOTE ikke ble forlenget i fjor.

Har de noe vedlikeholdsoppdrag på båtene de tidligere har bygget, bare så det kan holde noe av arbeidsstyrken i gang?
16.01.2019 kl 22:16 1058

USA har vel en tilsvarende ordning som i Norge der skip skal igjennom en periodisk kontroll. Det er vel naturlig at denne kontrollen blir foretatt der de er bygget